eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
213 دنبال‌کننده
585 عکس
29 ویدیو
70 فایل
☑️ حرف‌های رایگان یک آدم 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 نسخه موجود 🔹ماجرا به نمایشگاه کتاب برمی‌گردد؛ وقتی کتاب را در به‌نشر ورق زدم و دیدم با متداول فرق دارد، عزم کردم به خرید. 🔹اتفاقا خواندن مقدمه محققانه‌ی سیدمحمدحسین حکیم و ارجاعات پیوسته‌اش به مقدمه‌ای که بر نسخه کفعمی نوشته، باعث شد دستیابی به آن را با جدیت پیگیری کنم. 🔹از منظر تاریخی و نسخه‌شناسی، این نسخه نسخه شناخته‌شده از صحیفه‌سجادیه است که در سال ۴۱۶ق در خراسان کتابت شده است. این نسخه در سال ۱۳۴۸ش در جریان تخریب و تعمیر قسمتی از دیوارهای بالاسر حرم، قسمت فوقانی دارالسلام، با شماری از مصاحف قدیمی دیگر، زیر سقف پیدا شد که شواهد نشان می‌دهد این پنهان‌سازی به قبل از قرن ۹ق باز می‌گردد. 🔹البته با تحقیق کاظم مدیرشانه‌چی، متن حروف‌چینی شده این صحیفه نیز، در سال ۱۳۷۱ توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی ، منتشر شده است. 🔹این نسخه دارای ۳۸ دعاست. البته دعای اول آن، معادل دعای ۱ و ۲ صحیفه متداول است؛ دعای دوم آن نیز ترکیبی از دعای ۵ و ۳۷ صحیفه متداول است. بنابراین در مجموع حاوی ۴۰ دعاست؛ با تاکید بر این نکته که دعای۲۹ این نسخه (دعاوه فی الشکوی) در نسخه متداول، موجود نیست. 🔹اختلاف ضبط کلمات بین این نسخه و نسخه متداول قابل توجه است و به گفته مهدوی‌دامغانی، گاه ضبط‌های این مکتوبه، مرجح است. 🔹امروز خواندن مقدمه‌ی تحقیقی و پرمغز سیدمحمدحسین حکیم را تمام کردم. پاسخ چندسوال قدیمی‌ام را یافتم. ان‌شاءالله نکاتی از این کتاب تقدیم خواهم کرد. 📜لینک خرید این نسخه @aliebrahimpour_ir
کتاب شریف - ورژن 1.5 📌 عنوان: پیامبرشناسی و الگوی زیست ماموریت‌گرایانه نکته: اعداد درون [ ]، بندهای متناظر در متن هستند. @aliebrahimpour_ir @my_sajjadieh
📌جدول کاربردی سوره های ✅ لیست تحقیقی استاد 📗 ر.ک: شناختامه تنزیلی سوره‌های قرآن‌کریم، ص20-48 تقسیم بندی سوره های قرآن، بر اساس آیه 29 سوره فتح صورت گرفته است که بر اساس آن، هر دسته از سوره ها، متناسب با دوره تکاملی-تدریجی رشد مومنان، نازل شده است: ...مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجيلِ؛ كَزَرْعٍ 1.أَخْرَجَ شَطْأَهُ 2.فَآزَرَهُ3. فَاسْتَغْلَظَ4. فَاسْتَوى‏ عَلى‏ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ... @aliebrahimpour_ir
جرعه‌جرعه دل‌گرمی - قرآن به ترتیب نزول - ورژن 1.1.pdf
10.84M
ورژن 1.1 📚 کتاب " التَنْزِیلُ فی مُثَبِّتِ الفُؤَاد بالمُکْث " یا " جرعه‌جرعه دل‌گرمی " 🍀 خوانش سوره‌های به تدریجی ☘ همراه با ترجمه استاد انصاریان طراحی و تنظیم: علی ابراهیم پور @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از سیدیاسر تقوی
. بسم الله 🔹 شاید صدها سال پیش، انسان به راحتی می‌توانست در گوشه‌ای از این کره خاکی به تماشای تقدیر بنشیند و درباره بسیاری از پرسش‌ها اظهار بی‌اطلاعی کند و از بسیاری از ایده‌های فردی و اجتماعی‌اش با یک «نمی‌توانم» بگذرد. در وضعیت گذشته بشر، قدرت سیاسی چندان مجال آن را نداشت که از مسائل کلان ملی تا جزئی‌ترین ساحت زندگی فردی را به تصرف خود درآورد. 🔸 در طرف مقابل، حوزه اندیشه انسان‌ها، فراتر از فهم اقتصاد محلی و مناسبات طایفه‌ای گام بر نمی‌داشت. این بدان معنا بود که انسان با افق‌های جدید و منظرهای متفاوت و ایده‌های جایگزین برای حیات خود مواجه نمی‌شد تا آگاهی به آنچه هست و یا آنچه می‌تواند باشد اهمیتی پیدا کند. . 🔹 اما امروزه در جهانی زندگی می‌کنیم که هر ایده‌ای برای حیات انسان، لاجرم باید از دو مؤلفه «می‌دانم» و «می‌توانم» برخوردار باشد تا بتواند خود را در بازار متنوع تئوری‌ها عرضه کند. ما شبانه‌روز در مواجهه با ایده‌های فردی و اجتماعی مختلفی قرار می‌گیریم که ادعا دارند می‌توانند زندگی بهتری برای ما بسازند. ایده‌های ناکارآمد به سرعت کنار گذاشته می‌شوند و جای خود را به ایده‌هایی می‌دهند که کارآمدی خود را ثابت کرده باشند. از این جهت به نظر می‌رسد شعار «ما می‌توانیم» از بیخ، یک شعار جدلی است و در این جدال فرقی میان نگاه‌های دینی و غیردینی وجود ندارد. . 🔸 حتی ممکن است- تأکید می‌کنم، ممکن است- خوانش ما از معارف دینی طی دویست سال گذشته، متأثر از این باشد که هر ایده‌ای که دم از «بی‌اطلاعی» و «ناتوانی» بزند محکوم به شکست است. من پروژه اسلامی کردن شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این دو قرن اخیر اینگونه می‌فهمم. عصر جدید، انفعال را بر نمی‌تابد. انسان در این عصر، یا تدبیر کننده است و یا تدبیر شونده. طبیعی است جریانی که دغدغه زندگی مؤمنانه دارد، در این جدال، هر امری را به دین نسبت دهد و تلاش کند از معارف خود، راه حلی بیابد. چرا که به درستی انفعال را مساوی اضمحلال خود می‌داند. 🔹 اما پرسشی که می‌ماند این است که ادعای بزرگ «می‌دانم» و «می‌توانم» چه نسبتی با الهیات ما دارد؟ آیا می‌شود مبتنی بر اندیشه‌های کلامی ما، طوری با عالم نسبت برقرار کرد که آن را قابل کنترل و پیش‌بینی‌ کنیم و مطابق آرمان‌های خودمان تمدنی نوین بسازیم؟ نقش خدا چه می‌شود؟ آیا خدا صرفا طراح یک سازوکار ازلی و ابدی است و تدبیر امور را به انسان واگذار کرده؟ و کلی سوال دیگر... . عکس: در حال ورود تدریجی به آب‌های خلیج فارس. 🆔 @sedyaser
مزار ملامحمدتقی مجلسی و ملامحمدباقر مجلسی خادمان 🍀 به نیابت از بزرگان و اساتیدی که راهی به این کتاب برایم باز کردند: آیت‌الله خامنه‌ای، حاج‌آقای وحیدی؛ اساتید مرکز تخصصی صحیفه: اعوانی، ابراهیم و صادق کفیل، فوادیان، صمدی؛ شارحان و مترجمان سیدعلی‌خان، انصاری، انصاریان و... خدایا، من را عاشقانه در صحیفه ذوب کن. @aliebrahimpour_ir ۱۴۰۲.۵.۲
🌟🌙 برای توسل به قمر منیر بنی‌هاشم العباس علیه‌السلام 🌺برای حاجت و گره‌گشایی از مشکلات: ای ماهِ بنی‌هاشم، خورشیدِ لقاء عباس ای نورِ دل حیدر، شمعِ شهدا عباس از محنت و درد و غم، ما رو به تو آوردیم دستِ منِ مسکین گیر، از بهر خدا عباس 📘 جرعه‌ای از دریا، آیت‌الله شبیری زنجانی، ج۳: ۵۷۵. @aliebrahimpour_ir
📌 نظام واحد اقتصادی! توسعه و مبانی تمدن غرب؛ شهید آوینی؛ ص۱۱۵ @aliebrahimpour_ir
به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست قاب پایانی تبلیغ دهه محرم ۱۴۰۲ شاهین شهر اصفهان گروه تبلیغی ضیافت 🗓 شنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۲ @aliebrahimpour_ir
☘خدای من! 🌺از غصه هلاکم می‌کنی، مگر اینکه دعایم را مستجاب کنی و نشانه‌های دعا یم را به من نشان بدهی. 🌺خدایا طعم را تا آخر عمر به من بچشان. 🌺مرا دشمن‌شاد مکن و او را بر من چیره مفرما و سلطه مده. 📖 ، ، بند۱۴. @alievrahimpour_ir
1M
یا صاحب الزمان ۱۴۰۲.۰۵.۲۰ - شب شهادت هیئت انصارالحجه مشهد الرضا امیر کرمانشاهی
سگ چو بی صاحب شود، با سنگ او را می‌زنند بازگو بر اهل عالم صاحبم هستی، رضا ❤ أَلسَّلٰامُ‌عَلَیکَ یٰا عَلی‌بنِ‌موسَی أَلرّضٰآ أَلمُرتَضٰی ۱۹:۰۰ - ۱۸مرداد۱۴۰۲ @aliebrahimpour_ir
📌 شبّر یا مجلسی‌ثانی، عالم پرنویس ☘ علامه سید عبدالله بن محمدرضا شبّر حسینی کاظمی، مشهور به ، (۱۱۸۸-۱۲۴۲ق)، از علمای نویسنده نام‌آور شیعه است که کتاب "تفسیر قرآن تک‌جلدی" و "اخلاق" او به دلیل استقامت‌علمی در عین موجزبودن شهرت فراوانی دارد. ☘ وی هرچند عمر کوتاه ۵۴ساله داشت، ولی بیش از ۷۰عنوان کتاب از خود برجای گذاشته که برخی چندجلدی‌اند. به خاطر شباهتی که با علامه محمدباقر مجلسی در کثرت دارد، او را به مجلسی‌ثانی ملقب کرده‌اند. ☘ گستردگی تالیفات او به‌قدری است که برخی این‌طور محاسبه کرده‌اند: "اگر صفحات نوشته‌هایش بر سال‌های زندگی‌اش تقسیم شود، برآورد می‌شود که به طور متوسط هر روز یک جزوه تالیف کرده است." ☘ وی به قدری تندنویس بوده که در پایان برخی نوشته‌هایش نگاشته است: اوایل شب نوشتن این رساله را آغاز نمودم و نزدیک نیمه شب به پایان رسید. (کان سریع الکتابة مع التصنیف، کتب فی آخر بعض مصنفاته: شرعتُ فیها عند العشاء و تمّتُ عند نصف اللیل) @aliebrahimpour_ir
📌 ☘ کثرت تالیفات شبر در عین قوت‌علمی، از همان زمان سوال همگان بوده! 🍀 او خود می‌گوید: کثرت تالیف‌های من، به دلیل عنایت است؛ ایشان در خواب قلمی به من داد و گفت: . از آن زمان موفق به این کار شدم و هرچه می‌کنم، همگی از برکت آن قلم است. (إن کثره مؤلفاتی من توجه الإمام الهمام موسی بن جعفر علیه‌السلام، فإنّی رأیته فی المنام فأعطانی قلماً، وقال : ، فمن ذلک الوقت وفقت لذلک، فکل ما برز منی فمن برکه هذا القلم) 🍀 همچنین نقل شده است که بعد از یکی از جلسات، شبر به زیارت کاظمین و سپس قبور شیخ مفید و ابن‌قولویه مشغول می‌شود. یکی از شاگردان بعد از همراهی از ایشان دو سوال می‌پرسد: ۱.چطور با این حجم مشغله و تمرکز کار علمی، شما بی‌مشکل روان است و رفع‌ورجوع می‌شود؟ ۲.چطور در زمان کم، اینقدر کتاب می‌نویسید؟ شبر اینطور پاسخ می‌دهد: 🔹اولا، معیشت و و روزی دست خداست و او وکیل است. (أنّ أمر المعیشه موکول إلی الله عزوجل) 🔹 اما نگارش‌ها، ریشه در این دارد که: در خواب، آقا سیدالشهداء را دیدم و ایشان فرمود: « وَ صَنّف فَاِنّهُ لا یجفُ قلمُکَ حتّی تَموت!؛ و کتاب پدید آور! همانا قلمت تا هنگام مرگ خشک نخواهد شد.» https://lohedana.ir/books/reader/12378/1/1/33 @aliebrahimpour_ir
📌 انیس و آرامش‌بخش امام 🌺 ... (خطاب به محمد بن سنان): ❤ من تو را در هم، فرمان‌بُردار یافته بودم. 💜 تو در میان شیعیان ما، از درخشش نور در شب ظلمانی، روشن‌تر و آشکارتری. 💚 همان‌طور که مفضل بن عمر، انیس و مایه‌ی راحتی و آرامش من بود، تو هم انیس و آرامش‌بخش و خواهی بود. 💙 بر آتش حرام است بر تو گزندی برساند. [كَذَلِكَ وَجَدْتُكَ فِي كِتَابِ أَمِيرِاَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ. أَمَا إِنَّكَ فِي شِيعَتِنَا أَبْيَنُ مِنَ اَلْبَرْقِ فِي اَللَّيْلَةِ اَلظَّلْمَاءِ. ثُمَّ قَالَ: يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اَلْمُفَضَّلَ كَانَ أُنْسِي وَ مُسْتَرَاحِي وَ أَنْتَ أُنْسُهُمَا وَ مُسْتَرَاحُهُمَا. حَرَامٌ عَلَى اَلنَّارِ أَنْ تَمَسَّكَ أَبَداً.] منبع : عیون اخبارالرضا، ج۱: ص۳۲ @aliebrahimpour_ir
: 🌺 کمیل! همراهی و معاشرت مداوم و طولانی تو با ما، لازم کرد که آنچه خواستی به تو عطا کنیم. يَا كُمَيْلُ أَوْجَبَ لَكَ طُولُ اَلصُّحْبَةِ لَنَا أَنْ نَجُودَ لَكَ بِمَا سَأَلْتَ : إقبال الأعمال، ج۲: ص۷۰۶ @aliebrahimpour_ir
آقا من عمرم را با شما و برای شما، کامل قمار کردم؛ خودتان شاهدید وكَفَىٰ بِکُم شَهِيداً رفقای‌م یکی قاضی شده، یکی وکیل، یکی معلم، یکی مدیر، و یکی... ؛ من اینجا ایستاده‌ام؛ روا مدار که در دل خودم، و پیش خانواده‌ام و اطرافیان، و در تاریخ، بی‌ ¹ و مغبون و مخذول ² به حساب بیایم؛ که بگویند حیف شد؛ روا مدارید که در این معامله ³، احساس ضرر کنم؛ به شغلی⁴ بگماریدم که امضا و نگاه و نور خودتان پایش باشد ⁵، تا شیرینی لحظه‌لحظه کارم⁶ را حس کنم. ¹. وَمَن لَّمۡ يَجۡعَلِ ٱللَّهُ لَهُۥ نُورٗا فَمَا لَهُۥ مِن نُّورٍ؛ اگر خدا به کسی نوری نداده باشد، قطعاً او نوری نخواهد داشت. (نور: ۴۰) ². مَنْ وَاَلَيْتَ‌ لَمْ يَضْرُرْهُ خِذْلاَنُ‌ اَلْخَاذِلِينَ‌ (د۵: ۱۳) ³. فَسُبْحَانَكَ‌! مَا أَبْيَنَ كَرَمَكَ فِي مُعَامَلَةِ مَنْ أَطَاعَكَ أَوْ عَصَاكَ‌ (د۳: ۱۰)؛ يَرۡجُونَ تِجَٰرَةٗ لَّن تَبُورَ فِي مَوَدَّتِهِ‌.(د۴: ۵) ⁴. اِكْفِنِي مَا يَشْغَلُنِي اَلاِهْتِمَامُ بِهِ‌، وَ اِسْتَعْمِلْنِي بِمَا تَسْأَلُنِي غَداً عَنْهُ‌ ، وَ اِسْتَفْرِغْ أَيَّامِي فِيمَا خَلَقْتَنِي لَهُ‌ (د۲۰: ۳) ⁵. مَتِّعْنِي بِهُدًى صَالِحٍ‌ لاَ أَسْتَبْدِلُ بِهِ‌، وَ طَرِيقَةِ حَقٍّ لاَ أَزِيغُ عَنْهَا، وَ نِيَّةِ رُشْدٍ لاَ أَشُكُّ‌ فِيهَا (د۲۰: ۵) ⁶. أَسْأَلُكَ عَمَلاً تُحِبُّ بِهِ مَنْ عَمِلَ بِهِ‌ (د۵۴: ۳)؛ اِجْعَلْ‌ لَنَا مِنْ صَالِحِ اَلْأَعْمَالِ عَمَلاً نَسْتَبْطِئُ مَعَهُ اَلْمَصِيرَ إِلَيْكَ‌، وَ نَحْرِصُ‌ لَهُ عَلَى وَشْكِ‌ اَللَّحَاقِ بِكَ (د۴۰: ۳) @aliebrahimpour_ir ۱۴۰۲.۰۵.۱۹ - ۲۰:۰۰
شهرستانیم و خانمم را آورده‌ام در حوزه‌علمیه اینجا به عنوان مهمان امتحان بدهد. حیاط خیلی بزرگی هم دارد. نیم ساعتی در ماشین منتظر بودم که معممی با دناپلاسش بوق زد ماشینت رو بیار عقب، جات بگذارم و تو پشت من پارک کن! به احترام ریش سفیدش جابه‌جا کردم و گفتم "ببخشید کارمان گیر بود، مگرنه اصلا پایمان را اینجا نمی‌گذاشتیم!" رفت. (نیم‌ساعت بعدش هم آمد، بدون اینکه نگاه کند، سوار ماشینش شد و دنده عقب گرفت که یعنی برو کنار دربیارم!) یک ربع بعد، یک خانمی به قصد خروج رد شد. دید در ماشین نشستم، دوباره برگشت. ظاهرا از مسئولین مدرسه بود. تعارف کرد تشریف بیارید داخل؛ پذیرایی بشید؛ پذیرایی حوزه است، تبرک است؛ اتاق داریم؛ می‌خواهید بیاریم همینجا؟ تشکر کردم. رفت. ֍ می‌خوام بگم دُر گرانی است! ربطی هم به زن و مرد و معمم و مکلا نداره. مع‌الاسف، مدرک و تحصیلات رسمی هم نقش مستقیمی در شعور نداره. هیچی. همین. @aliebrahimpour_ir ۱۴۰۲.۰۵.۲۵ - ۰۹:۴۳
👇👇👇👇👇👇
الصحيفة السجادية الجامعة - السيد محمد باقر موحد الأبطحي.pdf
60.4M
📥 📌کتاب《 صحیفه سجادیه جامعه 》 👤تالیف آیت‌الله سید محمدباقر موحد ابطحی 💠 امام صادق و زیدبن‌علی، به قول متوکل‌بن‌هارون حاوی ۷۵ دعا بوده‌ و خودش گفته ۱۱تاش را از دست دادم و مابقی را حفظ کردم. پس قاعدتا ۶۴دعا دستش بوده است. اما صحیفه متداول که است، حاوی ۵۴دعاست؛ یعنی فاقد ۱۰دعاست. 💠علما در آرزوی یافت آن ۱۰مفقوده، در طول تاریخ کوشیده‌اند با نگارش مستدرک هایی با عنوان صحیفه‌های ثانیه و ثالثه و رابعه و... تا ثامنه، معارف سجادی را گرد هم آورند. 💠آخرینِ اقدام‌ها، تجمیع تمامی این صحیفه‌ها و سایر روایات، در کنار صحیفه‌ی کامله است که تحت عنوان ارائه شده و حاوی ۲۷۰ دعاست. گنجینه‌ای ارزنده که علاوه بر اینکه برای نیازهای گوناگون انسان، دستیاری برای ارتباط با خداست، به فهم معارف صحیفه کامله کمک شایانی می‌کند. 🖥مطالعه مجازی: lohedana.ir/books/reader/6369/1/1/1 + سایت منتظران  + مدرسه امام‌مهدی + archive منبع @aliebrahimpour_ir
استاد مؤیدی_حق‌پذیری.mp3
2.78M
با مداومت در عمل به این نکته، در امور معنوی و سلوکی ترقی کنید... 💠 خودمان را عادت بدهیم: هرچه را که فهمیدیم حق است، بلافاصله قبولش کنیم؛ ولو صددرصد به ضرر ماست. ❋ این را از من داشته باشید، چندبار این عمل کنیم، در زندگی‌های جزئی‌مان برایمان پیش می‌آید. ❋ تا فهمیدی می‌گوید و تو باطلی، بلافاصله قبول کن. ❋ نفس بلافاصله می‌آید برای توجیه کردن و جلوی انسان را گرفتن. گاهی یک‌بارش کار لیله‌القدر را می‌کند. ❋ هرجا حق بود، بپذیرید؛ هرچند صددرصد به ضرر دنیوی ما تمام بشود. ❋ اگر این‌طور تربیت شدیم، بدانیم دست شیطان خیلی از ما دور است. ❋ ولو خیلی سخت است؛ اوایل ممکن است به هم بریزی! ❋ خطای خودمان را توجیه نکنیم. مصیبت‌مان اینجاست که کارهای بدمان را توجیه می‌کنیم. توحید تشیّع (جلسات استاد مؤیدی) t.me/ShiaTowhid/281 eitaa.com/ShiaTowhid/426 @aliebrahimpour_ir