eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
845 عکس
203 ویدیو
10 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است» • گروه #شعر و هنر ما : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed https://virasty.com/Taha_mojahed
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌سالها پیش، حسین کچویان در مناظره‌ای با سید جواد طباطبایی، عنصر اسلام را مهمترین قوام‌بخش هویت ایران در طول تاریخ دانسته بود. حالا با گذشت ۹ سال از آن تاریخ، در حالی که سید جواد طباطبایی اغتشاشات هفته‌های اخیر ایران را «انقلابی ملی در دل انقلاب اسلامی» خوانده، حسین کچویان با صراحتی به مراتب بیشتر از آن مناظره، می‌گوید: «انقلاب، همچون تاسیس جامعه است و خون می‌خواهد. انقلاب مجاهدتی به طول چند قرن می‌خواهد.» در اعتراض‌ها و اغتشاش‌های این دو هفته، خبری از خون دادن برای تاسیس جامعه نیست، همچنان که هیچ مطالبه‌ معلوم و گفتار سیاسی، هم در آن وجود ندارد. این بی سر و سامانی چنانکه دکتر کچویان در برنامه جهان آرا گفت، ریشه‌ در راهی دارد که نیروهای سیاسی داخل جمهوری اسلامی در طی چهار دهه طی کردند. فیلم بخشی است از صحبت‌های حسین کچویان در برنامه جهان آرا، شبکه افق، به تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱. _ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ کسی که حجاب را رعایت میکند «سلطه پذیر» است؟ ____ زندگی برای علوم انسانی 💠 @ensani_islami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯️ ترک دارد دلمان همچون انار آخر پاییز همه شبهای دلتنگی بدون تو شب یلداست... ___ _ 💠 @ensani_islami |زندگی برای علوم انسانی
چیزی که اعتراضات قم داشته اینکه مذهبیون دیگه اجازه تذکر به ما رو به خودشون نمیدن. _ __ زندگی برای علوم انسانی ✅ 🔻https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
چیزی که اعتراضات قم داشته اینکه مذهبیون دیگه اجازه تذکر به ما رو به خودشون نمیدن. _ #توییت __ زندگی
تحلیل مقام معظم رهبری این بود که دعوای بین بدحجاب و باحجاب توی جامعه وجود نداره. این یعنی دامن زدن به مسئله حجاب توی وضعیت موجود حتی به عنوان حرف حق بازی کردن توی زمین دشمن هست. اینکه وضعیت فرهنگی فعلی ایراد داره، اینکه گشت ارشاد مشکل داره، اینکه اونی که انتخابش یک نوع حجاب دیگه هست مشکل داره همه این بحثا خوبه اما زمین بازی فعلی توی اتفاقات اخیر مال این بحث نیست، باید زمین بازی رو تغییر داد بعد گفتگو کرد. ____ ___ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
چه طور میشه از انستیتویی پژوهشی وابسته به حزب جمهوری خواه تز ایرانشهری داد ؟ ____ _ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
بُبرید زلف و کرد به خسرو اشارتی یعنی که عمر توست، نمی‌خواهمش دراز! @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من خوف این رو دارم که مردم به خاطر امثال من به بهشت بروند.... ____ _ 💠 @ensani_islmai | زندگی برای علوم انسانی
از نحو تولید علوم اجتماعی در ایران میگوید... ♦️نیاز نیست علوم اجتماعی متناظر با فرهنگ اسلام تولید شود..! 🔷 مدیریت دانش گرفتن مدیریت از حال تکنوکرات و شتابزده و توجه به مدل های تاریخی و بومی است. _ __ 💠 زندگی برای علوم انسانی ✅ 🔻 https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
فقط زن ها و بچه ها هستند که بی قید و شرط دوست داشته میشوند. یک‌مرد فقط در شرایطی دوست داشته خواهد شد که بتواند چیزی فراهم کند. ____ _ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
رابطه دولت حداقلی و ربوبیت تکوینی دولت حداقلی در اندیشه لیبرال ریشه در نگاه مسیحیت به ربوبیت تکوینی دارد. نگاه مسیحیت در ربوبیت تکوینی مانند ساعت ساز و ساعت است و با آنچه در اصطلاح جامعه مسلمین نسبت به ربوبیت تکوینی به کار برده میشود متفاوت است. در اندیشه مسیحیت خدارا آن چنان تصور میکنند که جهانی سالم و منظم خلق کرده اما برای آن ربوبیت تشریعی ندارد. صرف خالق است حتی با مرگ خالق مخلوق چه بسا از بین نرود و بر اساس نظمی که برای آن ساخته شده است ادامه پیدا کند. از این رو معتقد اند قوانین عالم که خدا آن را خلق کرده است در حرکت و سیر طیبیعی خود بهترین مدل را دارا اند در صورتی که ما قوانین واقعی را کشف نماییم و طبیعت(که قوانین آن ضروری و کلی است) را بر اساس آن چه هست بشناسیم و اقتصاد و قوانین اجتماعی را بر ان منطبق کنیم بهترین مدل را یافته ایم. جریان حاکم در بازار که بر اساس عرضه و تقاضا شکل میگیرد از جمله قوانین ضروری و واقعی طبیعت است که از اراده یک فرد خارج بوده و نمیشود خللی در ان ایجاد نمود این امر مارا وادار مینماید که دولت را در دخالت از این روند طبیعی برکنار نماییم و به حداقلی بودن ان تن دهیم. __ __ @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
شاید بتونم بگم سوزناک ترین حرفی که از رهبرمون تا به حال خوندم این عبارت باشه که میگن: ✅ "در این سخنرانی های ما هم گاهی حرف های خوبی در گوشه کنار هست؛ منتها غالبا دقت نمیشود و همین طور ناپدید میگردد!" و مردم ما هنوز بعد از چهل سال از معنی ولی فقیه یا یک دیکتاتور را تصور دارند یا نهایت یک مرجع دینی سیاسی .... __ __ 💠 @ensani_islami |زندگی برای علوم انسانی
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
شاید بتونم بگم سوزناک ترین حرفی که از رهبرمون تا به حال خوندم این عبارت باشه که میگن: ✅ "در این سخن
اصلی ترین مظلومیت ولی فقیه ما که حتی بین جامعه مذهبی و حزب الله هم اون رو مظلوم جلوه میده‌ ناشناخته بودن "منظومه فکری" ایشون هست. عملا رسانه ها و حزب الله صرفا یک شخصیت سیاستمدار انقلابی رو از ایشون نشون دادن.
هرچه امروز میکشیم از هاشمی هاست چه "رفسنجانی" چه "گلپایگانی" ____ 🕊️ __ @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
🕯️ من که می‌گویم در این بازار از هر سو زیان هرچه را بفروشی و ساغر بگیری بهتر است ____ ____ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
روزنامه ایران در شماره امروز خود در یادداشتی به انتقاد از رویکرد شبکه ۴ صدا و سیما و برگزاری مناظراتی میان جریان‌های فکری مختلف پرداخته است. این مطلب جوانانی را که در خیابان‌ها صدای اعتراض خود را بلند می‌کنند، کسانی معرفی کرده که رهبری و مرجعیتی در میان جریان روشنفکری ندارند و در مقابل ترجیح می‌دهند پیشوای خود را در میان سلبریتی‌ها و چهره‌های ورزشی برگزینند. در ادامه این یادداشت روزنامه ایران آمده است: «کنشگری خشونت طلبانه در حوادث اخیر کاملاً پیدا است و این افراد حتی از مرجعیت روشنفکری عبور کرده‌اند. به‌طوری که شورش این گروه، فاقد مرجعیت و رهبری است بلکه سلبریتی‌های هنری و ورزشی جای مرجعیت روشنفکری را گرفته‌اند. مگر اینکه روشنفکری ایران رفتارهای خشونت بار آنها را تایید کند.» همچنین در بخش دیگری از این یادداشت به مناظره‌هایی اشاره شده که در برنامه «شیوه» در شبکه چهار صدا و سیما برگزار می‌شود. روزنامه دولت با انتقاد از این برنامه، مدعی است آوردن چهره‌های روشنفکر که به صراحت «خشونت‌های رخ داده در خیابان از سوی اغتشاشگران را محکوم نمی‌کنند» باعث می‌شود این افراد در میان معترضان پیرو و طرفدار پیدا کنند. روزنامه ایران در ادامه نوشته است: «نتیجه قهری این شکل از مدیریت برنامه شیوه آن است که روشنفکری صاحب پیروان می‌شود و پیروان بی‌سر، مرجع پیدا می‌کنند. این کار شبکه ۴ دو سر و بدن ناهمگون را به هم اتصال می‌دهد.» در پایان این روزنامه راه حل پیشنهادی را این دانسته که «مجری و شرکت کنندگان همواره در طول گفت‌وگو یکصدا رفتارهای خشونت‌آمیز را محکوم کنند.» منبع: یورونیوز __ 💠 @ensani_islmai
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
روزنامه ایران در شماره امروز خود در یادداشتی به انتقاد از رویکرد شبکه ۴ صدا و سیما و برگزاری مناظرات
من هرگز از پیدایش افراد شکاک در اجتماع که علیه اسلام سخنرانی کنند و مقاله بنویسند، متاثر نمی‌شوم و بلکه خوشحال هم می‌شوم. دینی که منطقش براساس فکر، عقل، فلسفه و مصالح است، از این جهت نگرانی ندارد. وجود افراد شکاک، وقتی خطرناک است که حامیان دین آنقدر مرده و بی‌روح باشند که در مقام جواب برنیایند. ، کتاب آینده انقلاب اسلامی ___ زندگی برای علوم انسانی ✅ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در میان کشور های منطقه فقط ایران است که یک است. هیچکدام از کشورهای همسایه هنوز کشور نشده اند. ___ 💠 @ensani_islmai |زندگی برای علوم انسانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ جدایی فسلفه از اسلام تهمت به دین بود. 🔷 انکار عقلانیت در دین مانند انکار خورشید است.... ____ 💠 @ensani_islami |زندگی برای علوم انسانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷ما هیچ وقت تلاش نکردیم برای اینکه صاحب تئوری امنیت شویم. ♦️شما هم میتوانی موشک بسازی و هم بنیاد نظری ساخت موشک را تئوریزه کنی. ___ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
🔷ریشه مشکلات اخلاقی را فهمیدن و راه علاج را نشان دادن مشکل اخلاقی را حل نمی کند.! ♦️اگر جرات بود میگفتم کتب اخلاقی مشهور حتی نسخه اخلاقی هم نیستند! ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
🔷ریشه مشکلات اخلاقی را فهمیدن و راه علاج را نشان دادن مشکل اخلاقی را حل نمی کند.! ♦️اگر جرات بود میگ
📜 ویژگی کتب اخلاقی از منظر امام خمینی رحمه‌الله علیه : ◾ حتّى علماء اخلاق هم كه تدوين اين علم كردند، يا به طريق علمى- فلسفى بحث و تفتيش كردند مثل كتاب شريف «طهارة الأعراق» محقق بزرگ «ابن مسكويه» و كتاب شريف «اخلاق ناصرى» تأليف حكيم متألّه و فيلسوف‏ متبحِّر افضل المتأخّرين نصير الملّة و الدّين - قدّس اللّه نفسه الزكيّة- و بسيارى از [قسمتهاى‏] كتاب «احياء العلوم» «غزالى» - و اين نحو تأليف علمى را در تصفيه اخلاق و تهذيب باطن تأثيرى بسزا نيست، اگر نگوييم اصلًا و رأساً نيست- و يا از قبيل تاريخ الأخلاق است- به اصطلاح نويسنده- كه مشتمل بر قصص و حكايات و امثال و وقايع است، كه صَرف وقت در آن انسان را از مقصد اصلى بازمى‏دارد. ◾كتاب «احياء العلوم» كه تمام فضلاء او را به مدح و ثنا ياد مى‏كنند و او را بدء و ختم علم اخلاق مى‏پندارند ، به نظر نويسنده در اصلاح اخلاق و قلع ماده‏ فساد و تهذيب باطن كمكى نمى‏كند، بلكه كثرت ابحاث اختراعيّه و زيادى شعب علميّه و غير علميّه آن و نقلهاى بى‏فايده راست و دروغ آن انسان را از مقصد اصلى بازمى‏دارد و از تهذيب و تطهير اخلاق عقب مى‏اندازد. بالجمله، به نظر قاصر، اخلاق علمى و تاريخى و همين طور تفسير ادبى و علمى و شرح احاديث بدين منوال از مقصد و مقصود دور افتادن و تبعيدِ قريب نمودن است. ◾نويسنده را عقيده آن است كه مهم در علم اخلاق و شرح احاديث مربوطه به آن يا تفسير آيات شريفه راجعه به آن، آن است كه نويسنده آن با ابشار و تنذير و موعظت و نصيحت و تذكّر دادن و يادآورى كردن، هر يك از مقاصد خود را در نفوس جايگزين كند. و به عبارت ديگر، كتاب اخلاق، موعظه كتبيّه بايد باشد و خود معالجه كند دردها و عِيبها را، نه آن كه راه علاج نشان دهد. ريشه‏هاى اخلاق را فهماندن و راه علاج نشان دادن، يك نفر را به مقصد نزديك نكند و يك قلب ظلمانى را نور ندهد و يك خُلق فاسد را اصلاح ننمايد. كتاب اخلاق آن است كه به مطالعه آن، نفس قاسى نرم، و غير مهذّب مهذّب، و ظلمانى نورانى شود؛ و آن، به آن است كه عالِم در ضمن راهنمايى، راهبر و در ضمن ارائه علاج، معالِج باشد و كتاب، خود، دواىِ درد باشد نه نسخه دوانما. ◾طبيب روحانى بايد كلامش حكمِ دوا داشته باشد نه حكم نسخه. و اين كُتب مذكوره نسخه هستند نه دوا، بلكه اگر جرأت بود مى‏گفتم: «نسخه بودن بعضى از آنها نيز مشكوك است»، ولى از اين وادى صرف نظر كردن اولى است. صفحه 13 شرح حدیث جنود عقل و جهل _______ ____ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی
🕯️ ز اعماق قرون از بین جمعیت ترا دیدیم تو هم ای ناز مطلق از همان بالا ببین ما را _ 💠 @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی