eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
145 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏆با سپاس از استادکوچکی استاد صوت و لحن .. 👤استاد راغب مصطفی غلوش 🎼فراز اول : بیات نوا + بیاتِ عجم 🎵فراز دوم : هزام https://eitaa.com/eshragholqoran 🔰⚜🔰⚜🔰⚜🔰⚜🔰⚜🔰⚜🔰
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 👥 تواشیح بسیار زیبا و خاطره انگیز ((صَلَوةُ اللَّهِ سَلاَمُ اللّهِ ...)) ⏱مدت زمان : ۲:۳۷ ⚜️🛑 @eshragholqoran ⚜️🛑⚜️🛑⚜️🛑⚜️🛑⚜️🛑
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤صوتی👆🏻👆🏻👆🏻 💠توضیحات بسیار دقیق و کاربردی استاد غلامرضا شاه میوه ، کارشناس و مدرّس قرآن کشورمان ✳️موضوع : شروع مناسب تلاوت ⏲مدت زمان : ۲۳:۳۸ ⚜🛑@eshragholqoran ⚜️🛑⚜️🛑⚜️🛑⚜️🛑⚜️🛑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پژوهشی ' را همراه باصوت 🔊 استاد صدیق منشاوی. .. ✅ @eshragholqoran 🔰⭐️🔰⭐️🔰⭐️🔰⭐️🔰⭐️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 فراز برتر تاریخ تلاوت با صدای لطیف و دلنشین استاد محمد صدیق منشاوی 🟡 نغمه نوا در مقام بیات (اکتاو دوم)
AF: ♦️إِنَّمَا إِنَّ👇👇محل تولید و خروج حرف _ جلوی مخرج لام یعنی بخش بالای لثه بالا درابتدای کام بالا همراه با ارتعاش تارهای صوتی و صفت استعفال دارد و نیز حروف جهری می باشد . ♦️إِنَّمَا = إِنَّمَا نیز برای کردن و متضاد کردن دو نفر یا فعلی و یا امری یا گروهی در ایات بکار می رود (نفی ) و معنی قطعاً/یا فقط می دهد 🔺و هرگز در اول جمله معنی نمی شود 🔺 اِنَّ + مَا اینجا نیز بعد از نُطْعِمُكُمْ ترجمه می شود .🌷🍃 🔷 نُطْعِمُكُمْ = نُطْ : حرف از حروف و چنانکه قبلاً گفته شد ؛ قوی ترین حرف می باشد ؛ حرفی است(نوک زبان برخورد با چین و شکن لثه ے بالا) وبالا آمدن ریشه ے زبان به سمت سخت کام و گود شدن وسط زبان =زبان با کام گنبدی شکل بالا هم طبق می شود و ایجاد صفت می کند و در حال : در این عبارت به دلیل بودن از فرعی نیز است و باید شود هنگام جدا شدن نوک زبان از مخرج ساکنه : لغزش حرف منجر به حرکت نشود❌ پر حجم و مفخّم تلفظ می شود 🍃 و نیز در این عبارت در چهارمین مرحله ے طاء است 🌷🍃 نُطْ/عِ/مُ/كُمْ/ : حرف نون صیغه "14"فعل ماضی/ طعام / کم =شما حرف کاف نیز یک حرف لهوی است با این تفاوت که نوک زبان کوچک با ریشه زبان بزرگ مماس میشود و حرف قاف را تولید می کند اما در مورد کاف لهات(زبان کوچک) کمی به انتهای سخت کام برخورد و با تولید می شود / باید دقت شود حرف کاف اَدا نشود بلکه چنان که قبلاً نیز گفته شد بهترین کاف است که صوتش بین کاف و گاف باشد. (یعنی کمی از شدت ان کاسته شود) 🔻 لِوَجْهِ اللَّهِ : لِ : لام از حروف استعفال ؛ کم حجم و ترقیق و محل تولید در ابتدای کام بالا عقب تر از چین و شکن لثه ے بالا / 🔻وَجْ : واو از بین دو لب کم حجم /🔷 وَجْ :حرف جیم نیز صفت استعفال دارد و ترقیق و کم حجم و در حال سکون می گیرد که باید کمال دقت شود این قلقله تبدیل به حرکت نشود❌ (به هنگام تلفظ سمت صفتش رها می شود ) / حرف #ه است و لام جلا له هم ترقیق تلفظ می شود هِ اللَّهِ /🌷🍃 لَا نُرِيدُ : لَا / حرف نفی الف حرف لام ترقیق است :/نُرِيدُ =نمی خواهیم / حرف راء ترقیق و حرف دال نیز ترقیق و حرفی می باشد مِنْكُمْ =از شما جَزَاءً= پاداش جَ/ حرف #ج از چسبیده شدن عقب تر از سر زبان با سخت کام همراه با ارتعاش تارهای صوتی تلفظ میشود و از حروف می باشد نباید در هنگام تولید فشار وارد شود چرا که موجب آسیب تجویدی ❌ زَ زاء ترقیق از حروف استعفال و محل تولید و خروج مرز به سخت کام و همراه با ارتعاش تارهای صوتی و حرفی است زَا الف مدی نیز حرف ماقبل خود و ترقیق است؛ و به دلیل این که بعد از الف ءً آمده و همزه جزء کلمه هست ؛ لذا : الف مدی بیش از اندازه خود تا 4" حرکت و بیشتر سیر و کشیده می شود 🍃 🔷 جَزَاءً /ء همزه قطع از حروف استعفال : محل تولید و خروج أقصی الحلق (دورترین قسمت حلق به دهان ) در هنگام تولید تارهای صوتی به هم می چسبد و راه عبور هوا را کاملاً می بندد و چون هوای بازدم پشت مخرج فشار وارد می کند تارهای صوتی به ناچار و باشدت از هم جدا می شوند و تیز همزه را تولید می کند.(یک لحظه قطع صوت ایجاد می شود) (به همزه قطع و حرف غیر مدی مشهور است ) ♦️ جزَاءً همراه با تنوین نصب که به حرف واو رسیده جزاءًوّ با سیر غنّه "۲" حرکت (ادغام متقاربین) 🔷جَزَاءً ولَا : لام ترقیق و الف مدی نیز طابع حرف ماقبل(ترقیق) وَلَا / شُكُورًا شُ/ عقب تر از سر زبان در حالی که شیار شیار است به سخت کام نزدیک می شود و جزء حروف همسی است و بدون ارتعاش تارهای صوتی تلفظ می شود نباید در تولید حرف ش فشار وارد نمود آسیب تجویدی ( یعنی نباید حرف شین منتشر شود و یا تکرار شود ❌ كُو/ ضمهّ و واو مدّی مثل هم تلفظ می شود و تنها تفاوتشان در میزان کشش می باشد دارند / 🔻 رًا راء نیز در بالا ترین حالت تفخیم است چرا که بعدش الف آمده این تفخیم نباید موجب درشتی الف شود چرا که الف از حروف رقیق و یک حرف جوفی است شود / 👌نوع وقف : ابدال و مد طبیعی "۲" حرکت می باشد. 🔰⚜🔰 اءً_وَلَا_شُكُورًا_ https://eitaa.com/eshragholqoran ❇️ اینگونه تجوید را فرا گیرید تا ماندگارگردد. 🌷🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم با تحیت و در خواست سعادتمندی و عاقبت بخیرے .. از بارگاه الهی. .. احتراماً زیارت وارث در پیوست همین . .تقدیم می گردد.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت ابتدای ایات سوره مبارک قیامت. .. 🔰استاد عبدالباسط http://www.parsquran.com/data/show.php?user=far&lang=far&ayat=1&sura=75👌متن کامل سوره قیامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پژوهشی ' را همراه باصوت 🔊 استاد صدیق منشاوی. .. ✅ @eshragholqoran 🔰⭐️🔰⭐️🔰⭐️🔰⭐️🔰⭐️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼 آموزش مقامات 🎼 💎آموزش ابتدایی و ساده "مقام شناسی" توسط استاد شاه میوه 3⃣ _🎵 مقام راست (رست) 1-زمزمه. 2-ترتیل. 3-ابتهال. 4-تلاوت 🎧قاری؛ مرحوم شحات محمد أنور https://eitaa.com/eshragholqoran
🎼🎵 ❇️آموزش مقام رست در تلاوت قرآن🔰🔰🔰 1 - معنای لغوی : رست یا راست به معنی حقیقت و درستی به کار می رود. رست کلمه‌ای تازی است. به معنای مستقیم این مقام در مغرب به اسم «استهلال» شناخته می‌شود. 2 - گستردگی و پیشینه : این مقام در تمامی بلاد مسلمین کاربرد داشته و دارد عده‌ای معتقدند که این مقام از دیرباز ماهیت و حقیقت خود را حفظ کرده و تا به امروز پابرجا مانده است. در قرون وسطا این مقام به عنوان اولین و اصلی‌ترین مقامات موسیقی بوده و امروزه اعراب آن را در جایگاه دوم بعد از بیات قرار داده‌اند و لقب «اب النغمات یا پدر نغمات» و در پاره‌ای از موارد نام «ملک‌النغمات» را به خود گرفته است. عده‌ای از اساتید لحن، قدمت این مقام را به زمان حضرت آدم (ع) می‌دانند و می‌گویند. رست ناله‌ای انسانی است که دست از همه چیز برای بهشت شسته است این مقام پس از بیات از جمله وسیع‌ترین و گسترده‌ترین مقامات است آن چنان که بسیاری از قراء زیربنای قرائت خود را به صورت مبسوط خوانی بر آن استوار نموده‌اند. این مقام کلید ورود به سایر مقامات و الحان است. نغمه‌ی رست در موسیقی ایرانی نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های هفتگانه و اصلی مطرح است. 3 - کیفیت آهنگ : این مقام از جمله مقام‌های زیبا اصلی و با صلابت عرب است و براساس یکی از امثال عربی «اذا طال لیلک فالرست» یعنی در شب به این مقام سفارش شده است. همچنین حالت وقار متانت و بیانگری در آن مشاهده می‌گردد و بسیار مناسب قرائات مجلسی است . این نغمه از نظر لحنی حالتی ضربی داشته و تحکم و تاکید و القاء امر را متصور می‌گرداند. به این خاطر غالب آیاتی که دارای تاکید، تحکم، امر، تضرع، درخواست، ادعیه، توبه، انابه» است در آن تلاوت می‌گردد. این مقام حالتی شبیه به اشاره به نزدیک و ضمیر این دارد. 4- موضوع آیات : این مقام در آیات «توحید، اسماء و صفات الهی، نشانه‌های الهی، نبوت ، عقاید، احکام و عبادات، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 5 - تاثیرات : از جمله تاثیرات این مقام برانگیخته شدن حس مردانگی و جسارت و حرکت به سوی کشف حقیقت در شنونده است. و زیرشاخه‌های آن نیز تاثیراتی نظیر آغاز بهار یا حقیقت روایت سرگذشت انسان‌های حقیقت‌جو و ایجاد تصویری زیبا از حقیقت و درستی در ذهن شنونده ایجاد می‌کند. 6 - جایگاه اجرا : این مقام پس از مقام بیات، نهاوند، عجم و سه‌گاه ارائه می‌گردد ولی با توانمندی که دارد در هر موقعیتی از قرائت قابل اجرا می‌باشد. 7 - گوشه‌ها و نغمه‌های فرعی : برخی از نغمات فرعی در این مقام عبارتند از «سوزناک، نوروز، دلنشین، اصفهان، ماهور، سازگار، سوز، دارا، نیشابورک و پگاه» را می‌توان نام برد. 8 - قاریان برتر : از اساتیدی که در این مقام شهرت بیشتری دارند می‌توان راغب مصطفی غلوش، مصطفی اسماعیل، رفعت، حصان، شعشاعی، صیاد و متولی عبدالعال را نام برد. https://eitaa.com/eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمعه شب بهارصلواه و شب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) )🌴و قرائت دعای عظیم کمیل ... با صدای مهدی سماواتی اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُم