eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
528 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐| خوشبختی قطعی فرد مسلمان در سایه اعتقاد به مهدویت 🔰علامه طباطبایی 🔸دعوت اسلامى، از همان روزهاى نخستين پيدايش خود، گوش پيروان خود را از راه كتاب و سنت (عقل هم كه موافق بود) با اين مطلب پر كرده و افهامشان را با اين معنا آشنا مى ‏ساخت كه: 🔸روش اسلام (يعنى اجابت نداى وجدان و نهاد خدادادى كه به متابعت حق، در اعتقاد و عمل ترغيب مى ‏كند) متابعت يك حقيقت زنده، و يك نيروى شكست‏ن اپذير غيبى است كه پيوسته جامعه بشرى را به سوى سعادت رهبرى مى ‏نمايد، و حتماً روزى خواسته خود را فعليت داده و جامه عمل خواهد پوشانيد. 🔸هر فرد مسلمانى بايد اين حقيقت را نصب‏‌العين خود قرار داده و مانند روز روشن در آن ترديد نكند كه جامعه اسلامى كه او در آن زندگى مى‏‌كند، چنان‏كه در باطن جز نورانيّت و طهارت صفتى ندارد، روزى خواهد رسيد كه در ظاهر نيز چنين شده و تبديل به يك جامعه بهشتى گردد، و هر عيب و نقيصه‏‌اى كه فعلًا دارد، و هر پليدى و تيرگى كه در گوشه و كنارش يافت مى‏‌شود، تدريجاً و دفعتاً، از بين رفته روزى تبديل به نورانيّت و طهارت خالص و سعادت و روحانيّت محض خواهد شد. ⭕️با وجود ايمان به يك چنين حقيقتى، ديگر تصور مغلوبيت و خسارت سعى، براى يك فرد مسلمان محال است. زيرا وى مى ‏داند كه اگر چنين روزى را درك نمايد، غرق سعادت گرديده، كام دنيوى و اخروى خود را خواهد گرفت، و اگر درك نكند ‏ اش، كه باز از نقطه نظر واقع‏بينى و فكر اجتماعى همان «» مى‏ باشد، با درك آن روز سربلند است، و او- به شخصه- جزو روندگان اين راه و فدائيان اين مقصد بوده و پاداش عمل وى پيش خداى دانا و بينا هدر نخواهد رفت. 🔸اين ايمان، يك نيروى معنوى به انسان مى ‏بخشد، كه با وجود آن پيوسته خود را خوشبخت و كامروا مى‌‏بيند، و هرگز با تراكم ناملايمات و فشار روزگار و شكنجه گرفتارى‏‌هاى مرگبار، اميد نجات و رستگارى را از دست نداده و روحيه اسلامى خود را نخواهد باخت‏. 📚شیعه ص۹۲ @almorsalaat
1.09M
♨️ادامه تحصیل طلاب در دانشگاه/ راه تولید علوم انسانی ⁉️: سلام علیکم. بنده طلبه ام و پایه ۴ و دارم با یه استاد قوی دروس حوزه رو کارمیکنم میخواستم بعد پایه ۶ برم دانشگاه و روانشناسی بخونم. چون استاد جان احساس میکنم اینطوری موندن در حوزه از دست دادن عمر. چون از حوزه فعلی چیزی جز امتحان و رسوندن محدوده چیزی نمونده. البته من چون دارم با یک استادی دروس حوزه رو عمیق کار میکنم، موندم در حوزه وقت تلفی نیست. اگر برم دانشگاه و در حوزه ای مثل روانشناسی تخصص بگیرم خیلی تاثیر گذاری بیشتری میتونم داشته باشم. ✅ حجت الاسلام مهدی ستوده را بشنوید. @almorsalaat
🎙| برای تحقق 🔘به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله شهیدمفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه 🔰استاد امین اسدپور 👈استاد سطح عالی حوزه علمیه 🔰دکتر محسن برهانی 👈عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ⏰پنجشنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۰ 🌀جهت دریافت لینک اسکای روم به t.me/A_G_25 پیام دهید. @almorsalaat
nabayad-ba-estezhare-faghih-mokhalefat-kard(1).mp3
1.45M
🔊| هیچ وقت با فقیه مقابله نکنید! 🔰 استاد علی فرحانی ◽️بنابر اینکه ظهور بدیهی و وجدانی است، هیچ وقت نباید با اصل استظهار یک فقیه مقابله کرد. ◽️ بلکه سبک صحیح نقد علمی، سنجش موافقت یا عدم موافقت مدعای یک فقیه با مبانی اوست. ♨️ این سبک، روشی مهم در تسریع تحصیل علم فقه است. @almorsalaat
♨️ معنای اسلامی شدن دانشگاه چیست؟ @almorsalaat👇👇
♨️ معنای اسلامی شدن دانشگاه چیست؟ 🔰 امام خمینی (ره) 🔅بعضى گمان كردند كه كسانى كه اصلاح دانشگاهها را مى خواهند و مى خواهند دانشگاهها اسلامى باشد اين است كه گمان كردند هر علمى دو قسم است. علم هندسه يكى اسلامى است، يكى غير اسلامى. علم فيزيك يكى اسلامى است، يكى غير اسلامى. از اين جهت اعتراض كردند به اينكه علم، اسلامى و غير اسلامى ندارد. و بعضى توهّم كردند كه اينها كه قائلند به اينكه بايد دانشگاهها اسلامى بشود؛ يعنى فقط علم فقه و تفسير و اصول در آنجا باشد. يعنى همان شأنى را كه مدارس قديمه دارند بايد در دانشگاهها هم همان تدريس بشود. اينها اشتباهاتى است كه بعضى مى كنند، يا خودشان را به اشتباه مى اندازند. 🔅مى خواهيم بگوييم كه دانشگاههاى ما بايد در احتياجاتى كه ملت دارند، در خدمت ملت باشند، نه در خدمت اجانب. 🔅دانشگاهها بايد ... جوانان ما را تربيت كنند به تربيتهاى اسلامى. اگر تحصيل علم مى كنند، در كنار آن تربيت اسلامى باشد، نه آنكه اينها را تربيت كنند به تربيتهاى غربى. 🔅ما مى خواهيم كه چنانچه ملت ايران در مقابل غرب ايستاد، جوانهاى دانشگاهى ما هم همه در مقابلش بايستند. 🔅ما مى خواهيم كه جوانان ما، جوانان مستقل باشند و خودشان را ببينند. احتياجات خودشان را ببينند. شرقى نباشند. غربى نباشند. ما كه امروز با امريكا در قبال هم ايستاديم، در قبال اين ابرقدرت ايستاديم و احتياج به اين داريم كه جوانهاى ما هم در قبال آنها بايستند. 🔅معنى اسلامى شدن دانشگاه اين است كه استقلال پيدا كند و خودش را از غرب جدا كند و خودش را از وابستگى به شرق جدا كند و يك مملكت مستقل، يك دانشگاه مستقل، يك فرهنگ مستقل داشته باشيم. 📚 صحیفه امام، ج۱۲ص۲۴۸ @almorsalaat
🎙| ارزیابی میزان تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، چالش ها و راهکارها 🔰حجت الاسلام سید محمد هاشمی 👈استاد سطح عالی حوزه 🔰دکتر حامد طونی 👈دکترای فلسفه دانشگاه تهران، مسئول طرح ولایت دانشجویی کشور ⏰چهارشنبه ۹۹/۹/۲۶، ساعت۲۰ 📡پخش زنده در اسکای روم👇 skyroom.online/ch/smamin/almorsalaat @almorsalaat
بحمدلله این جلسه با حضور حاج آقای هاشمی و دکتر طونی برگزار شد. از هر دو برادر گرانقدر و همچنین همه شرکت کنندگان در جلسه تشکر می کنیم. انشالله صوت و گزارش جلسه رو در همین کانال قرار خواهیم داد. روز جمعه ساعت ۱۹ تا ۲۲ همین بحث را در گروه هم اندیشی المرسلات، ادامه خواهیم داد. @almorsalaat
وبینار وحدت حوزه و دانشگاه.mp3
29.97M
🔉| ارزیابی میزان تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، چالش ها و راهکارها 🔰حجت الاسلام سید محمد هاشمی 👈استاد سطح عالی حوزه 🔰دکتر حامد طونی 👈دکترای فلسفه دانشگاه تهران، مسئول طرح ولایت دانشجویی کشور 📌برگزار شده در چهارشنبه ۹۹/۹/۲۶، ساعت۲۰ در اسکای روم @almorsalaat
📝| وحدت حوزه و دانشگاه یعنی چه؟ ✍حجت الاسلام علی امیری ▫️دانشگاه چه در ایران و چه در دنیا به جهت سیستم آموزشی و اغراض شکل گیری آن، در همه رشته های علوم انسانی و در بخش قابل توجهی از رشته های علوم تجربی، همیشه ی تاریخ سطح آن از سطح یک مرکز آموزشی فراتر نرفته است. ▫️دانشگاه اساسا ماهیتش عرضه فراورده های علمی مراکز بنیادین بوده و هست و خواهد بود. همیشه نظریات و مباحث عمیق فکری و علمی از بیرون به دانشگاه تزریق شده است و دانشگاه با قالبی منضبط و منسجم مبلغ این اندیشه هاست. از اتاق فکرها، حلقه ها، اندیشمندان و فیلسوفانِ خزیده در لاک خود و خود ساخته های گوشه کتابخانه ها و... ▫️حوزه های علمیه به جهت سیستم تحصیلی محتوا محور یکی از مراکز متفکرساز و تولیدگرِ اندیشه های اساسی است. ▫️معنای واقعی وحدت حوزه و دانشگاه فهم درست رابطه طولی آنهاست و نباید آنها را در عرض هم دانست. ▫️وحدت این دو مرکز بزرگ و حیاتی به این است که هر کدام در نقش خود ظاهر شوند. کلان نظریات و اندیشه های زیربنایی و محوری در حوزه علمیه تولید شود. تفصیل، تشریح، تفریع، تبیین، تنقیح، تنظیم، قالب دهی و آموزش عمومی آنها بر عهده دانشگاه های اسلامی ست. ▫️امروز دانشگاه های ما میزبان فراورده های تولید شده در غرب و بعضا شرق عالم است و وحدت حوزه و دانشگاه یعنی اینکه دست کم یکی از مناشئ مهم فکری _ علمی دانشگاه های ما در کنار مناشئ رقیب دیگر، حوزه علمیه و مراکز فکر اسلامی باشد همین !! ▫️و اگر این رابطه در یک چرخه منطقی در جریان باشد، لازم نیست حوزه علمیه آرایش دانشگاه به خود بگیرد و در اقدامی موازی صفر تا صد به تاسیس رشته های مختلف آموزشی طور بپردازد بلکه علاوه بر ایفای نقش عام خود با تاسیس لجنه ها، کارگروه ها، پژوهشگاه ها و دروس خارج کاملاً تخصصی به رفع نیازهای اساسی علمی فکری دانشگاه ها و جامعه اسلامی بپردازد. @almorsalaat
🌐| سعادت دنیا و آخرت در پی وحدت حوزه و دانشگاه 🔰رهبر معظم انقلاب ۷۲/۹/۲۴ ⚡️اگر این دو نهادِ دانشجویی خوب کار کنند و با هم رابطه متقابل دوستانه و از خود دانستن یکدیگر داشته باشند، معنایش این خواهدشد که این جامعه، هم دینش و هم دنیایش آباد خواهد شد. آنها جهتگیری زندگی جامعه را تصحیح میکنند؛ اینها حرکات زندگی جامعه را تسهیل میکنند. آنها فکر و ذهن و روح جامعه را آن‌چنان از زشتیها و نادرستیها دور میکنند که بفهمد به کجا باید حرکت کند، و اینها وسیله این حرکت را به‌دست او میدهند تا حرکت کند. یک وسیله لازم است که ما از آن استفاده کنیم و راه بیفتیم؛یک بینش لازم است که ما بدانیم به کجا باید راه بیفتیم. از کجا و به کجا، از کدام طرف؟ از کدام راه و به کدام هدف؟ این هر دو، برای زندگی انسانها لازم است. آن، دنیاست؛ این، آخرت است. این دو اگر با هم جمع شدند، «سَعَد الدّنیا و الاخرة؛ حَصَل‌ الدّنیا و الاخرة» میشود. یعنی کسی که هم دنیا دارد، هم آخرت دارد. یعنی یک انسان خوشبخت. یعنی یک زندگی سعادتمند. @almorsalaat
(۲) جمعه گذشته ۹۹/۹/۲۱ در گروه گفتگویی با موضوع: 《چرا یک طلبه باید بخواند؟》 انجام شد. در ادامه خلاصه اهم مباحث مطرح شده را میخوانید. 🔰🔰🔰🔰🔰 ✅تعریفی اجمالی از فلسفه: 🔸فلسفه علمی است که در آن از بدیهیات آغاز می شود و به روش استدلال عقلی پیش می رود. بعبارت دیگر فلسفه پس از نفی سفسطه و اثبات واقعیت، بر اساس برهان شروع به حرکت می کند و عوارض و احوال کلی واقعیت را مورد بررسی قرار می دهد. ✅ضرورت یادگیری فلسفه در اجتهاد و علم اصول: 🔸در ادامه دوستی سوال فرمود که: اگر مجتهدی مسلط به فلسفه نباشد اجتهاد فقهی او ناقص است ؟ 🔸در جواب گفته شدکه: اگرچه اصول علم دقیقی است و ذهن طلاب را خیلی تقویت می کند؛ ولی کسی که بدون شناخت صحیح و عمیق مباحث فلسفی وارد اصول می شود دچار خلط های زیادی می شوند. 🔸بسیاری از کسانی که فلسفه را نفی می کنند خودشان در اصول بحث های عقلی را به صورت کاملا بی ضابطه مطرح می کنند و سبب طرح بحث های بیگانه از علم اصول در این علم می شوند. 🔸یکی از دوستان نسبت به این جواب اشکالی وارد کردند که: از طرف دیگه نه تنها مفید نیس، بلکه بسیار آسیب زا هست. اصول باید عرفی باشد و فلسفه ذهن را از عرف دور می‌کند. 🔸دوست دیگری درجواب به اشکال اخیر فرمودند که: مسئله مهمی که باید توجه شود این است که این جمله که معروف شده است که :«فقه و اصول عرفی است و فلسفه ذهن را از فهم عرفی دور می کند» این عرفی بودن به چه معناست؟؟ آیا عرفی بودن به معنای بی ضابطه بودن است؟؟؟ ضابطه صحت و سقم فهم عرف چیست؟ 🔸درست است که در باب الفاظ معیار ظهور و فهم عرفی است ولی ضابط فهم عرفی و خط کش سنجش آن در سایر ابواب باید مشخص شود. حال کسی که فلسفه نخوانده و تفاوت ادراکات حقیقی و اعتباری را نمی داند و حقیقت ظرف عقلا و «باید های عقلایی» را نمی شناسد چه معیاری برای فهم عقلایی می گذارد؟؟؟. 🔸در ادامه بحث یکی از دوستان فرمودند: جناب آخوند از فلسفه در علم اصول استفاده کرده است. ولی خود آخوند فلسفه را درست نفهمیده است که درجواب گفته شد: خوب است به کتب اصولی مراجعه کنید و ببینید که بزرگانی مثل محقق نائینی و عراقی و اصفهانی و محقق خویی و ... پاسخ موضوعاتی مثل: - معانی حرفیه - حقیقت انشاء - مسلک تعهد محقق خویی - مراتب حکم - حقیقت ملک - متعلق حکم و .... را چگونه بیان کرده اند. آنچه الان متداول شده است این است که طلاب بدون اینکه فلسفه دقیقی بدانند در علم اصول این مباحث را در ضمن مباحث اصولی می خوانند و چون با خط کشی های فلسفی آشنا هستند نمی توانند درست و غلط آن را از یکدیگر تفکیک کنند. ✅خواندن یا نخواندن فلسفه: 🔸دوستی سوال فرمود که فلسفه بخوانیم یا نه؟ یکی از دوستان که به نظر میایید مخالف بودند اینگونه جواب دادند: اگر نیاز بود از طریق اهل بیت به ما می رسید. عیب کار اینجاست که دوستان اسم فلسفه رو گذاشتن تعقل ورزیدن در صورتی که چیزی دیگه ارائه میدهند. اول اصول کافی مباحث عقلی امام صادق با زندیقان ببینید. و همچنین عقل در آیات و تعقل در آیات انسان رو به سما هدایت میبرد در صورتی که فلسفه نمونه های فراوان دیدم و دیدید که دچار کفریات و ضد دین شده اند. 🔸دوست عزیزی درجواب فرمودند: این چه استدلالی است برادر عزیز؟ خود قرآن در مورد خودش می‌فرماید یضل به کثیرا. کدام مفهوم یا روش مقدس در عالم سراغ دارید که اطراف آن انحراف یا حتی کفر حاصل نشده باشد؟ چطور از آن همه دعوت به توحید فلسفه عبور میکنید و ما را به انحراف نادیده ارجاع میدهید؟ روش فلسفی اگر اشکالی در ذات دارد آن اشکال را باید توضیح دقیق بدهیم غیر از این خطابه است. 🔸سپس دوست دیگری از مخالفین خواندن فلسفه فرمودند: چطور فلسفه ای که از یونان وارد شده بر معلومات به معنای همان تعقل ورزیدن در قران است. با بازی با واژگان کلاه علمی سر دیگران نذاریم. 🔸دوست دیگری درجواب فرمودند: تعقل قبل از قرآن بوده یا نه؟ اگر نبوده دعوت قرآن به تعقل چه معنا دارد؟ اگر بوده چه اشکالی دارد این روش تعقلی را اقوام مختلف پی گرفته باشند؟ با این لیبل یونانی نه چیزی ثابت میشود و نه رد میشود. اساسا روش فلسفه مستقل از فرد و قوم است چطور آنرا به قوم نسبت میدهید؟؟. (بحث لغزش گاه های تفکر از منظر قرآن شهید مطهری خوانده شود) . 🔸پاسخ به این سوال یعنی ما یک تعقل پیشا قرآنی داریم که اتفاقا هدیه الهی است چه اشکالی دارد این تعقل که بارها قرآن به آن ارجاع داده را بپذیریم اگر می‌گویید این روش تعقل فلسفه نیست پس چیست؟! 🔸و در آخر دوستی دیگر هم ضرورت خواندن فلسفه را اینگونه فرمودند: الف: برای فهم مطالب اصولی متعارف و ب: برای فهم معارف قرآن و عترت و ج: برای پاسخ به شبهات مهمتر از همه بند (ب) است. 🔘لینک عضویت در گروه👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1221263413C41edddb737 🌐@almorsalaat
التفات به مرگ ملازم تلاش علمی.mp3
3.93M
🔊 🔰 عالم، زنگ تفریح ندارد! ❇️ استاد علی فرحانی ◽️یکی از ثمرات واقعی یاد مرگ، تلاش بی وقفه برای استفاده وافی و کافی از وقت است. ◽️جنبه علمی و معنوی به عنوان دو مورد از شئونات مهم زندگی، در اثر این چنین نگاهی بسیار متفاوت و مترقی شده و در زندگی انسان هر یک‌ جایگاه مهم خود را پیدا می کند. ♨️ استاد در این گفتار، نکات بسیار جالبی را اشاره می کنند، حتما گوش کنید. @almorsalaat
💢 تبیین مبانی اندیشه شهید مطهری (آشنایی با منظومه فکری شهید مطهری و آمادگی برای مطالعه آثار استاد شهید مطهری) 🔰سید محمد هاشمی 📌 ارائه شده در موسسه بینش مطهر، قم، پاییز و زمستان97 💠💠💠💠💠💠 ✅ موضوع جلسات 👇👇 👈جلسه اول: لزوم فهم نظام مند اندیشه اسلامی و نقش آثار شهید مطهری در این فهم 👈جلسه دوم: بررسی نحوه تقابل اجتهادی استاد شهید با تفکر و فلسفه مدرن، معرفی مجموعه مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی (6 کتاب اصلی استاد) 👈جلسه سوم: لزوم حصول جهان بینی برای انسان، و تفاوت جوهری جهان بینی ها، نقد جهان بینی های مقابل 👈جلسه چهارم: توحید؛ محور اساسی جهان بینی اسلامی، تصویر توحید قرآنی از نظر استاد شهید 👈جلسه پنجم: توحید؛ تبیین سیر استدلال های حکمی بر توحید و اثر آن بر جهان بینی توحیدی 👈جلسه ششم: انسان شناسی؛ تقابل انسان شناسی اسلامی و انسان شناسی مدرن، انسان در جهان بینی اسلامی (بررسی قوس نزول حقیقت انسان) در اندیشه شهید مطهری 👈جلسه هفتم: انسان شناسی؛ انسان در جهان بینی اسلامی (2) 👈جلسه هشتم: انسان شناسی؛ حقیقت نبوت و امامت 👈جلسه نهم: انسان شناسی؛ ولایت، کمال نهایی انسان، فلسفه ختم نبوت بر اساس کمال انسان 👈جلسه دهم: هستی شناسی جامعه و فلسفه تاریخ از منظر استاد شهید مطهری 👈جلسه یازدهم: نقش سیره شناسی استاد شهید در جهان بینی اسلامی 👈جلسه دوازدهم: بررسی ظرفیت اندیشه شهید مطهری در تولید علوم انسانی اسلامی 💠💠💠💠💠💠 📌 لینک دانلود جلسات از کانال 👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/ofoqemobinsupport/321 📌 لینک دانلود از سایت: 👇👇👇 🆔 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/shagerdan/smhashemi/mabani-shahid-motahari-97/ @ofoqemobin
🌀(۳)| کتاب حکمت الهی و نهج البلاغه، اثر شهید آیت الله مفتح 🔰ارائه‌از: 🔸حجت‌الاسلام عباس‌افروزی 📌پنجشنبه ۹۹/۹/۲۷ ساعت۲۱ 📡پخش زنده در اسکای روم👇 skyroom.online/ch/smamin/almorsalaat ⬇️لینک دانلود کتاب👇 eitaa.com/palmorsalaat/47 @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مناجات آیت الله مصباح یزدی با امام حسین علیه السلام هرچه کنی بکن مکن ترک من ای نگار من 🤲 برای سلامتی آیت الله مصباح متوسلا به آقا اباعبدالله دعا کنیم و سوره حمد بخوانیم. @almorsalaat
📚| الحکومه الاسلامیه و ما یتعلق بها فی احادیث الشیعه الامامیه 🔰جمعی از مولفین (تنظیم و تبویب از آیت الله استادی) 📌پیشگفتار کتاب را که در عکس ها آمده است، حتما بخوانید. ⬇️لینک دانلود کتاب👇👇 mediafire.com/file/avtziojtjmknisa @almorsalaat
وبینار استاد شهید 1.mp3
33.47M
🔉| برای تحقق 🔘به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله شهیدمفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه 🔰استاد امین اسدپور 👈استاد سطح عالی حوزه علمیه 🔰دکتر محسن برهانی 👈عضو هیئت علمی دانشگاه تهران 📌برگزار شده در پنجشنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۰، در اسکای روم، توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران @sargashteh1 @almorsalaat
📚| شرح رساله برهان، اثر علامه طباطبایی 🔰محمدعلی اسماعیلی ⬇️لینک دانلود کتاب👇👇 eitaa.com/palmorsalaat/48 mediafire.com/?2zayuv7z1depuus @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| توجه به کرامت و عزّت نفس، راهی برای ترک گناه. 🔰استاد شهید مطهری @almorsalaat
♨️ مجازی طلبگی (۳) ⏰جمعه ۹۹/۹/۲۸ ساعت ۱۹ تا ۲۲ ✅موضوع این هفته: ، چالش ها و راهکارها 📌چالش های پیش روی تحقق وحدت چیست؟ 📌تاکنون چه اقداماتی جهت تحقق وحدت صورت گرفته است؟ 📌راهکارهای تحقق وحدت چیست؟ 📌وظایف حوزه و طلاب در تحقق وحدت چیست؟ 📌و ... 🌐امشب پیرامون این موضوعات در گروه هم اندیشی گفتگو می کنیم. 🌀لینک عضویت در گروه👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1221263413C41edddb737
♨️علت مخالفت روحانيون با بعضى از مظاهر تمدن در گذشته 🔰امام خمینی (ره) 🔸مخالفت روحانيون با بعضى از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبى، خصوصاً فرهنگ مبتذل غرب موجب شده بود كه آنان با اختراعات و پديده‌‏ها برخورد احتياط‌آميز كنند. 🔸علماى راستين از بس كه دروغ و فريب از جهانخواران ديده بودند، به هيچ چيزى اطمينان نمى‌‏كردند و ابزارى از قبيل راديو و تلويزيون در نزدشان مقدمه ورود استعمار بود، لذا گاهى حكم به منع استفاده از آنها را مى‌‏دادند. 🔸آيا راديو و تلويزيون در كشورهايى چون ايران وسايلى نبودند تا فرهنگ غرب را به ارمغان آورند؟ و آيا رژيم گذشته از راديو و تلويزيون براى بى‌‏اعتبار كردن عقايد مذهبى و ناديده گرفتن آداب و رسوم ملى استفاده نمى‏‌نمود؟ 📚منشور روحانیت @almorsalaat