eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 🔻 پیوندهای 🔹این ایده که حرم را به‌عنوان یک ببینیم به‌نظرم می‌تواند امکان‌های جدیدی را در تحلیل و به‌ویژه سیاستگذاری پیش‌روی ما قرار دهد. 🔹اما اگر این امر به این معنا باشد که ما حرم را فقط و فقط به‌عنوان یک نهاد اجتماعی ببینیم و فارغ از حقیقتی که در حرم وجود دارد، صرفا کارکرد اجتماعی آن را مورد اشاره قرار دهیم و بر این اساس برایش برنامه‌ریزی داشته باشیم، فکر می‌کنم [در این صورت] بعدا یک‌سری نواقص در این نوع تحلیل ایجاد خواهد شد. 🔹پدیده‌ای به‌نام ، حقیقتی دارد که آن حقیقت به محضر امام رسیدن، ‌امام را شفیع قرار دادن و به امام پیوستن و یکی شدن با امام است. 🔹وقتی روی این زیارت، یک ساختار و ساختمان و سازمان بنا می‌شود و یک محیط جغرافیایی از این منسکی که وجود دارد حمایت می‌کند، در‌واقع جنبه‌های اجتماعی را برای ما تامین می‌کند وگرنه هر کسی می‌تواند زیارت را در گوشه خانه خود هم انجام دهد. 🔹اما وقتی ما حرمی داریم که مراقد شریف ائمه معصومین و اولیای الهی است، جایی را به‌لحاظ ساختار و سازه‌های تمدنی تعبیه کرده‌ایم که انسان‌ها بتوانند دور هم جمع شوند. ✍️نویسنده: دکتر محمدهادی همایون 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2093 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم (شماره ۱) 🔸مردم و حتی به طور کامل نسب و شخصیت (ع) را می شناختند اما اینکه می گوییم امام زمانشان را نمی شناختند. 🔸به دو جهت است: اول اینکه امام و به طور کلی دین را صرفا معطوف به امور معنوی و درونی توصیف کرده. 🔸دوم اینکه آنها هیچگاه فلسفه ی وجودی امام را درنیافتند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2090 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم منتظر (شماره ۱) 🔸برخلاف ما هیچکدام حتی آشنایی اجمالی با امام زمان خود نداشته و اصل و نسب او را نمی دانیم. 🔸ما او را هیچگاه از نزدیک حس نکرده و از هویت زن و فرزندش خبر نداریم. که برای او نقل شده همچون معمایی لاینحل در ذهن تمام ما جولان می دهد و هیچگاه پاسخ روشنی برای آنها پیدا نکرده ایم. 🔸اینها همه نشان می دهد که برخلاف کوفیان، ما حتی آشنایی ابتدایی نسبت به امام زمان خود نداریم. 🔸ثانیا امام زمان در نظر ما مربوط به مراسم و آخرت و است. ما هیچگاه در چینش خود به امام زمان رجوع نمی کنیم. هیچگاه برای تعامل با و دیگر مقوله های اجتماعی، نظر امام را طلب نمی کنیم. هیچگاه برای انتخاب پوشش خود و یا انتخاب نام فرزندانمان به سراغ امام نمی رویم. 🔸اینها همه نشان می دهد که ما نیز همچون کوفیان امام را صرفا امام آن دنیایی تصور کرده و در امور روزمره ی دنیایی ایشان را وارد نمی کنیم. 🔸توجیهمان هم این است که شان ایشان بالاتر از این امور پیش پا افتاده است در حالی که خود ائمه از ما خواسته اند تا حتی امور جزئی زندگی خود مثل نحوه ی غذا خوردن را نیز با آنها در میان گذاشته و کسب اجازه کنیم. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2090 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻با نمی‌توان با مبارزه کرد 🔹در هر جامعه‌ای به و و و حکومتی نمادی از تلقی می‌‌شود. 🔹«تصرف باطل در اموال مردم» را از دیگر مصادیق فساد که بارها مورد نهی خداوند قرار گرفته است، عنوان کرد . 🔹شاید بتوان گفت از مصادیق تصرف باطل در اموال مردم در زمان حاضر ، ، امتیاز ناشی از و سوء‌استفاده شخصی از قدرت باشد. ✍️نویسنده: آیت‌الله عباس کعبی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2097 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻با نمی‌توان با کرد 🔹 و ، ، ، و بزرگان دین را ذات نظام پادشاهی و عدم تدبر و تامل عنوان کرد. 🔹وی و ، ، همراه با شفافیت، ترویج ، برخورد با فساد با و ، تدریجی و نظام‌مند بودن مبارزه با فساد، عدم ‌القای ، عدم‌مماشات با مفسدان و تداوم در مبارزه با فساد را از لوازم مبارزه صحیح با فساد برشمرد و گفت: خداوند متعال برای انبیای الهی، ائمه و بزرگان دین شرط طهارت را قرار داده که بالاترین مرحله آن عصمت است. 🔹نازل منزله‌ نیز و است که باید در کارگزاران نظام اسلامی متناسب با مقام و جایگاه‌شان وجود داشته باشد. به فرمایش مقام معظم رهبری «با دستمال کثیف نمی‌‌شود شیشه را تمیز کرد. ا 🔹گر انسان بخواهد با فساد مبارزه کند، باید در درجه‌ اول مراقب باشد که فساد دامن خودش را نگیرد. دست پاک، دامن پاک، زبان پاک و چشم پاک خواهد توانست همه چیز را پاک کند.» ✍️نویسنده: آیت‌الله عباس کعبی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2097 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جدایی یک از 🔹وصف موقعیت ۳۲ می‌تواند نمایانگر یک سوژه آوانگارد در فضایی لازمان و لامکان باشد. 🔹به شکلی که پس از ۲۰ و آغاز سلطنت دوم، به خاطر فقدان قدرت مرکزی مؤثر، فضای نسبتا آزادی را در عرصه سیاست تجربه می‌کرد. 🔹با بازگشت نهاد سلطنت بر مرکز ثقل قدرت و تثبیت جایگاه جوان روبه‌رو شد. ✍️نویسنده: صادق فرامرزی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2105 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جدایی یک از 🔹واقعیت این بود که در یک جامعه که فرآیند نهادسازی در آن هنوز به بلوغ نرسیده بود، عمده مردم حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتند. 🔹گفتمان اصیلی شکل نگرفته بود و هویت قومی در بسیاری از مناطق بر دلبستگی‌های ملی چیره بود، به یکباره نهضتی برای ملی کردن صنعت نفت شکل گرفته بود و با پشتیبانی حداکثری مردم باعث یک شکست حیثیتی برای کشور بیگانه (انگلیس) شده بود. 🔹پس از آن در سایه مطالبه نخست‌وزیر برای به دست گرفتن ابزار رهبری ارتش و امتناع پادشاه، با تظاهرات عمومی ۳۰ تیر این هدف نیز محقق شده بود و درست در لحظه‌ای که خیلی‌ها اساسا بازگشت داخلی و خارجی را به وهمی بعید توصیف می‌کردند. 🔹خیابان‌های عرصه میدان‌داری جمعیتی قلیل از جمعیتی بدوی و اوباش‌صفت شد و بدون هیچ مقاومتی به شکست تمام نهضت منتهی شد. 🔹سقوط این عمارت به اندازه باشکوه بودنش برای مدفونان زیر آن نیز سنگین بود و برداشتن این بار براحتی قابل تحقق نبود. ✍️نویسنده: صادق فرامرزی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2105 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقد روش و در شناختی (بخش سوم) 🔸مردم عادی خودشان اقتصاد را تحلیل نمی‌کنند، یک‌سری آدم‌ها هستند که به تحلیل می‌دهند. 🔸در واقع کسانی هستند که به آن‌ها اطمینان دارند یا حرف‌های این فرد را می‌پسندند. 🔸 این فرد است که برای ما چارچوب اطلاعاتی ایجاد می‌کند و یک‌سری قواعد را می‌چیند. 🎤گفت وگو با: سیدعلی سبحانی ثابت 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2109 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقد روش و در (بخش سوم) 🔸شاید نظریه مقداری پول را یک فرد عادی بلد نباشد، اما من به‌عنوان کسی که اقتصاد خواندم به او می‌گویم هرجا پول زیاد شود، تورم زیاد می‌شود. 🔸 بعد می‌گویم عرضه پول اینطور است که مثلاً دولت مسکن‌مهر بسازد. بعد از این، هر اتفاقی بیفتد، کسی که از من این تحلیل را فرا گرفته پای همین ماجرا می‌نویسد. 🔸در صورتی که همان که بیان شد ساختارش فرق دارد و اصلاً با نظریه مقداری هم‌خوانی ندارد؛ ولی قاعده ذهنی فرد ایجاد شده که هروقت تزریق در جامعه زیاد شد، تورم بالا می‌رود و واکنش مناسب در این شرایط تقاضا است. 🔸یعنی به واسطه اینکه افزایش قیمت‌ها را در آینده انتظار دارد، برای اینکه دارایی‌های خود را مدیریت کند، مثلاً طلا و دلار می‌خرد تا ارزش پولش بیش‌تر شود. این قاعده‌ها در جامعه چیده می‌شود. 🔸پس دفعه بعدی که من به‌عنوان بخواهم کار کنم، نیاز نیست همه این‌ها را توضیح بدهم؛ در عوض یک نشانه می‌فرستم؛ می‌گویم دیدید دارد پول عرضه می‌شود و افزایش داریم؟ 🔸 در اینجا قاعده ذهنی که پیش آمده خودش عمل می‌کند. یا مثلاً به همه گفتیم و یاد دادیم که وقتی دلار گران می‌شود باید همه‌چیز گران شود؛ در صورتی که یک‌سری از قیمت‌ها که بی‌ربط به هستند افزایش پیدا می‌کند. 🔸به خاطر اینکه این قاعده ذهنی پیش آمده که با گران‌شدن دلار، همه‌چیز باید گران شود. 🎤گفت وگو با: سیدعلی سبحانی ثابت 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2109 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم (شماره۲) 🔹هم مردم و هم تمام انسان‌های دیگر طالب آن هستند که در زمین اجرا شده و بر مَسند رهبری قرار بگیرد. 🔹 اما گاهی مانعی بزرگ در مسیر این عدالت خواهی پیدا می‌شود و آن حُب دنیا و متعلقات آن است. 🔹مردم کوفه آنقدر جان خود را شیرین می‌پنداشتند که هیچگاه حاضر نبودند تا برای اجرای عدالت آن را به خطر بیندازند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2102 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️هدف اصلی دین، به کمال رساندن فضائل اخلاقی یا کشف واکسن کرونا 🎧فیلم شبهات آقای سید کمال حیدری درباره چالشهای پیش روی دین ومدرنیته در مواجهه با کرونا 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
♦️هدف اصلی دین، به کمال رساندن فضائل اخلاقی یا کشف واکسن کرونا 🎧فیلم شبهات آقای سید کمال حیدری دربا
هدف اصلی دین به کمال رساندن فضائل اخلاقی است، نه کشف واکسن کرونا.pdf
184K
🔰 پاسخ دکتر محمد محمد رضایی ؛ استاد تمام فلسفه دین دانشگاه تهران به شبهات مطرح شده از سوی سید کمال حیدری 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
سید کمال حیدری و شبهات دین ومدرنیته.mp3
22.35M
♦️آقای سیدکمال حیدری در 1399/4/27 شبهاتی در باب چالش‌های پیش روی دین و مدرنیته د رمواجه با کرونا مطرح نموده و در فضای مجازی منتشر ساخت. 🔶این کلیپ هفت دقیقه‌ای بازتاب‌های مختلفی از سوی جامعه دینی و علمی به همراه داشت. 🔶بعد از به راه افتادن موج رسانه‌ای در پاسخ‌گویی به شبهات مطرح شده از سوی آقای حیدری، ایشان جوابیه و توجیه خود نسبت به این کلیپ را در قالب یک فایل صوتی در تاریخ 10 مرداد، در کانال خود منتشر ساخت. 🔶از آنجایی که رسالت سایت فکرت نشر بی‌طرفانه افکار اندیشه‌ای بوده، جوابیه ایشان هم در اختیار مخاطبان عزیز قرار می گیرد. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
📍 ♦️ مطالب در هفته‌ای که گذشت: ✅👈ترویج توجیه‌گر 🌐http://fekrat.net/462 ✅👈نقد روش و در 🌐http://fekrat.net/2075 ✅👈تحقق در «تقویت مسئولانه» 🌐http://fekrat.net/2054 ✅👈، شفای و آزمون مضاعف 🌐http://fekrat.net/2058 ✅👈تبارشناسی فکری‌ حجت الاسلام سیدعباس موسویان 🌐http://fekrat.net/2044 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻عاشورا تجلی حقیقت و نورانیت 💠 شهید مرتضی مطهری 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻زهر اعتماد به 🔸نخستین گام جهت خاتمه‌دادن به درگیری میان و ، اعزام «اورل هریمن» فرستاده ویژه هری ترومن، رییس‌جمهوری آمریکا، به ایران بود. 🔸مأموریت اصلی در تهران، قانع‌کردن مصدق به مذاکره با انگلیسی‌ها بود. 🔸 هریمن در تیرماه سال‌۱۳۳۰ وارد تهران شد. وی همراه با «والتر لِوی» کارشناس نفتی، چندین نوبت به دیدار مصدق رفت. هریمن و لوی در این دیدارها سعی داشتند به مصدق بقبولانند که ایران از نظر داشتن تکنولوژی، تکنسین و امکانات دیگر، توانی برای اداره مستقل پالایشگاه آبادان ندارد. 🔸دیپلمات‌های انگلیسی برای اطمینان از اینکه پای هیچ‌کدام از تکنسین‌ها به ایران نخواهد رسید، به فعالیت پرداختند. از جمله اینکه دولت‌های ، ، و را برای جلوگیری از صدور مجوز خروج متقاضیان علاقه‌مند، متقاعد کردند. 🔸در نهایت هریمن پس از وقوف کامل از بی‌فرجام ماندن ماموریتش در ایران، در تاریخ ۲۹‌مردادماه سال‌۱۳۳۰ خطاب به مصدق نوشت: «نظر دولت من این است که قبضه مایملک یک شرکت خارجی به وسیله دولتی، بدون پرداخت غرامت فوری و مکفی و مؤثر یا دادن ترتیبی که مرضی‌الطرفین بوده باشد، باید مصادره نامیده شود نه ملی کردن.» 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2123 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻زهر اعتماد به 🔸تصویب در روز ۲۹‌اسفندماه سال‌۱۳۲۹ 🔸پس از آن، اجرایی شدن این قانون در اردیبهشت‌ماه سال‌۱۳۳۰، سرآغاز جنگی تمام عیار میان ملت ایران با پیر یعنی بود. 🔸در این میان ایالات متحده آمریکا، در ظاهر، سعی در ایفای نقش میانجی میان ایران و بریتانیا داشت. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2123 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 فرصتی برای و از 🔹درباره عزاداری بروز قلبی، زبانی و فعل فردی آن سر جای خود است. 🔹چیزی که باقی می‌ماند بروز اجتماعی آن است که بروز اجتماعی نیز با نمادسازی‌های جدید و مطابق با شرایط و اقتضائات اجتماعی قابل بیان خواهد بود. 🔹بنابراین بین و تعارضی وجود ندارد و رعایت به معنی جلوگیری از عزاداری نیست. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام حیدر همتی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2120 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 فرصتی برای و از 🔹درباره نمادسازی نیز کسانی که اهل و بحث‌های هستند پیشنهادهای خوبی در این قضیه از نصب پرچم گرفته تا پخش صوت عزاداری از بلندگوهای منازل و مساجد ارائه کردند. 🔹موضوعات مختلفی که می‌تواند بروز اجتماعی قضیه را هم حل کرد. مشکلی که در این قضیه وجود دارد این است که معمولاً بعضی از نمادها جزء اصول اعتقادی دین فرض شده، برای همین گذر کردن از این ساختارها سخت و دشوار است. 🔹اتفاقاً با نگاه مثبت به این قضیه می‌توان از و نمادها عبور کرد و به رسید. نمادسازی هم مطابق با شهرها و فرهنگ‌های مختلف قابل پیش‌بینی و پیشنهاد است که مسأله پیچیده‌ای هم نیست. 🔹 فقط باید اهل در شهرهای مختلف کنار هم بنشینند و مطابق با فرهنگ ، و هر استانی نمادهایی را برای بروز اجتماعی عزاداری تعریف کنند. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام حیدر همتی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2120 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم (شماره ۳) 🔹ارزش و اعتبار انسان‌ها گاهی به سبب و خود و گاهی در اثر است. 🔹 امری است که به هر یک از این دو مقوله می‌تواند تعلق بگیرد ولی از این بین شاید بتوان حسادت به امور خدادادی را بدترین نوع حسادت دانست. 🔹 متاسفانه مردم از هر دو نوع حسادت نسبت به برخوردار بودند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2112 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم منتظر(شماره ۳) 🔹شاید بد نباشد که یک مروری بر زندگی افرادی که با و رابطه‌ی نزدیک داشته‌اند، بکنیم. 🔹برای مثال فضه‌ی خادمه که یک اشراف زاده‌ی هندی بود، وقتی وارد خانه‌ی (ع) شد و وضع زندگی حقیر ایشان را دید، تصمیم گرفت تا با تعلیم فن کیمیاگری به افراد این خانواده، وضع زندگی آنها را بهبود بخشد ولی بعد متوجه شد که حتی کودکان این خانه اگر بخواهند می‌توانند تمام این عالم را تبدیل به طلا کنند. 🔹از اینها گذشته امروزه بیش از هر زمان دیگری مقوله‌ی چشم و هم چشمی در بین مردم ما وجود دارد و از این جالب‌تر اینکه چشم و هم چشمی نه در امور خوب مثل و بلکه در امور کاملا دنیایی مثل و و گران قیمت است. 🔹پس مشخص می‌شود که ما نیز امروزه تفاوت چندانی با مردم کوفه در آن زمان نداریم. با دانستن این مساله تازه می‌توانیم حکمت این طولانی و عدم استجابت دعاهای خود را دریابیم. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2112 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻توضیح روایت (حسینی منی و انا من حسین) 💠 دکتر محمد علی مجد فقیهی 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ ویژه تیرماه 1399 🔻(شماره هشتم) 🔹12تیرماه هر سال روز حقوق بشر آمریکایی شناخته شده است. از اینرو در محافل علمی و رسانه‌ای سعی دارند با بررسی حقوق بشر به این پرسش‌ها پاسخ درخوری بدهند. در بخش پرسش این شماره، نیز ما به بررسی این مساله پرداخته‌ایم. 🔹این شماره نیز یادداشت‌ها و تحلیل‌هایی از چهره‌های مختلف مانند مهدی گلشنی، حمید آیت اللهی، محسن رنانی و محمد فاضلی ارائه شده است. 🔹 در بخش اندیشه دین، مساله وضعیت دینداری در جامعه مطرح شده است. پرسشی که امروزه بسیاری به خصوص از سوی جریانات روشنفکری طرح می‌شود. لینک شماره هفتم: 🆔https://eitaa.com/fekrat_net/1905 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
دیده‌بان اندیشه شماره هشتم بخش دوم.pdf
16.65M
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ ویژه تیرماه 1399 🔻(شماره هشتم) 🔹12تیرماه هر سال روز حقوق بشر آمریکایی شناخته شده است. از اینرو در محافل علمی و رسانه‌ای سعی دارند با بررسی حقوق بشر به این پرسش‌ها پاسخ درخوری بدهند. در بخش پرسش این شماره، نیز ما به بررسی این مساله پرداخته‌ایم. 🔹این شماره نیز یادداشت‌ها و تحلیل‌هایی از چهره‌های مختلف مانند مهدی گلشنی، حمید آیت اللهی، محسن رنانی و محمد فاضلی ارائه شده است. 🔹 در بخش اندیشه دین، مساله وضعیت دینداری در جامعه مطرح شده است. پرسشی که امروزه بسیاری به خصوص از سوی جریانات روشنفکری طرح می‌شود. لینک شماره هفتم: 🆔https://eitaa.com/fekrat_net/1905 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم (شماره ۴) 🔹مردم طبق آنچه که از نقل‌های به دست می‌آید، انسان‌هایی دروغگو و کار بوده‌اند. 🔹 (ع) در البلاغه بارها این مردم را بخاطر دروغگویی‌هایشان شماتت کرده و آنها را مردمی سست باور می‌خواند. 🔹این مردم در تمام امور زندگی مثل خرید و فروش، لب به دروغ باز کرده و از گفتن آن پروایی نداشتند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2127 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net