🔰 انعام يافته ها
◾️كسانى كه به عبوديت و اطاعت رسول مى رسند،
اينها انعام مى گيرند.
◾️انعامى گسترده كه از بخشش ها و نعمت ها و از كوثر و عافيت، بهره مند مى شوند.
◾️آنچه ما از نعمت ها و بخشش هاى خدا داريم،
همه تنعيم و بهره مند ساختن و زمينه فراهم كردن اوست.
◾️هنگامى كه در برابر اين تنعيم و بخشش، كارى بكنيم، به انعام مى رسيم و اين انعام گاهى به صورت بخشش هاى جديد و گاهى به صورت كوثر و عافيت به انسان مى رسد؛ انعام نعمت و انعام كوثر.
◾️ چه كسانى از سعادت و بهره مندى سهم بيشترى دارند،
آيا آنهايى كه نعمت و امكانات زيادتر دارند؟
◾️راستى كدام يك به نتيجه مى رسند و ادامه مى يابند،
آنها كه از موقعيت و امكانات و نعمت هاى بيشتر بهره مند هستند،
يا آنها كه از نعمت هاى كم بهره بردارى زيادتر دارند
و در هر موقعيت، موضع گيرى خود را مى شناسند و حتى از بدى ها خوب استفاده مى كنند؟
◾️هنگامى كه چند قطره بنزين در جايگاه خودش مى سوزد، حركت ايجاد مى كند، در حاليكه يك درياى بى حساب فقط حرارت مى آورد.
◾️به تعبير قرآن، حجم عمل و حجم نعمت ها نبايد چشم تو را پر كند،
چون آنها كه در جايگاه خود ننشستند، امكانات و فعاليت شان به آنها ثمرى نمى رساند. كارهاشان به خاكسترى مى ماند در باد و در دست طوفان كه به جايى نمى رسد.
◾️ آنها كه در صراط هستند به اين انعام گسترده راه مى يابند، نه تنها از نعمت كه از كوثر بهره مند مى شوند و اين است كه با امكانات كم پيروز مى شوند و جلو مى افتند و ديگران ابتر مى مانند و به نتيجه نمى رسند كه، از كوثر بهره نگرفته اند،
◾️ چون كوثر به معناى كثير النعمه نيست، كثير الخير است. كوثر امكانات و نعمت هاى زياد نيست. بهره بردارى، حتى از امكانات كم و نعمت هاى محدود است.
◾️ رسول از جهت امكانات و نعمت ها در چشم ديگران كوچك بود، ولى از اين كوثر بهره داشت و اين بود كه ادامه يافت. اما سرشارها و بهره مند ها، ابتر و بى ادامه ماندند.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط، صفحه ۱۵۹
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
🌐www.einsad.ir
🔰 معنی بسم الله الرحمن الرحیم
🔶🔸 قرآن با حمد آغاز مى شود و حمد با بسم اللَّه.
🔸 در روايت آمده:
هر كار بزرگى كه با بسم اللَّه آغاز نشود، ابتر است.
ناقص است. دم بريده است.
🔸آيا بسم اللَّه يك حرف و يك كلمه است؟
يعنى در هر كارى كه دستهايت را به هم ساييدى و با لبخند بسم اللَّه الرحمن الرحيم گفتى، به مقصود رسيده اى و حاصل بدست آورده اى؟
🔸 بسم اللَّه، يعنى نشان خدا، يعنى علامت خدا.
🔸بسم اللَّه كلمه نيست، حرف نيست. يك مرحله از آگاهى و يك جريان از معرفت است،
🔸يعنى أَتَوَسَّمُ بِسْمِهِ اللَّه، يعنى خودم را با نشان خدا علامت مى گذارم،
🔸يعنى علامتى ديگر و نشانى ديگر نمى خواهم،
🔸يعنى وجود من نشان از معبودهاى ديگر ندارد،
🔸يعنى گفتار و كردار و پندار من از عامل ها و انگيزه هاى ديگر الهام نمى گيرد.
🔸آن وقت كه با بسم اللَّه به غذا خوردن مى نشينى، يعنى اين خوراك از هوس، از عادت، از لذّت مارك و نشانى ندارد.
🔸بهترين كسى كه بايد در اين لحظه غذا بخورد، تو هستى.
آن وقت كه با بسماللَّه به كار روزانه مى پردازى،
يعنى كه اين كار، مهمترين كار است و تو در اين كار كه مهمترين است، جز اللَّه حاكمى ندارى و محركى ندارى و از عوامل ديگر الهام نمى گيرى.
🔸آن وقت كه با بسماللَّه به خوابگاهت مى روى، يعنى اين خوابيدن با نشان خدا و علامت او همراه است و اين حركت، اطاعت است، عبوديت است.
و در اين هنگام تو، بى حاصل و بى نتيجه نيستى و اين كارها ابتر و ناقص نيست.
🔸هر كارى كه براى غير او باشد و نشان از غير او داشته باشد، بى حاصل است و بى نتيجه و دم بريده و ناقص.
📝استاد علی صفایی حائری
📚کتاب صراط، صفحه ۱۶۵
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
🌐www.einsad.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ علیرضا صفایی حائری
اخوی گرامی استاد صفایی حائری
هم اکنون به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان های قم بستری می باشند.
◀️ برای سلامتی همه بیماران علی الخصوص اخوی محترم استاد دعا کنیم.
🔰اهدنا الصراط المستقيم
🔷🔹 اين طلب، اين فرياد انسانِ متفكّرِ عاقلِ عاشقِ مجاهدى است
كه در راه عبوديّت به جهاد برخاسته
و پس از بلاها و فتنه ها، به عجز رسيده و بانك برداشته
كه با او به او راه يابد،
كه جز اين راهى نيست.
🔹 اين طلب، طلب مشخص و روشنى است
كه تو مى دانى چه مى خواهى.
🔹 تو همراه ها را مى شناسى. همراه هايى كه به انعام گسترده رسيده اند؛
به بخشش ها و كوثرها راه يافته اند
🔹 و تو مانع ها و سنگ هاى راه را مى شناسى و از گم شده ها كه خود را گم كرده اند و به بازى گرفته شده اند خبر دارى.
🔹 و در اين طلب، به اين همه اشاره دارى كه با چه كسى باشى، از چه كسى فاصله بگيرى.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط، صفحه ۱۷۱
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
🌐www.einsad.ir
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰ضرورت رشد
🔶🔸 چرا رشد كنيم؟
چون استعدادش را داريم.
و چون نيازش را داريم
و گرنه گرفتار بحران احتكار
و تراكم استعدادها خواهيم شد
و بيچاره نيازهاى عظيم.
🔸 كسانى كه گندم ها را به خاك مى سپارند،
آنهايى هستند كه وسعت خسيس زمستان
را فهميده اند
و نيازهاى عظيم را شناخته اند
و مى خواهند گندم ها را زياد كنند.
🔸 آنها كه راه دراز و وقت كم را فهميده اند،
مجبورند كه خود را زياد كنند و رشد بدهند.
🔸 اينها زندگى و مرگ را با همين معيار مى سنجند،
اگر زنده اند و اگر مى ميرند،
به خاطر همين زياد شدن است.
زندگى شان تلاوت تكرار نيست
و مرگشان، گم شدن
و از دست رفتن و خودكشى نيست.
🔸 انسان بايد انتخاب كند؛
چه زيستن را و چه مردن را.
🔸 و در انتخاب دنبال
رجحان ها و اهميت ها و ضرورت ها ست.
🔸 هنگامى كه زندگى سازنده تر است،
زندگى و آن لحظه كه مرگ بارورتر است،
مرگ انتخاب مىشود
🔸 و اين است كه مرگ اينها،
خود زندگى است و ادامه عالى ترى از حيات
📝 استاد علی صفایی حائری
📚کتاب رشد، ص ۲۶
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🎊 20% تخفیف ویژه کلیه کتب استاد صفایی حائری
◀️ جهت استفاده از تخفیف ویژه به سایت
www.zekraa.ir
مراجعه بفرمایید.
🔴 مهلت استفاده از بسته تخفیفی تا ۱۶ مرداد می باشد .
✅ پاسخ به سوالات:
🆔@ad_einsad
▶️ @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عرفه
🎙 #عین_صاد
⏳زمان: ۱ دقیقه
📥حجم: ۱ مگابایت
#⃣ #عرفه #عرفان #شب_عرفه #دعای_عرفه
🌐 www.einsad.ir
•═══••@Einsad••═══•
✅ #عرفات
🔶استاد علی صفایی حائری:
با عرفات، معرفتها و آگاهىها شكل مىگيرد و كوچ و هجرت آغاز مىشود.با اين معرفتها از خويش و استمرار خويش و از دنيا و پيوند آن با عوالم ديگر و از شهادت و غيب و از خداوند و احاطه و حضور و رحمت و محبت او،با اين معرفتها حريمها و حرمتها در شعور آدمى مىنشيند و شعور به حرمات آدمى را به حذر و دقت مىكشاند.
📚 حقیقت حج، صفحه 96
🌿 @einsad
5dad6701dfc1d8ab80632143c701635173b1cb56.mp3
18.36M
🔵صوت کامل سخنرانی استاد علی صفائی حائری(عین.صاد)
✅ شرح #دعای_عرفه
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🎊 20% تخفیف ویژه کلیه کتب استاد صفایی حائری
◀️ جهت استفاده از تخفیف ویژه به سایت
www.zekraa.ir
مراجعه بفرمایید.
🔴 مهلت استفاده از بسته تخفیفی تا ۱۶ مرداد می باشد .
✅ پاسخ به سوالات:
🆔@ad_einsad
▶️ @einsad
🔰 فلسفه قربانی
🔶🔸 اينجاست كه اگر بخواهى به آرزوها پا بدهى و نرمى كنى،
تو را مى برند.
و اين است كه بايد قربانى كنى. بايد اين آرزوها را قطع و رمى كنى.
🔸 آرزوى ابراهيم داشتن پسر است و به ابراهيم امر مى شود كه آن را بكش!!
🔸 و همين نكته ىِ بودنِ منى بعد از مشعر الحرام است.
🔸 اينجاست كه بايد در اين سرزمين آگاهىِ بر حريم ها و حدودها، آماده شد
و سنگ و مهمات جمع كرد و مهيا شد
تا آرزوها را رجم و رمى كرد.
🔸 و همان طور كه شيطان كارش را با وسوسه ها شروع مى كند،
انسان هم بايد آماده شود؛
🔸 كه وقتى به اصول توجه كردى و اسلام آوردى
و به اعمالت جهت دادى، آنگاه شيطان زير درختت ريشه مى كند.
🔸 شيطان تا بتواند ريشه ها را مى خشكاند،
اگر نتوانست در نماز خدشه مى كند و ستون ها را صدمه مى زند
و اگر نتوانست شاخه ها را قطع مى كند،
🔸 اگر در اين مرحله هم موفق نشد
آنگاه كه ميوه ها چيده شد آنها را لك دار مى كند
و اگر نتوانست بر آنها خاك مى ريزد.
او بى كار نمى نشيند و تا بتواند كارى مى كند،
گردى مى پاشد، طوفانى به پا مى كند.
🔸 او اميد دارد كه كارش نتيجه بدهد؛ كه:
«ثُمَّ كانَ عاقِبَةُ الَّذينَ أَساؤا السُّوآى انْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ ...».
🔸 چرا كه شيطان اين را تجربه كرده كه سياهى و چركى زياد،
رفته رفته اصول را هم از بين مى برد.
انسان وقتى به گناهان كوچك بى توجه شد،
اين كوچك ها او را به گندها مى كشاند ...
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب حقیقت حج صفحه ۲۲
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
⚫️ با توجه به اینکه امشب لیله الدفن حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ علیرضا صفایی حائری (رحمه الله) می باشد.
لذا از عموم مومنین و مومنات تقاضا داریم برای ایشان نمازی را که در روایات توصیه شده است در اولین شب خاکسپاری برای میت خوانده شود را بجا آورند.
◼️طریقه بجا آوردن نماز لیله الدفن:
▪️دو ركعت است،
در ركعت اوّل حمد و آيه الكرسي
و در ركعت دوم حمد و ده مرتبه اِنَّا اَنْزَلْناهُ في لَيْلَهِ الْقَدْرِ
▪️و چون سلام دهد بگويد:
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَابْعَثْ ثَوابَها اِلَي قَبْرِ علیرضا بن عباس
🔰 عظمت غدير
🔷🔹 داستان غدير و تاريخ غدير،
از عظمت غدير و ضرورت ولايت و ريشه اى بودن اين مسأله خبر مى دهد.
🔹 رسول در آن هنگام و در زير آن آفتاب سوزان،
آن همه جمعيت را براى چه نگه مى دارد
و چه پيامى براى آنها دارد؟
🔹 بايد اين پيام اساسى ترين پيام او باشد
و بزرگترين ستون دين او،
چون او براى هيچ يك از پايه هاى دين خود،
اين گونه دعوت نكرد
و اين گونه مردم را گرد نياورد.
🔹بايد اين مسأله را تحليل كرد
و توضيح داد كه :
۱. ولايت چيست؟
۲. چه زيربناها و پايه هايى دارد؟
۳. و چه ضرورتى؟
۴. هدف اين ولايت و رهبرى چيست؟
۵. رسول براى اين ولايت و رهبرى چه گام هايى برداشته؟
🔷🔹 باشد در اين تحليل،
عمق پيام رسول، كه شيعه را بپاداشت
و تاريخ او را به خون كشيد،
لمس شود و احساس شود تا آنها كه در راهند،
بيشتر بتازند و آنها كه سنگ راهند، به خود آيند،
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب غدیر، صفحه ۹
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰 ولايت چيست؟
🔶🔸اين ولايت، بالاتر از محبت و دوستى و عشق است؛
🔸 كه عشق على در دل دشمنان او هم خانه داشت.
🔸 آنها كه شكوه و وقار كوه و زيبايى دشت و عظمت كوير و دريا و جلوهى طلوع و غروب، اسيرشان مى كند و چشمشان را مى گيرد
و دلشان را به بند مى كشد، چگونه مى شود شكوه و عظمت آن روح بزرگتر از كوه،
زيبايى و گستردگى آن قلب وسيعتر از هستى
و عظمت و ناپيدايى آن سينه ى ناپيداتر از كوير و عميقتر از دريا
و جلوه ى آن طلوع بى غروب،
چشم و دل و عشق و احساسشان را پر نكند.
🔸هر كس با هر مشربى و عقيده اى، مى تواند دوستدار على باشد.
🔸 در على، علم و عشق،
تدبير و شمشير،
حريت و عبوديت،
نجواى دل و آتش سخن،
زمزمهى شب و فرياد روز،
قدرت و عزت و تواضع و ذلت،
نرمش و آشنايى و خشونت و پايدارى،
🔸 در على اين همه هست و اين همه بخاطر حق است و براى اوست و اين است كه همه ى او دوست داشتنى است و حتى دشمنش در دل شيفته ى اوست و مخالفش در پنهان شيداى او.
🔸 ولايت على، نه على را دوست داشتن كه فقط على را دوست داشتن است.
🔸ولايت على، على را سرپرست گرفتن و از هواها و حرف ها و جلوه ها بريدن است.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب غدیر ، صفحه ۱۱
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔺تجدید چاپ #کتاب_غدیر
جهت خرید به سایت زیر مراجعه کنید.
www.zekraa.ir
🔴 برای سفارش کتاب در تعداد زیاد با شماره زیر تماس بگیرید.
09127461022
نگرش شیعه به ولایت.mp3
2.66M
🎙 نگرش شیعه به ولایت
◀️ استاد علی صفایی حائری
#پادکست_ویژه_دهه_ولایت
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri