eitaa logo
اصرار
453 دنبال‌کننده
883 عکس
988 ویدیو
4 فایل
به چه زنده ایم؟ آدم ها، جا و زمان ها دگرگون می شوند. خبر آنکه چیزی شروع و چیزی تمام شد. چه باید کرد؟ تن دهیم یا اصرار کنیم؟ چاره چیست؟ مگر آنکه اصرار 📍اصرار در ایتا و تلگرام Esrar3@ 📍اینستاگرام Esrar3.insta@ ✅ برای ارتباط با ما @Esrar_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
با مقایسه‌ی دو تصویر نوشته: ۱۸۰ سال به عقب برگشتیم. 🧷در خبرها خواندم در شمال غزه وضع گرسنگی به شکلی‌ست که لیمو شیرین را چند قسمت میکنند و هر کس یک تکه میخورد و این میشود یک وعده‌ غذا. امام خمینی سال ۶۰ در دیدار با اعضای دانشجویان ایرانی در اروپا گفتند:«الان وضع کشور ما از وضع زمان پیغمبر اسلام صلی الله علیه همه چیزش بهتر است آنوقت حتی نداشتند که بخورند. آن کسی که میخواهد جنگ کند فقط یک خرما را او میداد به او، میداد به او و میگذاشت تو دهانش درمی آورد و میداد و اینطوری اسلام را رساندند. آقا، اسلامی که اینطوری به ما رسیده، از صدر اسلام اینطور اینها جانفشانی کردند و اسلام را رساندند به ما، خوب ما هم باید بکنیم این کارها را». حالا صدر اسلام به غزه بازگشته و به قول آقای خامنه‌ای «مرز دنیای اسلام امروز در غزه است،نبض دنیای اسلام امروز در غزه میزند». امروز مردم غزه مرزداران اسلامند و با این جانفشانی‌ها و مصیبتها اسلام را از نو به جهان می رسانند.اینکه در زمانه‌ی ما صدر و مرز اسلام غزه میشود یعنی ایستادگی این مردم پس و پیش کردن ما در زمان است. و باز به قول آقای خامنه‌ای «طوفان‌الاقصی، این حادثه‌ی مهم و بی‌نظیری که اتّفاق افتاد، هدفها را نزدیک کرد،راه را به سمت این هدفها نزدیک کرد،سهل کرد،کار بزرگی انجام گرفت». غزه و اتفاقات آن میانبر تاریخ است‌ و مسلمانان تا ابد مدیون مرزبانان خود خواهند بود. مرزبانانی که میگویند ما ۱۸۰ سال به عقب برگشتیم اما را در زمان جلو بردند، نزدیک کردند.‌با این وصف شکایت و آه این مردم از مسلمانی ما مسلمانان نزد خدا گرانبار است. @Esrar3
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کمتر از ۲۰ روز دیگه ماه رمضانه و مردم ماه رمضان عادی خودشان را می گذرانند. آره عادی... نگو به این صحنه‌ها عادت نکردیم. ما به این صحنه عادت کردیم دلیلش هم اینه که زندگی جاری‌مون رو داریم. دقیقا همون طوری که قبل از جنگ داشتیم. 🧷نمی‌دونم کدوم جنگ محکش زندگی بوده، کدوم رنج و مصیبت محکش زندگی بوده. ولی این حرف‌ها، حرف های جدیدی هستن. الان مرز تماشاچی بودن و نبودن شده زندگی. اینجوری که مثلاً اگه زندگی جاری خودت رو داری نگو عادت نکردم. غزه زمین جنگ رو کشید وسط زندگی‌‌. جنگی سراغ دارید که این زبون رو با خودش آورده باشه؟ @Esrar3
اصرار
این عکسی‌ست که یکی از اهالی غزه به اشتراک گذاشته.(لزوما تصویر در غزه گرفته نشده اما توسط اهل غزه باز
امروز که بیدار شدم برای شارژ کردن گوشیم از چادر بیرون رفتم.‌ بچه کوچیک ۶ ساله‌ای رو پیدا کردم که زیر کامیون در خیابون خوابیده. بهش گفتم عمو چرا اینجا خوابیدی؟ گفت من همه خانواده‌ام در رفح شهید شدن زیر کامیون اومدم تا کسی منو نبینه و زیر بگیره برم پیش خانواده‌ام. کبود شده بود. بچه رو گرفتم و به مرکز پزشکی بردم تا نزدیکانش رو پیدا کنند یا کمکش کنند. یکم پیش از پزشک پرسیدم و پزشک گفت از سرماخوردگی مرد. 🧷 کسی می‌تونه بگه این مرگ اسمش چیه؟ خودخواسته؟ داوطلبانه؟ طبیعی؟ غیرطبیعی؟ شهادت؟ خودکشی؟ و باز هم کسی می تونه بگه این چه وضعیه که نمیشه به سادگی گفت کدوم؟ @Esrar3
۱۳۶ روز از طوفان الاقصی می گذرد. اگر خبرهای طوفان الاقصی را مستقیما از طریق مردم و خبرنگاران فلسطینی دنبال کرده باشید احتمالا همین دور و اطراف‌تان متوجه روند به خصوصی در نقل خبرها شده باشید. روندی که هرچه می گذشت، بیشتر به چشم می آمد. طوری که بعضا در نقل خبرها و تصاویر غزه با آنچه در غزه می گذرد، کار از شکاف وقایع گذشت. اینجا یک طوفان الاقصی بود آنجا طوفان الاقصای دیگر. در این ۱۳۶ روز در غزه شایعه ندیدم، فیلتر ندیدم، سانسور و تکذیب ندیدم. روایت گری هم ندیدم. یک مورد مربوط به شایعه ی آتش بس بود که آن هم معلوم شد زیر سر الجزیره است و اهالی غزه چند ساعتی را از شوق آتش بس خوشحالی کردند. اما این طرف ماجرا، اینجا تا دلتان بخواهد تکذیب و شایعه و فیلتر و سانسور دیدم. حرف های کودکان اردوگاه های لبنان را غزه می گفتند. حرف های کودک عراقی را غزه می گفتند. حرف های دختران سوری را غزه می گفتند. واقعا چرا؟ حداقل این سوال را از خودمان بپرسیم که چرا ما این همه از شایعه و تکذیب و سانسور و فیلتر استقبال می کنیم؟ ترسناک تر اینکه حتی بسیاری از افرادی که خبرهای غلط را نشر داده اند و با آن روایت های دل قرص کننده برای خودشان و جماعتی ساخته اند، هنوز خبر ندارند که از اساس چیزی که برای یک برداشت هنری روبرویشان گذاشته اند، صحت ندارد. می شود از جهانی گفت که بر مدار راستی می گردد اما تاب راستی نداشته باشد؟ چاره‌ی چنین جهانی جز دروغ چه خواهد بود؟ مگر این طور نبود که وقایع را نباید بریده از مکان و زمان و تاریخ و افرادش نگاه کرد؟ پس چرا حالا خط روایت گری آنقدر گرفته که رسما رسیده ایم به گور بابای پدیده ها! ما خودمان باید حرف بزنیم. اینکه افتادن از آن سر بوم است؟! این غنا از کجا می آید که برای کسی مهم نیست چیزی که اسمش را گذاشته «خبر» خبر نبوده و اشتباه به عرضش رسانده اند؟ خبر گرفتن، پدیده نگاری نیست. روایت گری هم نیست. شاید به سخره بگویند «مسئله ی مرگ و زندگی». بله عزیز من! مسئله ی مرگ و زندگی ست. پس در این مسئله ی مرگ و زندگی همه چیز حیاتی ست و نفسش بند است به صدق است و واقع. مسئله ی مرگ و زندگی، تاب تکذیب و سانسور و فیلتر ندارد. دلخوشی نمی خواهد. سرخط زندگی اش را در همین وقایع دنبال می کند. نمی فهمم چطور مقاومت و ایستادگی مردمی را خوش می دارند ولی آنجا که خبرنگارها یک خط در میان می گویند «بریده ایم» را نادیده می گیرند و از نشرش ابا دارند. گاهی شاید خرده گرفته شود که چرا این خبر؟ یا بهتر نبود این خبر؟ خبرنگارها خودشان را زیر بارانِ بمب گرفته اند که تصویر همین کودکی که شاید برداشت «صلاح نیست نشرش بدیم» از آن بشود را دست ما برسانند و آن وقت ما رسیده ایم به جایی که از بیخ منکر خبرنگاران و آدم هایش و خود حادثه شده باشیم و در عافیتِ زندگیِ جاری برسیم به «صلاح نیست»؟ هر چه می کنم نمی فهمم. و دوباره اینکه؛ من با شمایم. رو به شمایم. با شما که اگر ایستاده خبر نمی خوانید، اگر قوت تان ناقوت نیست و شکمی از عزا در آورده اید، نشنفید. خبر نشنفید. خبر اینجا در این غنای بی خبری، سراب است. شما را به کید و فریب و تعطمیع می کشاند و می کشاند و می کشاند تا جایی که کار از کارتان گذشته باشد. آن روز دیگر اجلش را ندارید که دریابید «شما به راستی چه می خواستید و شما را برای چه چیز فراخوانده بودند؟». صاحبْ خبران در این دوئل تا انتها را به پای تسلیم کوفته اند. پیشاپیش هر چه بود بخشیده اند به باد فنا تا باد، خبر رساند به گوش ها که ما گرسنگان، تشنگان، فقیران و درماندگان، به مرگ ایستاده ایم در زمان، که اگر نبود مرگ، نمی دانیم چه چیز می توانست اکنون ظرف وجودمان باشد. من با شمایم، رو به شمایم. آن شمایی که ایستاده خبر می خوانید، این خبر تنها از آنِ شماست. @Esrar3
جوانان محله ای در قدس در شرح امتناع از تزیین کردن محله‌شان در استقبال از ماه رمضان نوشتند: به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان زیباترین تبریک ها را به شما پیشکش می کنیم. خانواده و عزیزان ما! شرایط سختی که بر مردم‌مان می گذرد بر شما پوشیده نیست.‌ از این رو در این سوگ و احترام و گرامیداشت و مصیبت هیچ حس شادی برای چراغانی محله وجود ندارد. در این ماه مبارک فقط می توانیم به درگاه خداوند دعا کنیم که خانواده و مردم مان را از هر بدی حفظ کند. 🧷 یاد باد گرامی‌مردی را که سال ۴۲ در بخشی از پیامش خطاب به ما گفت: «اگر مسلمین بدانند كه چه توطئه ‏ها و نقشه ‏هایی علیه عزت اسلام،سعادت ملت‌های مسلمان و استقلال ممالك اسلامی در دست اقدام است، دیگر هیچ وقت عید نمی‏ گیرند بلكه قیام می‏ كنند به وظایف دینی كه بر عهده دارند». @Esrar3
خبرنگاران غزه: کسی که (بیمارستان) معمدانی و جبالیا تکانش ندهد رفح تکانش نمی‌دهد. کسی که تمام چیزهایی که گذشت او را تکان نداده، هر چه که بیاید تکانش نمی دهد. غزه فقط خدا را دارد @Esrar3
جهانی که در همدردی با تو فعل را تقبیح می کند ولی فاعل را سرزنش نمی کند جهان کثیفی‌ست. @Esrar3
اصرار
مردم در رفح راه می روند و با خودشان می پرسند «کجا بریم؟» #مصیبت #فلسطین @Esrar3
صورت‌های مردم در رفح رنگ پریده است. سیمایشان سنگین شده‌ی نگرانی‌هاست. سپیدمویی به جوانان هجوم آورده. در خیابان ها راه می روند و افکارشان از نشانه های عملیات حمله به شهر آشفته شده. بیشتر از یک و نیم میلیون فلسطینی‌ به اینجا آواره شده. هیچ جای امنی از بمباران اسرائیلی نیست. نسل کشی گسترده تر می شود و ما فقط به خدا متوسل می شویم. کجا بریم خدا؟ @Esrar3
اصرار
فدای اقصی #فلسطین #مسجد_الاقصی @Esrar3
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻نماز جماعتی بین ویرانی‌ها با این دعا عجّل اللهم بتحریر أقصانا و أسرانا اللهم تولى امرنا و اجبر كسرنا وارحم ضعفنا و دبّر لنا فإنا لا نحسن التدبير ربنا اتنا في الدنيا حسنه اللهم انصرهم وايدهم بتائييدك يا الله اللهم كن لهم عونا و معينا و ناصرا و نصيرا اللهم امدهم بمدد و قوة من عندك يا رحمن @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در تدارک آماده شدن برای شرکت در راهپیمایی حمایت از فلسطین، خوشحالی یک کودک پس از گرفتن لباس‌هایی با پرچم فلسطین @Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مردمی که برای همدیگر همه چیز می‌شوند پزشکان بیمارستان محاصره شده در خان یونس برای خودشان و مردم آواره‌ی پناه آورده به بیمارستان نان می پزند. + خان یونس به جنوب نوار غزه نزدیک‌تر است. گرسنگی‌های ناشی از کمبود مواد غذایی سمت شمال است. @Esrar3
اصرار
با مقایسه‌ی دو تصویر نوشته: ۱۸۰ سال به عقب برگشتیم. 🧷در خبرها خواندم در شمال غزه وضع گرسنگی به شکلی
مردم در خیابون های غزه از شدت گرسنگی زمین می خورن. آره به خدا. نه مبالغه‌ست نه بزرگنمایی. @Esrar3