eitaa logo
‌ ✒️ باران قلم ✒️
805 دنبال‌کننده
324 عکس
14 ویدیو
1 فایل
✅ با شاعران ✅ با ادیبان ✅ در مسیر نویسندگی 🌺 نَم‌نَم‌هایِ ذهن و دل را نیز اینجا می‌نگاریم تا با نگاهِ زیبای‌تان پیوند بخورد 🌺 مشتاق نظرات و آسمانِ نگاه‌تان هستم: @Aftabehazer
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸حال خوب کجا؟ حال خوب، جهان و خاک جهان نیست؛ حال خوب خانه دل است؛ که گاهی ویرانش می‌کنیم. چگونه باشیم تا دلمان بخندد، هنری است که هر شخصی نمی‌داند. بماند برای بعد... ✍ علی کردانی @baraneghalam 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
🔸قربانِ قربانی تئوری دنیای منفعت‌طلبانه طمع است؛ زیاده‌خواهی و زیاده‌روی چیزی جز خواستن و باختن نیست. آن‌جا که نفس را ضربه‌فنی نکرده باشی و دنیایت با هوا تنظیم شده باشد؛ بی‌هوا می‌خواهی و دنیادارانه می‌رانی؛ غافل از آنکه با سرعت راندن محکوم به چپ شدن و چپ ماندن است. اما در قطعه‌ای از کره‌خاکی نفس در برابر آدم‌ ابن آدم تواضع کرد؛ سرّ تواضعِ نفس، تواضع در مقابل اله است؛ هر چه در کوی «حق» گزیده‌تر و افتاده‌تر باشی، نفس در پیِ اطاعت از توست. اسماعیلی که گردن فرو انداخت و ابراهیمی که خنجر برداشت؛ هر دو از قبل در برابر «حق» به خاک بودند؛ از خاک به اوج رسیدند. باید قربانِ آن قربانی‌ای شد که نفس را به زیر کِشاند و سکانس انسانیت و ربّانیت را جان بخشید. جالب آنکه، خداوند چیزی از آن دو_ابراهیم و اسماعیل_ نخواست، جز اطاعت؛ و اطاعتِ «او» سرّ ماندن و زیستن شد. قصه قربان مطلعِ قصه کربلا شد؛ هر دو ماندنی شدند؛ اما یکی برای ماندن خنجرش افتاد و یکی برای ماندن سرش. «میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است». ✍ علی کردانی @baraneghalam 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
💻 سایت خبری تحلیلی عصر امروز 📒 صاحب کتاب توجیه البرجام ✍️ نویسنده: علی کردانی http://www.asremrooz.ir/vdcdjz0szyt0zk6.2a2y.html ✍✍✍✍✍✍✍✍
🔗 یادداشتی برای مجلس‌گردانانِ مجالس اهل‌بیت علیهم‌ السلام 📒 موعظه قبل از موعظهاز مهم‌ترین موعظه‌ها آن است که: منبر، تریبون‌ و مجلس اهل‌بیت علیهم‌ السلام را تبلیغ خود یا مجموعه‌ خود قرار ندهیم؛ نکته‌ای که برای نفس خودپسند و خودخواه به راحتی آشکار نمی‌شود. ✍ مجلس، مجلسِ دین است، اما شاید نگاه ما، کلام ما و جواب ما، همه برای تبلیغ خود باشد نه دین خدا. ✍ ای کاش در مجالس اهل‌بیت علیهم‌ السلام خود را تبلیغ نکنیم و از خدا و حجت‌های خدا بسیار بگوییم و بدانیم مجلسی که مجلس‌گردانش هستیم در دست ما امانت است.  ✍ علی کردانی متن کامل را در لینک پایین بخوانید👇👇 https://hawzahnews.com/xbgPK 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @baraneghalam
🔸خبر صادق روز خبرنگار بر خبرجویان و صاحب‌قلمان مبارک‌‌باد.🌹 ان‌شاءالله در پناه دعای اهل‌بیت علیهم‌ السلام همواره بتوانیم منعکس‌کننده اخبار حقیقی بلکه منعکس‌کننده حق‌داران حقیقی و مظلومان عالَم باشیم. خبر با هویت خبری است که ادا‌کننده‌ حق مظلوم، ترساننده شمشیر ظالم و برّان‌کننده زبان نفاق باشد؛ تا مظلومانِ عالَم هستند، بر قلم روا نیست در غلاف بماند. خبر را دلی صادق و ذهنی زلال باید بگوید تا تصدیق شود. ✍ علی کردانی @baraneghalam 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🔻حدیث نفس(۲) 🔸سفر از جوار بارگاه کریمه اهل‌بیت سلام الله علیها به اهواز آمدم. از گرمای خوزستان، گرمی مجالس روضه را دوست دارم. در شرایط این‌چنینی بنای سفر نداشتم؛ اما تقدیر مرا به اهواز خوانده است؛ شاید که خدا دوباره مرا بخشیده است. از دوستان و رفقایی که مرا خواستند سپاسگزارم. همچنین از خانواده، که در شرایط ناهموار از من پشتیبانی کرده‌اند. ✍️ علی کردانی @baraneghalam 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
👆پیرو یادداشت مذکور سروران کانال و سایر دوستانی که تمایل به برگزاری مجالس اهل‌بیت علیهم‌ السلام دارند، از «یک‌شنبه صبح» تا روز «۱۱ محرم» در صورت سلامتی و عافیت خدمت عزیزان هستیم. به جز ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰، هر ساعتی که مد نظر عزیزان بود، حتی شیش صبح، آماده خدمت‌رسانی و خادمی هستیم. 📌 پی‌نوشت: با توجه به شرایط موجود، مجلس می‌تواند فقط به صورت خانگی و خانوادگی و دو سه نفره و حتی به صورت تک‌نفره برگزار گردد. 🔰 در صورت تمایل، فقط به مدیر کانال اعلام بفرمایید.
🔸پرونده مختومه خدا را سپاس می‌گویم، که ما را به محرم رساند. خدایی که ما را از بلا‌ها و مشکلات رهایی بخشید و لباس عافیت به ما پوشاند. این‌گونه بر محرم وارد شدیم که بسیاری از پرونده‌های ما به دادگاه عدالت خدا نرسید و قبل از رسیدن به میز محاکمه الهی به واسطه رحمتش مختومه اعلام شد. ما همه پرونده‌های مختومه‌ای هستیم که عدالت خدا را نچشیدیم اما از آن گله‌ها کردیم. ما همان‌هایی هستیم که به مجازات الهی نرسیدیم اما مجازات الهی را ناعادلانه خواندیم؛ دائما با رحمت خدا مواجه شدیم اما رحمت خدا را به بازی گرفتیم. خدایا مرا ببخش؛ که جز بخششت راه فراری ندارم. ✍️ علی کردانی @baraneghalam 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
🔸ارباب دل‌ها در تلخی زمانه، دمی شیرین و احساسی نو می‌خواهم؛ دلی پر‌نشاط و آرام. هر زمان خسته می‌شوم، دلم را راهی می‌کنم؛ دل می‌رود ز دستم، تا یار را ببیند روحی دمد به جسمم، تا یار را ببیند دل، به ارباب دل‌ها می‌رسد و نامه اندیشه‌ام را برای سید‌القلوب شرح می‌دارد. ارباب دل‌ها دو چشم نازنینش را بر هم نهاد، دستانش را بالا برد و برای حاجتم به درگاه حق شفیع شد. نمی‌دانم چه فرمود که حاجتم روا شد، اما دل خبری داد؛ دلم گفت؛ پیش خودمان بماند، حسین به خدایش گفت؛ تقصیر دارد اما مادرم را دوست دارد؛ تقصیر دارد اما غدیر را یادش هست؛ تقصیر دارد اما کربلا آمده. ✍ علی کردانی @baraneghalam 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
🔸تدبیر یا تعطیل؟ محرم امسال به خاطر بیماری کرونا و انواع جهش‌یافته آن با پیچیدگی‌ها و شرایط نامطلوبی مواجه شده است. بیماری کرونا امان جامعه را بُریده و سرتیتر خبری این روزهای ایران و جهان قرار گرفته است. متاسفانه برخی راه تفریط را در پیش گرفته و در عین اینکه در مراسمات مشارکتی ندارند، بی‌مشارکتی و بی‌نقشی را نیز در فضای مجازی ترویج می‌کنند. برخی دیگر راه افراط را در پیش گرفته و می‌گویند؛ چون مراسم منتسب به اهل بیت علیهم‌ السلام است، پس عاشقان و عزاداران را هیچ مسأله‌ای تهدید نخواهد کرد. بنابراین دسته اول به تعطیلی و دسته دوم به بی‌تدبیری حکم کرده‌اند! اما آیا نمی‌توان در راه سومی قدم گذاشت؟ و آیا نمی‌توان قاعده «جمعِ بین دو عمل مهم تا جایی که امکان دارد، از کنار گذاشتن و عمل نکردن به آن‌ها بهتر است.» را در میدان عمل نمایش داد؟ بی‌تردید راه سومی ما را به خود دعوت می‌کند و آن تدبیر به جای تعطیل است؛ می‌توان به جای تعطیل کردن تدبیر کردن را برگزید. به شیوه‌های گوناگون می‌توان تدبیر را لحاظ کرد: ۱: برگزاری مراسم در فضای باز ۲: استفاده از ماسک در طول مراسم ۳: رعایت فاصله اجتماعی ۴: گلاب‌پاشی قبل از مراسم و در حین مراسم ۵: استفاده از نمک و آب‌نمک قبل و بعد از مراسم ۶: بُخور‌های مختلف پس از آمدن از مراسم ۷: استفاده از ظرفیت مجالس خانگی با تعداد متناسب ۸: و ... . که البته این روش‌ها، بخشی توسط رسانه و بخشی توسط اطبا گفته می‌شود. در هر حال عقل آدمی برای دین‌داری کردن راهنمای خوبی است؛ پس می‌توان به جای تعطیل کردن مراسم‌ با استفاده از نعمت عقل، تدبیر را در پیش گرفت؛ تا هم مراسم بر پا شود و هم سلامتی بر جا بماند. ✍ علی کردانی @baraneghalam 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
❖ کار و کسب در روز عاشورا ▪️حضرت امام رضا علیه السلام فرمود: "مَنْ تَرَكَ السَّعْيَ فِي حَوَائِجِهِ يَوْمَ عَاشُورَاءَ قَضَى اللَّهُ لَهُ حَوَائِجَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ مَنْ كَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ يَوْمَ مُصِيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكَائِهِ يَجْعَلُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَوْمَ فَرَحِهِ وَ سُرُورِهِ" کسی که در روز عاشورا به دنبال حوایج و خواسته‌هایش نرود، خداوند نیاز دنیا و آخرت او را برآورده می‌کند. و کسی که روز عاشورا، روز مصیبت و غم و گریه برایش باشد، خداوند تعالی روز قیامت را روز شادی و سرور او قرار می دهد. 📚 علل الشرائع، ج‌1، ص:227 @baraneghalam ◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️مقتل مقتل می‌نویسد؛ پیاده‌نظام حریف آقا نشد؛ مولای ما آن‌قدر شجاع و مقتدر بودند که پیاده‌نظام در مقابل آقا همانند گله گوسفندی از چپ و راست فرار می‌کردند. تا اینکه شمر بن ذی الجوشن، لعنت خدا بر او باد، به سواره‌نظام دستور داد تا در عقب پیاده‌نظام حرکت کنند؛ آن‌گاه به کمان‌داران دستور تیراندازی داد؛ آن‌قدر به حضرت تیر اصابت کرد که مقتل نوشته است؛ «حتی صار کالقنفذ». یعنی بدن مبارک حضرت از زیادی تیرها.... معنایش بماند. ✍ علی کردانی ◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔸چرایی گریه ✍️ علی کردانی گریه بر امام حسین (ع) قرار نیست در گریه خلاصه شود؛ گریه علامت و نشانه بود تا راه گم نشود. گریه بر امام (ع) موجب شروع و فتح سرفصل‌های جدید است. گریه ما گریه ذلت نیست؛ گریه ما، گریه حرکت و برکت است؛ حرکتی که آغازش گریه است اما پایانش جهاد و رسوایی ظالمان جهان است. @HOWZAVIAN
💻 سایت خبری تحلیلی صدای حوزه 📒 تحلیلی بر «اشک‌های روضه» ✍️ نویسنده: علی کردانی بخوانید 👈 http://v-o-h.ir/?p=22353 ▪️💧▪️💧▪️💧▪️💧▪️💧▪️