eitaa logo
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
2.8هزار دنبال‌کننده
239 عکس
43 ویدیو
5 فایل
کانال معرفی بازی های کودک، نوجوان و بزرگسال @babazi_to ارتباط با ما: @babazi_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 0⃣3⃣ گروه بازی سازی گره 🔶 گروه بازی سازی ، متشکل از ۴ جوان دهه هفتادی است که آشنایی شان با یکدیگر بر می گردد به دوران دانشجویی شان که به عنوان و سرگروه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی مشغول کار بودند. کار و ارتباط نزدیک با نوجوان باعث شد تا آنها به تدریج با خلاء های حوزه آشنا بشوند و به فکر راه چاره ای بیفتند و از آن جا که همگی شان در زندگی شخصی با بازی مانوس بودند قطعا راه حل پیشنهادی به بازی گره می خورد. 🔷 اولین بروز و ظهورشان در حوزه مربوط به رویداد ملی استارتاپی اسباب‌بازی سال ۹۷در است. محمدرضا هاشمی‌فر،مهندسی عمران و مدیریت کسب و کار خوانده و موسس گروه بازی سازی گره است. 🔶 «در انجمن اسلامی به عنوان مربی و سرگروه با نوجوانان کار می کردیم. و معمولا از بازی برای انتقال مفاهیم استفاده می کردیم. وقتی فراخوان رویداد ملی استارتاپی اسباب بازی را دیدم از دوستانم آقایان فرشته‌پور، صادق‌زاده و تقوی خواستم تا در این رویداد شرکت کنیم. آنها موافقت کردند و همان‌جا ایده‌ ی یک را مطرح کردیم و ساختیم و توانستیم رتبه پنجم این رقابت را بین ۴۰ تیم شرکت‌کننده از سراسر کشور به دست آوریم. بعد از پایان این رقابت ایده اولین بازی رومیزی ما یعنی «کارتایم» شکل گرفت. تاکید ما بر بازی صرفا از جنبه تفریحی آن نیست بلکه به دنبال ایجاد و در دورهمی های هستیم. به همین دلیل روی جعبه بازی طرح خانواده را طراحی کرده ایم تا اهمیت و ضرورت آن را به مخاطب نیز انتقال دهیم.» 🔷 گروه بازی سازی گره از سال ۹۷ به صورت رسمی فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده و تا بحال موفق به تولید دو بازی رومیزی به نام های« کوبیز و کارتایم »برای گروه سنی ۶ تا۱۵ سال شده است. 🔹 مسعود فرشته پور، یکی دیگر که از اعضای اصلی تیم گره است. او تجربه ای چند ساله در حوزه فروش اسباب بازی های فکری دارد. فرشته پور دغدغه ورودش به حوزه تولید بازی را اینگونه بیان می کند: «برقراری ارتباط موثر، توانایی ، افزایش و دیگر مهارت ها برای گروه سنی نوجوان لازم و ضروری است و بازی در این فرایند یک ابزار قوی به حساب می آید اما زمانی که ما شروع کردیم بیشتر بازی ها برای گروه سنی زیر ۷سال تولید می شد و خلاء بازی هایی برای بچه های ۷ سال به بالا در تولیدات اسباب بازی خیلی حس می شد.» 🔸این گروه جوان، اولین بازی رومیزی خود را با سرمایه ی ۴۰هزار تومان آغاز کردند و توانسته اند در مدت ۳ سال از هر بازی رومیزی ۳۰۰۰ نسخه تولید و در سراسر کشور به فروشگاه های اسباب بازی عرضه کنند. 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin
💢 🔴 تفاوت تفریح و سرگرمی 🔷 گفت و‌گوی زنده مجازی با دکتر سید محمد نوروزیان امیری، پژوهشگر تعلیم و تربیت 📆 شنبه، ۱۳ شهریور، ساعت ۲۱:۳۰ 🔻پخش از صفحه اینستاگرامی بابازی 🆔 instagram.com/babaziclub 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما : ✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
❇️ 9⃣ گروه کودکان اربعین 🔶 در سال های اخیر، افراد و گروه های فرهنگی زیادی به مناسبت دست به هایی زده اند و برای قدردانی از عراقی هدایایی آماده کرده اند. در این بین ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفت و کودکان ارتباط بهتری با آن ها برقرار کردند. 🔸 جزو اولین عروسک های تولیدی ویژه راهپیمایی و کودکان عراقی است. وداد، به معنی مودت و دوستی، نامی که در کتاب درسی کودکان کشور آمده است و ماموریتش نشاندن لبخند بر روی لبان کودکان اربعین است. او با دو بال کوچکش تا دستان کودکان اربعین پرواز می کند تا نشانه ی دوستی و محبت بین بچه های ایرانی و عراقی باشد. 🔷 گروه فرهنگی و جهادی عهد از سال ۹۳ در یک حرکت خودجوش فرهنگی، طرح ساخت و توزیع عروسک های را برای هدیه به کودکانی که در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند، کلید زده است و تا به حال پس از گذشت ۸سال هنوز هم این حرکت مردمی ادامه داشته و توسط افراد و گروه های فرهنگی زیادی نیز الگوبرداری و اجرا شده است. 🔹 ایناس جمیلی، بانویی جوان که طرح اولیه عروسک وداد توسط او ارائه شده است.« در دوران دانشجویی وقتی برای سال اول به راهپیمایی اربعین رفتیم و محبت خادم های کوچک علیه السلام را چشیدیم به این فکر افتادیم که در اربعین سال های بعد برای قدردانی از بچه های عراقی هدایایی ببریم. بنابراین در سال دوم هر کدام از دوستان دانشجو به سلیقه شخصی خودش هدایایی را برای کودکان ساخته و آورده بود. اما در سال سوم تصمیم گرفتیم یک هدیه واحد که نماد ایران هم باشد تدارک ببینیم. با توجه به علاقه دختر بچه ها به عروسک، همه دوستان بر سر دوخت عروسک توافق کردند و برای پسرها هم سربند و پیکسل ساختیم. پویش عهد اربعین از همین اقدام و در سال ۹۳شروع شد.» 🔶 گروه عهد برای رسیدن به طرح نهایی عروسک وداد، تحقیقات میدانی زیادی انجام داده است. آنها عروسک را به کودکان و مربیان عراقی نشان داده اند و با توجه به بازخوردهایی که دریافت کرده اند، تغییراتی در رنگ ، پوشش و نوع پارچه عروسک اعمال کرده اند و علاوه بر عروسک وداد دخترانه، یک عروسک وداد پسرانه هم طراحی و تولید کرده اند. 🔸سادگی وداد و راحت بودن دوخت آن باعث شده است تا گروه ۸ نفره عهد حالا بیش از ۵۰ عضو داشته باشد؛ از کودکان خردسال گرفته تا مادربزرگ ها و حتی پدران، اعضایی که اینجا در جمع گروه عهد هر کاری در توان شان باشد انجام می دهند از کمک های مالی تا دوخت و دوز عروسک و رساندن آن به دست کودکان اربعین. 🔷 گروه عهد بجز ایام اربعین ، بقیه روزهای سال هم دارد و درآمد حاصل از فروش عروسک ها برای اربعین سال های آتی کنار گذاشته می شود. این عروسک ها بدون هیچ چشم داشت مالی و مادی تولید می شوند و توسط زائران اربعین به دست کودکان عراقی می رسند. همچنین عروسک های وداد در روزهای سخت سیل گلستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز در کنار کودکان سیل زده بوده و لبخندی بر لبان شان نشانده است. 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin
💢 🔻بخش دوم 🔴 تفاوت تفریح و سرگرمی 🔷 گفت و‌گوی زنده مجازی با دکتر سید محمد نوروزیان امیری، پژوهشگر تعلیم و تربیت 📆 دوشنبه، ۲۹ شهریور، ساعت ۲۰:۳۰ 🔻پخش از صفحه اینستاگرامی بابازی 🆔 instagram.com/babaziclub 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما : ✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
🔆 1⃣3⃣ اتاق فرار هلاکستان 🔷 ، فضایی برگرفته از واقعیت است که بازیکن باید با حل و های پیش رو، راه خروج از این اتاق را پیدا کند. اتاق فرار نیز یک تجربه واقعی از رویارویی با داعش و اتفاقاتی که سال ۹۵ در تهران رخ داده است، می باشد. 🔶 و دو جوان دهه هفتادی خوش فکر و خلاق اهل کرج هستند که علاقه ی شان به و فضاهای هیجانی پای آن ها را به اتاق فرار باز کرده است.« روزهای فروردین سال۹۹بود که محمدرضا غیاثی پیشنهاد داد برای اولین بار به اتاق فرار برویم. تجربه اتاق فرار برای هردوی ما خیلی جالب بود، بعد از آن حدود ۱۵_۲۰ اتاق فرار مختلف را امتحان کردیم. وقتی به این بازی فکر می‌کردم می‌دیدم اتاق فرار چقدر تاثیرات مثبت یا منفی روی بخش بازیکن (پلیر) دارد و در لحظه،همه‌ی حواس بازیکن را درگیر می کند و او با یک؛ چند بعدی هیجان، ترس، معما، هوش، استرس و ... مواجه است. همین ویژگی ها مرا به این فکر انداخت که از ظرفیت اتاق فرار برای انتقال مفاهیم ، و استفاده کنیم.» 🔷 این تیم دونفره در خرداد ماه۹۹به جمع بندی نهایی درمورد انتخاب موضوع اتاق فرارشان می رسند و بعد از سه ماه تحقیق و بررسی هلاکستان با موضوع یکی از حملات ناموفق تروریستی که در اتفاق افتاده است، کلید می خورد و پس از جذب سرمایه و تامین مالی در اسفندماه، سال ۹۹ در شهرک گلشهر، در یک فضای ۱۲۰ متری آغاز به کار می کند. « وقتی تصمیم بر موضوع داعش شد با چند نفر از رزمندگان که در مناطق جنگی حضور داشته اند و بودند مشورت کردیم و در طراحی و اجرا تا حد ممکن شبیه سازی های لازم را پیاده کردیم. همین نو و تازه بودن موضوع هزینه های مارا در طراحی چند برابر می کرد چون ما هدف اصلی مان انتقال مفاهیم بود که آن هم در کیفیت بالا بهتر اتفاق می افتاد.» 🔶 اتاق فرار هلاکستان یک تجربه واقعی را برای مخاطب خود رقم می‌زند، مخاطبی که باید در قالب سربازان وارد خانه امن دو داعشی بشود و در اولویت اول داعشی ها را بکشد و در اولویت دوم جان خودش را نجات بدهد. موضوع و طراحی این اتاق فرار به گونه ای است که از نوجوان ۱۳ ساله تا مادرها و مادربزرگ ها در آن بازی کرده اند و لذت برده اند. « با وجود همه ی سختی ها، بازخوردهای مثبت زیادی از مخاطب دریافت می کنیم، مثلا خانم جوانی که معلوم بود رویکرد مذهبی خاصی ندارد بعد از بازی پیش من آمد و من توضیحات بیشتری در مورد حملات تروریستی داعش به او دادم. لحظه ای حرف مرا قطع کرد و گفت :" خدا رحمت کند حا.ج قا.سم را که این امنیت را برای ما نگه داشت." این بازخوردها به ما نشان می دهد که تلاش مان نتیجه بخش بوده است.» 🔷 سجاد زوار معتقد است:« و اجرای یک اتاق فرار با محوریت فرهنگی و دینی کار آسانی نیست و از طرفی نمی شود به این مدل کار ها نگاه ها مادی و تجاری داشت. متاسفانه اتاق فرار در کشور ما با ناهنجاری هایی همراه شده است که ذائقه مخاطب را تغییر داده است وقتی سراغ اتاق فرار می آید صرفا به بعد ترس یا هیجان موضوع نگاه می کند. از طرفی ما نیاز به حمایت مسئولین در این حوزه داریم. اما خیلی از مسئولین فرهنگی و مذهبی که قبل از اجرا به ما قول کمک دادند حتی بعد از ۶ماه با وجود پیگیری های ما ،یک بار هم برای بازدید معمولی نیامدند و پشت ما را خالی کردند.» اتاق فرار هلاکستان در مدت ۶ ماه موفق به جذب ۲۰۰۰ مخاطب شده است که برخی از آن ها از شهرهای دیگر کشور بوده اند. 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
. ❇️ 0⃣1⃣ خیابانی امن برای بازی کودکان 🔷 در یکی از محله های شهر برای به در خیابان، طرحی به نام اجرا شده است. این طرح از اهالی می‌خواهد یک روز در هفته از راندن ماشین‌های خود در خیابان‌های محله دست بکشند. . 🔵اهالی محله پس از کسب مجوزهای لازم از مقامات محلی، در این روز تابلوهایی را در ابتدا و انتهای قرار می‌دهند و پس از آن خیابان امن و آماده است تا کودکان در آن بازی کنند. کودکان از این طرح استقبال زیادی کرده‌اند، چون برای آن‌ها فرصتی را فراهم می‌کند تا در خیابان با دوستان خود گرد آمده و دسته‌جمعی روزی شاد و پر از بازی را تجربه کنند. با نبود ترس از ماشین‌های عبوری، کودکان به راحتی می‌توانند در خیابان با اسکوتر خود از این سو به آن سو بروند، بسکتبال بازی کنند، با تفنگ‌های آب‌پاش به دنبال یکدیگر بدوند، دوچرخه سواری یاد بگیرند و یا حتی فرصت پیدا کنند با دوستان خود در خیابان حرف بزنند. مجموعه‌ی این فعالیت‌ها برای کودکان بهار و تابستانی لذت‌بخش ساخته است. . 