💠 رسوال اکرم(ص) میفرمایند:
✳️ ثَلاثةٌ أخافُهُنَّ على اُمّتي : الضَّلالةُ بَعْدَ المَعْرِفةِ، ومُضِلّاتُ الفِتَنِ ، وشَهْوَةُ البَطْنِ والفَرْجِ .
✳️ سه چيز است كه از آنها بر امّت خود بيمناكم: گمراهى بعد از شناخت، فتنه هاى گمراه كننده، و شكمبارگى و شهوترانى.
میزانالحکمه، ج۱، ۳۲۳
#حدیث
🆔 @farhang_puya
🗃 حافظه تاریخی مستند نزد اندیشمندان هست
🔍 برسی دیدگاه شهید مرتضی مطهری
💢 تاريخ نشان ميدهد حرکتهای اجتماعی مانند يک موج يا سونامی هستند که نقطه آغاز و بسامدهايی دارند و نبايد برای تحليل آن تنها به يک مقطع زمانی بسنده کرد.
💢 واقعيت آن است که گاه آغاز يک حرکت اجتماعی تا به ثمر نشستن و يا نابود شدنش به درازای عمر چند نسل، طول میکشد و حافظه تاريخی بايد ياری کند تا فهم بهتری از آن به دست آيد. مردم عادی تنها به خاطرات گذشته رو میآورند و برای مقايسه وضع امروز با ديروز از آن بهره میبرند، اما حافظه تاريخی مستند نزد انديشمندانی است که نگاهی موشکافانه دارند و عامل پيوند ديروز و امروزند.
🔴 ديدهها و شنيدهها و خواندههای محققانه اين عالمان است که میتواند آيينه جهانبين باشد و دادههای درست را به نسل بعد و انديشمندان آينده منتقل کند.
آن چه که امروز بيداری اسلامی خوانده میشود، حرکتي اجتماعی است که منقطع از گذشته نيست. گذشتهای که انقلاب اسلامی ايران سه دهه پيش در آن رخ داده و پيش از آن نيز حرکتهای ديگری وقوع يافته است.
📑 نشریه فرهنگ پویا #شماره_21
#جبهه_مقاومت
#شهید_مطهری
#انقلاب_ها
🆔 @farhang_puya
🏴 علم جنگ با خدا شکست را در پیش دارد
🖊 علی اکبر عالميان
⚠️ يكی ديگر از عوامل انحطاط جامعه از نظر اقتصادی، ربا است كه به شدت مورد مذمت قرآن قرار گرفته است. «ربا» در اصطلاح بر مقدار زيادتی از اصل پول يا جنس كه به ديگری پرداخت میگردد، اطلاق میشود.
📌 ربا مانند ساير مفاسد اقتصادی از قبيل رشوه، گرانفروشی و... موجب بر هم خوردن نظام اقتصادی و به وجود آمدن فضاي ضد ارزشی در عرصه اقتصادی میگردد و همين مسأله به انحطاط و انحراف جامعه دامن میزند. خداوند متعال نيز در آيات گوناگون قرآن بر خطر سقوط جامعه به واسطه افتادن در دام ربا تأكيد كرده و جوامع انسانی را از سقوط در اين مهلكه خطرناك باز داشته است.
📌 در يكی از اين آيات ضمن نهی مؤكد از رباخواری، تأكيد میكند از اين «عمل زشت» پرهيز كنيد تا بدين وسيله به «سعادت و رستگاری» برسيد. در آيههای ديگر رباخواران به افرادی اطلاق شده است كه به واسطه فريب شيطان، ديوانه شدهاند. خداوند همچنين رباخواران را افرادی جهنمی بدعاقبت ذكر میكند و وعده ميدهد كه هيچ انسانی موفق نخواهد شد از سود ربا استفاده کند؛
📌 چرا كه خداوند، سود ربا را نابود ميسازد. خداوند، جامعه رباخوار را جامعهاي ميداند كه به جنگ خدا و رسولش رفته است و بدينسان بر «انحطاط آميز بودن» آن تأكيد ميکند.
📝 نشریه فرهنگ پویا #شماره_24
#بانک_داری_ربوی
#اقتصاد_ربوی
🆔 @farhang_puya
🔰 شیخ فضل الله نوری رهبر مشروعه
✒️ حجتالاسلام دکتر جواد سليمانى
🔴 تلاشهاى شيخ نورى موجب بدبينى عده زيادى از نيروهاى مذهبى نسبت به مشروطيت گرديد؛ ناامنيها و تندرويها و هرج و مرجها به وجود آمد. پس از تشكيل مجلس اول نيز بر بيرغبتى مردم نسبت به مشروطيت افزوده شد، به گونهاى كه زمينه سركوب مشروطهخواهان توسط محمّدعلى شاه فراهم آمد و او با استفاده از اين فرصت پديد آمده، مجلس را به توپ بست.
✅ بدين روى، مشروطهخواهان تندرو پس از فتح تهران، به سراغ شيخ نورى آمده، عقدههاى خويش از دوران استبداد صغير را با به دار كشيدن آن مرد بزرگ، خالى كردند. و اين بهترين گواه بر عمق تأثير مجاهدتهاى شيخ و كارگر بودن ضربه آن شهيد به مشروطهگران خودباخته و دينستيز بود؛ چرا كه آنها ميخواستند در يك فضاى آرام و با يك كودتاى بدون سر و صدا، حاكميت را به دست بگيرند و عنصر دين و روحانيت را از صحنه بيرون كنند،
⚫️ ولى شيخ شهيد با مقاومت خود، روند استحاله نهضت را به تأخير انداخت و طى اين دوران، زمينه آگاهى و بيدارى بخش وسيعى از نيروهاى مذهبى را فراهم نمود؛ ملتى را كه چشم بسته به حمايت از اصلاحات مشروطهخواهان سكولار برخاسته بودند، بيدار و به تأمّل و ترديد وادار كرد و مقبوليت و مشروعيت آنان را به شدت زير سؤال برد، به طورى كه پس از اعدام مرحوم نورى، چهره سفّاك و خونريز و بيرحم مناديان آزادى غربى روشن گرديد
📑 نشریه فرهنگ پویا #شماره_26_27
#شیخ_فضل_الله_نوری
#مشروطه
#غرب_زدگی
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت علي عليه السلام:
✅ اِنَّ أَوَّلَ مَا تَغْلِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْجِهَادِ جِهَادٌ بِأَيْدِيكُمْ ثُمَّ بِأَلْسِنَتِكُمْ ثُمَّ بِقُلُوبِكُمْ فَمَنْ لَمْ يَعْرِفْ بِقَلْبِهِ مَعْرُوفاً وَ لَمْ يُنْكِرْ مُنْكَراً قُلِّبَ فَجُعِلَ أَعْلَاهُ أَسْفَلَهُ
✅ بدرستی كه اوّل چيزی كه غالب ميشويد شما بر آن از جهاد، جهاديست بدستهای شما بعد از آن بزبانهايگی شما بعد از آن بدلهای شما، پس كسی كه خوب نداند بدل خود كار نيكوئی را و بد نشمارد كار بدی را برگردانيده ميشود پس زير و ورو كی گردد
📚 غرر الحکم، 7660
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💡 در برابر فتنههای غرب چه عملی انجام دهیم
🎙 علامه مصباحيزدی
✳️ ما برای برخورد با اين تفكر و مبارزه با آن، بايد سلسلهای از اصول را در نظر بگيريم و به اصطلاح، استراتژی و راهبردمان را تعيين كنيم تا به فتنههايی بدتر و ضررهايی بيشتر مبتلا نشويم و به قول معروف، براي آنكه ابرويش را درست كنيم، چشمش را كور نكنيم. انحرافات بسياری وجود دارد كه انسان ميداند بايد با آنها مبارزه كرد.
✅ اما مسأله مهم اين است كه چگونه، با چه زبانی، با چه ابزاری، با چه لحنی، و با چه شيوهای بايد مبارزه كرد؟ چه بسا کاری كه خير است و با نيت خير انجام میگيرد، اما شيوه انجام آن سنجيده نيست و ضررهايي را در پي دارد. ما در زماني زندگي میكنيم که ويژگیهای خاص خود را دارد؛ نيروهايی برای ريشه كن كردن تشيع، يعنی همان اسلام حقيقی، بسيج شدهاند.
✳️ نبايد كاری كنيم كه سوژهای به دست دشمن بدهيم و آب به آسياب دشمن بريزيم، يعنی با اين قصد که جايی را اصلاح كنيم، در جايی ديگر خرابی بيشتری به بار بياوريم. بنابراين، بايد اصولی علمب و سنجيده را براساس ارزشهای اصيل اسلامی در مبارزه با شياطين تدوين كنيم تا در جريان كار، دچار اشتباههايی نشويم كه خود آنها احتياج به ترميم داشته باشد و چه بسا موفق به ترميم آنها نشويم.
📝 نشریه فرهنگ پویا #شماره_7
#اسلام_هراسی
#وهابیت
#علامه_مصباح_یزدی
🆔 @farhang_puya
⛔️ مبارزه غرب با حجاب اسلامی
✒️ معصومه زارعی
💢 وجدان بيدار، نوعدوست و حقوقبشرطلب! پليسهای آلمانی، زمانی عکسالعمل نشان میدهد که همسر شربينی براي دفاع از همسر مظلوم خود به صحنه میآيد و در کمال ناباوری پليس آلمان او را مورد شليک گلوله قرار میدهد. مروه شربينی به همراه فرزند در رحم خود به شهادت میرسد، همسرش دردمندانه روانه بيمارستان میگردد و کودک سه ساله او که ناظر اين جريان خونبار است، تحت درمان روانپزشک قرار میگيرد.
⭕️ «اسماهان منصور» دختر 11 ساله کانادايی، از ديگر قربانيان حجاب در عرصه فعاليتهای ورزشی است. او که از پدری لبنانی و مادری ايتاليايی در ايالات اتاوای کانادا به دنيا آمده، بر خلاف مادر و به انتخاب خود حجاب را برگزيده است. «اسماهان» يکي از بهترين بازيکنان فوتبال دختران در تيم نپئان به شمار میرود.
💢 او در جريان مسابقهای که در ايالت کِبک (Quoboc) برگزار شد، به دليل داشتن حجاب از مسابقه منع میشود تا مقررات ايمنی فوتبال، با رعايت حجاب اسماهان به خطر نيفتد!! اين نظر در حالی مطرح میشود که «رقيه القصارا» قهرمان زن دو سرعت و صاحب مدال برنز و طلا در مسابقات دو 100 متر و 200 متر، حجاب را مسئلهاي کاملاً مثبت و کمککننده به موفقيت خود میداند.
📝 نشریه فرهنگ پویا #شماره_18
#عفت_عمومی_در_اجتماع
#حجاب
#غرب_شناسی
🆔 @farhang_puya
🔰 وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در هدف
🖋 علیاكبر عالميان
💬 رهبر معظم انقلاب در تبيين معنای وحدت حوزه و دانشگاه میفرمايند: «در نظام اسلامی، علم و دين پا به پا بايد حركت كند. وحدت حوزه و دانشگاه، يعنی اين. وحدت حوزه و دانشگاه معنايش اين نيست كه حتماً بايستی تخصصهای حوزوی در دانشگاه و تخصصهای دانشگاهی در حوزه دنبال شود. نه، لزومی ندارد.
✅ اگر حوزه و دانشگاه به هم وصل و خوشبين باشند و به هم كمك كنند و با يكديگر همكاری نمايند، دو شعبه از يك مؤسسه علم و دين هستند. مؤسسه علم و دين، يك مؤسسه است و علم و دين باهماند. اين مؤسسه دو شعبه دارد: يك شعبه، حوزههای علميه و شعبه ديگر دانشگاهها هستند؛ اما بايد با هم مرتبط و خوشبين باشند، با هم كار كنند، از هم جدا نشوند و از يكديگر استفاده كنند...»
💬 ايشان همچنين در تبيين و در واقع تكميل جملات خويش يادآور میشوند: «وحدت حوزه و دانشگاه، يعنی وحدت در هدف. هدف اين است كه همه به سمت ايجاد يك جامعه اسلامی پيشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پيشاهنگ، جامعه الگو، ملّت شاهد، ملّتی كه مردم دنيا با نگاه به او جرأت پيدا كنند تا فكر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عملشان پياده كنند، حركت نمايند.»
📝 نشریه فرهنگ پویا #شماره_14
#وحدت_دانشگاه_و_حوزه
#علم_و_دین
🆔 @farhang_puya
💠 امام على عليه السلام
✅ إنَّ أبغَضَ خَلقِ اللّهِ إلَى اللّهِ رجُلٌ قَمَشَ عِلْما ، غارّا في أغْباشِ الفِتْنةِ ، عَمِيا بما في غَيبِ الهُدْنةِ ، سَمّاهُ أشْباهُهُ مِن النّاسِ عالِما ، ولَم يُغْنَ في العِلمِ يَوما سالِما .
✅ همانا منفورترين خلق خدا نزد او مردى است كه مشتى دانش فراهم آورده، در تاريكیهاى فتنه گرفتار غفلت وسرگشتگى است، مزايايى را كه در صلح و آرامش نهفته است نمى بيند، مردمانِ مانند خودش او را عالم نامند در حالى كه يك روز تمام را صرف علم نكرده است.
📃 میزارنالحکمه، ج۱، ۹۲۸
#حدیث
🆔 @farhang_puya
⛔️ چارهای نداریم، بپذیرید
⁉️ مصاحبه دکتر منوچهر محمدی با نشریه فرهنگ پویا
❓ پویا: تعامل با دولتهای خارجی در زمان رژیم سابق چگونه بود؟
💬 دکتر محمدی: در دوران رژیم طاغوت همه قراردادها یکطرفه و تحمیلی بود؛ یعنی خود آمریکا یا انگلیس یا فرانسه میبریدند و میدوختند، و شاه فقط امضاء میکرد! چون نظام زیر سلطه بود. من اویل انقلاب در دفتر خدمات بینالملل و وزارت دفاع، مسئول اجرای برخی قراردادها از جمله بیانیهالجزایر بودم.
💬 وقتی قراردادها را برسی میکنیم، با دو نوع قرارداد برخورد میکنیم؛ در این نوع قراردادهایی بود که با آمریکاییها و انگلیسیها داشتیم؛ در این نوع قراردادها آنها به محض اجرای قرارداد پول میگرفتند. وقتی هم ما نفت میفروختیم آنها میبایست پولش را به ما میدادند، اما نمیدادند و فقط وعده میدادند به فلان چیزا را میسازیم یا آن کالا را به شما میدهیم.
💬 در حقیقت آنها سلطه کامل داشتند و هرچه میخواستند تحمیل میکردند و طرف ایرانی هم پذیرفت حتی قرارداد مشابه را باجای دیگر بسته بودند اما همان قرارداد را جلوی ایران سه برابر قیمت منعقد میکردند! قیمت را آنها تعیین میکردند و ما هیچ نقشی نداشتیم. طوفانیان و فردوست در خاطرات خود میگویند به شاه میگفتیم آقا اینها در حق ما زور میگویند؛ شاه میگفت چارهای نداریم، بپذیرید!
📝 نشریه فرهنگ پویا #شماره_36
#الجزایر_تا_برجام
#دکتر_منوچهر_محمدی
🆔 @farhang_puya
⛔️ موج دوم فمنیستها با ورود به عرصه هنر
🖊 مهيا زاهدين لباف
💢 موج دوم فمينيست شامل دهه 60 و 70 میشود که بسيار راديکالتر از گروه اول بودند و سعی کردند تمايزات خود را با جهان مردانه به طور واضح نشان دهند. بنابراين به دنبال ايجاد تمايزاتی با هنر مردانه از قبيل استفاده از مواد گوناگون، موضوع، تکنيکها و ... بودند و شرايط مشخصی را براي نشان دادن تمايز فيزيکی خودشان با جهان مردانه به کار گرفتند.
⭕️ البته امروزه بسياری از فمينيستها بر اين باورند که در اين زمينه زيادهروی شده و اصولاً نيازی به اين ميزان جداسازی نبوده است. در اين دو دهه، هنرمندان زن مسائلی را مطرح کردند که بيشتر جنبه جنسيتی داشته و از نظر آنان زنان به دليل زن بودنشان مورد ستم بودند.
💢 هنرمندان اين دوره با خلق آثاري چون «ضيافت شام»، تمام قوانين هنر را زير سؤال بردند. هنر فمينيستی در موج دوم تنها مسائل زنانه را مطرح نکرد، بلکه پايههای تاريخ هنر و فلسفه را زير سؤال برد.
📑 نشریه فرهنگ پویا #شماره_19
#عفت_عمومی_در_اجتماع
#فمنیست
#هنر
🆔 @farhang_puya
💠 مبانی فكری امام در مديريت تحولات
✒️ علی اكبر عالميان
✅ در انديشه امام و جريان فكری شكل پذيرفته از آن، تحولات و مديريت آن با حضور عالمان و عامه مردم امكانپذير است و اين يعنی آن كه اصول مديريت در تحولات جهان و ايران، بايد منطبق بر همان آموزههايی باشد كه عالمان دينی آن را فرا گرفتند و در صدد احيا و اجرای آن میباشند؛ يعنی كتاب و سنت.
✅ مبانی فكری امام خمينی نيز با توجه به اين دو اصل مهم شكل پذيرفت و در مديريت تحولات سه دهه اخير نيز همين دو اصل در شكلگيری انديشه بنيانگذار جمهوری اسلامي ايران، در مديريت تحولات و رهبری خردمندانه وقايع مختلف خارجی و داخلی، اثر گذار بود. با توجه به اين موضوع، میتوان مبانی فكری ايشان را در دو بُعد نظری و عملی مورد ارزيابی قرار داد
📃 نشریه فرهنگ پویا #شماره_4
#ولایت_فقیه
#امام_خمینی
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت علی عليه السلام:
⚠️ قَدْ لَعَمْرِي يَهْلِكُ فِي لَهَبِ الْفِتْنَةِ الْمُؤْمِنُ وَ يَسْلَمُ فِيهَا غَيْرُ الْمُسْلِمِ
⚠️ به تحقيق به جان خودم سوگند كه در شعله فتنه، مؤمن هلاك شود، و غير مسلمان در آن سالم ماند.
📚 غررالحکم، 10674
#حدیث
🆔 @farhang_puya
⛔️ دشمن بی اعتماد از الجزایر تا برجام
⁉️ گفت و گوی پویا با دکتر منوچهرمحمدی
❓پویا: آیا قرارداد الجزایر را در مجموع موفق میدانید؟
💢 دکتر محمدی: در بخشهایی که آن اصول پنجگانه را رعایت کردیم، موفق بودیم و توانستیم هم دعاوی را از دادگاههای آمریکا که دسترسی نداشتیم بیرون آوریم و هم پول نقد و کالای غیر نظامی از آمریکا بگیریم. در این قسمت موفق بودیم ولی درباره قسمتهای دیگر مثل اموال شاه چیزی گیرمان نیامد. ما تنها توانستیم یک کاخ در ژنو گیر بیاوریم، وقتی به آنجا مراجعه کردیم دیدیم چندین مهر توقیف روی آن کاخ خورده شده و دیگران زودتر از ما روی آن دست گذشتنداند.
❓پویا: آیا امام(ره) از جزئیات مذاکرات الجزایر آگاه میشدند؟
💢 دکتر محمدی: اصلاً، آن چهار شرط آزادی گروگانها را امام تعیین کردند؛ منتهی چون ما با مسائل جنگ برخورد کرده بودیم، آنها دست بالاتری داشتند و بقیه مسائل مثل این که آمریکا در امور ایران دخالت نکند، هیچ ضمانتی نداشت. از این رو بعداً هم آمریکاییها زیر آن زدند و قبول نکردند و یا اموال نظامی ما بعد از چهل سال همچنان در انباری در ایالت ویرجینیا است و ما هنوز اجاره آن انبار را میدهیم!
📄 نشریه فرهنگ پویا #شماره_36
#قرارداد_الجزایر
#دکتر_منوچهر_محمدی
#الجزایر_تا_برجام
🆔 @farhang_puya
⚠️ مخالفت با ولی فقيه در حد شرك به خداست
🎙 حضرت آيت الله مصباح يزدی
✅ طبق احاديث، مخالفت با ولیفقيه مخالفت با اهلبيت و در حد شرك به خدا است. مگر رئيسجمهور با ولیفقيه يكسان است؟! آيا اگر كسی با تبليغات آنچنانی و رقص و پايكوبی به رياست جمهوری برسد، ولیخدا میشود؟! بايد در رأس نظام كسی واقع شود كه از طرف امام تعيين شده باشد. اعتبار از خدا به پيغمبر، از پيغمبر به امام معصوم، از امام معصوم به ولیفقيه و از ولیفقيه به سايرين كاناليزه میشود.
✅ اگر ولیفقيه بگويد: از دولت اسلامی اطاعت كنيد، آن وقت اطاعت از دولت اسلامی هم واجب شرعی میشود، چرا؟ چون اطاعت از ولیفقيه واجب شرعی است، بنابراين وقتی او میگويد از اين اطاعت كنيد، اين هم اطاعت او شمرده میشود.
نشریه فرهنگ پویا #شماره_2
#ولایت_فقیه
#علامه_مصباح_یزدی
🆔 @farhang_puya
🔰 تكليف ما در مواجهه با اِفكها
⚪️ بعد از اين ما بايد بدانيم اگر فردی درباره فردی يا مؤسسهای حرفی زد ما چه وظيفهای داريم. آيا وظيفه داريم سكوت كنيم؟ نه. آيا وظيفه داريم حتی بگوييم «ما كه نمیدانيم، خدا عالم است»، «من چه میدانم، شايد باشد شايد نباشد»؟ نه. آيا وظيفه داريم در مجالس نقل كنيم، بگوييم «چنين چيزی میگويند»؟ به طريق اولی نه. پس وظيفهمان چيست؟
⚫️ مادام كه بيّنه شرعی اقامه نشده و شرعاً بر ما ثابت نشده است، بايد بگوييم دروغ است. فقط وقتی كه شرعاً ثابت شد و يقين پيدا كرديم مثلاً در مورد زنا چهار شاهد عادل و در مورد غير زنا دو شاهد عادل شهادت دادند كه به چشم خودمان ديديم يا به گوش خودمان شنيديم [آنگاه وظيفه مبارزه داريم.]
⚪️ مادام كه بيّنه شرعی نيست، نه حق داريم بازگو كنيم، نه حق داريم بگوييم «نمیدانيم، چه میدانيم، شايد هست، شايد نيست» و نه حق داريم سكوت كنيم، بلكه وظيفه داريم بگوييم دروغ است. هر وقت شرعاً ثابت شد، آنوقت وظيفه ما مبارزهكردن است. البته در هر موردی وظيفهای داريم. در بعضی از مسائل، ما بايد مبارزه كنيم، در بعضی از مسائل حاكم شرعی بايد وظيفه اش را انجام بدهد. (مجموعه آثار شهيد مطهري، ج26، ص 414)
📃 نشریه فرهنگ پویا #شماره_28
#شهید_مطهری
#ولایت_فقیه
🆔 @farhang_puya
💠 امام صادق (ع) میفرمود
💢 قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ وَيْلٌ لِلَّذِینَ يَخْتِلُونَ الدُّنْيَا بِالدِّینِ وَ وَيْلٌ لِلَّذِینَ يَقْتُلُونَ الَّذِینَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ وَ وَيْلٌ لِلَّذِینَ يَسِیرُ الْمُؤْمِنُ فِیهِمْ بِالتَّقِيَّةِ أَ بِى يَغْتَرُّونَ أَمْ عَلَيَ
يَجْتَرِءُونَ فَبِی حَلَفْتُ لَأُتِیحَنَّ لَهُمْ فِتْنَةً تَتْرُكُ الْحَلِیمَ مِنْهُمْ حَيْرَانَ
💢 رسول خدا (ص) فرمود: خداى عزوجل میفرماید: واى بر کسیکه دین را دام بدست آوردن دنیا کنند، واى بر کسانی که مردمى را که به عدالت دستور دهند بکشند، واى بر کسانی که مؤمن در میان آنها با خوف و تقیه بسر برد، اینها بمن مضرور میشود؟ (براى اینکه نعمت و مهلتشان میدهم) یا بر من گستاخى میکنند، بحق خودم سوگندکه فتنه و بلائى براى آنها پیش آورم که خردمندشان سرگردان شود.
📚 اصول کافى جلد3 صفحه: 407 روایة:1
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💵 بدکاره چهارمیلیارد دلار
⁉️ گفت و گوی فرهنگ پویا با دکتر منوچهر محمدی
❓ پویا: حضرت امام(ره) پیش از پیروزی انقلاب قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و حتی نابودی آن بودند و مردم حمایت میکردند؛ اما در دوران رژیم پهلوی، حکومت با رژیم صهیونیستی رابطه داشت و قراردادهایی هم منعقد شده بود؟ آیا میتوانستیم آنها را به نفع کشور خود تمام کنیم؟
🛢 دکتر محمدی: ما پیش از انقلاب به رژیم هم نفت فروخته بودیم؛ البته آنها شرکتهای صوری درست کرده بودند و از طریق آنها با ما قرارداد میبستند! بسیاری از قراردادهای تسلیحاتیشان این گونه بود. این آدمهای خبیث هنگامی که انقلاب شد، تمام این شرکتهای صوری را جمع و منحل کردند! دیگر دست ما به هیچ کس نمیرسید.
💵 آن زمان حساب کردم، چهارمیلیارد دلار فقط از رژیم صهیونیستی طلبکار بودیم! آنها همه این مبلغ و دفاتر سفارتخانه ما را، هرچند که در فلسطین اشغالی بود، ضبط کردند و نتوانستیم هیچ کاری بکنیم.
📑 نشریه فرهنگ پویا #شماره_36
#الجزایر_تا_برجام
#دکنر_منوچهر_محمدی
#صهیونیست
🆔 @farhang_puya
🕋 ای ملت ایران اسلام در خطر است
✒️ علی اكبر عالميان
💢 امام خمینی(ره) در يك برهه با اطلاع از تصميم دولت برای اعزام دو هزار نفر از بهائيان برای شركت در جلسه بهائيت در انگلستان، اعتراض شديدی به رژيم كردند: «دو هزار نفر با كمال احترام، با دادن [...] پانصد دلار ارز به هر يك، پانصد دلار از مال اين ملت مسلم به بهايی دادهاند، ارز دادهاند، به هر يك هزار و دويست تومان تخفيف هواپيما؛ چه بكنند؟ بروند در جلسهاي كه بر ضد اسلام در لندن تشكيل شده است، شركت كنند.»13
⚠️ ايشان در برههای ديگر ضمن هشدار درباره ابعاد نفوذ و سلطه بهائيان در ايران، خاطرنشان میكنند: «... اينجانب حسب وظيفه شرعيه به ملت ايران و مسلمين جهان اعلام خطر میكنم. قرآن كريم و اسلام در معرض خطر است.
⚠️ استقلال مملكت و اقتصاد آن در معرض قبضه صهيونيستهاست كه در ايران به [صورت] حزب بهايی ظاهر شدند و مدتی نخواهد گذشت كه با اين سكوت مرگبار مسلمين، تمام اقتصاد اين مملكت را با تأييد عمّال خود قبضه میكنند و ملت مسلمان را از هستی در تمام شؤون ساقط میكنند.»
📄 نشریه فرهنگ پویا #شماره_7
#اسلام_هراسی
#بهائیت
#امام_خمینی
🆔 @farhang_puya
📰 نقش روزنامههای زنجیرهای در توافق هستهای برجام
✒️ علی اصغر سیاحت هویدا
📝 پس از برجام، نوبت به شوالیههای فرهنگی دولت رسید تا بودجههای فرهنگی! آماده نبرد برای تسخیرقلبها و ذهنها شوند و بتوانند به خوبی مردم را از آنچه مرقوم شده، راضی نگه دارند.
☢ چند ساعت پس از اعلام گزارش آژانس انرژی اتمی درباره پرونده سابقه فعالیتهای ایران در حوزه انرژی هستهای، مقامهای آمریکا به این گزارش واکنش نشان دادند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هم به این گزارش واکنش نشان داد و در سخنانی خواستار تحقیقات بیشتر آژانس درباره پرونده هستهای ایران شد.
☢ تیم هماهنگ فرهنگی در ادامه وعدها مدعی شدند: تحریمهای اقتصادی و مالی در حوزههای بانکی، مالی، نفتی پتروشیمی، تجاری، بیمه و حمل نقل که به بهانه برنامه هستهای توسط اتحادیه اروپا و آمریکا وضع شده در ابتدای توافق به طور کامل لغو متوقف میشوند. تحریم تحصیل دانشجویان ایرانی در ارتباط با رشتههای مرتبط با انرژی هستهای به طور کامل لغو شد. برای اولین بار پس از سه دهه تحریم هستهای به طور کامل لغو خواهد شد.
📃 نشریه فرهنگ پویا #شماره_36
#روزنامه_های_اصلاحاتی
#الجزایر_تا_برجام
#دولت_تدبیر_و_امید
🆔 @farhang_puya
💠 رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند:
💢 لو آمن بي عشرة من اليهود لآمن بي اليهود.
💢 اگر ده تن از يهودان بمن ايمان آورده بودند همه يهودان بمن ايمان مى آوردند.
📚 نهج الفصاحه، 2312
#حدیث
🆔 @farhang_puya
کاباليسم يهودی و مسيحی؛ مقدمهای بر اسطورهبافیهای صهيونيسم مسيحی
🖊 محمدحسين فرجنژاد
🏳 در زمانهای که میرفت تا اسلام از ميانه جنوب اروپا به سوی مرکز و شمال اروپا گسترده شود، بين قرون 11-14 ميلادی که مصادف قرون چهارم تا هفتم هجری بود، با نام دين و عرفان يهود، اساطيری برای حربه اسلامهراسی در ذهن خنّاسان به وجود آمد. آنان در توهمات التقاطی و مشرکانه خويش، چنان تبليغ میکردند که انگار وجوه تأنيث و تذکير الهی که در کاباليسم با نام ملخوت(ملکوت/ شخينا) و ملخ(ملک) از هم دور شده و برای اتحاد دوباره آنان و آزادی ملکوت از دست شياطين که در سرزمين کليپت(خلافت/ اسلام) زندان شده است،
💢 قوم برگزيده خداوند(يهود) بايد به سرزمين موعود شير و عسل بروند و با شياطين بجنگند تا وجوه مختلف خدا دوباره به اتحاد برسند و بهشت زمينی که اتوپيای آخرالزماني يهود است، شکل بگيرد! (شهبازی،1377، ج2، ص305)
💢 عجيب است که بعد از حدود دو قرن، همين تفکرات آخرالزمانی يهودگرا و جادوگرايانه و استعماری، با نام گروههای مسيحی يهودی (judaizer) و سپس با نام «کاباليسم مسيحی» و در قرن بيستم ميلادی که مصادف قرن چهارده و پانزده هجری است، با نام «پروتستان های انجيلی و محافظهکار» و «مسيحيت صهيونيستی» بسياری از مسيحيان جهان را به خود آلوده کرده است (سايزر، 1386، ص66-229)
📄 نشریه فرهنگ پویا #شماره_30
#غرب_شناسی
#رسانه_غرب
#صهیونیسم
#دشمن_شناسی
🆔 @farhang_puya
⚠️ مسئولان ما آمریکا را با دید کدخدا مینگرند تا دشمن
⁉️ گفت و گوی پویا با دکتر منوچهره محمدی
❓ پویا: در این مدت پس از پیروزی انقلاب موارد بسباری از بدعهدی غربیها را تجربه کرده بودیم و دشمنی آنها برای ما مسلم شده بود و میتوانستیم از فرصت حاصل از توان هستهای به عنوان یک نقطه قوت استفاده کنیم و از آنها امتیاز بگیریم چرا مدیران و کارگزاران با ضعف در مقابل آنها حاضر شدند؟
💬 دکتر محمدی: متأسفانه مسئولان ما طرف مقابل خود را نه تنها دشمن تلقی نکردند بلکه آنها را کدخدای جهان دیدند و به آنها اعتماد کردند و مشروعیت قدرت و زروگویی آنها را هم پذیرفتند! درست همان کاری که شاه کرد! شاه میگفت آمریکا قدرت دارد و زور میگوید و ما هم کشوری ضعیف هستیم؛
💬 او حیات و ممات خودش را در اطلاعات از آمریکا میدید و به صراحت میگفت باید هرچه آنها میگویند برای حفظ منافع باید تعامل سازنده داشته باشیم! منتهی تعریفشان از تعامل سازنده غلط است. اینها تصور میکنند که اگر در مقابل آمریکا کوتاه بیایند آمریکا هم در
مقابل ایران کوتاه میآید و میتوانند پایاپای عمل کنند.
📑 نشریه فرهنگ پویا #شماره_36
#الجزایر_تا_برجام
#دولت_تدبیر_و_امید
#دکتر_منوچهر_محمدی
🆔 @farhang_puya
💠 امام على عليه السلامـ در بيان فضيلت رسول اكرم صلى الله عليه و آله:
✅ بَعَثَهُ وَالنّاسُ ضُلّالٌ في حَيرَةٍ ، وَحاطِبونَ في فِتنَةٍ ... فَبالَغَ صلى الله عليه و آله في النَّصيحَةِ ، وَمَضى عَلى الطَّريقَةِ، وَدَعا إلى الحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ.
✅ [خداوند ]زمانى او را به رسالت برانگيخت كه مردم در سرگردانى گمراه و در فتنه غرق بودند ... پيامبر صلى الله عليه و آله خيرخواهى را به نهايت رساند و در مسير راست ره پيمود و [مردم را ]به حكمت و اندرز نيكو فرا خواند .
📜 میزان،الحکمه، ج۱، ۱۰۱۵
#حدیث
🆔 @farhang_puya