eitaa logo
مکتب خانه
311 دنبال‌کننده
775 عکس
322 ویدیو
261 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ✳️ دست نوشته های گوته از امام علی ع 🔹اوایل ژانویه 2020 میان وسایل شخصی «گوته» ادیب، فیلسوف و نقاش آلمانی، دست نوشته های عجیبی پیدا شد که تعجب همه را برانگیخت. 🔸 اصرار گوته بر نوشتن و تکرار یک جمله بسیار بهت آور است «علی ولی الله». مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all @studiesofshia @ThrillofPeace
مکتب خانه
لیست اجمالی جلسات برگزار شده درسهایی از حکمت متعالیه ؛ الشواهد الربوبیه استاد فربهی؛ سالتحصیلی 97-98 مشهد اول؛ شاهد اول فی الوجود : جلسات 1- 40 مشهد اول؛ شاهد دوم فی الوجود الذهنی: جلسات 41- 54 مشهد اول؛ شاهد سوم فی الاشاره الی واجب الوجود: جلسات 55- 96 مشهد اول؛ شاهد چهارم: جلسات 97-101 تذکر: در این جزوه، 95 جلسه تاکنون بصورت کامل تقریر شده است. ⭐️⭐️⭐️ ❇️❇️ @esra_rasane
های 🔅🔅 ادوار مختلف شکاکیت در فلسفه غرب دوره‌های مختلفی از شکاکیت در جهان غرب وجود دارد و در هر دوره‌ای اندیشمندان، متناسب با ظرفیت‌های فکری و علمی آن دوره، تلاش کرده‌اند پاسخ‌هایی به شبهات شک گرایان و برون‌رفت از مخمصه شک گرایان ارائه دهند. ❇️ مرحله اول شک گرایی؛ دوره یونان باستان در این دوره، سقراط و افلاطون و ارسطو عمدتاً به ارائه چارچوب تفکر منطقی [یعنی دانش منطق که عهده‌دار مصون نگه‌داشتن ذهن از خطا در تفکر است] پرداخته‌اند؛ از طرف دیگر در جریان تفکر سه مرحله وجود دارد: مواجهه با سؤال، رفتن به سراغ معلومات، گردش در بین معلومات برای دست‌یابی به پاسخ و شکی نیست که اگر معلومات از نظم و انضباط و انسجام برخوردار نباشند، بعد از مواجهه با سؤال و رفتن به سراغ معلومات، به‌سادگی نمی‌توان پاسخ‌های مناسب پیدا نمود و از همین رو بشر هم به چارچوب حرکت نیاز دارد و هم به انتظام یافته بودن داده‌های معرفتی. فلاسفه در یونان باستان تلاش نمودند تا با این دو راهکار (تدوین منطق و راهکارهای تفکر صحیح و تفکیک معلومات صحیح از معلومات اشتباه و طبقه‌بندی دانش‌ها) مسیر قابل‌اعتمادی را جهت پاسخ به سؤال شک گرایان ارائه نمایند. ❇️ مرحله دوم شک گرایی؛ اواخر یونان باستان مرحله دوم، شک گرایی در اواخر دوره غرب باستان است که با ظهور مسیحیت و فقدان رونق اندیشه و تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی عملاً به حاشیه رانده شد. پاسخی که مسیحیت تحریف‌شده به دست برخی از آبا کلیسا همانند پولس ارائه شد نه‌تنها راهکاری برای حل مشکل شبهات شک گرایان ارائه نکرد بلکه بن‌بست فکری را بیشتر کرد چه اینکه پولس اولاً عقل را محکوم کرده و بر عقل‌گرایی مهر بطلان زد و اساساً رو آوردن به تفکر و معرفت برای دست‌یابی به حقیقت را امری نادرست و موهوم قلمداد کرد و ثانیاً فهم را بعد از ایمان قرار داد و برای باور پیدا کردن مسیر ایمان را پیشنهاد داد به این معنا که شخص باید ابتدا ایمان بیاورد و سپس وارد جریان فکری بشود و آنگاه‌که وارد جریان فکری می‌شود باید خود را به وادی‌ای که در مسیر ایمان قدم برمی‌دارد، بسپارد. ❇️ مرحله سوم شک گرایی؛ شک گرایی مونتنی این نوع شک گرایی جریان بسیار گسترده‌ای بود به‌گونه‌ای که هم نخبگان و هم آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار داد؛ دکارت و سایر متفکران معاصر تلاش نمودند تا به این جریان پاسخ بدهند که در این زمینه دکارت با برجسته کردن عقل و عقل‌گرایی، نقش اصلی و جریان ساز را بر عهده دارد. عقل‌گرایی دکارت از منظر فلسفه اسلامی، مشکل اساسی ندارد ولی با توجه به ماهیت مسیحیت پولسی، لطمه جبران‌ناپذیر محسوب می‌شود چه اینکه پولس با ضدیت با عقل و با تکیه برایمان در پی حل مشکلات بود اما دکارت مسئله عقل را بیشتر برجسته کرد به‌گونه‌ای که وجود این عنصر را در همه مردم، به‌عنوان یک آموزه اساسی در دستگاه معرفتی و فکری خود مطرح نمود. ادامه دارد ... @esra_rasane
🔖 منطق کوانتومی؛ منطقِ صادقِ کاذب! 🖊 استاد محسن انبیایی (دکتری فلسفه دین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه الله) 🌐 http://marefatfalsafi.nashriyat.ir/sites/marefatfalsafi.nashriyat.ir/files/6_16.pdf ✔️ چکیده نیروبرد (مکانیک) کوانتومی در طلیعه قرن بیستم جانشین نیروبرد سنتی شد. برای معادله موج شرودینگر که در این نیروبرد جدید، دارای جایگاهی همچون جایگاه قوانین حرکت نیوتن در نیروبرد سنتی است، تعبیرهای فلسفی بسیاری ارائه شده که تعبیر منطق کوانتومی یکی از این تعابیر است. بنیان‌گذاران منطق کوانتومی مدعی‌اند که بر اساس مشاهداتشان در سطح کوانتومی، منطق سنتی که پیش‌ از این به‌ عنوان معیار سنجش استدلال صحیح از ناصحیح بوده است، فاقد کارایی مناسب است و باید آن را با یکی از تقاریر منطق کوانتومی جای‎گزین ساخت. در این مقاله ضمن معرفی مختصر نیروبرد کوانتومی و تعبیر منطق کوانتومی از این نیروبرد، حتی‌الامکان از ورود به مباحث صوری منطق کوانتومی احتراز می‎شود و با روش تحلیلی، امکان جای‎گزینی منطق سنتی با چنین منطقی بررسی می‎شود. بر اساس این تحقیق مشخص شد که منطق کوانتومی را باید صرفاً یک صورت‌بندی ریاضیاتی دانست، نه یک منطق جای‎گزین، چراکه اولاً منوط به یک تعبیر خاص از معادله شرودینگر است و ثانیاً به‌وضوح از منطق سنتی برای ابطال آن استفاده کرده است. همچنین نتیجه‌ای که از کاربست این منطق بر دو منطق سنتی و کوانتومی حاصل می‌شود، صادق و کاذب بودن هم‌زمان هر دو منطق است، نه کاذب بودن منطق سنتی و صادق بودن منطق جایگزین. @tafaqqoh
001 970702.MP3
6.42M
جلسه1، نکاتی برای شروع کلاس ، 2 مهر 97
نهایه الحکمه، استاد امینی نژاد.docx
528.7K
(فایل Word) از ابتدای کتاب تا انتهای فرع سوم از مرحله سوم
جلسه 193 - نهایة الحکمة - شروع مرحله هفتم.mp3
6.74M
جلسه ۱۹۳، آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شروع مرحله هفتم فی الواحد و الکثیر - ۲۳ شهریور ۹۹
هدایت شده از احمد فربهی
@farbehy درس‌گفتار
۱۳۱.الف 📚 (از ابتدای کتاب تا اوایل فصل ۶ از مرحله ۶) ✅ (سال ۹۷) 1⃣ از ابتدای کتاب تا ابتدای مرحله چهارم 🔰🔰🔰🔰🔰
تاریخچه اصول.pdf
1.6M
🔺کامل ترین جزوه تاریخ اصول فقه از استاد حسینی نسب که تاکنون منتشر شده است 💠کامل ترین بررسی تاریخ اصول فقه شیعه از از قرن اول تا قرن چهاردهم هجری قمری ⚠️این مقاله هنوز ویرایش نهایی شده است و تغییرات روی این نوشتار هنوز ادامه دارد ... 💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا) 🆔 http://eitaa.com/joinchat/3122200596Cc5e29a931e
120108_001.MP3
9.98M
🎙 🔸 استاد مهدی 📚 رسائل، ج1، ص 240 📌 جلسه 3 @dars_madras_emb
120108_001.MP3
9.98M
🎙 🔸 استاد مهدی 📚 رسائل، ج1، ص 240 📌 جلسه 3 @dars_madras_emb
99-06-26.MP3
11.67M
🎙 🔸 استاد مهدی 📚 رسائل، ج1، ص 243 📌 جلسه 4 @dars_madras_emb
لیست دروس بار گذاری شده با هشتک پیگیر باشید ارسال فقط بالینک درسگفتارهای 1_استاد عبدالرسول تمام ۳جلد درآمدی بر نظام حکمت صدرایی( ) 2_ 3_مقالات 4_ در آمدی بر فلسفه اسلامی(کمیاب) 5_ 6_درسگفتارهای توسط حکیم متاله علامه سید جلال 7_درسگفتار توسط استاد 8_ توسط دکتر محمود خاتمی 9_ دکتر مجتبی مصباح استاد درسگفتار استاد سید یدالله چیستی و کارکردهای استاد درسگفتار میرداماداستاد در کانال بانک صوتی فلسفه و عرفان 👇 @BANK_AGLOESHG