eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
405 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
260 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
پژوهش اِدمُلّاوَند
💌با سلام و احترام خدمت همه سروران گرامی؛ 📝ضمن سپاس و قدردانی از همه عزیزانی که دغدغه ی حراست و نگاهبانی از محیط زیست و حفظ پاکیزگی محیط اطراف به ویژه فضای سبز و را دارند، خواستم با ذکر خاطره‌ای به اهمیت این موضوع بپردازم. 👈بنده دو سال در کشور و شهر زندگی کردم و بلااستثنا شنبه یا یکشنبه هر هفته که تعطیل رسمی آن کشور بود، به پیاده روی و جنگل نوردی می‌رفتم. و تقریبا با یک ربع پیاده‌روی به جنگل می‌رسیدم آن هم در پایتخت مجارستان. 👇 📌چیزی که توجه ی مرا به خود جلب کرد و برایم حائز اهمیت بود و بیان آن خالی از لطف و توجه نیست،نکات زیر می‌باشد: ۱- احترام خاص و ویژه ی مردم و مسئولان [مجارستان] به محیط زیست و جنگل به طوری که فاصله جنگل تا مرکز شهر کمتر از نیم ساعت بود. ۲- حساسیت خاص در رعایت نظافت و پاکیزگی محیط به طوری که در طول این مدت حتی یک بار به کوچک‌ترین مورد بی‌نظافتی و عدم رعایت پاکیزگی رو به رو نشدم. 🔻 ۳- ممنوعیت و عدم ورود خودرو و موتورسیکلت به داخل جنگل با وجود جاده‌های خوب و مناسب. 🔻 ۴- عدم اتراق و زدن چادر و بیتوته مردم در داخل جنگل و ممنوعیت روشن کردن آتش. 🔻 ۵- پرهیز از پهن کردن بساط و خوردن غذا و... ۶- گسترش فرهنگ ورزش همگانی و پیاده‌روی و حضور افراد گوناگون از سنین مختلف در این امر. 🔻 ۷- احترام ویژه به فضای سبز به طوری که حتی یک مورد قطع درخت یا حتی شکستن شاخه درخت دیده نشد. 🔶در ادامه عادت پیاده‌روی و جنگل نوردی با حضور در جنگل‌های اطراف ساری از جمله ارتفاعات مهدشت، جنگل‌های مسیر زرین‌آباد، خارکش، گلورد و جاهای دیگر متاسفانه به فراوانی شاهد👈 قطع درخت و 👈دست‌اندازی به جنگل، 👈روشن کردن آتش و 👈بریدن شاخه‌های درخت،👈 ریختن زباله در دل جنگل و موارد بسیار دیگر هستیم. 🖊امید است با همت همه ی دلسوزان و دوستداران محیط زیست و متولیان امر، جلوی این گونه رفتارهای دور از شأن گرفته و برای ترویج فرهنگ دوست داشتن محیط زیست و جنگل اقدامات شایسته و بایسته صورت پذیرد. اردیبهشت ۱۴۰۳ ✍️مصطفی برزگر ولیک‌چالی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2704 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📊: ۱۴۲۶۸ دنبال کننده 📊: ۲۳۱۴ دنبال کننده 📊: ۱۸۵۶ دنبال کننده 📊: ۷۸۴۰ دنبال کننده 📊 در ایتا: ۳۲۴ دنبال کننده ⏰تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ 📚ادملاوند کتابخانه اسناد منتشر نشده بدون خدمات عمومی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2674 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۰۸۱۳۴۴ 🇮🇷با اقدام هوشمندانه و مقتدرانه ی سپاه الله؛ سپاه پاسداران که منجر به حقارت گردید، امروز جهان بیدار شد. صدور اهداف و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی ایران به جهان با رویکرد جدیدی مواجهه شده است که هیچ رسانه ای نمیتواند آن را کتمان کند. ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ ✍ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2705 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
✨خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلى‏ عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُون»؛ سوره توبه،آیه ۱۰۵ 📝ترجمه: «و بگو عمل کنید! خداوند و فرستاده او و مؤمنان، اعمال شما را می‌بینند! و به زودى، به سوى داناى نهان و آشکار، بازگردانده می‌شوید و شما را به آنچه عمل می‌کردید، خبر می‌دهد» 🟡این قصه را حتما بخوانید👇 ♻️قصه ی آن شب...... 📜هارون بن رئاب میگویدکه : من برادری غیرمسلمان داشتم. روزی بر امام علیه السلام واردشدم حضرت احوال او را پرسیدند؛ عرض کردم : او نزد همه پسندیده است و هیچ عیبی ندارد.مگر آنکه به شما اقرار ندارد. 🟢حضرت فرمودند:👈 چه چیزی اورا ازپذیرش ما باز داشته است ⁉️ ■عرض کردم : ورع و ِاو !!! 🟢حضرت فرمودند:👇👇 {🔴خداترسی ِ او درشب ِ نهرِ کجا رفته بود؟؟؟؟؟...... 📌پس از آن،من به سراغ برادرم رفتم و به او گفتم مادرت به عزایت بنشیند! [چه کردی که امام اینگونه گفتند؟؟!!] 👈قصه ی شب نهربلخ چه بوده است ⁉️ و حکایت را برای او گفتم. 📍برادرم حیرت زده گفت : 👇 🔰شهادت میدهم که [امام ] جعفر بن محمد خدا هستند. 📌قضیه از این قرار بود که شبی از کنار نهر بلخ میامدم و با مردی رفیق شدم که او نیز کنیزی آوازه خوان به همراه داشت‌. 👈پس آن مردگفت : تو کنار اموال بمان تامن بروم و آتشی پیدا کنم. 👈پس در غیاب آن مرد بین من و کنیز او صورت گرفت که نه من و نه آن کنیز هرگز آن را فاش نکردیم و کسی جُز خداوند از آن خبر نداشت. 👇👇 📌پس برادرم به خدمت حضرت رسید و ولایت ایشان را پذیرفت. 📙منبع: منتهی الامال ج ۲. خرآیج و جرائح ج۲ ص ۶۱۷ 🌐http://mzm22mzm.blogfa.com/post/216 ꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🟢: ((اگر رهبر نبودم، مسئول فضای مجازی کشور میشدم.)) 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۰۷۲۳۱۸ 🟢سادات: ✍سادات جمع سَیِّد و در لغت عربی در اصل سَیوِد (قبل از اِعلال) بوده و به معنی آقا،سرور و مِهتران است. 📌بنابر تعریف فقهی، سیادت عنوانی است برای کسانی که نسب‌شان به حضرت هاشم بن عبد مناف  [جدّ رسول الله (ص) ] می‌رسد. یا به عبارتی از قبیله بنی هاشم باشد.  📗عروة الوثقی، ج ۲، کتاب الخمس، فصل ۲، مسئله ۳. 📌البته در عرف مردم، سیادت بیشتر با نسل حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) پیوند خورده است و مشهورترین شاخه‌های سادات نسل‌شان به امامان شیعه می‌رسد. 📌سادات دارای شاخه‌های مختلفی هستند که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آنها عبارتند از: ●هاشمی، ●محمدی، ●حسنی، ●حسینی، ●موسوی و ●رضوی. 🟢القابی که مردم ایران به سادات مرد و زن می‌گویند، هر چند از طبقات پایین باشند،عبارتند از: ❤️برای آقایان سید: سید، شریف، میر، علوی، کیا، امیر، میرزا، بیگ، شاه، آقا، آقاعمو، آقاسید، میرزا 💖برای خانم‌های سیده: سیده، شریفه، علویه، سادات، میر، بی بی، میرزایه، بیگم، 📌به کسی که مادرش از سادات است "میرزا" گفته می‌شود. 📌برخی از سادات با "میر" صدا می‌زنند و این با میرزا تفاوت دارد. 📘حسینی اشکوری، سید صادق. القاب السّادة. قم، مجمع الذخائر الإسلامیه، ۱۴۱۹ هـ.ق. 📌به دختران یک فرد سید، سیده، علویه، بی‌بی، بیگم، سادات یا شریفه اطلاق می‌شود. 📌فردی که دارای مادر سید و پدر غیر سید باشد، معمولاً میرزا (برای پسران) و میرزایه (برای دختران) نامیده می‌شوند.  👈عده‌ای از اهل سنت «سَیِّد» را با نام "" می‌شناسند. 💠القابی که به سیدها داده می‌شود بر دو دسته است: انتسابی و احترامی 🔘القاب انتسابی برای بیان نَسَب شخص و انتساب وی به طایفه یا قبیله معینی به کار می‌روند، مانند امامی، حسینی، حسنی. القاب انتسابی برای گرامیداشت منتسبان به خاندان محمد به آنان اطلاق می‌شود. 🌸لقب میرزا: معمولاً در بین سادات رسم است که نسبت سیدی از پدر به فرزند برسد. روی همین اصل کسانی که از مادر یا مادر بزرگ سید هستند 👈اصطلاحاً یا یا و ، و حالت مؤنث می‌گویند. 📜در دورهٔ اصطلاحاً به شاهزادگان قاجاری میرزا می‌گفتند و باید گفت که بعضی از وزیران و شاهزادگان این فامیل را دارند و نام خانوادگی را از خود شاه یا شاهزادگان هدیه گرفتند. در دوران پیشتر، میرزا به کسی گفته می‌شد که در کار نوشتن و حساب و کتاب دیوان سالاری‌های دولتی بود و عملاً قشر مرفه و سطح بالای جامعه را تشکیل می‌داد و به صورت عام با سوادان دوران گذشته بودند. از همین رو به سادات تحصیل کرده، میرزا نیز اطلاق می‌شده‌است. 🌸اصطلاح شریف: در عصر حاضر ایرانیان لقب را برای عموم بنی هاشم به کار می‌برند. 👈ولی در  برای ممتاز ساختن فرزندان امام حسن(ع) آنها را و فرزندان امام حسین(ع) را می‌خوانند. 📔جامع الانساب، ۵-۳۴. 📓 المعقبون، ج۱، ص۲۱. 🌐https://fa.wikishia.net/view/%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2706 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2707 ✍پژوهش: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ ادامه👇👇
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۰۷۲۳۱۸ 📜تاریخچه اصطلاح سید: ✍زمان دقیق کاربرد واژه بر نوادگان پیامبر(ص) مشخص نیست، اما اسنادی موجود است که در قرن ششم قمری رواج کامل داشته است. در این عصر قبل از نام علمایی که از اولاد پیامبر بودند، کلمه سید آورده می‌شد. 📌اما شیخ طوسی (متوفی ۴۶۰ق) و نجاشی (متوفی ۴۵۰ق)، همه جا از کلمه ی استفاده کرده‌اند و اگر در جایی از آنها لفظ سید دیده شده، به تنهایی ذکر نشده بلکه به صورت "السیدالشریف" میباشد. 📘جامع الانساب، ص۵-۳۴. 📌در حجاز نیز اهل سنت به کسانی که به پیامبر اکرم نسب می‌رسانند، (جمع: شرفا) می‌گفته‌اند. 📌در کتاب تاریخ بیهق که در قرن ششم نگاشته شده است، فصلی به عنوان سادات بیهق تدوین شده است، و به نسل پیامبر(ص) که بدان نواحی سفر کرده‌اند پرداخته است. 📗تاریخ بیهق، متن، ص۵۴. 📌قبل از آن نیز در تاریخ قم از نسل پیامبر(ص) با واژه یا یاد شده است. 📙تاریخ قم، ص: ۲۰۸و ۲۰۹ 📌ابن حوقل نیز که در عصر نویسنده کتاب تاریخ قم می‌زیسته از واژه ی "سادات"برای آل ابی طالب علیهم السلام استفاده نموده است. 📕صورة الارض، ج۱، ص۲۴۰ 📌با وجود این مستندات می‌توان گفت که واژه ی "سادات" در قرن چهارم برای اولاد پیامبر(ص) کاربرد داشته است. 🌐https://fa.wikishia.net/view/%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2706 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2707 ✍پژوهش: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۰۷۲۳۱۸ 📚منابع تحقیق و پژوهش در خصوص سادات: 📜ابن‌حوقل، ابو القاسم محمد بن حوقل النصیبی ۳۶۷، صورة الارض،‌دار صادر، افست لیدن، بیروت، ۱۹۳۸ م. 📜ابن‌خلکان، وفیات الاعیان، قم، منشورات الرضی. 📜ابن‌طباطبای علوی اصفهانی، ابراهیم بن ناصر، منتقلة الطالبیة، محقق:خرسان محمد مهدی، ناشرالمکتبه الحیدریه، محل نشرقم سال نشر ۱۳۷۷. 📜ابن‌عنبه، احمد بن علی، عمده‌الطالب، انصاریان، قم.  📜ابن‌فندق، علی بن زید البیهقی ۵۶۵، تاریخ بیهق، کتابفروشی فروغی، بی‌جا، ۱۳۶۱ ش، چاپ سوم. 📜ابن‌منظور، لسان العرب، بیروت، داراحیاءالتراث العربی، ۱۴۰۸ق 📜امینی، عبدالحسین احمد، الغدیر فی الکتاب و السنة و الآداب، ج۳، ص۲۹۳-۲۹۰، چاپ سوم، بیروت، دارالکتاب العربی، ۱۳۸۷ ق. 📜حقی، اسماعیل جارشلی، اشراف مکة المکرمه و امرائها فی العهد العثمانی، به کوشش خلیل علی مراد، بیروت، الدار العربیة للموسوعات، ۱۴۲۴ق. 📜خوئی، معجم رجال الحدیث، مرکز نشر الثقافه الاسلامیه، قم، ۱۳۷۲ ش، ج۱۷، ص۲۴. 📜رجایی، سید مهدی، المعقبون من آل ابی طالب، موسسه عاشورا، قم، ۱۳۸۵ش. 📜صدوق، محمد بن علی، عیون اخبارالرضا، تحقیق و تصحیح: حسین اعلمی، بیروت، منشورات موسسه اعلمی. 📜طوسی، محمد، تهذیب الاحکام، به کوشش حسن موسوی خراسان، تهران، ۱۳۶۴ش. 📜فقیهی، علی اصغر، تاریخ جامعه قم، انتشارات اسماعیلیان، قم. 📜قاشانی، عبدالله بن محمد، تاریخ اولجایتو، مهین همبلی، تهران, علمی و فرهنگی، ۱۳۸۴ش. 📜قرشی، علی‌اکبر، خاندان وحی، تهران، دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۸۶ش. 📜قمی، حسن بن محمد بن حسن ۳۷۸، تاریخ قم، توس، تهران، ۱۳۶۱ ش. 📜نجفی، محمدحسن بن باقر، جواهر الکلام فی شرح شرائع الاسلام، بیروت، ۱۹۸۱. 📜عروة الوثقی، ج۲، کتاب الخمس فصل ۲، مسئله ۳. 📜جامع الانساب، ص۵-۳۴. 📜تاریخ بیهق، متن، ص۵۴. 📜تاریخ قم، ص: ۲۰۸ و ۲۰۹ 📜صورة الارض، ج۱، ص۲۴۰ 📜المعقبون، ج۱، ص۲۱ 📜تاریخ الخلفاء، ص۲۴، ۲۵؛ وفیات الاعیان، ج۴، ص۱۳۷ 📜عیون اخبار الرضا، موسسه اعلمی بیروت، ج۱، صص۱۱۰ - ۱۱۱، باب ۹، ح ۱.. 📜مقاتل الطالبیین، ص۳۲۰.. 📜تاریخ طبرستان و رویان و مازندران، ص۱۹۸. 📜قرشی، خاندان وحی، ۱۳۸۶ش، ص۵۸۵-۵۸۶. 📜الذریعه ج۱۶، ص۵۸ 📜المجدی، ص۱۷۱ 📜الفخری، ص۴۱ 📜منتقله الطالبیه، ص۳ 📜عبدالجلیل قزوینی، کتاب نقض، بی‌تا، بی‌جا، ص۶۲۹ 📜تاریخ الخمیس فی أحوال أنفس النفیس، ج۱، ص:۱۸۵ 📜الأنوار فی مولد النبی، ص۳۴۱ 📜الطبقات الکبری، ج۱، ص:۳۵۰ 📜بحار، ج۴۴، ص:۲۴۶ 📜ترجمه تاریخ طبری، ج۱۳، ص:۵۶۶۰ 📜اشراف مکه، ص۲۶ 📜وسائل الشیعه ج۳ ص۳۷۹ ح ۱۰ باب ۳۰ 📜وسائل الشیعه ج۳، ص۳۷۸ ح ۹ 📜سیر اعلام النبلاء ج۱، ص۳۷۲ 📜سیره ابن کثیر، ج۴، ص۷۸ 📜تاریخ مذهبی قم علی اصغر فقیهی ۱۱۵ 📜ابن عنبه، عمدالطالب، ج۱، ۱۸۸-۱۸۹ 📜الغدیر، ج۳، ص۲۹۳ 📜معجم رجال الحدیث، ج۱۷، ص۲۴ 📜نجفی، ج۱۵، ص۴۰۶۴۱۵، ج۱۶، ص۱۰۴ 📜طوسی، تهذیب الاحکام، ج۴، ص۵۷ به بعد 📜لغت نامه دهخدا، مادّه 📜وفیات الاعیان، ج۳، ص۲۴۰-۲۴۱ 📜القاشانی، تاریخ اولجایتو، ص۱۳۱-۱۳۲ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2706 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
{{طلبه‌ی جهادگر، طلبه‌ی تلاشگر، طلبه‌ی بسیجی، طلبه‌ای که آماده است تا در میدان های خطر حضور پیدا کند.}} 💠امام خامنه ای حفظه الله ۱۳۷۰/۱۲/۰۱ 🌐http://mzm22mzm.blogfa.com/post/220 ꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🟢: ((اگر رهبر نبودم، مسئول فضای مجازی کشور میشدم.)) 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─