eitaa logo
فقه نظام ساز
640 دنبال‌کننده
758 عکس
28 ویدیو
83 فایل
ارتباط با ادمین @fnhuman
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️گفتگوی با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی اکبر درباره : 🔸فقه نظام به حکومت ناظر است و شامل فقه سیاسی و فقه حکومتی می‌شود؛ اما فقه نظامات، قاعدتاً بعد از تدوین فقه نظام صورت می‌گیرد؛ چون نظام سیاسی نیاز به نظام اقتصاد و نظام حقوقی و سایر نظامات دارد. 🔹تعبیر من راجع به فقه اسلامی این است که فقه موجود ما با همه موجودیت و کلیت خودش، در حقیقت فقه نظام است و قابل‌تقسیم به فقه فردی و فقه حکومتی نیست.  ادامه گفتگو👈 http://yon.ir/DPHVM 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
از روشنی طلعت رخشنده «باقر» شد نور علوم نبوی بر همه ظاهر در اوّل ماه رجب از مشرق اعجاز گردید عیان ماه تمام از رخ باقر 🌺ولادت امام محمدباقر(ع) بر شما مبارک
🔸 حجت الاسلام احمد حسین : 💢امکان‌سنجی کاربست روش نظریه پردازی در علوم http://vasael.ir/fa/news/12521/
✅ روی آوری به #نظامات_اسلامی ✍استاد علی صفایی حائری 🔆ما در این فرصت از تاریخ فقهی خود، امروز به سوی مسائل اقتصادی یا حکومتی کشیده شده ایم و خیال می کنیم که نیاز فقهی با طرح همین مسائلِ به اصطلاح مورد لزوم، مرتفع می گردد، در حالی که نیاز ما با طرح این مسائل مرتفع نمی شود و اصولا طرح این مسائل به تنهایی یک ″تقلیدگرایی و خودباختگی″ است. 📛نیاز ما و ضرورت فقهی ما با طرح این مسائل پراکنده مرتفع نمی شود؛ «چون هنوز مرحله ی پیاده کردن ″اقتصاد اسلامی″ فرا نرسیده، که ما به آن چسبیده ایم.» و این اقتصاد در این جامعه و در این نظامِ موجود هیچ گاه نمی تواند پیاده بشود. ♻️پس ما باید اقتصاد اسلامی را در نظام اقتصادی اسلام و همراه زیربناهای معرفتی و عقیدتی آن مطرح کنیم و همین طور همراه سایر نظام های تربیتی و اجتماعی و حکومتی و حقوقی و قضایی و جزایی و مالی آن بررسی کنیم و راه عملی کردن این طرح کلی را نشان دهیم. 📛این تقلیدگرایی ها و خودباختگی ها برای چندسالی سر ما را گرم می کند و رکود فقهی را از نظر پنهان می دارد و سپس ما را به بن بست می رساند همان طور که در قسمت های جهان‌بینی و ایدئولوژی و یا طرح های حکومتی و اقتصادی به شبه بن بست رسانده. درآمدی بر علم اصول/ص ۱۳۳ 🇮🇷 @feqhedolat
♻️نگاه به ✔️سیستم استقراء، اصول فقه و چالشهای پیش رو ✍مصطفی قناعتگر تفصیل مطلب👈 http://yon.ir/bNyoI
💢 فقیه اضطرار اندیش نبود 🔹حسن رحیم‌پور ازغدی: 🔸شهیدصدر به دو گونه اجتهاد قائل است: 1⃣اجتهاد منفعلِ سرگردان و بی‌هدف 2⃣اجتهاد هدف‌دار و مکتبی از نظر ایشان اجتهاد نوع دوم و است. بخشی از این اجتهاد در حوزه، مدرسه و کتابخانه است و بخش مهمی از ان نیز با حضور در اجتماع به دست می‌آید. 🔺فقه آیت‌الله صدر نه اضطرار ‌اندیش و اکل‌میته‌ای بود و نه منفعل و گشاده در مقابل همه چیز و هر مکتبی. ۱۳۹۶/۲/۴ ◀️ بیشتر بخوانید 👈 http://yon.ir/QUjnU@ijtihadnetwork
سی وهشتمین جلسه فقهی برگزار گردید. ✔️با حضور حضرات آیات ، ، ، و حجج اسلام ، ، ، ، ، ، ، و برگزار گردید. 🔸در این جلسه نظریه فقه تمدنی توسط استاد مورد نقد وبررسی قرار گرفت. 🔹این سلسله جلسات توسط موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) برگزار می گردد.
🔸مقایسه اصولیان شیعه و اهل سنت ✔️حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید علی طالقانی، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی 📖تفصیل مطلب👇 https://goo.gl/UxEqjU 🆔 @maalem_ir|شبکه معالم
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
✅ #نقشه_جامع ⏪ علوم و #معارف_بشری بر اساس طبقه بندی آنها با رویکرد اسلامی ⏪ #زیربنا و #روبنا ⏪ مجموعه این علوم و معارف بُعد #نرم_افزاری #تمدن_اسلامی را تشکیل می دهند؛ ⏪ آیت الله ملک زاده 🔶 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم؛ eitaa.ir/mabaheth
استاد دانشگاه مفید: با ترکیب دین، عقل و عرف حاصل می‌شود/ تحمیل نظام خاص، مانع جاودانگی دین است http://iqna.ir/00Fvc4 @iqnanews