eitaa logo
انباز
273 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن قنبریان
35.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز جمعه؛ تریبون اصیل عدالتخواهی برنامه ۲۰شهریور۱۴۰۰ 🔻برش چهارم 3⃣ خطبه ها: • تنها واجبی که "سخنرانی" رکن آن است و معلوم است این سخنرانی مهم است. • روایات صحیح السند از لزوم گفتن مصالح و آفات جامعه در این سخنرانی می گوید و اینکه باید آخرین کلام "ان الله یامر بالعدل و الاحسان" باشد۱؛ یعنی عدالتخواهی در متن این خطبه هاست. • حذر دادن امام خمینی از دستهای خائنی که خطبه های صدر اسلام را بی محتوا کرد! -"این عمار"؛ عمار امام جمعه عدالتخواه در دوره خلیفه دوم بود که در عهد خلیفه سوم (و عزلش از امام جمعه گی) در خانه عثمان سر عدالت کتک خورد و دندنه اش شکست! • یا امام جمعه های خوب برای گفتمان سازی انتخاب نمیشود یا تولید محتوای احتمالی ستاد درش این حرفها نیست! -حضرت آقا فرق ما با کشورهای اسلامی را این می خواند که خطبه از روی نوشته های ارسالی خوانده نمی شود و جوشش و نبوغ امام جمعه است! خودش متن خطبه ها را از امام نمی گرفت. بسیاری از ائمه جمعه اگر مقام معظم رهبری سخنرانی نکند نمی دانند این هفته چه بگویند! • عدالتخواهی در سه سطح باید در خطبه ها بیاید: -سطح گفتمان سازی(نه صرفاً تکرار کلمه عدالت) -سطح مساله پژوهی -ورود موردی در موارد حوزه استحفاظی ۱. وسائل الشیعه ج۷ص۳۴۲و۳۴۳ حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
می‌توانید صوت مباحث «کارگاه بازنگری در فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی زنان، بر اساس قرآن کریم» را در کانال تلگرامی «انباز» ملاحظه بفرمایید. در این جلسات گفتگو از منطق قرآن درباره زنان در است و اینکه ، قطعا نسبت به اقدامات رایج برای ترویج حجاب، اولویت (یعنی اهمیت و فوریت) دارد. منطق الهی در همه احکام (به طور عام) و در احکام اجتماعی (به طور خاص) به گونه ای است که عقل و عاقلان را قانع می‌کند. مدرّس: مکان: حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی زمان: 6 و 7 شهریور 1400 تعداد جلسات: 12 جلسه مدت گفتگوها: تقریبا 13 ساعت https://t.me/anbaz60/786
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗽دشمن داریم...! • چرا جامعه تشنه کلیپ های دو سه دقیقه ای بهشتی و مطهری است؟! • آزادی را کم می کنیم، چون دشمن داریم! • جمهوریت را محدود می کنیم چون دشمن داریم! •دشمن هم دقیقاً همین را می خواهد! دشمن از هیچ چیز به اندازه این نفع نمی برد که جمهوری اسلامی را تبدیل کند به طالبان! حجت الاسلام قنبریان باتشکر از جنبش عَلَم ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای استمرار امدادرسانی به پناه‌جوایان افغانستانی در مرز، دعوت می‌کنم تا ضمن مشارکت در پویش این پیام را بازنشر بدهید. 👇👇👇 مؤسسه خیریه جوانه های همت و تلاش توانا 🔹شماره کارت 5041-7270-2121-2129 🔹شماره شبا IR720700001000226741063004 https://t.me/RoohullahRazavi/2845 https://t.me/falaakhon/3493
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدسیت حکومت‌ها در گرو کمیت و کیفیت ، از جمله و در در قبال آحاد است. اما عناوین اعتباری و اسامی و مناصب و ادعاها، گرهی از کار قدسیت باز نمی‌کنند، بلکه خود، گره‌اند.
انباز
قدسیت حکومت‌ها در گرو کمیت و کیفیت #عدالت‌گستری، از جمله #عدالت و #اعتدال در #پاسخگویی_مسئولان در قب
✳️ و از حکومت‌های مذهبی نامشروع 🖋 .... 🔷 در تاریخ اسلام، بیشتر حکومت‌ها چه در حجاز (اموی و عباسی) چه در آندلس تا عثمانی ترکیه و صفوی ایران و اخیرا همین بغل گوشمان تالوان، داعیه دینداری داشته‌اند. در تاریخ مسیحیت قبل از رنسانس نیز، حکومت‌ها به نیابت از مسیح شکل می‌گرفتند و به شرع مسیحیت رفتار می‌کردند. 🔷تمام این حکومت‌ها با بوم و عقاید و مذاهب مختلف، در یک امر با هم شباهت داشتند و آن قدسیت‌بخشی و قدسی‌سازی به نظام حکومتی بوده است. در این حکومت‌ها، ، اميرالمؤمنين و خلیفة الله و ظل الله و نماینده مسیح در زمین و... خوانده می‌شد و چیزی جز رعیت به حساب نمی‌آمد. رعیت در ذیل این قدسیت سیاسی، جز اطاعت تکلیف دیگری نداشتند؛ چرا که به آنان آموخته بودند اطاعت از حکومت، اطاعت از خدا و اعتراض بر او، جسارت به ملکوت است. 🔷 اما در تاریخ حکومتی دینی شکل گرفت که نه تنها خودش را در لفافه‌های قدسی نمی‌پیچید، بلکه از هر فرصتی برای قدسیت‌زدایی از خودش بهره می‌برد. گویند رئیس آن حکومت بر منبر می‌رفت و می‌گفت، ای مردم بر امور و افعال من نظارت کنید و اگر دیدید از حکومت برای خودم خشتی بر خشتی گذاشته‌ام، بدانید من خائنم. جایی به مشاوران و نزدیکانش هشدار می‌داد که با من چون ستمگران از روی سالوس و چاپلوسی حرف نزنید و مرا آشکار و نهان نصیحت کنید؛ چرا که من خودم را از گناه مبرّا نمی‌دانم. دخترش را دید که گردنبندی نو به گردن آویخته و چون دریافت آن را از بیت المال به برده به او هشدار داد که اگر آن را برای خودت تصاحب کرده بودی، دستت را قطع می‌کردم. 💠 او که بود؟ علی (ع) بود. کسی که مشروعیت حکومتش را از پیامبر و او از خداوند گرفته بود و وجودش سراسر قدسیت و ملکوت بود، اما اینچنین در مقام حاکم، حجاب و پرده‌های قدسیت را کناری می‌زد و خود را در دریای توده‌ها می‌افکند و از آنان برای نظارت بر خویش استمداد می‌طلبید. او از دین و مقام قدسی مشروعش، هیچگاه برای اثبات حتی حقانیتش بهره نبرد. 🔷 حالا تمام آن حکومت‌ها در معرض قضاوت تاریخ قرار گرفته‌اند. اموی‌ها و عباسی‌ها و عثمانی‌ها و صفوی‌ها و... رفته و پوسیده و فراموش شده‌اند، اما حکومت علوی علی(ع) بر تارک وجدان بشر همچنان زنده است. و این درسی است برای جمهوری اسلامی، که سرنوشت حکومت‌های مذهبی نامشروع را آینه عبرت خویش سازد و برای افعال و اعمالش از دین سپری نسازد؛ چرا که وقتی حکومتی خود را مقدس و قدسی می‌شمرد، مردم تمام خطا و ستم و رفتار او را ابتدا به پای همان دین می‌نویسند و بدنامی حاکمان، ابتدا دین خدا را بدنام و مردم را تباه می‌کند. https://t.me/falaakhon/3494
هفدهمین دوره یکساله تحت اشراف حجت الاسلام قرائتی زیدعزه مهلت ثبت نام: پایان شهریور ماه ستاد تفسیر قرآن کریم قم @stq114
انا لله و انا الیه راجعون رضوان الله علیه
🔻‌‏فرمانده لشکر به فرماندهان گردانها و گروهانها چه دستورالعملی را بخشنامه می کرد؟ مدیریت جهادی این بود. 🆔 https://t.me/rahimpour/1448
خادم اهل بیت در عمرش فخر باید به خدمتش بکند مثل مادربزرگ خانه‌ی ما که خداوند رحمتش بکند . پیرزن سال‌های آخر عمر سخت دلبسته شد به خاموشی چیزهای کمی به خاطر داشت مبتلا بود به فراموشی . روزی از روزها به او گفتم گرچه خو کرده‌ای به بیماری نام‌های ائمه را مادر ! این اواخر به خاطرت داری؟ . گفتم اول؟ درست گفت! ”علی“ پاسخ دومین سوال: حسن سومی را نگفته گفت: حسین؛ آن که در کربلا نداشت کفن . گفتمش چارمین؟ و ساکت شد گفت: مادر! ببخش یادم نیست تا همین ‌جاش یاد من مانده‌ست مشکل از دین و اعتقادم نیست . گفتمش آمدیم و از تو کسی این سؤالات را شفاهی کرد دور از جان تو، ملک در قبر گر بپرسد چه کار خواهی کرد؟ . گر چه حرفم مزاح بود اما اشک او روی گونه‌اش افتاد گفت من رفته است از یادم  او مرا که نمی‌برد از یاد . من فقط تا حسین یادم هست دادم از کف توان و نیرو را شسته‌ام سال‌های سال اما استکان‌های مجلس او را . من که اولاد سیدالشهدا اسم‌شان رفته ‌است از یادم زیر دیگ عزاش را یک‌ عمر فوت کردم به گریه افتادم . همه‌ی سال منتظر بودم تا دوباره محرمش بشود چادرم را به تکیه می‌دادم تا سیاهیّ ماتمش بشود . اشک مادربزرگ در روضه ماند از او به ‌جا و ارثیه شد رفت مادربزرگ از این دنیا خانه ی کوچکش حسینیه شد! پیمان طالبی اربعین حسینی تسلیت باد... https://t.me/publiclawthoughts/11864
هدایت شده از محسن قنبریان
📝 بانگ نی؛ از آتش تا باد! (۱) ○ نقدی ابتدائی همراه با تجلیل بر تنظیم کتاب معاد در طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن آیت الله خامنه ای / ۱ از ۵ کتاب را دوستی عزیز از مرکز رشد هدیه فرستاد، زود شروع به خواندنش کردم صمیمانه از زحمات گردآورندگان تجلیل می کنم. با اذعان به مضامین عالی و مواعظ دلکش کتاب، این سطور را می نگارم. نقص اصلی تقلیل یافتن کتاب انقلابیِ طرح کلی در امتدادی محافظه کارانه در بخش معاد است. کتاب به چارچوبه نظری کتابهای عقاید-مواعظ مَدرَسی و کلاسیک، تنزل یافته؛ آن "طرح نو" کتاب طرح کلی درش نیست. ساختار شکنی ها و تعرض های جسورانه میل به صفر می کند. بخلاف طرح کلیِ اصلی در این ملحقه، هیچ خبری از ضرب آهنگ قسط و عدالت اجتماعی -که با اصول اعتقادی قبلی بود- وجود ندارد! تو گویی بانگ نی که در طرح کلی، آتش بود اینجا باد شده و نغمه ای مثل نغمه های دیگر بازار کتاب معاد را نواخته است و البته باز شنیدنی و خواندنی! تفصیل مطلب در بخش های بعد👇 ☑️ @m_ghanbarian
فلسطینی‌ها این روزها میگن فصل "صبر" تمام شده اشتباه نکنین منظور از "صبر" توانایی فلسطینی‌ها برای مقاومت در برابر ظلم رژیم و پیامدهایی مثل محاصره، دستگیری، آوارگی و سختی زندگی نیست، بلکه منظورشون از "صبر" میوه خوش طعم، شیرین و آبداری است که به "انجیر خاردار" هم معروفه. که میوه محبوب فلسطینی‌هاست، سمبل صبر و مقاومت به حساب میاد و چیدنش مثل زیتون، سنت خاصی داره و یکی از رسوم چیدن صبر، همراهی اعضای خانواده است. صبر از خانواده کاکتوس‌هاست و درختش در جاهای گرم و خشک رشد میکنه و بسیار مقاوم در برابر خشکسالیه. درخت صبر، زمین رو در برابر حشرات مضر حفظ میکنه و با وجود خارهای تیز، غذای مورد علاقه شترها در مناطق بیابانی محسوب میشه. محمد العارضه یکی از اسرای معروف، در روزهای بعد از فرارش از زندان گفته بود بعد از بیست سال از صبر خوردم و بخاطرش خداوند رو شکر کردم. امیدوارم ملت علاوه بر میوه شیرین صبر، طعم آزادی رو هم به زودی بچشند. https://t.me/Palestiran_love/657
هدایت شده از محسن قنبریان
38.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 دُش مَن! دُش من، عنوان سخنرانی های آخر صفر است. "دشمن" در فارسی مقابل "بَهمن" یعنی نفس شریر و بد است! این سلسه بحث حول این سؤال محوری است که: بخاطر دشمن چقدر می توان از منظومه و هندسه ارزشها دست برداشت؟! جلسه اول از ارزش والی (دور از چشم مردم شدن و فاصله گرفتن از آنها) بحث شد و اینکه را چه کنیم؟! در خطبه۶۲ حضرت امیر(ع) حفاظت قبول نمی کند ولی در سیره پیامبر(ص) محافظ هست!... نکته کلیدی بحث این شد که: حفاظت نباید به احتجاب بیانجامد! از ابتکارات امیرالمومنین و امام مجتبی(ع) در اینباره گفته شد... بحث از یک تحقیق علمی توسط گروهی در آمریکا خوانده شد که ثابت می کنند چگونه امام حسن(ع) با کلراید جیوه که معاویه از بیزانس سفارش داده بود ترور بیولوژیک میشود! مستندش را ببینید. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
HI-Q MP3 RECORDER.apk
4.12M
HI-Q های کیو: یک نرم افزار خیلی خوب برای ضبط صدا با گوشی، با حجم کم و کیفیت خوب و فرمت mp3 (مطابق تنظیماتی که تصویرش را در پایین می‌فرستم). ❗️ نسخه جدید این نرم‌افزار در گوگل پلی، سر 10 دقیقه، ضبط را قطع می‌کند، اما نسخه‌ای که ملاحظه می‌کنید، گرفتار این مشکل نیست. از امتیازات این نرم‌افزار: قطع ضبط، فقط با زدن دگمۀ قطع است و با موارد زیر، قطع نمی‌شود: 🔹 اگر وسط ضبط صدا، با گوشی شما تماس بگیرند، 🔹 اگر از این نرم‌افزار به صورت کامل هم خارج بشوید. ◀️ همچنین اگر وسط ضبط، به هر علتی دگمه قطع موقت را زدید و بعدا فراموش کردید کجای بحث بودید، می‌توانید از گوشه بالا سمت چپ، فایل را بیاورید و play کنید و ببیند تا کجا پیش رفته بودید.
تنظیمات نرم‌افزار «های کیو» (HI-Q) برای آنکه فایل صوتی با فرمت mp3 و کم حجم و کیفیت مطلوب ضبط کند. مناسب برای ضبط تدریس و جلسات.
🌸 ثبت‌نام مهد مسجدمحور ایثار 💎 ۴تا۶سال 💎در دو گروه دختران و پسران ✅ نحوه پیش‌ثبت‌نام: ارسال مشخصات کودک (نام و نام خانوادگی کودک و تاریخ تولد) به شماره تماس: 09127594436 ✅ ظرفیت محدود مکان: دورشهر، کوچه۱۸ فرعی۶ پلاک۲۰ کودکان 4تا6سال نسلی از جنس سردارسلیمانی @ahd_mahd
انباز
نقش پدر و مادر در تربیت ❤️💡🕯 أَحْمَدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيُّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سُلَي
دوست گرامی و فاضل ارجمند جناب آقای رهبر توضیحاتی درباره حدیث فوق در کانال ارزشمند «حدیثنا» ارائه کرده‌اند که خواندنش مفید است: https://eitaa.com/hadithona/587
❖ شهادت امام رضا(علیه السلام) در راه دفاعِ بی‌محابا از حق مردم 🖋 آیت الله شیخ محمدهادی یوسفی غروی: از محمد بن سنان روایت شده که نقل میکند در خراسان خدمت امام رضا(علیه السلام) بودم و مأمون روزهای دوشنبه و پنجشنبه که به دادخواهی مینشست امام را در سمت راست خود مینشاند. روزی خبر آوردند که مردی صوفی دزدی کرده. مأمون دستور داد احضارش کنند. مرد صوفی ظاهری همچون مرتاضان و زاهدان داشت و جای سجده بر پیشانی‌اش نمایان بود. مأمون گفت: چقدر عیب است چنین آثار زیبایی با چنین کار زشتی! آیا با وجود چنین ظاهر زیبایی که از تو میبینم نسبت سرقت به تو داده میشود؟! صوفی گفت: از سر ناچاری چنین کاری کردم و مجبور بودم و راه دیگری نداشتم چون از سهمی که از خمس و غنایم حقّ من است محرومم کرده‌ای! مأمون گفت: تو در خمس و غنایم چه حقّی داری؟ صوفی گفت: خدای متعال خمس را شش قسمت کرده و فرموده است: وَاعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ‏ءٍ فَأَنَّ للهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبى‏ وَالْيَتامى‏ وَالْمَساكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللهِ وَما أَنْزَلْنا عَلى‏ عَبْدِنا يَوْمَ الْفُرْقانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ (أنفال ٤١) و غنایم را نیز شش قسمت کرده و فرموده است: ما أَفاءَ اللهُ عَلى‏ رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرى‏ فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبى‏ وَالْيَتامى‏ وَالْمَساكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْكُمْ (حشر ٧) و ادامه داد: پس تو مرا از حقّم محروم کردی حال آنکه من درمانده در سفرم و خرج بازگشت به وطنم را ندارم (یعنی عنوان إبن السبیل که در هر دو آیۀ فوق آمده بر من منطبق است) و مسکین و تهی دستم و سرمایه‌ای ندارم (یعنی حتی اگر به وطنم بازگردم و دیگر إبن السبیل نباشم باز عنوان مسکین بر من منطبق است) و از حاملان(قاریان و حافظان) قرآنم (یعنی غیر از إبن السبیل و مسکین بودن، باز هم مستحق سهمِ «لله» در دو آیۀ فوقم)! مأمون گفت: آیا بخاطر این افسانه‌پردازیهایت حدّی از حدود خدا و حُکمی از احکامش در مورد سارق را تعطیل کنم!؟ صوفی گفت: از خودت شروع کن و نفس خویش را پاک گردان سپس به پاک کردن دیگران بپرداز، و حدّ خدا را بر خودت جاری کن سپس بر دیگران! مأمون رو به امام رضا(علیه السلام) نمود و گفت: چه میگوید؟ امام فرمود: او میگوید ابتدا مورد سرقت واقع شده سپس سرقت کرده! مأمون بسیار خشمناک شد و به صوفی گفت: بخدا قسم دستت را میبُرم! صوفی گفت: دستم را میبُری درحالیکه تو غلام و بندۀ منی! مأمون گفت: وای بر تو، از کجا من بندۀ تو شدم!؟ صوفی گفت: چونکه مادرت از بیت المال مسلمانان خریده شده؛ پس تو بندۀ تمام مسلمانان در مشرق و مغربی تا زمانی که آزادت کنند و من آزادت نکرده‌ام! اضافه بر آنکه خمس را بلعیدی و پیش خود جمع کردی اما حق آل پیامبر و حق من و امثال مرا ندادی! و دیگر آنکه چیز خبیث و نجس نمیتواند نجسی دیگر مانند خود را پاک کند بلکه تنها و تنها آنکه خودش پاک باشد میتواند نجس را پاک کند و کسی که خود سزاوار حدّ است نمیتواند حدود را بر دیگران اجرا کند تا زمانیکه از خودش شروع کند! آیا سخن خدای متعال را نشنیده‌ای که میگوید: أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ، أَفَلا تَعْقِلُونَ (بقرة ٤٤)؟ مأمون رو بسوی امام رضا(علیه السلام) نمود و گفت: نظر شما چیست؟ امام(علیه السلام) فرمود: خدای متعال به محمد(ص) فرمود: قُلْ فَلِلَّهِ‏ الْحُجَّةُ الْبالِغَةُ (أنعام: ١٤٩)؛ و این همین حجتی است که جاهل به آن نرسیده است اما او هم آن را میداند همچنانکه عالِم از روی علمش آن را میداند. دنیا و آخرت با حجت و دلیل پابرجا و برقرار است. این مرد هم حجت آورده است (یعنی اگر میتوانی دلیلی بیاور و اثبات کن که تو شریک جرم نیستی و این ارتکاب سرقت بخاطر بلعیده شدن حقّ او توسط تو نبوده). در این هنگام مأمون دستور آزادی مرد صوفی را داد و به اندرون رفت! و از آن روز تصمیم قاطع بر قتل امام رضا(علیه السلام) گرفت تا آنکه ایشان را با سمّ به قتل رساند. _ 📚 موسوعة التاريخ الإسلامي ٨: ١٦٣– ١٦٥؛ مجموعۀ مصاحبه‌ها: ٨١٣– ٨١٥؛ عيون أخبار الرضا(عليه السلام) ٢: ب٥٩، ح١؛ مناقب آل أبي طالب٣: ٤٤٧(مکتبةالحیدریة). _ راجع به استدلالهای مرد صوفی بویژه مملوک بودن مأمون، روشن است که امام رضا(ع) در مقام تصحیح گفته‌ها و استدلالهای وی نبود و فقط مقصود اصلی او را به اختصار بیان کرد و فرمود: او میگوید «سُرق فسَرق» از او دزدی شده که دست به دزدی زده. و حجت بالغه همین است که آن مرد صوفی علی‌رغم جهلش که قدرت بیانِ عذرش با چنین اختصارگویی و با استدلالی بی‌خدشه را ندارد اما همچون شخص عالِم و مسلط به ریزه‌کاریها این را با اطمینان میداند که مأمون شریک جرم اوست. https://t.me/YusufiGharawi/627
هدایت شده از محسن قنبریان
⚜ تشکل های کارفرمایی با کارگری را مقایسه کنید تا رابطه بی عدالتی سیاسی با بی عدالتی اقتصادی را ببینید! این در حالی است که اگر بخواهید جمعیت کارگری(تقریبا۵۰٪ خانوارهای ایرانی) و کارفرمایی را تصویر کنید چیزی نزدیک به صورتِ عکس این تصویر می شود! آماری دیگر: براساس سالنامه آماری وزارت کار و تعاون (سال۹۸) و سالنامه آماری سازمان تامین اجتماعی(سال۹۸): از ۱۳۱۷۵۴۰کارگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، حدود ۱میلیون کارگاه کوچک با ۵،۶کارگر است و بیش از ۳۰۰۰۰۰کارگاه متوسط و بزرگ است. و بر طبق آمار وزارت کار فقط۹۰۸۳ تشکل کارگری در کل کارگاهها وجود دارد! اگر فقط کارگاههای متوسط و بزرگ را در نظر بگیریم، فقط حدود ۳درصد از کارگاهها تشکل کارگری دارند! بدون عدالت سیاسی، تبعیض اقتصادی از بین نمی رود. رابین هود شدن(قوه قضائیه و مجریه) برای کارگران با حضور در کارگاه ها و... جای تحقق کامل اصل ۱۰۴قانون اساسی را نمی گیرد. روسای جدید این دو قوه با تجارب اطلاعاتی، امنیتی_قضایی خوب است بهانه های مانع از تشکیل تشکل های کارگری را کم و تشکل های واقعی کارگری را محقق کنند. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
فرق خلاف شرع های ج.ا با حکومت علی(ع)؟!.pdf
276.6K
💠فرق خلاف شرع های ج.ا با حکومت علی(ع)؟! حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔸امام خمینی و عالم وارسته ای که او را تکفیر کرد! آیة الله العظمی موسوی اردبیلی: [آیة الله] آقا سید ابوالفضل موسوی مجتهد زنجانی که فردی وارسته و خداترس بود، عضو جبهه ملی بود. او نامه ای علیه امام نوشت و منتشر کرد یا دوستانش منتشر کردند که خیلی تند بود و بوی تکفیر امام از آن می آمد. البته او در اوایل خوش بین بود اما بعداً به امام و همه چیز بدبین شده بود. ایشان در محله ما بود و با من نماز می خواند. وقتی که در پاریس بودیم امام به من فرمودند: ایشان و آقای طالقانی را برای شورای انقلاب دعوت کنم. آقای طالقانی خیلی از ایشان حرف شنوی داشت. آقای مطهری هم همینطور بود و می گفت: من آخوند خداترس مثل آقا سید ابوالفضل کم دیده ام یا ندیده ام. خلاصه آن نامه تند ایشان را حاج احمد آقا به من داد و خیال می کرد که ما هر کاری که بتوانیم می کنیم، ولی من نظرم این بود که قضیه را با خود امام در میان بگذارم. یک روز خدمتشان رسیدم و گفتم: نامه آقا سید ابوالفضل را دیده اید؟ گفتند: بله، احمد آورده، خوانده ام. پرسیدم: حالا نظرتان چیست؟ فرمودند: هیچ چیز. گفتم: یعنی تذکر زبانی هم به ایشان داده نشود؟ گفتند: چه تذکری، مگر شما چیزی می دانید که او نداند؟ امام فکر می کردند ممکن است من قضیه را در جلسه سران سه قوه مطرح کنم و با او برخورد کنیم؛ با آنکه خداحافظی کرده بودم صدایم زدند و فرمودند: با آقا سید ابوالفضل کاری نداشته باشید. https://t.me/hawzeh_notes/285 https://b2n.ir/806753