eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺نهم ربیع‌الاول، آغاز امامت حضرت مهدی موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بر منتظران مبارک باد @Fekrat_Net
🔰 هفتگی مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد ⚡️شورش‌های آخرالزمانی، غرب و ایران اکنون، همراه با بررسی فیلم جوکر 👤سخنران: دکتر محمد حسنی ⏰زمان: شنبه، ساعت 15 🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک 245، مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @admin_eeita ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
26.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 زنان و استفاده‌ از فضای مجازی ⭕️ آغاز هزارۀ سوم و انقلاب اطلاعات و دانش، نگرش جنسیتی و محدود ساختن حضور بر اساس جنسیت در فضای تعاملی، جامعۀ بشری را با چالش مواجه کرده است. ⭕️ رابطۀ مجازی بین انسان‌ها روز به روز فراگیر‌تر می‌شود. ⭕️ فناوری‌های کامپیوتری امکان تعامل انسان-ماشین را به شکلی کاملاً جدید، بدیع و مهم‌تر از آن، امکان تعامل انسان-انسان در فضایی مجازی را فراهم می‌کنند. ⭕️ زنان ایرانی نیز بر اساس آمارهای موجود روز به روز استقبال بیشتری از فرصت‌های ارتباطی موجود در این فضا می‌کندد که این امر می‌تواند به رشد و توسعۀ آنان کمک کند؛ اما با این حال نباید از چالش‌های موجود در فضای مجازی برای زنان غافل بود. 🎙سرکارخانم طالبی‌دارستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢واکاوی سینمای دینی در ایران 🔺پاسخ بدین پرسش که سینمای دینی چیست و نسبت میان سینما و دین کدام است، مسبوق به تعریفی است که از دین و سینما در نظر داریم و مرتبتی که برای هر یک از آن دو در عالم وجود و معرفت قائل می‌شویم. در اینجا از ماهیت و تعریف سینما سخنی به میان نمی‌آوریم اما در باب دین باید گفت تردیدی نیست که هر یک از مکاتب و نحله‌های فکری تصویری ویژه از دین دارد و بسته به اینکه آن را از درون بنگرد یا از بیرون؛ به آن معتقد باشد یا بی اعتقاد؛ حقیقت بپندارد یا طریقت یا شریعت و یا جمع میان آن‌ها، تعریفی متفاوت از آن ارائه خواهد کرد و البته ما که حبل المتینی چون قرآن در اختیار داریم تعریف و تصویرمان از دین را هم از این حبل المتین خواهیم گرفت. ✍️محمدرضا چاوشی، محقق و پژوهشگر 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#گفتگو 💢واکاوی سینمای دینی در ایران 🔺پاسخ بدین پرسش که سینمای دینی چیست و نسبت میان سینما و دین کد
💢 واکاوی سینمای دینی در ایران 🔹در کشور ما نظریات متفاوتی در خصوص رابطه سینما و دین و در نتیجه امکان تحقق سینمای دینی مطرح شده است. عده‌ای آن را مسئله‌ای مسلم فرض کرده‌اند و برخی برای تحقق آن شروطی تعیین کرده‌اند که گاه ناممکن می‌نماید. در طی سال‌های پس از انقلاب، غالب کسانی که از دریچه دین به سینما ورود داشته‌اند سینمای دینی را امر پیچیده‌ای ندانسته و آن را محقق می‌دانسته‌اند. به‌عنوان مثال، نصرت الله تابش یکی از این افراد است. نقطه آغاز بحث او را باید آنجا یافت که تکنولوژی را نه زاییده تمدن و فرهنگ غربی که دستاورد انسان و ناشی از نیاز او می‌داند. او تکنولوژی را در مرحله اول زاییده نیاز انسان می‌داند و در مرحله دوم آن را تداوم حس انسان می‌داند(تابش ۱۳۹۳: ۲۳). 🔸او هم سینما و هم تکنولوژی را نه زاییده فرهنگ، که مؤثر بر آن می‌داند. در این دیدگاه، تکنولوژی دارای ذات و غایت نیست و هرکس قادر است به هر شیوه‌ای و با هر هدفی از آن استفاده کند. از این منظر، سینمای دینی نه‌تنها امری ممکن است، بلکه در همین روزگار نیز حاضر است. به همین علت، تابش تاریخ سینمای دینی را به ابتدای تاریخ سینما پیوند می‌زند و ساخت آثاری را در مورد پیامبران شاهد گفته خود می‌داند. او حضور شخصیت‌هایی مانند ژان والژان یا اسقف برادران کارامازوف را حکایت‌گر امکان تحقق سینمای دینی می‌داند. 🔰 مطلب کامل را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#گفتگو 💢واکاوی سینمای دینی در ایران 🔺پاسخ بدین پرسش که سینمای دینی چیست و نسبت میان سینما و دین کد
💢 واکاوی سینمای دینی در ایران 🔹در نظرگاهی متفاوت، محمد مددپور از اندیشمندانی است که تحقق سینمای دینی را در وضعیت فعلی مسئله‌ای ناممکن می‌داند. مددپور اصولاً مشکل کار را در تعریف سینمای دینی نمی‌داند؛ چراکه از دید او تعریف یک شیء فقط پس از وجود آن امکان‌پذیر است وگرنه پیش از وجود چیزی نمی‌توان آن را تعریف کرد. باور وی این است که سینمای اسلامی فقط در زمان آینده و در عصر موعود(عج) به صورت کامل به وجود خواهد آمد. اما امکان تحقق سینمای «انتظار و آماده‌گر ولایی» وجود دارد(مددپور ۱۳۸۷: ۱۶۴). او دو شرط را برای پیدایی سینمای دینی در عصر غیبت بر می‌شمارد: اول این که بدون لطف و اراده الهی امکان تحقق آن وجود ندارد و دوم آن که شرط انسانی آن تحقق یافتن استعداد فطری انسان می‌باشد که شنوای ندای حق است(همان: ۱۳۰). در این دیدگاه، چون تحقق این دو شرط در عصر غیبت ممکن نیست چنین سینمایی امکان ظهور ندارد. اما متفکری چون مرتضی آوینی مسئله را پیچیده‌تر می‌بیند و برای حل آن به تعمق در مباحث نظری روی می‌آورد. او سینما را یک فرآورده تکنولوژیک می‌داند و تکنولوژی نیز در نگاه او از مهم ترین دستاوردهای تمدن غرب به شمار می رود. آوینی تکنولوژی را «فرهنگی» می‌داند که «شیئیت» پیدا کرده است و از این رو تکنولوژی، بر خلاف باور غالب، وسیله ای نیست که در خدمت هر غایتی درآید، بلکه خود دارای جهت و غایت فطری است(آوینی ۱۳۹۰، ج ۳: ۱۸۴). 🔰 مطلب کامل را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
لینک مجازی شرکت در جلسه: لینک‌های دعوت به جلسه 🌐 https://bbb04.dte.ir/b/atu-hqa-t9p-tgo 🌐 dte.bz/scs
31.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب»- بخش ۲ 🎙دکتر احمد شاکرنژاد،‌ عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💠 گونه‌شناسی واکنش‌های معنوی به گشت ارشاد 📌جریان معنویت عصر انقلاب اسلامی مدافع این اتفاق نبودند؛ یعنی مدافع این‌که گشت ارشاد به این شیوه این کار را انجام دهد، نبودند؛ به‌طوری جدی مخالف حواشی این جریان بودند و چند چیز را برجسته می‌کردند که برایم جالب بود. این نکات عبارت بودند از: ۱- همین اتفاقات در سایر کشورها هم می‌افتد چرا به آنها توجه نمی‌کنید؟ ۲- این‌که چرا گشت ارشاد به معنای درست آن انجام نمی‌دهید؛ یعنی سیاست‌های گشت ارشاد باید اصلاح شود. 👈 متن بخش دوم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢جنگ شناختی مافیا علیه شهروندان ✍️محسن ابراهیمی 🔸بازی شهروند و مافیا، الگوی مناسبی برای تبیین جنگ شناختی است که جامعۀ ایران اکنون درگیر آن است. اصلی‎ترین ویژگی این بازی، قطع ارتباط شهروندان با واقعیت خارجی است. بازی مافیا در فضای بسته و تاریکی شکل می‎گیرد که شهروند با ورود به آن، ارتباطش با واقعیت خارجی قطع می‎شود. در این فضا، شهروند توان شناخت دوست از دشمن را از دست می‎دهد و تنها برای او دلیل‎های غیر قطعی و ظن‎آوری باقی می‎ماند که او را نمی‎تواند از حالت شک و تردید خارج کند. 🔸آشکارترین اثر قطع ارتباط با واقعیت خارجی، عجز شهروند از دست یافتن به یقین و معرفت صحیح است. این امر در دنیای معاصر، توسط ابزار رسانه رخ می‎دهد. هر چند که رسانه ابزاری است که برای کسب معرفت آسان و سریع به واقعیت خارجی ساخته شده است؛ اما ویژگی اصلی رسانه، وساطت میان قوای شناختی و واقعیت خارجی افراد است. با پیشرفت فناوری و شکل‎گیری فضای مجازی، به شکل غالب ارتباط مستقیم فرد با واقعیت خارجی قطع و دست یافتن به واقعیت‎های خارجی وابسته به رسانه و فضای مجازی شده است که به یک معنا پلی برای رسیدن او به واقعیت خارجی است. 🔸بنابراین عموم شهروندان، توسط رسانه در یک فضای مجازی قرار گرفته‎اند که آنها را از واقعیت خارجی جدا می‎کند و همین امر، زمینه را برای شکل دادن جنگ شناختی علیه آنان فراهم می‎کند. دقت در انتخاب کشته شب و به دنبال آن ایجاد فضای احساسی و هیجانی، اولین گام برای راه انداختن جنگ شناختی است. گام دوم، طرح روایتهای متعدد و ضد و نقیضی از حادثه است که شهروند را دچار سردرگمی و اشتباه می‎کند. واضح است؛ تکمیل‎کننده این پازل، گاه ضعف عملکرد رسانه‎های داخلی در پوشش اخبار است. در چنین فضایی یعنی عدم امکان دسترسی به واقعیت خارجی و حاکم شدن فضای هیجانی، شهروند نمی‎تواند تشخیص و انتخاب صحیحی داشته باشد و با طرح این روایتهای متعدد و ضد و نقیض، اعتمادی را - که به دیگر شهروندان دارد- از دست می‎دهد و جامعه را گرفتار نوعی دو دستگی و تفرقه می‎کند که توان اتحاد و همبستگی با هم را ندارد و در نتیجه دوست به راحتی تبدیل به دشمن و دشمن تبدیل به دوست می‎شود و مافیا به راحتی می‎تواند شهروندان آگاه را از صحنه بازی حذف و یا آنها را به عنوان دشمن معرفی کند. 🔸در صحنه چنین بازی، که اکنون رنگ واقعیت به خود گرفته و کشته‎های فرضی شب، تبدیل به کشته‎های واقعی شده است، همچنان وظیفۀ اصلی بر عهده رسانه است. رسانه‎ای همانند رسانه ملی با بازسازی و تقویت اعتمادی که دچار آسیب شده؛ کمک وافری به پیروزی در این جنگ شناختی می کند. واضح است که شرط این بازسازی کنار گذاشتن محافظه کاری و یا خود سانسوری است که گاه رسانه ملی دچار آن می‎شود و بارها از نگاه منتقدان دلسوزی مانند مرحوم طالب زاده، مطرح شده است. 🔸رکن دیگر پیروزی، حفظ همبستگی و اتحاد شهروندان بر پایۀ حفظ اصول خدشه‎ناپذیری است که می‎تواند مرز مشخصی میان دوست و دشمن ترسیم کند. اصولی مانند پایبندی به استقلال کشور و حفظ امنیت، جان، اموال و ناموس افراد و همچنین احترام به مقدسات دینی، از جمله اصولی است که در هر شرایطی می‎تواند به عنوان اصلی برای مشخص کردن دوست از دشمن به کار رود و از همین رو، از نادیده گرفتن و یا کم رنگ شدن آنها در چنین فضایی باید خودداری کرد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
بحران های اجتماعی ایران - ابراهیم فیاض و تقی آزاد ارمکی.mp3
32.43M
🔰برنامه تلویزیونی شیوه ▪️موضوع: بحران‌های اجتماعی ایران 📌با حضور: 👤دکتر ابراهیم فیاض 👤دکتر تقی آزاد ارمکی •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| آونگ | سلسله گفتگوهای تخصصی عصر زنان با موضوع جمهوری اسلامی و مساله حجاب، به‌زودی... این گفتگو که با کنشگران فرهنگی اجتماعی و رسانه‌ای انجام شد، پیرامون چند مساله به گفتگو نشستیم: ✓ آیا حجاب می‌تواند اختیاری شود؟ ✓ آیا گشت ارشاد باید حذف شود؟ ✓ جمهوری اسلامی چه عکلمردی در حوزه ترویج حجاب داشته است؟ ✓ نحوه فرهنگسازی مساله حجاب در جامعه چگونه باید باشد؟ ✓ ریشه های مخالفت با مساله حجاب در کشور چیست؟ و... بزودی در پیج اینستاگرام و پیام‌رسان‌های عصر زنان، بخش‌هایی از گفتگو و کامل آن در آپارات منتشر می‌شود. |@asrezanan_ir| •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
27.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» -بخش ۳ 🎙حجت‌الاسلام حمید پارسانیا،‌ عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو شورای انقلاب فرهنگی 💠ابعاد فقهی و اجتماعی حجاب 📌این‌که حجاب به لحاظ فقهی در سطح اجتماعی چه حکمی دارد بحثی مجزا است و جنبه‌ی آرمانی قضیه است؛ اما این‌که بتوانیم اجرا کنیم یا اجرا نکنیم، این تفکیکی است که بین مقبولیت و مشروعیت گذاشتن است. قلمرو اجرایی آن یک حکم اجرایی است که مدیریت اجتماعی مربوط به خود را می‌طلبد. 👈 متن بخش سوم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
📢 دبیرخانه کنگره جهانی فارابی و فرهنگ و تمدن اسلامی برگزار می‌کند: بزرگداشت مقام علمی پروفسور محسن مهدی ⏰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵ الی ۱۷ •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
رسانه و مدیریت بحران - فواد ایزدی و کوروش علیانی.mp3
32.25M
🔰برنامه تلویزیونی شیوه ▪️موضوع: رسانه و مدیریت بحران 📌با حضور: 👤دکتر فواد ایزدی 👤دکتر کوروش علیانی •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می‌کند: 💡سلسله نشست‌های واکاوی وقایع اخیر کشور 🔶‌نشست اول: سلبریتی و حکمرانی فرهنگی 📌با حضور: - دکتر عبدالکریم خیامی - دکتر محمدحسین ساعی - دکتر عبدالله بیچرانلو - دکتر آرین طاهری ⏰ دوشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۱، از ساعت ۱۷ الی ۱۹ ***حضور برای عموم آزاد است 📍خیابان سمیه، حوزۀ هنری، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، سرای شهید آوینی 📱پخش زندۀ نشست از: http://www.aparat.com/rcica.ir
فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی 💠 ما را در پیام‌رسان بله دنبال کنید: 🌐 ble.ir/fekratnet 🛑
فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی 💠 ما را در روبینو دنبال کنید 🛑 @Fekrat_Net
فکرت
#صوت 🔰برنامه تلویزیونی شیوه ▪️موضوع: بحران‌های اجتماعی ایران 📌با حضور: 👤دکتر ابراهیم فی
💠 نقدی بر اظهارات ابراهیم فیاض در برنامه تلویزیونی شیوه؛ ⭕️ آیا عرفان، ضدّ عقل و هنر است؟ ✍️ دکتر محمد فنائی اشکوری 💢 در صحبت‌های دکتر ابراهیم فیاض این مدعا چندبار تکرار شد که مشکلات ما در حوزه اجتماعی و حکمرانی و کشورداری و در بحران‌های اجتماعی که پیش می‌آیند ریشه در عرفان دارد. ایشان ادامه دادند که الهیات و شعر هم ریشه بسیاری از مشکلات ما است. دکتر فیاض مدعی شدند که عرفان ضدهنر و ضدعقل و ضدزبان و ضدخانواده است. به‌عقیده ایشان عرفان نظام فکری و عملی خودخواهانه و اگوئیستیک است. در همین سیاق به ابن‌سینا حمله کردند و تفکر ابن‌سینا را در مقایسه با فارابی ریشه بسیاری از مشکلات معرفی کردند. 💢 آنچه عرض خواهم کرد ناظر به نکاتی حاشیه‌ای در صحبت‌های آقای فیاض است. این فرمایشات برای من مایه تعجب بود و شگفت‌زده شدم از اینکه صاحب‌نظری بگوید عرفان ضدهنر و ضدزبان و ضدعقل و ضدخانواده است و عارفان انسان‌هایی خودخواه و اگوئیست هستند. اگر می‌گفتند در میان صوفیان و برخی سنت‌های عرفانی ادیان دیگر کسانی پیدا شده‌اند که ضد عقل بودند و به هنر و خانواده چندان توجهی نداشتند شاید وجهی داشت، ولی ایشان اصولا نامی از تصوف و فرقه‌های صوفی و عرفان‌های انحرافی نبردند، بلکه تکیه و تاکیدشان بر عرفان بود به‌طوری که از نظر ایشان چنین برمی‌آمد که ذات عرفان ضدعقل و ضدهنر و ضدچیزهایی است که برای ما ارزشمند محسوب می‌شود. 👈 یادداشت کامل را از اینجا بخوانید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
32.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۴ 🎙 دکتر حوریه بزرگی، پژوهشگر و فعال فرهنگی 💠 سلبریتی‌های ایرانی و مدیریت روایت‌ها 📌ما در فضا و عصری زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها معانی را روایت می‌کنند. این‌که چه معنایی تولید شود و چه معنایی غالب شود و جهان ذهن افراد و افکار عمومی چطور شکل بگیرد با این‌که چه کسی روایت را مطرح می‌کند، نسبت خیلی جدی دارد. اگر روایت نشویم، روایتمان می‌کنند. 👈 متن بخش چهارم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 حکمت و 🔹پیدایش « برای کودکان و نوجوانان» بدون مقدمه نبوده است. این برنامه بر اساس رهنمودهای جان دیویی و مربی روسی لیو ویگوتسکی به وجود آمده‌است که بر ضرورت تعلیم تفکر و تأمل و نفی آموزشِ صرفِ «حفظ کردن» تأکید می‌کردند. برای کودکان کافی نیست که فقط آنچه را که به آن‌ها گفته‌می‌شود به حافظه سپرده و سپس به یاد بیاوردند، بلکه آن‌ها باید موضوع مورد نظر را آزموده و تجزیه تحلیل کنند. درست همان‌طور که فرایند تفکر، پردازش اموری است که کودکان درباره جهان و از طریق حواسشان یاد می‌گیرند، آن‌ها نیز باید درباره آنچه در مدرسه یاد می‌گیرند، بیندیشند. 🔹 آزمایشی کوچک اما فشرده که به‌واسطه این طرح به عمل آمد، نشان داد که امکان آن وجود دارد به کودکان قیاسی و اصلاح‌شده‌ای را یاد داد، بدون اینکه این‌کار «آموزش» برای امتحان باشد. این آزمایش نشان داد که با ارائه این برنامه می‌توان به آن‌ها یاد داد تا در مسائل مربوط به استدلال‌های صوری، ۲۷ هفته سن هوشی بالاتری داشته‌باشند؛ و آزمایش‌های بعدی نشان داد که این اختلاف سن یا پس از بیست سال نیز حفظ می‌شود. 💢 کانال رادیو فکرت؛ | @RadioFekrat | •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
📝 💠 از بایسته‌های وحدت در دنیای امروز تا لزوم اخلاق‌گرایی در جامعه ایرانی 💢 هر چند که اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در روزهای اخیر متأثر از تحرکات و اغتشاشات فتنه انگیزان و عمّال آن‌ها بوده اما از منظر فکر و اندیشه به سراغ مهم‌ترین مطالب و محتواهای ارائه شده خبرگزاری‌های اصلی کشور در هفته‌ی گذشته رفته و بدان‌ها به طور اجمالی در این گزارش پرداخته‌ایم. 🖋سیدمهدی موسوی؛ محقق و پژوهشگر 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حجاب و فضای مجازی با حضور: 👤 مهندس محمد علی شکوهیان راد؛ مختصص علوم سایبرنتیک 👤 دکتر آزاده آریایی؛ متخصص مد و لباس 📌تماشای کامل برنامه رینگ •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
2020-04-21-11-17-00.MP3
30.79M
🔰 تحلیل ریشه های ابتلای جامعه به فتنه ها 🎙استاد مهدوی ارفع جمعه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ قم مسجد انقلاب (چهارمردان) •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢 تحلیلی شناختی بر قضایای اخیر : ⭕️ جنگ ادراکی شناختی لایه های مختلف و البته تاثیرات مختلفی در اذهان عمومی ایجاد می کند . این لایه ها تقریباً مشابه با لایه های ادراکی در مغز انسان هستند به این صورت که لایه رویی مغز یا همان کورتکس مغز و مخصوصاً قشر پیشانی مغز، محل تفکر منطقی و استدلالی است . این تفکر سخت ترین و آرام ترین نوع تفکر است و انرژی بالایی می خواهد . در عوض هر چقدر به مناطق عمقی مغز می رویم، تفکر منطقی و استدلالی کمتر و جای خود را به هیجانات و احساسات می دهد و کم کم از حالت ارادی، به حالت غیر ارادی می رسیم . این بخش مغز که بخش قدیم یا خزنده مغز است، کاری با استدلال منطقی، حل مسئله و تفکر خردمند نداشته و صرفاً بقای حیات موجود و غرائز مثل تغذیه، تولید مثل ، فرار یا نزاع و موارد خودکار مثل ضربان قلب و تنفس را کنترل می کند . ⭕️ تصمیمات احساسی و هیجانی، زمان و انرژی کمتری نسبت به تصمیمات منطقی و استدلالی مصرف می کنند . ⭕️ لایه احساسات در جنگ ادراکی شناختی قویترین و موثرترین لایه در اقناع افکار و اذهان بوده به طوری که در اندک زمانی توانایی تغییرات گسترده در برداشت ها و رفتارهای افراد دارد ⭕️ در قضیه پیش آمده برای خانم امینی، رسانه های دیجیتال و شبکه های ماهواره ای به تمام معنا از این ظرفیت استفاده کردند . ⭕️ ببینید چند کلید واژه احساسی در این قضیه وجود دارد. زن آزادی بی گناهی ظلم و ..... ⭕️ همین کلمات را با انواع و اقسام روش های رسانه ای و روان شناسانه و با اهداف خاص مرتب در ذهن مخاطب به صورت رگباری وارد کردند و اثرات آن را بر اذهان عمومی دیدیم ⭕️ بنابراین برانگیختن احساسات و عواطف از موثرترین روش های نفوذ در ذهن مخاطب است. 📝سلمان بهادران دانشجوی ارشد علوم شناختی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh