eitaa logo
کانون اندیشه جوان
307 دنبال‌کننده
870 عکس
489 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
47.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰موانع و چالش های نشریات دانشجویی 🔶 نشریات دانشجویی از مهم ترین تولیدات دانشجویی است که دانشجویان را در فضای قلم و نویسندگی قرار می دهد. اما در سال های اخیر تولید این نشریه ها با چالش های گوناگونی مواجه شده است. چالش هایی که با توجه به مشکلات گوناگون، نیاز به پاسخ های متناسب دارد... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و ششمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام سجاد علیه السلام : 🔶بهترین گشایندۀ کارها، راستی و بهترین پایان برندۀ آن، وفاداری است. 📜 بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۱۶۱ 🌺ولادت حضرت سجاد (علیه السلام) مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔷 با توجه به شواهدی در آثار مختلف می توان گفت وی این نظریه را برای حل معمای مرگ به کار گرفته است. در توضیح این آموزه باید گفت نیچه در صدد معنای زندگی بود. نیچه بر اساس امیال و غرایز حیوانی و همچنین با توجه به اراده معطوف به قدرت و نظریه در صدد معنا دهی به زندگی است؛ اما او با یک مشکل مواجه است: مرگ. اگر ما زندگی را معنا می بخشیم و باید را در خود سرزنده کنیم و به سمت قدرت بیشتر برویم. با سد سترگ مرگ مواجه می شویم. 🔶 نیچه چون زندگی را زندگی دنیوی می دید و گستره اخروی زندگی را قبول نداشت. برای او معمای بزرگی بود. اگر بگوییم با مرگ پرونده زندگی انسان بسته می شود، ناامیدی بر انسان مستولی می شود؛ اما اگر بگوییم با مرگ زندگی انسان خاتمه نمی یابد، بی تردید این نومیدی رخت بر می بندد. هر چند در این مرحله پایان می گیرد. اما با همین شرایط و به قول نیچه با همین آفتابی که در حال تابش است، زندگی همواره تکرار می شود و این روند تکراری هیچ وقت پایان نمی پذیرد. 📖 ، به کوشش 📌@canoon_org
🔶رفتارها، انعكاسی از تعاملات اجتماعی مبتنی بر نقش و جايگاه فرد در جامعه‌اند. هر شخصی، اعم از روشنفكر يا سياست‌گذار، با توجه به متغيرهای جايگاهی خود اقدام می‌كند. اگر اين جايگاه و رفتار با هم همخوانی نداشته باشد، به موقعيت و نخبگان لطمه وارد می‌‌آيد. 🔷اگر رفتارهای خواص با تكيه بر جايگاه و كاركرد شخصی‌شان نباشد و اختلاط و امتزاجی پيش آيد كه تمايز روشنفكر از مسئول ، يا از كارگزار حكومتی به سهولت انجام نپذيرد، عامۀ مردم دچار نوعی آشفتگی خواهند شد كه مستقيماً در رفتارهای سياسی و مدنی آنان تأثير می‌گذارد. 💢برای مثال، رفتار شهروندان با توانايی تمايز از جويندگان قدرت، ارتباط تنگاتنگی دارد. تا هنگامی كه فرد نتواند بين كسی كه از زبان او صحبت می‌كند (روشنفكر) و شخصی كه به دنبال دستیابی به قدرت است و تا عوام‌فريبی پيش می‌رود (اپوزيسيون)، فرقی قائل شود، نمی‌تواند تصمیمی آگاهانه بگیرد. 📖ماهنامه ، شماره ۱۰ و ۱۱ 📌@canoon_org
🔶 کار و کسب ثروت همانند همه رفتارهای آدمی از بعد روانشناختی برخوردار است که لازم است مورد توجه قرار گیرد. توصیف و تبیین روان شناختی کسب درآمد و برخورداری از مال و ثروت آثار و نتایج عدیده ای به دنبال دارد که چنین مطالعه ای را توجیه می کند. 🔷 برای نمونه بررسی انگیزه افراد در کار و کسب درآمد می تواند از سویی قصد و نیت آنان را تصحیح کند و از سوی دیگر، انگیزه آنان را در این مسیر تقویت نماید. بدین ترتیب پرداختن به روانشناسی ثروت، می تواند به آدمیان در جهات مختلف برخورد با مال و ثروت کمک کند و بهره مندی آنان را از مواهب دنیوی ارتقا بخشد. 📖 کتاب به کوشش از در پنج فصل به ابعاد مختلف روانشناسی در کسب و کار پرداخته است: 🔸فصل اول: کلیات و مفاهیم 🔹فصل دوم: انگیزه های کسب مال و 🔸فصل سوم: ابعاد تربیتی و روش های مشروع کسب ثروت 🔹فصل چهارم: پیش زمینه های روانشناختی علاقه منطقی یا افراطی به ثروت 🔸فصل پنجم: بایسته های اخلاقی ثروتمندی 📌@canoon_org
🔶 مطابق تفکر افلاطونی و ارسطویی در حقیقت، جنبه و ذات آن، حکایت گری از عالم واقع و است. هنرمندی که اشتغال به هنر زیبا دارد، با خیالاتی سر و کار دارد که نوعی محاکات از عالم واقع می کند. به نظر ارسطو، آنچه موجب پیدایش هنر می شود، اشتیاق و گرایش انسان به محاکات است، محاکات اشیا و امور، امری غریزی و یکی از امتیازات بشر است. 🔷 این غریزه، وی را مقلدترین مخلوقات جهان کرده است؛ حتی اشیا و موجودات زشت و کریه، وقتی می شوند، دلپذیر می نمایند و خوشایند خاطر ما می شوند. اینها را هنرمند به نیروی خیال انجام می دهد. محاکات همان چیزی است که می توان آن را بازنمایی خواند. البته منظور افلاطون و ارسطو از محاکات، همان می باشد. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
49.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دانشگاه فرهنگ ساز 🔶 اهمیت فرهنگ به عنوان زیر بنای جامعه اسلامی همواره از مباحث مهم اندیشمندان اسلامی بوده است چرا که فرهنگ، انسان را برای زندگی اجتماعی آماده می کند. از سویی دیگر با توجه به جایگاه و‌ رسالت علمی دانشگاه ها و سایر محافل علمی، این نهاد ها می توانند ارتباط مستقیمی با فرهنگ سازی های اجتماعی مختلف داشته باشند... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و پنجمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷 یکی از علل رویگردانی بازار و بازاریان از رژیم پهلوی، سیاست ضدّ تورمی رژیم بعد از بحران اقتصادی 1355-1356 بود. جریمه و زندانی کردن بازاریان بزرگ و مغازه‌ داران همراه تبلیغات شدید رژیم علیه بازار، هیچ جای تردید برای بازار باقی نگذاشت که رژیم در صدد است آنان را نابود سازد. سیاست ضدّ تورمی که کاملاً غیرعادلانه و در قالب رستاخیز ملی اجرا گشت، نه تنها بحران اقتصادی را حل نکرد بلکه سبب ضدیت بیشتر بازار و بورژوازی کمپرادور و صنعتی گردید. 🔶 هم‌چنین بازار پیش‌بینی درستی از سیر اصلاحات اقتصادی داشت. سخنان شاه و مقامات دولتی همگی از آینده‌ای نابسامان و نامطمئن برای بازار خبر می‌داد. شاه علناً از ضدیت با بازار سخن می‌گفت. او بازار را اقتصاد سنتی و مانع توسعه می‌خواند و معتقد بود که با وجود آن، سیر نوسازی با شکست مواجه می‌شود. اقدامات شهرداری تهران در تخریب بعضی از مغازه‌ها برای شهرسازی و به ویژه کشیدن اتوبان از وسط بازار تهران، برای بازاریان معنایی جز مخالفت سیاسی-مذهبی با آنان نمی‌داد. 📖 ماهنامه ، شماره 128 و 129 📌@canoon_org
51.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هالیوود، پیامبر زمان! 💢جهان هالیوود با رویکرد های مختلفی به تعریف و تحریف جهان آینده دست می زند. کارگردانان هالیوود دنیای پسا اپوکالیپس یا جهان آخر الزمانی را ترسیم می کنند، ژانر های علمی تخیلی را روز به روز گسترش می دهند و یا در داستان هایشان انسان هایی پیشرفته، جهان را تحت سیطره خود در می آورند. آنها به بازتابی تعمدی دست می زنند و در آن قوانین جدید را با منطقی نو را برای آینده بشریت تعریف می کنند. 📌@canoon_org
هالیوود، پیامبر زمان!.mp3
8.25M
🎧 صوت کلیپ «هالیوود، پیامبر زمان!» را بشنوید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺ولادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز جوان مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔶 بحران سوریه در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد. آغاز حمله نظامی به مراکز دولتی و امنیتی گروه های تروریستی به تدریج به شهرهای بزرگی مانند دمشق و حلب رسیدند و اقدامات خطرناکی را علیه نظام سوریه سازماندهی کردند. شرایط حاکم بر سوریه در آن مقطع به گونه‌ای بود که کمترکسی به بقای نظام سوریه امید داشت. نخستین حضور اقدام نیروی قدس در سوریه حالت توجیهی، مستشاری و آموزشی داشت، با هماهنگی مسئولان نیروی قدس، کارشناسانی از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به توجیه و آموزش پلیس سوریه پرداختند. 🔷 گام دیگر جمهوری اسلامی کمک به سوریه در جهت تشکیل و سازماندهی نیروهای مردمی براساس الگوی بسیج بود و اقدام بعدی نیروی قدس تشکیل لشکرهای فاطمیون و زینبیون بود. لشکر فاطمیون متشکل از افغانستانی‌های داوطلبی است که توسط نیروی قدس سازماندهی شده و برای دفاع از حرم اهل بیت و راهی سوریه شده‌اند. 💢 نیروی قدس توانست ابتدا و پیش از همه قدرت‌سازی و بعد ائتلاف‌سازی کند و در نهایت هم این قدرتی که به ائتلاف تبدیل شد را مرکب کند. به همین دلیل است که نیروی قدس تبدیل به یک نیروی پیش‌برنده‌ی اهداف، منافع و قدرت ملی ایران می‌شود. 📖 زمانه، مقاله نیروی قدس؛ بازوی سیاست خارجی ایران، اسفند ۹۷ 📌@canoon_org
هدایت شده از عطاالله باباپور
46.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نشریه، نبض تپنده دانشگاه 🔶کارکردن در امور نشریات و مطبوعات دانشجویی سبب می‌‌شود که دانشجویان با تجربیات فراوان از فعالیت‌های گوناگون، به مهارت‌ها، ارزش‌ها و بینش‌هایی دست یابند که راه را برای ورود آنها به جهان قلم هموار سازد. اما این راه همیشه همواره نیست و با چالش هایی مواجه است... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و پنجمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷 ماشیح علاوه بر داشتن قدرت اجرایی پادشاه جنبه روحانی نیز پیدا می کرد از پادشاه ملقب به ماشیح انتظار می رفت ظلم را ریشه کن و عدالت را در جامعه جاری کند. پس از اینکه نبی پادشاه یهود را با روغن مسح می کرد، حاکمیت الهی پیدا می کرد و اطاعت از او بر همگان واجب میشد. 🔶 افزون بر این در زمانهای بعد کسانی را که از آنان چنین انتظاری می رفت، گرچه مسح نشده بودند می نامیدند. برای مثال که به یهودیان خدمت کرده بود در کتاب مسیح خداوند نامیده می شود؛ در حالی که درباره مسح شدن وی در هیچ جا سخنی به میان نیامده است. یهودیان تحقق آرزوهای خود را در شخصیت منجی می دیدند. آنان در انتظار ظهور موعودی بودند که دوران باشکوه داوود و سلیمان را برای آنان به ارمغان آورد. 💢 ایشان این موعود را ماشیح می نامیدند. موسی یوشع شائول () و داوود نمونه هایی از منجیان بنی اسرائیل در گذشته بودند. در کتابهایی که در زمان اسارت بابلی نگاشته شده است نهایت آرزوی بازگشت به اورشلیم تجدید بنای معبد، ظهور پادشاهی از نسل داوود و تحقق وعده خداوند در سرزمین موعود است. بر اساس کتاب دانیال، منجی یهود در شخصیت ماشیح شکل می گیرد. این تنها موردی است که در ماشيح موعود ذکر شده است. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔶 هنگامی وارد کار می‌شود که نظرگاه انسان نسبت به هنر و به‌ويژه نقاشی عوض شده باشد. هنگامی که انسان نظر از عالم قدس و نور بردارد و به طبیعت مادی بدون ارتباط با عالم بالا نظر بیندازد، پرسپکتیو اصلی‌ترین عامل ایجاد چنین فضایی در نقاشی می‌شود. 🔷 پیش از این در دوران فرهنگ اسلامی، پرسپکتیو و هیچ‌گونه بازی با نور یا سایه روشن و... وجود نداشت. دلیل این امر به تعریف هنر و نظرگاه هنرمندان مسلمان و هنرمندان مدرن بازمی‌گردد. هنر از منظر هنرمندان اسلامی ابداع و به ظهور رساندن غیب عالم و بیان بی‌واسطه حقایق نورانی عالم وحدت است، اما در تعریف مدرن، هنر یا بیانگر طبیعت مادی یا بیانگر انفعالات و احساسات شخصی و درونی هنرمند است. 💢 با تغییر نگاه هنرمند نسبت به جهان، و غفلت از نگاه آیت‌بین نسبت به اشیا و امور، همه لوازم هنر مدرن وارد هنر می‌شود. بنابراین می‌توان را آغازگر غربی‌زدگی در صورت و معنای نقاشی ایران دانست. کمال‌الملک با به تصوير كشيدن روابط عینی اشیا و پدیده‌ها و مطابقت دادن آنها با واقعیت محسوس، و موجود در مکتب‌های را در ایران رواج داد و با این کار نقاشی ایرانی را وارد مرحلۀ خاصی از غرب‌زدگي در معنا و صورت کرد. 📖 ماهنامه ، شماره ۶ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔶 ما بر تمامی احوال و اخبار شما آگاه و آشنائیم و چیزی از شما نزد ما پنهان نیست. 📖 الخرائج و الجرائح، ج۲، ص ۹۰۲ 🌸ولادت حضرت صاحب الامر امام مهدی علیه السلام بر شما مبارک باد🌸
🔶 آیت الله رضا استادی نکات ارزشمندی را درباره عرفان ،عملی علل گرایش به معنویت ضرورت کسب تقوی در مسیر عرفان کیفیت رابطۀ مرید و مرادی ویژگیهای استاد راه و ... مدنظر دارند؛ در فرازی از افاضه های ایشان میخوانیم: «... از آیت الله خوشوقت سوال شده که برای ترقی چه کار باید کرد؟ ایشان فرمودند همان کاری را که پیامبر (ص) کرد؛ باید گناه نکنیم و واجبات را انجام بدهیم. سوال شد که غیر از این دو تا چه ؟ گفتند: هیچ! گفته های آیت الله بهجت هم همین است ....» 📖 کتاب معیار ها و آسیب‌ها بر اساس، بر اساس سخنرانی های حضرت «» به تحشیه و پیوست گردآوری شده و به موضوع و و آسیب ها و معیارهای معنویت اختصاص دارد. 💢 در این کتاب، سخنان ایشان در قالب تحشیه و پیوست برای مخاطب جوان و طلبه به رشته تحریر درآمده است. در بخش تحشیه موضوعاتی چون گرایش به معنویت، ویژگی استاد اخلاق، تقوای الهی راه پیامبر (ص) و امامان (ع)، لزوم تحکیم پایه های اعتقادی، آیات و روایات منبع و معیار ذکر شده است. 📌@canoon_org
🔶 از مجموع این تعاریف که از صاحب نظران غربی ارائه شد می توان دریافت ، هم جنبه تخصیصی - توزیعی دارد هم جنبه کنترلی هم با سروکار دارد هم منافع و ارزش ها و در نهایت ،سیاست جنبه هایی از زندگی را که ویژگی عمومی دارند در بر می گیرد. 🔷اما باید یادآورشد تعریف سیاست در نگاه اندیشمندان مانند صاحب نظران غربی یک بُعدی نبوده و نیست همچنان که در تعاریف زیر مشاهده خواهیم کرد از جمله صاحب نظران مسلمانی که سیاست را تک بعدی ندیده اند است؛ چون ایشان در تعریف سیاست می نویسد سیاست یعنی مدیریت حیات انسان ها چه در حالت فردی و چه در حالت اجتماعی برای وصول به عالی ترین هدف های مادی و معنوی یا در جای دیگر سیاست را به حیات معقول تعریف کرده و می نویسد: سیاست به معنای حقیقی آن عبارت است از مدیریت و توجیه و تنظیم زندگی اجتماعی انسانها در مسیر حیات معقول. 💢 (ره) نیز درباره تعریف با اذعان به تعاریف سیاست باید اظهار کرد در این کتاب سیاست با دیدگاه اسلامی دنبال خواهد شد؛ چون همان گونه که گفته شد در اندیشه اسلامی به گونه ای متفاوت با به مقوله سیاست نگریسته می شود؛ چون در تفکر اسلامی ضمن مقدم داشتن اخلاق بر سیاست، رابطه فرماندهی و فرمانبرداری تعریف میشود و اصولاً در دید آنان سیاست وسیله هدایت انسان و جامعه انسانی را فراهم میآورد و هدفی دنیایی و اخروی داشته و امانت عمومی الهی است و جنبه ای همگانی دارد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
32.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دانشگاه سیاست ورز یا سیاست زده؟ 🔶سیاسی بودن دانشگاه یک امر معقول و پیشرو است اما چهارچوب این سیاست ورزی چیست و چگونه باید باشد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و چهارمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیشنهاد مطالعه 🔷 اگر در پروسه انتخاب نامزد اصلح مشکل دارید و در میان مواضع و برنامه های کاندیدا سردرگم شدید، کتاب " آش کشک خاله رو درست بپز" به شما مهارت انتخاب درست و تکنیک های راستی آزمایی حرف های نامزدها را با تکیه به تجارب انتخابات های گذشته ارائه می دهد. 🎥ببینید... 📖 برای تهیه این کتاب به رسانه های اجتماعی کانون اندیشه جوان مراجعه کنید. 📌@canoon_org
🔷 به سال ۱۹۳۰ در الجزایر چشم به جهان گشود. او پس از پایان جنگ بین الملل دوم راهی فرانسه می شود و در آنجا به تحصیل رشته فلسفه می پردازد. وی موفق میشود در ۱۹۶۷ مدرک دکتری فلسفه را بگیرد. به سال ۱۹۶۷ دریدا سه اثر مشهور خود «از » «نوشتار و تفاوت» و «گفتار و پدیدار» را منتشر می کند. 🔶 در این آثار دریدا آرای خود را در خصوص ساختارشکنی طرح می کند. آرای او بر نظریه هایی چون مدلول دلالت، دال و نشانه ها تأکید دارد. او برای اولین بار به مقوله (deconstraction) اشاره کرد. مبحث مورد نظر دریدا در زمینه های مختلف چون ، ادبیات، سیاست و.... مطرح است. دریدا با پیروان مکتب ساختارگرایی مخالف است و بر این اصل تأکید دارد که پیروی از اصول ساختارگرایی باعث میشود تا فرد از متغیرها غافل شود. 💢وی بر این باور است که فرهنگ و تمدن اقوام مختلف در حال دگرگونی است، لذا مبانی فکری ساختارگرایی بی ثمر است. دریدا بر این اصل پافشاری می کند که یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را نشان نمی دهد؛ چون خالق اثر حضور ندارد و هر مخاطب می تواند به دریافتی متفاوت دست یازد. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
خود باوری اقتصادی؛ فرصت ها و چالش ها.mp3
15.85M
🎧 صوت کلیپ «خود باوری اقتصادی؛ فرصت ها و چالش ها» را بشنوید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰انتخاب اصلح یا مشارکت حداکثری؟ 🔶آخرین روزهای تصمیم کاندیدهای مد نظر برای شرکت در انتخابات مجلس است. ⁉️ بار دیگر یک سوال مهم افکار عمومی را به خود مشغول کرده است ،انتخاب اصلح یا مشارکت حداکثری؟ 💢 موضوعی که در هر رفراندومی اهمیت ویژه ای پیدا می کند، در این باره بیشتر بدانید... 🌀 بازنشر به بهانه دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی 📌@canoon_org
🔷 مرحوم علامه (ره) معتقد است که ما بدون این که تردیدی داشته باشیم با شعور فطری و وجدان خدادادی خود می فهمیم که سیر جهان هستی و گردش نظام آفرینش بدون هیچگونه استثنایی روی قانون علیت جریان دارد و هر موجودی یک راه رشد و کمال مخصوص به خود را می پیماید که اگر در آن مجرا قرار بگیرد، همه اجزای جهان با او سازگار خواهند بود. 🔶 قرآن کریم بیان میکند که حیات انسانی زندگی جاودانی است که با مرگ قطع نمی شود و در نتیجه باید روشی را در زندگی انتخاب کند که هم برای این سرای گذران و هم برای آن سرای جاویدان فایده داشته باشد و راهی را سپری کند که او را به سر منزل سعادت دنیا و آخرت برساند؛ این روش همان است که قرآن آن را «دین» می نامد و از نیروی عمومی و اقتضای کلی و دستگاه آفرینش الهام و سرچشمه میگیرد. 🔻 بنابراین دین از نظر منطق قرآن یک روش زندگی اجتماعی است که انسان اجتماعی به منظور تأمین سعادت زندگی انتخاب کرده است. البته با توجه به این که زندگی انسان، محدود به این جهان پیش از مرگ نیست این روش باید بر مقرراتی مشتمل باشد که با اعمال و اجرای آنها سعادت و خوشبختی دنیوی انسان تأمین شود و نیز باید شامل یک سلسله عقاید اخلاق و عبادات باشد که سعادت آخرت را تضمین کند. 🔺با توجه به این که زندگی انسان یک زندگی متصل است هرگز این دو جنبه دنیوی و اخروی از همدیگر جدایی نمی پذیرند از این رو اساس دین باید همان دستگاه واقعی آفرینش قرار گیرد نه امیال و عواطف بی بند و بار انسانی. یعنی آفرینش انسانی نیازمندی های وجودی ایی دارد و برای رفع آنها انسان بالقوه به تجهیزاتی مجهز شده است در دین که یک روش اجتماعی است بر اساس همان تجهیزات اولیه در آفرینش انسان، رفع آن ها به طور عادلانه تعبیه و تنظیم شده است نه بر اساس آنچه خوشایند و دلخواه انسان باشد. 📖 کتاب سیری در زندگی و‌ افکار علامه طباطبایی(ره) به کوشش 📌@canoon_org