زندگانی_شاه_عباس_اول ۳(@ocbooks).pdf
17.66M
#کتاب
#تاریخ_بدانیم
#آگاهی_بخشی
#شاه_عباس
📚زندگانی شاه عباس اول ۳
✍نصرالله فلسفی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#کتاب
#فرهنگ_کتابخوانی
📚کتاب:
خورشید درخشان شمال.
زندگی نامه شیخ حسن حجتی گیلانی
🔲نشر: بوستان کتاب
🖊مولف حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدتقی ادهم نژاد لنگرودی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#آگاهی_بخشی
#تاریخ_بدانیم
#چهره_ها
#ستارخان
💢 سلطان ستاری دختر ستارخان
✍افراد معروف و مشهور یا منتسب به چهرههای سرشناس بسیاری در قم مدفون هستند.
🌸بانو حاجیه #سلطان_ستاری دختر بزرگ ستارخان در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۶۵ در تهران وفات یافت و در آرامستان دارالسلام قم در نزدیکی قبر آیتالله شیخ حسین غفاری به خاک سپرده شده است.
📌به صورت اتفاقی مقبره ایشان را یافتم.
به یاد گفتاری از سردار ملی: "خاک میخوریم اما خاک نمیدهیم."
🖊#امیرحسین_میرقیصری
۱۴۰۳/۰۵/۲۰
#سلطان_ستاری
#بنیاد_قم_پژوهی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#بیشتر_بدانید
#چهره_ها
#اذان
#موذن
💠#سید_احمد_مراتب
🕋 نخستین ایرانی که بر بام کعبه اذان گفت
🔸مرحوم «سید احمد مراتب» ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) و استاد به نام موسیقی آیینی ایرانی متخلص به «#درةالتاج» بوده است.
🔸مرحوم مراتب در سال ۱۳۵۳ به عنوان نخستین ایرانی بر بام کعبه اذان گفت؛ او بهعنوان مداح و ذاکر اهل بیت نیز مشهور است.
📌وی در اولِ شهریور ماهِ سال ۱۳۳۱ در شهرِ اصفهان چشم به جهان گشود. او پس از انقلابِ ۱۳۵۷ و به ویژه پس از درگذشتِ استاد جلال تاجاصفهانی در زمینههای مختلفِ فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت شده است.
📌مراتب مؤسس و مدیرِ مسئولِ آموزشگاهِ موسیقیِ تاج اصفهانی بود و همچنین عضو هیات مدیره و کارشناسِ موسیقیِ انجمنِ تعزیه استان اصفهان.
📌او در محضر اساتیدی، چون جلال تاجاصفهانی، حسن کسائی، جلیل شهناز، حسین یاوری، علی ساغری و. شاگردی کرد.
📌این هنرمند متعهد همچنین مدتی با ارکستر فرامرز پایور همکاری کرد.
📌از او بیش از ۲۰۰ مقاله، مصاحبه و شعر بر جای مانده که عمدتاً در زمینه عرفان، ادبیات، موسیقی ایرانی و آئینی و تعزیهخوانی است.
📌همچنین تاکنون حدود یک هزار ساعت آواز ضبط شده از این استاد برجسته آواز ایرانی برجای مانده است.
🖤احمدآقا در ۴ آذر ماه ۱۴۰۳ در سن ۷۲ سالگی بر اثر سکته قلبی چشم از جهان فرو بست.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
🖊#محسن_داداش_پور_باکر
۱۴۹۳/۰۹/۰۷
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3793
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_میرمریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#خوانش
#خوانش_سند
📜 سند پرداخت شهریه...
🔺 سند پرداخت شهریه مدرسه نجم آبادی:
{{هو
مبلغ چهار تومان بعنوان مساعده از بابت شهریه صفر مدرسه مرحوم میرزا عبدالکریم نجمآبادی بتوسط حضرت مستطاب شریعتمدار ملاذالاسلام آقای آقا میرزا یحیی نجمآبادی متولی واقعی مدرسه مذکور باینجانب واصل گردید که بعد از برداشتن منافع محسوب فرمایند بتاریخ بیست و چهارم شهر ربیعالاول من شهور سنه ۱۳۴۷
اقل الطلاب
محمدحسین ملایری}}
🔎حجت الاسلام #میرزاعلی_سلیمانی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با کدومش خاطره داری؟
11.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مه_میترا #مامطیر #بارفروش_ده #بارفروش #بابل
🎥 میپزد و میپزاند،گاهی قرص نان و گاهی خاطرات سرزمین مادریاش را.
🖍جوان ۴۴ ساله اهل بابل [#حامدابراهیم_زاده_بازگیر] که در حرفه نانوایی فعالیت دارد تاکنون چهار جلد کتاب نوشته و به چاپ رسانده است.
🎤خانم دیوارگر
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔴#امام_خمینی (ره)
♦️اگر #روحانیون شکست بخورند، جمهوری اسلامی شکست می خورد. این مطلب را بارها گفته ام که روحانیون باید وضعی ارشادی داشته باشند، نه این که بخواهند حکومت کنند. کاری نباید بکنیم که مردم بگویند اینها دستشان به جایی نمی رسید، حالا که رسید دیدید این طور شدند.
♦️استبداد دینی خود تهمتی است که از کنارش نباید گذشت، رادیوها مرتب از آن سخن می گویند و ما را به
خودکامگی متهم می کنند. روحانیون نباید کاری کنند که شاهد دست دشمن بدهند. دخالت ما باید نهی از منکر و امر به معروف باشد.
📚صحیفه نور جلد ۱۹ صفحه ۵۰
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_میرمریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
﷽ن و القلم و ما یسطرون
📩#شناسه۱۴۰۳۱۱۰۳۱۰۳۳
#مردم_شناسی #جامعه_شناسی #زن #خانواده
💠محسن داداش پور باکر:
{{بانوان ایران زمین از ارکان اساسی و سازنده در خانواده هستند.اما نقش زنان و دختران روستایی در این مسئله بسیار برجسته است.}}
✍هدف از نوشتارم پژوهش در مسئله ی #مهارت_های_زندگی در بانوان ایران زمین در دوره های گذشته تاریخ این سرزمین است.
📌این که اساسا مادران سرزمینم چگونه با توجه به عدم گسترش نهضت سوادآموزی در آن روزگاران محدود به شرایط و اقتضائات فکری و فرهنگی توانستند در ابعاد چندگانه ی خانواده و یا جامعه حضور داشته و تاثیرگذار باشند؟
📌حضور بانوان در شکل گیری و ماندگاری #منظومه ها بویژه منظومه هایی همچون #امیر_گوهر #شاه_باجی #معصومه_باکر #تقی_لفوری #طالب_آملی #زهره #مهطن #منوچهر_زهره #کتولی #نجما_رعنا #عباس_مسکین #نازی
#فاطمه_مسکین #مینا_پلنگ
#هادی_رباب #کیجابور #بم_سری_کیجا #ککی #شاباجی_باکر #جهانگیرباکر #هژبرسلطون #حجت_غلامی #مشتی #محمدجوه #نجما #رعنا #عزیز #نگار #حسینا
#نباتی #حلیمه_عبدالله #ایرج_هوبره #اردوان_گلنار #اردشیر_گلنار #منظومه_جیران #طلان_یزدان #خدیج_مَندَسَن #آسیه_نوردین #ماه_بانو_شیرمحمد و... با سبک زندگی متفاوت برجسته است.
امروزه منظومه ها در ابعاد مردم شناسی، فرهنگ عامه و حتی در روانشناسی تربیتی و مهارت های شخصیتی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
📌اما چگونه ممکن شد که بانوان بومی ایران زمین در سر فصل های دانش، نگرش و مهارت در سخت ترین شرایط اقلیمی، تنوع آداب و سبک زندگی ممتاز و پیش تاز باشند؟
📌 بانوی ایرانی پرورش یافته در فرهنگ روستا در چهارچوب باورها، سنت ها، آئین و رسوم های نهفته در تمدن و تاریخ بومی و محلی گالشی، جنگلی و یا دهاتی همواره ممتاز و الگو بوده است.
📌مهم است که بدانید بانوان روستایی نه تنها کلیه وظایف مربوط به خانه و خانه داری را به عهده دارند بلکه بدون مشارکت آنان، امکان تداوم بعضی از فعالیتهای اقتصادی، تولیدی و حتی پایداری برخی آئینها در روستا غیر ممکن بوده و یا حداقل با بحران جدی مواجه خواهد شد .
📌بانوان روستا در دوره های مختلف بویژه از عصر زندیه به بعد توانسته اند در ارتقای بهزیستی روانی و شایستگی های افراد خانواده در مواجهه با واقعیتهای زندگی مدبّرانه، ماهرانه همگام باشند. بنحوی که تصورات شخصی خودشان را در آثار دستی چون گلیم بافی، جاجیم بافی، لمه زنی، قلاب بافی و سایر آثار به گونه ای تولید و عرضه نمایند که امروزه در امتداد آن رویه سخن از میراث فرهنگی بااصالت ابراز می نمائیم.
📌چگونه می شود که بانوان روستا با توجه به شرایط اقلیمی، خاندانی و بومی اما در مدیریت مهارتهای زندگی افراد پیرامون خویش را خلّاق و قادر میساختند تا برای محافظت از خود و اعضای خانواده، هوشمندانه در ارتقای سلامت و روابط اجتماعی سالم، اقدامات موثری انجام دهند؟
📌در تصمیم گیریهای روزه مرّه ی مرد خانواده بانوان سرزمینم چون #ماه_ننه، #نه_نهجان، #سوسو، #گل_دسته، #صبح_گل، #نورخانم، #گل_دده، #نورجان، #سوجان، #خانم_بالا، #ماه_بی_بی، #تاج_خانم، #نازخانم و...] آگاهانه در حل مشکلات با داشتن تفکر انتقادی و خلاقانه یار و همراه همسران خویش بوده اند و با این وجود نقش مادری خویش را تحت تاثیر کاستی ها قرار نمی دادند.
در اینجا سوال مطرح می شود که پژوهشگران و محققین چقدر توانستند در بازنگری این مسئله قلم و قدم برداشته و در تببین آن به جامعه ی امروزی نقش داشته باشند؟
✍دقیقا منظورم از پژوهش این است که به منظور دستیابی به رفتار اثرگذار در سطوح فردی و بین فردی، ابزارهای عاطفی، اجتماعی و فکری مورد نیاز در محیط خانه، محل کار و جامعه باید شیوه ای کسب مهارتها و اصول تربیت از نگاه بانوان روستا موشکافی و بازنگری شود.
👈جامعه ی داتش پژوه در این حوزه که قطعا جستاری طی مسیر کردین، چه آثاری می شناسند و برای چالش های جامعه ی امروزی بویژه ((سبک زندگی نوین در امور بانوان)) چه مقاله ای، نظر و راهکاری ارائه می دهند؟
👈آیا در اختیار بانوان امروزی با توجه به مهارت های بومی اقلیمی، شیوه ای مهندسی شده ی نوین از همان سبک پذیرفته شده ی گذشته قرار دارد و این مسئله مورد مطالعه جامعه ی کارشناسی مربوطه قرار گرفته است؟
📌آنچه که کودک ایرانی، گذشته را تا کنون در گذر عمر راه بوده است، جایگاه متفاوت و موثر بانوان روستایی در تربیت و ارتقا مهارتهای او بوده است.
از بارزترین عوامل منجر به رشد شخصیت کودک ایرانی، استعدادها و تواناییهای ذهنی و جسمی مادران در حفظ، ترویج و گرامیداشت #فرهنگ_عامه و ایمان به باورها، سنت ها و آیین ها بوده است.
✍در پایان این نوشتار باید بگویم که #مدیر و #برنامه_ریز اصلی خانوار روستایی در حقیقت بانوان هستند.
🖊#محسن_داداش_پور_باکر
۱۴۰۳/۱۱/۰۳
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