🔴روایت دیداری شیرین و خاطرهانگیز و پاسخ به یک تحریف
(بخشی از متن):
... هنوز سه سال از این جلسه نگذشته که یکی از حاضرین جلسه #روایتی_تحریفآمیز از جلسه ارائه کرده و با اینکه دیگر حاضرین در قسمت نظرات به او تذکر دادند که این روایت #اشتباه است، باز اصرار به انتشار آن دارد.
در این روایت اشتباه آمده :
«... با فهم و ادراک الان، آنگونه کنشگری(ورود مصداقی به سیاست روز) را نمیپسندم. من به عنوان یک اهل فلسفه باید به کلیات بپردازم و ورود به جزئیات اساسا کار من نیست.»
این سخنان به هیچ وجه از ایشان صادر نشد و گواه دیگر حاضرین جلسه هم همین است.
#تحریف_علامه
متن کامل در پست بعد👇🏻
@bahaneee
🔴روایتی از دیداری شیرین و خاطرهانگیز و پاسخ به یک تحریف
26 دی ماه 1396 بود که با جمعی از فعالین فضای مجازی به دیدار مرحوم #علامه_مصباح یزدی رفتیم. چند نفر از حاضرین سخنانی بیان کردند و حسن ختام برنامه استماع بیانات حضرت علامه بود.
بسیاری از حضار خبرنگارها و نویسندگان تهرانی بودند که کمتر با فضای #جلسات_علمایی آشنا بودند. حاضرین بعد از جلسه ابراز رضایت میکردند که جلسه صمیمانه و بی پیرایه همچون همنشینی با پدری مهربان، برگزار شده بود.
در بین سخنان انتقادات نسبتا تندی هم به علامه وارد شد و ایشان به دقت و صبر به همه سخنان گوش کردند.
بخشی از انتقادات مربوط به عملکرد ایشان در #ورود_مصداقی به حمایت از یک طیف خاص جریان حزباللهی بود و برخی دیگر به عدم اعتراض به ناعدالتیهایی که بعضا در نابسامانی ها به چشم میخورد، برمیگشت.
یکی از سخنرانها سخنانش را با «بگذاریم قم صدای دادخواهی مردم باشد» آغاز کرد و چند نقدِ شفاف و صریح به ایشان وارد کرد.
حاضرین که معمولا با سیاستمداران و مجامعی از این دست مأنوس بودند انتظار داشتند ایشان به تک تک این انتقادات پاسخ داده و به اصطلاح : از خود و عملکرد دفاع کند.
برایم سوال بود که چطور سخن خواهند گفت. با آن شخصیت متواضعی که از درس اخلاقهای دفتر رهبری میشناختم، بعید میدانستم شروع به دفاع از #خود کنند. آن عالم الهی خود را موظف به جلب رضایت الهی میدید و هیچ چیز جز رضای او برایش مطرح نبود.
بالاخره مهربانانه و با لبخند زیبای همیشگی سخن را آغاز کرده و از حضار تشکر و قدردانی نمودند.
بحث را از مباحث ریشهای و مبنایی پیش گرفتند و سرانجام به این نتیجه رسیدیم که در این عالم امکان هر کس وظیفه خود را باید تشخیص بدهد و بینه و بینالله به آن کار پرداخته و برایش مجاهدت کند.
بنده باید در مقابل خدا، پاسخگوی انجام به تکلیفش باشد.
حال هنوز سه سال از این جلسه نگذشته که یکی از حاضرین جلسه #روایتی_تحریفآمیز از جلسه ارائه کرده و با اینکه دیگر حاضرین در قسمت نظرات به او تذکر دادند که این روایت #اشتباه است، باز اصرار به انتشار آن دارد.
در این روایت اشتباه آمده :
«... با فهم و ادراک الان، آنگونه کنشگری(ورود مصداقی به سیاست روز) را نمیپسندم. من به عنوان یک اهل فلسفه باید به کلیات بپردازم و ورود به جزئیات اساسا کار من نیست.»
این سخنان به هیچ وجه از ایشان صادر نشد و گواه دیگر حاضرین جلسه هم همین است.
#تحریف_علامه
#سلفی_با_آیت_الله
@bahaneee
هدایت شده از احمد فربهی
جریان ماندگار
برخی تلقیشان این است که آقای مصباح خار چشم دشمن بود، ولی این، تفسیر ناقصی از شخصیت ایشان است؛
آقای مصباح در کتاب جامعه و تاریخش میگوید؛ عالمِ دینی باید «انحرافِپنهان» را تشخیص دهد، و سپس «اعلامِخطر» کند؛ و ایشان خود اینچنین بود، معمولا علیه انحرافی که دیگران نمیدیدند، فریاد میکشید، آنگاه اندیشمندان، به آنانحراف توجه یافته و به نقد آن میپرداختند، لذا همراه خود، جمعی را میشورانید،
یک بار در دههی هفتاد پس از یکی از سخنرانیهایش، خدمت ایشان رفته و پرسیدم: استاد! شما کتابی در نقد آقای سروش نمینویسید؟! ایشان فرمودند: «کتابهای زیادی در این زمینه نوشته شده، و کتاب آقای لاریجانی هم خوب است، نظر من اجمالا همان است که ایشان در آنجا گفته!»، آقای مصباح با فریادش، ناقدان را میشورانید و نقدها با فریادهایش آغاز و یا گسترده میشد؛ پس از فریادهای آقای مصباح علیه دولت خاتمی، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز مطالعات ویژه تشکیل داد و هزاران شبهه، علیه باورهای دینی، از نشریات جبههی اصلاحات جمعآوری کرد و آنها را به سمع و نظر اندیشمندان رساند، امروز بحمدالله حجم زیادی از آنشبهات، در قالب پژوهشهای موضوعی، نقد شدهاست.
کوتاه سخن اینکه آقای مصباح با فریادهایش، خار چشم کسانی بود که در قامت دوست، سخن دشمن را میگفتند، همچنین خار چشم کسانی بود که دشمن، آنها را دوست داشت و بعضاً، آنها نیز دشمن را دوست داشتند؛ هزینههای زیادی داد اما توانست پژوهشگران دینی را علیه آنها بشوراند؛ و این روحیه را تبدیل به یک «جریانِماندگار» کند.
https://eitaa.com/farbehi
🔴راز رفتن حاجاقا مصطفیها
#أینَ_عمار_أینَ_مالک
وقتی مردم به همراه مداح قبل از اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت الله مصباح
ذکر أینَ عمار، أینَ مالک رو میخوندن
غمی از تنهایی ولی زمانم بر قلبم نشست...
و حسرتی از کم کاریهام وجودم رو گرفت...
ولی بعد از نماز یاد جمله ای از امام خمینی درحالیه که تکیه گاه و همراهش رو در غربت تبعید
از دست داده بود؛ افتادم
(فوت حاج آقا سید مصطفی از الطاف خفیه الهیست...)
و بعدش بافاصله کوتاهی #انقلاب_اسلامی به پیروزی میرسه.
چیزی که نه دوست فکرش رو می کرد نه دشمن...
بریم به عمق تاریخ در شعب ابی طالب...
دو پشوانه پیامبر، ابوطالب (ع) و خدیجه (س) در آن سختی و فشار بی سابقه از دنیا میرن
(عامالحزن)
ولی بازهم در عین ناباوری دوست و دشمن، در زمان کوتاهی #حکومت_نبوی ص در سراسر شبه جزیره مستقر میشه.
در مدت کوتاهی هم
#مالک و #عمار ولی زمان ما
با رفتنشون داغی بر دل ما و صاحب امرشون گذاشتن...
انگار این سنت الهیست که هر قائمی را
قبل از پیروزی نهایی اش، مصیبتی دهد.
انشاالله تا #طلوع کامل خورشید انقلاب اسلامی بر تمام عالم، چیزی نمانده باشد.
۞ مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا ۗ أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(بقره-۱۰۶)
#یادداشت_وارده
@bahaneee
YEKNET.IR - roze 1 - salgard haj ghasem fatemie 1399.10.13 - haj heidar khamse.mp3
5.82M
رفتی شیرازهمون از هم پاشید.
حاج حیدر خمسه
سالگرد شهادت حاج قاسم
شب جمعهست هوایت نکنم میمیرم...
@bahaneee
راویان خائن و تحلیلگران مغرض؛
سعی می کنند محتوای حوادثِ
بزرگ را به سود خود و قدرتهای
غاصب دنیا تغییر دهند.
🔴شهدای هواپیمای اوکراینی
رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوزده دی مسافران #هواپیمای_اوکراینی را «شهید» نامیدند. برخی نیز این تعبیر را از دیدگاه جاهلانه یا مغرضانه خود مورد تعریض و کنایه قرار دادند. این قلم معتقد است با اندکی دقت نظر به راحتی میتوان دریافت که اطلاق عنوان #شهید به این مسافران نه فقط دور از ذهن نیست بلکه به درستی و با نگاه فقیهانه و دقیق انتخاب شده و جایی برای تشکیک در بکار بردن لفظ «شهید» برای این مسافران وجود ندارد.
🔸در روایت داریم که « اذا جاء الموت طالب العلم و هو علی هذه الحال مات شهیدا» . از آنجا که اکثر قریب به اتفاق افراد حاضر در آن هواپیما، برای کسب علم در حال سفر بودند،به صراحت و به سادگی این روایت شامل این مورد میشود و حکم به شهادت این افراد دور از ذهن نمیباشد.
🔸مناط موجود در مسأله #حفظ_نظام در ما نحن فیه جاریست. چرا که در شرایط جنگی، با شهادت حاج قاسم طبل اعلان جنگ توسط آمریکاییها به صدا درآمد و این به معنای شروع جنگ بود؛ نظام اسلامی موظف به اقدامی پیشگیرانه و بازدارنده برای عدم تکرار این اتفاق و کشته نشدن تعداد بیشتری از نفوس محترمه بود. در چنین #شرایط_جنگی احتمال اصابت موشک به مناطق حساس تهران که موجب تلفات بیشتر بود بسیار بالا پیش بینی میشد. حفظ این نظام (که موجب جلوگیری از تلفات سنگین تر هست) گاهی در جبهه جنگ است و گاهی در غیر آن. اینگونه نیست که شهادت در راه حفظ نظام فقط با کشته شدن #مباشری به دست #اعداء معنا داشته باشد.
این به معنای توجیه و تطهیر این #اشتباه_بزرگ و #خطای_انسانی نیست بلکه با #پیچیدهتر_شدن_روشهای_دشمنی و جنگهای نیابتی و استفاده از سیستمهای هک و... به نظر نباید حفظ نظام را صرفا در منطقه جنگی و کشته شدن به صورت #مستقیم و #مباشرتا توسط دشمن تصور کرد.
🔹البته در این مساله چه بسا بتوان گفت #سبب_اقوی_از_مباشر در میان بوده و سبب اصلیِ این اتفاق همان شرایط جنگی موجود در آن برهه بوده باشد. آمریکا با اعلان جنگ و شیطنتهای بی دریغش در منطقه این فضا را به وجود آورده بود که در آن لحظه آن شخصِ مباشر، اشتباها آن هواپیما را یک جسم خطرناک تشخیص داد.
@bahaneee
🔴 کشتی پهلو گرفته
🔻فاطمه جان بیا! بیا که سخت در اشتیاق دیدار تو می سوزم، بیا، بیا که دنیا جای تو نیست و بهشتِ بیتو، بهشت نیست.
🔻راستی! به اسماء بگو: آن کافور که از بهشت برایم آمده بود و ثلث آن را خود به هنگام وفات خویش به کار گرفتم و دوثلث دیگر آن را برای تو و علی گذاشتم، بیاورد.
🔻به آن کافور بهشتی حنوط کن دخترم که ولادت تو بهشتی است و وفات تو نیز بهشتی است.
@bahaneee
#ولایت_فقیه را چه از حیث امور حسبیه
چه به صورت ولایت در اموال و انفس
و چه به ادله عقلیه و با گستره نفوذ و تصرفات وسیعی به حیث اطلاق
قبول کنیم
در همه این موارد حکم به #منع_استفاده_از_واکسن_آمریکایی_و_انگلیسی ، از وظایف اوست.
چرا که وظیفهاش پاسداری از امنیت و سلامت جامعه میباشد.
(مسأله را سیاسی نگاه نکنید، بلکه کاملا فقهی و شرعیست.)
حال معلوم میشود چرا امثال تاجزاده مهمترین پروژه زندگیشان تضعیف و تنقیص جایگاه و شخص ولی فقیه است.
@bahaneee
هدایت شده از
🔆دعا جهت ایمني از زلزله و خراب شدن خانه :
💠إِنَّ اللَّهَ یُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِیمًا غَفُورًا💠
امام صادق علیه السلام فرمودند:
اگر در شب و وقت خوابیدن از زلزله و خراب شدن خانه می ترسی آیه «41 سوره فاطر» را قرائت كن
📘مکارم الاخلاق
@TJHoseinie
🔴 خطِ رسانهای مشابه فرید و مباحثات!
بعد از انتشار سخنان آیتالله کعبی بار دیگر طلاب انقلابی حوزه علمیه قم ثابت کردند که سخنان و فرمایشات علمای بزرگوار را #نصبالعین قرار میدهند.
در مقابل اما رسانهچیهای معلومالحالی همچون #فرید_مدرسی به #دوگانه_سازی و دامن زدن به #ایجاد_شکاف بین طلاب انقلابی و علمای مجاهد و انقلابی پرداختند.
سایت #مباحثات هم با ادامه دادن همین خطِ رسانهای به این دوگانه سازی پرداخته و تمام سعی خود را در #مصادره کردنِ سخنان حضرت آیت الله کعبی در تخریب گفتمان انقلاب و انقلابی گری به کار بسته .
این چه مشیِ عقلانیِ انقلابیایست که نماد خط سازش و گفتمان مقابل انقلاب اسلامی که همان #برجام باشد را نقد نمیکند امّا به ایجاد شکاف بین علما و طلاب انقلابی میپردازد؟!
بگردید ببینید متنی، کلامی، سخنی در نقد باند منتظری و شاگردان او در اینگونه پایگاههای عقلانیت(!) مییابید؟!
به راستی اینان که خود را متکفل و #جلودار_عقلانیت در #حوزه_انقلابی وانمود میکنند، چه کسانی هستند؟!
رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمود: ترسوها حق ندارند اسم #عقلانیت را بیاورند.
@bahaneee
🔴 مصباح شدی که #راه را گم نکنیم.
🔸 علامه مصباح که حقا در طول حیات مصباحی برای معرفی و نشان دادن #حق و پالایش ناخالصیها بودند، رحلتشان نیز همچون دوران حیاتشان مایه شناخت افراد و #راههای_انحرافی ست.
چشم تیزبین حوزویان انقلابی مصادیقی از این انحرافات را در این ایام به چشم دیده که نمونهای از آن را ذکر میکنیم.
سایت #مباحثات که اخیرا پایگاه حوزوی و اجتماعی بسیار ضعیفشدهای دارد، ساعتی بعد از ارتحال مرحوم علامه یادداشتی طولانی به همین مناسبت منتشر کرد.
🔸 مأموریت این متن #به_ظاهر زندگینامه و یا شاید تکریم و معرفی شخصیت آن چراغ هدایت و شناساندن برخی ابعاد وجودی ایشان بود. در نگاه ابتدائی هم انگار همین مسیر درحال پیگیری است.
مواردی همچون اشاره و توضیح بخشهایی از زندگانی و ویژگیهای خانوادگی و معرفی زندگی حوزوی، علمی و مبارزاتی این فقید مجاهد.
🔹 لکن در اواخر متن طی یک حرکت زشت رسانهای به زنده کردن و #احیای_گسل اختلاف سلیقه دو نفر از علمای انقلابی و مجاهدین طراز اول انقلاب اسلامی پرداخته...
گرچه صحت و اعتبار آن مصاحبه منقول از مرحوم آیتالله یزدی و سوالات مهندسی شدهای که از ایشان پرسیده شده جای بررسی جدی دارد اما ظاهراً نویسنده این نوشتار سخنی از مرحوم آیت الله یزدی در مورد #شخصیت یا #منش_علامه نیافته که بخش قابل توجهی از نوشته خود را به نقل از اختلاف سلیقه این دو شخصیت جلیلالقدر اختصاص داده!
🔸 به راستی چرا این چنین تاریخ را دستمایه #استفادههای_جناحی خود قرار میدهند؟!
از بین این همه سخنان علمای بزرگی همچون مرحوم #آیتالله_مهدویکنی و #آیتالله_یزدی درباره علامه مصباح و یا همراهیهای این اعزه در مبارزات و بعد از انقلاب و یا تعابیری اینچنین از حضرت علامه که فرمود:
حضرت #آیت_الله_یزدی هم از لحاظ فقاهت، هم از لحاظ آشنایی با مسائل سیاسی روز، هم از لحاظ جرأت عمل و نگران نبودن از ضررهایی که در مسیر انجام وظیفه پیش میآید، #از_نادرترین_افراد هستند. "
فقط ماجرای همان اختلاف سلیقه به چشمتان آمد که آن را #برجسته کنید؟!
اختلاف سلیقهای که فقط خود شما فریادکننده آن هستید...
"توصیه جدی ما پرهیز از تحریف وقایع و تاریخ است..."
@bahaneee
🔴 أین الفاطمیون؟
علی علیه السلام مأمور به صبر بود نه فاطمه سلام الله علیها. فاطمه سکوت نکرد.
نخبگان، سیاسی ها، منبری ها، جریانهای حزب اللهی، قوه قضاییه، در برابر هجمه های پی در پی به ولایت سکوت کنید؛ قیامتی هم هست!
چه کسی میخواهد در مقابل این هجمه های بی سابقه به امام مسلمین، از حق ولایت دفاع کند؟ أین الفاطمیون؟
حجت الاسلام احمد پناهیان
#منبر
@bahaneee
بیصداقتی و تحریفگری و شانتاژ مباحثات از جوابیهای که بر نقد این قلم نوشته، پیداست؛
آنان در میان #اینهمه_واکنش_اعتراضی_مراجع و بزرگان نسبت به اقدامات خلاف دولت، که #سانسور نموده اند نمونهای از نقد دولت را به حضور یک فرد فتنه گر در ضیافت رمضان #تنزل دادهاند!
واقعا این نوعی دفاع از دولت نیست؟
چرا در نقد برجام چیزی نیست در مباحثات؟
چرا فتوای تحریم اف ای تی اف را منعکس نکردید؟
چرا سخنان علما و مراجع را سانسور و بایکوت و به یک «هشیار باشید» اکتفا کردید؟
🔸پذیرش FATF سیاهی مطلق است/ حامیان این کنوانسیون پاسخ شفاف دهند.
آیت الله مکارم شیرازی 12تیر 97
https://b2n.ir/263913
🔸...دولت مدتی به برجام چسبید، هرچه ولایت فقیه فریاد زد #شما_گوش_ندادهاید. ولایت فقیه درمورد تولید اشتغال حرف زدند، فقط گفتید، چشم ولی درعمل کاری نکرده اید...
آیتالله نوری همدانی 9 دی 96
https://b2n.ir/439174
🔸...تکیه کردن به قول و تعهد خارجی ها نیز #قابل_قبول_نیست، چرا که مگر در سایر موارد از جمله برجام به قول و تعهد خودشان عمل کردند؟
آیتالله مکارم شیرازی 4 بهمن 96
https://b2n.ir/271672
🔸 پاسخ دندان شکن به این یاوه گویی های مستکبرین به دور انداختن و منحل کردن معاهده ی #برجام است.
آیتالله سیفی مازندرانی 10 آبان 99
https://b2n.ir/681562
🔸با قرارداد FATF #مخالفیم / حوزه علمیه باید بیدار باشد.
آیتالله نوری همدانی 11 مهر 97
https://b2n.ir/842510
🔸 ناگفته پیداست که قرارداد #FATF یک قرارداد استعماری است و هدف تنظیم کنندگان، سلطه بر امضا کنندگان این قرارداد و نفوذ در امور اقتصادی آنهاست و #در_تضادّ_با_قوانین_اسلامی و #مخالف_منافع مسلم ماست.
آیتالله مکارم شیرازی 6 تیر 97
https://b2n.ir/622802
🔴 چرا این موارد و موارد بسیار دیگری از این دست در این «سایت تخصصی حوزه و روحانیت»(!) منتشر نشده؟!
«توصیه جدی ما پرهیز از تحریف وقایع و تاریخ است.»
پ.ن: این پیام دو روز پیش در پاسخ به متن منتشر شده در کانال مزبور برای جناب آقای نجمی فرستاده شد، و همانطور که میبینید به هیچ وجه سخنی از این پاسخ در این رسانه یافت نمیشود.
@bahaneee
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📌موسسه علامه مصباح باید #سکولار باشد❗️
#اختصاصی
#خیلی_مهم
🆔 @darseenghelab
«نقدی بر امتداد خط #اعتدال در ژورنالیسم حوزوی توسط فرید مدرسیهای معمم»
🔹 سایت #مباحثات طی یادداشتی تحت عنوان «چه کسی رئیس موسسه امام خمینی(ره) خواهد شد؟» روایتی تحریفآمیز از روند تحولات موسسه امام خمینی(ره) بیان کرده و نهایتا اتخاذ رویه سکولار را به این موسسه توصیه کرده است.
💠 مباحثات، ضمن تقسیم اساتید موسسه به دو گروه «علمی» و «سیاسی»، ورود موسسه به مسائل سیاسی را آفت اصلی این موسسه و عامل سقوط این مرکز علمی تفسیر میکند و مینویسد: «به نظر می رسد آنچه که در سالهای گذشته بیش از هرچیز منجر به تضعیف این مؤسسه گردیده تبدیل شدن جریان سیاسی این مرکز به ویترین مؤسسه و غفلت از معرفی و تقویت بخشها و شخصیتهای علمی این مرکز شده است.»
🔻 پیشفرض سایت #اعتدالی مباحثات آنست که ورود طلاب و اساتید به عرصه سیاسی، مخالف شان علمی ایشان است؛ چنین مفروضی دقیقا همان جمله پاکروان، رئیس #ساواک است که به امام خمینی(ره) گفت سیاست یعنی پدرسوختگی و بهتر است شما در آن دخالت نکنید❗️
🔹مباحثات پس از روایت تحریفآمیز و سکولار از گذشته موسسه، توصیهای #دستوری برای آینده این موسسه ارائه کرده و مینویسد: «باید دید ریاست بعدی این موسسه چه اولویتهایی برای خود تعریف خواهد کرد. قطعا بازگشت به اهداف اصلی موسسه یعنی تربیت طلاب متخصص در علوم انسانی باهدف پاسخگوئی به شبهات و عقائد انحرافی اولویت نخست این موسسه #باید باشد. هدفی که در ۱۵ سال اخیر بخاطر ورود برخی از اعضای آن به تشکیل جناحهای سیاسی کمتر مورد توجه قرار گرفتهاست»
🔻مباحثات در بخش پایانی این یادداشت بدون اشاره به منبع خاصی و صرفا بر اساس خیال و گمانه از آیتﷲ عباس کعبی و سیداحمد رهنمائی به عنوان گزینههای ریاست موسسه سخن گفته است هرچند وزن آیت الله رجبی را بالاتر از این دو بزرگوار تحلیل کرده است.
🆔 @darseenghelab
🖋 در بررسی این یادداشت سه نکته قابل طرح است.
1️⃣ آیا علامه مصباح تنها از سال 88 وارد مسائل سیاسی شد؟ مبارزات سال 42استاد با رژیم پهلوی، مقابله با جریان التقاط و چپگرا، نقد رویکرد دولت خاتمی و..، هیچکدام مساله سیاسی نیستند؟ چرا مباحثات، #تحریف_علامه_مصباح را در دستور کار قرارداده است؟
2️⃣ دوگانه علمی-سیاسی، حکایت از نگرش سکولار این سایت به عرصه #علم و #سیاست دارد. در این نگرش اگر شخص دانشمندی مانند دکتر نبویان یا آقاتهرانی وارد مسائل سیاسی شود، مرتکب امر اشتباهی شدهاند! بنابراین اساتید موسسه باید درکنج عزلت نشسته و تحصیل علم کنند و سیاست #پدرسوخته را به ما #آشنایان به سیاست بسپارند!
3️⃣ سایت مباحثات فاقد شانیت ورود به فضاسازی رسانهای جهت تعیین ریاست موسسه است و ضروری است تا از تلاش برای تفرقه_افکنی میان بزرگان موسسه دست بردارد. تلاشهای این سایت #اعتدالی در تضعیف جایگاه آیت الله رجبی که سالها قائم مقام آیت الله مصباح بوده است، ره به جایی نخواهد برد.
🔍 سوال جدی اینست که طرح مطالب #خیالی که منشا واقعی ندارد، چه سنخیتی با ماموریت حرفهای یک رسانه دارد؟ منبع این گمانه سازی ها کجاست؟ چه کسی از آقایان کعبی و رهنمایی به عنوان گزینههای ریاست بر موسسه نام برده است؟
🔹 مباحثات اگر بنای ورود به پروندههای مهم و جنجالی دارد، میتواند به افشای خط فتنه گران ۸۸ بپردازد که برخی از اعضای تحریریه این سایت در جرگه آن قماش بودهاند و هنوز هم سایت شخصی شان فیلتر است! بررسی پرونده باند مخوف مهدی هاشمی قاتل نیز برای مصون ماندن از انحراف فکری و برای فاصلهگذاری با کانون های فتنهگری مانند بیت منتظری مفید است.
#تفرقه_بیانداز_و_حکومت_کن
#سکولاریسم_حوزوی
🆔 @darseenghelab
🔴 تفرقهافکنان را بشناسیم!
بعد از اختلافافکنیها و ایجاد تقابلهای متعدد که بعد از رحلت علامه مصباح یزدی توسط یک خط رسانهای معلومالحال در برخی رسانهها پیگیری میشد، این بار نوبت ایجاد #تقابل بین عناصر موجود در موسسه امام خمینی است.
سایت #مباحثات در آخرین یادداشت خود به همین #ایجاد_تقابل و #دوگانهسازی بین آقایان کعبی و رهنمائی در مقابل آیتالله رجبی پرداخته است.
این رسانه تفرقهافکن بداند که در چنین مسألهای که نه او انتخاب کننده رئیس مؤسسه است و نه در این انتخاب کوچکترین اثری دارد، تنها ثمره این سیاههها ایجاد #دوگانگی و #تقابل است.
چه کسی تا به حال حرف از ریاست آقایان کعبی و رهنمائی به میان آورده؟!
این #دوگانهسازیهای_متعدد و #مسبوقبهسابقه که از این رسانه و همفکران این کسان پمپاژ میشود، راه به جایی نخواهد برد و حوزه و علمای انقلابی با اتحادی روزافزون؛ پیش خواهند رفت.
@bahaneee