eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 🔻شهرنشینی در ایران متناسب با الگوهای وارداتی است میرطاهر موسوی🎤 🔸در مورد وضعیت کنونی شهرنشینی در ایران و شرایط اخلاق و فرهنگ شهرنشینی در ایران نمی‌توان پاسخی کلی داد. جامعه ایران جامعه‌ای است واجد چالش‌ها، موانع و محدودیت‌ها و همینطور واجد فرصت‌های سرشار و گنجینه‌ای از تجارب و پیشینه تاریخی. 🔸از همه مهم‌تر جامعه ایران که یک جامعه جوان است فرصت‌های ارزشمندی فراهم می‌کند که بتوان روی حوزه اخلاق و فرهنگ شهرنشینی و نهادینه کردن آن به‌طور متناسب کار کرد. 🔸اما مشکلی که در حال حاضر داریم این است که شهرنشینی در ایران به طرز شتابانی شکل گرفته است و نوعاً یا بدون الگو بوده و یا متناسب با الگوهای وارداتی و عملاً نتوانسته با وضعیت فرهنگی اجتماعی و اکولوژیکی ایران ارتباط وثیقی برقرار کند. 🔸به همین خاطر است که به قول مهندس سیدمحمد بهشتی وقتی به نقشه هوایی ایران نگاه می‌کنیم تا حدود دهه ۴۰ شهرهای ایران به صورت متمایز و با اشکال قابل‌فهمی قابل‌رویت هستند اما از دهه چهل به این سو نقشه‌های هوایی و فضایی شهرهای ایران دچار یک اغتشاش و به‌هم‌ریختگی شده است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3806 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻معیار بازشناسی احکام ثابت و احکام تغییرپذیر (بخش اول) ✍️دکتر میثم شادپور 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3803 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻معیار بازشناسی احکام ثابت و احکام تغییرپذیر (بخش اول) ✍️دکتر میثم شادپور 🔸یکی از شئون پیامبر قضاوت است. شان قضاوت پیامبر (ص) از این قرار است که پیامبر (ص) می‌تواند در امور جزئی که مورد اختلاف است قضاوت نماید و بر مردم لازم است که از قضاوت ایشان پیروی نمایند. 🔸احکام ناشی از شان قضاوت نیز ابدی و فراگیر نیستند و کلیت ندارند و نمی‌توان آنها را در تمامی موارد مشابه جاری کرد. 🔸شان دیگر پیامبر شان رسالت است. احکام ناشی از شان رسالت، احکام الهی هستند که پیامبر (ص) آنها را به سوی تمامی انسان‌ها ابلاغ نموده است و بر همگان لازم است از آن پیروی نمایند. 🔸اگرچه احکام ولایی و قضایی پیامبر (ص) نیز لازم الاجرا هستند اما تغییرپذیرند و وابسته به تغییر موقعیت یا تغییر مصداق، متفاوت می‌شوند. 🔸مثلا اگر برداشت از مال شوهر خسیس، ناشی از شان قضاوت است، دیگران نمی‌توانند بدون حکم قاضی چنین کنند. یا اگر مالکیت نسبت به زمین آباد کرده، ناشی از شان ولایت است، دیگران نمی‌توانند بدون اذن والی مالکش شوند. 🔸یک قاضی یا والی مُجاز است بسته به موقعیتی که در آن قرار دارد، حکمی برخلاف حکم پیامبر (ص) صادر نماید. بنابراین، تنها احکام صادر شده از شان رسالت، احکام ثابتند اما احکام صادر شده از شان ولایت و قضاوت، متغیرند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3803 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔺به همت اسلامی و گروه فلسفه دین موسسه امام خمینی برگزار می‌شود: 🔶 پنجمین نشست از سلسله نشست‌های علمی ؛ ✅ نشست علمی با موضوع "تعریف و قلمرو دین از دیدگاه علامه " 🎙با ارائه: 📅 چهارشنبه 20 اسفندماه 99 / ساعت 10:00 📡 تحت نرم افزار ادوبی کانکت و ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐 http://meeting.iict.ir/qotb 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔺 حوزویان و هنر دینی‌ 🔹با حضور: حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی، استاد خارج فقه واصول حوزه علمیه مشهد و محقّق هنر اسلامی و فقه هنر 🔻پرسش‌ها: 🔸نسبت هنر دینی با نهاد حوزه و روحانیت؟ 🔸مسئولیت حوزویان در قبال هنر دینی؟ 🔸هنرمند حوزوی یا اندیشمند حوزوی در هنر دینی؟ ⏳زمان: سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه ۹۹ ساعت ۱۹:۴۵ 🔗 ورود به نشست: https://www.skyroom.online/ch/ebrahim153/n40 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ ویژه‌نامه «حجاب اجباری یا اختیاری»؟ 🔻(شماره سیزدهم و چهاردهم) 🔹حجاب از مسائل پرحاشیه‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی و به ویژه در دو دهه اخیر، چالش‌های زیادی را در حوزه اندیشه‌ای و اجتماعی به وجود آورده است. ورود افکار و فرهنگ مدرن غربی باعث شده تا مردم جامعه تصویرهای جدیدتری را از حجاب و پوشش تجربه کرده و لذا نسبت به حجاب سنتی و دینی سوالات و شبهاتی را در ذهن بپرورانند. در این شماره از دیده‌بان اندیشه، به طور ویژه به مسئله «حجاب اجباری یا اختیاری»؟پرداخته می‌شود. 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
شماره ۱۳ و ۱۴.pdf
10.44M
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ ویژه‌نامه «حجاب اجباری یا اختیاری»؟ 🔻(شماره سیزدهم و چهاردهم) 🔹حجاب از مسائل پرحاشیه‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی و به ویژه در دو دهه اخیر، چالش‌های زیادی را در حوزه اندیشه‌ای و اجتماعی به وجود آورده است. ورود افکار و فرهنگ مدرن غربی باعث شده تا مردم جامعه تصویرهای جدیدتری را از حجاب و پوشش تجربه کرده و لذا نسبت به حجاب سنتی و دینی سوالات و شبهاتی را در ذهن بپرورانند. در این شماره از دیده‌بان اندیشه، به طور ویژه به مسئله «حجاب اجباری یا اختیاری»؟پرداخته می‌شود. 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ ویژه‌نامه رحلت دکتر فیرحی 🔻(شماره هفدهم و هجدهم) 🔹در این شماره از دیده‌بان اندیشه، علاوه بر مرور حیات زیستی - علمی مرحوم داوود فیرحی، به برخی از نقدهای وارده از سوی فلاسفه و فقها به اندیشه مرحوم فیرحی، پرداخته می‌شود. از مهمترین نقدهای وارده در این شماره: 1. سنجش فقه با معیارهای اجتماعی و سیاسی غربی؛ 2. جایگزینی مقبولیت به جای مشروعیت در مدل سیاسی اسلامی؛ 3. پذیرش عقلانیت ابزاری و تفسیر فقه بر اساس آن؛ 4. مخالفت با اسلامی‌سازی علوم انسانی(علیرغم موافقت با بومی‌سازی فرهنگ اسلامی) ؛ 5. خدشه‌دار کردن هویت و تاریخ ایرانی-اسلامی با تقلید از نسخه‌های ناسیونالیستی عربی(جابری) . 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
دیدبان.pdf
8.46M
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ ویژه‌نامه رحلت دکتر فیرحی 🔻(شماره هفدهم و هجدهم) 🔹در این شماره از دیده‌بان اندیشه، علاوه بر مرور حیات زیستی - علمی مرحوم داوود فیرحی، به برخی از نقدهای وارده از سوی فلاسفه و فقها به اندیشه مرحوم فیرحی، پرداخته می‌شود. از مهمترین نقدهای وارده در این شماره: 1. سنجش فقه با معیارهای اجتماعی و سیاسی غربی؛ 2. جایگزینی مقبولیت به جای مشروعیت در مدل سیاسی اسلامی؛ 3. پذیرش عقلانیت ابزاری و تفسیر فقه بر اساس آن؛ 4. مخالفت با اسلامی‌سازی علوم انسانی(علیرغم موافقت با بومی‌سازی فرهنگ اسلامی) ؛ 5. خدشه‌دار کردن هویت و تاریخ ایرانی-اسلامی با تقلید از نسخه‌های ناسیونالیستی عربی(جابری) . 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
🎙 🔻عدالت‌خواهی به سبک امیرالمؤمنین(ع) 🎤حجت‌الاسلام حامد کاشانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3825 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻عدالت‌خواهی به سبک امیرالمؤمنین(ع) 🎤حجت‌الاسلام حامد کاشانی 🔸امیرالمؤمنین نماد عدالت است، ولی در نگاه جامعه‌ی ما مدل حکمرانی امیرالمؤمنین‌ یک خطّی است. اگر بخواهم واضح بگویم جامعه‌ی ما نگاه و عینکش معمولاً به امیرالمؤمنین‌ از نگاه آقای شریعتی است. 🔸یعنی امیرالمؤمنینی را جامعه می‌شناسد که آقای شریعتی می‌گفت. این امیرالمؤمنین تک بعدی است. یعنی امیرالمؤمنینی که در رفتارش مصلحت نیست و یک خطّی است. فکر می‌کنیم همه‌ی تصمیماتش لحظه‌ای و شمشیر کشیدن است. 🔸 گاهی اوقات می‌گویند اگر الان امیرالمؤمنین بود شمشیر می‌کشید. این با امیرالمؤمنین واقعی فاصله دارد. امیرالمؤمنین نماد عدالت و عقلانیت است. امیرالمؤمنینی که مظهر عدل است، گاهی برای اینکه یک ظلم بزرگ‌تری رخ ندهد وارد وادی مصلحت شده است. 🔸نمونه‌اش همین روایت معتبر است که حضرت می‌فرمایند من باید صبر کنم تا جای پایم سفت شود، بعد بعضی چیزها را تغییر دهم. اقتضای عدالت در حالت عادی این است که همه را در یک روز عزل و نصب کنی، ولی حضرت این کار را نمی‌کند. امیرالمؤمنین به‌دنبال تدریج است. 🔸 اگر یک جایی امیرالمؤمنین مماشاتی کرده این به‌خاطر عدلش برای جلوگیری از ظلم بزرگ‌تری بوده است، والّا تحقق عدل بیشتر بوده است. چرا؟ چون مماشات را صرفاً مداهنه و سازش‌کاری می‌دانیم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3825 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻درباره معیار بازشناسی احکام ثابت و احکام تغییرپذیر(بخش دوم) ✍️دکتر میثم شادپور 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3821 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻درباره معیار بازشناسی احکام ثابت و احکام تغییرپذیر(بخش دوم) ✍️دکتر میثم شادپور 🔸ایرادی ندارد که یک موضوع از سنخ موضوعاتی باشد که تغییرپذیر است اما با این حال، خداوند، حکم ثابتی را برایش در نظر بگیرد چرا که تغییرات موضوع گاهی به نحوی است که تاثیری در مصالح یا مفاسد آن موضوع ندارد و منجر به تغییر حکم نمی‌شود و یا حتی اگر تاثیری در مصالح یا مفاسدش داشته باشد، خداوند آن را از طریق تبصره‌ها و راهکارهای دیگری که برای حکم در نظر می‌گیرد، مورد نظر قرار می‌دهد. 🔸 مثلا در نظر بگیرید طهارت وضو یا غسل برای ما مفید است اما گاهی پیش می‌آید که مریض می‌شویم و هوا سرد است و به آب گرم دسترسی نداریم. در این صورت، خداوند با لحاظ تبصره «نفی ضرر» این حکم را از فعلیت ساقط می‌سازد ولی از تشریعش منصرف نمی‌شود. همچنین خداوند می‌تواند با تعبیه ولایت اجرایی والی، او را موظف سازد که در اجرای احکام و تزاحم میان آنها، حکمی را برگزیند که اهمّ است: « دولت برای توسعه و احداث خیابان‌ها و کوچه‏‌ها ناچار باید در املاک و خانه‏‌های مردم تصرف، و آنها را تخریب کند. 🔸 حال اگر دولت برای تصرف در خانه‌‏های مردم اختیار نداشته باشد، چنین درخواستی لغو، تناقض‏‌آمیز و ناشدنی است. 🔸بنابراین، باید به دولت متناسب با وظایفش اختیاراتی داد تا ابزار کافی برای عمل به وظایف داشته باشد. البته دولت باید خساراتی را که بر مردم وارد می‏‌شود، جبران کند و برای آنها تسهیلاتی فراهم آورد تا بتوانند زندگی‏شان را از نو سامان دهند. 🔸در فقه شیعه، از برخورداری حکومت اسلامی از اختیارات لازم و کافی برای ایفای وظایف محول‌شده ـ‌ مانند اختیار تصرف در املاک و اموال مردم به‌منظور ایفای وظایف و تأمین مصلحت مسلمانان‌ـ به «ولایت مطلقه فقیه» تعبیر می‏کنند.» •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3821 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻مصلحت نباید شمشیر محافظه کاران شود 🔸وقتی اسم مصلحت پیش می‌آید دو اتفاق خطرناک می‌افتد. اولاً عده‌ای فکر می‌کنند بیان مصلحت برای ماست‌مالی کردن است. 🔸 در حالی که ما می‌گوییم سیره‌ی حضرت و سیره‌ی ائمه‌ی را با دقت نگاه کنید. ما نمی‌خواهیم با بیان مصلحت خطاهایی که گاهی در حکومتمان رخ می‌دهد را ماست‌‌مالی یا لاپوشانی کنیم. 🔸ثانیاً مصلحت نباید یک شمشیری در دست محافظه‌کاران باشد که هرجا قرار است اصلاحی صورت بگیرد به اسم مصلحت ذبحش کنند. 🔸در حکومت حضرت اصل بر عدالت‌محوری در همه‌ی ابعادش است. اصل بر برخورد با فاسد است. حکومت حضرت یک حکومت چند بُعدی است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
▫️فایل صوتی کامل هفتمین جلسه از سلسله نشست های مجازی « آشنایی با نظام فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی » 🔹با عنوان « نظریه‌ی سیاسی امام خمینی(ره) » با ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین سعید صلح‌میرزایی 🔸سه‌شنبه ، دوازدهم اسفند ۱۳۹۹ ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
نظریه سیاسی امام خمینی (ره).mp3
16.37M
▫️فایل صوتی کامل هفتمین جلسه از سلسله نشست های مجازی « آشنایی با نظام فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی » 🔹با عنوان « نظریه‌ی سیاسی امام خمینی(ره) » با ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین سعید صلح‌میرزایی 🔸سه‌شنبه ، دوازدهم اسفند ۱۳۹۹ ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️ 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
✅ امام علی علیه ‏السلام درباره بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند: 🔷خداوند او را در زمانی فرستاد که روزگاری بود پیامبری برانگیخته نشده بود ، و مردم در خوابی طولانی به سر می ‏بردند. و فتنه‏ ها بالا گرفته و کارها پریشان شده بود، و آتش جنگ‏ ها شعله می‏ کشید، و دنیا بی فروغ و پر از مکر و فریب گشته، برگ ‏های درخت زندگی به زردی گراییده و از به بار نشستن آن قطع امید شده بود. 💠متن حدیث: ✔️امام علی علیه‏ السلام: 🔷أرسَلَهُ عَلی حِینِ فَترَةٍ مِنَ الرُّسُلِ و طُولِ هَجعَةٍ مِنَ الاُمَمِ و اعتِزامٍ مِنَ الفِتَنِ وَانتِشارٍ مِنَ الاُمُورِ و تَلَظٍّ مِنَ الحُرُوبِ و الدُّنیا کاسِفَةُ النُّورِ ، ظاهِرَةُ الغُرورِ عَلی حِینِ اصفِرارٍ مِن وَرَقِها و إیاسٍ مِن ثَمَرِها ؛ ‏ «نهج البلاغه، خطبه 89» (ص)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻رسالت پیامبر اسلام (ص) 💠رهبری •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻اشاعه سلبریتیسم و افزایش بحران هویت 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3829 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻اشاعه سلبریتیسم و افزایش بحران هویت 🔸امروزه باید این مهم را پذیرفت که سلبریتی‌ها در جامعه کنونی ما به مراجع تقلیدی تبدیل شده‌اند که بسیاری از اقشار مختلف جامعه، به ویژه جوانان از آن ها تقلید می‌کنند و سعی بر شبیه سازی خود نسبت به آنها دارند. 🔸اما به راستی چرا جامعه ما به این سمت و سو کشیده شده است که اکثر جوانان به جای تقلید از افراد نخبه و شایسته، بی چون و چرا از سلبریتی‌هایی که گاهاً رفتار و عقایدشان مخالف و مغایر فرهنگ اصیل ایرانی است پیروی می‌کنند؟! 🔸بی تردید این موضوع مستلزم جامعه شناسی و ریشه یابی خاصی است تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی و در رفع آن تلاش شود چرا که در غیر این صورت شاهد متزلزل شدن پایه‌های فرهنگ و هویت اصیل ایران اسلامی خواهیم بود که جبران تبعات آن غیر ممکن خواهد بود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3829 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقش آفرینی ابوطالب(ع) در شکستن محاصره اقتصادی دشمنان اسلام 🎤حمیدرضا مطهری 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3835 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقش آفرینی ابوطالب(ع) در شکستن محاصره اقتصادی دشمنان اسلام 🎤حمیدرضا مطهری 🔸جناب ابوطالب به قدری نفوذ داشت که برخی مشرکان که با محاصره اقتصادی بنی‌هاشم موافق نبودند با هماهنگی و رایزنی وی آذوقه و مایحتاج افراد حاضر در شعب را تهیه و سوار بر شتر می‌کردند و به سوی شعب روان می‌ساختند تا از این طریق مواد غذایی لازم به دست بنی‌هاشم برسد؛ 🔸بنابراین ابوطالب با استقامت و ایستادگی نقش مهمی در دور زدن این تحریم‌ها داشت و او حلقه وصل و ارتباط بین بنی‌هاشم محسوب می‌شد. 🔸به خاطر حمایت‌هایی که ابوطالب از پیامبر داشت، نبی مکرم اسلام (ص) بسیار به او علاقه داشت و همیشه وی را گرامی می‌داشت. بعد از رهایی از شعب ابی‌طالب و پس از وفات ابوطالب آن چنان فضای آن جامعه بر پیامبر (ص) تنگ شد که رسول خدا سال وفات «ابوطالب» را «عام الحزن» یعنی سال غم‌ها و اندوه‌ها نامیدند در همان وقت بود که جبرئیل بر پیامبر نازل شد و خطاب کرد: دیگر از مکّه خارج شو؛ 🔸 زیرا یاور و کمک تو از دنیا رفته است! بیانات نبوی درباره عظمت ابوطالب و جایگاه رفیع او فراوان است؛ 🔸در روایتی آمده که رسول خدا (ص) به جابر بن عبدالله انصاری فرمود: در سفر معراج چهار نور را دیدم. از جانب خدا خطاب شد این عبدالمطلب، این عمویت ابوطالب، این پدرت عبدالله و این مادرت آمنه است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3835 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه 🔻(شماره 21 و 22 ) 🔹در این شماره از نشریه، 6 تفسیر از انقلاب اسلامی مطرح خواهد شد: 1. تفسیر آزادی‌محور ( لیبرالیسم). 2. تفسیر اقتصادمحور (مارکسیستی و سوسیالیستی). 3.تفسیر سلطه‌محور (نومارکسیست). 4.تفسیر جنسیت‌محور (فمینیست). 5. تفسیر سنت‌محور ( سنت گرایی). 6.تفسیر تمدن‌محور ( اسلام ناب). 🔹آنچه در انتهای این بخش اشاره به آن ضروی به نظر می‌رسد این است که، امروزه ژورنالیسم سایبری لیبرال‌ها، تحت تاثیر رواج رسانه‌های اجتماعی، قوت ویژه‌ای پیدا کرده است. اگر دلسوزان و عناصر حقیقت‌جو، فکری به حال این وضعیت نکنند. 🔹بیم آن می‌رود که پروژه «تحریف انقلاب» و «تحریف امام» به سرانجام رسیده و تفاسیر صحیح و آرمانی از انقلاب اسلامی را دَرنَوردد. در این صورت تنها چیزی که از انقلاب باقی می‌ماند، تفاسیر ناقص و مصادره‌جویانه‌ای خواهد بود که کوچک‌ترین تناسبی با اندیشه‌های معمار انقلاب ندارند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
21-22 - ویراست دوم.pdf
9.45M
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه 🔻(شماره 21 و 22 ) 🔹در این شماره از نشریه، 6 تفسیر از انقلاب اسلامی مطرح خواهد شد: 1. تفسیر آزادی‌محور ( لیبرالیسم). 2. تفسیر اقتصادمحور (مارکسیستی و سوسیالیستی). 3.تفسیر سلطه‌محور (نومارکسیست). 4.تفسیر جنسیت‌محور (فمینیست). 5. تفسیر سنت‌محور ( سنت گرایی). 6.تفسیر تمدن‌محور ( اسلام ناب). 🔹آنچه در انتهای این بخش اشاره به آن ضروی به نظر می‌رسد این است که، امروزه ژورنالیسم سایبری لیبرال‌ها، تحت تاثیر رواج رسانه‌های اجتماعی، قوت ویژه‌ای پیدا کرده است. اگر دلسوزان و عناصر حقیقت‌جو، فکری به حال این وضعیت نکنند. 🔹بیم آن می‌رود که پروژه «تحریف انقلاب» و «تحریف امام» به سرانجام رسیده و تفاسیر صحیح و آرمانی از انقلاب اسلامی را دَرنَوردد. در این صورت تنها چیزی که از انقلاب باقی می‌ماند، تفاسیر ناقص و مصادره‌جویانه‌ای خواهد بود که کوچک‌ترین تناسبی با اندیشه‌های معمار انقلاب ندارند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net