eitaa logo
دروس الشباب
393 دنبال‌کننده
122 عکس
25 ویدیو
53 فایل
محور مباحث این کانال، علوم اسلامی و دروس حوزوی است. باز ارسال مطالب با ذکر آدرس کانال، مجاز است. ارتباط با ادمین: @Ebn_Ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
عامه سمبل عبارت است از یک اصطلاح، یک نام، یا حتی یک تصویر که نماینده چیز مانوس دیگری باشد. سمبل علاوه بر معنای آشکار و معمول خود، معانی تلویحی و غیر مستقیمی نیز دارد. سمبل: سمبل های به دو دسته طبیعی و قراردادی تقسیم می¬ شوند، توضیح تقسیم فوق در سمبل های حیوانی، در سمبل های طبیعی حیوانی، حیوان مورد نظر بیانگر مفهوم و نشانه ¬ای هستند که به صورت ذاتی در همان حیوان وجود دارد. مانند قدرت در شیر. ولی در سمبل های قراردادی، انسانها بر اساس فرهنگ، آموزش و اعتقادات خود حالاتی را به حیوانی نسبت می¬ دهند در حالی که آن حیوان ذاتا فاقد آن حالت یا خصوصیت است. مثلا بسیاری از مردم جغد را شوم می¬ دانند شاید حضور جغد در خرابه ها و صدای مرموز و وحشتناکش باعث شده باشد که او را نشانه شومی و نامبارکی بدانند. در حالی که شومی جغد هیچ ربطی به خود جغد ندارد و زاییده ذهن بشر ماست. مثال دیگرش اشک تمساح است که نماد تظاهر دروغین است. برخی از سمبل های حیوانی رایج: خفاش: سمبل خون آشامی، بعضی اوقات قدرتهای استعمارگر را با این سمبل نشان می دهند. خرگوش: سمبل سرعت، سر به هوایی و بازیگوشی لاک پشت: سمبل کندی و تأنّی. خوک: سمبل پلیدی، ناپاکی و لاقیدی. سگ: سمبل خدمت و باوفایی، اغلب سیاستمداران وابسته به قدرتهای بزرگ را با این سمبل نشان می دهند. راسو: سمبل بدجنسی و دنائت. روباه: سمبل تزویر و فریب. چهارپایان: سمبل بهره کشی. الاغ: سمبل بهره کشی و نادانی. گوسفند: سمبل سادگی و استثمار. مار: سمبل هوشیاری و آسیب رسانی. کبوتر: سمبل نجابت و پاکی. میمون: نماد تقلید وارگی در عمل. طوطی : نماد تقلیدوارگی در سخن. بوقلمون: چندرنگی و چند گانگی. عقاب: تسلط و درندگی. جغد: ناکامی، اندوه، شومی و نامبارکی. گاو: سمبل چموشی، تنبلی و نادانی. گربه: نوع خانگی آن نشانه نازپرودگی و گونه وحشی و سیاه آن نشانه مرموزیت و شومی است. : بعضی از سمبل ها در محدوده جغرافیایی خاصی به کار می روند: در اسکاتلند، بز مظهر بدبویی و در انگلیس، خرچنگ نماد آدم پست است. @DUROUS_ALSHABAB
صیغه های صرفی فرق بین و إمرأةٌ طاهرٌ (طاهر و پاکیزۀ از حیض) إمرأةٌ طاهرةٌ (طاهر و پاکیزۀ از عیب های اخلاقی و کثیفی ها) @DUROUS_ALSHABAB
(در عرف زمان ما به عاریه، می گویند.) تفتازانی در پاسخ کسی که از اودرخواست کتاب امانی کرده بود، گفته: ألا يا مُستَعِيرَالكُتُبِ دَعنِي .. فَإنَّ إعارَةَ المَعشُوقِ عارٌ وَ مَعشُوقِي مِنَ الدُّنيَا كِتابِي .. فَهَل أَبصَرتَ مَعشُوقاً يُعَارُ ای کسی که کتاب عاریه می گیری! مرا رها کن (از من کتاب مخواه) همانا عاریه دادن معشوق، ننگ است. و از مال دنیا، یگانه معشوق من کتاب است. آیا دیده ای معشوقی عاریه داده شود؟! @DUROUS_ALSHABAB
هدایت شده از بینش ولایی
موشک آشپزخانه ایداستان تولید موشکهای فلسطینی 🌀موشک های امروز فلسطینی ها، کار دیروز مصطفی ها و حاج قاسم هاست 📚کتاب"امواج اراده ها" 🔺🔺حتما بخونید🔺🔺 ┏━━ °•🔸💎🔸•°━━┓          @binesh_vela ┗━━ °•🔸💎🔸•°━━┛
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت ۱۶۰ فلسطینی در بمباران‌های امروز اسرائیل 🔹شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داد که از صبح امروز تا این لحظه بر اثر حملات اسرائیل به نوار غزه، ۱۶۰ نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و بیش از هزار نفر زخمی شده‌اند. @TasnimNews
دروس الشباب
شهادت ۱۶۰ فلسطینی در بمباران‌های امروز اسرائیل 🔹شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع بیمارستانی گزارش د
هر چقدر هم کشته بدهند به اندازه عاشورای کربلای 61 نمی شود. اگر حق را باور داریم و خود را حق می دانیم. باید از جان و مال و فرزند بگذریم. 8 سال جنگ تحمیلی با همین فکر اداره شد.
استدلال خوشدل تهرانی بر اینکه به طور قطع، خواهد بود. توضیح: عدد ابجد کبیر 110 است زیرا: ع 70، ل 30، ی 10 است. و عدد نیز همین است زیرا: ن 50، م 40، ک 20 است. @DUROUS_ALSHABAB
در کتاب های درسی به زودی در همین کانال
در کتاب های درسی نمونه هایی از سانسور قسمت اول: مقدمه (خاطره) وقتی درس مطول استاد حجت هاشمی خراسانی می رفتیم، روزی فرمودند: مردم این زمانه برای درس، خواهان مختصر و خلاصه و موجز اند. می گویند عمرمان هدر نرود. اما سر سفره که می نشینند، خواهان سفره های مطول و رنگین و متنوع اند. گویا عمر را باید بر سر سفره خرج کرد. @DUROUS_ALSHABAB
در کتاب های درسی قسمت دوم نمونه هایی از سانسور نمونه نخست: یکی از مباحث صرفی، و اصلی است. کتاب های موجود علاوه بر اینکه معنای برخی اوزان را بیان نمی کند، معنای وضعی و اصلی ابواب و اوزان را هم بیان نمی کند. گویا این بحث در صرف زیادی است. نمونه دوم: و برخی از وزن ها در ابواب و معانی مختلف کاربرد دارد. راههای تشخیص و رفع احتمالات متعدد، چیست؟ نمونه سوم و ادبای عرب از کجا فهمیدند که و غیر منصرف اند؟ در حالی که الف حرکت ظاهری نمی گیرد، چه رسد به جر به کسره! (این نظریه، بی حساب و گزاف نیست. فقط برای ما بیان نمی شود.) نمونه چهارم: می دانیم بر اساس برخی لغات (لهجه های عربی)، گاهی حرف مضارعه مکسور می شود. ولی چرا ادبا اختلاف لهجه ها را نقل می کنند؟ @DUROUS_ALSHABAB
در کتاب های درسی قسمت سوم نمونه هایی از سانسور نمونه اول: غرض ادبا از اتقسیم مستثنی به چه بوده است؟ این تقسیم ریشه در مباحث تفسیری و فقهی و اختلاف قرائت های سبعه دارد. مثلا استثنای ابلیس از ملائکه متصل است یا منقطع؟ سخنان مفسران ادبی ذیل آیات را ببینید. استثنای در بحث قتل عمد و خطا و مباحث فقها ذیل این آیه را ببینید. نمونه دوم: غرض ادبا از ذکر اینکه در اعراب مثنی چند لغت است، چیست؟ برخی طلاب و حتی اساتید اینها را بیهوده می دانند. در حالی که یکی از آن اغراض توجیه اعرابی است. نمونه سوم: تعریف در حرف تعریف، کدام معنا حقیقت و اصل است؟ (یعنی عند عدم القرینه می توان أل را بر آن معنا حمل کرد) نمونه چهارم: گاهی در نصب مصدری اختلاف می شود و برخی آن را حال و برخی آن را مفعول مطلق برای فعل مقدر می دانند. چرا اختلاف دارند؟ آیا هر دو وجه صحیح است؟ @DUROUS_ALSHABAB
در کتاب های درسی قسمت چهارم نمونه هایی از سانسور نمونه نخست: التأسیس_أولی_من_التأکید قاعده ای که بعد از اتمام کتب بلاغی هم آن را نمی فهمند. مثلا به اختلاف در آیه مراجعه کنید تا بفهمید چه می گویم. نمونه دوم: می دانیم در باب تنازع هم می تواند عامل اول در اسم ظاهر عمل کند و هم عامل دوم یا بعد از آن، در نحو هم فقط می گویند در اینکه کدام یک عمل کند بهتر است بین بصریین و کوفیین اختلاف است. : اغراض بلاغی چیست؟ چرا عرب از این اسلوب استفاده می کند و در کجا عامل اول و در کجا عامل دوم را عمل داده است؟ نمونه سوم: اغراض بلاغی چیست؟ مواضع بلاغی رفع مشغول عنه و مواضع بلاغی نصب آن کدام است؟ نمونه چهارم در استعمال یا یا به معنای دیگر چیست؟ از حقیقت به مجاز چیست؟ @DUROUS_ALSHABAB