eitaa logo
انباز
273 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن قنبریان
یا حَجّاج! • از حَجّاج، سفاک تر، والی ای در تاریخ اسلام سراغ نداریم. در زمانی که والی عراق بود، تعدادی از زنان مسلمان تاجر با کشتی و اموالشان دست دزدان قوم "مید" از "دیبل"(بندری در سند) افتادند!... یکی از آن زنان -از بنی یربوع- از همان کشتی ندا داد: یا حَجّاج! این دادخواهی به حجاج رسید جواب داد: ! از همین جا عملیاتهایی برای آزاد سازی آنها و بعد فتح سند کلید خورد...(فتوح البلدان ج۳ص۵۳۴) • تاریخ آینده بر مظلومیت امت اسلام خواهد گریست که حَجّاج هایش کودکان و زنان (یمن یا...) را به خون کشیدند اما فریاد حدود یک میلیون زنان و مادرانی که در باریکه ای بنام غزه گروگان اند را هیچ پاسخی ندادند! یا فقط برای ، ژستی گرفتند و زباناً محکوم کردند! • جنایت در غزه به ضیم و رسیده است؛ همان که حسین(ع)، به قیمت کشته شدن و پیروز نشدن، عاشورا پذیرفت! (بین السلة و الذلة) • از اینسو در تمام این ۷۵سال اینقدر برای مقابله با اسرائیل فراهم نبوده است. فقط تظاهراتهای اروپایی و آمریکایی را ببینید! • بین "مقاومت اسلامی" با "حَجّاج های امت" حتما فرقی هست! بیانیه و محکوم کردن و صرفا سخن گفتن را سازشکارها هم دارند. مقاومت یا باید دیگر برای مردم شان از محو اسرائیل و... نگوید یا در این "ننگ اسلامی" و "فرصت جهانی" ، انتقام شایسته را بگیرد. می دانم که در تدبیر و بالمرصادند و حتما به موقع اقدام خواهند کرد! و به طرح کثیف بایدن بعد از فاجعه بیمارستان تن نمی دهند. محسن قنبریان ۲۶مهر۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
همین روایت دلیل بر این است که امروزه، ناصبی کسی نیست که با شیعیان دشمنی ورزد؛ چرا که ممکن است (و ظاهرا چنین است) عده‌ای بگویند این شیعیان در طول تاریخ، مرام و مسلک اهل بیت را تحریف کرده‌اند. بلکه از همین روایت و مجموع ادله‌ی فارق بین و معلوم است که ناصبی حتی لزوما کسی نیست که با اهل بیت و حتی با شخص رسول خدا (صلی الله علیهم اجمعین و اللعن علی اعدائهم) دشمنی کند؛ زیرا چه‌بسا شبهات ضد اسلام و اهل بیت، او را از تشخیص حق و باطل در این زمینه عاجز و قاصر کرده باشند. (که حکم دارد) کسی است که می‌داند پیامبر و آل او حقند، ولی با ایشان دشمنی می‌کنند، دقیقا به این دلیل که آنها حقند و فعل و قولشان، صدق و عدل است: { وَتَمَّتۡ كَلِمَتُ رَبِّكَ صِدۡقࣰا وَعَدۡلࣰاۚ لَّا مُبَدِّلَ لِكَلِمَـٰتِهِۦۚ وَهُوَ ٱلسَّمِیعُ ٱلۡعَلِیمُ } [سوره اﻷنعام: ۱۱۵] https://eitaa.com/anbaz60/1336
هدایت شده از نردبان فقاهت
💠 درمان وسواس ❖ آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی: ● وسواس، بیماری عجیبی است! آقای حاج آقا نصرالله شاه‌آبادی می‌گفت: آقای خویی می‌گفت: گاهی وسواس به جایی می‌رسد که وسواسی سرش به ته حوض می‌خورد، ولی می‌گوید: من در آب نرفتم! من به ایشان عرض کردم: آقا، چطور ممکن است؟ آقای خویی گفت: «خود من این‌جور بودم. سرم به ته حوض می‌خورد، ولی باورم نمی‌شد که غسل محقق شده باشد». ● آقای جلیلی کرمانشاهی از پدرش، مرحوم شیخ هادی، نقل می‌کرد: در نجف در زمان حیات میرزای رشتی، شخصی به نام ملا هادی بود که وسواس در غسل داشت. در آب فرو می‌رفت، ولی می‌گفت غسل محقّق نشد. ● سرانجام نزد میرزای رشتی می‌رود و می‌گوید که موقع غسل نیّتم نمی‌آید. میرزای رشتی می‌گوید: «احتیاج به نیّت ندارد. تو بدون نیّت غسل کن؛ گناهش به گردن من». ● آن شخص اوقاتش تلخ می‌شود که این چه حرفی است که بدون نیّت غسل کن! لذا از میرزای رشتی نزد مرحوم آخوند خراسانی شکایت می‌کند. مرحوم آخوند در زمان میرزای رشتی از نظر حوزه تدریس استقلال کامل داشت. وقتی قضیه را برای آخوند بیان می‌کند، ایشان می‌فرماید: «پیش خداوند گردنی کلفت‌تر از گردن میرزا نیست. اگر ایشان به گردن گرفته، تو بدون هیچ دغدغه‌ای بی‌نیّت به جا بیاور!». ● آن شخص اوقاتش بیشتر تلخ شد که آقایان او را مسخره کرده‌اند. بعد از آن برای غسل داخل آب می‌شد و پیوسته در آب فرو می‌رفت و بیرون می‌آمد و این کار را بارها تکرار کرد و سرانجام بر سر خود زد و غش کرد. ● آن شخص گفته بود: در حال غشوه دیدم حضرت امیر (سلام الله علیه) بالای گنبد است. به حضرت ملتمس شدم که به دادم برسید که مُردم. آن حضرت اشاره‌ای کرد و من بلافاصله بالای گنبد مقابل آن حضرت قرار گرفتم. از وضع خودم به آن حضرت شکایت کردم. حضرت فرمود: ما با شما چه کنیم؟ ما که شما را به این آقایان ارجاع می‌کنیم، ولی شما از این‌ها قبول نمی‌کنید! از خواب بیدار شدم و تسکین پیدا کردم. 📚 جرعه‌ای از دریا؛ ج ۴؛ ص ۴۳۶ منبع: @madras_emb @Nardebane_feghahat
یکی از طلبه‌های مورد اعتمادم فرستاده: یک خانم سیده و محترم و متدین، سرپرستِ مادری پیر و بیمار و دو فرزند کوچک است و وضع زندگی‌اش اصلا خوب نیست. اگر می‌توانید لطفا کمک کنید و عکس فیش واریزی را به این آی‌دی ارسال فرمایید: @Sajjaddinparast60 شماره کارت:
6037691573094356
سید علی مهدوی (اگر روی شماره کارت بزنید کپی می‌شود) ممنونم خدا به همگی توفیق و اجر عنایت فرماید.
🟣 ماه و خورشیدَست اینْ‌جا حَلقۀ بیرونِ دَر روشَنائی، خانۀ دِل را زِ نورِ دیگَرَست https://t.me/talar_ayne/1322
🔷شکایت سگ🔷 دم ظهر، وقت نماز زوال سگی زخمی و لاغر و خسته‌حال به مسجد رسید و کنار درش نشست از سر اضطرار و ملال قضارا یکی از بزرگان شهر می‌آمد بدان سو به فرّ و جلال برای نماز و به دنبال او مریدان پی کسب عنوان و مال یکی زان میان تاخت بر سگ، چنان که مردان جنگی به قصد قتال! به ناگاه سگ را به سنگی نواخت به همراه دشنام، از این احتمال: که از پوزه‌ی سگ، مبادا نجس شود دامن مرد نیکوخصال دگر مردمان نیز چون او شدند به سگ، حمله‌ور از جنوب و شمال سگ بی‌نوا ناله‌ای کرد و رفت از آن در، ولی در نگاهش سؤال: چه کردم به اینان که این‌سان ز خویش مرا دور کردند با قیل و قال؟ نه از بانگ من گوشی آزرده شد نه بر دوش آن جمع بودم وبال نه نانی بریدم به عمرم ز خلق نه حقی شد از من ز کس پایمال اگر لقمه نانی به من داد کس نبردم ز خاطر به ماه و به سال نگهبانی از گله‌ها کرده‌ام که نقصان نیابد ز گرگ و شغال خود آگاهم از حرمت سجده‌گاه که بر در نشستم نه جای رجال اگر بر در مسجدم راه نیست نجس‌تر ز من از چه یابد مجال؟ چرا در نبندند بر مکر و جور؟ چرا ره نگیرند بر ابتذال؟ سگان، رانده از در، ولیکن به صدر چه گرگان و شیران، به کوپال و یال چه بسیار روباه آدم‌نما چه بسیار ماران خوش خط ّو خال از این مردمان کارها سر زند که هرگز نگنجد مرا در خیال نشان ده اگر در صفا چون منند یکی از همینان برای مثال ریا و تظاهر کجا کرده‌ام؟ چه کس دیده از من، دغل تا به حال؟ من و ناسپاسی؟ گمانی بعید! من و بی‌وفایی؟ خیالی محال! به محشر، بشر خود گواهی دهد نجس، بيشتر بوده‌ام يا زلال؟ قضاوت کند بین اینان و من خداوند بخشنده‌ی لایزال ... ✍🏻افشین علا ✳️ کانال تلگرامی اشعار و یادداشت های افشین علا: https://t.me/afshinala/3016
به جنب و جوش سماور نگاه کن پسرم در آتش است ولی فکر استراحت ماست‌ و عشق کیست صدایی در آشپزخانه فرشته‌ایست که پادرد دارد و برپاست...
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 😡 آقای ولایتی سرت را از پرونده قاتلین شهدای فتنه جنبش هرزگی بکش بیرون! 😡 حمید رسایی: گلایه کردن پدر شهید روح الله عجمیان و ترک برنامه زنده تلویزیونی بعد از گفتن این جملات: شما در صداوسیما می‌ترسید از ولایتی سخن بگویید. چرا نمی‌گذاريد حرفم را بزنم؟ با این شرایط چرا خانواده شهدا را دعوت می‌کنید به تلویزیون!؟ این لحظه‌ را باید غرش یک کوخ‌نشین بر سر یک کاخ‌نشین در صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست. در این لحظه قطعا خمینی آن ابر بزرگ مرد تاریخ ایران در عالم برزخ به فرزندان انقلابش افتخار کرده است. این لحظه‌ای بود که صدا و سیما توسط کوخ‌نشینان خمینی و خامنه‌ای فتح شد. باید دست و زبان این پدر شهید را بوسید و به او گفت هنیئا لک. آقایان جبلی و جلیلی! مردانگی کنید و پدر شهید عجمیان را در بهترین شبکه، بهترین برنامه و بهترین ساعت روی آنتن زنده ببرید تا عقده‌های انباشته شده در دلش را بر سر کاخ‌نشینانی که با مصلحت‌اندیشی‌های مزورانه خود، سبب جدایی صاحبان اصلی انقلاب از نظام جمهوری اسلامی شده‌اند، خالی کند. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ حمید رسایی: آقای محسنی اژه‌ای! شما حتی پس از یک سال، نتوانستید شاخص‌ترین صاحبان این انقلاب که در هسته سخت نظام قرار دارند را قانع کنید. با این مواضع پدر و مادر شهید عجمیان و عصبانیت افکار عمومی به دلیل دخالت بی‌جای برخی مسئولانی که سبقه پزشکی دارند مثل آقای ولایتی و پزشکیان، اکنون باید نه یک خانواده داغدار که یک جامعه داغدار و دارای سؤال را قانع کنید. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شورش علیه سیاست پنهان: زبان ساده‌ و صریح مظلومیت ۱. در این چند لحظه‌ی رسانه‌ای، پدری پیر و داغ‌دیده و به‌ظاهر بیسواد، زبان سرخ به گفتن حقیقتی تلخ باز کرد که همچون شعله‌ای سوزان به دامان آدم‌های پشت پرده‌ی سیاست خواهد افتاد. یک «اتفاق ساختارشکنانه» و «حادثه‌ی نو» که موج افشاگری برپا خواهد کرد. همین چند دقیقه که در قاب رسانه‌ی رسمی قرار داشته، «طوفان‌المستضعفان» به راه خواهد انداخت و به جان ماکیاولیسم چپ و راست خواهد افتاد. ۲. آن مظلومی که صدایش به جایی نرسد، چه کند جز آنکه از «فرصت رسانه‌ای-رسمی» برای حق ازدست‌رفته‌ی خویش بهره بگیرد. بدنه‌ی انقلاب اسلامی و حامیان بی‌ادعای رهبر انقلاب، اینانند نه کاخ‌نشینان و مفت‌خواران چپ و راست. قدرت انقلاب، اینانند نه قدرت‌‌مداران لابی‌گر و هرزه‌صفت در چپ و راست. نباید لال و نظاره‌گر بود، بلکه باید حق مهجور را طلبید و دست‌های آلوده‌ی پشت‌پرده را عیان کرد. ۳. این «صدای عدالت» است که می‌شنوید؛ صدایی گرفته و زخم‌خورده که چاره‌ای جز فریاد شدن ندارد.‌ در مقابلش، اراذل سیاسی چپ و راست که جان می‌دهند و قدرت نمی‌دهند. این صدای پدر شهیدی است که از «سفره‌ی انقلاب»، حتی اندکی برنداشته است اما از «محکمه‌ی انقلاب»، تقاص خون شهید مظلومش را می‌طلبد. پیرمرد گچ‌کار کوخ‌نشین، در مقابل پیرمردهای سیاست‌باز کاخ‌نشین شوریده است. ۴. و دیگر این‌که، آقاوحید جلیلی، آزمون عدالت‌خواهی تو، همراهی‌ات با این «قطعه‌ی مظلوم رسانه‌ای» است. 🖊 مهدی جمشیدی https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان صریح پدر شهید روح الله عجمیان درباره اعمال نفوذ علی اکبر ولایتی در پروند قضایی قاتلان فرزندش و ترک برنامه زنده @Sabeti
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔻 احترام پدر شهید واجب؛ اما، آیا شما معتقد هستید هر چه پدر شهید گفت و یا هر کاری کرد درسته؟!! 🔹 اگر پاسخ شما بله هست، پس شما مرید و مقلد آیت‌الله منتظری هستید چرا که ایشان نیز پدر شهید هست و در قاعده فکری شما، حرف و عملش درست است... پ.ن.۱: دهها خانواده شهید(اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر، پسر و دختر شهید) را میتوان شاهد مثال آورد که برخی از مواضع‌شان خلاف واقع هست و یا دقیقا منطبق بر واقعیت نیست. امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند حق را بشناس تا بر اساس حق، اشخاص را بشناسیم. معیار حق است نه افراد پ.ن.۲: اینکه عده ای صحبتهای پدر شهید عجمیان را کرده اند و فریاد وامصیبتا سر داده اند و ادعاهای غیر دقیق ایشان را حق مطلق وانمود میکنند و ... نشان ارادت آنها به خانواده شهدا نیست. در پیش است و عده ای در حال پیاده سازی خود هستند. ✍ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب @s_a_razavi
مطالب بالا را بازنشر کردم تا یک مطلب طلبگی درباره‌اش بنویسم، نه برای تایید یا تکذیبش. ان شاء الله به‌زودی...
انباز
🔻 احترام پدر شهید واجب؛ اما، آیا شما معتقد هستید هر چه پدر شهید گفت و یا هر کاری کرد درسته؟!! 🔹 اگر
اعرف الحق تعرف اهله حق را -با معیارهای واقع‌بینانه- بشناس، که در این صورت خواهی دانست چه کسی اهل حق است و چه کسی اهل باطل. سخنان پدر شهید روح الله عجمیان درباره اعمال نفوذ علی اکبر ولایتی در پروند قضایی قاتلان فرزندش، صدای به‌اصطلاح انقلابی‌ها را هم بر ضد آقای و درآورده است، اصلاح‌طلب و ضدانقلاب که جای خود دارد؛ و البته این، اولین بار نیست و علی القاعده آخرین هم نخواهد بود. اما به تجربه روشن است که این برخوردها به راحتی می‌گذرند و آب از آب تکان نمی‌خورَد، انگار نه شاهی آمده و نه شاهی رفته؛ چرا که افشاگری‌های مهمتر از این هم، حتی نسبت به افرادی کم‌نفوذتر از آقای ولایتی بوده، ولی کسانی که باید تا حل نهایی و اعلام خبرش خواب از چشمان‌شان می‌پرید، همچنان نگران چیزهای دیگری بودند (که بهتر است بگذاریم و بگذریم). البته از حق نگذریم که اینگونه افشاگری‌ها در ساختار کنونی، یک اثر بسیار مهم دارند و آن، انباشت بیشتر قدرت برای اصحاب قدرت است، که در اثر تبرئه و بلکه تقویت آنها در عرصه سیاست پدید می‌آید. اما بنده مطالب آقایان حمید رسایی و مهدی جمشیدی و امیرحسین ثابتی و سید احمد رضوی را در اینجا بازنشر کردم تا چند سؤال مهم را بپرسم که احتمالا می‌توانند بینش و اقدامات سیاسی ما را اصلاح یا تقویت کنند: 1. چرا عدۀ قابل توجهی از افرادِ حتی رسانه‌ای، چنین ادعائی را می‌پذیرند، در حالی که هیچ دادگاهی آن را تأیید نکرده است؟ (خصوصا که در چنین مواردی مرسوم است که تکذیبیه‌هایی از طرف افراد و مراکز رسمی صادر شود.) اگر قرار باشد چنین ادعاهایی را باور کنیم، چرا باید ادعاهای مخالفان خودمان را باور نکنیم؟ (می‌خواستم چند تا مثال خیلی زنده بزنم که از خیرش گذشتم؛ بهتر است اینجا بماند. 🤐😶) مدافعان نظام، همواره این اشکال را بر ضد منتقدان و مخالفان و براندازان مطرح می‌کنند که اگر سواد رسانه ای داشتند، اخبار ساختگی و دروغین دشمنان نظام و مردم ایران را باور نمی‌کردند و تحت تأثیر تبلیغات گستردۀ بوق‌های توخالی قرار نمی‌گرفتند؛ که البته اصل این اشکال هم درست است. اما دست کم از رسانه چی‌های این جریان (همچون حمید رسایی و مهدی جمشیدی و امیرحسین ثابتی و ...) انتظار می‌رود بگویند با کدام معیاری سخنان آقای عجمیان را باور کرده اند و گاهی مطالب تندی بر ضد آقای ولایتی و امثال او نوشته اند؟ اگر هم فکر می‌کنید سخنان پدر شهید عجمیان، اعتبار ویژه ای دارد، چون مستقیما با این مسئله درگیر است و جرأت کرده در چنین صحنه ای با این صراحت سخن بگوید، وجدان شما را به مواردی ارجاع می‌دهم که از این جهت دقیقا مشابه همین موردند، ولی آنها را باور نمی‌کنید، چون مخالف مشی سیاسی یا فرهنگی شما است. (مثال هم نمی‌زنم 🤐😶) 2. اگر فرض کنیم واقعا آقای ولایتی برای رفع حکم اعدام و قصاص چند متهم اعمال نفوذ کرده است، مگر هر اعمال نفوذی بد و خلاف حق و عدل است؟ به عنوان مثال، اگر شخص رهبر انقلاب یا آقای صادق لاریجانی یا هر فقیه عادلی، آقای ولایتی را قانع کند که حکم قصاص درباره این افراد، نامشروع است و باید جلوی آن گرفته شود، وظیفه آقای ولایتی چیست؟ مگر نه این است که بزرگان دین و جامعه، همواره از نفوذ خود در بدنۀ حکمرانان برای کاهش ظلم به مردم و درد ایشان بهره برده اند؟ بنابراین اگر مدافعان آقای عجمیان و معترض به آقای ولایتی، فکر می‌کنند حکم غیر قابل تبدیل متهمان پرونده اعدام است، باید ادلۀ حقوقی خود را منتشر کنند، نه اینکه خیال کنند هر اعمال نفوذی حتما خلاف عدل است، یا در مسند قاضی القضاتی سخن بگویند و یا خود را معیار حق بدانند و حق را تابع خود. ادامه: https://eitaa.com/anbaz60/1357
انباز
🔻 احترام پدر شهید واجب؛ اما، آیا شما معتقد هستید هر چه پدر شهید گفت و یا هر کاری کرد درسته؟!! 🔹 اگر
ادامه از: https://eitaa.com/anbaz60/1356 3. کسانی که باور می‌کنند آقای ولایتی توان چنین نفوذی دارد، فکر می‌کنند آن را از کجا کسب کرده است؟ آیا علتی جز حضور در هستۀ سخت نظام جمهوری اسلامی ایران و انتساب و بلکه حمایت رهبر انقلاب را برای چنین حدی از نفوذ سراغ دارید؟ اگر چنین نیست، به نظر شما علت واقعی آن چیست؟ (علتی که ضریب نفوذش از چنین انتساب و انتصابی بالاتر است!) اما اگر هم فکر می‌کنید امثال ولایتی از سرِ همین روابط پایدار با مراکز قدرت و حکومت، چنین نفوذی دارند، و هم سخنان آقای عجمیان را باور می‌کنید، لازمه جمع این دو چیست، جز اینکه نظامِ و رهبری، مافیاساز و سلطه‌پرورند!!! آن وقت پاسخ عزیزان انقلابی ولایی دوآتشه و مدافعان همیشگی از نظام (که البته غالبا حتی تعریف روشنی از نظام هم ندارند و من هم عمدا از این واژۀ کش‌سان استفاده می‌کنم) به این دو سؤال چه خواهد بود: یک: چرا اعتراض شان را متوجه نظام و رهبری نمی‌کنند و در صف منتقدان نظام و رهبری قرار نمی‌گیرند (دست کم درباره مقرب‌پروری)؟ دو: چطور می‌توانند هم سخنان این پدر شهید را عمیقا باور کنند (طوری که از حیثیت سیاسی خودشان برایش هزینه کنند) و هم -همچنان- مدافع سرسخت نظام (؟) و رهبری باشند؟ البته در مواجهه با چنین پرسشی، زیاد شنیده ام که می‌گویند «باید از ظرفیت رسانه‌ای در چنین مواقعی استفاده کنیم تا اتفاقا رهبری را از محاصرۀ حلقۀ چنین آدم‌های نابه‌کاری نجات دهیم». باشد، اصلا فرض کنید قبول کردیم که اینها نابه‌کارند، اما لطفا بفرمایید «چطور ممکن است رهبر انقلاب (طبق چنین ادعای ناروایی) بعد از 45 سال از انقلاب و بعد از 34 سال از رهبری خود نتوانسته باشد بیت و دفتر خودش را تصفیه کند؛ چه از چند عنصر نامطلوب و چه از یک جریان مافیایی بسیار نزدیک به خودش؟! این را هم در نظر بگیرید که همین رهبر ، همواره صراحتا معتقد بوده و هست که دولت ایران باید بتوانند حمله و محاصرۀ همه‌جانبۀ بین المللی بر ضد ملت ایران را بشکنند، بدون اینکه ذره ای از مبانی و راهبردها و حتی برخی از تکنیک‌ها کوتاه بیاییم؛ تکنیک‌هایی مثل حجاب قانونی و مسابقه ندادن ورزش‌کاران ما با غاصبان اسرائیلی. شما اگر راهی برای حل این «یک بام و دو هوا» دارید استفاده می‌کنم. 4. آقای رضوی می‌گوید «اگر شما معتقدید هر چه پدر شهید گفت و یا هر کاری کرد درست است، پس شما مرید و مقلد آیت‌الله منتظری هستید؛ چرا که ایشان نیز پدر شهید هست و در قاعده فکری شما، حرف و عملش درست است». بله، اگر کسی بگوید پدر شهید گفت و انجام داد درست است، قطعا باطل می‌گوید و این مخصوص معصومان (علیهم السلام) است. اما در کنار این مطلب، خوب است به دو نکته دیگر هم توجه کنیم: یک: این امر، مخصوص یا نیست، بلکه شاملۀ می‌شود، حتی کسی که ممکن است خود آقای رضوی هم او را معصوم و معیار حق و باطل بداند. 5. آقای رضوی به درستی می‌گوید: « در پیش است و عده‌ای در حال پیاده‌سازی خود هستند». البته نه پازل تبلیغاتی داشتن جرم است و نه خود آقای رضوی و همین سخنش از دایرۀ پازل تبلیغاتی داشتن خارج است. اما به نظرم اگر دو سال پیش هم چنین حادثه‌ای پیش می‌آمد، باز هم امثال آقای رسائی و ثابتی و جمشیدی و ... چنین واکنشی نشان می‌دادند. لذا معلوم نیست گره زدن چنین موضع گیری‌هایی به مقطع خاص انتخابات، ناشی از واقعیتی در میدان سیاست است یا از نگرانی آقای رضوی نسبت به بردوباخت در انتخابات. اما مسئله اصلی برای بنده آن قسمت ماجرا است که بارها دیده ام اهل سیاست چطور می‌توانند نظر دیگران را با راست و دروغ و راست‌های گزینشی به نفع دیدگاه خودشان تغییر دهند. پس مهم این است که در اینگونه موارد، فریب هیچ کسی را نخوریم، نه از مدافعان آقای ولایتی و نه از منتقدانش. نهایتا: بنده شخصا یکی از مهمترین آفات ج.ا.ا را حکومت روابط به جای ضوابط و شایسته‌سالاری می‌دانم و سخنم در اینجا صرفا دفاع یا رد آقایان عجمیان و ولایتی و حمید رسایی و ثابتی و جمشیدی و رضوی و ... نبود، بلکه مسائلی را بیان کردم که اگر در آنها تأمل کنیم، ✅ معیارهای درست تشخیص حق و باطل را بهتر و بیشتر به دست می‌آوریم ✅ و می‌توانیم پشت پرده‌های چنین حوادثی را بهتر درک کنیم ✅ و از نظر معرفتی، دینی، اخلاقی و اجتماعی، مسئولیت تصمیم‌های درست و اشتباه خود را بر عهده بگیریم ✅ و از تضاد قضاوت‌های خودمان در خود نپیچیم. و علی الله التکلان
هدایت شده از مهدي عاملي [کانال]
‌ چهره‌سینین طراوتی طاقت آلیب بهاردن ‌
🔺نظر کارشناسی این موضوع بسیار خطرناک است. منجر به آسیب های اجتماعی جدی و فروپاشی خیلی از خانواده ها می شود. الان ما در کلینیک مدل های فرازناشویی داخل میهمانی داریم! حالا دو روز دیگر خانه و آپارتمان مشترک هم داشته باشند. آن هم در یک مملکت که چفت و بست اخلاق و تعهد از هم دررفته است. https://t.me/Haghighatznu/8623
انباز
🔺نظر کارشناسی این موضوع بسیار خطرناک است. منجر به آسیب های اجتماعی جدی و فروپاشی خیلی از خانواده ها
کسانی که ازدواج در سن پایین و فرزندآوری زیاد را تبلیغ می‌کنند، چه فکری برای آسیب‌های ناشی از فقر اقتصادی کرده‌اند؟ ____ شکی ندارم که هر دو مورد (ازدواج در سن پایین و فرزندآوری زیاد) ذاتا مطلوبند، اما جامعه بر پایه واقعیات می‌چرخد، نه فقط ذاتیات.
نقش خدا در مشکلات ما.mp3
4.24M
پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان دبیرستان علامه طباطبایی سیرجان: نقش خدا در مشکلات ما چیست؟ آیا مشکلات ما را هم خدا خواسته و به صلاحمان است؟ یا مشکلات ما نتیجۀ اشتباه انسانی است و خدا دخالتی ندارد؟ نتیجه‌ی تربیتی پاسخ به این سؤالات چیست؟ https://eitaa.com/anbaz60/1363
خواهم چو خاک، پست‌شدن زیرِ پایِ دوست آوَخ از این هوایِ بلندم که در سَر است
🟣 به خَموشی نَشَوَد رازِ مَحَبَّت مَستور چه زَنی مُهر بَر آن نامه که مَضمون پیداست؟! https://t.me/talar_ayne/1373
روی دلی چو غنچه ز بلبل ندیده‌ام نقش مراد از آینه‌ی گل ندیده‌ام آن صید تشنه‌ام که در این دشت آتشین آبی به‌غیر تیغ تغافل ندیده‌ام در باغ اگر چه چشم چو شبنم گشوده‌ام از شرم عندلیب رخ گل ندیده‌ام زان زنده مانده‌ام که هنوز از حجاب عشق رخسار یار را به تأمل ندیده‌ام مرد مصاف در همه جا یافت می‌شود در هیچ عرصه مرد تحمل ندیده‌ام با خصم در مقام تلافی از آن نی‌ام کز تیغ انتقام تعلل ندیده‌ام قانع به بوی پیرهن از وصل گل شده است عاشق به سیرْچشمیِ بلبل ندیده‌ام دوری ز یار -صائب!- و خامش نشسته‌ای عاشق به این شکیب و تحمل ندیده‌ام بیت پنجم: شعر مناسب تقیه
هدایت شده از حکمت بالغه
🔸 محفل فقاهت | نشست چهارم مناسبات متقابل زبان‌شناسی و اصول فقه چیست؟ با حضور استاد معزز حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا قائمی‌نیا @manaatt @hekmatebaleghe