eitaa logo
باور
4.2هزار دنبال‌کننده
385 عکس
39 ویدیو
7 فایل
🏠 خانه کنشگران #تربیت_اسلامی 🔴 راه ارتباطی با ما 👇 @adminbavar. 💢 لطفا مطالب کانال را با ذکر منبع انتشار دهید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فلش ماب.pdf
176.2K
دوستان پر تلاش مجموعه نجات در این فایل، هم جزئیات بیشتری از طرح فلش ماب ذکر کرده اند و هم چند نمونه اجرایی آن را توضیح داده اند. اگر قصد اجرای این برنامه را دارید، حتما این فایل را مطالعه بفرمایید. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم کلیپی کوتاه از نمونه اجرای که توسط دوستان نجات در سال های گذشته تولید شده است. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✍️آیت الله حائری شیرازی(ره) ⏳ یعنی تمام کردن کاری، با تأنی و تأمل. در شهر «لار» به خاطر آب یکی از برکه‌هایی که می‌خوردند، یک بیماری در پوست پیدا می شود که به آن «لیک» می‌گویند. ⏳جراح ها و مداواگرهای سنتی، این بیماری را با «رفق کردن» برطرف می کنند؛ یعنی سر این زائده ای که از گوشۀ دست یا پا بیرون می آید را با نخی که به چوب تنباکو وصل است می بندند و روز اول یک تاب می دهند. چوب تنباکو تلخ است و گوشت که به آن می رسد به دلیل تلخی چوب، حالت استقامت پیدا می کند و زود پاره نمی شود و موادی که دارد، به آن قدرت کشش می دهد که بتواند در مقابل فشار بایستد. بعد رهایش می کنند و چیزهایی که پوست را نرم می‌کند روی آن ضماد می کنند. فردا هم یک تاب دیگر می دهند. تا مدتی همین طور می‌کنند تا این را کلاً از بدن بیرون می کشند. ⌛️رفق یعنی با ظرافت کار کردن. کسی که می بیند بچه اش اخلاق نامناسبی دارد، نمی تواند در همان جلسه اول، ساعت اول و نصیحت اول آن را اصلاح کند. باید این اشتباه و اخلاق ناپسند را با رفق، و تأمل و بیرون بکشد. ⌛️کسانی که می خواهند کار ده روز، بیست روز و یک ماه را در یک ساعت و یک روز انجام بدهند، می خورند. ✍️ 📌 📚 | جلد ۱ صفحه ۲۶۶ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✍ آیت الله حائری شیرازی(ره) 🇮🇷 ما بچه‌ها را روشن تربیت نمی‌کنیم. یهودی‌ها سیاسی تربیت می‌کنند. بچه‌هایشان را روشن می‌کنند. ما یک سری مطالب به بچه‌ها می‌دهیم که برای زندگی‌شان ضروری نیست و مطالبی که ضروری زندگی هست را یاد نمی‌دهیم. در مسائل تربیتی، را به بچه‌ها یاد نمی‌دهیم. امهات مسائل را در اختیار آنها نمی‌گذاریم. مسائل بادکردۀ حاشیه‌ای را خیلی با آب‌وتاب برایشان می‌گوییم اما الفبای زندگی را به آنها نمی‌گوییم. بچه‌های ما عموماً نیستند. مردم ما اصلاً سیاسی نیستند... 🪴 اصول تربیتی یهودی‌ها این است که را در زندگی بچه‌هایشان وارد می‌کنند، بچه‌های ما عموماً سیاسی نیستند. معلمان ما هم همین طور. اصلاً کسی که سیاسی نیست یعنی نشان نمی‌دهد... 🪴 📚 | جلد سوم صفحه ۲۳۳ و ۲۳۴ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
تیر آخر.pdf
2.13M
لیست فعالیت هایی برای شب و روز انتخابات که دوستان نجات برای انتخابات سال ۱۴۰۰ آماده کرده بودند. اگر فرزندانتان را در این فعالیت‌ها جدی بدهید، از این برای آنها استفاده مناسبی کرده اید. فقط تا فردا ساعت ۸ شب فرصت دارید. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ✍️آیت الله مصباح یزدی (ره) ⏳عالم ماده که در آن زندگی می کند، عالمی زمان مند و است و بر اساس مبانی انسان شناختی تغییرات و تحولات ابعاد مختلف روح و بدن انسان نیز به تدریج صورت می گیرند. ⏳ به این ترتیب، طبیعی است که آگاهی بخشی، انتقال مهارت و شکوفاسازی ، یک باره و ناگهان حاصل نمی شود و ، فرایندی تدریجی است که در بستر و طی مراحلی خاص و با پشت سر گذاردن پیش نیازها و مقدمات خود، تحقق می یابد. ✍️ 📌 📚 | صفحه ۳۱۲ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✍ آیت الله مصباح یزدی(ره) ⏳اصل ...لزوم رعایت تدریج را در طی فرایند تعلیم و تربیت گوشزد می کند. خداوند متعال نیز در تعیین تکلیف بندگان بر اساس این اصل، دستورات خود را به تدریج فروفرستاده و به تدریج دین را تکمیل کرده است. عن الباقر (ع): لَيْسَ أَحَدٌ أَرْفَقَ مِنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَمِنْ رِفْقِهِ أَنَّهُ نَقَلَهُمْ مِنْ خَصْلَةٍ الی خَصْلَةٍ وَ لَوْ حَمَلَ عَلَيْهِمْ جُمْلَةً لَهَلَكُوا : هیچ کس از خداوند بیشتر اهل نیست. از موارد مدارای او این است که بندگان را از حالتی به حالتی دیگر منتقل می‌کند و اگر همه امور را یک‌باره بر ایشان تکلیف می‌کرد می‌شدند. 📚تهذیب الاحکام ج9 صفحه 102 📜 ✍️ 📚 | صفحه ۳۱۲ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. سلام و شب به خیر خدمت اعضای کانال باور🪴 ✅ تاکنون مباحث اندیشمندان را پیرامون دو موضوع محبت و اصل تدریج تقدیم شما کردیم. در کنار مباحث اندیشمندان، احادیث تربیتی و معرفی کتاب را نیز دنبال میکردیم. ✅ انشاءالله از امشب با موضوع تشویق، مطالب اندیشمندان را از سر خواهیم گرفت. همچنین در راستای تنوع بخشی به مطالب، دو محور جدید هم در کانال افزوده خواهد شد. اولین محور مباحث انتقادی پیرامون علوم انسانی غربی و به طور خاص روان شناسی و علوم تربیتی با عنوان و محور دوم هم است که در آن به معرفی و چگونگی اجرای قالب هایی همچون حلقه، کارگاه هنری، کارگاه ادبی، اردو و جُنگ خواهیم پرداخت. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✍ استاد صفایی حائری(ره) 🔹 يكى از نيازهايى كه در انسان وجود دارد، همان نياز مقبوليت و مورد توجه واقع شدن و جالب بودن است. 🔸 پاداش‏‌ها و جايزه‏‌ها در سطح بالايى اين نياز را اشباع و برآورده مى‏كنند؛ چون جايزه و پاداش گذشته از توجه، مسائل زيادترى را در بر دارد، در نتيجه انسان را كه نياز مقبوليت در او شعله مى‏كشد، با اين وسيله مى‏توان رام كرد و به بند كشيد و جلو آورد و از اين نقطه ضعف مى‏توان به صورت يك عامل تربيتى استفاده كرد. 🔅⃣ ✍ 📚 | صفحه ۶۹ و ۷۰. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📽 مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) ⚖ ما علوم انسانی‌مان بر مبادی و مبانی متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. ⚖ علوم انسانی غرب مبتنی بر جهان‌بینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر نگاه مادی است. ⚖ ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد. یکی از بخش‌های مهم پژوهش قرآنی این است. باید در زمینه‌های گوناگون به نکات و دقائق قرآن توجه کرد و مبانی علوم انسانی را در قرآن کریم جستجو کرد و پیدا کرد. این یک کار بسیار اساسی و مهمی است. 1⃣ 📖 📽 | بیانات در دیدار جمعی از بانوان قرآن‌پژوه کشور ۱۳۸۸/۷/۲۸ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
باور
. 📽 مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) ⚖ ما علوم انسانی‌مان بر مبادی و مبانی متعارض با مبانی قرآنی و اس
🖇 دانش‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی، از جمله شاخه‌های مهم علوم انسانی غرب‌ هستند. بنابراین فرمایش مقام معظم رهبری، این دو را نیز در بر می‌گیرد. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✍ آیت الله حائری شیرازی(ره) 🔹خصوصیت رهبر قدرتمند این است که صد تا عیب می‌بیند یکی را رو نمی‌کند؛ اما یک خوبی می‌بیند به آن اهمیت می‌دهد. «یَا مَنْ أَظْهَرَ اَلْجَمِیلَ وَ سَتَرَ اَلْقَبِیحَ»؛‌ خدا در رهبری‌اش، با خلق این‌طور رفتار می‌کند: جمیل را اظهار می‌کند و قبیح را استتار و پنهان می‌کند. نه برای اینکه نمی‌داند، بلکه برای اینکه می‌خواهد این شخص کوبیده و خرد نشود و شخصیت او له نشود. 🔸رهبرانی که زیاد انتقاد می‌کنند و خرده می‌گیرند، ملت‌هایشان را عقب می‌برند. پس نتیجه این شد: مربی باید گاهی ایرادها را بگوید؛ اما اصل را بر تشویق و شخصیت‌ دادن قرار دهد، نه بر کوبیدن و خردکردن. گاهی استثنائاً ایرادی بگیرد و تعرضی بکند، نه اینکه اصل برایش ایراد گرفتن باشد. 🔅⃣ ✍ 📚 | صفحه ۱۸۲ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
💠🔅💠🔅💠🔅💠🔅💠🔅💠🔅💠 ســـــلام و خــــوش آمــــد خــدمــــت اعضــــای جدیـــد کـانـال بـــــــاور .🌻 📍مقــدمتـــان را گـــرامــی مـی‌داریــم و همـــراهـــی‌تان را نـــور روشـــــنی برای ادامــــه پــربارتــــر مسیـــــر می‌دانیـــــم.🌱 🔺شما میتوانید با دنبال کردن هشتگ ها که راهنمای آن در بالای صفحه سنجاق شده است، مطالب کانال را بصورت دسته بندی مطالعه نمایید. 🔅قـــرار اســـت در ادامـــه ی مســـیر، مطــــالب متنـــوع‌تـــری را بــه مــرور تقـــدیم‌تـان کنـــیم. 📝 منتــــظر نظــرات ارزشمـــندتــان هستــــــیم . 🤝 : @adminbavar ┄┄┅┅┅🔅💠🔅┅┅┅┄ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔@Bavar_tarbiat
. ✍ آیت الله امینی(ره) 🔹تعریف و تمجید باید به صورت جزئى‌ و به مقدار واقع باشد، نه به صورت کلى‌ و بیش از مقدار واقعى‌. 🔸 این درست نیست که به کودک بگوییم: چون بچه خوبى‌ هستى‌ تشویق مى‌‏شوى‌، یا بگوییم: تو بچه کاملًا راست گویى‌ هستى‌ وهیچ گاه دروغ نمى‌‏گویى‌. بلکه بهتر است بگوییم: چون فلان عمل خوب را انجام دادى‌ تشویق مى‌‏شوى‌. یا بگوییم: تاکنون دروغى‌ از تو نشنیده‏ایم. 🔹اگر نقاشى‌ کودک را تعریف مى‌‏کنیم بهتر است به نکات مثبت و ظرافت‏هاى‌ آن نیز اشاره نماییم. اگر از خط او تعریف مى‌‏کنیم بهتر است به جهات زیبایى‌ آن نیز اشاره کنیم. 🌱 برای ارتباط با ما، اینجا هستیم: 🤝 : @adminbavar 🔅 3⃣ ✍ 📚 | صفحه ۴۳۵ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔@Bavar_tarbiat
. 💠 "زیتون" دختر هفت ساله‌ای است که برده یکی از بزرگان قریش است. او در هنگام زنده‌به‌گور شدن به دست‌ پدرش، توسط "ابوحسد" خریداری شده و از مرگ نجات پیدا کرده است؛ اما بزرگترین آرزویش این است که خانواده و پدر و مادرش را پیدا کند. در میان تلاش های زیتون برای رسیدن به آرزویش، او با دختری آشنا می شود و متوجه می شود آن دختر، حضرت زهرا(س) است. ✍ نویسنده: رقیه بابایی 📚 ناشر: مهرستان 📄 تعداد صفحات: ۱۰۰ صفحه 🙎‍♂ مخاطب: نوجوانان مقطع ششم تا یازدهم به ویژه دخترانویژگی ها 1⃣ داستان جذاب و پر کشش 2⃣ انتخاب موقعیت زمانی بکر و نو برای داستان (سال های ابتدای بعثت پیامبر) 3⃣ بیان زیبا و مناسب احساسات دخترانه "زیتون" که منجر به درگیر شدن مخاطب با داستان می شود. 4⃣ بیان فضائل امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) در قالب داستانی جذاب با شروع غیر مستقیم که در جذب نوجوانان غیر مذهبی به مطالعه کتاب، تاثیر زیادی دارد. 🪴 تاثیرات تربیتی 1⃣ آشنایی مخاطب با فضای دوران جاهلیت و سال های ابتدایی بعثت پیامبر 2⃣ تقویت احساس علاقه به اهل بیت پیامبر خصوصا حضرت زهرا (س) از طریق بیان ویژگی های مثبت آنها 🛒 برای خرید نسخه کاغذی کتاب، علاوه بر مراجعه به کتابفروشی‌ها می‌توانید به اینجا مراجعه فرمایید. 📖 4⃣ 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
دختری که پروانه شد.pdf
543.4K
✅ صفحات ابتدایی کتاب را هم می‌توانید در این فایل که توسط ناشر کتاب توزیع شده، مطالعه کنید. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✍ آیت الله شهید بهشتی(ره) 🔹مدیریتی که اداره شونده‌ها را در یک مکانیسم قوی قرار می‌دهد و آن‌ها چون ذرّاتی با یک مغناطیس نیرومند، اما فاقد آگاهی، به دنبال مدیر حرکت می‌کنند. این مدیریت درخور یک جامعه انسانی و اسلامی نیست. 🔸 یک نوع مدیریت هم هست که همیشه به اداره شونده‌ها میدان می‌دهد که احساس کنند خودشان دارند فکر می‌کنند؛ خودشان دارند خلاقیت نشان می‌دهند؛ خودشان ابتکار و ابداع دارند و خودشان دارند حرکت می‌کنند؛ اما می‌دانند که حرکت‌هایشان باید به‌هم‌ پیوسته باشد؛ تک نمانند. ایمان آورده‌اند به اینکه تک ماندن همان و باطل شدن و عاطل شدن و بی‌ثمر، یا کم ثمر شدن همان. این مدیریت پایدارتر است... 🔹... ای معلم! ای مدیر! می‌توانی در مدرسه ساخته‌شده بر اساس معیارهای انقلاب اسلامی چنین جوّی را به وجود آوری تا این نوباوگان عزیز هر چه زودتر رشد کنند، شکوفا شوند، به بردادن و بار دادن و ثمربخش بودن برسند، اما همیشه حس کنند که این خودشان هستند که دارند حرکت می‌کنند. حتی تشویق و تنبیه هم باید در خدمت این هدف باشد. اگر تشویق در خط گول زدن و فریفتن و طمع برانگیختن باشد، ضد این آهنگ اسلامی است. 🔸اگر تنبیه در خط مرعوب کردن و انسان‌ها را، خرد یا بزرگ، کوچک یا بزرگ، از هویت و استقلال و شخصیت تهی کردن باشد، این هم راه اسلام نیست. تشویق و تنبیه باید باشد، ولی در حد متناسب با برانگیختن نیروها. 🔅 4⃣ ✍ 📚 | صفحه ۷۱ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💠 در مدح و ستایش از کودک نباید از مرز واقع و مقدار استحقاق تجاوز کرد و به غلو و اغراق گویى‌ پرداخت، زیرا کودک از واقعیت خود خبر دارد و خود را مستحق آن مقدار از مدح را نمى‌‏داند. در نتیجه به ستایش‏کننده بدبین مى‌‏شود وستایش او را تملق‏گویى‌ محسوب مى‌‏دارد و احیاناً تملق گویى‌ را از او یاد مى‌‏گیرد. امیرالمؤمنین _علیه السلام_فرمود: ستایشى‌ که بیش از مقدار استحقاق باشد تملق گویى‌ است و چنان چه کمتر از مقدار استحقاق باشد از ناتوانى‌ گوینده یا حسد او حکایت دارد. (نهج البلاغه، حکمت ۴۶۲) 📚 اسلام و تعلیم و تربیت صفحه ۴۳۴ اثر آیت الله امینی(ره) 🔅 5⃣ 📜 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔹 کنشگران تربیتی، اعم از مادران و پدران در خانه، معلمان و مربیان در مدارس و مجموعه‌های تربیتی از طریق برنامه‌های تربیتی می‌توانند به اهداف خود برسند. 🔸 طراحی و ساخت یک برنامه‌‌ی تربیتی کارآمد، وابسته به درک درستی از آن است. 🔺 بدون داشتن چنین درکی نمی‌توان انتظار داشت برنامه‌ به خوبی اجرا شده و اهداف تربیتی آن محقق گردد. ❕❗️برنامه تربیتی شامل دو رکن است: 1⃣ قالب 2⃣ محتوا 🔹 درواقع یک برنامه‌ی تربیتی خوب، فارغ از داشتن محتوای ارزشمند، نیازمند بستری برای انتقال این محتوا به مخاطب است. اینجاست که به اهمیت «قالب» به عنوان یک رکن برنامه‌ی تربیتی پی برده و آن را این‌گونه تعریف می‌کنیم: «ابزار انتقال محتوا و شکل ارائه آن به مخاطب.» 🔸 به یاری خداوند از فردا قصد داریم به سراغ‌ قالب‌های تربیتی رفته و از چیستی، اهمیت، ظرفیت‌های تربیتی و چگونگی اجرای آن‌ها مطالبی را خدمت شما تقدیم کنیم. 🔻اولین قالبی که از آن بحث خواهیم کرد، «کارگاه هنری» می باشد. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔@Bavar_tarbiat
. ❓کارگاه هنری به چه معناست؟ 👈 مجموعه‌ی به هم پیوسته‌ای از فعالیت‌های تمرینی هدفمند با محوریت فعالیت فراگیران که زیر نظر یک استاد ماهر و برای ایجاد تدریجی یک مهارت هنری خاص در آنها انجام می‌شود. 💢 توجه به ۵ قید پیوستگی فعالیت، هدفمند بودن فعالیت‌ها، تمرینی بودن آن‌ها، محوریت فراگیران و نظارت یک استاد ماهر در این تعریف بسیار مهم است. 📌انواع کارگاه های هنری: 1⃣ هنرهای ترسیمی: نقاشی،کاریکاتور، خطاطی، تذهیب، کاغذتا، اوریگامی و... 2⃣ هنرهای نمایشی : نمایش زنده، نمایش عروسکی، پانتومیم، قصه گویی و... 3⃣ هنرهای آوایی: مداحی، سرود، تواشیح و... 4⃣ هنرهای دستی: کاشی و سفال، معرق کاری، منبت کاری، قالی بافی و... 5⃣ هنرهای خانگی: بافتنی، خیاطی، گلدوزی، قلاب بافی و... 📚 برگرفته از فصل دوم کتاب "هنر نه برای هنر" اثر مرتضی رجایی و همکاران 🎨 1⃣ 🧩 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✍آیت الله امینی(ره) 🔹تشویق باید با ارزش کار کودک متناسب باشد، صلاح نیست که در برابر یک فعالیت کوچک و کم اهمیت کودک، تشویق‏هاى‌ بزرگ انجام بگیرد. 🔸پاداش‏هاى‌ بزرگ باید در برابر کارهاى‌ بزرگ باشد. بهتر است پاداش‏ها هم‏گام با موفقیت‏هاى‌ تدریجى‌ کودک ترقى‌ کند. 🔅 6⃣ ✍ 📚 | صفحه ۴۳۵ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✨ 📌 در این قاب، گوشه ای از پیام های محبت آمیز شما عزیزان را به نمایش گذاشتیم. 🔺 از لطف شما همراهان باور سپاسگزاریم. 🪄همچنان منتظر نظرات ارزشمند و سازنده‌تان هستیم.🌱 🤳@adminbavar 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat