حماسه جنوب،خاطرات
سرزمین عشق، جایی جز وادی پر جریان دشت عاشقی نیست بشنویم این قصه ناگفته ی انسان های نام آشنای غریب را ------------------ ادمین: @Jahanimoghadam @defae_moghadas2 (کانال‌دوم (شهدا 🔸️انتقال مطالب با لینک بلااشکال است.
حواستان هست ؛ این‌ها استخوان‌های آن شهیدی‌ست که پای امام زمان خود ایستاد مبادا جا بمانیم ..... @defae_moghadas 🍂
نمایش در ایتا
🍂 🔻 وقایع سال آخر 8⃣ 🔅 هواپیمای مسافربری - ۲۹۰ نفر قربانی ┄┅┅❀💠❀┅┅┄ در جلسه فوق العاده شورا نماینده ایالات متحده، نه تنها حاضر نشد به تخلف و خطای ناو وینسنس اعتراف کند، بلکه وقایع را طوری تشریح کرد که گویی این هواپیمای مسافربری ایرانی بوده است که با رعایت نکردن موارد فنی و ایمنی موجب بروز حادثه شده است، اما آیا وقایع این حادثه واقعاً آن گونه که نماینده آمریکا ادعا کرد، بود؟ اگر اظهارات نماینده آمریکا درست است؛ بنابراین این گفته بوش، معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا در شورای امنیت که «اگر ایران به جنگ خود با عراق پایان داده بود قطعاً، حادثه ایرباس اتفاق نمی افتاد»، چه معنایی داشته؟ شورا پس از شنیدن نظر هر دو طرف تصمیم‌هایی را به‌شرح زیر اتخاذ کرد: (۱) شورا استفاده از سلاح علیه هواپیماهای مسافربری را تقبیح می کند؛ (۲) شورا بر این اصل اساسی که کشورها باید از هدف قرار دادن هواپیمای غیر نظامی خودداری نمایند تأکید می کند همچنین از کشورهایی که ماده ۳ کنوانسیون شیکاگو را امضا نکرده اند میخواهد هر چه زودتر نسبت به امضای آن اقدام کنند. شورا از کشورها می خواهد تا از هر عملی که امنیت هوانوردی بین المللی را در منطقه با خطر روبه رو می نماید خودداری کنند؛ (۳) شورا از دبیرکل ایکائو میخواهد که تیم حقیقت یابی را برای بررسی حقایق مربوط به جنبه‌های فنی عواملی که به نابودی هواپیما منجر شده است، تشکیل دهد؛ (۴) از دو طرف درخواست میشود تا در بررسی موضوع همکاری کنند رئیس شورا و دبیرکل ایکائو نیز باید هر چه زودتر گزارش کاملی را به اجلاس (جلسه) ۱۲۵ شورا که در‌ ماه سپتامبر سال ۱۹۸۸ برگزار می شود ارائه کنند؛ و (۵) از رئیس شورا و دبیرکل ایکائو خواسته میشود تا با همکاری کشورهای درگیر در منطقه هماهنگی لازم بین عملیات پروازهای نظامی و غیر نظامی را برای تأمین امنیت و سلامتی هواپیماهای غیر نظامی فراهم آورند. ┄┅┅❀❀┅┅┄ پیگیر باشید کانال حماسه جنوب http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf 🍂
آخرین دستنوشته های غلامرضا بسیار خواندنی است: شهیدان!، عزیزان!، چابک سواران!، شما رفتید و ما، کوله بار سنگین مسئولیت را، چه سان و با چه قدرتی تحمل توانیم. الا به قدرت خدای شما. ای عزیزان، از خدا بخواهید در درگاه ربوبی قدمهایمان نلرزد، دستانمان، افکارمان، انحراف را حتی لحظه ای در پیش پایمان به استقبال ننهد. شما میدانید اگر تنها مسئولیت خونتان و تنها مسئولیت انقلابتان، انقلابمان انقلاب امام زمانی ملت بزرگمان می‌بود آهنین اراده ی مردان را به زانو می نشاند. حال چه گویم این سنگین امانت پربها را با غم رفتنتان، غم تنها شدنمان، سوز دلمان اشک دیدگانمان به باید کشاننده باشیم. من با شما چه بگویم، چه دارم که بگویم، جز بر خاک تربت گلگونتان و یا بر غبار هجرت بی بازگشتتان سرشک غم ایثار کنم. خاطراتتان را چطور به فراموشی بسپارم! غم سنگین داغتان را به چه دارویی التیام بخشم؟ آوای قرآن‌تان درسم بود به رفتار و کردارتان معلم بودید. با چه روی در حضورتان سر بر گیرم. شرم و خجلت از سیمای منورتان را چه سان پنهان دارم که لحظه ای در ادای دین‌تان استوار نبودم؟ داستان شیوای مهرتان و قصه غمبار هجرتتان را با که گویم که بزرگی و شرافت شما را و دل شکسته و افسرده مرا التیام بخشد. http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf 🍂
50سال عبادت.pdf
2.83M
🍂 وصيتنامه و دلنوشته های ادبی و عاشقانه پنجاه تن از شهدا 📝 گروه فرهنگی شهيد ابراهيم هادی http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf
نمایش در ایتا
🍂 🔻 یازده / ۲۰ خاطرات پروفسور احمد چلداوی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ عملیات خیبر اسفند سال ۶۲ زمزمه عملیات جدیدی شنیده شد. بچه های گردان کربلا در این عملیات سهمی نداشتند و فقط برخی از آنها به تیپ آبی خاکی امام حسن علیه السلام مأمور شده بودند. به همین خاطر دعوت بچه های فیلم بردار گروه چهل شاهد را قبول کردم و به عنوان فیلم بردار در عملیات شرکت کردم. شب عملیات به همه ما لباس سازمان تبلیغات که خیلی شبیه لباس فرم سپاه بود دادند و به هر تیم دو نفره، یک موتور تریل هم تحویل دادند. سوار موتورها شدیم و با نظم خاصی از اهواز به طرف جاده خرمشهر و از آنجا به سمت هور حرکت کردیم. صحنه جالبی شده بود. تمام مردم شهر نگاه هایشان متوجه ما بود. نگران بودیم عمليات لو برود. نزدیک غروب به منطقه رسیدیم و در یکی از پاسگاههای مرزی مستقر شدیم. منطقه را برای پوشش کامل بین خودمان تقسیم کردیم و هر سه چهار گروه فیلم بردار به یک پاسگاه رفتیم. رفت و آمد شبانه هلیکوپترها خبر از عملیات بزرگی می داد. صبح سوار یکی از هلیکوپترها شدیم و به سمت جزیره حرکت کردیم. با اینکه بچه سوسنگرد بودم اما تا آن زمان جزیره و هور را ندیده بودم. فقط گاهی پدر بزرگ برایم از سفرهایش به هور تعریف کرده بود. اتفاقاً آقای خرازی رئیس سازمان تبلیغات هم همراه مان بود. هلیکوپترها در ارتفاع بسیار پایین پرواز می‌کردند. بعد از مدت کوتاهی به جزیره رسیدیم و در پد مخصوص هلیکوپترها که مرتباً توسط هواپیماهای عراقی بمباران می شد فرود آمدیم، بلافاصله از پد فاصله گرفتیم. همان موقع هواپیماهای عراقی پد را بمباران کردند. ما را به مقر بسیار شیکی بردند که ظاهراً شرکت نفت عراق، در جزیره احداث کرده بود. آنجا یک ساختمان یک طبقه با تعداد زیادی کانکس وجود داشت که هنوز آسیبی به آنها نرسیده بود. داخل یکی از کانکس‌ها مستقر شدیم و هر چه مواد غذایی و پتو و والور در اطراف پیدا می‌شد را داخل آن کانکس انبار کردیم. آنجا بیشتر از هر چیز قوطی‌های بزرگ شیر خشک پیدا می‌شد که با هر کدامش می‌شد یک گروهان را صبحانه داد. کانکس گرم و نرمی شده بود. بعد هم روی کانکس نوشتیم "سازمان تبلیغات اسلامی تا کسی هوس وارد شدن به آن را پیدا نکند. کم کم مابقی کانکس ها هم توسط گروههای مختلف اشغال شدند. اما هیچ کدام مثل كانكس ما تدارکات نداشت. کم کم سر و کله نیروهای پیاده پیدا می شد. هوا خیلی سرد بود و آن بندگان خدا باید در اطراف کانالی را برای خوابیدن پیدا می‌کردند که نصفه های شب درب کانکس به صدا درآمد، بیدار شدم و در را باز کردم. رزمنده ای که از شدت سرما می لرزید گفت: «اخوی به خدا یخ زدیم چند تا پتو نداری بدی به ما؟ رفتم داخل و از انبار پتوها چند تا برداشتم و به او دادم. بچه ها که بیدار شده بودند به من اعتراض کردند که این چه کاریه میکنی! خودمان احتیاج داریم. هنوز چشم روی هم نگذاشته بودم که دوباره درب کانکس را زدند. این بار رزمنده گرسنه ای بود که به نمایندگی از دوستانش آمده بود تا کمی غذا بگیرد. ظاهراً به همه کانکس ها سر زده بود و همه آدرس کانکس ما را به او داده بودند. بلافاصله یک قوطی شیر خشک و چند تا کمپوت و کنسرو به او دادم که این بار بچه ها به شدت دعوایم کردند و گفتند حالا پتوها رو دادی به درک! غذاها را دیگه احتیاج داریم اینها لشکرشون تدارکات داره که باید به اونها برسه. ما اگه غذا کم بیاریم چه خاکی به سرمون کنیم؟!» خلاصه تام صبح خواب نداشتیم و مرتب درب کانکس را میزدند و ما هم هر چه داشتیم دادیم. •┈••✾○✾••┈• ادامه دارد لینک عضویت کانال حماسه جنوب/ ایتا http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf @defae_moghadas 🍂
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
🍂 نواهای ماندگار خاک سرخ ۱ موزیک دفاع مقدس ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄ گویند، وقتی معشوق دوست داشتنی باشد، همه‌چیزش دوست‌داشتنی‌ست. جبهه و دفاع مقدس هم از این قائده مستثنی نیست. حتی آهنگ‌های حماسی و غیرحماسی‌اش هم به دل می‌نشینند و خاطرات رو بازپروری ذهن می‌کنند. سالهاست، با هر کلیپ و نمایشگاه عکسی که زمینه آن آهنگ دفاع مقدس باشد، دل‌ها هوایی می‌شود و فکرها به جاده خاکی جبهه می‌زند و دلتنگی‌ها زخم باز می‌کند...... یادش بخیر، سالهای عاشقی http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf 🍂
🍂 نواهای ماندگار خاک سرخ ۲ موزیک دفاع مقدس ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄ http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf 🍂
نمایش در ایتا
🍂 🔻 وقایع سال آخر 9⃣ 🔅 هواپیمای مسافربری - ۲۹۰ نفر قربانی ┄┅┅❀💠❀┅┅┄ صد و بیست و پنجمین جلسه شورای ایکائو در ماه دسامبر سال ۱۹۸۸ در مونرال تشکیل شد. در این جلسه نخست، گروه تحقیق که بلافاصله پس از پایان جلسه فوق العاده شورا تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده بود، گزارشی را از تحقیق انجام شده و نتایج آن ارائه داد. پس از ارائه این گزارش نماینده ایران اظهار کرد: «تحقیق نشان می دهد که هواپیمای ایرباس به طور طبیعی بلند شده و پرواز آن و همۀ عملیات انجام یافته کاملاً طبیعی بوده است. وی در ادامه اظهارات خود از شورای ایکائو به دلیل اینکه پیش از وقوع حادثه برای از بین بردن عوامل وقوع آن تلاش نکرده بود انتقاد کرد. نماینده ایران، از شورا خواست تا موضوع حادثه (ایرباس را بررسی و بر اساس نقض حقوق بین الملل، وقوع جنایت بین المللی را اعلام و آمریکا را مسئول پرداخت تمامی خسارات تلقی کند. وی گفت احتمال اشتباه گرفتن هواپیمای ایرباس با یک هواپیمای اف - ۱۴ پذیرفتنی نیست». شورا پس از شنیدن گزارش گروه تحقیق اظهارات دو طرف و دیدگاههای برخی از اعضای خود، در ۶ ماه دسامبر سال ۱۹۸۸ تصمیم خود را اتخاذ کرد. در این تصمیم شورا از واقعه ای که به کشته شدن ۲۹۰ انسان بی گناه منجر شده بود، ابراز تأسف کرد و از همه کشورها خواست تا اقدامات لازم را برای ایجاد ارتباط بین فعالیت‌های نظامی و پروازهای غیرنظامی انجام دهند و در تأمین امنیت هواپیماهای غیرنظامی بکوشند، همچنین از کمیسیون هوانوردی نیز خواست تا گزارش گروه تحقیق را دقیقاً مطالعه کند و نتیجه مطالعات خود را در جلسه بعدی به اطلاع آن برساند. ┄┅┅❀❀┅┅┄ پیگیر باشید کانال حماسه جنوب http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf 🍂
سپاه نقده برخلاف روزهای اولی كه تأسيس شده بود و برخی، بر اثر تبليغات مسموم نظر مساعدی نسبت به آن نداشتند ، كم كم جای خود را در ميان مردم باز می كرد و به همين دليل در شورای تأمين استان تصميم گرفته می شود كه سپاه وارد اشنويه شده و مقری در آن جا بزند، ولی به دلايل مصلحتی اين مأموريت لغو می شود. نيرو ها در اطراف و ارتفاعات مشرف به شهر اشنويه مستقر می شوند. اواخر خرداد بود. شهيد علمی به همراه عده ای از نيروهای سپاه برای پاكسازی اشنويه به آن جا منتقل می‌شوند. بعد از گذشت چند روز پيامی به ايشان مخابره می شود و طی آن ايشان مأمور می شود به سپاه نقده برگشته و گزارشی از كار خود به رئيس جمهور وقت(بنی صدر) ارسال كند. پس از انجام كار و تعويض نفرات ، با مقداری مهمات به منطقه برمی گردد. پاكسازی از طرف اروميه تا دره قاسملو كه بعد ها ‌به علت شهادت بسياری از نيرو ها به نام "دره شهدا" معروف شد انجام گرفته بود و از طرف نقده نيز شهيد علمی و يارانش تا نزديكی شهر پاكسازی خود را انجام داده بودند . روز چهارم تير ماه بود كه شهيد علمی به همراه تعدادی از يارانش برای صحبت با روستائيان ، سوار يك دستگاه لندرور شده و به منطقه می روند، تا با آن ها در باره اهدافشان صحبت كنند و بگويند كه برای چه منظوری به اين جا آمده اند و از جنايت هاي احزاب حاضر درآن جا و ضد انقالب بگويند . http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf 🍂
25965.pdf
1.78M
🍂 مشق_بیداری بر اساس زندگی شهید   نویسنده: طاهره علمی نیک، حسین غفاری http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf 🍂
نمایش در ایتا
🍂 🔻 یازده / ۲۱ خاطرات پروفسور احمد چلداوی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ نفر آخری که [برای کمک] مراجعه کرد دیگر هیچ چیز نداشتیم به جز مقدار کمی شیر خشک و چند کنسرو که برای خوراک فردا لازم داشتیم و چند پتو که زیرانداز و رواند از خودمان بود. این بار بـا عصبانیت گفتم: «اخوی میخوای رو زمین بخوابیم و پتومون رو بدیم به شما؟ به خدا هر چی داشتیم دادیم شما رو به خدا به بقیه بچه ها هم بگین دیگه مزاحم ما نشن، بذارن یه چرت بخوابیم. آن رزمنده مظلومانه برگشت و دیگر هیچ کس مزاحم ما نشد. صبح وسایل فیلم برداری مان را برداشتیم و با یک وانت راهی خط شدیم. جاده توی دید کامل دشمن بود و به شدت آن را می‌کوبید. هیچ کسی نبود ما را راهنمایی کند. سنگری هم نبود که در آن مستقر شویم. حتی اسلحه ای هم برای دفاع نداشتیم. امکان فیلم برداری هم نبود. مجبور شدیم برگردیم و فیلم برداری را از کمی عقب تر شروع کنیم. چند روزی توی جزیره بودیم که خبر شهادت تعدادی از بچه های گروه چهل شاهد را برایمان آوردند. باید در مراسم تشییع جنازه آنها شرکت می کردیم. تشییع جنازه عجیبی بود. خون تازه شهدا از درز تابوت روی لباس تشییع کنندگان می ریخت و صحنه های غمباری را به وجود آورده بود. بعد از تشییع جنازه چند روزی را برای استراحت در اهواز ماندم. منطقه هم تثبیت شده بود و نیازی به حضور ما نبود. گروه چهل شاهد مأموریتش فقط فیلمبرداری از صحنه های عملیات بود و اصولاً به ماموریت های پدافندی اعزام نمی‌شد. چند روز بعد شنیدم گردان کربلا به فرماندهی حاج مجید شاه حسینی و یک تیپ از بچه های اهواز که به فرماندهی حاج اسماعيل فرجوانی تشکیل شده بود به منطقه اعزام شده‌اند. با چند نفر از بچه های مسجد مثل سيد محسن حسین پور به منطقه اعزام شدیم. من طبق معمول به گروهان مکه آمدم که این بار فرمانده اش محمدرضا سالمی بود و معاونش امیر خوانساری. اولش محمدرضا پیشنهاد فرماندهی دسته را به من داد که نپذیرفتم، بعد پیشنهاد تبلیغات گروهان را داد که قبول کردم. بعداً دیدم تبلیغات گروهان یعنی هیچ کاره. فقط یک سرنیزه داشتم و تعدادی نارنجک حتی کلاش هم نداشتم. همان جا پشیمان شدم و به همان مسئولیت دسته رضایت دادم که این بار محمدرضا سالمی قبول نکرد. در تبلیغات گروهان چند تا کار کوچک انجام دادم از جمله یک عکس کربلا کشیدیم و چند اثر قبر در محوطه صبحگاه گروهان ایجاد کردیم بچه ها هم قبری در نزدیکی چادر فرماندهی کنده بودند و شب‌ها برای راز و نیاز و مناجات داخل قبر می‌رفتند. مناجات این شکلی هم حال و هوای خودش را داشت. یک شب خواستم این حال را تجربه کنم که یکی از بچه های شوخ گردان به نام داوری آمد و روی قبر را پوشاند و عملاً دفنم کرد. چند لحظه اول به کلی گیج بودم و نمی دانستم چه اتفاقی افتاده است. هر چه داد و بیداد هم کردم افاقه نکرد. بالاخره چندتا از بچه ها به کمک آمدند. آن چند لحظه اول حال مرده ای که توی قبر زنده میشود را تجربه کردم. این داوری حقیقتا بمب خنده و شوخی بود. گاهی میرفت داخل قبر و از آنجا به هر کسی که از کنارش رد می‌شد سنگ می‌زد و صداهای خوفناک در می آورد. کم کم دیدیم این قبر بیشتر مایه شوخی است تا جایی برای مناجات و معنویت برای همین پرش کردیم تا داوری به فکر راه دیگری برای خندان بچه ها باشد. •┈••✾○✾••┈• ادامه دارد لینک عضویت کانال حماسه جنوب/ ایتا http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf @defae_moghadas 🍂
🍂 نواهای ماندگار با نوای حاج صادق آهنگران ای کاروان کربلا من هم رسیدم ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄ کانال رزمندگان دفاع مقدس 🔻 @defae_moghadas 🍂
🍂 یکی از آزاده‌ها گفت: حاج آقا شما که با بیت ارتباط دارید مشکلات آزاده‌ها رو به گوش رهبری برسونید. گفت: ما زمان اسارت از خدا میخواستیم آزاد شیم و برگردیم تا باری از دوش این عزیز برداریم حالا خودمون بیایم این بار را سنگین‌‌تر کنیم. 🔻۲۶ آذر سالروز اسارت شهید علی اکبر ابوترابی فرد http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf 🍂
🍂 🔻 وقایع سال آخر 1⃣0⃣ 🔅 هواپیمای مسافربری - ۲۹۰ نفر قربانی ┄┅┅❀💠❀┅┅┄ جلسه صد و بیست و ششم شورا، که آخرین جلسه مربوط به حادثه ایرباس بود، در ۲۰ ماه مارس سال ۱۹۸۹ برگزار شد. در این جلسه، کمیسیون هوانوردی نتیجه مطالعات خود را در مورد گزارش گروه تحقیق به شورا تسلیم کرد. به رغم مخالفت نماینده ایران، شورا رضایت خود را از گزارش مطالعات کمیسیون هوانوردی اعلام و در نهایت عنوان کرد که از نظر این شورا، استفاده از سلاح عليه هواپیمای مسافربری محکوم است و حادثه غیر عمدی که به دلیل عوامل متعدد و اشتباه در شناسایی هواپیما پدید آمده و به انفجار آن هواپیما منجر شده است، تأسف آور می باشد. با توجه به رویه شورا، تصمیم آن در قضیه انهدام ایرباس عادلانه و منصفانه به نظر نمی رسید. البته با توجه به ساختار و ترکیبی که این شورا داشت، انتظاری غیر از آن نیز نبود. در این قضیه شورا تحت تأثیر برخی از ملاحظات سیاسی نتوانست اصول و قواعد حقوقی در اسناد بین المللی را اعمال و اجرا کند. دلایلی که باعث شد مقامات جمهوری اسلامی ایران تصمیم بگیرند دادخواست خود را از دیوان پس بگیرند نتیجه مثبت نگرفتن از ارجاع موضوع به شورای امنیت و شورای اجرایی ایکائو بود. در آن مقطع زمانی مقامات ایران به این نتیجه رسیدند که با توجه به نفوذ و قدرت ایالات متحده در بیشتر محافل سیاسی و قضایی بین المللی، امیدی به صدور رأی از جانب دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر محکومیت امریکا در قضیه ایرباس وجود ندارد. با توجه به این واقعیت بود که مذاکرات بین دو طرف برای حل و فصل اختلافات در خارج از دیوان آغاز و در نهایت توافق شد تا ایالات متحده در قبال استرداد دادخواست از سوی ایران، خسارات وارد شده به هواپیما و بازماندگان مسافران را بدون قبول مسئولیت پرداخت کند. ┄┅┅❀❀┅┅┄ پیگیر باشید کانال حماسه جنوب http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf 🍂
مسأله فعالیت جاسوسی مراکز عراقی در خرمشهر و نیز نقش آنان در انفجارات، از سـوی مسـؤولین منطقه بارها به مسـؤولین امر گزارش شد تـا فکری اساسی صورت گیرد. دراین مورد می‌توان به نامه مورخه ۵۸/۷/۱۷ استانداری خوزستان به وزارت کشوراشاره کرد: «اینک مسـلم شده است که کنسول عراق در خرمشهر، یکی از فعالان دستگاه جاسوسی است و در خرابکاری‌ها دست دارد. نامبرده اخیرا سفارش کرده تا ده خانه در نقاط مختلف خرمشهر برای وی اجاره کننـد. خانـه‌ها مهیا شده‌اسـت، ولی این استانداری به طور غیر مستقیم چگونگی امر را زیر نظر  دارد. مدرسـه عراقی‌ها در خرمشهر نیز کانون جاسوسی دیگری است. دفتر مشارکت شط‌العرب هم‌ مکان دیگری است که به زودی به بصره منتقل خواهد شد.» در نامه مزبور، پیشنهاداتی در مـورد اخراج برخی عناصر شناخته شده مراکز فوق داده شده است. در نامه مورخه ۵۸/۸/۶ استانداری خوزستان به وزارت کشــور، پیرو نامه قبلی، مجددا نگرانی‌هایی ابراز شده‌است: «تاکنون اقدام قاطعانه‌ای که تکلیف کنسولگری عراق و مدرسه عراقی‌ها را روشن کند و از فعالیت جاسوسی و گسترش چنان مناسـبتی جلوگیری کند، انجام نپذیرفته است. گفته می‌شود که کارمندان حسـاس کنسـولگری عراق، از سه نفر به چهارده نفر که همه یا غالب آنان افسر هستند، افزایش یافته اسـت. در مدرسـه عراقیها نیز افسران تعلیـم دیـده، به جای آموزگار و دبـیر بــه کار می‌پردازند. http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf 🍂
دنیا بماند برای عاقل ها ما مجنون‌ها دل‌هایمان هوای آسمان دارد هوای شهادت ؛ هوای حسین (ع) http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf @bank_aks 🍂
نمایش در ایتا
🍂 🔻 یازده / ۲۲ خاطرات پروفسور احمد چلداوی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ماموریت آخر پاسگاه زید خرداد سال ۶۳ بچه ها تحت عنوان گردان قدس دوباره دور هم جمع شدند. مقرمان نزدیک اندیمشک کنار رود کرخه و موقعیت لشکر ۷ ولی عصر عجل الله تعالى فرجه الشريف بود. فرمانده گروهان ما علی بهرادی بود. سید فرید موسوی هم در جمع ما بود. آموزش‌ها و رزمایش‌های مختلف کار شبانه روزی مان بود. بعد از مدتی ما را به پاسگاه زید در خط مقدم منتقل کردند. روزها آن قدر گرد و خاک می‌شد که نمی توانستیم چشمان‌مان را برای نگهبانی باز کنیم. مجبور شدیم چند تا عینک مخصوص نگهبانی تهیه کنیم. بیرون از سنگر حتی امکان وضو گرفتن هم نبود چون هر جای دست و صورت را که آب می‌زدیم بلافاصله گل می‌شد. شب‌ها هم کا آن قدر پشه نیشمان می زد که نمی‌توانستیم بخوابیم. برای جلوگیری از نیش پشه ها نوعی پماد هندی به ما دادند. این پمادها به قدری بدبو بودند که نه تنها پشه بلکه هم سنگری هایمان را هم فراری می‌داد. به همین خاطر بعد از مدتی قرار گذاشتیم هیچ کس از این پمادها نزند و به نیش پشه ها رضایت دادیم. اوایل که آمده بودیم، خط آرام بود. مأموریت ما حفظ خط بود که البته باید یک کانال هم تا فاصله یک کیلومتری خط مقدم دشمن می‌کندیم. نمی‌دانستیم دلیل حفر این کانال برای چیست. چون اگر قرار بود از آن برای حمله استفاده کنند باید تا خط دشمن ادامه می یافت نه اینکه در کمتر از یک کیلومتری دشمن متوقف شود. چند شب بعد، همه ما را جمع کردند و گفتند امشب لودرها می‌روند جلو و یک خاکریز در انتهای همان کانال روبروی دشمن ایجاد می‌کنند و شما باید بروید و پشت خط جدید مستقر شوید. این مدلی اش را دیگر ندیده بودم. همیشه نیروها جلو می رفتند بعد لودرها در پناه آتش آن ها خاک ریز می‌زدند، اما حالا برعکس شده بود. کار برای راننده لودرها خیلی مشکل بود. واقعاً دل شیر داشتند. آن شب دشمن متوجه فعالیت لودرها نشد. اما وقتی نیروها به سمت خط جدید احداث شده حرکت کردند عراقی ها متوجه شدند و شروع به آتش باری کردند. خوشبختانه گرای کانال را نداشتند و فقط کورکورانه آتش می ریختند. شهید طیبی رفته بود بالای کانال و با شور و هیجان به بچه ها روحیه می‌داد. خودمان را به خط جدید رساندیم. هیچ جان پناهی نداشتیم. فقط همه جای خاکریز گونی خالی ریخته بودند. بیل هم همراهمان داشتیم. هر دو سه نفر شروع کردیم به پُر کردن گونی ها و ساختن سنگر. قرار بود با لشکر بغل دستی الحاق کنیم. سنگرها را ساختیم اما چه سنگری! با هر انفجار تلی از خاک روی سرمان هوار می‌شد. هوا خنک بود اما چون مدتی با تجهیزات دویده بودیم تمام بدنم خیس عرق شده بود و با هر انفجار، کلی خاک از پشت یقه پیراهنم می‌ریخت توی کمرم. تمام کمرم گلی شده بود. در همین حین یک خمپاره کنارمان به زمین خورد و منفجر شد و چند نفر از بچه ها زخمی شدند. کمی بعد از انفجار احساس کردم کمرم می‌سوزد. به بغل دستی ام گفتم ببین کمرم چی شده؟» نگاهی کرد و سراسیمه گفت تو زخمی شدی، باید بری عقب!». دردی نداشتم با پای خودم کمی عقب تر آمدم رفتم اورژانس، لباسم را که در آوردند یک ترکش کوچک خمپاره دقیقاً خورده بود روی ستون فقراتم و مقداری وارد کمرم شده بود اما بیشترش بیرون بود و به راحتی می‌شد آن را بیرون کشید. امدادگرها ترسیدند به ترکش دست بزنند و گفتند باید حتماً بری آبادان و عکس رادیولوژی بگیری. اگه ترکش رفته باشه توی نخاعت باید عمل بشی» هر چه اصرار کردم که «بابا اگه ترکش توی نخاعم بود که درد داشت یا بلایی سرم می‌آورد. ولی قبول نکردند و با آمبولانس اعزامم کردند بیمارستان طالقانی آبادان. در آن جا عکس گرفتند. خوشبختانه مسئله جدی نبود و به سادگی با یک پنس ترکش را خارج کردند و دوباره به خط برگشتم، وقتی رسیدم خط، نزدیک ظهر شده بود. •┈••✾○✾••┈• ادامه دارد لینک عضویت کانال حماسه جنوب/ ایتا http://eitaa.com/joinchat/2045509634Cf4f57c2edf @defae_moghadas 🍂