eitaa logo
مدرسه علميه الهادی علیه السلام
505 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
94 فایل
🔹مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی علیه السلام قم حرم اهل بیت علیهم السلام 📱 ارتباط با ادمین: @amin114 فهرست مطالب کانال: https://eitaa.com/alhadihawzahqom/2489
مشاهده در ایتا
دانلود
✨السَّلاَمُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الأَْمْرِ سلام بر تو، خدا در تحقق وعده اي كه به تو داده از نصرت و ظهور امرت شتاب فرمايد، 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom عليه السلام علیه السلام
🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌺امام صادق عليه السلام : ما قضى مسلمٌ لمسلمٍ حاجَةً إلاّ ناداهُ اللّه ُ تباركَ و تعالى : علَيَّ ثَوابُكَ ، و لا أرضْى لَكَ بدُونِ الجَنّةِ 🍀امام صادق عليه السلام : هرگاه مسلمانى نياز مسلمانى را برآورد، خداوند تبارك و تعالى او را ندا دهد كه : پاداش تو به عهده من، و من به كمتر از بهشت براى تو راضى نمى شوم. 📚الكافي ، ج 2، ص194 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
رحمه الله ✨وَ هُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ ما کُنْتُمْ" او هر جا که باشید با شما است. برای اینکه به شما احاطه دارد، و در هیچ مکان و پوششی از او غایب نیستید. ❓در اینجا سؤالی پیش می‌آید، و آن این است که: خدای تعالی در هر حال بر ما احاطه دارد، و در هر زمان و مکان محیط به ما است، با این فرض چرا تنها مساله مکان آمده، و چرا نفرمود: " و هو معکم اینما کنتم و فی ای زمان و ای حال کنتم- او با شما است هر جا و هر زمان و در هر حال که باشید"؟ 🌸در پاسخ می‌گوییم: درست است که احاطه خدای تعالی به ما تنها احاطه مکانی نیست، بلکه در همه احوال و اوقات نیز به ما احاطه دارد، لیکن از آنجایی که معروف ترین ملاک در جدایی چیزی از چیزی دیگر و غایب شدنش از آن جدایی مکانی است، و هر کس بخواهد از کسی دیگر جدا شود، مکان خود را عوض می‌کند، از این جهت تنها معیت مکانی را ذکر کرد، و گرنه نسبت خدای تعالی به مکانها و زمانها و احوال یک نسبت است. 📚ترجمه تفسیر المیزان - ج ۱۹، ص ۲۵۵ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢صدقه به نیت سلامتی امام زمان علیه السلام 🍂 السلام علیک یا صاحب الزمان 🍃 🎤 حفظه الله 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
🌺ابن شعبه در كتاب تحف العقول از على عليه السلام ضمن حديث اربع مائة روايت‏ كرده كه فرمود: «غسل كردن در عيدها وسيله پاكيزگى براى طلب حوائج و نيز پيروى از سنت پيغمبر صلى الله عليه و آله است‏. 1 🌸شيخ صدوق در كتاب الهدايه از امام صادق عليه السلام نقل كرده كه فرمود: غسل جمعه سنتى است كه مواظبت بر آن به مرد و زن، در حضر و در سفر لازم است ... تا آنجا كه گويد: امام صادق عليه السلام فرمود: «غسل جمعه وسيله پاكيزگى و طهارت و كفاره گناهان از جمعه تا جمعه ديگر است و علت تشريع غسل جمعه آن بود كه انصار در ايام هفته به كار شتران آب‏كش و ساير حيوانات خود سرگرم بودند، چون روز جمعه مى‏رسيد، بدون شستن بدن خود به مسجد مى‏آمدند و مردم از بوى بدن آن‏ها متأذى مى‏شدند؛ بدين جهت رسول خدا صلى الله عليه و آله دستور داد تا روزهاى جمعه غسل كنند. اين بود كه سنت بر آن جارى شد» 2 📚 ( بوستان كتاب)، ص: 150 به نقل از : 1. تحف العقول، ص 101 و بحار الانوار، ج 18، ص 95 2. الهدايه، ص 23؛ الفقيه، ص 25؛ العلل، ج 1، ص 270؛ التهذيب، ج 3، ص 9 و المقنع، ص 45 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
✅ پیروزی قطعی حرکت بسیجی در کشور 🔹قطعاً حرکت بسیجی در کشور ما پیروز است. شرط اصلی‌ای که این پیروزی دارد این است که همه‌ی ما -جوانها و غیر جوانها- تقوا را و حُسن عمل را برای خودمان یک وظیفه بدانیم. تقوای شخصی و تقوای اجتماعی و گروهی، هرکدام معنایی دارد.. 🌺تقوا لازم است؛ خودتان را مراقبت کنید؛ هم مراقبت شخصی کنید، هم مراقبت گروهی کنید. اگر این‌[طور] شد، خدا فرمود: اِنَّ اللهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا وَ الَّذینَ هُم مُحسِنُون‌؛ کسانی که تقوا پیشه کنند و نیکو عمل بکنند، مَعَ الَّذینَ، خدا با اینها است. اینکه خدا با یک جمعی باشد، خیلی مسئله‌ی مهمّی است. ✍️یک مثال برای شما از قرآن و از تاریخ قرآنی بزنم: خدای متعال موسی و هارون را مأمور کرد که بروند به سراغ فرعون، خب خیلی کار عظیمی بود که دو نفر آدمِ تنها، بروند به مقابله و معارضه‌ی با یک قدرت عظیمِ آن روز؛ قدرت فرعونی یک قدرت بسیار عظیمی بود -از لحاظ سیاسی، از لحاظ اجتماعی، حتّی از لحاظ نفوذ در مردم، از لحاظ تأسیسات اداری‌، که تفاصیلی دارد قدرت فرعونی- یک چیز عجیبی بود فرعون؛ یک قدرت مستبدِ فعّال‌مایشاء؛ با آن همه امکانات؛ خدای متعال دو نفر را مأمور میکند که بروید شما با این آدم معارضه کنید و مبارزه کنید. حضرت موسی عرض کرد پروردگارا! ممکن است برویم، ما را مثلاً بکشند، به قتل برسانند، کارمان نصفه‌کاره بماند -از کشتن نمیترسیدند، گفتند کار نصفه‌کاره میمانَد- قالَ لا تَخافا إِنَّنی مَعَکُما اَسمَعُ وَ اَرىٰ‌، [خدا گفت] من با شما هستم. ببینید معیّت الهی این است: اِنَّنی‌ مَعَکُما اَسْمَعُ وَ اَرىٰ. 🔹 اینکه خدا میگوید «إِنَّ اللهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا» -که من عرض میکنم اگر من و شما تقوا داشته باشیم خدا با ما است- این معیّت الهی و با ما بودنِ خدا، معنایش این است که میتوان دو نفر آدم تنهایِ دست خالی را فرستاد به جنگ یک فرعون.. 🌸 ببینید! معیّت الهی این‌قدر اهمّیّت دارد. اینکه میگویند: اِنَّ ﷲَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا وَ الَّذینَ هُم مُحسِنون،این معیّت را باید قدر دانست. اگر من و شما بتوانیم این معیّت الهی را حفظ کنیم، بدانید آمریکا که هیچ، اگر ده برابر قدرت آمریکا هم کسانی در دنیا نیرو داشته باشند، این نیرویی که خدا با او است، بر آنها غلبه خواهد کرد. 📚بیانات مقام معظم رهبری دامت برکاته در تاریخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۳ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom دامت برکاته
🔍📚🔍📚 📚🔍📚 🔍📚 📚 📌حکم شرعی جواب سلام کودکان 📌آیا جواب سلام کودکان، است؟ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
❣امام محمدباقر علیه السلام: وقتی مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌شریف وارد کوفه می‌شود، بر فراز منبر قرار می‌گیرد، سخن آغاز می‌کند، در حالی که مردم از شدت شوقِ دیدارش آنچنان می‌گریند که از شدت گریه نمی‌فهمند امام علیه السلام چه می‌فرماید. 📚اعلام الوری، ص۲۷۱ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom عليه السلام
🌺خدا کند ولی الله حقیقی بشویم حفظه الله: 🍀جمله بعدی بازهم مربوط به ورع می شود یَا اباذر! إِنَّ أَهْلَ الْوَرَعِ وَ الزُّهْدِ فِی الدُّنْیَا هُمْ أَوْلِیَاءُ اللَّهِ حَقّاً. خیلی این تعبیر جالب است. حضرت دارند دو آدرس به ما می دهند. دو راهکار، که برسیم به ولایت الهی، ولی الله بشویم. ولی الله حقیقی، ولی الله واقعی. آن دو راهکار چیست؟ یک ورع. دو زهد فی الدنیا. یعنی گناهان را ترک کنیم. آن چیزی که خدا دوست ندارد را ترک کنیم و دلبستگی به دنیا نداشته باشیم. 🌸 این دو ویژگی اگر در ما باشد ما به ولایت الله می رسیم. البته ولایت الله دربرگیرنده همه کمالات است. همه کمالات. اگر کسی برخوردار از ولایت الهی بشود، همه کمالات در او حاصل می شود و حاصل شده است. به معنای حقیقی کلمه انسان ولی الله بشود. با برخوردار شدن از ورع و زهد فی الدنیا. زهد فی الدنیا توضیح دادیم یعنی همان بی رغبت بودن. دلبسته نبودن به دنیا. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ چهارشنبه 1400/12/11 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺امام على عليه السلام : مَن وَقَّرَ عالِما فقَد وَقَّرَ رَبَّهُ . 🌸هر كه دانشمندى را احترام نهد خدا را احترام كرده است . 📚غرر الحكم : 8704. 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌺رسول اللّه صلى الله عليه و آله :يا بَني عَبدِ المُطَّلِبِ ، إنَّكُم لَن تَسَعُوا النّاسَ بِأَموالِكُم ، فَالقَوهُم بِطَلاقَةِ الوَجهِ وحُسنِ البِشرِ . 🍀پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اى پسران عبد المطّلب! شما هرگز نمى توانيد همه مردم را از اموال خود ، بهره مند سازيد . پس با آنان با گشاده رويى و خوش رويى برخورد كنيد . 📚الكافي : ج 2 ص 103 ح 1 عن الحسن بن الحسين عن الإمام الصادق عليه السلام ، مشكاة الأنوار : ص 393 ح 1291 ، بحار الأنوار : ج 74 ص 169 ح 36 . 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🎙 رحمه الله 🌺برای اهل ولا مطلب روشن است. هر چه بیشتر مبتلا گردند، یقینشان زیادتر می شود. به هر حال از سوی حضرت امام زمان علیه السلام زیاد سفارش شده و اصرار شده که در این زمانه و زمینه، دعای فرج بسیار خوانده شود. 📚در محضر بهجت، ج1، ص166 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴روایتی متفاوت از نحوه شهادت شهید آرمان علی وردی 📌همه میدانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه میخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و اینها، هم وظائفشان در زمینه‌‌‌ی اداره‌‌‌‌‌‌ی کشور. 📚بیانات مقام معظم رهبری دامت برکاته در تاریخ ۱۳۸۸/۱۰/۱۹ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom دامت برکاته
رحمه الله 🍀ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ" 1 بیان فرموده، پس غرض پروردگار از خلقت انسان همان عبودیت است، 🌺وقتی خدای سبحان از کسی- نه تنها از عملش- خوشنود می‌شود که نفس او مثل اعلای عبودیت باشد. یعنی خود را بنده کسی بداند که مربی هر چیزی است، خود را و هیچ چیز دیگری را جز بنده و مملوک او و خاضع در برابر ربوبیت او نبیند، جز او هدفی و جز بسوی او بازگشت و رجوعی نداشته باشد، چنان که در باره حضرت سلیمان و ایوب (علیه السلام) فرموده: " نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ" 2 ---------- 1 نیافریدم جن و انس را مگر برای اینکه عبادت و بندگی کنند مرا. سوره ذاریات آیه ۵۶. 2 بنده خوبی بود زیرا بسیار بما رجوع می‌کرد. سوره ص آیه ۳۱. 📚ترجمه تفسیر المیزان - جلد ۶، صفحه ۳۶۰ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
💠نشانه‌های عظمت حق تعالی 🌺در شخصیّت منحصر به فرد پیغمبر اکرم و رسول اعظم یک نقطه‌ی اوجی وجود دارد که آن عبارت است از بعثت؛ نقطه‌ی بعثت. خب شخصیّت رسول اکرم شخصیّت منحصر به فردی است در همه‌ی عالم وجود؛ نقطه‌ی اوج این شخصیّت، آن نقطه‌ی ارتباط قلب مطهّر آن بزرگوار با معدن عظمت و عزّت و حکمت الهی است؛ نقطه‌ی بعثت؛ 🌸 این درست، لکن همه‌ی آنات زندگی پیغمبر حتّی بعد از بعثت متأثّر و متناسب با مسئله‌ی بعثت است؛ یعنی این [طور] نیست که فرض کنیم نبیّ مکرّم اسلام قبل از بعثت، زندگی انسانِ معمولی را داشتند؛ نه، 🍃حرکات آن بزرگوار، برکات الهی به آن بزرگوار، توجّهاتی که در عالم طبیعت ناشی از وجود آن بزرگوار اتّفاق افتاده، اینها همه استثنائی است، همه متناسب با آن اوج شخصیّت این بزرگوار است که مسئله‌ی بعثت است. نشانه‌های عظمت حق تعالی را در همه‌ی دوران زندگی آن بزرگوار میشود دید، حتّی در هنگام ولادت. 📚بیانات مقام معظم رهبری دامت برکاته در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom دامت برکاته صلی الله علیه و آله و سلم
🔸۷ دقیقه تا تل آویو! پیام عبری روزنامه جام جم به رژیم صهیونیستی درباره هایپرسونیک ایرانی 🌺الإمام الكاظم عليه السلام :كُلُّ قَويٍّ ضَعيفٌ عِندَ قُوَّةِ اللّهِ . 🍀امام كاظم عليه السلام : هر نيرومندى، در برابر نيرومندى خدا، ناتوان است. 📚 بحار الأنوار : ج 86 ص 55 ح 60 🌺ان الله معنا🌺 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
💎سه چیز را با خودمان به آخرت ببریم حفظه الله: ✨در جمله بعدی حضرت می فرمایند یَا اباذر! مَنْ لَمْ یَأْتِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ بِثَلَاثٍ فَقَدْ خَسِرَ . هر کس سه چیز را در روز قیامت با خودش نیاورد ضرر کرده و زیان کرده است. طبیعتا به این معناست که دیگر چیز ارزشمندی با او نیست. این سه چیز را ما باید در دنیا در حقیقت فراهم بیاوریم و به دست بیاوریم و ان شاالله با خودمان به آخرت ببریم. ابوذر می گوید آن سه چیز چیست؟ قُلْتُ وَ مَا الثَّلَاثُ فِدَاکَ أَبِی وَ أُمِّی. پدر و مادرم به فدای تو باد، آن سه چیز کدام است؟ حضرت آن سه چیز را اینطور توضیح می دهند: 🌺قالَ وَرَعٌ یَحْجُزُهُ عَمَّا حَرَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَیْهِ، اولی ورع است. ورعی که حاجز بشود. مانع بشود. باز بدارد او را از آنچه که خداوند بر او حرام کرده است. عَمَّا حَرَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَیْهِ. آن ورع، یک نیروی درونی، یک حالت درونی می شود که فرد راباز می دارد از آنچه که خدا حرام کرده است. آن را ترک بکند. انجام ندهد. اگر خدا فرموده غیبت حرام است، ورع باعث بشود غیبت را ترک کند. اگر خدا می فرماید دروغ همان است همین طور. ورع باعث می شود اجتناب کند. یا زنا حرام است یا مثلا نگاه به نامحرم حرام است. هر چیزی که حرام قرار داده شده است. آن ورع باعث می شود که انسان فاصله بیاندازد بین خودش و آن حرام. این ورع، حاجز می شود. مانع می شود. باعث می شود که انسان ترک کند. این اول. تکرار کنم آن جمله اول حضرت این می شود که ورع، چیزی است که بدون آن ما از دین و دینداری نتیجه خوبی نمی گیریم. ورع را حتما باید داشته باشیم. اگر دوست داریم از دینداری نتیجه بگیریم. 🌸دوم وَ حِلْمٌ یَرُدُّ بِهِ جَهْلَ السَّفِیهِ.حلم. یک خویشتن داری. حلم را می توانیم و خوب است به خویشتنداری معنا کنیم. در مقابل رفتار جاهلانه سفیه، سفیه کسی است که کم خرد است. بی خرد است. یک رفتار جاهلانه می کند. آدم اگر حلم داشته باشد، تندی برافروخته نمی شود که باهاش برخورد بکند. داد بکشد. تنبیه بکند. نه. جلوی خودش را می گیرد. با اینکه آن فرد رفتار جاهلانه داشته است ولی این جلوی خودش را می گیرد که ناراحت نشود. عصبانی نشود. برافروخته نشود. او را تنبیه نکند. با او برخورد نکند. ببینید این دومی چقدر انسان را از مشکلات حفظ می کند. در یک آرامش و سلامتی قرار می دهد. 🍀سوم وَ خُلُقٌ یُدَارِی بِهِ النَّاسَ، یک اخلاق نیکویی که.. خلق، ویژگی ای خوبی است که در انسان نهادینه شده باشد را خلق می گویند. ویژگی خوب. که انسان با مردم برخورد می کند با روی گشاده، با صبوری، تحمل، بزرگواری. خوبی های آن ها را ببیند، بدی های خودش را مورد توجه داشته باشد، مجموعه این ها می شود آن خلقی که ما در معاشرت با مردم احتیاج داریم. خودش را برتر از مردم نبیند. مردم هر که هست، از خودش بهتر ببیند. 📌پس ببینید مجموعه آن اموری که سلامت و دینداری ما را تهدید می کند، با این سه محافظت و سه حفاظ، دفع می شود. اولی ورع است که محرمات را ترک می کنیم. دوم در مقابل آن رفتارهای سفیهانه، که زود برافروخته نشویم. دعوا درست نکنیم. داد و فریاد نداشته باشیم. سوم هم مردم هستند. اکثرا می بینیم اصلا یک جوری است که واقعا مراعات احتیاج دارند. دیگر وقتی می گوییم ناس، منظور آن متن جامعه منظور است که عموم مردم. اکثرا هم می بینیم آداب نمی دانند. اکثر می بینیم توجه ندارند. هم از نظر فکری، هم از نظر توانمندی می بینیم در وضعیت خوبی به سر نمی برند و انسان می خواهد با آن ها معاشرت داشته باشد. باید خوب معاشرت داشته باشد دیگر. اینجاست آن خلق، عرض کردم ویژگی های خوبی که در انسان نهادینه شده است، این به عنوان سرمایه، معاشرت انسان را درست می کند. انسان موفق می شود به مدارا. با این سرمایه روحی، با مردم مدارا می کند و زندگی را پیش می برد. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ چهارشنبه 1400/12/11 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
31.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 جواب دانش آموزان معراج اندیشه همدان در پی اهانت های صورت گرفته به لباس مقدس روحانیت. 🌸اگر همه‌‌‌‌ی ملتهای مسلمان همین بصیرت را، همین آمادگی را، همین حضور را پیدا کنند، چه اتفاقی در دنیا می افتد! از این میترسند. میخواهند صدای من و شما خاموش بشود و به گوش ملتهای دیگر نرسد. میخواهند کاری کنند که ملتهای دیگر نفهمند تأثیر بیداری و بصیرت یک ملت در حوادث عالم چقدر است. 📚بیانات مقام معظم رهبری دامت برکاته در تاریخ ۱۳۸۸/۱۰/۱۹ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom دامت برکاته
🎙 رحمه الله: 💠هر واجبی را اثری است در تزکیه نفس و مداوای بیماری دل که در دیگری نیست. به طوری که اگر تمام واجبات را به جا آورد جز یک واجب، از خاصیت آن واجب محروم و به همان اندازه به بیماری دل گرفتار و در شکنجه خواهد بود و هیچ چیز آن را جبران نمی کند. 📌چنانچه در ترک هر حرامی، جلوگیری از بیماری دل و آلودگی روان و گرفتار نشدن به عذاب آخرتی است. 📚 ، ج1، ص 170 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌺قالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام سَتُصِيبُكُمْ شُبْهَةٌ فَتَبْقَوْنَ بِلَا عَلَمٍ يُرَى وَ لَا إِمَامٍ هُدًى وَ لَا يَنْجُو مِنْهَا إِلَّا مَنْ دَعَا بِدُعَاءِ الْغَرِيقِ قُلْتُ كَيْفَ دُعَاءُ الْغَرِيقِ قَالَ يَقُولُ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ‏ الْقُلُوبِ‏ ثَبِّتْ‏ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ فَقُلْتُ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُقَلِّبُ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ وَ لَكِنْ قُلْ كَمَا أَقُولُ لَكَ يَا مُقَلِّبَ‏ الْقُلُوبِ‏ ثَبِّتْ‏ قَلْبِي عَلَى دِينِك‏. 🍀عبد اللَّه بن سنان از امام صادق عليه السّلام روايت كند كه فرمود: به زودى شبهه‏اى به شما مى‏رسد و در آن بى‏نشانه هويدا و امام هدايت بمانيد و كسى از آن شبهه نجات نمى‏يابد مگر آنكه دعاى غريق را بخواند، گفتم: دعاى غريق چگونه است؟ فرمود: مى‏گويى: 🍀«يا اللَّه يا رحمان يا رحيم يا مقلّب‏ القلوب‏ ثبّت‏ قلبي على دينك»🍀 ، و من هم گفتم: «يا اللَّه يا رحمان يا رحيم يا مقلّب القلوب و الأبصار ثبّت قلبي على دينك» ، امام فرمود: خداى تعالى مقلّب القلوب و الأبصار است و ليكن همچنان كه من گفتم بگو: «يا مقلّب القلوب ثبّت قلبي على دينك» 📚كمال الدين و تمام النعمة، ج‏۲، ص: ۳۵۲ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
📌اطاعت از امام 🎙 رحمه الله در کتاب معانی از امام صادق علیه السلام روایت آورده، که فرمود: صراط مستقیم، طریق بسوی معرفت خدا است، و این دو صراط است، یکی صراط در دنیا، و یکی در آخرت، 🌸 اما صراط در دنیا عبارتست از امامی که اطاعتش بر خلق واجب شده، و اما صراط در آخرت، پلی است که بر روی جهنم زده شده، هر کس در دنیا از صراط دنیا بدرستی رد شود، یعنی امام خود را بشناسد، و او را اطاعت کند، در آخرت نیز از پل آخرت باسانی می‌گذرد، و کسی که در دنیا امام خود را نشناسد، در آخرت هم قدمش بر پل آخرت می‌لغزد، و بدرون جهنم سقوط می‌کند. 📚ترجمه تفسیر المیزان - جلد ۱، صفحه ۶۴ 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🎙 رحمه الله : 🔹صاحبان رجاء از عمل باز نمی مانند، بلکه جدیّت آنها بیش از‏‎ ‎‏دیگران است. ولی اعتماد آنها به عمل خود نیست، بلکه اعتماد آنها در عین عمل‏‎ ‎‏کردن، به حق است؛ زیرا که هم قصور خود را می بینند و هم سعۀ رحمت را.‏‎ ‎‏ 🔻مغرورین اشخاصی را مانند که در ایّام بذر افکندن و تخم افشاندن و به عمل‏‎ ‎‏زراعت مشغول شدن، مشغول لهو و لعب شوند و با تنبلی سر بَرند و بگویند:‏‎ ‎‏خدا بزرگ است، بی بذر نیز می تواند بدهد.‏ 🔸‏‏راجین، به زارعی مانند که در موقع خود، قیام به عمل رعیتی کند و در موقع‏‎ ‎‏خود، بذرافشانی کند و آبیاری نماید؛ ولی تنمیه و تولید آن را از حق بخواهد و‏‎ ‎‏ظهور ثمره و پیدایش نتیجه را از حق و قدرت او بداند. 📚شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص132 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
🌺پشتیانی که قدرتش بی نظیر است حفظه الله: 🍀در جمله بعدی توصیه هایی حضرت می فرمایند که مربوط به امور مختلف و عرصه های مختلف می شود. یَا اباذر! إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَکُونَ أَقْوَی النَّاسِ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ به به. نتیجه توکل را دارند بیان می کند. توکل انسان را قوی می کند در همه مسائل. از نظر روحی، از نظر برخورد با مشکلات، قوی می شود. می فرمایند اگر دوست داری که قوی ترین انسان ها باشی، فتوکل علی الله. روی توکل خودت کار کند. توکل داشته باشیم. غالبا اینجور است که انسان در دسترس خودش امکانات زیادی دارد. هم امکانات بیرونی و هم امکانات درونی، احتیاج به یک زیرساختی دارد که از این امکانات بتواند به خوبی استفاده کند، آن هم توکل است. 🌸 آدم توکل می کند و این توکل باعث می شود که انسان متعاقد بشود که پشتیبان دارد. یک پشتیانی که قدرتش بی نظیر است و لطفش بی نهایت است. علمش بی نهایت است. همه کمالات را به صورت بی نهایت دارد. با این پشت گرمی، انسان دیگر چه حالتی به او دست می دهد و چه کارها می تواند بکند. پس اگر می خواهیم قوی بشویم روی توکل خودمان کار کنیم. در مسائل اقتصادی، در مسائل معاشرتی، همه چیز. اگر می خواهیم قوی بشویم. برای اینکه امور مختلف زندگی را پیش ببریم احتیاج به قوت و قدرت داریم. آن را با توکل درست کنیم. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ چهارشنبه 1400/12/11 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله