eitaa logo
باور
4.3هزار دنبال‌کننده
395 عکس
40 ویدیو
7 فایل
🏠 خانه کنشگران #تربیت_اسلامی 🔴 راه ارتباطی با ما 👇 @adminbavar. 💢 لطفا مطالب کانال را با ذکر منبع انتشار دهید.
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🇮🇷 بچه‌ها را در راهپیمایی بیاورید. ما در شرایطی به این راهپیمایی می آییم که نه کسی به ما تیر می زند، نه تانکی روبه روی ماست. 🇵🇸 ملت فلسطین، در حالی به راهپیمایی می‌آید که جلویشان تانک است و به آنها تیراندازی می کنند. ممکن است اینجا نهایتاً بارانی باشد. اما به سمت آنها تیر می آید! حالا ما بچه کوچکمان را در باران نیاوریم؟ باید بیاوریم! 🇮🇷 انتقال از نسلی به نسل دیگر در همین مراسمات است. یعنی شما با آوردن فرزندانتان در این راهپیمایی ها، یک کتاب از مطالب نسل گذشته را به امضای این بچه می رسانید و بچه رشد فرهنگی پیدا می کند. 🇵🇸 | راه رشد، جلد سوم، صفحه۲۳۷. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💠 «ریاح» داستانی جذاب درباره چگونگی نفوذ صهیونیست ها در سرزمین فلسطین قبل از سال 1948 و نقش پررنگ انگلیس در حمایت از آنها است. این داستان از زبان نوجوانی فلسطینی به نام «اسماعیل» است که با خانواده اش مزرعه ای در یک روستا دارند و پسر و پدری یهودی، «یاور» آنها در کشاورزی شده اند. اما این شروع اتفاقات مختلفی است که در روستای آنها به وجود می آید. ✍نویسنده: جلال توکلی 📚 ناشر: سوره‌مهر 📄 تعداد صفحات: ۱۶۰ صفحه 🙎‍♂مخاطب: نوجوانان ۱۴ سال به بالا و همچنین افراد بزرگسال ✅ ویژگی ها 1⃣ مناسب‌ترین رمان برای نوجوانان درباره فلسطین (از نظر جذابیت و محتوای سالم) 2⃣ تقدیر شده در جشنواره قلم‌زرین 3⃣ داستان پرکشش و روان 4⃣ استفاده مناسب از نمادها در راستای تاثیرگذاری عمیق‌تر 🪴 اثرات تربیتی 1⃣ آگاهی دادن پیرامون حمایت انگلیس از صهیونیست‌ها 2⃣ آگاهی دادن پیرامون ابعادی از تشکیل رژیم صهیونیستی 3⃣ تقویت احساس تنفر از صهیونیست‌ها 4⃣ تقویت روحیه ظلم‌ستیزی 🛒 برای تهیه نسخه کاغذی کتاب، علاوه بر مراجعه به کتابفروشی‌ها می‌توانید از اینجا اقدام فرمایید. 🇵🇸 📖 6⃣ 📚 💢(بازنشر فقط با ذکر منبع، بلامانع است.) 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔺 علاوه بر کتاب بالا که برای مخاطب نوجوانان و بزرگسالان است، کتاب دیگری در اینجا معرفی کرده‌ایم که دارای مناسبت با بوده و برای مخاطب کودک است. .
. 🔹 علت عمده‌ای که بچه‌ها حتی در خانواده‌های نمازخوان بعدها تارک الصلاة می‌شوند و به نماز اهمیت نمی‌دهند همین است که احساس می‌کنند پدرشان با نماز به‌ صورت باری که باید زمین گذاشت برخورد می‌کند. 🔸 بچه این را می‌فهمد؛ بنابراین پیش خود می‌گوید اصلاً من چرا از اول بار را بر دوش بگیرم که بعد بخواهم آن را زمین بگذارم. 🔹 نماز روح دار پدر و مادر، نماز جاندار، نماز با توجه، نمازی که بچه‌ها احساس کنند در چهره پدر و مادر و چهره بزرگ‌ترها طی لحظاتی صفا، توجه، از خود درآمدن و به خدا رو آوردن، تذکر، ذکر و یاد خدا هست برای همه جذبه دارد. 🕋 1⃣1⃣ ✍ | سرود یکتا پرستی، صفحه ۹۴. 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✍ آیت الله حائری شیرازی(ره) 💠 قرآن می‌فرماید: إِنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ. لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ؛ تو به آنها اطلاع می‌دهی، هشدار می‌دهی اما سیطره‌ای بر آنها نداری؛ یعنی انسان‌ها موجودات قالبی نیستند که تو آنها را به هر قالبی که خواستی، دربیاوری. 🌾 شما هم وقتی که سر کلاس می‌روی، این یادت باشد که لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ، سیطره‌ای بر آنها نداری. یقه را هم نباید چاک زد. حالا اگر یک حرفی می‌زنی و او نمی‌پذیرد، خب نپذیرد؛ چه کارش کنم؟! 💠 انسان آفریده نشده برای اینکه کسی او را ببرد؛ بلکه آفریده شده برای اینکه انتخاب کند. شما می‌توانی رفع مانع کنی؛ اما ایجاد مقتضی به شما مربوط نیست؛ مربوط به خود اوست. 🌾 از این جهت می‌بینید کسانی که بچه‌هایشان را درست تربیت می‌کنند، خیلی سر به سر بچه‌هایشان نمی‌گذارند و بچه‌هایشان خیلی زود نمازخوان نمی‌شوند؛ برای اینکه دم به دم به او نمی‌گویند: پاشو این کار را بکن، پاشو آن کار را بکن. ☀️ 8⃣ ✍ | راه رشد، جلد ۱، صفحه ۳۹. 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💠 همان طور که در این پیام بیان شد، کارگاه هنری انواع مختلفی دارد. برای انتخاب یک یا چند مورد از این موارد جهت اجرا، چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟ 1⃣ علاقه‌مندی‌ها، روحیات و ویژگی‌های مخاطبان خود را بررسی کنید. مناسب است چند کارگاه برگزار کنید تا بتوانید سلیقه‌های مختلف را جذب کنید. 2⃣ امکانات و توان مجموعه خود را در نظر بگیرید. چقدر می‌توانید برای تهیه امکانات خرج کنید؟ همچنین بررسی کنید اساتید کدام رشته هنری در دسترس شما هستند؟ 3⃣ امکانات خانواده‌ها را هم در نظر بگیرید؛ در برخی مناطق خانواده‌ها می‌توانند برای خرید امکانات و وسایل مورد نیاز کارگاه، هزینه کنند و در برخی مناطق نمی‌توانند. 💢 ادامه متن در پیام بعدی. 🎨 5⃣ 🧩 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 4⃣ توجه داشته باشید برخی کارگاه‌های هنری قابلیت‌های تربیتی بالاتری دارند‌. آن‌ها را در اولویت قرار دهید. مثلا در قالب‌هایی مثل نمایش، مخاطب حس درونی خود را بهتر بروز می‌دهد و در کارهای گروهی، صحنه‌هایی رخ می‌دهد که مربی، بهره‌های تربیتی بیشتری می‌برد. 5⃣ انتخاب کارگاه‌های پربازده که طیف وسیع‌تری از ویژگی‌ها را در مخاطب ایجاد می‌کنند، در اولویت قرار دارند. 6⃣ همچنین تناسب کارگاه هنری با محتوای قالب‌های دیگری که در مجموعه اجرا می‌کنید کارگشاست. مثلا بهتر است رشته‌ای را انتخاب کنید که کار شما را در حلقه تکمیل کند و متربیان بتوانند محتوای حلقه را در این آثار نشان دهند‌. 📚 برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحات ۱۲۸ الی ۱۳۴. 🎨 6⃣ 🧩 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔹 بسیاری از پدر و مادرها جَوّی در خانه درست می‌کنند که فرزند اصلاً در مسائل تردید پیدا نمی‌کند. فرزند نماز می‌خواند و روزه می‌گیرد و مشکلی هم ندارد؛ اما رفتارش وابسته به این جَو است. به‌محض خروج از این جَو، انحراف‌پذیر می‌شود. 🔸 «مَن دَخَلَ في هذا الدِّينِ بالرِّجالِ أخرَجَهُ مِنهُ الرِّجالُ كما أدخَلُوهُ فيهِ و مَن دَخَلَ فيهِ بِالكِتابِ و السُّنَّةِ زالَتِ الجبالُ قَبلَ أن يَزولَ» کسی که با مردم به این دین وارد شود، با مردم هم خارج می شود. اما کسی که با کتاب و سنت وارد دین شود، اگر کوه ها هم فروریزد، او همچنان استوار است! [بحارالانوار، جلد۲، صفحه ۱۰۵] 🕋 2⃣1⃣ 📜 3⃣1⃣ ✍ | تربیت دینی کودک، صفحه ۱۸۵. 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
باور
. 🔹 بسیاری از پدر و مادرها جَوّی در خانه درست می‌کنند که فرزند اصلاً در مسائل تردید پیدا نمی‌کند. فر
. استاد علی صفایی حائری، خاطره‌ای دارند که با نکته بالا تناسب زیادی دارد.👇 .
. 🔹 داستان يكى از اقوام نزديك من كه با هم همكلاسى و هم دوره بوديم براى من درسى شده است: 🔸 او در دوره‏هاى پايين به قدرى سنّتى و مذهبى و مقيّد بود كه مادرم بارها مرا به او سرزنش مى‏كرد كه فلانى پدرش بهمان بوده و امروز دارد چه‏ها مى‏كند، نماز شب مى‏خواند، قرآن را از حفظ مى‏داند، حتى در مجالسى كه مى‏خواهند روضه مى‏خواند و به سبك فلسفى سخنرانى مى‏كند، اما تو چى؟ 🔹 امّا همين شخص در دوره دبيرستان نماز شبش آب رفت و نمازهاى روزانه‏اش هم به حال رقص در آمد. در ميان نمازش چه كارها كه نمى‏كرد! 🔸 وقتى بزرگ‏تر شد و موفقيت‏هايى به دست آورد و شخصيّتى به هم زد، تمام حرف‏ها تمام شد و نمازش كنار رفت و حالت ضد مذهب هم در او اوج گرفت و بعدها از آمريكا براى من مى‏نوشت كه مى‏دانى! عيب من همين است كه به خرافات معتقد نيستم، به جن و ملك اعتقادى ندارم و جوشن صغير و جوشن كبير نمى‏خوانم و ... 🔹 اما ياد گذشته‏ها به خير كه چه كارها كه نمى‏كرد! و ياد شب‏هاى احيا بخير كه خودش الغوث مى‏كشيد و پشت بلندگو هم مى‏نشست و ياد دوره بچگى بخير كه بر سر تكبير گفتن با هم دعوا داشتيم. 🔸 خودش در نامه‏اى برايم نوشت كه اگر من از زادگاه خودم بيرون نيامده بودم حتماً الآن يك ته ريشِ حنايى داشتم و پشتِ سرِ ملّاىِ ده، نماز جماعتم ترك نمى‏شد و اذان را هم به عهده مى‏گرفتم. و راست مى‏گفت كه اگر آن جور مى‏ماند و مى‏ماندم حتماً از من متعصب‏تر و پَر و پا قرص‏تر مى‏بود. 🌱 1⃣ ✍ | تربیت کودک، صفحات ۴۱ الی ۴۳. 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔹 بحث‌های تحليلی به تنهايی نمی‌تواند سازندگی مذهبی لازم را برای بچه‌ها داشته باشد، بلكه حتماً بايد در كنار آن، ‏عواملی، برنامه‌هايی، زمينه‌هايی باشد كه بتواند جنبه‌های عاطفی مذهبی را هم تأمين ‏بكند. 🔸 چه عيب دارد كه اهميت بدهيم به اينكه اگر زمينه‌ای هست، مسجدی هست، مجمع ‏دينی هست كه می‌توانيم فرزندانمان را به آنجا ببريم و فرزندانمان از آنجا آموزش و پرورش خوب مذهبی را با خودشان به منزل بياورند، مقيد باشيم آنها را ببريم؟... 🔹 چون يك بُعد و يك جهت مذهب، ادراك و تفكر ‏و انديشه است و يك بُعد ديگر آن عاطفه. 🕋 3⃣1⃣ ✍️ | نقش آزادی در تربیت کودک، صفحه ۸۹. 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
باور
. 🔹 بحث‌های تحليلی به تنهايی نمی‌تواند سازندگی مذهبی لازم را برای بچه‌ها داشته باشد، بلكه حتماً بايد
. 💠 سلام بر همراهان عزیز باور.🌱 🔸مطالب مربوط به موضوع را فعلا پایان می‌دهیم. در ادامه، مشتاقیم از تجربیات موفق و خاطرات درس‌آموز شما در این موضوع استفاده کنیم. ✅ منتخبی از بهترین‌ پیام‌ها در کانال به نمایش گذاشته ‌خواهد شد. 🪴 منتظر پیام‌های ارزشمند شما هستیم 👇 @adminbavar 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. «در جست و جوی یک استاد شايسته باشید.» بسیاری از اهداف تربیتی «کارگاه هنری» منوط به همراهی استاد و داشتن ویژگی‌هایی است که به بخشی از آن‌ها می‌پردازیم: 1⃣ جذابیت متعادل (جذابیت استاد کمک می‌کند تا مخاطب با این کارگاه ارتباط بگیرد؛ اما اگر جذابیت او بیش از حد باشد، ممکن است جایگاه مربی را به خطر بیندازد.) 2⃣ همراهی با سیاست‌های مجموعه 3⃣ سابقه‌ی قابل قبول در رشته‌ی هنری مدنظر 4⃣ داشتن فرصت کافی برای تعامل با متربیان و مربیان 5⃣ مهارت مدیریت کارگاه 6⃣ نداشتن ویژگی‌های اخلاقی ناپسند 7⃣ آشنایی با مباحث تربیتی و دغدغه‌مندی نسبت به آن‌ها 📚 برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحات ۱۳۴ الی ۱۳۷. 🎨 7⃣ 🧩 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
باور
. 💠 سلام بر همراهان عزیز باور.🌱 🔸مطالب مربوط به موضوع #تربیت_عبادی را فعلا پایان می‌دهیم. در ادامه،
. ضمن تشکر از پیام‌های شما، نمونه‌هایی از خاطراتتان را به اشتراک می‌گذاریم👇 .
🔺 پدر ما حرم رفتن خانوادگی ما را همراه می‌کرد با یک اتفاق جذاب✨ .
🔻عاشق این بودیم که بریم کلاس قرآن و حاضر نبودیم کلاس تعطیل بشه✨ .
🔻پدر مادرم مذهبی نبودن اما مادرم حدود چهل سالگی متحول شده بودن وخیلی دوست داشتن ما اهل نماز و حجاب و قرآن باشیم اما پدرم به شدت مخالف بودن...✨ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹 ببینید در علوم انسانی، تفکر ایمانی و میراث عظیم و عمیق شما، به شما چه می‌گوید. 🔸 امروز غربی‌ها یک منطقه‌ی ممنوعه‌ای در زمینه‌ی علوم انسانی به وجود آورده‌اند؛ در همه‌ی بخش‌های مختلف؛ از اقتصاد و سیاست و جامعه‌شناسی و بگیرید تا تاریخ و ادبیات و هنر و حتی فلسفه و حتی فلسفه‌ی دین. 🔹 یک عده آدم ضعیف‌النفس هم دلباخته‌ی اینها شده‌اند و نگاه می‌کنند به دهن اینها که ببینند چه می‌گویند؛ هر چه آنها گفته‌اند، برایشان می‌شود وحی مُنزل؛ این است که بد و غلط است. ⚖ 6⃣ 📖 📽 | بیانات در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع)، ۱۳۸۴/۱۰/۲۹. 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🇮🇷 جهاد هم خودش یک عاملی است برای اصلاح و تربیت که جانشین نمی‌پذیرد؛ یعنی امکان ندارد که یک مؤمنِ مسلمانِ جهاد رفته و یک مؤمنِ مسلمانِ جهاد ندیده، از نظر روحیه یک جور باشند. 🇵🇸 آدمی که میدان جنگ را ندیده باشد، همه عبادتهای دنیا را هم کرده باشد، با یک پِخ بی‌هوش می‌شود و می‌افتد. 🇮🇷 این است معنای اینکه: مَنْ لَمْ یغْزُ وَ لَمْ یحَدِّثْ نَفْسَهُ بِغَزْوٍ ماتَ عَلی شُعْبَةٍ مِنَ النِّفاقِ. [پيامبر اکرم(ص): كسى كه جهاد نكرده يا آرزوى جهاد نداشته باشد و بميرد به نوعى نفاق مرده است.] کاری که از این عامل ساخته است، از عامل‌های دیگر ساخته نیست. 🇮🇷 | تعلیم و تربیت در اسلام، صفحه ۲۶۸ و ۲۶۹. 💢 بازنشر فقط با ذکر منبع، بلامانع است. (پوستر مربوط به سایت نهضت مردمی پوستر انقلاب می‌باشد.) 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 📢 انشاءالله از امشب، مطالب اندیشمندان را با موضوع جدید تقدیم شما مخاطبین گرامی خواهیم کرد.✨ .
. ✅ توجه کنید هر محیطی که انسان در آن تربیت می‌شود، دارای یک «اسوه» است. پدر و مادر در محیط خانواده اسوه فرزندان خود هستند. علت اسوه بودن آن‌ها این است که کودک تحت تکفل والدین است. 🌀 آن‌ها باید در ابعاد مختلف رفتاری، اعم از دیداری، شنیداری و گفتاری، اسوه‌ای حسنه برای اولاد خود باشند. ✴️ وقتی فرزند، پیکره، رفتار و گفتار پدر و مادر خود را می‌بینند، از آن‌ها الگو برمی‌دارد. پدر و مادر بخواهند یا نخواهند، در حال آموزش فرزندانشان هستند. 📸 1⃣ ✍ | تربیت فرزند، صفحه ۷۸. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🌀 کودک آماده ‏تقليد و حکايت و شبیه‌سازی کارهای پدر و مادر است که قهرمان دنيای کودک‌اند، يعنی هر کاری آن‌ها بکنند کودک ميل دارد تکرار ‏کند. برای کودک مسئله آيا صحيح است يا صحيح نيست مطرح نيست. ✅ در اين مرحله است که پدر و مادر به‌عنوان «الگو» های قهری، مسؤوليت فراوانی در تربيت کودک دارند.‏ معلوم است که پسری که می‏بيند پدرش نماز می‏خواند، تقليد نمازخواندن پدر را درمی‏آورد و همچنين دختری که مادر را در حال نماز ‏می‏بيند؛ 🔻در مسئله تقليد می‏گويند جلوی تقليد کودک را به‌عنوان عملی شیطنت‌آمیز ‏نبايد گرفت، بلکه بايد مراقبت کرد که همواره در برابر کودک و روحيه طوطی صفت او کارهايی انجام داد که شايسته است کودک ‏تقليد کند و عادت نمايد و مهارت پيدا کند. 📸 2⃣ ✍ | یادداشت‌ها، جلد۲، صفحه ۹۷ الی ۱۰۰. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. «آثار متربیان را به نمایش بگذارید.» 💠 افزایش اعتماد به نفس و خودباوری متربیان تا حد زیادی منوط به تولید محصول و ارائه آن به دیگران است. هر مقدار که تعداد بینندگان آثار بیشتر بوده و جایگاه اجتماعی بالاتری داشته باشند، افزایش اعتماد به نفس بیشتر خواهد شد. ✅ بنابراین: 1⃣ مسابقه و رویداد برگزار کنید. 2⃣ نمایشگاهی برای دیده‌شدن آثار ترتیب دهید و از والدین، مسئولین و عموم مردم برای بازدید از آن دعوت کنید. 3⃣ با ایجاد کانال در شبکه های اجتماعی، آثار متربیان مجموعه‌تان را در فضای مجازی منتشر کنید یا حتی آثار هنری را در همین کانال یا به صورت حقیقی به فروش برسانید. 4⃣ آثار متربیان را به جشنواره‌های مرتبط استانی و ملی ارسال کنید. 5⃣ از آموخته‌های متربیان در برنامه‌های بعدی استفاده کنید. مثلا اگر کارگاه سرود و نمایش برگزار کرده‌اید، در اردوها و مناسبت‌ها، از آن‌ها بخواهید یک نمایش اجرا کنند. یا به آن‌ها سفارش کار بدهید تا آثاری برای نصب بر دیوارهای مجموعه و فضازی تولید کنند. 📚 برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحات ۱۵۰ الی ۱۵۳. 🎨 8⃣ 🧩 🔰 باور خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat