eitaa logo
در حرم یار
1.5هزار دنبال‌کننده
666 عکس
35 ویدیو
3 فایل
کانال جلسات استاد سیدعلی سیدعربی پیرامون مباحث و آثار آیت الله محمد شجاعی رضوان الله تعالی علیه و بزرگان اخلاق و عرفان اسلامی نشر و نسخه برداری از مطالب با ذکر کانال و منبع آن بلامانع است ارتباط با آدمین @DarharameyarAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
18.mp3
7.69M
دروس مجازی سال ۱۳۹۹ شب هجدهم ماه مبارک رمضان صدق و قنوت استاد سیدعلی سیدعربی مدت زمان ۲۸ دقیقه Eitaa.com/darharameyar
(ره) کسی که در خود ازدیاد کمالات عبودی و قدمهای جدید در مقام توحید و تزکیه و اصلاح ندید بداند که توقف نکرده بلکه تنزّل کرده این را درجا زدن نمیگویند بلکه سیر قهقرایی است وکسی که بسوی نقصان می‌رود زودتر بمیرد بهتر است و مَن كانَ إلى النُّقصانِ فالمَوتُ خَيرٌ لَهُ مِنَ الحياةِ کسی که روز به روز درست نمی‌شود مُردن برایش رحمت است هر روز باید به تطبیق خود با موازین بیشتر بپردازید البته نروید بگویید حالا که ما رو به نقصان می‌رویم پس مرگ را از خدا بخواهیم خیر مگر آنجا منتظرند با این وضعی که می‌رویم از ما پذیرایی کنند؟ از خدا عمر بخواهید، به خدا پناه ببرید و با گریه و توسل و شفیع قراردادن حضرات معصومین ع از خدا بخواهید قبل از اینکه اجل بیاید آمادگی بدهد و بدون آمادگی نرویم چیزهایی در پیش است مسائلی که هر کس هر چقدر هم استاد باشد نمی‌تواند بیان کند و بفهماند... Eitaa.com/darharameyar
وجه الله حقیقت واحدی است که از آدم تا خاتم همگی جلوات و ظهورات آن حقیقت واحدند در حقیقت بین حجج الهي فرقی نیست؛ جز در شدّت مظهریت برای آن نور واحد الهي. لذا اگر تمام حجج الهي يکجا گرد آیند همگی حجت خدایند؛ لیکن یکی گویا خواهد بود و دیگران خاموش « الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْعَلَاءِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ ع قَالَ قُلتُ لَهُ تَكُونُ الْأَرْضُ بِغَيْرِ إِمَامٍ وَحُحْهِ قَالَ لَا قُلْتُ فَتِكُونَ إِمَامَانِ فِي وَقْتِ وَاحِدٍ قَالَ لَا إِلَّا وَأَحَدُهُمَا صَامِتٌ لَا يَتَكَلَّمُ .. حسين بن ابى العلاء می گوید به حضرت ابى عبد الله صادق (ع) عرض کردم که آیا ممکن است زمین بدون امام و حجت باشد؟ فرمودند هرگز عرض کردم آیا ممكن است دو امام در یک زمان باشند؟ فرمودند خیر مگر اینکه یکی از آن دو ساکت باشد و سخن نگوید. » (ارشاد القلوب إلى الصواب، ج2، ص 418 امام و حجت خدا ظهور آن نور واحد است؛ و این قالبها ماهیات هستند و امور اعتباری؛ لذا چون حقیقتشان ظهور یابد یک نور بیش نیستند تمام انبیاء و اولیاء ، ظهور همان نور اوّل میباشند ؛ لکن برخی از این ظهورات شدیدتر از ظهورات دیگرند ؛ و چهارده معصوم (ع) ، اشدّ ظهورات آن هستند؛ و رسول خاتم (ص) اشدّ ظهورات در بین این چهارده مظهر می باشند. پس همواره آن رسول لاهوتی سرشت بود که در کسوت آدم و نوح و شعیب و ادریس و ابراهیم و موسی و عیسی و ... در جهان ظلمت ظاهر میگشت و خلایق را به نور هدایت راه می نمود ؛ و سرّ آخر همو بود که با صورت محمّدی جلوه نمود و جهان را سراسر پرتو افشانی کرد فاطمه پاره ای از او بود و علی خودش بود و حسن و حسین از او بودند و آل او نیز هم اویند و بر همین اساس بود که امیرمؤمنان علی ع در ضمن حدیث معرفت فرمودند : ای سلمان و ای ابوذر منم آن کس که نوح را در کشتی به دستور خدا بردم من یونس را به اجازه خدا از شکم ماهی خارج کردم. من به اجازه خدا موسی را از دریا گذراندم. من به اجازه خدا ابراهیم را از آتش نجات دادم من با اجازه خدایم نهرها و چشمه هایش را جاری و درختانش را کاشتم منم عذاب يوم الظلّه. منم آنکه فریاد میزند از مکان نزدیکی که تمام جن و انس آن را می شنوند؛ و گروهی می فهمند منم که با هرگروهی ، چه ستمگران و چه منافقین به زبان خودشان صحبت میکنم منم خضر، عالِم موسی. منم معلم سلیمان بن داود و منم ذوالقرنین و منم قدرت الله ای سلمان و ای ابوذر منم محمد و محمد من است. من از محمدم و محمّد از من است..... Eitaa.com/darharameyar
19.mp3
8.79M
دروس مجازی سال ۱۳۹۹ شب نوزدهم ماه مبارک رمضان نکاتی در خصوص انفاق استاد سیدعلی سیدعربی مدت زمان ۳۳ دقیقه Eitaa.com/darharameyar
گَر نیک بنگریم، به نیکی خواهیم یافت «شب قدر»، قلب این ماه طَهور است! از این رو، این «شام شگرف» و این «شب ژَرف» برای مسلمانان، معجزه‌ای عظیم‌تر از «معجزه‌ی سلیمان نبی» است! چرا که سلیمان، «مسیر مَکان» پیمود، حال آن‌که سالکِ صالحِ قرآنی در شب قدر، «مسیر مَکانت» می‌پیماید! و اینک، این «شب ژرف» که به اعجاز آن می‌توان «یک شبه، ره صد ساله پیمود»، چشم انتظار ماست تا از «مجال حیات‌بخش» آن، «حیاتی با حیاء» یابیم. و این‌گونه «خداوند» رئوف، در اوج جُودِ رُبوبی‌اَش، «رخسار مهربانش» را در این شب شریف به سوی بندگانش نمایان‌تر می‌کند، تا در پِیِ «مُعانقه‌ای عبودی»، سعادت عبادت عمیق را بیابند. آری؛ همان خدایی که به ما مشتاق است و ما به او محتاج، مبشّرانه ما را در «ساعت قدر» به «ساحت قدر» فرا می‌خواند و نوید «صلاح دنیا» و «فلاح عقبای مان » را در «زنده‌داری خویش» برای آن شب، و «ارزنده‌داری آن شب»، برای خویش می‌دهد. به راستی؛ حال که خداوند عطوف «خواستار رهایی» ما از خودمان هست، چرا ما «خواستگار رهیابی» به خدای خود نباشیم؟ همان رهایی که در مَتنش، «رَستن» و در بَطنش، «رُستن» نهاده شده است. پس بیاییم، "امشبی را که در آنیم غنیمت شمریم" و با «شور و شعوری عاشقانه» و «جِدّ و جهدی عاقلانه»، در شب قدر که بی‌گمان «تنها شب روشن هستی» است ، رهسپار «مسیر سبز سعادت» شویم. همان «طریق تعالی‌بخش» که بی‌گمان طِی کردن آن در چنین شبی، «سریع‌تر و صحیح‌تر» خواهد بود. التماس دعا Eitaa.com/darharameyar
(ره) محبت به حضرت امیر سلام الله علیه چیزی نیست که انسان در آن کوتاهی کند اگر عقل داشته باشد اگر از محبتش در تمام قلوب جمع میشد و به تمام دلها راه میافت آتشی در خلقت نبود این هم رمز بالایی است و این به حقیقت حضرت امیر س می‌رسد اگر هر کسی با آن رشته محبت که رشته ارتباط تکوینی است و ارتباط درونی است مرتبط میشد آتشی نمی ماند برای انسان‌ها یعنی حقیقتی است که آتش به آن راه ندارد سعی کنید نوری از آن حقیقت داشته باشید بدست آورید و حفظ کنید اگر ما این را نداشته باشیم هیچ نداریم قبلاً گفته‌ام اگر عبادات ما را خوب حساب کنید (جرائم که هیچ) اما نسبت به همان عباداتِ خود اگر صدها سال هم عمر داشته باشیم باید نسبت به آنها استغفار کنیم این عبادات ما را به جایی نمی‌رساند از این نمازها باید استغفار کنیم اگر صدها سال هم عمر داشته باشیم باز برای استغفار نسبت به این نمازها کافی نیست خدا شاهد است کافی نیست نسبت به آن سوء ادب که در محضر کبریایی می‌کنیم کافی نیست مگر خدا با فضلش پیش بیاید سعی کنید چیزی به دست آورید بلکه موجب نجات شما باشد و آن اینکه حقیقتی از محبت حضرت علی ع را در دل خود ولو جزئی به دست آورید البته حرف‌های عامیانه را کنار بگذارید کسانی که مدعی محبت حضرت علی ع هستند را نمی‌گوییم آنکه پایبند به چیزی نیست و پایبند نبودن خود را هم توجیه می‌کند و می‌گوید محبت کافیست او را نمی‌گوییم محبت علی ع چیز ساده‌ای نیست که در هر قلبی باشد ولو ذره‌ای حبّی که حقیقت داشته باشد در هر قلبی هم جای نمی‌گیرد حبّی که موهومی و خیال آن صاحب خیال باشد را نمی‌گوییم..... برای اینکه محبت حضرت به دل انسان راه پیدا کند باید این دل حسابی پیدا کند و درون این دل آنقدر مسائلی نباشد که محبت حضرت را رد کند نظری به دل و باطن خود داشته باشید گناه نکنید واجب را تضییع نکنید تطهیر را شروع کنید جبرئیل نازل شد و خطاب به رسول اکرم ص فرمود خدا دستور می‌دهد که باید علی را دوست بداری و هر که را هم که علی را دوست دارد باید دوست بداری چرا ؟.... دقت میکنید؟ حقیقت محبت حضرت امیر اگر ذره‌ای به وجود شما راه یابد این کسالت که در عبودیت داریم و درد اساسی ماست از میان می‌رود... Eitaa.com/darharameyar
يکي از عبادت هاي مسيحيان سياحت است ، يعني گشتن از اين شهر به آن شهر و از اين مملکت به آن مملکت ، سياحت نامه مي نويسند که فلان مملکت اينجور بود و آنجور بود یک مسيحي که از سیاحتش مسلمان شده و تشيّع را هم اختيار کرده علت اسلامش را گفته است گفته علتش اين است که من علي را در تاریخ ديدم فهميدم خدا هست ، چطور ؟ مي گويد همه مسلمانان نوشتند علي بن ابيطالب ع در غزوات هیچ وقت پشت به دشمن نکرد کرّار بود و فرّار نبود در غزوات متعدد مانند احزاب و صفین و نهروان و موته و جمل و ....شجاعت به خرج داد و غالب شد و در جنگ صفين و نهروان چهار هزار نفر از مقدسين نهروان که پيشاني شان بر اثر سجده وصله بسته بود همه را کشت و ...... اما بعد از زمان امارتش که بيست و پنج سال بعد خليفه شد علي را آمدند از خانه بيرون ببرند شش نفر گردن کلفت ، مغيره و ... کشان کشان بردند به مسجد يک کلمه چيزي نگفت ، مي گويد من فهميدم که اين علي که گفته انا عبد من عبيد محمد (ص) و مي گويد من عبد و عبید پيغمبر هستم ، از اينجا فهميدم که آن پيغمبر حق است ، بوسيله علي فهميدم آن پيغمبر که مدعي نبوت است حق است و اسلام آوردم.... اين را مي گويند فکر فِكْرُ سَاعَةٍ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ سَنَه گاهي بعضي فکرها و تحلیل ها از يک سال عبادت بالاتر است و بعضي بهتر از شصت سال و بعضي فکرها اندازه ندارد که چقدر بهتر است... Eitaa.com/darharameyar