eitaa logo
استاد عشایری منفرد
749 دنبال‌کننده
96 عکس
114 ویدیو
8 فایل
﷽ ڪانـاݪ جامع استاد محمد عشایری منفرد 👤مدیر @mashayeri81 🔔 کانال با نهج البلاغه @banahjolbalaghe 🎥 آپارات https://b2n.ir/w88343 🌐 پایگاه اندیشوران https://ashaiery.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ 👈روایت یک حکایت درس آموز و شیرین😊 حکایت یکی از اصحاب مولا علی بن موسی الرضا (علیه السلام) از احترام ویژه ای که حضرت به فرزند بزرگوارشان امام جواد (علیه السلام) در سنین خردسالی میگذاشتند👌 روایتی شیرین و آموزنده از سیره ی اهل بیت علیهم السلام 🎙استاد : 1402.03.28 ✅ 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀شهادت امام محمدباقر علیه السلام تسلیت باد. 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ 👈توصیه ی امیرالمومنین(ع) برای حفظ آبرو👌 امیرالمومنین علیه السلام در یکی از حکمت های نهج البلاغه توصیه ی بسیار جالبی برای حفظ آبرو و اعتبار انسان در جامعه فرمودن، که برای امروز ما بسیار مهم و کاربردی است👌 🎙استاد : 1402.04.04 ✅ 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم ثبت نام مؤسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه خواهران و برادران 1⃣ نحو مفهومی: استاد شیر افکن 2⃣ روش‌شناسی تحلیل متن: استاد عشایری 3⃣ علوم انسانی اسلامی و مسأله روش: استاد سید احمد غفاری 4⃣ تأملات منطقی: استاد قربانی همدانی ❗️توجه: کلاس روش شناسی تحلیل متن به صورت حضوری مختص طلاب پایه 6 به بالا می‌باشد. کلاس تأملات منطقی فقط در دوره مجازی ثبت‌نام انجام می‌شود. کلاس‌های مجازی هیچ محدودیتی ندارد. ♦️ بازه ثبت‌نام : 10 تا 14 تیرماه 1402 🔹 جهت ثبت نام مشخصات خود را به آیدی @hti_ir_admin ارسال فرمایید. (نام و نام خانوادگی/کدملی/تاریخ تولد/مقطع تحصیلی/شماره تماس/فیش واریزی) 🔸 ظرفیت کلاس حضوری 15 نفر است و اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام نمايند. کلاس‌های حضوری مختص برادران است. 🔖 به افرادی که ۳/۴ کلاس‌ها (حضوری یا مجازی) را شرکت نمایند، گواهی شرکت در کلاس اعطاء می‌شود. برای هر ماده درسی بین ۵ تا ۱۰ جلسه در نظر گرفته شده است. 💌 مبلغ ثبت‌نام هر ماده درسی صد هزار تومان می‌باشد که ٣٠% برای طلاب عزیز تخفیف در نظر گرفته شده است. 💳 شماره کارت جهت واریزی شهریه دوره: 6277601255993857 به نام: محمدعلی طاهرخرسندی 📌 مسئول ثبت‌نام: 🆔 @hti_ir_admin جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال موسسه مراجعه فرمایید 👇👇👇👇👇 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مؤسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه 🆔 @hti_ir 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله فرماندهان جمل با اعزام پیکها و نامه‌نگاری‌های فراوان سعی کرده بودند قلب و قالب مردم عراق را به سوی خودشان جذب کنند. تبلیغات گسترده سران جمل، برای گروهی از مردم بصره این تردید را به وجود آورده بود که حق با کیست؟ آنها کُلَیب جَرَمی را که یکی از بزرگانشان بود، به اردوگاه علی علیه السلام فرستادند تا علی علیه السلام را از نزدیک ببیند و با او گفتگویی کند. علی علیه السلام مسائل را چنان برای او تشریح کرد که او قانع شود. بعد به او فرمود پس با من بیعت کن. کلیب گفت: من فرستاده آن مردم هستم و قبل از بازگشت به نزد آنها تصمیمی نمی‌توانم بگیرم. امیرالمؤمنین علیه السلام در این‌جا با استفاده از ملموس‌ترین عناصر برای مخاطب، به او گفتند: فرض کن تو یک رائد هستی و همسفرانت تو را پیشاپیش فرستاده‌اند تا از وضعیت مسیر پیشِ رو برایشان خبری ببری. تو آمده‌‌ای مسیر را دیده‌ای و به سوی آنها برگشته‌ای ولی آنها از تو قبول نمی‌کنند که به سوی مسیری که پر از آب و سبزه و امنیت است سفرشان را ادامه دهند و می‌خواهند سفرشان را از بیراهه‌ای که پر از بیابان و ناامنی است ادامه دهند، در این صورت تو چه می‌کنی؟ کلیب گفت: من آنها را رها می‌کنم و به سوی آب و سبزی می‌روم. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: پس دستهایت را بیاور [برای بیعت]! کلیب گفت: سوگند به خدا، وقتی حجت بر من تمام شو نمی‌توانم خودداری کنم. و بیعت کرد. آری امیرالمؤمنین علیه السلام حال مخاطب را به خوبی فهمید. موقعیت را برای او با قابل‌درک‌ترین و محسوسترین بیانِ ممکن (تشبیه به سفر و رائد و آب و حیات) تحلیل کرد. و قلب مخاطب را به تسخیر خود درآورد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 نو آوری های کتاب معنا شناسی بلاغی قرآن 🔹 بخش چهارم 🔰 نویسنده سعی کرده است با طرح نکاتی نو به قاعده افزایی در دانش بلاغت نزدیک شود. از این نکات نو می‌توان به امکان وجود اسلوب اخباری ـ انشائی که در کتاب «دوسویه انشائی و اخباری» نامیده شده، اشاره کرد که طبق نظر نویسنده در تقسیم جمله به اخباری و انشایی، جای قسم سومی به نام دوسویه‌ی إخباری ـ انشائی خالی است. چنانکه با چنین نگاهی تقسیم احوال مسند به مسند اسمی و مسند فعلی را نیز به چالش کشیده و قسم سومی به نام مسند ظرفی را نیز به میان آورده و با استمداد از متون تفسیری، از معناداری آن بحث کرده است. تقسیم دوگانه تقدیم و تأخیر را نیز با افزودن قسم سومی به نام توسیط نقد کرده و موجب قاعده‌افزایی در این دانش شده است. نکته‌ تازه دیگری که در کتاب وجود دارد، بیان تازه نویسنده برای تفاوت‌ها و شباهتهای چهارگانه «حدوث، ثبوت، دوام ثبوتی و استمرار تجددی» است. ✍️ ادامه دارد... 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔘 روش‌شناسی؛ گامی به سوی توصیف و تجویز 📌حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عشایری‌منفرد در گفت‌وگو با فصلنامه رهیافت اندیشه؛ 🔖 قبل از ارسطو انسان به مثابه عادت و ارتکاز فکر می‌کرد، ارسطو گفت این فکر‌کردن شما روش و صورت‌بندی دارد و پس از او اندیشیدن به مثابه عادت و ارتکاز تبدیل شد به اندیشیدن به مثابه روش. 🔖 روش‌شناس هم می‌‌خواهد چنین کاری انجام بدهد؛ یعنی بگوید: فقیه در همان عادت ارتکازی حل مسئله‌اش بدون اینکه خودش التفات تفصیلی داشته باشد، روشمند بوده و با خط سیر منظمی عمل می‌کند که من به‌عنوان روش‌شناس می‌خواهم این خط سیر و نحوۀ ابتنای آن بر منظومه‌ای از علوم آلی مؤثر در اجتهاد را توصیف کنم. لذا نمی‌توانیم این کار را به هر کسی بسپاریم. دست‌کم باید قریب‌الاجتهاد باشد. 🔖 شما در روش‌شناسی می‌خواهید بگویید محقق بروجردی در عملیات استنباط از این نقطه شروع کرد، بعد به این دلیل بود که به مرحلۀ دوم رفت، بعد به این دلیل از فلان‌جا ادامه نداد؛ بلکه به این سمت آمد و... بعد در استنباط حکم دیگری که همین چیدمان را به هم زده و از چیدمان دیگری برای مراحل حل‌مسئله استفاده کرده، باید بتوانید فلسفۀ این تغییر چیدمان را نیز تبیین کنید. 🔖 لذا من معتقدم برای صرف توصیف، قریب‌الاجتهاد‌بودن کافی است. اما اگر بخواهد پس از توصیف، توصیه کند و به مقام تجویز برسد، بی‌گمان باید مجتهد باشد. @rahyaft_andisheh 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
📘 مصاحبه مبسوط استاد محمد عشایری درباره روش شناسی اجتهاد در چهارمین شماره فصلنامۀ رهیافت اندیشه منتشر شد 📌 در این شماره افزون بر مصاحبه استاد، می‌خوانید: 🔹 فرهنگ و مشارکت سیاسی در اسلام و ایران؛ نظام‌سازی تربیتی؛ نظام‌های اجتماعی جدید و تحولات آن در خانواده؛ تربیت، جذابیت و ترویج در رسانه؛ تحول علوم انسانی؛ چالش‌های نظام اداری در حکمرانی دوران گذار؛ تأمین اجتماعی و معیشت کارگران؛ چالش‌ها و موانع پیش روی صنعت گاز کشور؛ سیاست‌گذاری در حوزۀ اقتصاد بین‌الملل. دانلود نسخه الکترونیکی از فیدیبو: yun.ir/1vdasf 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
💠 سی امین کرسی ترویجی توسط معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی برگزار می‌شود: 🔶 بررسی روش شناسی فقه اللغه تفسیری در صد سال اخیر حوزه با تأکید بر تفسیر سیدمصطفی خمینی (ره) 🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین فریدی فر (عضو هیئت علمی جامعه المصطفی) 🔎ناقدان: حجت الاسلام و المسلمین محمد عشایری (عضو هیئت علمی مجتمع) و حجت الاسلام و المسلمین دکتر عصاری (عضو هیئت علمی مجتمع) 📚 مدیر جلسه: حجت الاسلام و المسلمین کشاورزی (استاد همکار مجتمع) ⏰ زمان: چهارشنبه 21 تیر 1402 ساعت 8 🏢 مکان: قم، بعد از گلزار شهدا، سالن کنفرانس مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی 🔷به صورت حضوری و مجازی 🔗 لینک حضور: http://vc.miu.ac.ir/illcs 💯 کانال استاد معظم حاج شیخ محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
✳️ (18) ✔️ استاد محمد عشایری منفرد: 🔸 اعتقاد وحید بهبهانی به اجماعِ اصحاب در حدّی بود که مفاد برخی از اجماع‌ها را ضروری دین می‌دانست و خروج از اجماع را به‌ منزله کفر تلقّی می‌کرد. این اعتقاد شدید مرحوم وحید بهبهانی به اجماع، بعد از وحید برای اولین بار توسط مرحوم تستری، صاحب کتاب «کشف القناع» که از شاگردان مدرسه بهبهانی است به انتقاد گرفته شد. 🔹 مرحوم تستری حجیت اجماع منقول را زیر سؤال برد که همین جرقه انتقادی، مسیر را برای تفقه شیخ انصاری باز کرد. @Nardebane_feghahat 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔘 عناصر متمایز‌کنندۀ روش‌شناسی یک علم از علوم پیشینیِ آن 📌حجت‌الاسلام محمد عشایری‌منفرد در گفت‌وگو با فصلنامه رهیافت اندیشه؛ 🔖 بعضی علوم به نوعی مبتنی‌بر یک‌سری علوم پیش‌نیاز بوده و مستمد از آن علوم، پیش‌نیاز هستند. به این علوم پیش‌نیاز، «علوم مقصد» و به آن علوم، «علوم آلی» می‌گویند. 🔖 برای مثال علوم ادبی، منطق، اصول، تاریخ، حدیث‌شناسی، رجال، درایه، فقه‌الحدیث و برخی علوم دیگر در اجتهاد دخیل‌اند؛ اما اینکه مجموعه‌ای از علوم آلی که نسبت‌به اجتهاد، پیشینی (آلی) محسوب می‌شوند، خودشان با یکدیگر چه نسبتی دارند؟ یعنی چه اتساق و انسجامی بینشان وجود دارد؟ و هرکدام از آن‌ها چه حجمی از تأثیر را باید در علوم مقصد داشته باشند؟ این‌ها در خودِ آن علوم مطرح نمی‌شوند. 🔖 یعنی مثلاً در علم نحو گفته نمی‌شود که این علم در دانش تفسیر این‌قدر، در دانش فقه آن‌قدر و دانش فلسفه خیلی کم تأثیر دارد. در خود آن علوم آلی چنین مطلبی گفته نمی‌شود. یکی از کارهای روش‌شناسی هر علم، مشخص‌کردن همین است که اولاً علوم پیشینیِ آن علم، خودشان چه نسبتی با هم دارند و ثانیاً هر‌یک از آن‌ها چه حجمی از تأثیر را در این علم دارند؟ این دو نکته را می‌توان از عناصر متمایز‌کنندۀ روش‌شناسی یک علم از علوم پیشینیِ آن علم دانست. @rahyaft_andishe 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم 🔵اهمیت نهج البلاغه نسخه محی الدین عبدالحمید محی الدین عبدالحمید فقیه، ادیب و رئیس دانشکده ادبیات در جامع الازهر بود. وی که شاگرد شیخ محمد عبده بود به شرحی که استادش بر نهج البلاغه نوشته بود، تعلیقه‌های ارزشمندی افزود و شرح استادش را همراه با تعلیقه‌های خودش چاپ کرد. نسخه‌‌ای از نهج البلاغه که عبدالحمید به دست انتشار سپرد، اهمیت زیادی دارد چرا که او در هنگام استنساخِ متنِ نهج البلاغه، به هشت نسخه دسترسی داشت که به قول خودش یکی از آن نسخه‌ها نسخه بسیار مهمی بوده است. 🔻وی در نسخه خودش کلماتی را که فقط در پاره‌ای از نسخه‌ها وجود داشته، بین قلاب قرار داده است. ✍️ او در مقدمه کتاب نوشته است: اکنون که در حال نگارش این کتاب هستم، هشت نسخه از نسخه‌های نهج البلاغه در اختیار من است: 1) نسخة سنگی چاپ مصر. 2) نسخة چاپ المطبعة الأدبية (بيروت) ١٨٨٥ م. 3) نسخة چاپ المطبعة العمومية (مصر) ١٣٢١ ه‌ ق. 4) نسخة چاپ بيروت با هزینه محمد كمال بكداش بدون تاریخ چاپ، که همراه با شرح محمد عبده و توضیحات محيى الدين افندى الخياط (برگرفته از شرح ابن ابی الحدید) چاپ شده. 5) نسخة چاپ دار الكتب العربية (مصر) ١٣٢٨ ق، که همراه با شرح المرصفى منتشر شده. 6) نسخة چاپ المطبعة الرحمانية همراه با شرح شیخ محمد عبده. 7) نسخة چاپ مصر (سنة ١٣٢٩ ق)‌ همراه با شرح ابن أبى الحديد 8) نسخه‌ای از شرح ابن ميثم، چاپ سرزمین فارس (١٢٧٤ ق)، ما به نسخه خطی این شرح دست یافتیم که بسیار ارزشمند و مورد توجه بود و بعضی از مواضع نسخه خودمان را با آن مطابقت دادیم ولی این نسخه تا آخر کار در اختیار ما نبود... محمد عشائری منفرد 1402/4/22 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔸 نو آوری های کتاب معنا شناسی بلاغی قرآن 🔹 بخش پنجم 🔰 افزون بر این، با ارائه بیان خاصی از مسائلی مانند حکایت حال ماضیه ، نحوه اسناد فعل به فاعل (نسبت فاعلی)، نحوه استناد فعل به مفعول (معناشناسی نسبت وقوعی) دستگاه‌های دلالت کننده، اسلوب حذف معطوف‌علیه با اصرار بر ذکر عاطف، وجه بلاغی آنها را بیان کرده نشان داده است که جای این مباحث در دانش بلاغت خالی است. ✍️ ادامه دارد... 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔘 روش‌ها تا حد زیادی متأثر از درک فقیه از علوم پیشینی است 📌حجت‌الاسلام محمد عشایری‌منفرد در گفت‌وگو با فصلنامه رهیافت اندیشه؛ 🔖 ما یک‌وقت از روش حرف می‌زنیم، یک‌وقت از روش‌شناسی حرف می‌زنیم. در روش‌شناسی، روش متعلَّقِ شناخت ماست. اتفاقاً می‌خواهم در بحث‌های روش‌شناسی به این دقت کنم که روش هر فقیه متأثر و مستمد است از نحوۀ درک آن فقیه از علوم پیش‌نیاز اجتهادی مانند اصول، حدیث‌شناسی و... ؛ یعنی فقط اصول نیست که به شکل‌گیری نوع خاصی از روش اجتهاد می‌انجامد. 🔖 به‌طور کلی روش‌ها تا حد زیادی متأثر از درک فقیه از علوم پیشینی است. حال اینکه کدام علوم پیشینی محسوس‌ترین و وسیع‌ترین تأثیر را در روش او می‌گذارد، اصول یکی از آن علوم مهم است. آن‌قدر که اصول در شکل‌گیری روش فقهی تأثیر می‌گذارد، علم لغت تأثیر نمی‌گذارد. 🔖 درکی که فقیه از علم اصول دارد، هرچه باشد، اثرگذار است. درک محقق خویی از علم اصول، یک‌جور تأثیر می‌گذارد و درک محقق بروجردی از اصول، تأثیر دیگری می‌گذارد. لذا تا حدودی، به درکی برمی‌گردد که فقیهان از علم اصول یا از علم حدیث‌شناسی یا علم تاریخ تشریع دارند.‌ به نقل از: @rahyaft_andisheh 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔰کمیته فرادستگاهی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(علیه السلام) برگزار می ‏کند: 🌀پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی: ساز و کار برون رفت از تزاحم حقوق در دانش فقه 🎙ارائه دهنده: 🎙کمیته داوران: 🎙شورای ناقدان: 🎙مدیر کرسی 🗓 زمان: 5شنبه 29 تیرماه ساعت 16-19 🕌 مکان: قم_میدان سعیدی- خیابان 7 تیر- کوچه 12- تقاطع اول- موسسه امام رضا(ع) 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 عرض سلام و احترام خدمت اعضاء محترم کانال و دانش‌پژوهان گرامی🌹 🔶 در پی درخواست برخی از دوستان و اعضاء محترم کانال مبنی بر چگونگی برگزاری و کیفیت محتوای دوره، فایلی از (دوره روش‌شناسی تحلیل متن) جناب استاد عشایری (حفظه‌الله) به عنوان نمونه‌ای از کلاس‌های مدرسه تابستانه مؤسسه حیات طیبه در اختیار اعضاء محترم کانال قرار داده شده است. 🔷تذکر: بعد از اتمام دوره و تدوین فایل‌ها ان‌شاءالله امکان خریداری فایل‌ها از سوی دانش‌پژوهان و اعضاء محترم کانال فراهم خواهد شد. 🎥 فایل ویدئویی جلسه اول (روش‌شناسی تحلیل متن)👇👇 🔍https://aparat.com/v/KeBXo 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 به نقل از: @hti_ir 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 نو آوری های کتاب معنا شناسی بلاغی قرآن 🔹 بخش ششم 🔰 نویسنده گاه با کاوش نظری در برخی مشهورات بلاغی سعی کرده است اعتبار آنرا به چالش بکشد که از آن میان می‌توان به ادعای دلالت جمله اسمیه بر تأکید اشاره کرد که طبق نظر نویسنده این ادعا به صورت مطلق، ادعای قابل دفاعی نیست مگر آنکه جمله اسمیه به چهار دسته تقسیم شود و معنای تأکیدی در هر یک از آنها به یک شکل تبیین شود. چنانکه با بررسی عدول از مقتضای ظاهر حال در حرف خطابِ اسماء اشاره (مانند ذلک) به ضابطه بلاغی جدیدی دست یافته است. نویسنده با اختصاص دادن درس مستقلی به رخنه‌های قواعد فصل و وصل سعی کرده‌است ضوابط جدیدی به بحث کهن فصل و وصل بیفزاید. ✅پایان بررسی نوآوری های کتاب معنا شناسی بلاغی قرآن✅ 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله 🔵چر امام حسین علیه السلام در کربلا چاه آبی حفر نکرد؟ این پرسش، پرسشی است که بسیاری از کاربران فضای مجازی با آن مواجه می‌شوند. واقعیت این است که دستور بستن آب در روز هشتم محرم، تصمیم میدانی فرماندهان جنگ (شمر و عمر سعد و ...) نبود بلکه فرمان شخص عبیدالله بود که گمان می‌کرد امام حسین علیه السلام زیر فشار تشنگی بیعت خواهد کرد!! در برخی منابع آمده است که حضرت ابی‌عبدالله علیه السلام، در روز هشتم در پشت خیمه‌گاه چاه کم‌عمقی حفر کردند و آبی مانند آب چشمه هم به دست آمد و همراهان امام آب نوشیدند اما بعد از آن، دو اتفاق افتاد: 1) نخست اینکه ، چشمه آب در زمین فرو رفت و ناپدید شد(حفر فنبعت له عين ماء عذب فشربوا ثم غارت العين و لم ير لها أثر) (مقتل مقرم ص 209). 2) دوم آنکه خبر به فرماندهان سپاه مقابل رسید و به تدریج خبر تا قرارگاه عبیدالله در کوفه نیز رسید و عبیدالله ملعون بی‌درنگ در نامه‌ای به عمرسعد نوشت: «شنیده‌ام حسین چاه حفر می‌کند و برای یارانش آب به دست می‌آورد. به محضی که نامه‌ام به دستت رسید، با همه توانت او را از حفر چاه باز بدار و بر او تنگ بگیر و اجازه نده حتی قطره‌ای آب بنوشند!..» چنین بود که عمر سعد جلوی حفر چاه را گرفت. (مقتل خوارزمی، ج 1 ص 346) پ ن: 📚 مقتل خوارزمی: بلغ ذلك إلى عبيد اللّه فكتب إلى عمر بن سعد: بلغني أن الحسين يحفر الآبار، و يصيب الماء، فيشرب هو و أصحابه، فانظر إذا ورد عليك كتابي هذا فامنعهم من حفر الآبار ما استطعت، و ضيّق عليهم و لا تدعهم أن يذوقوا من الماء قطرة...، و السلام. محمد عشایری منفرد 1402/4/31 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ حجاب زنان عاشورایی؛ عظمت حجاب در سخت ترین لحظات 🔰بیانات حضرت استاد عشایری منفرد حفظه الله پیرامون حجاب زنان عاشورایی و ارائه تحلیل تاریخی دقیق در این مورد 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared