eitaa logo
مکتب خانه
314 دنبال‌کننده
775 عکس
322 ویدیو
261 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6012803512587521014.pdf
2.79M
📚ترجمه قدیم اشارات و تنبیهات ✍الشیخ الرئیس ابوعلی سینا 🔹تصحیح : سیدحسن مشکان طبسی 🔸استادحشمت پور میفرمودند دقیقترین ترجمه متن اشارات همین کتاب است تا جایی دقت ترجمه بالاست که برخی قائلند خود شیخ این متن را ترجمه کرده ولی به خاطر جملاتی که در مقدمه وجود دارد مبنی بر اینکه از او(مترجم) تقاضا کرده اند اشارات شیخ را ترجمه کند و او در پاسخ به آنها این کتاب مستطاب را ترجمه کرده نشان میدهد مترجم شخص دیگری است لذا جناب استاد گاها به این ترجمه ارجاع میدادند. ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
مکتب خانه
آیا انقلاب در فرهنگ و اقتصاد ممکن است؟! در اقتصاد سر رشته ای ندارم، با فهم ناقصی که از فرهنگ دارم به نظر می‌رسد انقلاب در فرهنگ ممکن نیست؛ فرهنگ امری تدریجی، سیال و نرم است در حالیکه انقلاب تغییر و تحول سریع و کوبنده است. به نظر می رسد اشکال این است که بعد از 40 سال، راهبرد صحیحی درعرصه تغییر فرهنگ نداریم، عمده راهبرد اتخاذ مواضع امنیتی و نظامی در عرصه فرهنگ است. این را از متولیان فرهنگی نظام می توان شناخت!
مکتب خانه
#تقریر درس #کفایه_الاصول ؛ اصول عملیه؛ #استاد_حیدری_فسایی جلسه اول و دوم
استاد قادر حیدری فسایی مطالب بارگذاری شده از ایشان 1. تقریر درس کفایه الاصول؛ بخش اصول عملیه (https://t.me/esra_rasane/487)2. صوتهای درس اصول فقه مظفر (بخش 1 (https://t.me/esra_rasane/929)) (بخش2 (https://t.me/esra_rasane/930)) (بخش3 (https://t.me/esra_rasane/931)) 3. صوتهای درس خارج تعادل و تراجیح (https://t.me/esra_rasane/977)4. صوتهای سال اول، دوره دوم درس خارج بخش 1 (https://t.me/esra_rasane/999)5. صوتهای سال اول، دوره دوم درس خارج بخش 2 (https://t.me/esra_rasane/1004)6. صوتهای سال اول، دوره دوم درس خارج اصول بخش 3 (https://t.me/esra_rasane/1196)7. تقریر درس خارج اصول، دوره دوم؛ بخش 1 (https://t.me/esra_rasane/1007)╭┅──────────────┅╮ 🌐 https://t.me/esra_rasane ╰┅───────────────┅
1199382275_-210084.pdf
413.3K
هویت دینی و اسلامی فلسفه اسلامی
سلام و عرض ادب بنده ارتباط چندانی با موسسات مستقر در شهر قم ندارم، تنها آشنایی اندکی با برخی از مؤسسات دارم که جهت اطلاع عزیزان معرفی می کنم: 1. موسسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام،، تحت اشراف ؛ در این موسسه اولا تلاش بر این است که جمع سالمی بین فقه، اصول و فلسفه صورت بگیرد و ثانیا مبانی علمی بنیانگذار انقلاب تبیین شود لذا مسلک علمی فقه الخمینی را بسیار از ایشون می شنویم؛ روحیه شاگرد پروی و تحقیق و پژوهش را در اساتید این موسسه از نزدیک دیده ام و به جد می توان گفت هدف اصلی در چنین جمعی آموختن اندیشیدن (اجتهاد و تفکر) است نه اندیشه ها! 2. موسسه تخصصی فلسفه، خیابان باجک، مدرسه مهدیه؛ ریاست موسسه برعهده هست ولی مدیریت داخلی موسسه (قائم مقام) بر عهده است، ایشان از اساتید جوانی است که توانسته است در طول 3 4 سال اخیر، تحول شگرفی در موسسه ایجاد کند، روحیه جهادی، تشکیلاتی و انقلابی ایشان در کنار تسلط بالا بر علوم مختلف انسانی و حوزوی باعث شده الگوی خوبی از مدیریت را به نمایش بگذارد. در این موسسه همه شئون مختلف علمی و عملی طلاب و خانواده هایشان مورد توجه بوده و برای آنها برنامه ریزی می شود، چیزی که در خود حوزه وجود ندارد. اگر قصد تحصیل جدی فلسفه اسلامی را دارید، توصیه می کنم از پایه 7 وارد این موسسه شوید! 3. موسسه تخصصی فلسفه اسرا تحت اشراف آقا مرتضی جوادی آملی، که به تازگی (حدود 4 سال) راه اندازی شده است، (نزدیک مرکز خدمات) 4. موسسه امام خمینی (ره) (موسسه ای حوزوی_ دانشگاهی) که توسط مرحوم تاسیس شده است. یکی از اهداف عمده این موسسه تربیت محققانی است که هم در علوم اسلامی تخصص دارند و هم در علوم انسانی لذا تنها طلاب بعد از پایه ششم می توانند وارد این موسسه شوند و در یکی از رشته های علوم انسانی در کنار تحصیل علوم حوزوی ادامه تحصیل دهند. موسسه تحول در علوم انسانی را با راهبرد مذکور در دستور کار قرار دارد لذا تنها طلابی که قدرت و استعداد جمع بین علوم حوزوی و علوم انسانی را دارند می توانند در این موسسه موفق باشند. این موسسه زیر نظر وزارت علوم است. ╭┅──────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅───────────────┅
مکتب خانه
سلام و عرض ادب بنده ارتباط چندانی با موسسات مستقر در شهر قم ندارم، تنها آشنایی اندکی با برخی از مؤ
وقتی حرکتی تحولی و امیدآفرین آغاز می شود، زنده دلان امیدوارتر می شوند اما وقتی انسان مشاهده می کند مسئولی که باید از این حرکت تحولی حمایت کند، نه تنها حمایت نمی کند بلکه بی مهری می کند، انسان کم حوصله ای مثل من، از غصه دق می کند! اینجاست که نیازمند تسلی دیگران هستیم!
ردود التستری علی ابن ابی الحدید فی شرح نهج البلاغة.pdf
1.94M
بسم الله ابن ابی الحدید یکی از مهترین شارحان نهج البلاغه است. محقق تستری نیز شرح گرانسگی بر نهج البلاغه نوشته است (بهج الصباغة). جهتگیریهای شیعی محقق تستری و صراحت او موجب شده است که گاه به نقد شرح ابن ابی الحدید بنشیند و برداشتهای او را نقد کند. این پایان نامه فرصت خوبی است برای مرور دسته بندی شده ی نقدهای محقق تستری بر ابن ابی الحدید. یک فصل از پایان نامه به نقدهای لغوی، دیگری به نقدهای نحوی، سومی به نقدهای تأویلی و ... اختصاص یافته است. https://eitaa.com/banahjolbalaghe https://eitaa.com/joinchat/494927872Ca763d6564a
🔻🔅برخی ازبیانات مهم و راهبردی آقا: 1-هیچ شخص یا نهادی نمی تواند باعذرانتساب به این جانب خود را ازحساب کشی معاف شمارد. فرمان هشت ماده ای-اردیبهشت80 2-هیچ‌کس فوق نظارت نیست.خودِ رهبری هم فوق نظارت نیست؛چه برسد به دستگاههای مرتبط با رهبری. بنابراین همه باید نظارت شوند.نظارت برکسانی که حکومت می‌کنند-چون حکومت به‌ طورطبیعی به معنای تجمّع قدرت وثروت است؛یعنی اموال بیت‌المال واقتداراجتماعی واقتدار سیاسی دردست بخشی ازحکّام است-برای این که امانت به ‌خرج دهند وسوء استفاده نکنند ونفسشان طغیان نکند،یک کارلازم وواجب است وبایدهم باشد.۷۹/۱۲/۹ 3- يكي ازاين اعتراضها،اعتراض به صدا وسيما بود واينكه بعضي ميگويند اگرچنانچه صدا وسيما را نقد كنيم،برخلاف رهبري مطلبي گفته‏ايم؛چرا؟ چون رهبري رئيس صدا وسيما را معين ميكند!اگرواقعاً ملاك اين باشد،كه آدم بايد به هيچ‏كس اعتراض نكند؛چون رئيس قوه‏ي قضائيه را هم رهبري انتخاب ميكند،رئيس جمهورهم بعد ازانتخابات،تنفيذ رهبري دارد؛ميگويد نصب كردم.پس بايد به هيچ‏كس اعتراض نكرد.نه آقا،اولاً صدا وسيما را رهبري اداره نميكند؛اين معلوم باشد. صداوسيما را رئيس صدا وسيما اداره ميكند.ورهبري هم درموارد زيادي اعتراضهائي دارد....انتقاد شما ازصدا وسيما مطلقاً به رهبري منتقل نميشود. شما حق داريدانتقاد كنيد؛هيچ اشكالي ندارد. ۱۳۸۷/۰۷/۰۷ 4- یکی ازدوستان راجع به نهادهای زیر نظررهبری-حالا زیرنظر رهبری یک قدری مسامحه است،یعنی وابسته‌ی به دستگاه رهبری-مثل بنیاد مستضعفان،مثل ستاد اجرائی فرمان امام[صحبت کردند].خیلی خوب،من اصلاً پیشنهاد میکنم گروه‌های دانشجویی توربازبینی درمورد همین نهادها ترتیب بدهند وبروند ببینند. ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ 5- نامه آبان 81حضرت آقا خطاب به دانشجویان وجوانان: t.me/houshdar/1371 🔶تنها طبقه ای که حتی حاضرنیستند این بیانات رهبر انقلاب را بشنوند ومصرانه با نقد دفترحضرت آقا مخالفت می ورزند ،افراد ظاهرالصلاحی هستند که میخواهند با و پوشش ریاکارانه احیانا به...
🌐انسان 250ساله نیروی مؤمن 🔹این امت سازی فقط سیاست نبود؛ یک بخشی از آن سیاست بود. بخش عمده دیگری آن، تربیت یکایک افراد بود. یک یکِ دلها در زیر تربیت پیغمبر قرار می گرفت. پیغمبر به یکایکِ ذهن ها و خردها، دانش و علم را تلقین می کرد. 🔹فقط این نبود که قوانین و مقررات و احکام را به آنها بیاموزد، بلکه حکمت به آنها می آموخت. چشم های آنها را بر روی حقایق عالم باز می کرد. ده سال هم پیغمبر اینگونه و با این روش حرکت کرد. 🗓1385/5/31 زیرساخت و مقدمه ی ایجاد ، تربیت نیروهای مومن و با صلابت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 هشدارهای حجت الاسلام ذوالنور نسبت به مدعیان عدالت خواهی 🔹 متأسفانه گروه‌هایی به عنوان عدالت خواه و مطالبه گر در حوزه فعالیت می‌کنند، اما همه مسائل حوزه و را زیر سؤال می‌برند 🔷اینها به نام مطالبه گری حرف های را علیه نظام و مسئولین عنوان می کنند. 🔹اینها ریشه حوزوی ندارند و تازه به دوران رسیده هایی هستند که برای انقلاب هم هزینه ای نداده اند. @HozeTwit
مکتب خانه
👓 هشدارهای حجت الاسلام ذوالنور نسبت به مدعیان عدالت خواهی 🔹 متأسفانه گروه‌هایی به عنوان عدالت خواه
✅بهترین مغالطه برای فرار از انبوه سوالات و انتقادات وارده همین است! شخصیت طرف را له کن، او را نفوذی و یهودی و عامل دشمن بدان... چهار تا فحش هم بده! هیچ اشکالی ندارد.
43.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@studiesofshia ✳️ قم و اورشلیم – تورهای فکری معاصر در ایران - بخش دوم (2 - 7) 🔹קוֹם וירושלים — סיור אינטלקטואלי עכשווי באירן, חלק 2 🔸سخنرانان: - اتان کلبرگ؛ خاورشناس، شیعه پژوه و استاد دانشگاه اورشلیم - رابرت گلیو؛ شیعه پژوه و رئیس بخش مطالعات عربی دانشگاه اکستر 🔺مکان: کتابخانه ملی اسرائیل / زبان انگلیسی - عبری مرجع تخصصی @studiesofshia
🔰 دلم نیامد روایت نکنم... ریاحی پور فعال مجازی نوشت: 👈 دیشب طرفای ساعت۲۱، میدون انقلاب از تاکسی پیاده شدم، میخواستم یکی از دوستان را زیارت کنم، حرکت کردم به سمت کارگر شمالی. اول خیابون کارگر شمالی همین طور که داشتم تند تند راه می رفتم، یکدفعه چشمم افتاد به جناب مخبر. معاون اول رئیس جمهور. خودش بود و یک همراه. 🔸یکی دو دقیقه زیر نظر داشتمش ببینم چیکار میکنه و از طرفی‌ام دوست داشتم واکنش مردم را ببینم. دیدم تک تک میرود داخل مغازه ها و قیمت می گیرد. تو دلم گفتم دمش گرم اما فایده نداره باید یه عکس بگیرم و منتشر کنم. این شد که عکس اول را گرفتم، تا عکس را گرفتم یک بنده خدایی گفت چرا از دور می گیری برو جلو نترس(از دوستان محافظ بود). 🆔 @tahavol_howze
راهنمای کانال های درسی و علمی و ... : https://eitaa.com/joinchat/2877816889C2015afa665 Eitaa (https://eitaa.com/joinchat/2877816889C2015afa665)
💢 حوزه علمیه در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی در حال پیشروی است. رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: 🔹 اگر چه مکن است حوزه ما از نظر عده ای کارستان مورد نظرشان محقق نشده باشد، اما برای رسیدن به تحقق تمدن اسلامی مد نظر مرحله به مرحله، حوزه علمیه در حال پیشروی است. 🔹 در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی حوزه علمیه، هر کسی که از بیرون حوزه بیننده این نمایشگاه بود، دچار اعجاب شده و اذعان داشتند که حوزه را به شکل دیگری می شناختیم و به واقعیت حوزه آگاه و آشنا نبودیم. 🌐 رسا 📌تحول نوشت: 👈 به گفتۀ مسئولین این نماشگاه، بازدیدکنندگان از مدیران و مسئولان حوزه بودند. مگر کسی از بیرون اجازه داشت ببیند؟ 🔰 اگرچه معدود مؤسساتی کارهای خوبی داشتند، اما امروز کدام مرکز آموزشی یا تربیتی، متد خود را از تولیدات حوزه گرفته اند؟ این تولیدات چه نقشی در قانون گذاری کشور دارند؟ ❓آیا پیشرفت حوزه، باعث حیرت برخی شده، یا نه برنامه های حوزه باعث حیرت و سردرگمی و بلاتکلیفی طلاب گشته است؟! واقعا اگر حوزه چنین وضعیتی دارد چرا طلبه هایش را از دست می دهد؟ جناب استاد، این پیشرفت را باید در واقعیت های عینی نشان داد. 🆔 @tahavol_howze
مکتب خانه
#تحول_حوزه 💢 حوزه علمیه در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی در حال پیشروی است. رییس جامعه مدرسین حو
یک نفر باید به این سید بزرگوار بگوید ای کاش طوری حرف بزنید که احترامتان بین طلاب محفوظ بماند! با این همه شعار و شوآف و... فقط طلاب منزجر می شوند!
؛ انسان در اسلام (الگویی از یک اثر موفق و عمیق در بر مبنای حکمت متعالیه) ✍حکیم متأله استاد حاج شیخ حمید 🔹این کتاب از جمله آثار ارزشمند در اسلامی است. 🔸 کتاب ضمن بیان ابعاد وجود شناختی و معرفت شناسی هبوط، از عالم و آسمان هایی سخن می گوید که در آنها هبوط روی می دهد. این اثر با تکیه بر نقش محوری ، به بعد تاریخی هبوط می پردازد و مراحل هبوط را از آسما الوهیت و ورود به دنیای اساطیر تا پیدایش دنیای مدرن پی می گیرد. و تفاسیر مختلفی را که از عالم و آدم در مراتب هبوط شکل می گیرد، باز می گوید و برخی و تنگناهای انسان شناسی مدرن را نیز تبیین می کند. 🔹این اثر نمونه ای از انسان شناسی دینی - توحیدی است که از میراث عرفانی - فلسفی دنیای اسلام بهره می برد و به عنوان رقیب و بدیلی کارآمد، در برابر انسان شناسی تجربی و یا فلسفی مدرن قرار میگیرد. 🔹تفسیر فلسفی (بر مبنای هستی شناسی و انسان شناسی حکمت متعالیه) از پدیده های نوظهور در تمدن غرب همچون _رنسانس و نوزایی، عقلانیت و روشنگری، اسطوره و ایدئولوژی، امانیسم و تفرعن مدرن، لیبرالیسم و اباحیت، جامعه مدنی، بیگانگی و بی معنایی _ بر اهمیت این کتاب در ارائه یک الگوی موفق از می افزاید. https://eitaa.com/hekmat121
📸 صداوسیما اوایل انقلاب👆 👈 الان ذوق مرگ میشیم که جبلی تصویر یک عدالتخواه رواز لیست سیاه درآورده و پخش کرده😄 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از تاثیر و نقش حکومت می‌گوید ╭┅──────────────┅╮ 🌐 eitaa.com/esra_rasane ╰┅───────────────┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیم پورازغدی: ⭕️ همیشه از جریان محافظه‌کار شنیدیم که گفتن:《انتقاد و گفتن زخم‌ها و ضعف‌ها، تکمیل پازل دشمن، عدم درک شرایط حساس کنونی و در نظر نگرفتن مصلحت نظام هست》 🆔 @tahavol_howze
🌀 دوران فراموشی اصالت‌های حوزوی 🏴 چقدر تاسف‌برانگیز است ◾️ سالها در حوزه امام صادق (سلام الله علیه) درس دین بخوانی، از سهم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) استفاده کنی، و در نهایت برای اینکه بتوانی اثر بگذاری و ثمره علمت را بهره برداری کنی، تو را بخوانند. ▪️آقایان، زحمت بکشند و حوزه را از زیر بار وزارت علوم برهانند، به هویت اصیل روحانیت برگردانند و برای طلاب و فضلا یک نظام مدرکی مستقل و اصیل حوزوی تعریف کنند. 🌐 الفقه و الاصول @Manahejj
📌 در اين عصر با است 🖌آیة الله مصباح یزدی: 🔸 از شخصيت‌هاي برجسته‌اي كه واقعاً مايه فخر كشور هستند همچنين از ساير عزيزان؛ به‌طور غيابي از حضرت كه افتخار جهان اسلام هستند و دست ما به دامن ايشان نمي‌رسد. 🔹درباره اظهار لطفي كه فرمودند، حقيقتاً ماية شرمندگي بنده است. والا اگر ما اينجا براي چند طلبه بحث فلسفي مطرح مي‌كنيم، معنايش اين نيست كه نام بنده در كنار حضرت آيت الله برده شود؛ من اين را واقعاً از ته دل مي‌گويم و ايشان از مفاخر عالم اسلام مي‌دانم و مفتخرم كه دست ايشان را ببوسم. به‌طور معمول هروقت خدمت ايشان شرفياب مي‌شوم، سعي مي‌كنم اين كار را انجام بدهم. 🔸حق اين كار واقعاً بوسيله ايشان انجام مي‌شود و خوب است كه ايشان به دنيا هم شناسانده شود؛ ايشان واقعاً مجاهدت نمودند و عمر شريف خود را كردند. البته منحصراً نه در تفسير كار مرحوم آقاي طباطبايي را ادامه دادند و با امكاناتي كه حالا فراهم است به بهترين نحو همچنان ادامه مي‌دهند و اين باقيات صالحاتي است كه قرن‌ها دوام خواهد يافت واين افتخار نصيب ايشان مي‌شود كه يك دوره كامل تفسير را با اين عظمت، با اين وسعت و با اين شكوه بيان كنند و خوشبختانه هم‌زمان يا با اندكي تأخير در رسانه‌ها پخش شود مردم استفاده كنند علما استفاده كنند. 🔹بنده از ته دل خيلي خوشحال هستم و دعا مي‌كنم كه خدا توفيقات ايشان را زياد كند و اين كار را به نحو نيكو به پايان برسانند. افزون بر فعاليت‌هاي ديگري كه در زمينه فلسفه، فقه، اصول و ساير علوم دارند. تنها چيزي كه مي‌تواند مجوز اين باشد كه مثلاً بنده هم در اين محفل شركت بكنم اين است كه قدر بزرگان شناخته شود از باب تعرف الاشياء با ضدادها معلوم مي‌شود كه واقعاً آقاي جوادي يعني چي. 🔸بنابراين اگر از ما كاري بربيايد و عرض كنم خدمتي به عنوان يك شاگردي از حضرت آيت الله جوادي بايد ارائه خدمتي بكنيم. رياست فلسفه اسلامي در عصر حاضر با ايشان است. 🔸حضرت عالي يادتان هست و توجه داريد كه مرحوم ميرداماد هرگاه از ابن‌سينا ياد مي‌كند مي‌گويد: قال شريكنا في رياست فلسفه الاسلاميه، شريكنا في رياست الفلسفه، اصل را رياست خودش مي‌داند مي‌گويد ابن‌سينا هم شريك ماست. حالا با اين تلاس مستمر و پيگير و عاشقانه‌اي كه ايشان دربارة كار علمي و تحقيق دارد واقعاً اصل در در اين عصر با آقاي جوادي است. 🔸من ايشان را تازه نمي‌شناسم از وقتي كه ما در مدرسة حجتيه بوديم حجره ما در طبقه دوم و مشرف بر حجره ايشان بود؛ كار ايشان را مي‌توانستيم چك كنيم. شبها معمولاً تا نزديكي‌هاي نيمه‌شب مشغول مطالعه بودند. روز هم ما هيچ‌گاه ايشان را در فراقت نديديم. فقط سر درس چند دقيقه‌اي زودتر مي‌آمدند و يك گپ و مزاحي با دوستان مي‌كردند وگرنه كار ايشان مطالعه يا تدريس و يا بحث بود. 🔹يكي از كساني كه با ايشان هم درس بود، حالا يادي هم از ايشان كرده باشيم شهيد مرحوم آقاي بود. ايشان در فلسفه سال‌ها با آقاي جوادي هم‌بحث بودند. ايشان مي‌آمد در حجره حاج آقاي جوادي و ساعت‌ها اسفار و گاهي شفا و مباحث ديگر را مي‌خواندند و اصلاً خسته نمي‌شدند ايشان در بحث فلسفه و تحقيق و قسمت‌هاي ديگر هم همين‌گونه بود؛ اما چون محور كارشان بيشتر فلسفه بود اصلاً احساس خستگي نمي‌كردند. 🔸عنصري با اين پاكي با اين صداقت با اين فهم با اين استعداد با اين پشتكار با اين تقوا كجا مي‌توان يافت. 🔹متأسفانه دنيا ايشان را نمي‌شناسد و نمي‌تواند هم بشناسند. اصلاً چون در اين فضا نیستند. 🔹فرصت مناسبي است كه ما اقلاً چنين شخصيت‌هايي كه نعمت‌هاي خدايي هستند براي جامعه معرفي كنيم.بايد شرحي از زندگي ايشان به طوري رسا ارائه شود تا ايشان شناخته شود. بيشتر افرادي كه ايشان را مي‌شناسند از طريق درس تفسير ايشان و به واسطه اينكه در تلويزيون پخش مي‌شود مي‌شناسند؛ اما قدرت فلسفي ايشان، عمق مطالعاتشان، احاطه ايشان بر مباحث گوناگون فلسفي و عرفاني چيزهايي‌ست كه كسي درست از آنها سر در نمي‌آورد. اين فرصتي است كه اين كار انجام شود و ايشان معرفي شوند. اين افتخار بايد شامل شاگردانشان و امثال بنده هم بشود كه وقتي چنين استادي داريم، پَرِ «اَكرم العلماء» آن ما را هم مي‌گيرد و الا اينكه ما لايق باشيم در كنار ايشان بگوييم اول ايشان و دوم فلاني، اين تضييع حق ايشان است و ان‌شاءالله كه خداي متعالي به شما توفيق دهد كه از فرصت پيش آمده براي اداي حق علم حق معرفت، حق توحيد، حق اسلام و حق انقلاب بهره‌مند شويد. منبع: سخنان منتشر نشده در جمع مسئولان همایش روز جهانی فلسفه 1388 https://eitaa.com/hekmat121
🔰 بسم الله الرحمن الرحیم آیة الله العظمی وحید خراسانی(مدظله العالی) امروز ۲۴آبان ماه۱۴۰۰ در پایان درس با اشاره به عظمت مقام (علیهاالسلام)واحیای سالروز وفات ایشان فرمودند: 🔹حضرت معصومه مقامش از این صحیح السند پیداست. امام صادق (علیه السلام) فرمود: "من زارها وجبت له الجنة" 🔹اجر آن حضرت، وجوب می‌باشد. عقل در فهم این مساله حیران است، زیارت او، وجوب دخول جنت را ایجاب می‌کند، وجوب دخول، اثر زیارت فاطمه معصومه(علیهاالسلام) به است. کسی که زیارت او وجوب دخول جنت است ، مقامش فوق بیان است. 🔹ان شاء الله همه همت کنند وفات حضرت معصومه(علیهاالسلام) در سراسر کشور بشود. حق آن بی‌بی بر گردن ما قابل احصاء نیست. 🔹ایشان در پایان گزیده‌ای از اشعاری که درایام درمدح حضرت معصومه سروده بودند را خواندند: شیطان به خطاب قم براندند پس تخت تو را به قم نشاندند اینجا نه بهشت و جای حواست ناموس خدا، جایش اینجاست اندر حرم تو عقل مات است زین خاک که چشمۀ حیات است برتر ز زمین و آسمانی چون عمه ی صاحب الزمانی 📅۲۴/آبان‌ماه/۱۴۰۰ ◼️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr