eitaa logo
مکتب خانه
315 دنبال‌کننده
775 عکس
322 ویدیو
261 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
. ✍ فرازهایی از الهی‌نامه علامه حسن‌زاده رحمت الله علیه 🍃 به سوی تو آمده‌ام؛ به حقّ خودت مرا به من برمگردان الهی! 🍃 الهی! پیشانی بر خاک نهادن آسان است، دل از خاک برداشتن دشوار. 🍃 الهی! تو پاک آفریده ای، ما آلوده کرده‌ایم. 🍃 الهی! گرگ و پلنگ را رام توان کرد، با نفس سرکش چه باید کرد؟ 🍃 الهی! انگشتری سلیمانی‌ام دادی، انگشت سلیمانی ام ده. 🍃 الهی! اگر ستّارالعیوب نبودی، ما از رسوایی چه می‌کردیم؟ @HOWZAVIAN
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
4_5943062452110363628.mp3
864.4K
💠 مسافرت برای رشد در آن سو 🎙 علامه حسن زاده آملی (ره) 🔻 آقایان داریم خداحافظی می کنیم ، ای بسا که خبر به شما رسیده : حسن زاده مسافرت کرد. آه و ناله ای ندارد که... هست... نظام عالم است و ما هم از پس پرده خبر نداریم... خدا نکند ندارد که... چرا نکند؟ اینجا باشیم برای چه؟ دار خلود نیست. دار حرکت است. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
🔺 ما که به واکسن هندی هم راضی هستیم گور پدر فایزر! مسئله اینه که شرائط حکمرانی و دولتداری در کشور ما به چه ترتیبی هست که وزیری که گفته 10میلیون فایزر در راهه وقتی فرداش میخواد خبر بده که فایزر وارد نمی‌کنیم، هیچ نیازی نمی‌بینه که به مردم توضیحی بده! خیلی راحت: فایزر که قرار بود وارد کنیم دیگه وارد نمی‌کنیم! چرا خب؟! چی شد تصمیمتون عوض شد؟ کی نذاشت؟ تحریم‌ها یا خودمون؟ اگه خودمون، کدام مجموعه؟ کدام کارشناس؟ به چه دلیل؟! 🔹 امیدواریم دولت آقای که قراره دولت شفافیت باشه، هر چه سریع‌تر در این زمینه روشنگری کنه و مردم رو محرم بدونه! مثلا ما هنوز نمی‌دونیم در دولت قبل چرا در اوج واکسیناسیون جهانی، واکسیناسیون ما متوقف شد و ده‌ها هزار نفر تلفات ما اضافه شد؟! حالا واکسن‌های از مبدأ آمریکا و انگلیس رو ممکنه بگید به خاطر منع رهبری وارد نشد، ولی بقیه واکسن‌ها چی؟! اون 20میلیونی که ظریف میگه از مبدأ اروپا آماده حرکت بود چی؟ واکسن‌های چینی چی؟! کی مقصره؟! کی کوتاهی کرده؟! ⁉️ مقصر در قضیه بورس چه کسی بود؟! مردم رو دعوت کردید که اموالشون رو در بورس بگذارند و الان بعضا 80درصد اموالشان آب شده و کسری بودجه دولت تا حدودی جبران شده! مقصر چه کسی بود؟! چرا پیگیری نمی‌شود؟! چرا کسی محاکمه نمی‌شود؟! ✅ از لحاظ شفافیت در بحران‌ها و فجایع مهم کشوری به طرز شگفت آوری بسته و امنیتی رفتار می‌کنیم! امیدواریم این دولت تازه نفس قدری مردم را محرم بداند! طلیعه‌ی خوبی که نبود! 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh
هدایت شده از احمد فربهی
حسن شهرت کارگزاران یک نظام سیاسی باعث اقتدار مردمیِ آن نظام می‌شود: امیرمؤمنان علی علیه السلام فرمودند: «حُسنُ الشُّهرةِ حِصنُ القدرة» از این روایتِ کوتاه، می‌توان نکاتی درباره‌ی مسائل سیاسی و اجتماعی به دست آورد؛ 1- اگر کارگزاران یک نظام، در بین مردم به حسن عملکرد مشهور شوند، اقتدار مردمی آن نظام بالا می‌رود، زیرا حسن شهرت، حصن قدرت است. 2- عملکرد سوء‌ کارگزاران یک نظام سیاسی، وقتی به اطلاع مردم برسد، حسن شهرتِ آن‌ نظام سیاسی را از بین برده، و موجب از بین رفتن اقتدار مردمیِ آن می‌شود. 3- برای براندازی یک حاکمیت، لازم نیست حاکم و یا کارگزاران آن، ظالم باشد، همین‌‌که مردم، آن حاکم را ظالم تلقی کنند، اقتداری که نتیجه‌ی حسن‌شهرت است نیز از بین می‌رود. 4- فقر، دیکتاتوری و بی‌عدالتی، عامل فروپاشی یک حاکمیت نیست، آن‌چه می‌تواند عامل فرپاشی یک نظام سیاسی شود، احساس این امور در بین مردم است، چون اگر این امور همراه با حسن شهرتِ کارگزاران باشد، اقتدار مردمی، باقی می‌ماند، ولو کارگزارانِ آن‌نظام، ناکارآمدترین باشند. از سوی دیگر، اگر احساس فقر، گرسنگی، فساد، ظلم و دیکتاتوری، به مردم تزریق شود، و یا درصد آن‌ها در باور مردم چند برابر شود، اقتدار حاصل از حسن شهرت نیز شکسته می‌شود، ولو کارگزاران آن‌نظام، عادل‌ترین کارآمدترین افراد باشند. 5- برای براندازی یک نظام سیاسی، باید احساس فقر، گرسنگی، فساد، و ظلم و دیکتاتوری را به روح و جان مردم رساند، چه این امور در آن نظام باشد یا نباشد و چه به آن‌ اندازه که در باور مردم نشسته، واقعیت هم داشته باشد و چه به آن اندازه نباشد. احساس ظلم، مبدء رفتارهای سیاسی‌اجتماعیِ مردم، متناسب با آن‌احساس است، چه آن احساس واقعی باشد یا نباشد. 6- اگر عده‌ای، حاکمیت دینی را ذیل «حکومت‌های دیکتاتوری»بگنجانند، و یا برچسب «حکومت‌ ایدئولوژیک» را برای دیکتاتور نشان دادن حکومت‌ دینی استفاده کنند، حسن شهرت حاکمیت دینی از بین می‌رود اما اگر ذیل «حکومت قوانین الهی» گنجانده‌شود، می‌تواند حسن شهرتش حفظ و به تبع آن اقتدار مردمی آن‌ نیز باقی بماند. 7- اگر کارگزاران نظام اسلامی، عملکرد سوء‌ خود را به اسلام نسبت دهند، به‌طور طبیعی حسن شهرت اسلام سیاسی، شکسته شده و اقتدار مردمی آن نیز از بین می‌رود. 8- اگر عالمان و متولیان دینی، با سکوتشان، عملکردِ سوء کارگزاران را تأیید کنند، اصل حاکمیت دینی گرفتار سوء‌ شهرت می‌شود. زیرا در ذهنیتِ مردم، بی‌عدالتی‌ها به دین نسبت داده می‌شوند. 9- کسانی که به دنبال براندازی اصل حاکمیت دینی، و روی کار آوردن یک حکومت سکولارند، تلاش می‌کنند تا «سوء‌ عملکرد کارگزاران را به مکتب اسلام منتهی کنند» تا حسن شهرت اسلامِ سیاسی، و حاکمیت دینی شکسته شده، و اقتدار مردمیِ آن از بین برود، در این‌صورت می‌توانند حاکمیتی سکولار روی کار آورند. 10- رسانه، یکی از مهم‌ترین ابزار برای رساندن یک حاکمیت به مرز سقوط یا اقتدار سیاسی است، گاه رسانه، چنان قدرتی می‌یابد که می‌توان گفت: «المُلک لِمَن غَلَب بالرسانة»، از این‌رو رسانه، یکی از مهم‌ترین ارکان یک حاکمیت مردمی است. 11- آن‌چه رسانه‌‌های دشمن علیه کارگزاران نظام می‌گویند لازم نیست راست باشد مهم آن است که قدرت تخریبش مناسبِ براندازی باشد، تا حسن شهرت را از بین ببرد. 12- علوی‌بودن حکومت، شرط کافی برای ماندگاری نیست، رسانه‌ی مقتدر نیز لازم است تا محاسن کارگزاران علوی را نشان دهد. 13- در انتها ذکر این نکته بجاست که، رسانه‌ی ملیِ جمهوری اسلامی، رسانه‌ای در تراز حفظ اقتدار نظام اسلامی نیست زیرا نه تخریب‌ رسانه‌ها‌ی سران کفر را به‌خوبی دفع می‌کند و نه فریاد‌ متولیان دینی را به‌خوبی نشان می‌دهد، اگر همین روند ادامه یابد، حسن شهرت نظام اسلامی از بین خواهد رفت. مطالب مذکور، به دلیل «ظهور تصوری حاصل از معنای وضعی الفاظ»، «اطلاق»، «مناسبت حکم و موضوع»، «دلالت‌ سیاقیه» و «تطبیق قاعده بر مصادیق» به دست آمده‌اند. بدون شک این روایت، اگر در دست یک فقیه جامعه‌شناس می‌بود، ده‌ها و بلکه صدها مطلب دیگر هم می‌توانست از آن استظهار کند، استظهاری روش‌مند و حجیت‌دار. https://eitaa.com/farbehi
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
⬅️ یکسال پیش روی تخت بیمارستان بودم و مبتلا به بیماری سرطان خون، دقیقا اوایلی که با حاج آقای اکبرنژاد آشنا شدم، طلبگی و درس ها را رها کردم و روح مبارزه با بیماری رو نداشتم، اما تماس های من با حاج آقا در پنجشنبه ها شروع شد. 📌 در بیمارستان و در ایام شیمی درمانی، از بیمارستان بهشون زنگ میزدم، با چه گرمایی با من حرف میزدند. آرام آرام با کتاب های بسته جامع اجتهادی دوباره به فکر افتادم تا در کنار درمان، کتاب های مؤسسه رو بخوانم و با عشق به روش جدید مطالعه فقهی بپردازم. 🔰 جشن تولد ۲۲ سالگی ام، اعضای خانواده برام کتاب های استاد رو هدیه دادند. استاد اکبرنژاد، مردی است که با وقت و مشاوره و دلسوزی که گذاشتند، یک طلبه ای که به سخت ترین بیماری(سرطان) مبتلا بود را به زندگی بازگرداند. ایشان کسی بودند که در افسردگی های علمی و روحی، شیرینی مطالعه مبانی دین رو در روح من زنده کردند تا من هم در کنار هزاران طلبه دیگر بفهمم که آنچه ما را به افسردگی های علمی رسانده، دین و مطالعه فقه نیست، بلکه دروس پژوهشی در قالب آموزش است. 💬سید. ص. ع، طلبه حوزه علمیه تهران 🆔 @tahavol_howze
🔴واکنش یک اقتصاددان به ورود حوزه علیمه به موضوع رمزارزها 🗣استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران در واکنش به ورود حوزه علمیه به ارز دیجیتال، اظهار کرد: 🔸اقتصاد اسلامی اصلاً علم نیست. 🔸حوزه علمیه اصلاً در این خصوص چیزی بلد نیست. حوزه علمیه بتواند خودش را اداره کند و ارزش‌های زیبای اسلامی را پاس بدارد، کافی است. 🔸من کاملا مخالف ورود حوزه علمیه به بحث ارز دیجیتال هستم. 🔸حوزه علمیه خیلی خودش را کاربلد می‌داند یک کتاب درباره اقتصاد اسلامی بنویسد. 🔸چرا حوزه علمیه یک الگو در زمینه اقتصاد اسلامی ارائه نمی‌دهد؟/دیده‌بان‌ایران
آیا وقتی انسان مومن و صالحی (غیرمعصوم) رحلت می کند می توان گفت که او بهشتی است و در جوار انبیا و اولیا قرار گرفته است؟!
مکتب خانه
#سوال آیا وقتی انسان مومن و صالحی (غیرمعصوم) رحلت می کند می توان گفت که او بهشتی است و در جوار انبی
✅ در کتاب کافی آمده است: عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: سَمِعَ النَّبِيُّ (ص) امْرَأَةً حِينَ مَاتَ عُثْمَانُ بْنُ مَظْعُونٍ وَ هِيَ تَقُولُ: هَنِيئاً لَكَ يَا أَبَا السَّائِبِ الْجَنَّةُ فَقَالَ النَّبِيُّ (ص): وَ مَا عِلْمُكِ؟! حَسْبُكِ أَنْ تَقُولِي كَانَ يُحِبُّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ رَسُولَهُ. 👈 عثمان بن مظعون که نامش در این روایت امده است، کسی است که در روایت دیگری درباره وی آمده است که پیغمبر بعد از رحلت عثمان، او را بوسید و این مطلب و سایر روایات، نشان دهنده عظمت ایشان در نزد پیامبر (ص) است ... (بررسی سند، متن و مصادر این روایت بر عهده فضلا...) (ص) ╭┅──────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅───────────────┅
❇️ «رئوس ثمانیه» 📍«اخذ حدیث» هشت طریق معروف دارد که به آن «رئوس ثمانیه» گفته می‌شود. 🖊تعریف اجمالی و مشترک دانشمندان از طرق تحمل حدیث به این قرار است: 🔸۱. سماع، شنیدن حدیث از استاد است، چه استاد حدیث را از حفظ بخواند چه آن را از روی کتاب به شاگرد القا یا املا کند. 🔸۲. قرائت، که اغلب به آن «عَرْض» گفته‌اند، خواندن حدیث نزد شیخ است، چه شاگرد آن را بخواند چه دیگری بخواند و شاگرد بشنود و حدیث را فراگیرد. 🔸 ۳. اجازه، به این صورت است که استاد اجازة نقل از کتاب یا نقل روایت برای شاگرد صادر کند. 🔸 ۴. مناوله (از ریشه ن و ل) به معنای دادن کتاب از استاد به شاگرد است به صورت تملیک یا عاریه، با اجازه یا بدون اجازه، که قسم اخیر را «عَرْضُ المُناوَله» گویند. 🔸 ۵. کتابت یا مکاتبه، یعنی شیخ حدیث به درخواست طالب روایت، احادیثی به خط خود بنویسد و ارسال کند. 🔸 ۶. اعلام (آگاه کردن)، یعنی استاد اعلام کند که فلان کتاب متعلق به اوست یا فلان روایت، سماع او از فلان استاد است، و شاگرد مجاز به نقل از آن شود. 🔸۷. وصیت، یعنی شیخ حدیث از طریق وصیت، روایات خود را در اختیار کسی قرار دهد و او مجاز به نقل از آنها گردد. 🔸۸. وِجاده (مصدر جعلی به معنای یافتن)، یعنی آنکه راوی، حدیث یا کتابی به خط یکی از مشایخ پیدا کند و پس از اطمینان از انتساب آن به صاحبش، به نقل آن بپردازد. 📎 برگرفته از صوت “دوره آموزش علم رجال” استاد سید محمدجواد شبیری زنجانی ╭┅──────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅───────────────┅
دانش تفسیر از دیرباز به تشویق قرآن کریم، عهده دار تبیین آموزه های عرشی این کتاب الهی بوده است. «تفسیر المیزان» به خامه و قلم مبارک علامه طباطبایی (ره) در امتداد این سنت الهی یک تفسیر نامدار و پر جاذبه شیعی است که فصل نوینی در عرصه تفسیر رقم زده و مورد توجه جامعه اسلامی قرار گرفته است. علاقه و نویسنده کتاب حاضر بر آن است که، لازم است بار دیگر تقریری از منزلت قرآن و ضرورت تفسیر آن صورت بگیرد و اگر نکته هایی ناگفته مانده یا بازخوانی آن ها مفید به نظر می رسد بیان شود و علاوه بر آن به مرتبت تفسیر قیم المیزان به عنوان یک تفسیر معیار، نظری مدقانه و محققانه صورت بگیرد.و به منظور تعریف و ترویج رویکردها، روش ها و رهیافت های نظری این اثر دوباره به نظر بیاید. البته در کنار آن، نیازها و خلاهایی نیز به نظر مولف رسیده که به مدد معرفی این تفسیر به تعریف و ترسیم آن ها پرداخته است. ╭┅──────────────┅╮ 🌐 https://t.me/esra_rasane ╰┅─────────────
فردا ۵ ربیع الاول سالروز شهادت از مفاخر شیعه و صاحب کتاب گرانسنگ
4_5994537093987044242.pdf
349.4K
🔷 عنوان: کالبدشناسی مفهوم تعهد 🔶 استاد احمد دیلمی ╭┅──────────────┅╮ 🌐 https://t.me/esra_rasane ╰┅─────────────
گشت ارشاد را از مسوولان شروع کنید : 🔸 وعده انتخابات ۱۴۰۰ این بود که گشت ارشاد مسئولین آغاز شود. شروع کرد و دیگران را هم بدان فراخواند. با وجود عذرخواهی رئیس شورای شهر درباره استفاده فرزندش از ماشین لوکس شهرداری، ستاد امر به معروف استان البرز قانع نشد و در این‌باره بیانیه صادر کرد! چه خوب اگر مطالبه نامه ۴۵ و ۷۱ نهج‌البلاغه برای مدیرانی با حاشیه‌ایِ اشرافی، بی‌مماشات انشاء شود. 🔹 جمعه آتی هم برقرار می‌شود. کاش خطیب این هفته هم از ماجرای دستگیری یک زن توسط نیروی انتظامی به شکل ناجور و توسط نامحرم و با قلاب مخصوص حیوانات گله کند و از یک جمله توضیح نیروی انتظامی مبنی بر برخورد انضباطی با ماموران راضی نشود! چون مساله‌ی قابل تکراری است، نهی از منکر واجب است. 🔸 چه خوب اگر گشت ارشاد هم توسط ارشاد شود. امیرالمومنین(ع)، قنبر را وقتی سه تازیانه بیشتر بر بزهکار حد جاری کرد، همانجا خواباند و سه ضربه شلاق زد. (الکافی ج۷ص۲۶۰) جامعه بیش از پیش تشنه دیدن این جلوات علوی است. یاعلی!
◀ رفتارهای اقتصادی ائمه شیعه علیهم السلام (بخش 1) مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ قَالَ: أَصَابَ أَهْلَ الْمَدِينَةِ قَحطٌ حَتَّى أَقْبَلَ الرَّجُلُ الْمُوسِرُ يَخْلِطُ الْحِنْطَةَ بِالشَّعِيرِ وَ يَأْكُلُهُ وَ يَشْتَرِي بِبَعْضِ الطَّعَامِ وَ كَانَ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) طَعَامٌ جَيِّدٌ قَدِ اشْتَرَاهُ أَوَّلَ السَّنَةِ فَقَالَ لِبَعْضِ مَوَالِيهِ اشْتَرِ لَنَا شَعِيراً فَاخْلِطْهُ بِهَذَا الطَّعَامِ أَوْ بِعْهُ فَإِنَّا نَكْرَهُ أَنْ نَأْكُلَ جَيِّداً وَ يَأْكُلَ النَّاسُ رَدِيئاً وَ رَوَاهُ الشَّيْخُ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَحمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ مِثْلَهُ . 🔻منبع: وسائل الشیعه، ج17، باب 32 از ابواب آداب تجارت 🔶 نکته: شیخ حر عاملی براساس روایات باب 32 چنین فتوا می دهد: «باب استحباب مُوَاسَاةِ النَّاسِ عِنْدَ شِدَّةِ ضَرُورَتِهِمْ بِأَنْ يَبِيعَ قُوتَ السَّنَةِ ثُمَّ يَشْتَرِيَ كُلَّ يَوْمٍ وَ يَخْلِطَ الْحِنْطَةَ بِالشَّعِيرِ إِذَا فَعَلُوا ذَلِكَ» ╭┅──────────────┅╮ 🌐 https://t.me/esra_rasane ╰┅─────────────
‏تشییع جنازه فرزند شهید یاسوجی که خودسوزی کرد از فقر و بیکاری ... نگاه کنید چقدر مدیر و مسئول حضور دارند.... اینها کجا بودند وقتی او زنده بود؟ خرج همین رفت و آمد مدیران به تشییع جنازه رو اگر داده بودند به خودش آیا مشکلش حل نشده بود؟ بنگاه اقتصادی بنیاد شهید کجاست؟ @yaser_arab57
مکتب خانه
‏تشییع جنازه فرزند شهید یاسوجی که خودسوزی کرد از فقر و بیکاری ... نگاه کنید چقدر مدیر و مسئول حضور د
حالا یه سوال: اگه ایشون فرزند شهید نبود باز هم این آقایون در تشییع جنازه او شرک می کردند؟
تحمل سیلی آسان تر است یا تحمل آتش جهنم؟! باید در راستای حل مشکلات مردم که امانت الهی هستند، بکوشیم قبل از اینکه با سیلی مرگ بیدار شویم! اول به خود می گویم و دوم به آقایان مسئول! هشدارهای بنیانگذار انقلاب را باید در خدمت به مردم و محرومان جدی گرفت!
معرفی اجمالی احمد بن محمد اردبیلی (متوفای ۹۹۳ق) معروف به مقدس و محقق اردبیلی از فقهای امامیه در قرن دهم قمری و از معاصران شیخ بهایی بود. ایشان در علوم عقلی و نقلی تبحر داشت و در زمان ریاست بر حوزه علمیه نجف رونقی دوباره به این حوزه داده شد. مجمع الفائده و البرهان و زبدة البیان از مهم‌ترین آثار ایشان نام برده شده است و و افرادی مانند سید محمد عاملی مؤلف مدارک الاحکام و شیخ حسن عاملی مؤلف معالم الدین از شاگردان مقدس اردبیلی بودند. مقدس اردبیلی از دربار صفویه برای گسترش تشیع و حل مشکلات شیعیان استفاده می‌کرد؛ ولیکن وارد دستگاه صفوی نشد. زهد و تقوا و کمک‌های او به محرومان زبان‌زد بود و کراماتی نیز به او نسبت داده شده است. معرفی اجمالی محمد بن علی اردبیلی معروف به حاج محمد اردبیلی از عالمان نیمه دوم قرن یازدهم قمری، مُحَدِّث و رجال‌شناس شیعه و نویسنده کتاب جامع الرواة است. ایشان در این کتاب برای نخستین بار بین رجال‌شناسان شیعه، بعد از ذکر هر راوی، نام همه کسانی را آورده است که از آن راوی روایت کرده‌اند و نیز همه کسانی که راوی مذکور از آنان روایتی نقل کرده است. بر این اساس، راوی مشترک و ناشناخته در بیشتر موارد از همدیگر تشخیص داده می‌شود. محمد اردبیلی از شاگردان علامه مجلسی و جعفر بن عبدالله حویزی است. تصحیحُ الاَسانید اثر دیگر او نیز در علم رجال نگاشته شده است.
با توجه به ناکارامدی در بارگذاری صوت و فایل صوتی؛ ناچار به استفاده از هستیم
👌🏻 فهرست مطالب کانال مکتب خانه در تلگرام 🔉 صوتهای بارگذاری شده از استاد محمد حسین عبدی: 1. رسائل، قطع و ظن (7بخش) 2. رسائل، شرایط عمل به برائت 3. رسائل، قاعده لاضرر 🔊 صوتهای بارگذاری شده از استاد سید مصطفی حسینی نسب: 1. تقریر درس کفایه الاصول، عام و خاص 2. فایل فشرده حجیم حاشیه رسائل، برائت 3. فایل صوتی رسائل، خاتمه برائت 4. فایل های صوتی رسائل، برائت (13 بخش) 5. فایل های صوتی مکاسب، شروط عوضین (15 بخش) 🔊 مطالب بارگذاری شده از استاد عبدالکریم فرحانی: 1. تقریر درسهای جلد 1 اسفار در دو بخش 2. فایل های صوتی درس کفایه الاصول (6 بخش) 3. فایل های صوتی درس رسائل، برائت (4 بخش) 🔉 مطالب بارگذاری شده از استاد علی فرحانی: 1. تقریر بخشی از درس نمط سوم اشارات 2. فایل صوتی خارج منطق 3. فایل های صوتی درس کفایه الاصول (7 بخش) 🔈 مطالب بارگذاری شده از استاد قادر حیدری فسائی: 1. صوتهای درس اصول فقه (مرحوم مظفر) در 3 بخش 2. تقریر بخشی از درس کفایه الاصول، اصول عملیه 3. صوتهای درس خارج اصول فقه (تعادل و تراجیح) 38 جلسه 4. صوتهای درس خارج اصول، دوره دوم، سال اول، جلسات 1 تا 25 5. تقریر درس خارج اصول، دوره دوم، سال اول، جلسات 1 تا 41 🔈 مطالب بارگذاری شده از استاد علی امینی نژاد: 1. نمودار برنامه درسی عرفان و فلسفه (فایل پی دی اف) 2. تقریر درس تاریخ فلسفه 3. صوتهای درس حکمت اشراق 4. صوت نشست علمی ظرفیت های حکمت متعالیه برای دانش کلام 5. تقریر نشست علمی ظرفیت های حکمت متعالیه برای دانش کلام 6. صوتهای دوره اخیر درس حکمت اشراق (42 جلسه) 7. فایل های صوتی درس نهایه الحکمه، سال 1399، مرحله 7 تا 10 8. فایل های صوتی آشنایی با فلسفه (6 جلسه) 9. فایل های صوتی آشنایی با عرفان (3 جلسه) 10. فایل های صوتی نسبت عرفان و دین (پخش شده از رادیو معارف) (5 جلسه) ادامه دارد... ╭┅──────────────┅╮ 🌐 https://t.me/esra_rasane ╰┅────────────
⬛️انالله و انا الیه راجعون ⬛️ با نهایت تاسف و تاثر ارتحال همسر مکرمه حضرت آیت الله فیاضی را به محضر آیت الله فیاضی، فرزندان و همه بازماندگان تسلیت عرض می کنیم. مراسم تشییع آن بانوی مکرمه و مومنه جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵ در گلزار علی بن جعفر(ع) قم برگزار می گردد. 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
4_6012803512587521014.pdf
2.79M
📚ترجمه قدیم اشارات و تنبیهات ✍الشیخ الرئیس ابوعلی سینا 🔹تصحیح : سیدحسن مشکان طبسی 🔸استادحشمت پور میفرمودند دقیقترین ترجمه متن اشارات همین کتاب است تا جایی دقت ترجمه بالاست که برخی قائلند خود شیخ این متن را ترجمه کرده ولی به خاطر جملاتی که در مقدمه وجود دارد مبنی بر اینکه از او(مترجم) تقاضا کرده اند اشارات شیخ را ترجمه کند و او در پاسخ به آنها این کتاب مستطاب را ترجمه کرده نشان میدهد مترجم شخص دیگری است لذا جناب استاد گاها به این ترجمه ارجاع میدادند. ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
مکتب خانه
آیا انقلاب در فرهنگ و اقتصاد ممکن است؟! در اقتصاد سر رشته ای ندارم، با فهم ناقصی که از فرهنگ دارم به نظر می‌رسد انقلاب در فرهنگ ممکن نیست؛ فرهنگ امری تدریجی، سیال و نرم است در حالیکه انقلاب تغییر و تحول سریع و کوبنده است. به نظر می رسد اشکال این است که بعد از 40 سال، راهبرد صحیحی درعرصه تغییر فرهنگ نداریم، عمده راهبرد اتخاذ مواضع امنیتی و نظامی در عرصه فرهنگ است. این را از متولیان فرهنگی نظام می توان شناخت!
مکتب خانه
#تقریر درس #کفایه_الاصول ؛ اصول عملیه؛ #استاد_حیدری_فسایی جلسه اول و دوم
استاد قادر حیدری فسایی مطالب بارگذاری شده از ایشان 1. تقریر درس کفایه الاصول؛ بخش اصول عملیه (https://t.me/esra_rasane/487)2. صوتهای درس اصول فقه مظفر (بخش 1 (https://t.me/esra_rasane/929)) (بخش2 (https://t.me/esra_rasane/930)) (بخش3 (https://t.me/esra_rasane/931)) 3. صوتهای درس خارج تعادل و تراجیح (https://t.me/esra_rasane/977)4. صوتهای سال اول، دوره دوم درس خارج بخش 1 (https://t.me/esra_rasane/999)5. صوتهای سال اول، دوره دوم درس خارج بخش 2 (https://t.me/esra_rasane/1004)6. صوتهای سال اول، دوره دوم درس خارج اصول بخش 3 (https://t.me/esra_rasane/1196)7. تقریر درس خارج اصول، دوره دوم؛ بخش 1 (https://t.me/esra_rasane/1007)╭┅──────────────┅╮ 🌐 https://t.me/esra_rasane ╰┅───────────────┅
1199382275_-210084.pdf
413.3K
هویت دینی و اسلامی فلسفه اسلامی