eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
المرسلات
🔊#شب_جمعه| جایگاه #اشک در تعالی انسان 🎙استاد علی فرحانی ◾️وفات حضرت ام البنین. مورخ ۴ دی ۱۴۰۲ #ال
. ◾️عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ : ◾️بَكَى عَلِيُّ‌ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَى أَبِيهِ‌ حُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ صَلَوَاتُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِمَا عِشْرِينَ‌ سَنَةً‌ أَوْ أَرْبَعِينَ‌ سَنَةً‌ وَ مَا وُضِعَ‌ بَيْنَ‌ يَدَيْهِ‌ طعاما [طَعَامٌ‌] إِلاَّ بَكَى عَلَى اَلْحُسَيْنِ‌ حَتَّى قَالَ‌ لَهُ‌ مَوْلًى لَهُ‌ جُعِلْتُ‌ فِدَاكَ‌ يَا ابْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ إِنِّي أَخَافُ‌ عَلَيْكَ‌ أَنْ‌ تَكُونَ‌ مِنَ‌ الْهَالِكِينَ‌ ◾️قَالَ‌ إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللّهِ‌ وَ أَعْلَمُ‌ مِنَ‌ اللّهِ‌ ما لا تَعْلَمُونَ‌ إِنِّي لَمْ‌ أَذْكُرْ مَصْرَعَ‌ بَنِي فَاطِمَةَ‌ إِلاَّ خَنَقَتْنِي الْعَبْرَةُ‌ لِذَلِكَ‌ . 📚کامل الزیارات. ص 107 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
❇️ به اطلاع میرساند، به مناسبت نهم دی ماه و به منظور حضور پرشور طلاب و روحانيون در مدرسه فيضيه، فردا درس خارج اصول استاد برگزار نمیشود. همگی در تجمع فیضیه شرکت خواهیم کرد. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
مکتوبات روائی.mp3
1.01M
🎙| «مکتوبات روائی» از حیث و از حیث 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس مکاسب. جلد چهارم. سال 1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢 مطالبه‌ اسلام از مسلمین، تحقّق دین اسلام است. و اکتفای به حدّاقل‌ها، از نظر اسلام قابل قبول نیست؛ 🔰رهبر معظم انقلاب ۹۳/۱۲/۲۱ ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔸آنچه ما از مجموع معارف قرآنی استفاده میکنیم و درمی‌یابیم، این است که مطالبه‌ اسلام از مسلمین، ایجاد نظام اسلامی به‌نحو است؛ مطالبه‌ اسلام، تحقّق دین اسلام است. این آن چیزی است که انسان در مجموع آن را احساس میکند. و اکتفای به حدّاقل‌ها، از نظر اسلام قابل قبول نیست؛ 🔸ما در معارف خودمان چیزی به‌عنوان نداریم، بلکه در قرآن کریم در موارد متعدّدی اکتفای به بعضی از تعالیم دینی دون بعضی، مذمّت شده است؛ حتّی برخی از بخشهای دین که خیلی برجسته است - مثل اقامه‌ قسط - هم کافی نیست که انسان دل خود را خوش کند که ما حالا دنبال اقامه‌ قسطیم و اقامه‌ قسط خواهیم کرد، پس اسلام تحقّق پیدا کرد؛ نه، این نیست. بله مسلّماً اقامه‌ قسط در جامعه، یک قلم مهم است. لکن این بدین معنا نیست که شارع مقدّس از ما قبول میکند که ما مثلاً اکتفا کنیم به اقامه‌ قسط و همه‌ همّت خودمان را بگذاریم برای اینکه اقامه‌ قسط بشود، ولو برخی از احکام دیگر اسلام - مثلاً - مورد بی‌توجّهی قرار بگیرد؛ این‌جور نیست که اگر ما به قسط توجّه میکنیم، حق داشته باشیم که از اقامه‌ صلات و اهمّیّت دادن به صلات یا به زکات یا به امر به معروف و نهی از منکر غفلت کنیم، اصلاً خدای متعال پیغمبران را فرستاد برای ، برای اجتناب از طاغوت، برای عبودیّت خداوند؛ اساس کار این است. آنکه مورد نظر است، اقامه‌ دین است؛ یعنی را باید اقامه کرد؛ 🔸 - همه‌ اجزا و همه‌ ارکان دین - مورد توجّه است، و معارض اصلی هم در مقابل این حرکت و این رویکرد - یعنی اقامه‌ دین بتمامه، بجمیع اجزائه، بکلّه - عبارتند از قلدرهای عالم، مستکبران عالم؛ 🔸نظام اسلامی که ما مدّعی آن هستیم و دنبال آن هستیم وقتی این نظام واقعاً اسلامی است که در آن همه‌ اجزای اسلام محفوظ باشد و و اسلام در آن حفظ بشود. صورت اسلام، همین حرفهای ما و اظهارات ما و کارهایی که میکنیم و این ظواهر امر است؛ سیرت اسلام، این است که ما یک هدفی را، یک آرمانی را، یک سرمنزلی را در نظر بگیریم و تعریف کنیم و برای رسیدن به آن سرمنزل، برنامه‌ریزی کامل کنیم، و در این راه عمل کنیم، حرکت کنیم، با همه‌ وجود راه بیفتیم؛ آن‌وقت در آن صورت، سیرت اسلامی هم، هم، محفوظ خواهد ماند، هم رو به کمال خواهد رفت؛ یعنی در یک حد هم متوقّف نمیماند؛ خب، این برنامه‌ای است که ما برای رسیدن به آن اهداف، به آن احتیاج داریم. 🔸آنچه ما امروز در زبان مستکبرین و مخالفین نظام اسلامی که با «تغییر رفتار» از آن یاد میکنند یعنی تغییر آن سیرت اسلامی؛ تغییر رفتار یعنی شما از آن چیزهایی که از لوازم قطعی و حتمی حرکت به آن سرمنزل است، دست بردارید؛ از آن کوتاه بیایید و نسبت به آن، اهتمام خودتان را از دست بدهید؛ این معنای تغییر رفتار است؛ یعنی همان چیزی که گاهی از آن در برخی از گفته‌ها و نوشته‌ها تعبیر میشود به ؛ یعنی کاستن از آرمانها که به‌معنای نابودی سیرت دین است. این یعنی در واقع دین را حذف کردن. 🔸حالا در چنین وضعیّتی هدف ما این است و خطّ مشی قطعی ما باید این باشد که دنبال اسلامِ تمام و کامل باشیم؛ یعنی دنبال این باشیم که واقعاً تا آنجایی که در قدرت ما است تلاش کنیم و هدف‌گذاری ما این باشد که همه‌ اسلام - اسلام به کامله، بتمامه - در جامعه‌ ما تحقّق پیدا کند. 🔸به نظر بنده اگر ما مجموعه‌ روحانیّون و اهل علم و کسانی که در مسائل دینی کار میکنند، در همه‌ مسائل خودمان این را هدف قرار بدهیم یعنی تحقّق اسلام بکامله و مقابله‌ی با دشمنی‌ها با این شکل، موفّقیّتهای زیادی خواهیم داشت. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0027-KharejOsul-14021010(1)_01.MP3
27.51M
🔊| مروری بر مباحث گذشته نسبت به ضابط تفکیک اصل عملی از قاعده فقهیه/ توضیح مفصل امر رابع استصحاب رسائل از این منظر و تأثیر آن بر کلمات اعلام/ توضیح مبنای مرحوم آخوند در این باب/ دو نکته مهم در مورد مبنای مرحوم آخوند/ توضیح مبنای میرزای نائینی در این مسأله/ توضیح عبارت محقق خویی در این بحث/ اشاره ای به مختار مرحوم امام از این منظر 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. یکشنبه. 10/10/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢 چرا کسی که «از خدا اعراض کند» دچار «معیشت ضنک» می شود؟ 🔰 پاسخ از علامه طباطبایی در ذیل تفسیر آیه ۱۲۴ سوره طه 💠أن من نسي ربه و انقطع عن ذكره لم يبق له إلا أن يتعلق بالدنيا و يجعلها مطلوبه الوحيد الذي يسعى له و يهتم بإصلاح معيشته و التوسع فيها و التمتع منها، و المعيشة التي أوتيها لا تسعه سواء كانت قليلة أو كثيرة لأنه كلما حصل منها و اقتناها لم يرض نفسه بها و انتزعت إلى تحصيل ما هو أزيد و أوسع من غير أن يقف منها على حد فهو دائما في ضيق صدر و حنق مما وجد متعلق القلب بما وراءه مع ما يهجم عليه من الهم و الغم و الحزن و القلق و الاضطراب و الخوف بنزول النوازل و عروض العوارض من موت و مرض و عاهة و حسد حاسد و كيد كائد و خيبة سعي و فراق حبيب. 💠و لو أنه عرف مقام ربه ذاكرا غير ناس أيقن أن له حياة عند ربه لا يخالطها موت و ملكا لا يعتريه زوال و عزة لا يشوبها ذلة و فرحا و سرورا و رفعة و كرامة لا تقدر بقدر و لا تنتهي إلى أمد و أن الدنيا دار مجاز و ما حياتها في الآخرة إلا متاع فلو عرف ذلك قنعت نفسه بما قدر له من الدنيا و وسعه ما أوتيه من المعيشة من غير ضيق و ضنك. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
اقتصاد پول.mp3
577.3K
🔊| باید «اقتصاد پول» را به عنوان یک کتاب فقهی بررسی کنیم! 🎙استاد علی فرحانی 📚تدریس مکاسب. جلد ششم (فقه 6) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
بنیاد شیخ انصاری برگزار می کند: 💠 چهارمین نشست از سلسله نشست های علمی «خطابات قانونیه» ❇️ موضوع: خطابات قانونیه و تزاحمات اجرا 🎙با حضور استاد علی فرحانی ⏰زمان: سه شنبه 12 دی، ساعت 18:45 🏠مکان: قم، میدان معلم، مدرسه امام کاظم علیه السلام ، طبقه سه اتاق 310 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🔊#فقه_اجتماعی| الاسلام اسس علی بنیان المجتمع 🎙استاد علی فرحانی 📌همانطور که در متن فوق از کتاب ال
. 📌ان الانسان نوع مفطور على الاجتماع و التعاون/ ان الدین الالهی هو السبب الوحید لسعادة الانسان 🎙علامه طباطبایی 💢الآية تبين السبب في تشريع أصل الدين و تكليف النوع الإنساني به، و سبب وقوع الاختلاف فيه ببيان: 💢أن الإنسان - و هو نوع مفطور على الاجتماع و التعاون - كان في أول اجتماعه أمة واحدة، ثم ظهر فيه بحسب الفطرة الاختلاف في اقتناء المزايا الحيوية، فاستدعى ذلك وضع قوانين ترفع الاختلافات الطارئة، و المشاجرات في لوازم الحياة فألبست القوانين الموضوعة لباس الدين، و شفعت بالتبشير و الإنذار: بالثواب و العقاب، و أصلحت بالعبادات المندوبة إليها ببعث النبيين، و إرسال المرسلين، ثم اختلفوا في معارف الدين أو أمور المبدإ و المعاد، فاختل بذلك أمر الوحدة الدينية، و ظهرت الشعوب و الأحزاب، و تبع ذلك الاختلاف في غيره، و لم يكن هذا الاختلاف الثاني إلا بغيا من الذين أوتوا الكتاب، و ظلما و عتوا منهم بعد ما تبين لهم أصوله و معارفه، و تمت عليهم الحجة، 💢فالاختلاف اختلافان: اختلاف في أمر الدين مستند إلى بغي الباغين دون فطرتهم و غريزتهم، و اختلاف في أمر الدنيا و هو فطري و سبب لتشريع الدين، ثم هدى الله سبحانه المؤمنين إلى الحق المختلف فيه بإذنه، و الله يهدي من يشاء إلى صراط‍‌ مستقيم. 💢فالدين الإلهي هو السبب الوحيد لسعادة هذا النوع الإنساني، و المصلح لأمر حياته، يصلح الفطرة بالفطرة و يعدل قواها المختلفة عند طغيانها، و ينظم للإنسان سلك حياته الدنيوية و الأخروية، و المادية و المعنوية، فهذا إجمال تاريخ حياة هذا النوع (الحياة الاجتماعية و الدينية) على ما تعطيه هذه الآية الشريفة. 💢و قد اكتفت في تفصيل ذلك بما تفيده متفرقات الآيات القرآنية النازلة في شئون مختلفة. 📚المیزان. جلد 2. ص 111 و 112 (ذیل ایه 213 سوره مبارکه بقره) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | علامه انقلابی 👈 خصوصیات منحصر به فرد آیت الله مصباح به روایت رهبر انقلاب 🗓 سالگرد درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت‌الله مصباح یزدی 📥 سایت | آپارات 💻 Farsi.Khamenei.ir
0025-KarejFeq-14021011_01_01.MP3
23.7M
🔊| مروری بر مباحث گذشته در مورد طهارت خبثی/ مسأله تطهیر با صرف ازاله و تطهیر متوقف بر مطهر/ مروری بر نظر ملامحسن فیض/توضیح عبارت محقق خوئی و مرحوم آیت الله فاضل و بررسی آن/ توضیح عبارتی از سید مرتضی (ناصریات، ص 105) /نکاتی مهم در مورد اجماعات منقول در کتب فقه مقارن 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. دوشنبه. 11/10/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 انتشار نخستین‌بار 📹 خاطره روز گذشته رهبر انقلاب از جلسه عجیب با فرماندهان سپاه و نقل قول حاج قاسم از همسرشان برای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 💻 Farsi.Khamenei.ir
المرسلات
📣 انتشار نخستین‌بار 📹 خاطره روز گذشته رهبر انقلاب از جلسه عجیب با فرماندهان سپاه و نقل قول حاج قاسم
. 💢این حقیقت و واقعیت انقلاب اسلامی است که در زبان امام خمینی (ره) و امروز هم بر زبان امام خامنه ای جاری است. 💢استاد توصیه کردند مخاطبین ارجمند حتما این کلیپ را مشاهده بفرمایند. 📚هیئت تحریریه المرسلات @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌اشاره ای به مقام رفیع حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها 🔰علامه طهرانی 🌀و در تفسير«برهان » از شيخ حافظ‍‌ رجب بُرسى روايت است كه گفت : ابن عبّاس روايت كرده است كه من در مسجد رسول الله صلّى الله عليه و آله بودم كه قارى قرائت كرد: 🌀فِي بُيُوتٍ‌ أَذِنَ‌ اللّهُ‌ أَنْ‌ تُرْفَعَ‌ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ‌ يُسَبِّحُ‌ لَهُ‌ فِيها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ‌. 🌀من عرض كردم : اى رسول خدا ! مراد از اين بيوت ، چه خانه‌هائى مى‌باشند؟! 🌀رسول خدا صلّى الله عليه و آله فرمود: بُيُوتُ‌ الانْبِيَاءِ عَلَيْهِمُ‌ السَّلَامُ‌، وَ أَوْمَى بِيَدِهِ‌ إلَى بَيْتِ‌ فَاطِمَةَ‌ الزَّهْرَاءِ صَلَوَاتُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهَا ابْنَتِهِ‌. «مراد بيوت پيغمبران عليهم السّلام است ، و با دستش اشاره كرد به سوى بيت فاطمة الزّهراء صلوات الله عليها دختر خودش .» 🌀بارى ، از اين مباحث ، خوب روشن شد معنى نور خدا و حقّيّت و عظمت مقام ولايت كه عين توحيد است ، و نيز طريق افاضۀ نور از مقام وحدت حضرت ربوبيّت كه عين نور و أصل الجود و الوجود است ، و طلوع آن در مصباح و استمداد مصباح از زَيْتُونَةٍ‌ لا شَرْقِيَّةٍ‌ وَ لا غَرْبِيَّةٍ‌ ، و تلألؤ آن در زجاجه ، و انعكاس آن در مشكات ، و حفظ‍‌ و حراست مشكات از نور، و افاضه و پخش كردن نور را در فضاى اطاق ، و بهره‌مندى مردم بواسطۀ آن در فضاى متلألئ و درخشان آن هر يك به نوبۀ خود. 🌀و معلوم شد سرّ ولايت و امامت كه معدن و منبع نور مى‌باشد. و نيز معلوم شد كيفيّت اتّحاد و وحدت انوار خمسۀ طيّبه كه از جملۀ آنان مقام اقدس و اعظم حضرت بى‌بى فاطمۀ زهرا سلام الله عليها مى‌باشد، كه چگونه نور آن مقام معظّم از مناشى و مبادى عالم ايجاد و نشئۀ حيات در دو سلسلۀ تكوين و تشريع است . 🌀و با آنكه ذكوريّت و اناثيّت در عوالم تجرّد نيست و حقيقت ولايت ، ولايت الله است ، و آن واحد است ؛ مع‌ذلك به مناسبت ملاحظۀ نشأة كثرت آن حضرت را با اسم رجال نام برده و در بيوت رفيعۀ انوار وحى و الهام و ذكر خدا قرار داده است . 🌀به هر حال شايد ذكر نور جلال آن حضرت در اخبار و آثار، به ملاحظۀ اناثيّت در عالم كثرات باشد كه ديدۀ هر بيننده را مى‌بندد و نمى‌گذارد به مقام نور جمال وى كه جمال الله است مطّلع شوند. آن نور جمال خدائى ازلى ابدى سرمدى چنان مى‌درخشد كه هر چشم ناتوان را كور مى‌كند؛ و لهذا نور جلال ، حجاب نور جمال مى‌شود. 🌀و هنگام عبور و مرور آن سرور عالميان و سيّدۀ نساء جهانيان از صحراى محشر كبرى فرياد غُضُّوا أبْصَارَكُمْ‌ (ببنديد چشمهايتان را) از فرشتگان قدس ، فضاى عرصات را فرا مى‌گيرد، و آن معدن ولايت و كان امامت با چادرى كه هزاران هزار حجزَه (ريشه و دستگيرانه براى تمسّك ) دارد عبور مى‌كند، و هر شيعه خودش را به يك ريشه و حُجزه مى‌بندد و متّصل مى‌كند . 🌀تا مى‌آيد و مى‌آيد تا در مقام عرض در آن موقف عظيم الهى درحالى‌كه در كف دست راستش سر بريدۀ فرزندش حسين و در كف دست چپش پيراهن خون‌آلود اوست عرض مى‌كند : خداوندا ! حسين من در راه تو داد هر چه را داشت ، اين سرش و اين پيرهنش ! جزاى او چيست!؟ 🌀فوراً از جانب خدا ، رضوان پاسدار بهشت و مالك خازن جهنّم ، دو كليد بهشت و دوزخ را در دو كف دست بى‌بى مى‌گذارند و مى‌گويند : 🌀خدا مى‌گويد : حسينت هر چه داشت به ما داد ، ما هم هر چه داريم به او مى‌دهيم ؛ اينك بگير اين دو كليد را و به بهشت ببر دوستان را و به جهنّم درافكن دشمنان را كه اين موقف ، موقف عدل من است . ❇️وَ لَها جَلالٌ‌ لَيْسَ‌ فَوْقَ‌ جَلالِهَا جَلالٌ‌، إلاّ جَلالُ‌ اللَّهِ‌ جَلَّ‌ جَلالُهُ‌.(١) ❇️وَ لَها نَوالٌ‌ لَيْسَ‌ فَوْقَ‌ نَوالِهَا نَوالٌ‌، إلاّ نَوالُ‌ اللَّهِ‌ عَمَّ‌ نَوالُهُ‌.(٢) 🌀١- و او داراى جلالى است كه برتر از آن جلال ، جلالى متصوّر نمى‌باشد مگر جلال خداوند؛ به به ! چقدر جليل است جلال خداوند. 🌀٢- و او داراى عطا و كرمى است كه برتر از آن عطا و كرم ، عطا و كرمى متصوّر نمى‌باشد مگر عطا و كرم خداوند؛ به به ! چقدر عطا و كرم خداوند گسترده است. 📚رساله الله شناسی . ج اول. ص 75 (س) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🌺فضائل حضرت فاطمه (س)، همطراز فضايلِ بى‏ نهايتِ پیامبر(ص) 🎙امام خمینی (ره) 🌼اگر روزى بايد روز زن باشد، چه روزى والاتر و افتخارآميزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا- سلام اللَّه عليهاست. زنى كه افتخار خاندان وحى [است‏] و چون خورشيدى بر تارك اسلام عزيز مى‏درخشد. زنى كه فضايل او همطراز فضايل بى ‏نهايت پيغمبر اكرم و خاندان عصمت و طهارت بود. زنى كه هر كسى با هر بينش درباره او گفتارى دارد و از عهده ستايش او بر نيامده- كه احاديثى كه از خاندان وحى رسيده به اندازه فهم مستمعان بوده- و دريا را در كوزه‏ اى نتوان گنجاند، و ديگران هر چه گفته ‏اند به مقدار فهم خود بوده، نه به اندازه مرتبت او. پس اولى‏ آنكه از اين در گذريم‏ ... 📚صحیفه امام (ره)، ج12 ص274 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
عصمت حضرت زهراء سلام الله علیها از بدیهات است_01.mp3
1.64M
🔊| وضوح عصمت حضرت زهراء در بیان فخر رازی/ عبارت جالب فخر رازی در مورد ولایت امیرالمومنین(ع) 🎙استاد علی فرحانی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💠ولادت صدیقه طاهره سلام اللّه علیها و فرزندش امام خمینی که راه جهاد فاطمی را به خوبی طی کرد تبریک عرض میکنم/ روز شهادت عزیز ما، حاج قاسم سلیمانی هم هست 🎙رهبر معظم انقلاب 💢عید سعید را تبریک عرض میکنم ولادت صدیقه‌ی طاهره سلام اللّه علیها و خداوند را قسم میدهم به حرمت فاطمه‌ی زهرا سلام اللّه علیها که معرفت ما را نسبت به این بزرگوار روز به روز بیشتر کند. 💢 همچنین ولادت فرزندش امام بزرگوارمان که راه جهاد فاطمی را این بزرگوار به خوبی طی کرد و پیش رفت. 💢روز شهادت عزیز ما حاج قاسم سلیمانی هم هست که ان‌شاءاللّه خدای متعال تفضلاتی را که بر خاندان پیغمبر کرده است، بر روح این عزیز پیرو واقعی خاندان پیغمبر آن تفضّلات را نازل کند، ما را هم به ایشان ملحق کند و از شفاعتشان برخوردار کند. 📚بیانات ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
◾️هیئت تحریره المرسلات، با سلام و درود به روح مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و عرض تسلیت به محضر رهبر عزیزتر از جانمان، حادثه تروریستی اخیر را محکوم کرده و مخاطبین ارجمند را به قرائت این بخش از بیانات حضرت امام دعوت مینماید👇 🎙امام خمینی(ره) ◾️ملتی که برای رضای حق تعالی انقلاب کرد و برای ارزشهای معنوی و انسانی بپاخاسته است، چه باک دارد از شهادت عزیزان و آسیب دیدن نور چشمانش و تحمل سختیها و مَکارِه، که جنت لقاء الله که فوق تصور عارفان است، مَحفُوف به مکاره است. چه می‌گویم! این جنت اولیا، مکاره را در کام ملت ما شیرینتر از عسل کرده. مگر ما و شما هر روز شاهد این کاروانهای کربلا نیستیم که با شور و شوق و عشق و عطش به پیشباز شهادت می‌روند. مگر شما هر روز شاهد میدانهای با عظمت قتال با متجاوزین نیستید که به مرگ لبخند می‌زنند و معجزه می‌آفرینند. ◾️راستی این چه تحولی است که بر سراسر این کشور صاحب الزمان- روحی فداه- نور افشانی می‌کند و چه آتشفشانی است که منحرفان و کج‌اندیشان و بدخواهان را در خود فرو برده و ذوب می‌کند؟ این، جز اراده خدا و جلوه اوست که خفاشان از آن می‌گریزند و اولیای خدا و عارفان به آن دل بسته‌اند؟ من با این قلم شکسته و این چشم بسته در حق این ملت و این عزمش و این سلحشوران و این رزمش چه می‌توانم بگویم؟! پس بهتر آن است که قلم بشکنم و دم فرو بندم و اجر و مزد رزمندگان و وابستگان به آنان و آسیب دیدگان و دلبستگان آنان را از خدای بزرگ بخواهم. امید آن است که وَلیّ نِعَم، این میهمانان را که به سوی او می‌روند از محضر خود کامیاب فرماید و به این رزمندگان غرورآفرین قدرت بیشتر و قوّت والاتر عنایت نماید و به همه ملت عزیز بویژه آنان که در این جهاد فی سبیل الله فعالیت و دخالت داشته‌اند، عزت و عظمت مرحمت کند و این عزیزانی [را] که در این جنایت هوایی به‌ سوی او پرواز کرده‌اند، اجازه ورود به محفل خاص خود دهد. 📚بیانات. 03 اسفند 1364 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر انقلاب: جنایتکاران سنگدل بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد/ این جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود/ این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله 👈 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است. 📝 بسم الله الرّحمن الرّحیم دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند. 🔹ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله. 🔹اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir
0026-KharejFeq-14021012.MP3
36.83M
🔊| ادامه مباحث طهارت خبثی/ جمع بندی مباحث گذشته و نکاتی بر اساس مبانی مختار در این مسأله/ ادامه توضیح عبارت سید مرتضی و تاثیر آن در نگاه به مسأله و اشکالی جدی به نگاه بسیاری از متأخرین/ مسأله اصل در باب ازاله نجاست یا لزوم غسل/ تفکیک بین مساله طهارت خبثی از حیث «بما هی هی» و حیث «بما هی مقدمة للعبادة» و ثمرات آن 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 12/10/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از سلوک انقلابی
💠اختتامیه دوره سلوک انقلابی 🔶جلسه برخط پرسش و پاسخ با حضور استاد علی فرحانی 🔰با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری 🕕یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ 🌐شرکت از طریق اتاق مجازی اسکای روم به آدرس 🔗https://www.skyroom.online/ch/sadr/solukeenghlabi 📌هنگام ورود گزینه مهمان را انتخاب فرمایید ⭕شرکت ثبت نام کنندگان در دوره جهت دریافت گواهی پایان دوره الزامی است. 🔷کانال سلوک انقلابی @solukeenghelabi ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🟥پژوهشکده شهید صدر (ره) 📲@sadr_ir 🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
💠یا منتهی أمل الأملین.... 💢فَيَا مُنْتَهىٰ أَمَلِ الْآمِلِينَ، وَيَا غَايَةَ سُؤْلِ السَّائِلِينَ، وَيَا أَقْصَىٰ طَلِبَةِ الطَّالِبِينَ، وَيَا أَعْلَىٰ رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ، وَيَا وَلِىَّ الصَّالِحِينَ، وَيَا أَمانَ الْخَائِفِينَ، وَيَا مُجِيبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّينَ، وَيَا ذُخْرَ الْمُعْدِمِينَ، وَيَا كَنْزَ الْبَائِسِينَ، وَيَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ؛ وَيَا قَاضِىَ حَوَائِجِ الْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاكِينِ، وَيَا أَكْرَمَ الْأَكْرَمِينَ، وَيَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، 💢ای هدف خواهش خواهندگان، ای دورترین مطلوب جویندگان، ای والاترین اشتیاق مشتاقان، ای سرپرست شایستگان، ای امان ترسیدگان، ای اجابت کننده دعای بیچارگان، ای ذخیره ناداران، ای گنج بینوایان، ای فریادرس دادخواهان؛ ای برآورنده حاجات تهیدستان و بر خاک‌نشستگان، ای کریم‌ترین کریمان، ای مهربان‌ترین مهربانان، 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌نفس اماره، بزرگترین دشمن انسان 🎙آیت الله جوادی آملی ◽️آن وقت به حضرت عرض کردند شما اين لباس را براي چه مي‌پوشيد؟ فرمود براي سه جهت: يکي اينکه دوستم را خوشحال کنم؛ يکي اينکه دماغ دشمنم را خاکمال کنم؛ يکي اينکه فقرا قيام نکنند. اما دوست کيست که خوشحال مي‌شود؟ آن عقل و قلب است دشمن کيست که دماغ او خاکمال مي‌شود؟ نفس أماره است که طلب مي‌کند اين نفس مسوّله است که هر روز حرام و حلال نمي‌شناسد هر روز از ما چيز مي‌خواهد. فرمود دوستم را که قلب من است خوشحال مي‌کنم عقل من است خوشحال مي‌کنم دماغ دشمنم را خاکمال مي‌کنم اين «أَعْدَي عَدُوِّكَ نَفْسُكَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيْكَ» که پيغمبر فرمود يعني چه؟ يعني هيچ دشمني براي انسان بدتر از آن نفس درون نيست، او را به غرور به خيانت به روميزي به اختلاس دعوت مي‌کند. ◽️دشمن‌هاي بيروني از بيرون مي‌زنند اين از درون مي‌زند فرمود اين هوس است اين نفس أمّاره است که تا آدم را رسوا نکند رها نمي‌کند. کار شيطان اين نيست که آدم را به جهنّم ببرد؛ در سوره مبارکه «اعراف» ملاحظه بفرماييد! اين «يَا ابْنَ آدَم»ي که خدا در قرآن دارد يا ائمه(عليهم السلام) دارند،اين دو تا پيام دارد: پيام اول مسرّت‌بخش است يعني شما آقازاده هستيد فرزند آدم هستيد پدر شما کسي است که همه فرشته‌ها در برابر او سجده کردند شما که آقازاده هستيد بزرگوارزاده هستيد شايسته نيست که بيراهه برويد. پيام دوم در «يَا ابْنَ آدَم» هشدار است که بدانيد آن کاري که با پدرتان کرد با شما هم مي‌کند. در سوره مبارکه «اعراف» فرمود کاري نکنيد که با شما کاري بکند که با پدرتان کرد با پدرتان چه کار کرد؟ او تنها با دين ما کار ندارد. حالا ـ معاذالله ـ اگر کسي را منحرف کرد مرتد کرد و از دين کنار بُرد مگر دست‌بردار است؟ تا او را «مسلوب الحيثية» نکند رها نمي‌کند به هر حال انسان تا زنده است آبرويي مي‌خواهد. اينکه فرمود: ﴿لِيُبْدِيَ لَهُما ما وُورِيَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما﴾لباس‌هاي آنها را کَند يعني چه؟ آنجا که نامَحرمي در کار نبود. ◽️در جريان قصه آدم تفسير آن نه با بحث‌هاي تکويني حل مي‌شود نه با بحث‌هاي تشريعي. انسان تا آسماني نشد و تا آنجا نرفت اين آيات را نمي‌فهمد؛ براي اينکه تشريع که در کار نبود چه در سوره «طه» چه در سوره «بقره» فرمود وقتي به زمين آمديد، ﴿فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُديً﴾ دين از آن به بعد آمده، در آن عالم که ديني نبود. تکوين نبود براي اينکه تکوين تخلف‌پذير نيست ولي شيطان تخلف کرد! تشريع نبود چون دين و شريعت در زمين است. تا انسان آسماني نشد اين بخش از قرآن براي او حل نمي‌شود ولي «اين قَدَر هست که بانگ جَرسي مي‌آيد»؛ فرمود مواظب باشيد تا آبرويتان را نبرده رهايتان نمي‌کند همين! اين طور نيست که حالا ـ معاذالله ـ اگر کسي کافر شد شيطان از او دست بردارد ﴿لِيُبْدِيَ لَهُما ما وُورِيَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما﴾. ◽️فرمود اين نفس، ابزار کار اوست، اين دشمن خانگي است من مي‌خواهم آبروي او را ببرم سرشکسته بکنم او را به بَند بکشم؛ او هر روز از ما چيزي مي‌خواهد يا اين متاع را مي‌خواهد يا آن غذا را مي‌خواهد يا آن مسکن را مي‌خواهد يا آن مأوا را مي‌خواهد، من اين دشمن را مي‌خواهم مهار کنم. پس دوستم را که عقل است خوشحال مي‌کنم قلب است خوشحال مي‌کنم، يک؛ دشمن خود را به بند مي‌کشم، دو؛ فقرا هم که مرا مي‌بينند طغيان نمي‌کنند 📚درس اخلاق معظم له. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| ملاحسینقلی همدانی و حضرت امام / این عرفان حقیقی و الهی است 🎙استاد علی فرحانی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b