eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 🔻راه‌کارهای مقابله با پدیده سلبریتی 🔸دنیای غرب از میراث فرهنگی اسلام در قرون گذشته‌ با بازخوانی و باز تولید استفاده کرد. 🔶حتی یکسری کتاب‌ها هم در این زمینه نوشته شده است که دقیق گفته چگونه غرب از این میراث بهره برده. 🔸فرهنگ منفعل دیگر قدرت گزینش ندارد و آن قدرت خودش را از دست داده است و نسبت به آن فرهنگی که آن پدیده را تولید می‌کند کاملا منفعل شده و آن سلطه را پذیرفته است. 🔸در این بین فرهنگ مصرف کننده هم در موضع انفعال به گونه‌ی تقلیدی دارد استفاده می‌کند و این اتفاقی است که برای خیلی از کشورهای در حال توسعه دارد می‌افتد و یا افتاده است. 🔸این مساله در حوزه سیاست‌گزاری فرهنگی و حتی در حوزه دانشگاه‌ها خیلی نقش دارد. 🎤گفت و گو با :دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1954 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻کرونا و ایجاد چالش در مسیر فقه حکومتی 🔹یک از اشکالاتی که به فقه می گیرند این است که تا از فقه پرسش نشود. 🔹نمی‌تواند پاسخی بدهد و سؤال جدیدی را طرح کند؛ یعنی فقه منطق بحث درونی ندارد، ولی می‌توان گفت که در طول تاریخ با اینکه حکومت اسلامی وجود نداشته است. 🔹 فقها به بسیاری از مسائل مرتبط با حکومت پرداخته‌اند، بدون آنکه از آنها پرسیده شده باشد. 🔹حتی وقتی حکومت نداشتیم از درون فقه، نظریه فقهی حکومت بیرون آمده و این بهترین شاهد است که علم فقه اینگونه که برخی می‌گویند نیست. 🎤گفت و گو با :حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد رهدار 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2007 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻کرونا و ایجاد چالش در مسیر فقه حکومتی 🔹در حال حاضر شبهات ناظر به فقه بیشتر ناظر به شناسه‌های فقهی است؛ مثلاً آیا فقه می‌تواند مسائل پیچیده جامعه امروزی را درک کند؟ 🔹 آیا می‌تواند با این قاعده که موضوع‌شناسی کار فقیه نیست و فقط حکم از فقیه است، جامعه را اداره کند؟ 🔹افراد بسیاری جواب داده‌اند که کفایت نمی‌کند. 🔹پیچیدگی جوامع سبب شده که پیوند وثیقی میان موضوع و حکم وجود داشته باشد؛ یعنی موضوع‌شناسی تبدیل به بُعد حکم‌شناسی شده و فقیهی که مأموریت خود را حکم‌شناسی می‌داند. 🔹 نمی‌تواند در برابر موضوع‌شناسی بی‎تفاوت باشد؛ اگر کسی قائل به این شد که موضوع‌شناسی بُعد حکم‌شناسی است. 🔹 رسالت دیگری بر دوش فقها خواهد بود و آن تغییرات روشی در پروسه اجتهاد و استنباط فقهی است. عمده فقها و استادانی که امروز به‌صورت کلی قائل به فقه، اجتماعی، تمدنی و حکومتی و فقه نظامات هستند. 🔹انتقادی جدی به روش‌شناسی استنباط فقهی گذشته دارند که موضوع‌شناسی را به کارشناس واگذار می‌کرد و برای فقیه قلمرویی به نام موضوع‌شناسی قائل نبودند. 🎤گفت و گو با :حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد رهدار 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2007 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔰دوره مجازی (مطالعات شبه قاره هند) توسط موسسه فرهنگی میراث مشترک ایرانیان و شبه قاره هند با همکاری مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با ارائه اساتید دانشمند و با تجربه حوزه شبه قاره برگزار می شود..... ✅زمان: جمعه ۲۴ مرداد ۹۹ از ۹ صبح الی۱۸ جهت ثبت نام در دوره به لینک زیر مراجعه فرمائید: https://b2n.ir/306040 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
11.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 🔻ولایت فیلم بر ذهن 💠 دکتر حسنی 📍مدیر انتشارات مسجد مقدس جمکران 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از فکرت
▫️به مناسبت عید غدیرخم 🔰فروش ویژه کتاب دین در سینمای شرق و غرب با 20 درصد تخفیف 🔸قیمت کتاب 135000 تومان با 20 درصد تخیفیف 105000 تومان به فروش می‌رسد. 📞شماره تماس جهت سفارش کتاب: 09910232398 📪آدرس تحویل کتاب: قم، میدان روح‌الله، جنب کوچه دفتر آیت الله سیستانی، کوچه 15، کتابفروشی طیب 📞شمار تماس جهت تحویل کتاب: 09130984350 ◀️شماره کارت جهت واریز مبلغ کتاب: 6037-9918-9177-5094 ابراهیم کارگران
🎙 🔻نگاه غرب به شهرت به چه شکل است؟ 🔹در فرهنگ غرب که محورش انسان‌محوری است و خداپرستی نیست، طبیعتاً وقتی انسان محور و منفک از فطرت الهی شد 🔹 به یک حیوان درنده‌خو و طماع تبدیل می‌شود که برای ارضای شهوات خودش از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند و هیچ حد یقفی برای خودش قائل نیست. 🎤گفت و گو با :حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1985 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نگاه غرب به شهرت به چه شکل است؟ 🔹مثلاً ورزشکارانی که به یک معنا اگر حواشی اخلاقی نداشته باشند از سالم‌ترین گروه سلبریتی‌ها محسوب می‌شوند را ملاحضه بفرمایید که چگونه مثل یک عروسک با آن‌ها بازی می‌کنند و از آن‌ها بهره می‌برند و کمپانی‌های چند ملیتی چگونه از وجاهت ظاهری که برایشان ایجاد کرده‌اند چندین برابر بهره‌مند می‌شوند. 🔹البته منافعی را به جیب آن فرد شهرت‌یافته می‌ریزند تا او به این تله و دامی که نظام سرمایه‌داری مقابل او قرار داده، تن بدهد. 🔹معمولاً هم این‌ها دارای تاریخ‌مصرف هستند و هنگامی که تاریخ‌مصرف آن‌ها تمام شد، مثل یک تفاله آن‌ها را کنار می‌اندازند و به سرعت به‌فراموشی سپرده خواهند شد و افراد دیگری را عَلَم می‌کنند و از این‌ها نیز همان بهره را می‌برند. 🔹جالب اینکه، این تجربه نسل‌ها تکرار شده؛ در دنیای معاصر و کسانی که به عنوان سلبریتی محسوب می‌شوند، اگر به گذشتگان خود نگاه کنند، این تجربه تلخ را مشاهده می‌کنند. 🔹اما با این وجود، طمع و شهوت نسبت به دیده‌شدن و کسب منافع مادی که نسبت به بهره صاحبان قدرت و ثروت چیزی نیست، آن‌ها را وا می‌دارد تا در این مسیر حرکت کنند و نگاهی به پشت‌سرشان نداشته باشند. 🎤گفت و گو با :حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1985 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻سلبریتی‌های بی هنر 🔸این مسئله به ارزش‌هایی که جامعه را درگیر خودش می‌کند برمی‌گردد. 🔸 اگر در جامعه‌ای علم و دانش ارزش باشد، مردم به سراغ علما می‌روند. اگر زمانی ثروت ارزش باشد، معمولاً افرادی که ثروتمند هستند نظر جامعه را جلب می‌کنند. 🔸اما در دوره پست مدرن و الان فقط لذت‌بردن و سرگرم‌شدن اهمیت دارد. 🎤گفت و گو با :دکتر محسن ردادی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1908 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻 سلبریتی‌های بی‌هنر 🔸مهم‌ترین جنبه یک سلبریتی این است که توان سرگرم‌کردن مردم را دارد و به عبارت دیگر رگ خواب مردم را در دست دارد و می‌داند چه چیزی بگوید که مردم دوست داشته باشند؛ چه در خصوص مسائل سیاسی و چه فرهنگی و اجتماعی. 🔸می‌داند که باید چه چیزی بگوید تا مردم خوششان بیاید و سرگرم شوند و از بودن آن‌ها لذت ببرند. 🔸بنابراین آدم‌های چندش‌آوری وجود دارند که با معیارهایی که ما می‌شناسیم در تضاد هستند و حرف‌های رکیک و عجیب می‌زنند و حتی مخاطب حاضر نیست چنین کارهایی را انجام دهد، اما چون مرزها را شکسته‌اند و به سراغ کارهایی رفته‌اند که ما حاضر نیستیم آن‌ها را انجام بدهیم. 🔸برای مردم جذاب شده‌اند و مردم به سمت اینگونه افراد جذب می‌شوند و برایشان جالب است که این افراد چه می‌گویند و چکار می‌کنند. 🎤گفت و گو با :دکتر محسن ردادی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1908 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻عدم آگاهی جامعه علمی نسبت به اولویت‌ها 🔹اساسا طبقه‌بندی‌های علوم تاکنون یا براساس طبقات نظام آفرینش بوده. 🔹یا براساس طبقات ادراکات انسانی و روش‌های برآمده از آن بوده است، یا برمبنای ارزشی و ترتیب فضایل نظری بر فضیلت‌های عملی شکل گرفته است. 🔹علاوه ‏بر این سه منطق، به نظرم می‌توان منطق چهارمی را در طبقه‌بندی علوم مطرح کرد و آن منطق طبقات نیازهای انسانی در هر زمانه و زمینه‌ای است. 🎤گفت و گو با :حجه‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله بابایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2011 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻عدم آگاهی جامعه علمی نسبت به اولویت‌ها 🔸اولویت‌ها در شبکه نیازهای کلان انسانی، طبقه‌بندی علوم را سیال، متغیر و معطوف به مساله‌های کلان اجتماعی می‌کند. 🔸در این‏باره توجه داشته باشید به این معنای از تمدن که آن را «پاسخ‌های متراکم به نیازهای انباشته انسانی» می‌داند. پیوند تمدن به علوم و جایگاه تمدن و تمدن‌شناسی در شبکه علوم می‌تواند در این نقطه «نیاز» معنا پیدا بکند. 🔸 در این رویکرد، فارغ از چینش نظام هستی و به دور از نظام ادراک‌های انسانی و با چشم‌پوشی از ملاک‌های ارزشی، انواع نیازمندی‌های اجتماعی در عصر حاضر مورد تاکید قرار می‌گیرد و پاسخ‌های مربوط به آن براساس منطقی متفاوت نظم و نظام می‌یابد. 🔸از این نظر، ملاک تقدم و تاخر علوم، اندازه و قلمرو اثرگذاری در عرصه‌های اجتماعی خواهد بود. 🔸چه علوم اسلامی و چه علوم انسانی در رویکرد تمدنی از نظر گستره تاثیرگذاری‌های اجتماعی در این طبقه‌بندی قرار می‌‌گیرد و جای هرکدام نیز براساس همین معیار تعیین می‌شود. 🎤گفت و گو با :حجه‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله بابایی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2011 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net