کانون اندیشه جوان
🔰فقه، یاریگر اقتصاد 🔷در سالیان اخیر، اقتصاد به مهمترین مسئله جامعه انقلابی ایران بدل شده است. در ا
فقه، یاریگر اقتصاد.mp3
5.04M
🎧 صوت کلیپ «فقه، یاریگر اقتصاد» را بشنوید.
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔹بحران های اقتصادی:
اول: بحران های مالی؛ کشورهای گوناگون جهان به علت بین المللی شدن و وابستگی متقابل بازارهای مالی و معاملات جهانی #بورس، دچار آن می شوند.
دوم: بحران بیکاری؛ شرکت های تولیدی برای بالابردن قدرت رقابت و توان مقابله با بحران های #اقتصاد_جهانی، هزینه های کارگری خود را کاهش می دهند.
سوم: بحران کنونی #مهاجرت؛ فشار اوضاع نامطلوب اقتصادی در کشورهای درحال توسعه، ده ها میلیون نفر را به امید به دست آوردن کار، به کشورهای ثروتمند می کشاند.
🔸وخیم تر شدن وضعیت محیط زیست:
امروزه بحران زیست محیطی، ابعاد فاجعه آمیزی به خود گرفته؛ برای مثال، عرضه ارزان مواد اولیه توسط کشورهای جنوب، با الگوی برداشت نامناسب، در نهایت به ویرانی #محیط_زیست سراسر جهان می انجامد. با اینکه سهم اصلی آلوده کردن و نابود ساختن محیط زیست، از آن کشورهای ثروتمند است، آنان از تقبل هزینه های محیطی سر باز می زنند. از سال 1950 به بعد، جهان، یک پنجم خاک زراعی، یک پنجم جنگل های استوایی و ده ها هزار نوع از گیاهان و جانورانش را از دست داده است.
🔹جنگ فقر و غنا:
تشدید نبرد بین تهی دستان و قوی دستان، مهم ترین و تلخ ترین اثر جهانی شدن است. دیری است که این مبارزه نابرابر آغاز شده است؛ لیکن #جهانی_شدن، آن را شدت می بخشد و از همه مهمتر محدوده جنگ را از بین کشورهای غنی و فقیر، تا داخل مرزها و میان شهروندان یک کشور وسعت می دهد و مرزهای جدیدی بین دارا و ندار به وجود می آورد. نزاع در این مرزهای نو، همچون مرزهای قدیمی، خونریزی ها و خسارت های فراوانی در پی خواهد داشت.
📖کتاب #جهانی_شدن_اقتصاد به کوشش #محمدرضا_مالک
#پول
#مسئله
#اقتصاد
#نظام_اقتصادی
#پرسش_و_پاسخ
#اقتصاد_بین_الملل
📌@canoon_org
43.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دوره آموزشی دانشگاه موازی
💢کانون اندیشه جوان پنجمین محصول از گنجینه آرشیو خود را منتشر کرد.
🔷دوره دانشگاه موازی، با هدف ظرفيتشناسي حكمت اسلامي در تحول علوم انساني به موضوعاتي چون؛ «تاریخ و تمدن»، «معرفت شناسی»، «هستی شناسی»، «انسان شناسی»، «ارزش شناسی» و «دین شناسی» می پردازد.
🔷این دوره در سال ۱۳۹۰ با حضور دانشجویان و ارائه اساتیدی همچون: رئوف موسوی، وحید یامین پور، امیر اهوارکی،عطاءالله بیگدلی، حسین آبادیان،عبدالرضا مظاهری،محمدرجبی دوانی و مهدی فیض انجام پذیرفته است.
🔶«دانشگاه موازي» دوره ای در راستای آموزش تکمیلی و پر نمودن نقاط خلا و ضعف های آموزش های دانشگاهی در حوزه علوم انسانی بوده است.
💠 برای تهیه و خرید این دوره به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 www.canoon.org
#همدرس
#دوره_آموزشی
#مهدی_فیض
#دین_شناسی
#امیر_اهوارکی
#رئوف_موسوی
#تاریخ_و_تمدن
#ارزش_شناسی
#انسان_شناسی
#هستی_شناسی
#حسین_آبادیان
#وحید_یامین_پور
#معرفت_شناسی
#عطاءالله_بیگدلی
#عبدالرضا_مظاهری
#محمدرجبی_دوانی
📌@canoon_org
43.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نباید های رسانه ای برای تشکل ها
🔷تشکل ها در حوزه فعالیت رسانه ای باید از چه آفات و رفتارهایی دوری کنند؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#رسانه
#مستند
#معرفت
#دانشگاه
#تشکیلات
#علی_بابایی
#محسن_سلیم
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔰 انقلاب اسلامی بدیعترین و قابل دفاعترین حرکت انقلابی تاریخ است.
🔷 نشست دوم معرکه (فصل هویت) با موضوع «انقلاب اسلامی و هویت ایرانی» با حضور علیرضا شجاعی زند و مهدی نصیری، عضو هیئت علمی گروه جامعهشناسی دانشگاه تربیت مدرس و نویسنده و فعال فرهنگی، در کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
🔶#هنر_دینی می تواند پیام ها و مضمون هایی را عرضه کند و به مخاطب انتقال دهد که از اقلیم والا و متعالی #وجود، سرچشمه گرفته اند. سطح و طراز آنچه در هنر دینی عرضه می شود، از افق محدود بشری بالاتر است. چنین هنری دست انسان را می گیرد و از آن سطحی که هست، بالاتر می کشاند تا او را به افق های دوردست هستی و ابدیت و خلود، رهنمون کند.
🔷بزرگترین آفتی که انسان در حیات دنیوی گرفتار آن می شود، مسئله #غفلت است. در متون و احادیث دینی، از غفلت به عنوان منشا و مادر تمامی معصیت ها یاد شده است. غفلت، ابعاد و جهات متعددی دارد؛ غفلت از حقیقت در محضر خدا بودن، غفلت از #معاد، غفلت از گذر عمر و...
💢تفاوت عالی و تمایز برتر هنر دینی به معنای عام از #هنر_غیر_دینی در این است که هنر دینی انسان را از غفلت دور می کند و به ذکر و یادآوری امور متعالی می پردازد. برخی #آثار_هنری و دینی انسان را به یاد خدا، برخی به یاد معاد و سایر آموزه های دینی می اندازند. هنر دینی با داشتن ویژگی ذاکر بودن و غفلت زدا بودن، شایسته ستایش و تکریم فراوان است.
📖کتاب #فلسفه_هنر_اسلامی به کوشش #محمد_آسیابانی
#هنر
#هنرمند
#فلسفه_هنر
#هنر_اسلامی
📌@canoon_org
🔷این اصل، این آرمان را دنبال می کند که جوامع ملی چندگانه، باید مسئله #حاکمیت را به محکمه اخلاقي نهادهای بین المللی ارجاع دهند. از نگاه انتقادی ها، در وضعیت موجود #حقوق همگان به رسمیت شناخته نشده و کشورها نه در جایگاه برابر قرار دارند و نه آنگاه که نهادهای بین المللی به #داوری میان نزاع هایشان می پردازند، حقوق شان رعایت می شود.
🔶از نظر انتقادی ها، نظام بين الملل فاقد ویژگی #هنجاری و #اخلاقی است و اخلاقی شدن نظام بین الملل و حاکم شدن هنجار اساسی «جهان اندیشی اخلاقی» نیازمند تغییرات اساسی در ساختار بين الملل است. رسالت نظریه انتقادی، شکل دادن به اجتماعی اخلاقی است که زمینه گفت وگوی همه بازیگران #نظام_بین_المللی را بر اساس استدلال فراهم می کند.
💢برای دستیابی به فهم جديد از #سیاست_جهانی، انتقادی ها راهکار گفت وگو را پیشنهاد می کنند؛ به این صورت که گفت وگو باید در سطوح مختلف به ویژه سطوح بین #فرهنگی باشد و با فرصت دادن به صداهای حاشیه ای، به ارائه روایت های انتقادی جدید از نظریه انتقادی #روابط_بین_الملل ختم شود.
📖کتاب #کدخدایی_شیطان نوشته ی #غلامعلی_سلیمانی
#نقد
#اخلاق
#سیاست
#علوم_سیاسی
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺ولادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز جوان مبارک باد🌺
📌@canoon_org
🔰 بازنگری در حوزه امر فرهنگی و امر اجتماعی در جمهوری اسلامی
🔷 نشست سوم معرکه با موضوع «سیاستگذاری هویتی و حکمرانی» با حضور سیدجواد میری و علیرضا بلیغ، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، در کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
🔰 مهاجرت های ذهنی ثمره بی توجهی به هویت ملی و قومی
🔷 نشست چهارم معرکه با موضوع «هویت ملی و گرایش های قومی» با حضور حمید هوشنگی و علی اشرف نظری، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://www.canoon.org
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جوان در کتاب های کانون اندیشه جوان
🔷اگر به مطالعه در حوزه اندیشه علاقه مند هستید حتما با کتاب های کانون اندیشه جوان آشنا هستید. کانون علاوه بر اینکه برای جوانان تولید کتاب می کند، تولیداتی را نیز در موضوع جوان دارد.
💢برای آشنایی با برخی از این کتاب ها با ما همراه شوید.
#جوان
#کتاب
#معرفی_کتاب
#کتاب_اندیشه
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔶#کارل_پوپر هم از نظر روشی به شدت توصیه به نقد دارد و آن را معقول می داند و هم از لحاظ ساختاری فقط محصولات #نقد را معقول میشمارد. نظریه پوپر بر مبنای نقدگرایی شکل گرفته. او پایه ای ترین عنصر عقلانیت را انتقاد می داند. این نگرش، نظریه ای معقول است که در برابر انتقادها مقاومت کند. پوپر معتقد است، همه چیز حتی امور اخلاقی، #اجتماعی و #سیاسی باید نقادی شود.
🔷این فلسفه پیامدهای مثبت بسیاری در مباحث معرفت شناسی دارد. برای نمونه، نفی حجیت مشاهده و حس، سنت گریزی، تشجیع در نظریه پردازی و … البته با این وجود انتقاداتی نیز بر این نظریه وارد است. کتاب #عقلانیت_معرفت_از_دیدگاه_علم_شناسی_پوپر ، نوشته ی #سید_عبدالحمید_ابطحی با معرفی اجمالی اندیشه #پوپر، پیامد ها و برخی انتقادهای وارد بر آن را بررسی می نماید.
📖در این کتاب که توسط انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده، بیان می شود که پوپر با وجود اصرار بر واقع گرایی، در تفسیر آن، اطمینان را سلب می کند. در اصل، تلاش برای برهانی کردن واقعیت را رویکردی اشتباه به مسئله ای بدیهی می داند و معتقد است در این روش معیاری برای حقیقت وجود ندارد.
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔶گاهی طبق ظواهر علل و اسباب، احساس می شود که حادثه ای به وقوع خواهد پیوست یا وقوع آن به یکی از پیامبران خبر داده شده در حالی که پس از آن می بینیم آن حادثه واقع نشد. در این هنگام می گوییم بدا حاصل شد؛ یعنی آنچه را به حسب ظاهر، واقع شدنی بود و تحقق آن قطعی پنداشته می شد، خلاف آن ظاهر شد.
🔷بداء در نشانه های حتمی، شدنی نیست. در روایاتی با تعبیرهایی مانند من المحتوم، بر حتمی بودن نشانه ها تصریح و پافشاری شده است؛ بنابراین قول به بداء در آنها سبب می شود همه آن پافشاری ها بیهوده باشد. به بیان دیگر، باور به بداء در نشانه های حتمی به طور عملی آنها را از حتمی بودن خارج و در گروه نشانه های موقوف وارد می کند.
💢بدا به دلیل اینکه در نشانه های موقوف، اگر شرایطی فراهم شود پدید آیند و چون شرایطی دیگر شکل بگیرد، پدید نخواهند آمد. بنابراین بداء در نشانه های حتمی می تواند شرطی تلقی شود که تحقق آن، جلوی پدید آمدن نشانه حتمی را خواهد گرفت. لذا با پذیرش بداء در نشانه های حتمی، چیزی با عنوان نشانه حتمی نخواهیم داشت.
📖کتاب #نشانه_های_پایان_پریشانی به قلم #خدامراد_سلیمیان
#بداء
#ظهور
#آخرالزمان
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
37.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هیئت، پاسبان ارزش ها
🔶هیئت ها عاملی اساسی در پیروزی انقلاب ، ارزش ها و تداوم آن بوده اند، اما از مهمترین وظایف و کارکردهای امروز این نهاد در فضای امروز جامعه چیست؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و سه برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#هیئت
#دانشگاه
#تشکیلات
#نادر_توکلی
#رسول_اقبالیان
#هیئت_دانشجویی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷تنها موجود قائم به ذات، خداست و سایر موجودات در وجود و بقا به او نیازمندند. حیات را میتوان به اجزای بی نهایت تقسیم کرد که هیچکدام از آنها بستگی به دیگری ندارد. بنابراین، از اینکه مثلا من اندکی قبل وجود داشتم، لازم نمی آید که هم اکنون نیز موجود باشم، مگر اینکه در این لحظه خدا مجددا مرا به وجود آورد؛ یعنی مرا ابقا کند.
🔶نظم طبیعت، به فعل مداوم "آفرینش خدا" متکی است. نه تنها آغاز هستی موجودات بلکه تداوم و بقای آنها نیز مبتنی بر فعل الهی است. دو جوهر نفس و بدن را به همین علت نباید با جوهریت خدا یکسان دانست، زیرا فقط یک جوهر وجود دارد که بی نیاز از غیر است و آن خداست و همه اشیای دیگر، تنها توسط او هستی می گیرند.
💢لذا، دو جوهر نفس و بدن را به عنوان جواهر مخلوق، باید از اعراض تفکیک کرد؛ بدین ترتیب که آنها غیر از وابستگی به خدا به موجود دیگری برای موجود بودن نیاز ندارند و اعراض برای موجود بودن به جوهر نیز نیازمندند. پس جوهر به معنی ذاتی قائم به خود، فقط خداست و جهان قائم به اوست و مدد عام او ضامن تداوم هستی است.
📖کتاب #شک_میکنم_پس_هستم به قلم #محمدابراهیم_بخشنده
#الله
#آفرینش
#واجب_الوجود
📌@canoon_org
46.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حقیقت آخرالزمان
🔶حقیقت آخرالزمان چیست؟ آیا این یک باور مذهبی می باشد یا یک واقعیت تاریخی؟
🔷روایت غربی ها از آخرالزمان چگونه است و چه تفاسیری از آن ارائه می کنند؟
💢در این میان، مهدویت چه نسبتی با تمدن نوین اسلامی دارد و چگونه میتواند تصویری مطلوب از آینده جامعه اسلامی ترسیم کند؟
#شیعه
#شابک
#منجی
#موعود
#ولیعصر
#مهدویت
#آخرالزمان
#امام_زمان
#هزاره_گرایی
#معرفی_کتاب
#مقاله_تصویری
#تمدن_نوین_اسلامی
#محمدهادی_همایون
#تاریخ_تمدن_و_ملک_مهدوی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰حقیقت آخرالزمان 🔶حقیقت آخرالزمان چیست؟ آیا این یک باور مذهبی می باشد یا یک واقعیت تاریخی؟ 🔷روایت
حقیقت آخرالزمان.mp3
4.92M
🎧 صوت کلیپ «حقیقت آخرالزمان» را بشنوید.
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام زمان عجل الله تعالی فرجه:
🔶براى تعجيل در فرج بسيار دعا كنيد ، که در فرج من فرج شما نيز هست.
📖كمال الدّين ، ص 485
🌸ولادت حضرت مهدی علیه السلام بر شما مبارک باد🌸
کانون اندیشه جوان
🔷#دین، زمانی پویا و جاودانه خواهد بود که در بطن خود، نیرو و توان انطباق با مسائل و حوادث جزئی و متغیر را در هر عصری داشته باشد و متخصصان آن دین بتوانند مسائل جزئی را از اصول کلی و ثابت استخراج کرده و بدین سان، پویایی و بالندگی آن را حفظ کنند. دین اسلام دارای یکسری اصول و احکام ثابت و کلی می باشد که متخصصان می توانند امور جزئی و از آن جمله، شکل #حکومت را در هر عصری با توجه به مقتضیات آن، ترسیم کنند.
🔶#اسلام، شکل کلی حکومت را مشخص و تعیین کرده اما ترسیم جزئیات آن را به عهده عقلا و متخصصان واگذار کرده است. راز قدرت اسلام در رویارویی با اوضاع دگرگون و متحول اعصار مختلف به خصوص در عرصه سیاست و حکومت، به قدرت اسلام در انطباق احکام کلی با مصادیق جدید یعنی #اجتهاد است. وظیفه #فقیه این است که بدون انحراف از اصول کلی، مسائل جزئی و متغیر و تابع گذشت زمان را بررسی کند و براساس همان چارچوب های اصلی که توسط وحی عرضه شده است، #احکام مناسب را صادر کند.
💢در طول تاریخ، حکومت هایی از #استبداد دینی و خودکامگی سر در آوردند. نمونه بارز آن، حکومت های #قرون_وسطی است که با محوریت کلیسا به حکومت های مستبد و خودکامه مبدل شده بودند. بنابراین، در سده های متمادی گذشته، حکومتی به وجود نیامده که در آن، #حقوق دین و مردم، محترم و عزیز شمرده شود. با پیروزی #انقلاب_اسلامی، رهبران آن و در راس آنها #امام_خمینی تئوری تلفیق حقوق خدا و مردم را در یک حکومت مطرح کردند و آن را در قالب نظام #جمهوری_اسلامی به جهانیان عرضه داشتند.
📖کتاب #سیاست_و_حکومت به قلم #محمدحسین_قدردان_قراملکی
#غیبت
#مسئله
#سیاست
#حکمرانی
#ولایت_فقیه
#پرسش_و_پاسخ
📌@canoon_org
27.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هیئت ها از جنبش روایی تا اجتماعی
🔷هیئت ها یک جنبش روایی برای ترویج ارزش های دینی و ملی ایران اسلامی بوده و هستند که در زیست اخیرشان فراتر از این ویژگی، به یک گنشگر اجتماعی نیز تبدیل شده اند!
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و سه برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#هیئت
#دانشگاه
#تشکیلات
#نادر_توکلی
#رسول_اقبالیان
#هیئت_دانشجویی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷از آنجا که برخی پنهان بودن زمان ظهور را مانند زمان رستاخیز دانسته و در احادیث فراوانی از ظهور حضرت مهدی(عج) در کنار قیامت یاد شده، برخی از ویژگیهای آن همانند رستاخیز است. با پنهان بودن قیامت، يك نوع آزادی عمل برای همگان پیدا می شود و از سوی دیگر چون هنگام آن به طور دقیق معلوم نیست و در هر زمان محتمل است، نتیجه اش حالت آماده باش دائم است.
🔶درباره قیام #حضرت_مهدی نیز اگر تاریخ، تعیین می شد و زمان ظهور دور بود، همه در غفلت و بی خبری فرو می رفتند و اگر زمانش نزديك بود، ممکن بود آزادی عمل از دست برود و اعمالشان جنبه اضطراری پیدا کند. علم به زمان ظهور ولی عصر و وقوع قیامت در عهده خداوند می باشد و خدا آگاهی به آن را حتی از پیامبر خود منتفی ساخته.
💢لذا یکی از آسیب های جدی و خطرناک تطبیق ها، تعیین وقت ظهور و نزدیک دانستن آن است. وقتی فرد و یا جریانی بر نشانه ظهور تطبیق داده شود، روشن است که فاصله نامتعارفی بین آن و ظهور نیست. این خود به نوعی تعیین وقت ظهور است که به شدت از سوی پسشوایان معصوم، مذمت شده است.
📖کتاب #نشانه_های_پایان_پریشانی به قلم #خدامراد_سلیمیان
#ولیعصر
#امام_زمان
#نیمه_شعبان
📌@canoon_org
🔷بر اساس مبانی معرفت شناسی #لیبرالیسم، تجربه فرد، تنها ملاک شناخت حقیقت است. در این نگاه، حقایق تضمین شده که از خارج به فرد داده می شود، تا زمانیکه به وسیله تجربه شخصی او محک نخورد، معتبر نیست. #لاک، #بارکلی و #هیوم، سه فیلسوف تجربه گرای قرن ۱۸ نیز بر این باور بودند که تنها ابزار رسیدن به حقیقت، تجربه حسی فرد است.
🔶اما اعتماد به تجربه فرد، آزمون قضایای کلی از طریق تجربه و مقایسه با تجربه حسی شخصی، و نیز تمایز میان واقعیات و ارزش های انسانی، فردگرایی #لیبرال را با اصول دانش جدید هماهنگ میسازد. بر این اساس، وظیفه فرد است که هنگام شکل بخشیدن به یک عقیده یا #داوری اخلاقی، قبل از هر چیز، به مشاهده، گردآوری و بررسی واقعیات بپردازد؛ همانگونه که یک دانشمند این کار را می کند.
💢همچنین باید بیشترین دقت خود را به کار گیرد تا مبادا شائبه داوری #ارزشی، بر توصیف واقعی موقعیت، خدشه وارد سازد. پس از شناخت واقعیت خالی از ارزش به وسیله ی تجربه ی شخصی، این فرد است که تصمیم می گیرد آن را خوب یا بد به شمار آورد.
📖کتاب #نظام_اقتصادی_اسلام ، دفتر اول، به قلم #حسین_میرمعزی
#علم
#تجربی
#فردگرایی
#معرفت_شناسی
📌@canoon_org
🔷در این عصر، #فلسفه دیگر آن چیزی نیست که میشناختیم؛ شاید ضد خودش است؛ و حتی گاهی به ضد خودش بودن هم راضی نیست! #ادبیات هم همینطور. سردمداران جریانهای نوپدید، دیگر آنچه را در قرن نوزدهم به اسم «رمان» شناخته میشد، به رسمیت نمیشناسد.
🔶می توان تطور رمان در این چهارصدساله را به دو بخش مهم «عصر واقع گرایی» و «عصر پساواقع گرایی» تقسیم کرد؛ در قدم بعد، درباره آینده آن می توان حدس هایی زد. در این زمینه، کتاب #سیر_تطور_اکنون_و_آینده_رمان به کوشش #حامد_رشاد توسط انتشارات کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است. این اثر، ادامه معنایی دفتر اولِ درباره رمان (چیستی و پیدایش رمان) می باشد که از ماهیت رمان و چگونگی پدیدآمدنش روایت کرد.
📖دفتر پیش رو سه فصل دارد که حکایتگر رمان عصر #رئالیسم، رمان عصر #پسارئالیسم و رمان اکنونِ اکنون، با نیم نگاهی به فردا، بدین شرح می باشد:
فصل اول: داستان زندگی رمان از کودکی تا جوانی؛ نئوکلاسیسم تا پایان عصر رئالیسم
فصل دوم: طغیان علیه واقعیت؛ دوران پسارئالیسم؛ بزرگسالی رمان
فصل سوم: در جستجوی «رمان» از دست رفته؛ اکنونِ رمان و تاملی درباره آینده اش
#رمان
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org