eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.3هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
920 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
🔚 اختراعی به نام انسان مدرن 👨🏻‍💻 احساس‌گرایی و لذت‌گرایی از ویژگی‌های مهم انسان مدرن است. انسان مدرن تنها معرفتی را حقیقی می‌داند که از طریق حس از عالم خارج به‌دست آمده باشد. خاستگاه این تفکر پوزیتویسم منطقی است که می‌گوید فقط گزاره‌های تجربی که به‌وسیله تجربه حسی تحقق پذیر هستند؛ معنی دارد. 🔰 با این نگاه آن‌چه که با حس قابل فهم نیست دچار تزلزل است و این همان سرچشمه چاه طویل ایجاد شده بین انسان مدرن و عالم غیب است. در نگاه لذت‌گرایی اخلاق خوب و بد آن است که با طبیعت انسان سازگار باشد اگر برای طبع انسانی خوش‌آور است باید انجام پذیرد اما اگر رنج‌زا است باید از آن دوری گزیند. ✖️ غالب لذّات انسان مدرن فردی و شخصی است و حول محور لذّات دنیایی می‌گردد. امروزه در جهان جدید که از غرب سرچشمه گرفته است انسان موجودی خودمختار است که بر اثر تصادف و انتخابی طبیعی پدید آمد. 📝 امین بابازاده 🆔 @farhang_puay
نشریه فرهنگ پویا
💠 روحانیت اصیل در نظر امام (ره) (قسمت اول) ✅ با رحلت آیت‌الله بروجردی در ایران روحانیت اصیل با رهبر
💠 روحانیت اصیل در نظر امام (ره) (قسمت دوم) 🌟 امام روحانیت اصیل را تکیه‌گاه محرومان و مهم‌ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحراف و کَج‌روی‌ها می‌داند و از علمای وابسته به شدت انتقاد میکند. ◀️ به اعتقاد ایشان: «روحانیون وابسته کم نبوده و نیستند. در حوزه‌های علمیه هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند. امروز عده‌ای چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می‌زنند که گویی وظیفه غیر از این ندارند. ⚠️ خطر تحجرگرایانه نمایان احمق در حوزه‌های علمیه کم‌نیست. طلاب عزیز لحظه‌ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنید. این‌ها مروج اسلام آمریکایی و دشمن رسول‌الله هستند.» ➕ ایشان در تبیین بیش‌تر می‌فرمایند: «در شورای مبارزات اسلامی اگر می‌خواستی بگویی شاه خائن است بلافاصله جواب می‌شنیدی که شاه شیعه است! مقدس‌نمای واپس‌گرا همه چیز را حرام می‌دانستند و هیچ‌کس قدرت این را نداشت که در مقابل آن‌ها قد علم کند.» 📝 علی‌اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش هفتم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحال
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش هشتم) ⭕️ در این بخش شایسته است به اختصار به مشکلات موجود بر سر راه این جریان نیز اشاره کنیم، به‌عبارت دیگر این جریان به‌دلیل ناتوانی در پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و مشکلات خود در حال و آینده علاقه‌مند است که بیش‌تر پرسش‌گر باشد تا پاسخ‌گو، برخی از این مشکلات عبارتند از: 1️⃣ نداشتن ظرفیت قانونی برای فعالیت‌های حزبی و تشکیلاتی به‌دلیل رفتارهای هنجارشکنانه و ساختارشکنانه، این بدان معناست که جامعه رفتارهای آنان را که برخلاف امنیت، منافع، قدرت و اهداف ملی است نمی‌پذیرد و نه‌تنها مردم بلکه اساسا نظام مردم‌سالار برای حفظ مردم‌سالاری این‌گونه رفتارها را غیرقانونی می‌دانند و نمی‌شود به اسم آزادی و مردم‌سالاری رفتارهای هنجارشکنانه داشت. 🔰 نمی‌شود شعار دفاع از حقوق مردم داد و با دشمنان مردم و گروه‌های تروریستی و قاتلان جامعه همراهی کرد، لذا این‌گونه رفتارها باعث گردیده که این جریان، ظرفیت‌های قانونی برای فعالیت‌هایش را از دست بدهد و بسیار تلاش می‌کند که در برابر افکارعمومی در خصوص این‌گونه از رفتارها مورد پرسش‌گری قرار نگیرد. ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
💢 دنیا مسیر بی‌ بازگشت 🆔 @farhang_puya
🔆 خورشید، او را خورشید خواند! 💠 حضرت امام‌خمینی (ره) در ضمن پیامی خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) می‌نویسند: 💢 اینجانب از سال‌های قبل از انقلاب با جناب‌عالی ارتباط نزدیک داشته‌ام و همان ارتباط بحمدالله تعالی تا کنون باقی است. جناب‌عالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می‌دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقه و متعهد به آن هستید و از مبانی فقه مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می‌کنید، می‌دانم؛ و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشیدی روشنی می‌دهد. 📖 صحیفه‌ امام‌خمینی (ره)، ج ۲۰، ص ۴۵۵ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 انقلاب اسلامی ایران؛ مردمی‌ترین انقلاب تاریخ (بخش دوم) 🔺 آن اهل عراق و کوفه آن‌قدر با امیرالمومنی
💠 انقلاب اسلامی ایران؛ مردمی‌ترین انقلاب تاریخ (بخش سوم) ☑️ تاریخ، شهادت خواهد داد که این نگاه امام به مردم در کوران انقلاب، قبل و بعد از پیروزی انقلاب، به‌ویژه طی هشت سال دفاع‌مقدس و به‌دنبال آن در طول چهل سال نخست انقلاب و هم‌چنان تاکنون در مسیر گام دوم انقلاب، به‌ویژه در سختی‌ها و شدائد ناشی از رویارویی با دشمنان قسم خورده‌ی انقلاب از هرجهت کاملا مورد تایید قرار گرفته است. از منظر مقام معظم رهبری نیز «مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است.» (بیانیه گام دوم) 🔘 تاکنون هیچ یک از مسئولین عالی‌رتبه جمهوری اسلامی به اندازه‌ی امام راحل و رهبر عظیم‌الشان انقلاب این همه و در هر شرایطی از حضور مردم انقلابی در صحنه‌های گوناگون پاسداری از دستاوردهای نظام، تقدیر و تشکر نکرده است. از طرفی، رابطه‌ی متقابل مردم با هیچ یک از مسئولین هیچ‌گاه به اندازه‌ی رابطه‌ی ولایی و انقلابی آنان با امامین انقلاب این‌همه مستحکم نبوده است. بدیهی است ایفای نقش حمایتی وفادارانه‌ی مردم نسبت به انقلاب اسلامی از عمق فطرت مومنانه و حق‌طلبانه‌ی آنان سرچشمه می‌یابد. ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت سیداحمد رهنمایی در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 روحانیت اصیل در نظر امام (ره) (قسمت دوم) 🌟 امام روحانیت اصیل را تکیه‌گاه محرومان و مهم‌ترین پایگا
💠 روحانیت اصیل در نظر امام (ره) (قسمت سوم) ⚠️ امام خمینی (ره) به طلاب جوان هم توصیه می‌کنند که مواظب باشند و می‌فرمایند: «پرونده تفکر این گروه هم‌چنان باز است و شیوه مقدس‌مأبی و دین‌فروشی هم‌چنان باز است. مقدس نماهای بی‌شعور تا دیروز می‌گفتند که دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام اما امروز می‌گویند مسئولین نظام کمونیست شده‌اند.» ❌ امام (ره) هم‌چنین روحانیت اصیل را جدا از هرگونه تنبلی و رخوت دانسته و در این مورد می‌گویند: «افراد مهمل و بیکار و تنبل و بی‌همتی را می‌بینید که فقط مسئله می‌گویند و دعا می‌کنند و کاری جز این از آن‌ها ساخته نیست.» ☑️ ایشان شاخص شناخت روحانیت اصیل را در مولفه‌هایی مهم می‌داند. ویژگی‌های روحانیت اصیل در نگاه ایشان است عبارتند از: «قناعت، شجاعت، صبر، عدم تعلق به تجملات دنیا، عدم وابستگی به قدرت‌ها، پرهیز از تقدس‌نمایی و تحجرگرایی، احاطه به مسائل زمان و آشنایی با مسائل سیاسی، بصیرت و توجه به حیله‌ها و وفاداری فرهنگ حاکم بر جهان و... » 📝 علی‌اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
💢 ماهیت رسانه‌ها 📲 از زمان پیدایش رسانه‌ها تاکنون این ساز و کارهای ارتباطی به گونه‌ای فزاینده در زندگی اجتماعی بشر نقش‌آفرین بوده‌اند. به‌گونه‌ای که گویا اکنون امکان زندگی بدون آن‌ها چندان به ذهن‌ها خطور نمی‌کند. 🔻 به تعبیر کاستلز رسانه‌ها به‌دلیل این‌که تار و پود نمادین زندگی ما هستند هم‌چون تجارب واقعی که بر رویاهای ما تاثیر دارند بر آگاهی و رفتار ما اثر می‌گذارد و مواد خامی را فراهم می‌سازد که ذهن ما با استفاده از آن کار می‌کند. ✍🏻 سید صمد موسوی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش هشتم) ⭕️ در این بخش شایسته است به اختصا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش نهم) ⭕️ در این بخش شایسته است به اختصار به مشکلات موجود بر سر راه این جریان نیز اشاره کنیم، به‌عبارت دیگر این جریان به‌دلیل ناتوانی در پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و مشکلات خود در حال و آینده علاقه‌مند است که بیش‌تر پرسش‌گر باشد تا پاسخ‌گو، برخی از این مشکلات عبارتند از: 2️⃣ سیاست‌بازی و مخالفت با فرهنگ عمومی تا حد اهانت به مقدسات مردم و نگرش ابزاری به اقشار مختلف اجتماع به‌خصوص جنبش دانش‌جویی که بازسازی آن برای این جریان بسیار مشکل می‌نماید. 3️⃣ نداشتن هیچ برنامه و نظریه‌ی صحیح در اکثر مواقع و ارائه نظریه‌های غلط در پاره‌ای از مواقع برای حل مشکلات و معضلات مردم و اداره‌ی کشور در عرصه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی. 4️⃣ وجود رقیب بسیار قدرت‌مند در سطح مراکز علمی و جامعه که مبانی اعتقادی و نظری این جریان را مورد نقد و پرسش قرار می‌دهد؛ رقیبی که هم به لحاظ نظری دارای مبنای عقلانی قوی است و هم در نقد مبانی این جریان دست توانایی دارد، به‌گونه‌ای که این جریان با سیاست ترور شخصیت جریان رقیب نتوانسته است برای آنان مفری ایجاد کند. ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش نهم) ⭕️ در این بخش شایسته است به اختصار
❌ الگوی رفتاری ضد مردم‌سالاری اصلاح‌طلبان در انتخابات! (بخش دهم) ⭕️ در این بخش شایسته است به اختصار به مشکلات موجود بر سر راه این جریان نیز اشاره کنیم، به‌عبارت دیگر این جریان به‌دلیل ناتوانی در پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و مشکلات خود در حال و آینده علاقه‌مند است که بیش‌تر پرسش‌گر باشد تا پاسخ‌گو، برخی از این مشکلات عبارتند از: 5️⃣ شیوع تفکر اسلام انقلابی، اعتماد جهان اسلام به رهبری انقلاب اسلامی، موفق نشان دادن نظریه‌ی مقاومت و استکبارستیزی در حل معظلات جوامع اسلامی، پرسش‌های بسیار عمیقی را در ذهن تمامی لایه‌های اجتماعی در مقابل این جریان قرار داده است که به‌نظر می‌رسد به هیچ صورت نمی‌توان پاسخ‌گویی به آن‌ها ندارد؛ به همین دلیل همان‌گونه که در سطور پیشین به آن اشاره شد بیش‌تر به‌جای مورد پرسش واقع شدن، به‌دنبال پرسش‌گری است. ادامه دارد... ✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
✅ حقیقت زیبایی جوانی 🆔 @farhang_puya
💎 خبری خوشحال کننده برای پرستاران 🔻پيامبر خدا صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: مَن سَعى لِمَريضٍ في حاجَةٍ قَضاها أولَم يَقضِها خَرَجَ مِن ذُنوبِهِ كَيَومٍ وَلَدَتْهُ اُمُّهُ ◻️ هر كس براى برآوردن نياز بيمارى بكوشد، چه آن را برآورده سازد و چه نسازد، مانند روزى كه از مادرش زاده شد، از گناهانش پاك می‌شود. 📚 كتاب من‌لايحضره‌الفقيه، ج ۴، ص ۱۶ 🆔 @farhang_puya