🟦 کودکان نیز بازخوردهای مثبتی به اجرای این طرح داده‌اند. به نظر آن‌ها با اجرای طرح «خیابان‌های بازی» کودکان فرصت یافته‌اند زمان خود را به خوبی بگذرانند و کودکی کنند. به گفته‌ی آنان اجرای این طرح، حتی بر میزان و نوع رانندگی رانندگانی که معمولا به شیوه‌ای خطرناک در خیابان‌های محله می‌رانده‌اند هم تاثیر مثبت داشته است. 🔵لازم به ذکر است، این طرح در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان از جمله ایران اجرا شده است. ترجمه : صفورا زواران حسینی 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin
با سلام بابازی بعد از یک وقفه ی کوتاه،مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است و در شروع به مناسبت روز جهانی یک سلسله استوری در رابطه با تاریخچه، چرایی و نمونه های خارجی و داخلی این رویداد در پیج اینستاگرام بابازی بارگذاری شده است که در ذیل نیز ارسال می گردد. 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
❇️ مقالات و گفتگوهای کارشناسی 8⃣ چکیده با موضوع جایگاه ها، با رویکرد معرفی روز جهانی بازی در کتابخانه 🔶 ها مکانی برای اشتراک گذاری و هستند. ها به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ در هستند که معمولا افراد آن را بصورت دسته جمعی تجربه می کنند. بازی ها موجب پرورش ، افزایش های مهم زندگی از جمله شدن و می شوند. 🔷 قدمت بازی ها به اندازه فرهنگ بشری است. بازی ها از هرنوعی که باشند بخشی از فرهنگ را تشکیل می دهند و هر روزه بر اهمیت آنها در جامعه افزوده می شود. روز بازی درکتابخانه رویدادی است که هرساله در ماه برگزار میشود. همه انواع کتابخانه ها در سراسر دنیا به صورت مستقل می توانند در این رویداد شرکت کنند. بازیهای رومیزی، ویدیوئی و شبیه سازی شده از جمله بازی هایی هستند که کتابخانه ها در روز بازی اجرا می کنند. انجمن آمریکا، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استرالیا و موسسه ،حامیان اصلی برگزاری این رویداد جهانی هستند. از این سو، مقاله حاضر با هدف معرفی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی به عنوان مکانی که دارای پتانسیل فراوان برای برگزاری روز بازی در جامعه است، قصد دارد با معرفی روز جهانی بازی در کتابخانه، روشهای جدیدی که کتابخانه ها در ارتقای فرهنگ بازی و در پیش گرفته اند را مطالعه کند. 🔶در این مقاله بعد از مقدمه و بیان مساله به سرفصل های موضوعی زیر پرداخته می شود : 🔻انواع بازی ها 🔻انواع تجربه های بازی 🔻بازی در انواع کتابخانه ها 🔻معرفی روز جهانی بازی در کتابخانه 🔻برگزاری روز بازی در کتابخانه 🔻کتابداران و روز بازی نویسندگان: 🔹محمد حسن سلطان پور ، کارشناس علم اطلاعات و دانش شناسی 🔹کبری پاشازاده، کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی ✅ جهت دریافت فایل کامل مقاله به آدرس سایت بابازی، بخش دنیای بازی مراجعه نمایید. babaziclub.ir 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin
🔵 گفتگوی آنلاین اینستاگرام با موضوع : تجربه بازی در کتابخانه حسینیه ارشاد با حضور میهمانان ارجمند: سرکارخانم پاشازاده و جناب آقای سلطان پور ، کتابدار حسینیه ارشاد تهران 🕢 زمان : چهارشنبه ۳ آذر، ساعت ۱۱:۳۰ 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
🔆 2⃣3⃣ گروه فرهنگی هنری آیه 🔶 عروسک های و ، عروسک هایی از جنس دغدغه های یک بانوی جوان که کودکی با را به نمایش می گذارند. ، بانوی ۲۳ ساله ای که تمام دغدغه اش عروسک هایی است که بیشترین شباهت را به کودکان داشته باشند. او مدیر گروه فرهنگی هنری است. به بهانه انجام یک کار پژوهشی دانشجویی وارد دنیای ها و تولیدات فرهنگی هنری کودک می شود. « من یک پژوهش دانشجویی داشتم، چون کارهای بلد بودم سراغ ایده عروسک سازی رفتم، چون می دیدم که در زمینه عروسک سازی ضعیف هستیم و عروسک ایرانی اسلامی نداریم یا اگر داریم ضعیف است. شروع به تحقیق در این زمینه کردم بعد از تکمیل تحقیقاتم، بیشتر علاقمند شدم تا وارد حوزه عروسک سازی شوم. هدف ما این بود که چند طراحی کنیم و بعد این شخصیت ها را پرورش دهیم طوری که بر ای آنها ، عروسک، داستان و ... تولید کنیم یعنی نمی‌خواستیم فقط عروسک تولید کنیم، طراحی چند شخصیت برای ما مهم بود اما چون در مرحله اول، فقط توانایی تولید عروسک را داشتیم، فکر کردیم از همین نقطه که فعلا می‌توانیم شروع کنیم و بعد برویم سراغ شخصیت پردازی و داستان نویسی و...» 🔷 خانم یزدان پناه ابتدا کارش را در خانه پدری اش کلید می‌زند و خانوادگی تولیدات عروسک ها را برای تعداد پایین انجام می دادند. اما با گسترش کار و تصمیم بر تولید انبوه، او با سرمایه ۵میلیون تومانی کارش را گسترش می دهد. حالا بخشی از کارش را کارگاه های دیگر با دستگاه برش و لیزر انجام می دهند و بخش اصلی کار یعنی دوخت و دوز عروسک ها را چند بانوی سرپرست خانواده در خانه هایشان انجام می دهند. 🔶 عروسک های گروه آیه شبیه ایرانی هستند، عروسک هایی ساده و معمولی که قرار نیست کودک را از دنیای واقعی اش دور کند. رنگ پوست، موهای سیاه یا قهوه ای ، ساختمان بدنی و حتی لباس های عروسک با ویژگی های یک کودک ایرانی همخوانی دارد. « به کودک القا می کند که تو به اندازه کافی زیبا و خوش هیکل نیستی و باعث می شود کودک از آفرینش خودش ناراضی باشد. کار سختی بود که همه ملزومات عروسک را متناسب با نیاز و ویژگی های یک کودک ایرانی بچینیم اما شدنی بود. برای رنگ مو به سختی توانستیم موی مصنوعی مشکی یا قهوه ای تیره پیدا کنیم. در طراحی هم دقت داشتیم که لباسی باشد که بچه ها الان هم آن را می‌پوشند مثلا ریحانه یک پیراهن چین دار می‌پوشد.برای لباس سلمان دو نوع پارچه استفاده می کردیم، چهارخانه و ارتشی که پسرها بیشتر می پسندند، در انتخاب رنگ لباس ها و ملزومات سعی کردیم انتخاب ها به روز و با رنگهای ست باشد که کودکان بیشتر دوست دارند.» 🔶 آیه یعنی نشانه و هانیه یزدان پناه معتقد است: « هر توانمندی و هنر انسان یک آیه و نشانه از سوی خداوند مهربان است.» 🔷گروه فرهنگی هنری آیه از سال ۹۶ در شروع به طراحی و تولید عروسک های ایرانی اسلامی کرده است و در حال حاضر ۵ عضو ثابت دارد و در زمان سفارشات بالا، برای ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم نیز ایجاد شغل می کند. این گروه موفق به تولید و چند مدل عروسک شده که معروف ترین آنها ریحانه و سلمان با تیراژ۱۰۰۰ عدد ، می باشد. بستر اصلی فروش عروسک های آیه به صورت غیرحضوری و است اما در بعضی از فروشگاه ها هم این محصولات عرضه شده است. 🔷 لازم به ذکر است که گروه هنری آیه در سال ۹۸در به عنوان کسب و کار نمونه مورد تقدیر قرار گرفته است. و عضو انجمن نیز می باشد. اولین و پرطرفدارترین عروسک گروه آیه، عروسک های ریحانه و سلمان هستند که در شورای نظارت بر اسباب بازی ثبت شده اند 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin
🟦 به مناسبت برگزاری دهمین نمایشگاه صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازی و پارک ها گفتگوی آنلاین با حضور ؛ 🔵 آقای مسعود حسنلو، پژوهشگر حوزه بازی و مدیر محتوایی شرکت کاروشن ( کارخانه شهربازی روشن) 🕓 زمان: پنجشنبه ۱۸ آذر ماه، ساعت ۱۹ 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin