eitaa logo
مکتب خانه
319 دنبال‌کننده
781 عکس
327 ویدیو
264 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمد فربهی
13.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از شهر بیرونشان کنید! اینها مردمانی پاک‌دامن‌اند! متاسفانه خیلی از جاهای کشور، فضا این‌گونه شده!، برای خودشان هم در مقابل تذکرها جواب دارند؛ شما نگاه نکنید! شما کنار دریا نیایید! شما به جنگل‌های شمال نیایید! شما به پارک‌ها و مراکز تفریحی نیایید! شما به بازارها و پاساژها نیایید! شما در خانه‌‌هایتان بمانید، و بیرون نیایید! گویا برای کسانی که می‌خواهند خود و خانواده‌‌هایشان پاک باشند، حق شهروندی و استفاده از فضاهای عمومی قائل نیستند، یکی از دوستان می‌گفت: در کانادا وضعیت بد‌پوششی به جایی رسید که مجلس‌شان، عریان شدن خانم‌‌ها در کوچه و خیابان را نیز مجاز شمرده‌؛ مادری با یکی از برنامه‌‌‌های رادیوئی تماس گرفته، گفته بود؛ «ما تا کنون فرزندانمان را کنار دریا و پارک‌‌ها نمی‌بردیم، امروز دیگر توی خیابان‌ها هم نمی‌توانیم ببریم!» اما اگر همین‌وضع ادامه‌یابد روزی فرا می‌رسد که دیگر نمی‌گویند: شما نگاه نکنید! شما از خانه بیرون نیایید! شما... بلکه آلودگی، فضای شهرها را چنان خواهد گرفت که انسان‌های آلوده، درباره‌ی انسان‌های پاک می‌گویند: از شهر بیرونشان کنید، این‌ها مردمانی پاک‌دامن‌اند!(سوره‌ی اعراف، آیه‌ی۸۲) پی‌نوشت؛ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ قَرْيَتِكُمْ إِنَّهُمْ أُناسٌ يَتَطَهَّرُونَ، اعراف82 https://eitaa.com/farbehi
هدایت شده از محسن قنبریان
‍ 🔱 منطق جداسازی سالنهای مردانه و زنانه! 🔅 یک تشابه: ظاهرا اصل تفکیک مکانهایی برای زن و مرد در عرف عقلایی دنیا شناخته شده است. 🔸در ایران: مدارس، تالارهای عروسی، میادین ورزشی، پارک بانوان، تاکسی بانوان، زندان، برخی دانشگاههای تک جنسیتی و... را شاهدیم. 🔸در غرب: زندانها، فضاهای سربازی، مسابقات ورزشی و مدارس و دانشگاههای تک جنسیتی را شاهدیم. مثلا مدارس تک جنسیتی در آمریکا (دخترانه) ظرف ۱۰ سال اخیر ۲۵ برابر شده است! (ترجمان علوم انسانی/ گفتگو با جولیت ویلیامز استاد مطالعات جنسیت ومعاون بخش علوم اجتماعی دانشگاه یو سی ان ای). 🔅 تفاوت پنداری! برخی احتمالا تفاوت را به "اجباری" و "آزادانه" بودن ببینند که در ایران ، اجباری است و این بد است! اما در غرب هم "مختلط" هست و هم "جداگانه" لذا شهروند مختار به انتخاب آزادانه است و این خوب است! اما این تفاوت پنداری و غیر محققانه است در غرب هم تفکیک سه نوع است: 1⃣ اجباری: مثل تفکیک جنسیتی دستشویی ها، زندانها، برخی فضاهای نظامی و... 2⃣ قانونی: مثل حق قانونی تفتیش شدن توسط همجنس در گیتهای بازرسی، یا حق قانونی درمان با کادر پزشکی و پرستاری همجنس، یا حق ساعت اختصاصی زنان برای برخی مکانها مثل پیست اسکی و... 3⃣ داوطلبانه: مثل تاکسی ویژه بانوان و... از این روممکن است بین مصادیق الزامی و قانونی در ایران و غرب فرق باشد اما در بودنش فرقی نیست. 🔅 تفاوت واقعی ظاهرا تفاوت واقعی در "منطق" اسلام و غرب است و البته موارد و مصادیق. در منطق غرب مثلا مسابقات ورزشی جداگانه ی زنان (الزامی) و مدارس تک جنسیتی (قانونی) بخاطر رعایت شئون اخلاقی و عفاف و کرامت زن و... نیست، بخاطر" قبول تفاوتهای بدنی یا ذهنی زن ومرد" است. 🔸برای نمونه استدلال برخی موافقین مدارس تک جنسیتی مبتنی بر "عدالت جنسیتی" است. مدعی اند عصب شناسی، تفاوت یادگیری دختران و پسران را ثابت میکند لذا کلاس واحد بی عدالتی جنسیتی به دختران است (ر. ک: مصاحبه باجولیت ویلیامز). 🔸همینطور تفاوت بدنی در ورزش علت جداسازی جنسیتی مسابقات است نه عفت و دیده نشدن توسط نامحرم و... 🔅 منطق اسلامی تفکیک: 1⃣ عدالت جنسیتی 🔸 چنانچه ورزش اختصاصی زنان از این حیث ضروری است، تالار عروسی جدا هم ضروری و پارک اختصاصی هم نیکو است. قرآن زن را «من ینشأ فی الحلیة»: پرورش یافته در زینت(۱۸/ زخرف) معرفی میکند.طبیعت او میل به زینت دارد اگر مکان اختصاصی ای برای این "تجمل و زینت" تعریف نشود و جز خانواده ، او در حجاب تعریف شود نوعی بی عدالتی به زن است. 🔸بعلاوه که زنان نسبت به آسیب های اخلاقی وآبروئی، آسیب پذیرترند پس همانطور که آسیب پذیرتر بودن او در قوای بدنی اش او را دارای حق ورزش اختصاصی و تفکیکی کرده؛ آسیب پذیرتربودن در قوای جنسی و عاطفی اش نیز چنین حقی برایش ثابت میکند که مکانهای تجمل و شادی و تفریحش جدا باشد و بخاطر اینها عرض و آبرویش در مخاطره نیافتد. 🔸چه خوب گفت شهید مطهری که: «در قدیم "انسان" بودن زن فراموش شده بود و امروز "زن " بودن او» (نظام حقوق زن در اسلام). 2⃣ منطق اختصاصی اسلام: کرامت زن وامنیت اخلاقی خانواده وجامعه: 🔸فلسفه پوشیده داشتن زن از مردان و اختصاص زینت و تجملش به محرمان و همجنسانش این است که: اسلام میخواهد زن در کنار مردان، بعنوان "یک انسان" نظاره شود نه "یک زن با جذابیتهای تأنیث". 🔸وقتی او با اختصاصات زنانه اش (نه اشتراکات انسانی اش مثل هوش و کار و...) جلوی مردان حاضر شود به او نگاه و طمع جنسیتی می شود و این خلاف "کرامت انسانی" اوست. (ر.ک: مسأله حجاب /استاد مطهری). 🔸بعلاوه که خانواده و جامعه از این نحوه حضور آسیب می بیند. "به هیچ زنی خیانت نشده مگر اینکه زنی با جلوه های زنانه اش حاضر شده است". 📝 محسن قنبریان 95/9/21 با تخلیص ☑️ @m_ghanbarian
چیست؟! رفع یک برداشت اشتباه 📝 فساد سیستمی مثل چاه‌های مجاز است 🔹 مردم فکر می‌کنند اگر سفره زیرزمینی خشک شود اشکالی ندارد با باران دوباره پر می‌شود. نمی‌دانند اگر آب پایین برود لایه‌های بالایی فشار می‌آورند و سطوح زیری فشرده و سخت می‌شوند و ظرفیت نگهداری آب را از دست می‌دهند، تا کی؟ تا ابد، وقتی زمین فرونشست کرد آنچه از دست رفته دیگر جبران نخواهد شد. 🔸 مشکل بزرگ‌تر از چاه‌های غیرمجاز چاه‌های مجاز هستند که با تعداد بیشتر و در حجم بالا برای صنعت و کشاورزی آب برمی‌دارند و میزان تخلفات‌شان معلوم نیست. جوازی که بدون نظارت کافی و بدون هزینه واقعی باشد «جواز جنایت» است، در حق کوهپایه‌ها و دشت‌هایی که دیگر چشمه و سفره نخواهند داشت. 🔹 فساد سیستمی مثل چاه‌های مجاز است که به شکل قانونی منابع ملی را غارت می‌کنند و آینده کشور را از بین می‌برند. اگر برخی گمان کنند منظور از فساد سیستمی فاسد بودنِ کل سیستم است اشتباه می‌کنند. منظور فسادی است که از خلال ساز و کارهای قانونی و از ضعفِ نظارت و ناتوانی اجرایی تولید می‌شود. @maktubat
امان از بدبختی! وقتی آبی بی‌جهت هدر می‌رود، هر شهروندی بنا به سطح توجه و حساسیت خود به این موضوع واکنش نشان می‌دهد. حساست من نسبت به هدر رفتن آب، تا حد مشاهدۀ کتک خوردن طفلی بیگناه توسط والدینی بی‌رحم است. طاقتم واقعاً طاق می‌شود! این میزان حساسیت در زندان گاهی کار دستم می‌داد. در انفرادی‌های بند 240 زندان اوین، هفته‌ای یک‌بار حق استحمام داشتیم، اما آب همیشه گرم نبود و حمام گرفتن عقب می‌افتاد. نگهبان بی‌آزاری که از این وضع ناراحت می‌شد، گاهی مرا برای دوش گرفتن به سرویس‌های بخش انتهایی بند هدایت می‌کرد، اما چون اثری از آب گرم در آن روز پیدا نمی‌شد، او توصیه می‌کرد که شیر آب را باز بگذارم تا بلکه به تدریج گرم شود! هیچوقت این توصیه را نپذیرفتم و او از این رفتارم حیرت‌زده می‌شد! از نظر او باز گذاشتن شیر آب به مدت ربع ساعت برای گرم شدن تدریجی آن، کاملاً عادی بود بخصوص اینکه آب زندان اوین از چاه تأمین می‌شد. به او توضیح دادم که آب چاه با آب شبکه ارزش یکسانی دارند و به هیچ وجه نباید بی‌دلیل به فاضلاب تبدیل‌شان کرد. با نگاهی شبیه نگاهِ زیرک اندر هالو، تبسمی به لب می‌آورد و مرا به سلولم برمی‌گرداند. در زندان رجایی‌شهر اما این مشکل را با برخی همبندی‌ها داشتم. بی‌تفاوتی برخی از آنها نسبت به هدر رفت آب، برایم غیر قابل تحمل بود. یک زندانی برای شستن پتویش آن را زیر دوش حمام می‌گذاشت و مقداری پودر لباس‌شویی هم روی آن می‌ریخت و آنگاه شیر دوش را تا انتها باز می‌کرد تا به خودی خود مثلاً در طول 24 ساعت ریزش آب، تمیز شود! آن دیگری، شیر آب را با تمام فشارش باز می‌گذاشت و مشغول مسواک زدن دندان‌های خود می‌شد بدون آنکه یک لحظه زحمت پیچاندن شیر را به خود دهد. در چنین مواقعی من معمولاً به زندانی نزدیک می‌شدم و به گونه‌ای که به او برنخورد، شیر را می‌بستم و به شوخی می‌گفتم؛ پیچاندن این شیر هیچ زحمت و هزینه‌ای ندارد! برخی هواداران سازمان مجاهدین خلق این رفتارم را تمسخر می‌کردند. یکی از آنها گفت: فلانی جای تضاد اصلی و فرعی را اشتباه گرفته است! منظورش این بود که مسئلۀ اصلی نظام سیاسی است، اما من به مسئله‌ای فرعی مثل چگونگی مصرف آب توجه نشان می‌دهم. آب زندان رجایی‌شهر نیز از چشمه‌ای در بالادست تأمین می‌شد و از نظر برخی زندانیان آب چشمه برای هدر رفتن و تبدیل به فاضلاب شدن هیچ مشکلی نداشت! به آنها چندین بار مشکل آب و بخصوص چشم‌انداز بحرانی آن را در آینده توضیح دادم اما هواداران سازمان کمترین التفاوتی به این نوع بحث‌ها نشان نمی‌دادند. از نظر آنها اگر رژیم ساقط می‌شد، همۀ این مشکلات به راحتی برطرف می‌شد. یک روز به یکی از آنها گفتم؛ آیا فکر می‌کند اگر رژیم ساقط شود و خودِ آنها به حکومت برسند، مثلاً بارش باران و برف چند برابر می‌شود و ایران از منطقه‌ای عمدتاً گرم و خشک و کم بارش به ناحیه‌ای پر برف و باران و سبز و خرم، تغییر ماهیت می‌دهد؟ این نوع حرف‌ها اما برای آنان جا به جا کردن تضاد اصلی با فرعی بود و گوش شنوایی برای آن وجود نداشت. متأسفانه همان منطقِ تضاد اصلی و فرعی ناخواسته به تمام ایرانیان ناراضی سرایت کرده است. در این شرایط بحرانیِ آب و برق که بدون تردید ناکارآمدی و سیاست ‌ای نادرست حکومت، عامل مهم آن است، حتی یک کلمه نمی‌توان از مصرف بی‌رویۀ برخی از هموطنان انتقاد و آنها را به صرفه‌جویی توصیه کرد. اغلب چنین توصیه‌ای را به طرفداری از نظام حاکم نسبت می‌دهند. چوپانی در جنگل‌های شمال، با داسی بزرگ، شاخه‌های درختان جنگلی را قطع می‌کرد و جلو گوسفندانش می‌ریخت. وقتی به او گفته شد هر یک از این درختانی که می‌بُرد به اندازۀ تمام گلۀ او ارزش حیاتی برای کشور دارد، خشمگین شد و گفت؛ امسال علف کم است و می‌گی من چه کنم؟ بعد گفت؛ به جای آنکه یقۀ بالایی‌ها را بگیرید به من گیر می‌دهید؟ گویا چند سال پیش، دولت به دامداران مناطق جنگل‌نشین وامی داده تا گوسفندان خود را از جنگل خارج کرده و به دشت‌های اطراف منتقل کنند. برخی دامداران پس از گرفتن وام و مصرف آن، دوباره دام‌ها را راهی جنگل کرده‌اند. اگر کسی متعرض آنها شود، حرف‌شان این است که زورت به ما رسیده؟ چرا یقۀ بالایی‌ها را نمی‌گیری؟ خلاصه بالا و پایین در تقسیم کاری ویرانگر، دست به دست هم داده‌اند تا اثری از منابع حیاتی این کشور باقی نماند. اگر به بالایی‌ها انتقاد کنی، با محرومیت و زندان روبرو می‌شوی و اگر به پایینی‌ها توصیه‌ای کنی به همدستی با بالایی‌ها متهم می‌شوی! امان از بدبختی! @ahmadzeidabad
هدایت شده از کشکول یک طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سردار قاآنی جانشین شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس: اگر کسی در مسیر ولایت نبود حرفش در آشغال دانی است... ✅ شاید تفاوت روحیه در تعامل با غیرهمفکران داخلی را بتوان یک نقطه‌ی افتراق مهم بین فرمانده سابق و ایشان دانست... 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh
🔷 دبیرخانه رقابت های علمی نخبگانی حوزه علمیه خراسان با همکاری دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می کند: 🔷 فراخوان ثبت نام رقابت علمی نخبگانی منطق و فلسفه برای طلاب سطح ۱، ۲ و ۳ (المپیاد کشوری) 🔵 شروع ثبت نام از ۲۰ تیرماه از طریق سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان 🔴 طلاب‌غیرخراسانی باید ابتدا از این آدرس https://profile.hozehkh.com/fard/add?returnurl=http://www.hozehkh.com در سایت حوزه علمیه خراسان عضو شوند، سپس بعد از آن، از طریق یکی لینک های زیر ثبت نام کنند. 🟦 لینک ثبت نام طلاب در سراسر کشور: ۱. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۱ (منطق مرحوم مظفر) https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1622 ۲. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۲ (بدایه الحکمه) https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1623 ۳. رقابت علمي نخبگاني علوم عقلی سطح۳ (نهایه الحکمه) https://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=1624 ارتباط و پاسخ به سوالات مربوط به رقابت علمی نخبگانی کشوری منطق و فلسفه سال ۱۴۰۰ @Kh_philosophy 🆔@daftarnokhbegan
هدایت شده از اسناد کشکول
📝ولایت‌پذیری یا صغارت پذیری 🔹️به بهانه فیلم وایرال شده سردار قاآنی و شخصی به نام علی زکریایی: 🔸️بسیج بنا به فرموده امام راحل قرار بود متشکل از آحاد ملت و به پشتوانه نیروی بی‌پایان آن‌ها " عشق" و "میقات " و "معراج پاک اسلامی" باشد و "حوزه و دانشگاه بعنوان دو نهاد " عهده‌دار مسائل اعتقادی بسیجیان باشند. 🔹اما چون بسیج سال‌هاست جزئی از تشکیلات نظامی شده؛ همین مسئله موجب غلبه فرهنگ نظامی و نگاه امنیتی بر بسیج مستضعفین شده است. شاید ️اقتضای سال‌های اول انقلاب به سبب ناامنی‌ها و جنگ تحمیلی همان بوده اما اکنون باید هم بلحاظ ساختاری و تشکیلاتی و هم بلحاظ فرهنگ حاکم بر بسیجِ بازنگری شود. 🔸️امروزه اساسی‌ترین و حیثیتی‌ترین و شاید تنهاترین مسئله برای بسیجیان مسئله ولایت و ولایتمداری است و عده‌ای با گذاشتن نقاله‌ای مدام میزان انحراف و زاویه از خط ولایت را اندازه می‌گیرند و بهانه‌ای پیدا کرده‌اند برای دفع حداکثری برخلاف فرمان همان ولیّ. 🔹️تعریف ولایت در نظر نظامیون چیزی جز تبعیت محضِ بدون چون و چرا و بدون سوال نیست. اگر دستور فرمانده آمد که همان را عیناً اجرا کن وگرنه منتظر دستور بمان. به قول معروف: "ارتش چرا ندارد." در این تعریف هر گونه سوال و تعقل محکوم؛ وَ تعصب و اعتراف به ندانستن، نوعی فضل است. حال آنکه سوال موجب تعقل است و تعقل هم تعهد می‌آورد و عمل. وَ جهل موجب تعصب است و تعصب هم توهم می‌آورد و بی‌عملی. 🔸️این در حالی‌ست که شخص ولیّ بعنوان یک مجتهد اندیشمند حوزوی بارها با استفاده از ادبیات خود نظامیون تلاش کرده با این فرهنگ مقابله و بسیجیان را از تبعیت محضِ بدون اندیشه و بی‌عملی بر حذر داشته و آنان را به اندیشه و عمل وادارد. تعابیری چون " جنگ نرم" و قرار دادن آن در برابر مفهوم سربازی و همچنین صدور فرمان "آتش به اختیار" از نمونه های بارز آن در طی سال‌های اخیر است. 🔹️باید مجدداً تعریف علمی از ولایت و ولایتمداری جایگزین تعریف نظامی شود. در تعریف حوزوی شما بعنوان یک طلبه با ارائه مستندات نظر فقیه و ولیّ خود را به چالش می‌کشید. اگر او مستندات و ادله‌ی شما را پذیرفت؛ فتوای خود را تغییر می‌دهد بدون آنکه شما متهم به ضدیت یا انحراف از خط ولایت شوید؛ اگر هم نپذیرفت شما در عین عمل به همان نظر سابق ولیّ؛ مجددا باب اجتهاد و نظر را نباید ببندید و بار دیگر با ادله‌ی قوی‌تر سعی خود را بکنید و این بار اگر نظر او تغییر کرد همه مقلدین و جامعه اسلامی به نظر جدید فقیه یا ولیّ فقیه عمل خواهند کرد. 🔸️یقینا امام و رهبری بعنوان مجتهد حوزوی این رویه را داشته و آزادی در تضارب آراء و اندیشه ها را موجب رشد فکری امت و ملت می‌دانند. طلاب (اشکال کننده) همیشه‌ی تاریخ فقه و اندیشه پویای اسلامی ما مورد علاقه و عنایت علمای ما بوده‌اند؛ چیزی که اکنون در حوزه‌ها هم به سبب غلبه این تفکر که بوی اخباری‌گری و اشعری‌گری از آن استشمام می‌شود، کمیاب شده است. 🔹️ امیدواریم این رویه در فرهنگ بسیج مستضعفین احیاء شود و اجازه ندهیم تفکر پادگانی امثال پناهیان با گسترش دایره ولایت و تبعیت از ولایت از پاسخگویی نسبت به اعمال و کارنامه خود فرار کنند. 🔸️کلام آخر اینکه: منطقی‌تر اینست که وقتی درباره چیزی اطلاعات کافی نداریم بر کنجکاوی و پرسشگری اصرار کنیم که موجب رشد فکری و اصلاح سوال کننده و سوال شونده است؛ نه آنکه فقدان اطلاعات کافی را چماق کنیم و علیه سوال کنندگان بکار ببریم که: "شما که اطلاعات کافی نداری؛ دهنت را ببند." 🖋 به قول معروف ندانستن عیب نیست؛ نپرسیدن عیب است.
تفسير نور الثقلين , جلد۲ , صفحه۴۷۶ عنوان باب : اَلْجُزْءُ اَلثَّانِي سورة يوسف [سورة يوسف (12): الآیات 105 الی 111] عَنْ مَالِكِ بْنِ عَطِيَّةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي قَوْلِهِ: «وَ مٰا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللّٰهِ إِلاّٰ وَ هُمْ مُشْرِكُونَ» قَالَ: «هُوَ اَلرَّجُلُ يَقُولُ: لَوْلاَ فُلاَنٌ لَهَلَكْتُ، وَ لَوْ لاَ فُلاَنٌ لَأَصَبْتُ كَذَا وَ كَذَا، وَ لَوْلاَ فُلاَنٌ لَضَاعَ عِيَالِي، أَ لاَ تَرَى أَنَّهُ قَدْ جَعَلَ لِلَّهِ شَرِيكاً فِي مُلْكِهِ يَرْزُقُهُ وَ يَدْفَعُ عَنْهُ.» قَالَ: قُلْتُ: فَيَقُولُ: لَوْلاَ أَنَّ مَنَّ اَللَّهُ عَلَيَّ بِفُلاَنٍ لَهَلَكْتُ؟ قَالَ: نَعَمْ لاَ بَأْسَ بِهَذَا. (ع) ╭┅──────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅───────────────┅
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
💢 اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم (ع) با همکاری گروه آموزشی فلسفه مضاف برگزار می کند: 🔸 وبینار تخصصی«ماهیت مکان در فلسفه» 🔸 ارائه دهنده : استاد عبدالرسول 📆 چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ ساعت ۸ الی ۱۰ صبح 🔗لینک وبینار https://b2n.ir/586481 ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
هدایت شده از محسن قنبریان
📈 یک شاهد آماری! چند یادداشت و استوری بنده درباره شورای نگهبان در ایام انتخابات، نه سر معارضه با این نهاد قانونی و نه انکار اختیار قانونی نظارت استصوابی و نه جانبداری از کاندیدای خاصی بود؛ بلکه صرفا در راستای تحقق مردم سالاری و مشارکت بیشتر بود. از جمله نتایج نظر سنجی کیوآنالتیکز پس از انتخابات این است: • ۳۴درصد شرکت کنندگان هم، عملکرد شورا را در این دوره ضعیف دیده اند ولی علی القاعده به حسب تکلیف و مصالح دیگر شرکت کرده اند. • کسانی که شرکت نکرده اند، ۷۰٪عملکرد شورا را ضعیف دیده اند. طبعاً این تنها عامل عدم شرکت آنها نبوده، اما قطعا سهم قابل توجهی در عدم شرکت دارد. ❗️پ.ن: ۱.اشکال موردی و صغروی به این پیمایش، که کسی منکر این نتایج شود! ؛ با پیمایش های علمی و مستقل دیگر قابل ارزیابی است. ۲. اشکال کلی و کبروی که: "اصلا نظر مردم نقشی در عملکرد این شورا ندارد؟!!" گرچه جوابش روشن است؛ اما در سخنرانی ۱۱شهریور۶۳ توسط امام خمینی هم داده شده است!(https://eitaa.com/m_ghanbarian/2164) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از فلسفه دین اسلامی
سرو و طوفان (پاسخ به شبهات درباره آيت‌الله مصباح) همراه طرح جلد.pdf
2.2M
🔴 فایل pdf کتاب سرو و طوفان: پاسخ به شبهات درباره حضرت علامه آيت‌الله مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) ⏹ واکاوی انتقادی نوشتارها و گفتارهایی از آقايان: 🔸 رسول جعفريان 🔸 عبدالکريم سروش 🔸 عباس عبدي 🔸 محسن کديور 🔸 مهدي نصيری 🔵 با آثاری از: 🔸 محمد جعفری هرندی 🔸 عليرضا جوادزاده 🔸 قاسم شبان‌نيا 🔸 احمد فربهی 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
هدایت شده از استاد عابدینی
◾️إنا لله وإنا إليه راجعون◾️ ▪️پیام استاد عابدینی در رحلت حجت الاسلام و المسلمین حاج حسنعلی رحیقی: "رب یسر و لا تعسر. سلام بر همه بندگان صالح خدا از شنیدن خبر در گذشت برادری فاضل و متواضع و متاله حجه الاسلام والمسلمین رحیقی، بسیار متاثر شدم. ان شاالله سر سفره امیر مومنان و اهل بیت ع یاد ما هم باشند. به خانواده محترم ایشان وهمه دوستان و شاگردانش تسلیت عرض میکنم. ارادتمند ایشان عابدینی" ▪️ مراسم تشیبع آن مرحوم، پنجشنبه ظهر در وادی رحمت شهر تبریز می‌باشد.