هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴أنا لله و انا لیه راجعون🏴
#سردار_عارف_مجاهد
شرط شهید شدن، شهید بودن است
🌷سردار شهادتت مبارک...
✅ @andisheengelabi
☑️بزرگترین فضیلت حضرت زهرا (س)
🔰امام خمینی (ره)
◾️من راجع به حضرت صديقه (س) خودم را قاصر مى دانم كه ذكرى بكنم، فقط اكتفا مى كنم به يك روايت كه در كافى شريفه است و با سند معتبر نقل شده است و آن روايت اين است كه حضرت صادق (ع) مى فرمايد: فاطمه (ع) بعد از پدرش ۷۵ روز زنده بودند در اين دنيا، بودند و حزن و شدت بر ايشان غلبه داشت و جبرئيل امين مى آمد خدمت ايشان و به ايشان تعزيت عرض مى كرد و مسائلى از آينده نقل مى كرد.
◾️ظاهر روايت اين است كه در اين ۷۵ روز مراوده اى بوده است؛ يعنى، رفت و آمد جبرئيل زياد بوده است و گمان ندارم كه غير از طبقه اول از انبياى عظام درباره كسى اين طور وارد شده باشد كه در ظرف ۷۵ روز جبرئيل امين رفت و آمد داشته است و مسائل را در آتيه اى كه واقع مى شده است، ذكر كرده است و آنچه كه به ذريه او مى رسيده است در آتيه، ذكر كرده است و حضرت امير هم آنها را نوشته است، كاتب وحى بوده است حضرت امير، همان طورى كه كاتب وحى رسول خدا (ص) بوده است - و البته آن وحى به معناى آوردن احكام، تمام شد به رفتن رسول اكرم- كاتب وحى حضرت صديقه در اين ۷۵ روز بوده است.
◾️مسئله آمدن جبرئيل براى كسى يك مسئله ساده نيست. خيال نشود كه جبرئيل براى هر كسى مى آيد و امكان دارد بيايد، اين يك تناسب لازم است بين روح آن كسى كه جبرئيل مى خواهد بيايد و مقام جبرئيل كه روح اعظم است، چه ما قائل بشويم به اينكه قضيه تنزيل، تنزل جبرئيل، به واسطه روح اعظم خود اين ولى است يا پيغمبر است. او تنزيل مى دهد او را و وارد مى كند تا مرتبه پايين يا بگوييم كه خير، حق تعالى او را مأمور مى كند كه برو و اين مسائل را بگو. چه آن قسم بگوييم كه بعض اهل نظر مى گويند و چه اين قسم بگوييم كه بعض اهل ظاهر مى گويند، تا تناسب ما بين روح اين كسى كه جبرئيل مى آيد پيش او و بين جبرئيل كه روح اعظم است نباشد، امكان ندارد اين معنا
◾️و اين تناسب بين جبرئيل كه روح اعظم است و انبياى درجه اول بوده است مثل رسول خدا و موسى و عيسى و ابراهيم و امثال اينها، بين همه كس نبوده است، بعد از اين هم بين كسى ديگر نشده است. حتى درباره ائمه هم من نديده ام كه وارد شده باشد اين طور كه جبرئيل بر آنها نازل شده باشد، فقط اين است كه براى حضرت زهرا (س) است كه آنكه من ديده ام كه جبرئيل به طور مكرر در اين ۷۵ روز وارد مى شده و مسائل آتيه اى كه بر ذريه او مى گذشته است، آن مسائل را مى گفته است و حضرت امير هم ثبت مى كرده است.
◾️و شايد يكى از مسائلى كه گفته است، راجع به مسائلى است كه در عهد ذريه بلندپايه او حضرت صاحب (ع) است، براى او ذكر كرده است كه مسائل ايران جزو آن مسائل باشد، ما نمى دانيم، ممكن است.
◾️در هر صورت من اين شرافت و فضيلت را از همه فضايلى كه براى حضرت زهرا (س) ذكر كرده اند- با اينكه آنها هم فضايل بزرگى است- اين فضيلت را من بالاتر از همه مى دانم كه براى غير انبيا- عليهم السلام- آن هم نه همه انبيا، براى طبقه بالاى انبيا- عليهم السلام- و بعض از اوليايى كه در رتبه آنها هست، براى كس ديگر حاصل نشده. و با اين تعبيرى كه مراوده داشته است جبرئيل در اين هفتاد و چند روز، براى هيچ كس تا كنون واقع نشده و اين از فضايلى است كه از مختصات حضرت صديقه- سلام اللَّه عليها- است.
📚صحیفه ج۲۰ ص۴
#اهل_بیت #فاطمیه
هدایت شده از
﷽عقل و عشق
قابل توجه #طلاب #دانشجویان #فرهیختگان گرامی
«کانال عقل و عشق» کانالی جامع در عرضه و نشرآثار
#فلسفه_اسلامی (مشا،اشراق،متعالیه)
#عرفان_اسلامی(نظری، عملی وادبی)
از بزرگانی چون : ابن عربی، قونوی، صدرالمتالهین، فرغانی، جامی،خواجه عبدالله، شبستری، مولوی، حافظ، سنایی، عطار،ابن سینا،شیخ اشراق و...
🌹اعلان برگزاری کلاس عرفان ادبی
به ما بپیوندید👇👇👇
@Erfanadabi
@Erfanadabi
هدایت شده از
﷽عقل و عشق
🔺اثر جدید دیگری از حجتالاسلام والمسلمین استاد وکیلی با موضوع اثبات جعلی بودن کتاب «حدیقةالشیعه» و احادیث رد تصوّف
📗 «تطهیر الشریعه عن حدیقةالشیعه»
⌛️رونمایی به زودی...
▫️ مهمترین مرحله از پروژۀ دروغبافی بر ضد جریانهای توحیدی و عرفانی، جعل مجموعهای از احادیث از زبان ائمه علیهمالسلام بر ضد تَصوف بود که با ساخت این احادیث تقریباً آخرین تیر بر پیکر خستۀ عرفان و تصوف شیعی وارد شد و تا قرنها میلیونها نفر از سفرۀ توحید حقیقی محروم شدند.
▫️ کتاب حاضر مروری بر داستان تلخ حدیثسازی از زبان اهلبیت علیهم السلام بر ضد جریان تصوف و عرفان است که با شواهدی قطعی نشان میدهد چگونه بهخاطر مطامع دنیوی و در پی یک درگیری اجتماعی، عدهای عالِمنما حاضر شدند از نام مبارک معصومین علیهمالسلام سوءاستفاده کرده و نیات شیطانی خود را به نام دین سکه زده و خلقی را از شراب وصل الهی و عبودیت و فنا محروم نگه دارند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی حجة الاسلام و المسلمین محمد حسن وکیلی
🆔 @mhva_ir
🌐 www.mhva.ir
@Erfanadabi
@Erfanadabi
اقتصاد در قرآن استاد مصباح یزدی.pdf
1.54M
@esra_rasane
جزوه منتشر نشده اقتصاد در قرآن
#استاد_مصباح_یزدی
هدایت شده از
﷽عقل و عشق
اصالت الوجودخسروپناه.pdf
224.3K
#مقاله
تبیینی نو از #اصالت_وجود_و_ماهیت از استاد #خسروپناه
محمد قمی
کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇
https://eitaa.com/joinchat/882638879C3e864a8fae
هدایت شده از
﷽عقل و عشق
وحدت وجود وعبادت تکوینی وکیلی.pdf
539.3K
#وحدت_وجود و عبادت تکوینی
پاسخی به اتهام تجویز گوساله پرستی
به #ابن_عربی
وعلامه #حسن_زاده آملی مدظله
محمدحسن #وکیلی
کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇
https://eitaa.com/joinchat/882638879C3e864a8fae
هدایت شده از
﷽عقل و عشق
برهان وجودی عسکری سلیمانی.pdf
616.8K
#مقاله
#برهان_وجودی
#عسکری_سلیمانی_امیری
کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇
https://eitaa.com/joinchat/882638879C3e864a8fae
هدایت شده از
﷽عقل و عشق
نهاد نا آرام جهان دکترسروش.pdf
811.9K
نهاد نا آرام جهان اثر عبدالکریم #سروش
در تبیین #حرکت جوهری
کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇
https://eitaa.com/joinchat/882638879C3e864a8fae
هدایت شده از
﷽عقل و عشق
وحی در خانة عنکبوت (تحلیل ذاتی و عرضی دیدگاه دکتر سروش).pdf
348.9K
#مقاله
وحی در خانه عنکبوت
تحلیل ذاتی و عرضی دیدگاه دکتر #سروش
علیرضا #قائمی_نیا
کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇
https://eitaa.com/joinchat/882638879C3e864a8fae
هدایت شده از فلسفه و عرفان
«#کانال_فلسفه_و_عرفان»
کانالی تخصصی وجامع
در نشرآثار محققین
#فلسفه و#عرفان_اسلامی
#ابن_عربی، #صدرالمتالهین، #مولوی، حافظ،ابن سینا،شیخ اشراق و...
ومقالات و پژوهش هایی از اساتید معاصر مانند علامه #حسن_زاده آملی
علامه #جوادی_آملی، استاد #یزدانپناه،عبدالرسول #عبودیت، فنایی اشکوری و....
👈 برگزاری کلاسهای فلسفه و عرفان
به ما بپیوندید👇👇👇
@AGLOESHG
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
كتاب جعفر بن محمّد بن شريح الحضرميّ، عن حميد بن شعيب السبيعيّ، عن جابر بن يزيد، عن جعفر بن محمّد ـ علیهما السلام ـ، قال: سمعته يقول: «إنّ أُناساً دخلوا على أبي ـ رحمة الله عليه ـ، فذكروا له خصومتهم مع الناس فقال لهم: هل تعرفون كتاب الله ما كان فيه ناسخاً أو منسوخاً؟. قالوا: لا، فقال لهم: وما يحملكم على الخصومة؟ لعلّكم تحلّون حراماً وتحرّمون حلالاً، ولا تدرون. إنّما يتكلّم في كتاب الله من يعرف حلال الله وحرامه... [جامع أحاديث الشيعة، ج 1، ص 115 ، ح 87، و نیز: الأُصول الستة عشر، ص 64]. خلاصهاش اینکه: دینتان را خوب فرابگیرید تا مبادا موقع طرف شدن با دیگران با ندانمکاری خود فاتحۀ همه چیز را بخوانید.
human rightssss:
📝پيشگيرى هم قربانى درمان شد!
🔸 یادداشت یک پزشک در نقد درمان کرونا
🔹همانطور كه طرح تحول سلامت به درمان به جاى بهداشت و پيشگيرى پرداخت، سياست غلط دفاع در ١٨ قدم منجر به گل خوردن هر دفاع مستحكمى خواهد شد.
🔸هر چقدر تخت بيمارستانى و ICU فراهم كنيم وقتى جمعيت بيمار ما از ١٠ درصد جامعه بيشتر شود، امكانات بيمارستانى كفاف نخواهد داد.
🔹اين همان خطايى بود كه در طرح تحول سلامت هم رخ داد. بازوى فعال توليت سلامت در اپيدمى ها معاونت درمان نيست بلكه معاونت بهداشت است. اصلا خط مقدم جبهه بيمارستان نبايد باشد بلكه ويروس را بايد در كوچه پس كوچههای شهر میزدیم.
🔸متاسفانه در اپیدمی کرونا هم به جای پیشگیری به درمان متمرکز شدیم. سیستم به جای خبر از اکتشاف دارو و واکسن یا اکیمو! باید گزارش واقعی افزایش خط تولید ماسک، دستکش و ضدعفونی کننده میداد!
🔹ما باید به جای افزایش تخت بیمارستانی از افزایش دستگاههای ضدعفونی کننده اجتماعی حرف میزدیم! به جای واردات آمبولانس باید امروز ماشینهای حمل زباله استاندارد و تجهیزات پاکسازی محیط وارد میشد. ما به اپیدمیولوژیست و متخصص بهداشت محیط نیاز داشتیم نه فوق تخصص قلب و ریه.
🔹سیاستی که در طرح تحول سلامت به جای بالا بردن سطح بهداشت مدارس و مساجد و خانوارها به رایگانی درمان پیشرفته متمرکز شد امروز هم با رونویسی غلط از روی دستخط خودش به جای ارائه آمار پیشگیری از درمان و بهبود حرف میزند.
🔸خط مشی تولیت سلامت غلط است که میداندار اپیدمی کرونا به جای معاونت بهداشتی ما معاونت درمان است! شما از هر تخصصی مصاحبه روز به روز میبینید جز متخصصین عفونی، بهداشت محیط و اپیدمیولوژیستها زیرا اینها نمیتوانند غیرعلمی حرف بزنند.
🔹۱۴ روز بعد از بروز اپیدمی هنوز ماسک و الکل و گان و ضدعفونی کننده نداریم اما حرف از کشف نانوداروی درمانی میزنیم!
🔸دنیا را نگاه کنید با اصول بهداشتی کرونا را کنترل کرد ما داریم ICU زیاد میکنیم! گزارشات از چین را ببینید چه حجم گزارش از ICU میدیدید، چه حجم از بهداشت محیط؟ چه تعداد مدیر سلامت در چین بیمار بودند؟ چرا در بین مدیران کرونا شیوع پیدا کرد؟ زیرا به بهداشت اهمیت ندادیم!
🔹مدیران ما در فکر تهیه دارو و رزرو ICU برای خودشان بودند تا ماسک و الکل برای جامعه! اگر ورودی بیمارستانها با کنترل اپیدمیولوژیک و بهداشت پایه افراد سالم آغاز نشود، شما نمیتوانید ۱۰ میلیون تخت فراهم کنید. از تختهای خانهها استفاده کنید... با آبکش نمیشود از چشمه آب آورد... باید ورودی به بیمارستانها را کم کنید، تمرکز دوربین بر درمان غلط است. این همان غلط مکرر طرح تحول سلامت است.
🔸خط مشی غلط در اپیدمی رسوا میشود. سکان مدیریت را هنوز میشود به معاونت بهداشتی داد. ندادن تجهيزات حفاظتى به كادر درمان خط مقدم را شكست زيرا حتى اينجا هم به جاى مينروبى علمی فقط به خنثى كردن مین با انفجار فكر كرديم!
🔹هر داوطلبى كه با دست خالى روى مين شيرجه زد، يك سرباز موثر از دفاع كم شد... بازى را در محوطه جريمه و شش قدم خودى برديد، اينجا گل ميخوريم شك نكنيد! ٤٠ درصد ابتلاى جديد منشاء بيمارستانى دارد... اپيدمى را اپیدمیولوژیست درمان میکند نه پرسنل بیمارستانی.
@maktubaat
🔻 اعتراضاتِ یک قرن هشتُمی
📚 کتاب «المحتضر فی تحقیق معاینة المحتضر للنبی و آله (علیهم السلام)» با نام اختصاری «المحتضر»، اثر حسن بن سلیمان حلی عاملی است. انگیزه نویسنده کتاب، ارائه نقدی استدلالی بر نظریه شیخ مفید است؛ نظریه ای که می گوید انسان هنگام مرگ، امام علیه السلام را نمی بیند.نویسنده روایات فراوانی را در اثبات رؤیت امام از سوی محتضر جمع آوری کرده است.
عالمی در قرن هشتم، نقدی دارد بر عالمی از قرن چهارم. وی ردیه ای می نویسد تا برداشت بزرگ متکلمان امامیه را از احادیث تصحیح نماید.
درود خدا بر هردو فخر مذهب.
💿 جای این کتاب، در مجموعه نرم افزارهای موسسه نور (به ویژه جامع الاحادیث) به حقیقت خالی است.
#شیخ_مفید
لینک مطالعه کتاب
http://lib.eshia.ir/15102/1/1
لینک دریافت کتاب
http://alfeker.net/library.php?id=3873
https://t.me/tavanerejal
💢اعتبارسنجی حدیث با متد ابوحنیفه
خطا در فهم توحید، بسیار آسیب زا و آفت افزا است. این خطا، در فهم صحیح نسبت خدای متعال با رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و امامان علیهم السلام و مومنین والا مقام ایجاد اختلال می کند؛ به گونه ای که به انکار یک آموزه صحیح می انجامد. به نمونه های زیر توجه کنیم:
در برخی روایات از امام علیه السلام منقول است که پس از میل غذا عرضه داشت: « اللَّهُمَّ هَذَا مِنْكَ وَ مِنْ مُحَمَّدٍ رَسُولِك» یا «الْحَمْدُ لِلَّهِ هَذَا مِنْكَ وَ مِنْ مُحَمَّدٍ» (کافی ج6 ص296).
🔻پرسش این است که با توجه به اعتقادات توحیدی و ضد شرک که ضروری ترین باور اسلامی است، آیا اعتقاد به محتوای این سخن که غیر خدا را به هنگام شکر بر نعمت در عرض خدا قرار می دهد و یا حداقل کاربست این ادبیات، غلط و خطاست؟
نیز اگر در زیارتی می خوانیم: «حَسْبِيَ اللَّهُ وَ أَوْلِيَاءُ اللَّهِ»، می توانیم آن را ناسازگار با توحید قلمداد کنیم؟
🔻الفاظ قابلیت تحمل معانی گوناگون و گاه متضاد را دارند. دو نمونه بالا می تواند با نیت شریک قائل شدن برای احد بلا شریک سبحانه صادر شود و پرده از شرک گوینده و غلو وی نسبت به رسول خدا و امامان علیهم السلام بردارد. همچنین می تواند از سر اعتقاد صحیح و توحید غیر مشوب به شرک و خداشناسی و نبی شناسی و امام شناسی راستین صادر شود.
در مورد توضیح دو روایت اول، در کنزالفوائد می خوانیم که ابو حنیفه به امام صادق علیه السلام و جمله «اللهم هذا منک و من رسولک»اشکال گرفت و آن را شرک خواند. امام در اثبات توحیدی بودن این حمد به آیه « وَ ما نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْناهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ» و «وَ لَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا ما آتاهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ سَيُؤْتِينَا اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ رَسُولُه» استناد کردند. کنار هم قرار دادن خدا و رسول و نسبت دادن نعمت و فضل به هر دو، وقتی با اعتقاد به استقلالی بودن فضل الهی و عرضی بودن فضل رسول باشد، عین توحید و شکر راستین و اساسا لازمه آن دو است.
در مورد عبارت «حسبی الله و اولیاءالله» نیز وقتی به قرآن رجوع می کنیم می خوانیم: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ». خداوند می فرماید ای پیامبر، خدا و پیروان مومن تو، تو را بس هستند. این آیه هیچ تعارضی با حسبی الله یا حسبک الله یا حسبنا الله ندارد که توضیح آن مانند مورد قبل است.
اگر فهم دقیقی از توحید پروردگار پاک صمد و نسبت آن با مخلوق فقیر نداشته باشیم، دچار اعتبارسنجی هایی به خطا و مچ گیری های ابوحنیفه ای خواهیم شد.
https://t.me/tavanerejal
مکتب خانه
#فلسفه_غرب
#فلسفه_کانت
#معرفی _کتاب
کتابی فوق العاده روان و خوش خوان برای آشنایی با #فلسفه_کانت
آقای حداد عادل در مقاله« #فلسفه_کانت؛ دستمایه ای برای فلسفه تطبیقی» می نویسد:
نقد و بررسی معرفت شناسی #کانت
برای گشودن میدان #فلسفه_تطبیقی هیچ فلسفه دیگری به اندازه #فلسفه_کانت اقتضا و استعداد ندارد.
#فلسفه_کانت برای ورود در فلسفه تطبیقی و به میدان آوردن و به چالش کشیدن #فلسفه_اسلامی بسیار فلسفه مناسبی است.
اگر تدریس #فلسفه_کانت در حوزه های علمیه ما جدی گرفته شود به این نحو که مقدم بر #فلسفه_کانت با #فلسفه_هیوم آشنایی حاصل شود و پس از آن #فلسفه_کانت به تفصیل در حوزه ها و در محافل تخصصی خوانده شود، آن وقت برای پژوهشگران #فلسفه_اسلامی ده ها سوال اساسی ایجاد می شود که می تواند مقدمه خوض و غور در #فلسفه_اسلامی گردد. @esra_rasane
مبانی و مستندات قانون اساسی.pdf
4.29M
#مقاله مبانی و مستندات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ؛ آقای جواد ورعی @esra_rasane