eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
507 ویدیو
38 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال فاطر را علاوه بر در و هم دنبال کنید. 💠ایتا https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b 💠اینستاگرام https://www.instagram.com/fater__290 💠تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAAEEZEeRm6cajV6FFSA
♨️هجرت از خود به سمت خدا 🔰امام خمینی (ره) 🔅هجرت یک معنای بزرگی است. و از همه هجرتها [مهمتر] هجرت از و راه افتادن از این  نفس و هجرت از خود به خداست. 🔅هجرت رسول اکرم، از مکه به مدینه برای این بود که به بشر را، این هجرت از خود به خدا را نشان بدهد. تعلیمات انبیا برای همین هجرت است که ما از ظلمات، از تاریکیها، از خودخواهیها، از نفسانیتها، هجرت کنیم به سوی خدا و پشت کنیم به خودمان و به آمال شیطانی خودمان؛ و رو کنیم به خدای تبارک و تعالی. 🔅وَ مَن یَخرُج مِن بَیتِهِ مُهَاجِراً إلَی اللّهِ و رَسوُلِهِ ثُمَّ یُدرِکهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجرُهُ عَلَی اللهِ. محتمل است که همین هجرت از خانه، طبیعت باشد؛ از جهت نفس باشد. ممکن است «بیت» همین انسان باشد. یعنی همین طبیعت که بیت نفس است و نفس در او محبوس است. ممکن است [معنای‌] آیه شریفه این باشد که کسی که از این بیت نفس خارج شد، «مهاجراً إلی الله و رسوله» رو آورد به خدا و رسول، و از آن چیزهایی که وادار می‌کند انسان را [برای‌] توجه به دنیا، توجه به آمال دنیایی، و بازمی‌دارد انسان را از رسیدن به خدا، از رسیدن به حقیقت این تعلقاتی که انسان دارد به دنیا، که هر انسانی تعلق‌ به دنیا دارد، و نفس متعلق به دنیاست، توجه به خود و آمال خودش دارد و اگر چنانچه کسی از این بیت، از این بیت ظلمانی، از این بیتی که ما را بازمی‌دارد از وصول به کمالات انسانی. 🔅کسی خارج بشود از این بیت و رو بیاورد به خدا، هجرت کند به سوی خدای تبارک و تعالی و رسول خدا، که آن هم هجرت به خداست، برسد تا آنجایی که «ادرکه الموت» حالا یا «ادرکه الموت»، یعنی آن موت اختیاری که از برای اولیای خدا هست که از همه آمال خودشان دست برمی‌دارند و فانی می‌شوند در حق تعالی، یا اینکه در این مهاجرتی که [می‌کند] ادراک موت بشود همان موت معهود، این وقع اجره علی الله- این دیگر هیچ- بنا بر آن احتمال اول، دیگر اجری جز اینکه خدا به او بدهد اجر دیگری را نمی‌خواهد. اصلًا برای او دیگر آمال و آرزویی نیست. فقط خدا را می‌خواهد. 📚صحیفه امام، ج۱۲ ص۵۹ @fater290
▪️شهادت امام صادق (ع) تسلیت باد. @fater290👇
▪️رمز تعارض های موجود در سیره اهل بیت علیهم السلام چیست؟ 🔰 شهید آیت الله مطهری 🔺ما در سيرت پيشوايان دين به اموري برمي‌خوريم که به‌حسب ظاهر با يکديگر تناقض و تعارض دارند، همچنان‌که در اخبار و آثاري که از پيشوايان دين رسيده احيانا همين تعارض و تناقض ديده مي‌شود. 🔺در آن قسمت از اخبار و روايات متعارض که مربوط به فقه و احکام است، علما در مقام حل و علاج آن تعارضها برآمده‌اند که در محل خود مذکور است. در سيرت و روش پيشوايان دين هم همين تعارض و تناقض در بادي امر ديده مي‌شود، بايد ديد راه‌حل آن چيست؟ 🔺اگر در اخبار متعارض که در فقه و احکام نقل شده، تعارضها حل نگردد و هر کسي يک خبر و حديثي را مستمسک خود قرار دهد و عمل کند مستلزم هرج و مرج خواهد بود. سيرت و روش پيشوايان دين هم که با يکديگر به ظاهر اختلاف دارد همين‌طور است، اگر حل نگردد و رمز مطلب معلوم نشود مستلزم هرج و مرج اخلاقي و اجتماعي خواهد بود. 🔺ممکن است هر کسي به هواي نفس خود يک راهي را پيش بگيرد و بعد آن را با عملي که در يک مورد معين و يک زمان معين از يکي از ائمه نقل شده توجيه و تفسير کند، باز يک نفر ديگر به هواي خود و مطابق ميل و سليقه خود راهي ديگر ضد آن راه را پيش بگيرد و او هم به يک عملي از يکي از ائمه که در مورد معين و زمان معين نقل شده استناد کند و بالاخره هر کسي مطابق ميل و سليقه و هواي نفس خود راهي پيش بگيرد و براي خود مستندي هم پيدا کند. 🔺مثلا ممکن است يک نفر طبعا و سليقتا و تربيتا سختگير باشد و زندگي با قناعت و کم‌خرجي را بپسندد، همين‌که از او بپرسند چرا اينقدر بر خودت و خانواده‌ات سخت مي‌گيري بگويد رسول خدا و علي مرتضي همين‌طور بودند، آنها هرگز جامه خوب نپوشيدند و غذاي لذيذ نخوردند و مرکوب عالي سوار نشدند و مسکن مجلل ننشستند، آنها نان جو مي‌خوردند و کرباس مي‌پوشيدند و بر شتر يا الاغ سوار مي‌شدند و در خانه گلي سکني مي‌گزيدند. 🔺و باز يک نفر ديگر طبعا و عادتا خوشگذران و اهل تجمل باشد، و اگر از او سؤال شود که چرا به کم نمي‌سازي و قناعت نمي‌کني و زهد نمي‌ورزي، بگويد چون امام حسن مجتبي و يا امام جعفر صادق اين‌طور بودند، آنها از غذاي لذيذ پرهيز نداشتند، جامه خوب مي‌پوشيدند، مرکوب عالي سوار مي‌شدند، مساکن مجلل هم احيانا داشتند. 🔺همچنين ممکن است يک نفر يا افرادي طبعا و مزاجا سر پرشوري داشته باشند و طبعشان سکون و آرامش را نپسندد و براي توجيه عمل خود به سيرت پيغمبر اکرم (ص) در صدر اسلام يا به نهضت حسيني (ع) استدلال کنند، و يک نفر يا افراد ديگر که برعکس مزاجآ عافيت‌طلب و گوشه‌گير و منزوي‌اند و در نفس خود شهامت و جرأتي نمي‌بينند، موضوع تقيه و راه و روش امام صادق (ع) يا ائمه ديگر را مورد استناد خود قرار دهند. آن‌کس که مثلا طبعا معاشرتي و اجتماعي است به عمل و سيرت يک امام و آن‌کس که طبعا اهل عزلت و تنهايي است به سيرت يک امام ديگر متوسل شود. 🔺بديهي است در اين‌صورت نه تنها سيرت و روش پاک و معني‌دار رسول اکرم و ائمه اطهار مورد استفاده قرار نمي‌گيرد، بلکه وسيله‌اي خواهد بود براي اينکه هر کسي راه توجيهي براي عمل خود پيدا کند و به دعوت و سخن کسي گوش ندهد و جامعه دچار هرج و مرج گردد. 🔺واقعا هم چنين تعارض و تناقض ظاهري در سيرت ائمه اطهار ديده مي‌شود؛ مي‌بينيم مثلا حضرت امام حسن (ع) با معاويه صلح مي‌کند و اما امام حسين (ع) قيام مي‌کند و تسليم نمي‌شود تا شهيد مي‌گردد؛ مي‌بينيم که رسول خدا و علي مرتضي در زمان خودشان زاهدانه زندگي مي‌کردند و احتراز داشتند از تنعم و تجمل، ولي ساير ائمه اين‌طور نبودند. پس بايد اين تعارضها را حل کرد و رمز آنها را دريافت. 🔺گفتم بايد اين تعارض را حل کرد و رمز آن را دريافت. بلي بايد رمز آن را دريافت. واقعا رمز و سرّي دارد. اين تعارض با ساير تعارضها فرق دارد، تعارضي نيست که روات و ناقلان احاديث به‌وجود آورده باشند و وظيفه ما آن‌گونه حل و رفع باشد که معمولا در تعارض نقلها مي‌شود، بلکه تعارضي است که خود اسلام به‌وجود آورده، يعني روح زنده و سيال تعليمات اسلامي آن را ايجاب مي‌کند. بنابراين اين تعارضها در واقع درس و تعليم است نه تعارض و تناقض، درس بسيار بزرگ و پرمعني و آموزنده. 📚 ادامه این مطلب و رمزگشایی از تعارض های سیره اهل بیت را از کتاب بیست گفتار، فصل امام صادق ص 124 مطالعه کنید. @fater290
شهادت امام صادق (علیه الصلاة و السلام) را تسلیت عرض می کنم. (ع) را می توان جهان اسلام دانست. آن حضرت از این زاویه برای امروز ما بسیار درس آموز است. چندی پیش در جمع صمیمانه دوستان نکاتی در این باب طرح کردم. صوت جلسه به مناسبت شهادت حضرت تقدیم می گردد. https://eitaa.com/amin_asadpour
👆👆👆 صوت بیانات استاد امین اسدپور با موضوع "امام صادق (ع) الگوی مدیریت تمدن" به مناسبت شهادت امام صادق (ع). @fater290
📚ثمرات الحیات 🔰آیت الله شیخ علی پهلوانی 💠این کتاب، مجموعه دستنوشته های آیت الله پهلوانی، از جلسات خصوصی علامه طباطبایی است. تاکنون ۲جلد از این کتاب چاپ شده است. 💠غالب محتوای این کتاب، شرح اشعار و عباراتی از عرفاست که در جلسات خصوصی از علامه پرسیده شده و ایشان بیاناتی را افاضه کرده اند. 💠آیت الله پهلوانی در کتاب هایی همچون راز دل، جمال آفتاب و رسائل عرفانی، مطالبی ارزشمند از علامه را بیان کرده اند. این کتاب از آن جهت که همه مطالب آن از علامه است، جایگاه ویژه ای در شناخت نگاه عرفانی علامه دارد. 🔰محسن ابراهیمی @fater290
♨️ما يشاهده الإنسان يوم القيامة موجود حاضر الآن ✅و لعمري لو لم يكن في كتاب الله تعالى إلا قوله: «لَقَدْ كُنْتَ فِي غَفْلَةٍ مِنْ هذا فَكَشَفْنا عَنْكَ غِطاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ» لكان فيه كفاية إذ الغفلة لا تكون إلا عن معلوم حاضر، و كشف الغطاء لا يستقيم إلا عن مغطى موجود فلو لم يكن ما يشاهده الإنسان يوم القيامة موجودا حاضرا من قبل لما كان يصح أن يقال للإنسان إن هذه أمور كانت مغفولة لك، مستورة عنك فهي اليوم مكشوف عنها الغطاء، مزالة منها الغفلة. 📚علامه طباطبایی، المیزان ج۱ ص۹۳ @fater290
🌀فقه در راس دروس حوزه است 🔰امام خمینی(ره) ✅در قدیم حوزه‌ها محصور شده بود ... البته روحانیت خوب عمل کرد و اسلام را که  جعفری است با مجاهدت‌های زیاد زنده نگاه داشت، ولی بالاخره محصور شده بودند در همان جهت فقهی، ولی همان را خوب عمل کردند. اشکال به ما این بود که به غیر از مسائل فقه هیچ کاری نمی‌کردیم. ... فقه را نباید فراموش کرد. فقه به همان صورتی که بوده است باید باشد. باید تقویت شود. باید حوزه‌ها وقت وافرشان را صرف فقه و اصول و فلسفه و مباحثه کنند. زیرا فقه در دروس است، ولی مسائل دیگر هم مهم است که باید به آنها عمل شود. 📚صحیفه امام ج۱۸ ص۷۱ @fater290
🔊🔊 ♨️مسائل نفس و معاد، فلسفی نیستند. 🔰استاد علی فرحانی ❄️جزئیات و مسائل نفس شناسی و معاد، با برهان خالص فلسفی قابل اثبات نیستند و باید با استفاده از ادله نقلی آنها را تبیین کرد، و به همین دلیل است که علامه این مباحث را در کتب فلسفی خود بیان نکرده است. بله، کلیات و مبادی این مباحث را فلسفه باید اثبات کند. علامه مباحث نفس و معاد را در برخی آثار خود همچون رسائل انسان بیان کرده است. 📌بیانات استاد را در لینک زیر بشنوید 👇👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/falsafe-erfan/ensanshenasi-v-nafs-falsafi-nistand.mp3 @fater290
با سلام به بزرگوارانی که به تازگی عضو کانال شده اند، پیشنهاد میکنم که این صوت را بشنوند. در این صوت مقداری در مورد محتوای کانال توضیحاتی عرض کرده ام. 🔰ادمین @fater290
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠غفلت و غرور 🔰آیت الله سعادت پرور (پهلوانی) (ره) ⚡️آیت الله پهلوانی در این ویدئو، بیانات ارزشمندی در شرح آیه و روایات زیر بیان می دارند. 🔺حدیث "سکر الغفلة والغرور ابعد افاقة من سکر الخمور" 🔺و حدیث "الشَّرُّ كامِنٌ في طَبيعَةِ كُلِّ أحَدٍ، فإن غَلَبَهُ صاحِبُهُ بَطَنَ، و إن لم يَغلِبْهُ ظَهَرَ" 🔺و آیه "وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ" @amin_enqelab @fater290
♨️عارف ۱۹ساله 🔰رهبر معظم انقلاب ۸۲/۲/۲۲ ✅فراموش نمیکنم خاطره جوان نوزده یا بیست ساله‌ای که بعد از شهادتش  او را دیدم. او نوه یکی از علمای معروف و مراجع تقلید زمان خود بود و آن مرجع تقلید و عالِم معروف، اهل و و شمرده میشد. وقتی وصیت‌نامه جوان را خواندم، این‌طور فهمیدم که این جوانِ نوزده، بیست ساله دانشجو، در رسیدن به آن حالت ، و عروج معنوی و روحی - چیزی که هر سالک و و هر جویای حقیقتی، آرزوی آن را دارد - اگر از پدربزرگ مجتهد و عارف خود که شاید شصت، هفتاد سال هم در آن راه زحمت کشیده بود، جلوتر نباشد، عقبتر نیست. البته این حالت، همیشه و برای همه پیش نمی‌آید. شرایطی که در آن، انسان به معنای حقیقىِ کلمه مجاهدت میکند و در عروج انسانی را که مزاحم حرکت او به سمت بالاست، زیر پا لگد میکند و از شهوات و غرایز و حیوانیّت خود صرف‌نظر میکند، ناگهان چنین عروجی را برای یک جوان پیش می آورد. @fater290
⚡️بحثی فقهی پیرامون استهلال 🔰استاد علی فرحانی 🔺استاد در این جلسه که در ضمن جلسات تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) در ۹۹/۳/۱۲ در موسسه مفتاح برگزار شد، به بررسی اجمالی ادله و اقوال فقها در بحث استدلال می پردازند. 📌لینک دانلود صوت👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/fegh/bahsi-feghi-dar-roayate-helal.mp3 @fater290
💠قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست. 🔰رهبر معظم انقلاب ۷۰/۱۱/۳۰ ✅شما جوانان عزیز که در آغاز زندگی و تلاش خود هستید، باید سعی کنید تا زمینه را برای آن‌چنان دورانی آماده کنید؛ دورانی که در آن، ظلم و ستم به هیچ شکلی وجود ندارد؛ دورانی که در آن، اندیشه و عقول بشر، از همیشه فعالتر و خلاقتر و آفریننده‌تر است؛ دورانی که ملتها با یکدیگر نمیجنگند؛ دستهای جنگ‌افروز عالم - همانهایی که جنگهای منطقه‌یی و جهانی را در گذشته به راه انداختند و میاندازند - دیگر نمیتوانند جنگی به راه بیندازند؛ در مقیاس عالم، صلح و امنیتِ کامل هست؛ باید برای آن دوران تلاش کرد. قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست. در روایات، «واللَّه لتمحّصنّ» و «واللَّه لتغربلنّ» است؛ بشدت امتحان میشوید؛ فشار داده میشوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان میشوند؛ در کوره‌های آزمایش وارد میشوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفىِ مهدی موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر میشود؛ این، آن امید بزرگ است؛ @fater290
♨️اهمیت ابتلائات و مراقبه دایمی در سیر معنوی 🔰علامه طباطبایی 🔹تلميذ: درباره این بیت جناب حافظ شیرازی سؤال شد: 🔺از مشکلات طریقت، عنان متاب ای دل! 🔺که مرد راه، نیندیشد از نشیب و فراز ✅استاد: می خواهد بگوید از مشکلات و ناملایمات و امتحاناتی که در راه رسیدن به مقصود پیش می آید، صورت بر مگردان و همه مشکلات را با آغوش باز پذیرا باش؛ زیرا مرد طريق مقصود، نباید از پستی و بلندی ابتلائات عالم طبع باک داشته باشد. عمل به وظایف طریقت که پیاده نمودن است، با امتحان و ابتلائات ملازم می باشد و نتیجه، از آن کسی است که از امتحانات سرپیچی نداشته باشد؛ 📚ثمرات الحیات ج۲ص۱۹۷ @fater290
💠دنبال وظیفه برویم و به چیز دیگری کار نداشته باشیم/ همواره رضای خدا را بر حسب حجت شرعی کشف کنیم و برطبق آن عمل نماییم. 🔰رهبر معظم انقلاب ۷۰/۶/۲۷ 🔺به خود نپردازیم، خود را محور قرار ندهیم، هدف را خدا بدانیم، از قالب زندگی مادّی خارج بشویم، دنبال وظیفه برویم و ببینیم آن چیست و به چیز دیگری کار نداشته باشیم، همواره در هر مرحله‌یی جستجو کنیم و رضای خدا را بر حسب حجت شرعی کشف کنیم و برطبق آن عمل نماییم. اینها همان قواعد حکمت‌آموزی است که برای پیروزی انسان در مبارزه‌ی دایمیش در این عالم وضع شده است؛ خیال نکنید اینها چیزهایی است که با اهداف انسان بی‌ارتباط است. وقتی میگویند من و شما در تلاشهایمان باید خود را محور قرار ندهیم، معنایش این است که این قضیه مستقیم به وصول ما به هدفهای الهی ارتباط دارد. در خلوت و در تأملات نفسانی، روی این قضیه قدری . @fater290
دوره پنجم طرح بینش مطهر با محوریت آثار (ره) 📌 باحضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه : 🔰استاد حجت الاسلام علی فرحانی 🔰استاد حجت الاسلام امین اسد پور 📌مکان برگزاری کلاس ها : 🔰خواهران : موسسه آموزش عالی معصومیه 🔰برادران : حوزه علمیه امام کاظم (ع) 📌مهلت : فقط با کانال جامع اندیشه های شهید مطهری همراه باشید @bineshemotahar_qom
مخاطبین عزیز و ارجمند برای ثبت نام کافی است به آیدی @binesh_qom واژه «» را ارسال کنید.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉🔉 ♨️ شهادت در عصر مدرنیته 🔰استاد علی فرحانی ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🔹استاد در بخش اول این صوت بیان میکنند که بر اساس اندیشه امامین انقلاب، نه تنها دین و پیمودن راه خدا با تمدن و پیشرفت و عصر مدرنیته، تنافی ندارد، بلکه میتوان در راه تکنولوژی به بالاترین مقام انسانیت نیز رسید. 🔹در بخش دوم بیان میکنند که این راه اختصاص به عده ای خاص از انسان ها ندارد، بلکه طی این راه به گونه ای است که همه میتوانند آن را بپیمایند. 🔹در انتها مقداری در مورد چگونگی طی این راه، اشاراتی بیان میدارند. 📌بیانات استاد در فاطمیه ۹۸، بوئین زهرا @fater290
♨️چشمه جوشان پس از انقلاب ✅رهبر معظم انقلاب 90/10/29 🔺یک برجستگی، برجستگی معنوی است که نشانه‌اش همین است؛ واقعاً این حرف از بس بر زبانها جاری شده، عمق و اهمّیّتش کأنّه پنهان میماند. خدای متعال رتبه‌ی شهادت در راه خودش را واقعاً به هر کسی نمیدهد؛ این را باید انسان با همه‌ی وجود بفهمد و باور کند. اینها یک خصوصیّاتی دارند که خدای متعال این رتبه را به اینها عطا میکند ... مقامات معنوی این شهدا خیلی برجسته است. اینها در واقع نسل سوّم انقلابند؛ یک جوان ۳۴ ساله در سال ۹۰، یعنی در وقت پیروزی انقلاب یک سالش بوده؛ اینها تربیت‌شده‌ی انقلابند. 🔺این یک چشمه‌ای است، دارد میجوشد؛ مهم‌ترین مشکل دورانهای قبل و گناه رژیم‌های گذشته این بود که نه‌فقط کمک نمیکردند به جوشش این چشمه، بلکه رویش را کأنّه گل‌اندود میکردند؛ با [پیروزی] انقلاب، این چشمه باز شده و دارد میجوشد؛ نظام جمهوری اسلامی فقط باید بستر برای این معیّن کند؛ وَالّا خودش جریان پیدا میکند. هیچ‌کس نرفته به‌طور خصوص به همین آقای عبّاسی یا شهید شهریاری -که اینها برجستگان این رشته‌اند- توصیه کند که شما بروید در این رشته؛ [خودشان] رفته‌اند، این رشته را انتخاب کرده‌اند، سرآمد شده‌اند، برجسته شده‌اند؛ الان واقعاً اینها سرآمد هستند؛ همین شوهر شما و این آقایان و همین شهید، هرکدام در بخش خودشان -در همین بخش کار اتمی- سرآمد هستند. اینها به‌خاطر این است که یک جریان طبیعی است که خدای متعال در دل این ملّت این چشمه‌ی جوشان را گذاشته و کافی است که جلویش مانع درست نکنند؛ [اگر] بستر برایش درست کنند، این جریان پیدا میکند. این در همه‌ی رشته‌ها هست؛ در بخشهای سیاسی هست، در بخشهای حقوقی هست، در اقتصاد هست، در مسائل انسانی -جامعه‌شناسی و مانند اینها- هست، در ادبیّات هست، در فلسفه هست. این‌جوری است؛ باید این کار انجام بگیرد. حالا هرکسی در هر رشته‌ای اگر نیّتش را نیّت خدایی کرد، آن‌وقت سود مضاعف میبرد. نیّت خدایی هم که نباشد و فقط به صِرف خدمت به کشور، بدون توجّه به خدا [باشد]، آن هم اجر دارد، لکن وقتی نیّت را انسان خدایی میکند و میگوید «من برای خدا این کار را میکنم، برای اینکه اسلام را سربلند کنم، برای اینکه جامعه‌ی اسلامی و نظام اسلامی را سربلند کنم»، این اجرش میشود چندین برابر، تأثیرش هم در بیرون میشود چندین برابر. 🔺از اوّل انقلاب معلوم شد که مثلاً فرض کنید که مبارزین سرسخت -ولو غیرنظامی هم باشند، [مثل] روحانیّون و غیره- اینها هم آماجند، امّا دانشمندها را کسی فکر نمیکرد آماج ترور قرار بگیرند؛ شهید علی‌محمّدی که شهید شد معلوم شد که این هم هست. همه فهمیدند که این هم هست؛ این هم یک راه است. پس بنابراین آن کسی که در این راه است میتوانست راهش را عوض کند برای اینکه از این خطر خودش را دور نگه دارد -الان هم همین‌جور است- [ولی] عکس شد. حالا این شهید احمدی‌روشن که شهید شده و شهدای این عِلم شدند چهار نفر، خود این انگیزه درست کرده! جوانها، دانشجوها، پیغام میدهند که میخواهند رشته‌شان را تغییر بدهند و بیایند در این رشته کار کنند. ببینید! این خیلی مهم است؛ این نشان‌دهنده‌ی همین است که [اینها] با انگیزه و با آگاهی وارد این میدان شده‌اند؛ وَالّا این جوان میتوانست مثلاً بگوید: خب حالا که سه نفر ترور شده‌اند -[چون] آقای عبّاسی هم ترور شده بود که خب نجات پیدا کرد الحمدﷲ- من خوب است راهم را عوض کنم؛ [ولی] نکردند؛ این همان نشان آگاهی است. 📌بیانات در دیدار با خانواده شهید رضایی نژاد از شهدای هسته ای @fater290
♨️وصایای عارفانه 🔰رهبر معظم انقلاب ۷۰/۸/۱ ✅یک جوان هفده ساله‌ی مجاهد فیسبیل‌الله در آن سال‌های استثنائی جنگ واقعاً یک برقی بود که در تاریخ زد و تمام شد و آن آثار عظیمی داشت. یک جوان می نشست یک  می‌نوشت که وقتی من این وصیت‌نامه‌ها را میدیدم مثل اینکه یک بزرگ آنرا نوشته، گاهی که ما این کتابها و این نوشته‌های بزرگ عرفا را نگاه میکردیم رنگ و بوی سخن این شهداء رنگ و بوی سخن آن را داشت، در حالی که من یقین دارم اینها اسم آن کتابها را هم نشنیده‌اند و آن مطالب را از زبان هیچکس نشنیدند، بلکه جوشش درون خود اوست و شکوفایی آن گل وجود بنی‌آدم و آن حقیقت انسانیت است که با ایثار تحقق پیدا میکند. من وقتی به این خاطرات نگاه میکردم، میدیدم از روزی که مثلاً از تهران رفته و شروع به نوشتن خاطرات کرده، اول یک آدم عادی است، منتها احساسات او را کشیده به طرف جبهه و از خاطره‌اش میشود فهمید ۱۰، ۲۰ روز به شب عملیات مانده ناگهان عوض شده و اصلاً در لحن کلام، و نوشتن یک نوری و یک تپشی وجود دارد که این همان ایثار است. یعنی خودش را آماده کرده و دارد میرود جلو و میدرخشد. @fater290
⚡️نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده 🔰رهبر معظم انقلاب ۹۴/۶/۱۸ ⚡️روزهای یکشنبه‌ی ماه ذی‌قعده ایّام توبه و انابه است و عملی دارد که مرحوم عارف بزرگوار حاج میرزا جواد آقای ملکی در المراقبات نقل میکند از رسول مکرّم اسلام که خطاب به اصحاب خود فرمود: کدامِ از شماها مایلید توبه کنید؟ همه گفتند ما میخواهیم توبه کنیم -ظاهراً ماه ذی‌قعده بوده است- طبق این نقل و این روایت حضرت فرمودند که در روزهای یکشنبه‌ی این ماه این نماز را -یک نمازی با یک خصوصیّتی در مراقبات ایشان ذکر میکنند- انجام بدهید. @almoraghebaat https://eitaa.com/joinchat/3968401423Cebacbc02f0
👆👆👆 ✅پیشنهاد میکنم که حتما در این کانال عضو شوید. 🔰ادمین