eitaa logo
مکتب خانه
311 دنبال‌کننده
775 عکس
322 ویدیو
261 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
مکتب خانه
عقل و عقلانیت در سنت اسلامی بخش 3 📚 منبع: درس خارج اصول استاد سید محمود مددی؛ 1395/11/5 و 1395/12/
عقل و عقلانیت در سنت اسلامی بخش 4 📚 منبع: درس خارج اصول استاد سید محمود مددی، 1395/12/15 🔻 حسن و قبح عقلائی و عقلی، هیچ‌کدام نسبی نیستند؛ حسن و قبح عقلی و عقلائی اگر تغییرمی‌کند، دائماً به خاطر تبدّل موضوع است و تغییرِ با تبدّل موضوع، نشانه‌ی نسبیت نیست. ⚠️ به عنوان مثال اگر سرقت قبیح است، به این خاطر است که منجر به اختلال نظام می‌شود؛ اگر در جامعه‌ای سرقت باعث اختلال نظام نشود، در این جامعه سرقت قبیح نیست. ⚠️ اگر در آینده وسیله‌ای درست کنند که وقتی کسی دروغ بگوید متوجه بشویم، در این جامعه دروغ‌گفتن باعث اختلال نظام نمی‌شود، در چنین جامعه‌ای دروغ‌گفتن قبح عقلائی ندارد. ⚜ پس چه حسن و قبح عقلی و چه حسن و قبح عقلائی، مطلق است. فقط حسن و قبح عرفی است که نسبی است. 🆔 Eitaa.com/esra_rasane
شناخت اجمالی از امام صادق (علیه السلام) 🔅 تولد: 17 ربیع الاول سال 83 ه.ق 🔅 شهادت: سال 148 ه.ق 🔅 مدت عمر: 65 سال 🔅 مدت امامت: 34 سال 🔅 زمان به امامت رسیدن: 114 ه.ق در 31 سالگی 🔅 نام مادر: ام فروه بنت قاسم بن محمد بن ابکر 🔅 معروف به شیخ الائمه 🔻 خلفای معاصر با امامت امام صادق (ع) 1. هشام بن عبدالملک (105 تا 125 ه.ق) 2. ولید بن یزید بن عبدالملک (125 تا 126 ه.ق) 3. یزید بن ولید بن عبدالملک (126 ه.ق) 4. ابراهیم بن ولید بن عبدالملک (126 ه.ق) 5. مروان بن محمد = مروان حمار (126 تا 132 ه.ق) 6. عبدالله بن محمد = سفاح (132 تا 137 ه.ق) 7. ابوجعفر= منصور دوانیقی (137 تا 158 ه.ق) 🌺 فصول حیات امام صادق (ع) 1. قبل از امامت: 31 سال و معاصر با 5 خلیفه مروانی 2. دوران امامت معاصر با 5 خلیفه مروانی: 18 سال 3. دوران امامت معاصر با دوخلیفه عباسی: 16 سال 🌺 کنیه ایشان اباعبدالله است؛ فرزند دوم ایشان عبدالله افطح نام داشت که بعد از ایشان ادعای امامت کرد و پیروانش فطحیه نام گرفتند و البته 70روز بعد از این ادعا درگذشت؛ چون فرزند ارشد در حیات امام صادق ع بود فکر می کرد باید امام باشد. 🔆 لقب صادق توسط پیغمبر خاتم (ص) به ایشان عطا شده تا از جعفر کذاب (فرزند امام هادی (ع)) متمایز شوند. 🌺 خنک آن دلی که نوشد قدحی ز جام صادق 🌺 🆔 Eitaa.com/esra_rasane
✅ معرفی دو مرور گر قدرتمند ایرانی 👇👇 Http://zarebin.ir Http://Gerdoo.me جهت جستجو در سایت های اینترنتی می توانید از دو مرورگر قدرتمند ایرانی بهره ببرید.
مناهج صناعة الإستنباط الفقهي ، بحوث الشيخ محمد السند - نازك الحسناوي.pdf
28.79M
کتاب صناعة الاستنباط 🔹تقریر دروس استاد محمد ◽️با سپاس از انتشارات "موسسة الصادق للطباعة و النشر" بابت اجازه انتشار فایل کتاب در کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🔸روش شناسی اجتهاد (روشنا) @ravesh_ejtehad
شاید گوش شنوایی باشد... شاید!‏ ‏ در میان انبوه حرف‌های یک‌طرفه آمیخته به خشم و هیجان روزهای اخیر، این سخنان ‏رییس قضا امیدوارکننده است (به امید آنکه به عمل درآید و در حد سخن نماند):‏ ‏«باید علل اتفاقات اخیر را ریشه‌یابی کنیم؛ اگر به دنبال منشا مشکل نرویم دوباره تکرار می ‏شود، باید باب گفت‌‍وگو را در کشور گسترش دهیم، باید برای جذب ایرانیان دارای تخصص ‏مقیم خارج برنامه و ایده و ابتکار داشته باشیم.»‏ پی‌نوشت: بسی ساده‌انگارانه و بسیار خطرناک است اگر کسی گمان کند چالش‌های ‏فرهنگی با چماق قابل علاج‌اند!‏ با همه انکارها، وجود شکافی عمیق و روزافزون میان دو قطب اجتماعی متضاد از ‏هم‌وطنان، که هر کدام گرایش‌های فرهنگی متفاوت و مبانی فکری و حتی منابع خبری مجزا ‏دارند و در حال‌حاضر، اصلاً زبان هم را نمی‌فهمند، قابل انکار نیست، و تنها راهِ پرهیز از ‏وقوع گسست اجتماعی لاعلاج، ترمیم این شکاف، با گفتگوی همدلانه است و اتخاذ زبان ‏نو و روش‌های نوین.‏ به امید فردایی بهتر از امروز ‏ ‏ 📚@Alamolhoda_ir
🔻مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مجمع عالی حکمت اسلامی، انجمن معرفت‌شناسی حوزه و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در روزهای 4 و 5 آبان ماه 1401 برگزار می‌نماید. ▪️به صورت حضوری و مجازی ▪️ 4 و 5 آبان ماه 1401 ▪️همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره ▪️ویژه طلاب سطوح عالی و سطح ۴، دانشجویان مقطع ارشد و دکتری ⭕️ با حضور اساتید حوزه: ▫️حجت الاسلام و المسلمین حسن معلمی: ➖چگونگی تفکر صحیح و نوآوری ▫️حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی ➖موانع درونی تفکر ▫️حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح: ➖ضرورت و چگونگی بهره‌مندی از استاد فکر ▫️حجت الاسلام و المسلمین امیر خواص: ➖روش‌شناسی تفکر انتقادی ▫️حجت الاسلام و المسلمین عبدالله محمدی: ➖آسیب‌شناسی وضعیت تفکرورزی در جامعه امروز ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمود فتحعلی: ➖موانع بیرونی تفکر ▫️حجت الاسلام و المسلمین محمد کاشی‌زاده: ➖قواعد، اصول و ویژگی‌های تفکر صحیح ▫️حجت الاسلام و المسلمین احمد فربهی: ➖آثار و نتایج تفکر صحیح ➖دبیر علمی: دکتر قاسم بابایی 🗓 زمان برگزاری: چهار شنبه و پنجشنبه 4 و 5 آبان 1401 ⏰ مهلت ثبت نام: 28 شهریور لغایت 3 آبان 1401 ⏰ ساعت برگزاری: 14:30 تا 19 📍آدرس: قم - ابتدای بلوار جمهوری اسلامی - بین کوچه ۴ و ۶ - پلاک ۷۲ - دانشگاه معارف اسلامی، سالن شهید سلیمانی ثبت نام از طریق سایت نجاح و پیام‌رسان ایتا: 🆔 @tafakoresahih_shobhepashuhi و یا از طریق فرم زیر اقدام کنید: 🆔 https://forma
📸 سخنگوی دولت باز هم بین دانشجویان معترض و عصبانی و بعضا بی‌ادب رفت، حرف زد، حرف شنید، فحش خورد و عصبانی نشد. آن هم در بحرانی‌ترین روزهای دهه اخیر در دانشگاه. ⬅️ راستش در قیاس با دویست سیصد نماینده مجلس و ده‌ها دولت‌مرد باید بگیم «یکی مرد جنگی به از صدهزار»! امیدوارم دولت همین روند رو در تعامل با دانشجویان ادامه بده. 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh
🔰 اهمیت کتاب اصول فلسفه از دیدگاه آیت الله (حفظه الله) 🎙 آیت الله جوادی آملی: درست است که مرحوم علامه طباطبایی اسفار، منظومه و شفا را تدریس کرد؛ اما شهید مطهری (که حشر ایشان و دیگر شهدا با انبیای الهی باشد) شاگرد اصول فلسفه است و رشدش را از این کتاب دارد. آثار منظومه و ... کمتر در آثار شهید مطهری هست. آن‌که می‌تواند به‌روز حرف بزند و با سخن روز هماهنگ باشد و بلاغت به این معنا که به‌مقتضای زمان سخن بگوید، شاگرد اصول فلسفه است. متأسفانه! مرحوم علامه در اصول فلسفه شناخته شده و نه در قم، نه درجاهای دیگر، این کتاب تدریس و پژوهش نشده است، از همین رو، شاگردانی چون شهید مطهری هم کمتر تربیت می‌شود. خدا ایشان را قرین رحمت کند! روزی به من فرمود که 200 جلد از کتاب‌های غربی تهیه کردم و من‌بعد از تحریر اقلیدس، ثاوذوسوس را می‌خواستم بخوانم که ایشان نسخه خطی‌اش را داشتند؛ هنگام گرفتن آن کتاب به من فرمود که چون تعهد کردم کتابی را به کسی ندهم، مگر اینکه رسید بگیرم، شما رسیدی بنویسید و پیش خودتان باشد، تا من به عهدم عمل کنم، زیرا از متن کتاب گرفتند و پس ندادند؛ ما هم به گفته ایشان عمل کردیم. نوشته شهید مطهری در کتاب اصول فلسفه تقریرات درس مرحوم علامه طباطبایی است. این، تفکر و وظیفه ایشان بود و به رسالتشان خوب عمل کردند. در بحبوحه حرفه‌ای کمونیستی و در دهه‌ای که پسر پهلوی روی کارآمد، فضای سیاسی و کمونیست‌ها آزاد بودند، ما در مدرسه مروی درس می‌خواندیم و مراسم سالگرد لنین یا استالین در میدان توپخانه (امام خمینی کنونی) علنی و رسمی بود، آن روز ایشان آمد و فرمود که یکی از کمونیست‌های قَدَر آمده و در کتاب ستان، هشت ساعت باهم مذاکره کردیم و فردا او در خیابان یکی از همفکرانش را دید و گفت که طباطبایی مرا موحّد کرد. اصول فلسفه، که تقریباً 60 سال از نوشتن آن گذشته، هنوز در پرده حجاب است و باید رسمی تدریس و تحقیق شود. آری! شهید مطهری کارهای فراوان انجام داده؛ اما قسمت مهمش در همین کتاب است. اسفار و مانند آن، پشت پرده کمک کرده‌اند؛ ولی کتابی که علنی با مسائل روز درگیر شد، اصول فلسفه بود. درست است که امیر مومنان فرمود:إِنَّهُ لَیَعْلَمُ أَنَّ مَحَلِّی مِنْهَا مَحَلُّ الْقُطْبِ و آن ذوات قدسی معصوم، قطب هستند؛ ولی عالمان هم شاگردان ایشان اند و باید این پرچم را حفظ کنند؛ در آن قسمتها فرمود: کُلَّما غابَ نَجمٌ طَلَعَ نَجمٌ آخر و اکنون هم همین طور است، چنآن‌که ذات اقدس اله می فرماید: ما ننسخ من آیة او ننسها نَأْتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا فیض الهی هست، پس باید این دین را آزاد کرد. ظهور داعش و مانند آن، مطابق هیچ معیار عقلی نیست، بلکه بر اثر اسارت دین است. وقتی عقل، حسن و قبح را ادراک نکند و گزاره آن به دست دیگران باشد، اینطور می‌شود. منبع: خبرنامه حکمت اسلامی شماره 36
📌 امام حسن مجتبی(ع) 💢 النّعمةُ مِحتَةٌُ فَإن شُكِرَتْ كانت نِعمةً و إن كُفِرتْ صارَت نِقمةً. ⭕️ نعمت‌های خداوند یک آزمون است اگر و آن ادا شود برای انسان و اگر كرد برایش و خواهد بود. ⭕️ بحار، ج ٧٨، ص ١١٣ 🔻عَنْ اَبی عَبْدِاللّهِ الصّادِقِ علیه‌السلام قالَ: اِنَّ اللّهَ عَـزَّوَجَلَّ اَنْعَـمَ عَـلی قَوْمٍ بِالْمَواهِبِ فَلَمْ یشْکرُوا فَصارَتْ عَلَیهِمْ وَبالاً وَابْتَلی قَـوْما بِالْمَـصائِبِ فَصَبَـرُوا فَصارَتْ عَـلَیهِمْ نِعْـمَةً. ♦️امام صادق علیه‌السلام فرمود: خداونـد به گـروهی نـعمت داد و آن‌ها سـپاسگزاری نـکردند، پس نعمت‌ها تبـدیل به بـلا شد، و گـروهی را گرفـتار کـرد و آن‌ها صبـر کردنـد، پس گرفتاری‌های آنـان تـبدیل بـه نـعمت شد. 📚 بحارالأنوار، ج 71 🆔 Eitaa.com/esra_rasane
✅ قال الإمام الصادق عليه السلام: إنّ إسماعيلَ كانَ رَسولاً نَبيّا ، سُلِّطَ علَيهِ قَومُهُ فقَشَروا جِلدَةَ وَجهِهِ وفَروَةَ رأسِهِ ، فأتاهُ رَسولٌ مِن رَبِّ العالَمينَ، فقالَ لَهُ : ربُّكَ يُقرِئُكَ السّلامَ ويقولُ : قَد رأيتُ ما صُنِعَ بكَ وقد أمَرَني بطاعَتِكَ فمُرْني بما شِئتَ ، فقالَ : يكونُ لِي بالحُسَينِ بنِ عليٍّ عليهماالسلام اُسوَةٌ . امام صادق علیه السلام می فرمایند: اسماعيل، فرستاده اى پيامبر بود. قومش بر او مسلّط شدند و پوست سر و صورتش را كندند. پس ، فرشته اى از جانب پروردگار جهانيان آمد و گفت: پروردگارت تو را سلام مى رساند و مى گويد: آنچه را با تو شد ديدم. خداوند به من دستور داده كه از تو اطاعت كنم. پس هر دستورى مى خواهى به من بده. او گفت : حسين بن على عليها السلام مقتداى من است. علل الشرائع : 78/3 (علیهم السلام) 🆔 Eitaa.com/esra_rasane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حکمت نظری به علوم می گوید... 🔻ماسوی الله چگونه آیت الهی است؟! 🔻 حکمای مشا می گویند تسلسل باطل است و سرسلسله خدا هست... 🔻 حرف حکمت متعالیه این است که جهان غیر از خدا... 🆔 Eitaa.com/esra_rasane
❇️مقایسه میان کار حضرت ابراهیم(ع) و رسول اکرم(ص) و کار کوروش‏ 🔹در تاریخ می‏‌نویسند که کوروش وقتی که وارد بابِل شد با این که خودش دین دیگری داشت ولی مردم را در دینشان آزاد گذاشت. در معیار غربی کوروش یک مرد آزادی‌خواه است، یا عده‌ای می‌گویند ببینید ما چه ملتی هستیم! ما در دو هزار و پانصد سال پیش اعلامیه حقوق بشر را امضا کردیم. کوروش وقتی که وارد بابِل شد، با این که خودش بت‏‌پرست نبود و تابع مثلا دین زردشت بود، مع‏ذلک گفت تمام معابد بت‏‌پرستی که در اینجا هست محترم است. پس ما ملتی هستیم طرفدار آزادی عقیده. 🔹ولی ابراهیم خلیل(ع) چه کرد؟ آیا ابراهیم خلیل(ع) به این عقیده، که اینها عقیده نیست زنجیر است- قرآن اسم آن چیزی را که اروپایی می‌گوید بشر را باید در آن آزاد گذاشت، زنجیر می‌گذارد- به این زنجیرهایی که عادات سخیف بشر به دست و پای او بسته است احترام گزارد؟ خیر، بلکه رفت بت‌ها را در خلوتی شکست، تبر را هم به گردن بت بزرگ انداخت، اول این فکر را در مردم القاء کرد- عملاً یا قولاً- که این بت بزرگتر کوچکترها را زده، کشته و خرد کرده است، و کاری کرد که همین امر منشأ تفکر در مردم بشود، به خود باز آیند، به تعبیر قرآن: فَرَجَعوا الی‏ انْفُسِهِمْ‏ یعنی به خود باز آمدند. ابراهیم آنها را به خودآگاهی رساند، خودآگاه و خود شناسا شدند، فکر کردند. این را می‌گویند عمل انسانی. با معیارهای غربی کار ابراهیم خلیل(ع) بر ضد اصول آزادی و دموکراسی بوده، چرا؟ زیرا می‌گویند تو چکار داری، هر کار دلشان بخواهد انجام می‌دهند. اما با منطق واقع و حقیقت، ابراهیم(ع) به این وسیله غل و زنجیرها را از گردن یک ملت باز کرد و رهایشان کرد. کار صحیح کار ابراهیم(ع) است که خودش [در جامعه‌‏اش‏] تنها کسی است که یک فکر آزاد دارد و تمام مردم را در زنجیر عقاید سخیف و تقلیدی که کوچکترین مایه‌ای از فکر ندارد گرفتار می‌بیند. 🔹همین طور رسول اکرم(ص). آیا رسول اکرم(ص) وقتی که وارد مکه شد همان کاری را کرد که کوروش کرد که من چکار دارم، هر کسی هر کار می‌خواهد بکند؟ آیا در باره مردمی که قرن‌ها در زنجیر این بت‌ها قرار گرفته‌اند گفت چون عقیده دارند و عقیده آزاد است، چون خودشان انتخاب کرده‌اند، میل خودشان بوده و به میل خود به این بتخانه‌ها می‌روند پس اینها آزادند؟! یا نه، این بت‌ها را خرد کرد و دور ریخت و با این وسیله این مردم را آزاد کرد یعنی فکر اسیر و انسانیتِ اسیر حیوانیت اینها را آزاد کرد و رهایی داد. عمل صحیح عمل خاتم‌‏الانبیاء(ص) است؛ سال‌های متمادی با عقیده بت‌‏پرستی مبارزه کرد تا فکر مردم را آزاد کند. اگر عرب جاهلیت هزار سال دیگر هم می‌ماند همان بت را پرستش می‌کرد (همان‏طوری که حتی در ملت‌های متمدن مثل ژاپن هنوز بت‏‌پرستی وجود دارد) و یک قدم به سوی ترقی و تکامل برنمی‌داشت. اما پیغمبر(ص) آمد این زنجیر اعتقادی را از دست و پای آنها باز کرد و فکرشان را آزاد نمود: وَ یضَعُ عَنْهُمْ اصْرَهُمْ وَ الْاغْلالَ الَّتی کانَتْ عَلَیهِمْ‏؛ می‌گوید شکر این را بکنید که خدا به وسیله این پیغمبر این بارهای گران یعنی خرافه‌‏ها را از دوش شما برداشت، این زنجیرهایی را که خودتان به دست و پای خودتان بسته بودید برداشت. 🔹بنابراین آزادی و دموکراسی بر اساس آنچه که تکامل انسانی انسان ایجاب می‌کند حق انسان بما هو انسان است، حقِ ناشی از استعدادهای انسانی انسان است نه حق ناشی از میل و تمایل افراد. یک نوجوان را در نظر بگیرید که مریض است. سلامت و رشد آینده این نوجوان یک چیز اقتضا می‌کند: خوردن دواهایی، رعایت کردن رژیمی، محروم شدن از برخی خوراک‌ها. ولی میل او ممکن است بر ضد این باشد. آیا آنچه که مبنای رشد بدنی این نوجوان است میل اوست یا استعداد واقعی بدنی او؟ 🔹پس مفهوم آزادی و دموکراسی در اسلام و در غرب متفاوت است. دموکراسی در اسلام یعنی انسانیتِ رهاشده و دموکراسی در غرب یعنی حیوانیتِ رها شده. بنابراین بسیار تفاوت است میان آزادی تفکر و آزادی عقیده. اگر اعتقادی بر مبنای تفکر باشد، عقیده‌ای داشته باشیم که ریشه آن تفکر است، اسلام چنین عقیده‌ای را می‌‏پذیرد، غیر از این عقیده را اساسا قبول ندارد. آزادی این عقیده آزادی فکر است. اما عقایدی که بر مبناهای وراثتی و تقلیدی و از روی جهالت، به خاطر فکر نکردن و تسلیم شدن در مقابل عوامل ضد فکر در انسان پیدا شده است، اینها را هرگز اسلام به نام آزادی عقیده نمی‌‏پذیرد. 📚آینده انقلاب اسلامی ایران، صفحه271-302 ╭─────────── 🆔@shahidmotaharihowzeh ╰───────────
https://www.mehrnews.com/news/3853181/%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B0%D9%87%D9%86-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%B1%DA%AF%D8%B2-%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87-%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شماره هجده فصلنامه صدرا، علیرضا قائمی نیا سردبیر فصلنامه ذهن در یادداشتی با عنوان علم شناختی (۱) در این فصلنامه آورده است. 🆔 Eitaa.com/esra_rasane
🌀درسگفتار دوره حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی 🎙استاد عبدالرسول عبودیت 📥لینک جلسات دوره 🔻کانال فلسفه و عرفان 🔻 https://eitaa.com/AGLOESHG
🌹 این صادق الوعدها! • کسی با اسماعیل(ع) وعده ای کرد. تاریخِ وفا هم معلوم نکرد؛ اسماعیل(ع) یک سال بر وعده ماند و "صادق الوعد" لقب گرفت(۵۴/مریم) همین اسماعیل است که با شکنجه و کندن پوستش به شهادت رسید*. • بیغوله نشین ها و کوخ نشین ها، صادق الوعدهای انقلاب اسلامی اند. نه یک سال که چند دهه است، منتظر تحقق وعده عدالت و رفع تبعیض، بر عهد خود با امام و انقلاب مانده اند! • از قضا کشته و شکنجه هم می شوند؛ اما -بخاطر نجابتشان- نه پی احقاق حق خود، بلکه باز هم پی انجام تکلیفِ حفظ نظام! • جبران خون این اسماعیل ها، صادق الوعدیِ نظام نیست؟! جبران عقب ماندگی در عدالت و...؟! * ر.ک: علل الشرایع ج۱ص۷۷و۷۸/المیزان ج۱۴ص۶۳ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عمامه پرانی توسط خود یک روحانی ⭕️ برخورد یک روحانی با کسی که از آخوندها متنفر است! 🆔 @Bonyad_Khayerin
🔺 راحت باشید! 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh
https://news.urmia.ac.ir/node/6627 در دانشگاههایی که زیر نظر اصولگرایان اداره می شود، چه می گذرد؟
🔻 خطبه 38 نهج البلاغه: وجه تسمیه شبهه 🔅 وَ إِنَّمَا سُمِّيَتِ الشُّبْهَةُ شُبْهَةً لِأَنَّهَا تُشْبِهُ الْحَقَّ 👈 فَأَمَّا أَوْلِيَاءُ اللَّهِ فَضِيَاؤُهُمْ فِيهَا الْيَقِينُ وَ دَلِيلُهُمْ سَمْتُ الْهُدَى 👈وَ أَمَّا أَعْدَاءُ اللَّهِ فَدُعَاؤُهُمْ فِيهَا الضَّلَالُ وَ دَلِيلُهُمُ الْعَمَى 👈 فَمَا يَنْجُو مِنَ الْمَوْتِ مَنْ خَافَهُ وَ لَا يُعْطَى الْبَقَاءَ مَنْ أَحَبَّه 🔆 ترجمه: شبهه، تنها از اين جهت شبهه ناميده شده است که شباهتى به حق دارد (هر چند در واقع باطل است)، امّا دوستان خدا در برابر شبهات نور و چراغ راهشان يقين است و دليل راهنماى آنها سمت و مسير هدايت. و امّا دشمنان خدا، دعوت کننده آنان در شبهات همان ضلالت و راهنماى آنها کور دلى است. آن کس که از مرگ بترسد، (هرگز به خاطر اين ترس) از مرگ رهايى نمى يابد و آن کس که بقا را دوست دارد به او بقا نمى دهند. 🆔 Eitaa.com/esra_rasane
الإمامُ عليٌّ عليه السلام: الشُّبهَةُ عَلى أربعِ شُعَبٍ : إعجابٌ بِالزِّينةِ و تَسويلُ النَّفسِ و تَأوُّلُ العِوَجِ و لَبسُ الحَقِّ بالباطِلِ 🆔 Eitaa.com/esra_rasane
-ویراست دوم- مهسا امینی.pdf
6.74M
🔻بررسی و روش های عملیات روانی در اغتشاشات اخیر ▫️مناسب جهت و و اجرای تخصصی و عمومی 🆔 @sedayehowzeh
نظم_جدید_آینده_جهان_نسخه_نهایی.pdf
820.7K
💠 دانلود متن کامل کتاب "درآمدی بر خطوط اساسی نظم جدید آینده جهان؛ 🌀 صورت‌بندی مفهومی بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) 🔅 هندسه معرفتی و سیاسی دنیا دگرگون ‌شده است... 🆔 Eitaa.com/uut_nahad