eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
455 عکس
152 ویدیو
14 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
عصر زنان
♦️ تصویر زنده‌ی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یکی از
♦️ تصویر زنده‌ی تکریم زن در ایدئولوژی انقلاب اسلامی 📌 «حرکتی نادر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یکی از حوزه‌های علمیه کشور تحسین همه‌گان را در پی داشت. به پیشنهاد امام جمعه‌ی رامسر دونفر از مادران طلاب حوزه‌ی علمیه المهدی برای مراسم عمامه‌گذاری دعوت شدند و خودشان پسرهایشان را معمم کردند.» ▪️این اتفاق نادر و خلاقانه درحالی به وقوع پیوست که طی روال مرسوم معمم‌شدن طلاب به دست علمای قدیمی و بزرگ حوزه‌های علمیه انجام می‌شد. امام خمینی(ره) عظمت زن را معادل کلام‌الله مجید عنوان می‌کردند و این معادل‌سازی را به واسطه‌ی انسان‌سازی مقام زن عنوان کرده بودند، همان‌گونه که قرآن انسان‌ساز است. رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید بر گرامی داشت مقام زن در جایگاه مادری، در خانه و خانواده تاکید داشتند و بوسیدن دست مادر توسط فرزند را نماد این تکریم عنوان کرده بودند. ▪️حقیقت این است که حرکت‌های این چنینی مولفه‌ی قدرتمندی زن در ابعاد اجتماعی، خانوادگی و فردی را طبق آموزه‌های اسلام و انقلاب اسلامی که در همسویی با فطرت زنانه است تقویت می‌کند. مولفه‌ی قدرت زنانه این روزها با کارکترهای خشونت، کبر، سنگدلی، بی‌رحم بودن و دوری از خوی زنانگی عجین گشته‌اند و به واسطه‌ی تولیدات رسانه‌ای در جهان منتشر شده‌اند، سنخیتی با فطرت و خوی انسانی ندارند اما با این حال دختران نوجوان زیادی را به سوی خود جلب نموده‌اند، دخترانی که در عنفوان هویت‌سازی و تثبیت آن برای خود هستند! علت آن است که هر انسانی میل به قدرتمند بودن دارد اما بروز و ظهور این مولفه در عصر حاضر به واسطه‌ی غولهای رسانه‌ای در زنان به صورت طرد زنانگی و تبدیل به موجود خشن و سنگدل بازنمایی می‌شود. نیازمند بازخوانی اصالت قدرت زنانه که در تطابق با فطرت انسانی و گوهر وجودی زن است می‌باشیم، حرکت‌های جدیدی چون مراسم عمامه‌گذاری در رامسر نمونه‌ای از حرکت‌هایی است که این نیاز را پاسخ می‌گوید. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کسب علوم، فعالیت‌های اقتصادی و... اگرچه بر زن واجب نیستند، فضیلت‌اند و زن می‌تواند با آن‌ها تفاخر کند. درحالیکه تفاخر بر مردان حرام شده است. 🎙حجت‌الاسلام قنبریان ♦️ جریان || مساله زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان 📅 برگزار شده در: شنبه ۲۲ بهمن 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
واحد فرهنگی دانشکده دین و رسانه برگزار می کند: 🔴 نشست علمی《فمینیسم و رسانه در ایران》 🎓 ارائه دهنده: دکتر ابوالفضل اقبالی پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده 🕰 زمان: دوشنبه ۲۲ اسفند ساعت ۴ الی ۶ لینک حضور مجازی: https://connect.iribu.ac.ir:443/riab8pyao7a5/?proto=true 🌐 کانال اطلاع رسانی @qomiribu 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ زن غربی، سرگردان در اعوجاج نظریه‌ها (بخش اول) ✍🏼| نسا خلیلی ▪️اگر دنیا را کارخانه‌‌ای منظم با تنظیمات الهی، در حال تحول و رشد و تولید دائمی بدانیم، آنگاه تصدیق می‌کنیم که هر برهم‌زدن نظمی، موجب آسیب‌های فراوانی می‌شود. با نگاهی به تاریخ و بررسی دوره‌ها و نظریه‌های مختلف این موضوع بیشتر روشن می‌شود. از قرون وسطی شروع می‌کنیم که خاصیت آن اقتدارگرایی، ایزدسالاری و اندام‌وارگی جامعه بود. می‌بینیم که صاحبان کلیسا‌، پادشاهانی بودند که حتی قطعات بهشت را به اهالی زمین می‎‌فروختند و به واسطه خودخداپنداری، این آفت را به جامعه هم سرازیر می‌کردند و مردان قرون وسطی، تصمیم‌‎گیران در جزئی‌ترین موارد صحنه عمومی و خصوصی شدند؛ زنان، کودکان، بیماران و پیران عناصری طفیلی معنا شدند. البته این اتفاق دفعی رخ نداد بلکه ابتدا زنان از تعاملات اجتماعی محروم شدند. ▪️زنان بر اساس نظر فلاسفه یونان، ناقص‌العقل و جنس شر بودند؛ در نتیجه، قادر به خرید و فروش بی اذن همسر خود نبودند، در منزل نیز احترام و شأنیتی جز تولید موالید نداشتند و باید آنگونه بودند که مرد می‌پسندید. در حالی‌که ما در روایت داریم «المرأة رَیحانة» یعنی زن گُل است؛ موجودی است رقیق، مظهر زیبایی و لطافت و رقت و مرد به این چشم به او می‌نگرد. اما احوال زن در قرون وسطی بسان این شعر قیصر امین‌پور بود که «گفت: احوالت چطور است؟ گفتمش: عالی است. مثل حال گُل! حال گُل در چنگ چنگیز مغول!» ▪️طغیان رنسانس، آغاز دوره مدرنیته و پیش‌زمینه انقلاب‌های فرانسه و آمریکا منجر شد تا زنانی که در ایجاد انقلاب‌ از بافندگی گرفته تا امور نظامی سهیم بودند؛ خود را محق بداند که از حقوق شهروندی اعطایی انقلاب بهره‌مند شوند. سردمداران موج اول فمینیسم، درخواست خود را با توسل به خردگرایی موجود در لیبرالیسم فریاد زدند. زن و مرد را عاقل و برابر دانستند که ویژگی‌های جسمانی هیچ تاثیری بر آن‌ها نمی‌گذارد؛ به مرور دستاوردهایی هم داشتند از جمله کسب حق رای، فرصت‌های برابر آموزشی و شغلی، اصلاح قوانین مربوط به حق مالکیت، طلاق. اما همین برابری و ندیدن تفاوت جسمانی زن و مرد کار دست آن‌ها داد. شاغل بودن برای زنان امری ضروری شد نه امتیازی برای آن‌ها، صفات و آمال مردانه را به زنان تحمیل کردند و زنان را به کارهایی واداشتند که خارج از توان جسمی، عصبی و فکری آن‌ها است و ساعت کار برابر با مردان بر آن‌ها تحمیل کردند و.... همین موجب شد که در همان اوایل اقلیت دیگری از فمینیسم ایجاد شود که قائل به تفاوت بود؛ که به جای برابری در قانون و فرصت‌ها در پی برابری در نتایج بود و مطلوب آن‌ها وضع قوانین حمایتی برای زنان بود تا بی‌عدالتی گذشته در حق زنان را جبران کند. ▪️زنان فیمنیست هم مانند مردان قرون وسطی، یک طرفه به قاضی رفتند؛ هرچند با زحمات فراوان در طول دویست سال در برخی موارد راضی برگشتند اما با ندیدن کل و دادن ارکان فمینیسم به دست نظریه‌های معاصر خود، بذر آسیب‌های فراوانی را کاشتند. فمنیسیم مبتنی بر لیبرالیسم فشار روحی رقابت با مردان را به زنان تحمیل کرد، خانواده را با فردگرایی از آن‌ها گرفت، لذت مادر بودن و تربیت فرزند را در کام او تلخ کرد و ارزش جنس زن بودن را به ضد ارزش مبدل کرد؛ ارزش‌های مردوارگی را تحمیل و او را از آفرینش خود بی‌زار کرد. 📂 ادامه دارد... 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 استاد روان‌شناسی دانشگاه یانسه کره جنوبی فاش می کند: « در کره ظاهر افراد در اولویت بالاتری از باطن افراد قرار گرفته و قیافه افراد مهمتر از احساسات آن هاست.کسی که صورتش را جراحی نکند زشت به حساب می آید . همه فقط دختران زیبا را دوست دارند.» 🎥برشی از مستند 📂 ادامه یادداشت 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 استاد روان‌شناسی دانشگاه یانسه کره جنوبی فاش می کند: « در کره ظاهر افراد در اولویت بالاتری از باطن
♦️ بروز و ظهور مردسالاری نوین 📌 «دکتر ایکون‌سو، استاد روانشناسی دانشگاه یانسه کره جنوبی پرده از یک حقیقت تلخ در کره بر‌داشته است: در کره ظاهر افراد در اولویت بالاتری در نسبت با باطن قرار دارد و قیافه از احساسات مهم تر است. کسی که صورتش را جراحی نکند زشت به حساب می‌آید.» ▪️به راستی زیبایی چیست و زشتی چگونه‌است؟! چرا زنان محوریت سنجه‌های زشتی و زیبایی واقع شده اند؟! سنجه‌ی زیبایی و زشتی آیا ساخته و پرداخته‌ی زنان است یا تحمیل شده به جامعه‌ی زنان است؟! آیا در گذشته نیز چنین سنجه‌ای در راستای ارزش‌گذاری زنان با این میزان از اهمیت در جوامع وجود داشته است؟! ▪️رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از دیدار‌های‌شان با جمعی از زنان به مناسبت روز زن از وجه جدید و نوظهوری از مردسالاری تحت عنوان "مردسالاری نوین" یاد کردند. از خصایص ویژه‌ی این مردسالاری که عصر ما را فراگرفته است، توجه به زیبایی‌های ظاهری زنان به صورت افراط‌‌گونه است. این افراط صرفا منحصر در توجه مردان برای ارتباط گیری با زنان نمی‌شود بلکه در زنان نیز به طرق مختلف ظهور می‌یابد. مثلا خود ارزیابی‌های افراط‌گرایانه در زنان تحت مارک خودمراقبتی و بهداشت به گونه‌ای که این ارزیابی‌ها از زاویه‌ی دید سوم شخص مفرد و جمع انجام می‌شود و در راستای مقبول واقع شدن در انظار این دو می‌باشد. ▪️در محاورات روزمره‌ی دوستانه میان زنان و یا گفت و گو‌های خانوادگی وقتی زنانی تحت عنوان "خیر‌خواهی"! توصیه به جراحی‌های مختلف زیبایی، انجام تزریقات مختلف پوستی می‌کنند و برای اثبات ادعاهایشان مواردی از ظاهر و شمایل زنان مخاطب خود را تحت عنوان عیب عنوان می‌کنند تا فرد مخاطب به سوی عمل زیبایی راغب شود، یکی از پرکاربردترین این ایرادات القا شده در ایران و میان زنان ایرانی غوز بینی است! ▪️مسابقه‌ی زیبا سازی اما در طی چندسال گذشته به مردان نیز کشیده شده است و جراحی بینی و تزریقات بوتاکس برای نیل به زیبایی نیز در برخی مردان مشهود بوده است! این درحالی‌است که در آموزه‌های اسلامی از امام صادق(ع) روایت شده است؛ "خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد." (میزان الحکمه، ج۲، ص۲۴۹). آیا ممکن است خداوندی که خالقی زیباست، مخلوقی زشت خلق کند؟! حقیقت آن است که تکثر زیبایی در مخلوقات به واسطه‌ی مردسالاری نوین تحت هدایت نظام سرمایه‌داری در زنان و اخیرا در مردان انکار شده است و این انکار سبب تحمیل آسیب‌های روحی، جسمی و مالی فراوانی به خانواده‌ها گردیده است. عمل‌های جراحی، فوت‌های ناشی از این عمل‌ها که غالبا زنان هستند، نارضایتی‌های پس از عمل و اقدام به انجام عمل زیبایی دیگر تماما نشان‌دهنده‌ی تحمیل هزینه‌های گزاف بر خانواده و فرد فرد اعضای آن است. در این عصر زنان و مردان باید متحدانه علیه جهالت نظام سرمایه‌داری بپاخیزند، علیه ظلمی که به صورت نادیده گرفتن کثرت زیبایی زنان بروز یافته، زنانی را زشت خطاب می‌کند، عزت نفس و اعتماد به نفس زنان را بلعیده است و ارزشمندی آنان را که درگرو بندگی خداست به توجه و تمجیدهای بلهوسانه مردانه گره زده است و در این مسابقه زیبایی میان زنان مردانی را نیز به میدان کشانده است. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
✅ پیج khameneistudies_en وابسته به سایت Khamenei.ir است که به تازگی فعالیت خود را در اینستاگرام شرو
منظومه نگاه رهبری.pdf
3.51M
♦️فایل متنی کامل مقاله "The Leader's Eye-opening Statements On Women" (منظومه نگاه رهبری به جایگاه زن) نوشته سرکارخانم ، عضو تحریریه پایگاه عصر زنان به زبان انگلیسی. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
♦️ زن غربی، سرگردان در اعوجاج نظریه‌ها (بخش اول) #اختصاصی ✍🏼| نسا خلیلی ▪️اگر دنیا را کارخانه‌‌ا
♦️ زن غربی، سرگردان در اعوجاج نظریه‌ها (بخش دوم) ✍🏼| نسا خلیلی ▪️فمنیسیم مارکسیستی با ندیدن کلیات ماجرا و متهم کردن خانواده به اسم نظام مردسالار و کار غیرتولیدی، زنان را به نیروی ارزان کار یا کارگران رده پایین مبدل کرد. لذت و قدرت پرورش فرزند را به مهدکودک‌ها واگذار کرد تا زنان بتوانند در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی دیده شوند. هرچند این نظریه، بر پایه‌های اقتصادی استوار بود اما عملا چرخه‌های اقتصادی غیرتولیدی خانواده را فلج کرد و زن و مرد را مجبور به کار خارج از خانه، برای تامین معاش خود نمود. فمنیسیم رادیکال به دشمن مردان تبدیل شد و نسخۀ همجنس‌گرایی را برای استقلال عاطفی زنان تجویز کرد. فمنیسیم سوسیالیستی، مسئله زنان را تنها به مسئله کارگران تقلیل داد و جنبه‌های دیگر زن بودن را محو کرد. فمنیسیم پسامدرن، وجود «زن طبیعی» را منکر شد و او را ماهیتی سیال معرفی کرد؛ حال آنکه اگر زن مفهومی سیال است، پس فمینسیم در پی دفاع از کیست؟ از آنجا که زن تعریفی ندارد، چگونه باید از مشکلات و حقوق او دفاع کرد؟ باید باور کنیم که فمینیسم نه تنها دردی حقیقی از زنان را دوا نکرد بلکه قوزی بالای قوز شد. ▪️آیا کار فیمینست‌ها در حق‌خواهی خود اشتباه بود؟ از نظر اسلام، دادخواهی زنان موج اول فیمنیسم که مورد ستم واقع شده بودند و بخشی از حقوق خود را از دست داده بودند؛ کار درستی بود. اما اشکال کار کجا است؟ زنان فیمینست تنها حق حقیقی و بعضا غیرواقعی خود را دیدند و وظایف را کتمان کردند و مردان قرون وسطی تنها وظایف حقیقی و بعضا غیرواقعی را دیدند و حقوق را منکر شدند؛ ولی در اسلام هر حقی، وظیفه‌ای و هر وظیفه‌ای حقی را به دنبال دارد. دید حقیقی و واقعی را باید از منشا درست طلب کرد. در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه آمده است «اَلمَراَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَة، زن گلی است ظریف نه خادم و کارپرداز». این نگاه زن را دارای عزت و شرافتی می‌داند که اگر خواست می‌تواند در خانه کار کند و اگر نخواست، هیچ‌کس حق ندارد او را مجبور کند. از طرف دیگر در آیه ۳۵ سوره احزاب می‌خوانیم که زن و مرد از لحاظ ارزش‌های الهی و انسانی برابرند اما وظایفی دارند که به موجب آن از ترکیب ساختمان جسمی و روحی مختلف خلق شده‌اند تا آن وظیفه را انجام دهند. نقش بی‌بدیل مادری تنها به زن داده شده است که عظمت او را در پرورش نسل بشر نشان می‌دهد. از سوی دیگر اسلام هم معتقد است که زنان می‌توانند در خارج از خانه کارکنند البته مانند فیمینسم او را با تحقیر و تخریب از خانه فراری نمی‌کند. نگاه اسلام به زن ذوابعاد است و در آن نیاز نیست زن بخشی از خود را منکر شود تا بخش دیگر دست یابد. زن می‌تواند هم مادر باشد و هم فعال اجتماعی، مدیر خانه باشد و جویای علم. زن بودن در اسلام ارزش است نه ضد ارزش؛ در حالی که غرب در هر دوره‌ای بخشی از او را منکر می‌شود. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
📌 «۱۳ اسفند سال جاری خبرگزاری‌ها از انتصاب "مرضیه برومند" به عنوان مدیرعامل جدید خانه‌ی سینما خبر دادند و ۲۲ اسفند ماه نیز مراسم تودیع "منوچهر شاهسواری" مدیرعامل پیشین خانه‌ی سینما و معارفه‌ی "مرضیه برومند" انجام شد.» 📂 ادامه یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «۱۳ اسفند سال جاری خبرگزاری‌ها از انتصاب "مرضیه برومند" به عنوان مدیرعامل جدید خانه‌ی سینما خبر دا
♦️ از اعتراض تا انتصاب... 📌 «۱۳ اسفند سال جاری خبرگزاری‌ها از انتصاب "مرضیه برومند" به عنوان مدیرعامل جدید خانه‌ی سینما خبر دادند و ۲۲ اسفند ماه نیز مراسم تودیع "منوچهر شاهسواری" مدیرعامل پیشین خانه‌ی سینما و معارفه‌ی مرضیه برومند انجام شد.» ▪️انتصاب خانم مرضیه برومند به عنوان مدیرعامل خانه‌ی سینما درحالی رخ داد که ایشان طی ماه‌های اخیر در برهه‌هایی خود را جدای از حاکمیت جمهوری اسلامی و عناصر فرهنگی که ذیل آن فعالیت می‌کنند نشان دادند به گونه‌ای که طی پست اینستاگرامی نسبت به وجود عکس خود در دیوارنگاره‌ی زنان ایرانی معترض شدند و این اعتراض در همنوایی با رسانه‌های بیگانه فارسی زبان و اتهاماتی را روا داشتند. ایشان علیرغم آنکه از عدم اجازه به استفاده گروه‌های داخلی و خارجی از چهره‌ی هنری‌شان تاکید داشتند، اما شاهد آن هستیم که خود بنابر این ادعا ذیل حکومت جمهوری اسلامی؛ مدیرعاملی خانه‌ی سینما را بر عهده می‌گیرند. ▪️سوال اینجاست آیا خانم مرضیه برومند به مردمی بودن حکومت جمهوری اسلامی پس از سیل مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری در حمایت از جمهوری اسلامی و اشتباه آشکار خود در واژگانی که نسبت به حکومت جمهوری اسلامی به کار برده‌اند اعم از سرکوبگری، مقابله گری حکومت با مردم پی‌برده‌اند؟! ▪️آیا ایشان طبق ادعای خود مبنی بر در کنار مردم ایستادن و مردمی بودن حقیقتا مردمی هستند و اجازه‌ی بهره‌برداری سیاسی هیچ گروه سیاسی از شخصیت‌شان را نمی‌دهند؟! ▪️می‌طلبد که برای اثبات مردمی بودن و استقلال خود از گروه‌های سیاسی، حال که ذیل حاکمیت جمهوری اسلامی به عنوان هنرمندی قابل و ارزشمند در عین داشتن استقلال فکری در نقدهای‌شان بی آنکه تحت تاثیر گروه‌های سیاسی و اشخاص وابسته به آنان در کشور و مواضع آنان قرار بگیرند، اولا در مواجهه با جمهوری اسلامی و قوانین حاکم بر آن خود را مثل مردم، مسئول در برابر احترام به آن و رفع اشکالات آن بدانند. یقینا اثبات ادعاهای هنرمندان و صادقانه بودن ادعای مردمی بودن‌شان در همسویی با مردم و قاطبه‌ی مردم جلوه می‌نماید نه در ژست‌های هنری. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
💠 «رایحه‌ی ریحانه؛ جریا‌ن‌شناسی تطور مسائل مربوط به زنان» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره چهل و ششم، دی‌ماه ۱۴۰۱ ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻گزارشی از مسائل معاصر و جدید زنان؛ 🔻بررسی تاریخچه مسائل سنتی زنان؛ 🔻تبیین علل برساخت مسائل جدید برای زنان؛ 🔻تفسیر ساحت‌های مختلف بحث از مسائل مربوط به زنان. ✳️ به ضمیمه یادبود سردار شهید، حاج احمد کاظمی لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه 💢http://fekrat.net/?p=14175 🆔 @didebane_andisheh 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ میلانی سعی می‌کند با انکار مرد، به تثبیت زن و حل مشکلات او دست یابد. فیلم «دو زن» مجموعه‌ای از همه المان‌ها و مولفه‌‌های سینمای زنان است. 📽 معرفی و نقد فیلم «دو زن» 🔸کارگردان: تهمینه میلانی 🔸سال ساخت: ۱۳۷۷ 🔸نویسنده: حسن احمدیان دلاویز 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
📌 «سه روز گذشته برخی خبرگزاری‌های انگلیسی زبان اعم از "دیلی کالر" خبر از گرایش بالای کودکان و نوجوانان اوتیسمی اعم از دختر و پسر به اعمال روند تغییر جنسیت خبر دادند. این خبرگزاری‌ها در ادامه اذعان کردند که بیشترین جمعیت تشکیل دهنده‌ی ترنس‌سکشوال‌ها را گروه‌های اوتیسمی تشکیل می‌دهند.» 📂 ادامه یادداشت 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «سه روز گذشته برخی خبرگزاری‌های انگلیسی زبان اعم از "دیلی کالر" خبر از گرایش بالای کودکان و نوجوان
♦️ بازی با سرنوشت با نظریه پردازی‌های دروغین 📌 «سه روز گذشته برخی خبرگزاری‌های انگلیسی زبان اعم از "دیلی کالر" خبر از گرایش بالای کودکان و نوجوانان اوتیسمی اعم از دختر و پسر به اعمال روند تغییر جنسیت خبر دادند. این خبرگزاری‌ها در ادامه اذعان کردند که بیشترین جمعیت تشکیل دهنده‌ی ترنس‌سکشوال‌ها را گروه‌های اوتیسمی تشکیل می‌دهند.» ▪️جالب آنجاست که در میان روانپزشکان غربی، افرادی چون دکتر "سوزان بردلی" بودند که در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی پرده از این واقعیت برداشته بودند که بیشتر کودکانی که گرایش به تغییر جنسیت دارند افراد اوتیسمی با درجه‌ی بالا هستند و این افراد توسط صنعت پزشکی مورد استثمار قرار گرفته اند. ارتباط بین اوتیسم و تراجنسیتی‌ها تا سال ۲۰۱۰ میلادی مورد توجه متخصصین پزشکی بود به قدری که نتایج تحقیقات نشان‌دهنده‌ی این واقعیت بودند که افراد تراجنسیتی ۳ تا ۶ برابر بیشتر از افراد سالم در معرض ابتلا به اوتیسم هستند. ▪️آنچه که این روزها قابل توجه است در زمینه‌ی مسئله‌ی تراجنسیتی و کلان‌تر از آن مبحث +LGBTQI ها ذیل "نظریه‌ی جنسیت، برساخت اجتماعی" تولید شده توسط اولین نظریه‌پردازان فمینیسم عیان‌تر می‌نماید، این است که دست‌های سیاسی و سلطه‌گر استعمار جهانی نظام سرمایه‌داری به واسطه‌ی ابزارهای مختلفی که گاه نظریه‌پردازان علوم اجتماعی هستند، گاه کنوانسیون‌های بین‌المللی چون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان سازمان ملل، گاه پزشکی و روانشناسی به واسطه‌ی اعمال جراحی در راستای استعمارگری نوین خود که در عصر حاضر به سرمایه‌های وجودی انسان‌ها رسیده است می‌پردازند. آنچه این روزها تحت عنوان برساخت نامیده شدن جنسیت برسر انسان‌ها می‌‌آید انحطاطی است که در آن زن بودن، مرد بودن، کودک و نوجوان بودن به دلیل دور افتادن از معنای اصیل و ذاتی خود بی معنا گردیده است؛ خانواده در آن دستخوش نابودی شده و انسان‌ها مصداق بارز "اولئک کالانعام بل هم اضل" گشته‌اند. ▪️پوچ و باطل بودن نظریه‌ی "جنسیت برساخت جامعه" و در امتداد آن قائل بودن به جنسیت‌های مختلف در قالب +LGBTQI ها به قدری مغایر با فطرت انسانی است که از کودکان و نوجوانان دارای مشکلات ذهنی برای بهره‌برداری‌های سیاسی خود به عنوان ابزار استفاده می‌کنند. یقینا سیستم جهانی که در مواجهه با انسان‌ها خصوصا انسان‌های دارای مشکلات جسمی در جهت منافع خودشان استفاده می‌کنند نمی‌توانند داعیه‌داران مطمئنی در جهت احقاق حقوق بشر، احقاق حقوق زنان و احقاق حقوق کودکان باشند. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ شما الگوی والای زن امروز هستید... این مسئولیت بر عهده شماست که به جهان بفهمانید که علم و فرهنگ حقیقی با ایمان نگاه داشته می‌شود... 📽 بخشی از سخنان شهید صدر برای جمعی از بانوان که به سرپرستی شهیده سلوی بحرانی با شهید صدر بیعت کردند؛ ۱۵ رجب ۱۳۹۹ ه.ق @zan_khanevade 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️ خانواده مدرن و سنتی ✍🏼| مهدیه منافی ▪️در سال‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم که غرب در حال بازگشت به خانواده و اصلاح روند اشتباهی است که پیموده است و معمولا این‌طور گفته می‌شود که خانواده‌محوری یکی از رویکردهای مهم موج چهارم فمینیسم است. اما خود غربی‌ها محوریت موج چهارم را بر توانمندسازی زنان، استفاده از ابزارهای اینترنتی برای گفتن از تجربه‌های زیسته و آزارهای جنسی که با آن‌ها مواجه بوده‌اند می‌دانند. اگر فرض بر صحت این مدعا در بازگشت غرب به خانواده باشد سؤال این جاست که غرب در حال بازگشت به کدام خانواده است؟ آیا ‌منظور از خانواده در نگاه آن‌ها همانی است که مد نظر ماست یا این دو تعریف تفاوت اساسی و ماهوی دارند؟ ▪️واقعیت این است که در غرب خانواده از خانواده‌ی «سنتی» به «مدرن» تغییر کرده است. خانواده‌ای که در آن «فرد» محور است و اصالت با فرد است نه جمع و مبانی ارزشی نیز بر اساس منافع فردی تعریف می‌شوند. با این مبنا رویکرد اصلی و اولیه در تنظیم روابط، «حقوق» است نه ارزش های اخلاقی و انسانی و آن‌چه رابطه‌ی زن و مرد را تعیین می‌کند تفکیک نقش بر اساس ویژگی های ذاتی مبتنی بر جنسیت نیست بلکه با مبنای برابری است. در خانواده مدرن ارزش‌های خویشاوندی کنار گذاشته شده و ارزش‌های فردگرایانه جایگزین شده‌اند. ▪️از سوی دیگر به اذعان خانم "ایزابل ساهیل" در کتاب «نسل رها شده» با توجه به شرایط پیش آمده که محصول آزادی بی‌ضابطه‌ی روابط جنسی است «نیاز به بازتعریف مفهوم خانواده» در کشوهای غربی است. کما این که تعاریف جدید را در قانونی شدن انواع خانواده‌ی هم‌جنس نیز شاهد هستیم. ▪️اگر چه سریال‌هایی مثل «این ما هستیم» یا انیمیشن «انکانتو» سعی دارند الگویی خویشاوندی سه نسلی با حضور پدربزرگ/مادربزرگ، فرزندان و نوه‌ها را نشان دهند و بین زیست مدرن و ارزش‌های خانواده سنتی با تکرار عبارت «ما خانواده هستیم» پیوستی ایجاد کنند اما واقعیت این است که رویکرد مدرن با تعریفی که از انسان و روابط زن و مرد ارائه می‌دهد نتیجه‌اش همانی شده که در غرب می‌بینیم نه آنی که در این فیلم‌ها تصویر می‌شود. ▪️رویکرد مقابل خانواده مدرن، در نگاه اسلامی، خانواده‌ی سنتی نیست بلکه خانواده‌ی الهی است که ارزش‌های آن برگرفته از مفاهیم عمیق دینی است. در دین، مودت و رحمت سامان‌دهنده‌ی اصلی روابط میان زوجین است و اگر خانواده از حالت یگانگی و «وفاق» به سمت جدایی و «شقاق» رفت، آن‌گاه حقوق و کمک از قانون به میدان می‌آید و حقوق سامان‌دهنده‌ی ثانویه در روابط زن و مرد خانواده است نه اولیه. اگر در خانواده‌ی مدرن منافع فردی حاکم است، در خانواده الهی منافع جمعی اولویت دارد و ارزش‌های اخلاقی چون ایثار با این نگاه معنا پیدا می‌کند. در خانواده‌ای که اسلام می‌سازد، مبنای تقسیم نقش‌ها نه تنها برابری نیست بلکه بر اساس تفاوت‌های ذاتی مبتنی بر جنسیت این تفکیک صورت می‌گیرد و غایت خانواده‌ی اسلامی و حتی مفاهیم جنسیت و زوجیت محدود و محصور به دنیا نیست بلکه تا آخرت و زندگی پس از دنیا نیز ادامه دارد. ▪️اگر بخواهیم تفاوت مبنایی نگاه اسلام و مدرنیته در خانواده را بیان کنیم باید برگردیم به مفهوم انسان و تعریفی که از انسان در این دو وادی وجود دارد را بررسی کنیم. که اگر تعریف ما از انسان اومانیستی (عالم بر محور انسان) بود یا الهی و بر محور خدا (عالم و انسان بر محور خدا) خروجی‌ش دو تمدن، دو جامعه و خانواده‌ای که کوچکترین واحد است با مبانی و ساختار کاملا متفاوت خواهد شد و از این حیث از نگاه اسلامی هیچ‌گاه نمی‌توانیم اشکال زندگی هم‌باش، هم‌جنس‌گرا و انواع دیگر را که در ساختاری خارج از طبیعت زن و مرد قرار می‌گیرد را در تعریف خانواده قرار دهیم. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
. 🔴 ستمی به ‌نام «برابری جنسیتی» ✍️مخدره چمن‌خواه، کارشناس مدیریت خانواده ▪️فمینیسم برای جلوه کردن و پرچم دادن به جنبش خود به لباس‌های لیبرالیسم، مارکسیسم، سوسیالیسم، پسا مدرنیته و پسا ساختارگرایی در آمد تا ذیل این تفکرات اومانیستی(انسان محوری) دم از حقوق زنان و برابری دوجنس بزند. ▪️فمنیست‌ها قدرت را مفهومی انسان‌محور می‌دانند و برای آن اصالت ذاتی قائل هستند، اما بازخوانی اسلام از قدرت، معطوف به هدف الهی و توجه به وحی در شئون اجتماعی است. ▪️موضوع قدرت و توزیع عادلانۀ آن میان زن و مرد، از موضوعات مهم و مناقشه‌برانگیز در عصر حاضر به ‌حساب می‌آید و توجه بسیاری از نظریه‌پردازان را به‌سوی خود جلب کرده است. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت؛ رسانه اندیشه و آگاهی @HOWZAVIAN
عصر زنان
نشست نهاد اجتماعی #بانوان ♦️ بهینه‌سازی فضای اجتماعی مبتنی بر نیازها، توانمندی‌ها و اختصاصات بانوان
banovan-lowquality.m4a
26.41M
♦️ نهاد اجتماعی بانوان 🎙ارائه‌دهنده: دکتر عباس جهان‌بخش ✅ نکته: برای درک بهتر مطالب مطرح‌شده در نشست، لازم است که فایل صوتی به همراه فایل پاورپوینتی که ضمیمه خواهد شد، شنیده و مشاهده شود. ✅ جهت شرکت در بخش پیشرفته نشست و کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @SaeedGhorbany2 در ایتا در تماس باشید. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
📌 «درحالی که طی آشوب‌های اخیر کشور زنان ساکن در سرزمین‌های اشغالی ویدئوهایی از حمایت از آزادی و حقوق زنان منتشر می‌کردند و به نوعی جمهوری اسلامی را ضد زن قلمداد می‌کردند گزارش‌های خبری حاکی از این هستند که زنان ساکن در سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به قتل‌های متعدد زنان صهیونیست توسط نزدیکان‌شان در میدان هابیای تلاویو تجمع کردند.» 📂 ادامه مطلب 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «درحالی که طی آشوب‌های اخیر کشور زنان ساکن در سرزمین‌های اشغالی ویدئوهایی از حمایت از آزادی و حقوق
♦️ زنان؛ ابزار دست آشوب‌ها 📌 «درحالی که طی آشوب‌های اخیر کشور زنان ساکن در سرزمین‌های اشغالی ویدئوهایی از حمایت از آزادی و حقوق زنان منتشر می‌کردند و به نوعی جمهوری اسلامی را ضد زن قلمداد می‌کردند گزارش‌های خبری حاکی از این هستند که زنان ساکن در سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به قتل‌های متعدد زنان صهیونیست توسط نزدیکان‌شان در میدان هابیای تلاویو تجمع کردند.» ▪️لازم به ذکر است که این تجمع اولین تجمع زنان صهیونیست در اعتراض به خشونت‌های گسترده علیه زنان در سرزمین‌های اشغالی نیست. در آذر ۱۳۹۷ نیز اخباری مبنی بر تجمع اعتراضی زنان صهیونیست علیه خشونت‌های گسترده‌‌ای که نسبت به زنان تجمعات گسترده‌ای داشتند به قدری که برخی خبرگزاری‌ها نیز از این تجمع پوشش خبری ارائه دادند. ▪️خوی وحشیانه‌ی صهیونیزم در مواجهه با زنان واقعیتی عام و جهان‌شمولانه دارد به قدری که این خشونت حتی در نسبت با زنان یهودی شهرک‌های اشغالی نیز قابل درک است. زنان فلسطینی که طی سال‌های متمادی توسط این رژیم تروریستی به شهادت رسیده‌اند نه به خاطر عرب بودن، مسلمان بودن و یا فلسطینی بودن‌شان بلکه به دلیل زن بودن مجرم شناخته می‌شدند؛ همچون زنان یهودی شهرک‌های اشغالی! چهره‌ی حقیقی شعار زن، زندگی، آزادی و جانب‌داری رژیم منفور اسرائیل از حقوق زنان ایرانی و سیاست‌ورزی کثیفی که پشتوانه‌ی تئوریک، عملیاتی و سیاسی این شعار بود امروز آشکارتر از دیروز گردیده است! رهبر انقلاب در باب آشوب‌های گذشته عبارت "ابزار دست شدن زنان در آشوبها" را عنوان کردند و امروز این عبارت کلیدی با اخباری چون خبر اعتراضات زنان شهرک‌های اشغالی به خشونت علیه زنان در برابر دیدگان تمام دنیا کاملا شفاف و روشن گردیده است. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 «سال ۱۹۴۶ میلادی دانشگاه وندرلبیت ایالات متحده آمریکا برای آنچه که خود اذعان به ارتقاء سلامت زنان باردار می‌کنند، اقدام به ابتلاء زنان باردار گواتمالایی به بیماری‌های سوزاک و سفلیس نمودند و سپس با استفاده از مواد رادیواکتیوی تلاش به درمان بیماری نمودند که در نهایت به دلیل ابتلاء جنین‌ها و مادران باردار به سرطان، روند آزمایش اجباری و درمان احتمالی به مرگ مادران باردار و جنین‌هایشان ختم شد!» 📂 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
📌 «سال ۱۹۴۶ میلادی دانشگاه وندرلبیت ایالات متحده آمریکا برای آنچه که خود اذعان به ارتقاء سلامت زنان
♦️ حقیقتی آشکار؛ ما در مسأله زن، از غرب طلبکاریم 📌 «سال ۱۹۴۶ میلادی دانشگاه وندرلبیت ایالات متحده آمریکا برای آنچه که خود اذعان به ارتقاء سلامت زنان باردار می‌کنند، اقدام به ابتلاء زنان باردار گواتمالایی به بیماری‌های سوزاک و سفلیس نمودند و سپس با استفاده از مواد رادیواکتیوی تلاش به درمان بیماری نمودند که در نهایت به دلیل ابتلاء جنین‌ها و مادران باردار به سرطان، روند آزمایش اجباری و درمان احتمالی به مرگ مادران باردار و جنین‌هایشان ختم شد!» ▪️آنچه در گزارش‌های جهانی و سالانه‌ی شکاف جنسیتی سازمان ملل به واسطه‌ی کمیسیون مقام زن این سازمان ارائه می‌شود یکی از مولفه‌های اساسی‌اش بهداشت و برابری زنان به درمان، وضعیت زنان باردار و کاهش خطر مرگ و میر آنان می‌باشد‌ و هر کشوری به تفکیک گزارش‌ها و عملکردهایش در این جدول رتبه بندی می‌شود. اما آیا تا به‌حال شده که این تبعیض آشکار جنسیتی و نژادی که ایالات متحده آمریکا علیه زنان گواتمالایی و احتمالا زنان سایر کشورهایی که طعم استعمار آمریکا را چشیده‌اند نیز در زمره‌ی گزارش‌های شکاف جنسیتی، روی نمودار آمریکا قرار داده شوند؟! ▪️آیا ایالات متحده آمریکا از کمیسیون مقام زن و شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل تعدد نقض حقوق بشر و خصوصا نقض حقوق زنانی که به دلیل نژاد، کم سوادی و استعمار کشورشان حق حیات و سلامت‌ خود و کودکان‌شان سلب گردید مورد مواخذه‌های جدی بین ‌المللی اعم از تحریم، اخراج از نهادهای بلندپایه‌ی بین‌المللی و انزوای جهانی در ابعاد علمی_ورزشی_ سینمایی قرار گرفته است؟! ▪️چگونه دنیا می‌تواند خود را قائل به ارزش و احترام به زنان بگذارد و روزهایی را در سال به نام زنان نام‌گذاری کند اما تناقضات مکرر نقض حقوق زنان توسط کشورهایی نظیر آمریکا را نادیده بگیرد؟! ▪️ما در مسئله‌ی زن از غرب طلب‌کاریم و این سوالات گوشه‌ای کوچک از وجوه طلبکاری ما از غرب در حوزه‌ی زنان است. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ پیام‌های فیلم به شیوه‌ای کدگذاری شده که نگاه مخاطب فقط به سمت مظلومیت "افروز" باشد. 📽 معرفی و نقد فیلم «عرق سرد» 🔸کارگردان: سهیل بیرقی 🔸سال ساخت: ۱۳۹۶ 🔸نویسنده: دکتر حفیظه مهدیان 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ برای زیست عفیفانه 📌 «چند سال است که جنبشی توسط والدین خصوصا مادران آمریکایی به راه افتاده است که در طی آن به دنبال جلوگیری از رویارویی فرزندان‌شان با آموزش‌ انحرافات جنسی که تحت عنوان "آموزش‌های جنسی ایمن" در مدارس آمریکا ارائه می‌شوند، مخالفت های جدی می‌کنند.» ▪️آنچه تحت عنوان اعطای‌حقوق جنسی انسان‌ها در غرب ارائه می‌شود در حقیقت سلب حق بزرگتری به نام زیست عفیفانه است که در ذیل این حق، حقوق بسیاری از جمله حقوق جنسی افراد به شکل صحیح و در همسویی با فطرت محقق می‌شوند. ▪️آنچه غرب در راستای عدالتخواهی جنسیتی Gender justice در حال پیاده‌سازی است، اگرچه زیربنای مفهومی آن با مفاهیم برابری و عدالت تنظیم شده است و توجهات را به خود جلب می‌کند اما روبنای آن بی عدالتی آشکاری است که حق زندگی در راستای شئونات انسانی را از جامعه‌ی انسانی سلب می‌کند و دغدغه‌ی پدران و مادران برای تربیت فرزندان‌شان را بیشتر می‌نماید. این بار از سوی جامعه غربی و نظام آموزشی حاکم در این جامعه به خانواده و اعضای آن تحمیل می‌شود. اینجاست که تقلبی بودن مارک برابری و عدالت نهفته در نظریات اومانیسم برملا می‌گردد. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|