eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
403 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
254 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐http://mzm22mzm.blogfa.com/post/215 💠حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی: برای مقابله با شبهات و رسيدن به يقين، غير از مطالعه و ، چه راه هايی وجود دارد؟ 👇
📝پاسخ: و مطالعه، تنها نيمه راه است و نيمه باقی، به عمل انسان وابسته است؛ يعنی انسان بايد هم محقق و هم متحقق باشد. 📌 كسی است كه از نظر علمی عميقاً تحقيق كرده و مطالب را برای خود حل كرده است؛ ولی كسی است كه به آنچه فهميده، باور دارد و به آن عمل می كند. 📌اگر كسی عالم محض بود و حرفهای متقن و محكم داشت؛ ولی به آن ايمان نداشت يا به علم خود بی باور بود و به حقايقی كه برايش مكشوف شده، عمل نكرد، كم كم دُچار شك و شبهه می شود. ✨خداوند در با تعبيری لطيف درباره فرعون فرموده است: (وَجَحدُوا بِها وَ اسْتيقنتها أنفُسُهُمْ ظُلماً وَ عُلُوّاً).[سوره نمل آیه ١۴]  🌸موسی كليم (سلام الله علیه) هم طبق آيات قرآن به فرعون فرمود: (لَقَدْ علمتَ ما أنزلَ هؤلاءِ إلاّربُّ السَّمواتِ و الأرض)[سوره اسراء آیه ۱۰۲] ؛ تو خود می دانی كه اينها را كسی جز خدای آسمانها و زمين نفرستاده است. با اين همه فرعون به اين علم خود باور نداشت.  📌فهم و باور، دو چيز متفاوت است: در اختيار ما نيست؛ ولی در اختيار ماست. با فكر كردن، مطالعه يا تحصيل، علمی برای ما حاصل می شود و پس از آن ديگر نمی توانيم بگوييم كه من نمی خواهم بفهمم. در فهم انسان اراده دخيل نيست؛ امّا در باور اراده دخيل است؛ يعنی انسان پس از آنكه چيزی را فهميد، می تواند به آن باور داشته يا نداشته باشد. در بحث ميان دو نفر، گاهی با اينكه يكی مسئله حق را برای ديگری روشن می كند، ديگری زير بار نمی رود؛ يعنی نفس به قدری شرور است كه می تواند در برابر ۴=٢×۲ بايستد و بگويد: من باور نمی كنم، با اينكه فهميده است.  برای اينكه به ويروس درونی «شك و شبهه» مبتلا نشويم، 👈بايد به آنچه فهميده ايم، داشته باشيم و به آن كنيم. تا عمل در كار نباشد، يقين حاصل نمی شود. بهترين راه برای نجات از گزند شبهه اين است كه به آنچه فهميديم، عمل كنيم. 📗نسیم اندیشه دفتر یکم، ص ۱۵۶،۱۵۷ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/952 ꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🟢: ((اگر رهبر نبودم، مسئول فضای مجازی کشور میشدم.)) 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜 💠 کالسنگ ترکیبی از کال/کِل(کوچک) و سنگ و وسیله ای برای پرتاب سنگ های کوچک است. کالسنگ در دهه ۴۰ و ۵چ در روستاها بسیار پرکاربرد بود، چوپانان، کشاورزان، دشتِ بانها و شب پاها به اقتضای شغل شان از آن استفاده میکردند و در گذشته دور، از آن برای جنگ و مبارزه با دشمن از راه دور بکار میگرفتند و سابقه بسیار دراز دامن و ده ها هزار سال قدمت دارد. 📌کالسنگ دو دسته و یک سنگدان دارد و سنگدانش میتواند از چرم، پارچه و نخ باشد و بسته به سلایق افراد، آن را در شکل های مختلف رنگی و غیر آن میساختند. 📌چوپانان گاهی آن را برای رماندن و برگرداندن گوسفندان و دشت بانان برای رماندن حیوانات و ترساندن دزدها و شب پاها برای رماندن خوک و گراز در شالیزارها و گندم زاران از آن بهره میگرفتند، زمانی جوان ترها در صحرا، برای چیدن گردو هم از کالسنگ استفاده میکردند. 📌شایان ذکر است ما بچه ها در دهه ۴۰ و ۵۰ از کالسنگ برای تفریح و نوعی سرگرمی و بازی استفاده میکردیم و گاه‌گاهی در مکان خاصی مثل 👈سر چِکل، کوه، تپه یا چمنی جمع میشدیم و جایی یا نشانه ای را معین میکردیم و سنگ را از کالسنگ به هدف مشترک پرت و بُرد آن را مشخص میکردیم و سنگ هر پرتاب کننده ای، اگر از مبدأ تا به مقصد، بیشتر و دیرتر میرفت آن را بعنوان برنده انتخاب میکردیم، پرتاب بیشتر بستگی به قدرت بازو افراد داشت، کالسنگ را بالای سرمان چند بار میچرخاندیم و بعد با رها کردن یکی از دسته هایش، سنگ به جاهای دور پرتاب میشد. 📌در فارسی آن را میگویند که در نوشته ها و اشعار شاعران بسیار دیده می شود. ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ 💥 @edmolavand
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۳۹۹۱۲۲۹۱۱۴۹ 📌فَلاخَن به معنای ابزار پرتاب سنگ ، ساخته شده از دو ریسمان و قلاب سنگ می‌باشد. 📌فلاخن یک جنگ‌افزار کهن است که خاستگاهش به درستی آشکار نیست ولی می‌نماید که در دورهٔ نوسنگی در حوزهٔ مدیترانه بیشتر کاربرد داشته‌است.  📌فلاخن در متن‌های پارسی به گونهٔ فلاخان، فلخمان، پلخمان، فلماخن، بلخم، دستاسنگ، دست سنگ، قلباسنگ، فلماسنگ، کلاسنگ و کلماسنگ نیز نوشته‌شده‌است. 📌در برخی از شعرهای پارسی نیز به کار رفته‌است: گر کس بودی که زی تواَم بفکندی خویشتن اندر نهادمی به فلاخن . رودکی بالخاصه کنون کز قبل راندن درویش بر بام شود هر کس با سنگ و فلاخن . خسروانی . بنات النعش گرد او همی گشت چو اندر دست مرد چپ فلاخن . منوچهری . مردم غوری ... به فلاخن سنگ می انداختند. (تاریخ بیهقی ). به سند انداخت گاهم ، گه به مغرب چنین هرگز ندیدستم فلاخن . ناصرخسرو. راست چگونه شَوَدْت کار چو گردون راست نهاده ست بر تو سنگ فلاخن . ناصرخسرو. گفت به چه سلاح با من جنگ کنی ،فلاخنی داشت از میان برداشت . (قصص الانبیاء). دشمن گر آستین گل افشاندت به روی از تیر چرخ و سنگ فلاخن بتر بود. سعدی هومر[شاعر و داستان سرای] و بسیاری از نویسندگان یونانی به این جنگ‌افزار اشاره کرده‌اند. در ۴۰۱ (پیش از میلاد) یونانیان👈 در جنگ با اردشیر دوم هخامنشی از سپاه او بسیار آسیب دیدند و به ستوه آمدند. ✍محمد حسین نعمت پور از کهگیلویه: (فلاخن در گویش لُری نامیده میشود.کیوار ؛تکه پارچه ای نواری شکل است که سنگ در ان میگذارند و پرتاب میکنند.) ✍ ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/360 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ ✍قبرستان های قدیم عبارتند از: ۱/ پشت شرکت پاستوریزه فعلی ۲/بالای تپه مرتع صد متری منزل [خانه سرای] خورشیدی ۳/مرتع جنگلی بالای تپه ۴/بغل تپه مرتع ۵/قبرستان مسیحیان ۶/قبرستان ؛ سید مرعشی ۷/قبرستان امامزاده یحیی ۸/قبرستان اطفال ادملا موسوم به ۹/[در برخی از حفاریها جهت ساخت و ساز در مرتع و استخوانهای انسانی گزارش شده است. به نظر می رسد حدفاصل بین دو محل تدفبن امامزاده گان در زمان های دور بوده باشد که این رویه حتی تا مرتع ولّیم و نیز ادامه داشته است🔚محسن داداش پور باکر] 📌تمامی قبرستان ها، قبر ها افرادهای که قبلا گبری بودن و بعدا به دین ایمان آوردند که در پشت باغ جور سره دفن شدند. وقتی اسلام آمد قبرستان امام زاده یحیی پایین محله و قبرستان پاشا علی مدفون شدند ۰۰۰ علی یارت. ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ 🌐http://edmollah.blogfa.com/post/213 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
💌با سلام و احترام خدمت همه سروران گرامی؛ 📝ضمن سپاس و قدردانی از همه عزیزانی که دغدغه ی حراست و نگاهبانی از محیط زیست و حفظ پاکیزگی محیط اطراف به ویژه فضای سبز و را دارند، خواستم با ذکر خاطره‌ای به اهمیت این موضوع بپردازم. 👈بنده دو سال در کشور و شهر زندگی کردم و بلااستثنا شنبه یا یکشنبه هر هفته که تعطیل رسمی آن کشور بود، به پیاده روی و جنگل نوردی می‌رفتم. و تقریبا با یک ربع پیاده‌روی به جنگل می‌رسیدم آن هم در پایتخت مجارستان. 👇 📌چیزی که توجه ی مرا به خود جلب کرد و برایم حائز اهمیت بود و بیان آن خالی از لطف و توجه نیست،نکات زیر می‌باشد: ۱- احترام خاص و ویژه ی مردم و مسئولان [مجارستان] به محیط زیست و جنگل به طوری که فاصله جنگل تا مرکز شهر کمتر از نیم ساعت بود. ۲- حساسیت خاص در رعایت نظافت و پاکیزگی محیط به طوری که در طول این مدت حتی یک بار به کوچک‌ترین مورد بی‌نظافتی و عدم رعایت پاکیزگی رو به رو نشدم. 🔻 ۳- ممنوعیت و عدم ورود خودرو و موتورسیکلت به داخل جنگل با وجود جاده‌های خوب و مناسب. 🔻 ۴- عدم اتراق و زدن چادر و بیتوته مردم در داخل جنگل و ممنوعیت روشن کردن آتش. 🔻 ۵- پرهیز از پهن کردن بساط و خوردن غذا و... ۶- گسترش فرهنگ ورزش همگانی و پیاده‌روی و حضور افراد گوناگون از سنین مختلف در این امر. 🔻 ۷- احترام ویژه به فضای سبز به طوری که حتی یک مورد قطع درخت یا حتی شکستن شاخه درخت دیده نشد. 🔶در ادامه عادت پیاده‌روی و جنگل نوردی با حضور در جنگل‌های اطراف ساری از جمله ارتفاعات مهدشت، جنگل‌های مسیر زرین‌آباد، خارکش، گلورد و جاهای دیگر متاسفانه به فراوانی شاهد👈 قطع درخت و 👈دست‌اندازی به جنگل، 👈روشن کردن آتش و 👈بریدن شاخه‌های درخت،👈 ریختن زباله در دل جنگل و موارد بسیار دیگر هستیم. 🖊امید است با همت همه ی دلسوزان و دوستداران محیط زیست و متولیان امر، جلوی این گونه رفتارهای دور از شأن گرفته و برای ترویج فرهنگ دوست داشتن محیط زیست و جنگل اقدامات شایسته و بایسته صورت پذیرد. اردیبهشت ۱۴۰۳ ✍️مصطفی برزگر ولیک‌چالی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2704 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📊: ۱۴۲۶۸ دنبال کننده 📊: ۲۳۱۴ دنبال کننده 📊: ۱۸۵۶ دنبال کننده 📊: ۷۸۴۰ دنبال کننده 📊 در ایتا: ۳۲۴ دنبال کننده ⏰تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ 📚ادملاوند کتابخانه اسناد منتشر نشده بدون خدمات عمومی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2674 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─