eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻پیدایش گروه­‌های ‌تروریستی با شعار جهادی 🔸داعش گروه تکفیری منشعب از القاعده، که ابتدا به القاعده عراق مشهور بود و سپس با کمک برخی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، بخش‌هایی از عراق و سوریه را به‌ اشغال خود در آورد و با نام الدّولهًْ الاسلامیهًْ فی العراق و الشّام (داعش) معروف شد. 🔸پیشینه داعش را به سال ۲۰۰۴م و بر اساس افکار ابومصعب زرقاوی برمی‌گردانند. 🔸داعش و القاعده دشمن را به دو دسته: دشمن دور و دشمن نزدیک تقسیم­‌بندی می‌­کنند. 🔸 از نگاه آنان دشمن دور تمدن مادی غربی است و دشمن نزدیک دولت‌ها و گروه‌هایی هستند که در کشورهای اسلامی بر اساس تفسیر این گروه عمل نمی‌کنند. از آنجا که امکان مبارزه با دشمن دور فعلا فراهم نیست آنها به دشمن نزدیک می‌پردازند. ✍️مهدی جبرائیلی تبریزی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3136 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جریان­‌های مدعی عـرفـان ✍️مهدی جبرائیلی تبریزی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3134 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جریان­‌های مدعی عـرفـان 🔹معضل عرفان‌های کاذب این است که برای مبانی خود توانایی آوردن برهان­‌های فلسفی یقینی را ندارند، بلکه در این عرفان‌ها با نشان دادن‌ تردستی­‌های سحرگونه، برای اثبات تمام رفتارها و گفتارهای خود استناد می‌جویند. 🔹گاهی کار به اینجا ختم نمی­‌شود بلکه با عدم شناخت صحیح و بخشی­‌نگری به دین، برای اثبات مدعای خود به آیات و روایات‌ اشاره می‌کنند و به شدت از ‌اشعار عرفانی استفاده می‌نمایند. 🔹 اما در عرفان اسلامی این‌گونه نیست، مقدمات یقینی و برهان­‌پذیر همراه با شاخصه‌­های فقهی از لوازم و معیارهای اصلی عرفان اسلامی است که در سلوک بزرگانی مانند امام خمینی و آیت‌‌الله بهجت دیده می‌­شود. 🔹همچنین در عرفان­‌های انحرافی و نوظهور ارتباطی بین شریعت و طریقت دیده نمی‌­شود. در حالی که در عرفان ناب اسلامی بین شریعت و طریقت و حقیقت، ارتباطی ناگسستی و ناگزیر وجود دارد. 🔹 سیدحیدر آملی رابطه شریعت و حقیقت عرفان را به پوست بادام و روغن بادام تشبیه می‌کند. یعنی اگر این پوست نباشد، آن مغز فاسد و تباه می‌شود و تازگی‌اش را از دست می‌دهد و اگر آن مغز شیرین و تازه نباشد، این پوسته بی‌ارزش است. ✍️مهدی جبرائیلی تبریزی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3134 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آنکه زعم خویش را «تاریخ» گفت 🔸نویسنده تکاپو اصرار عجیبی دارد که ریشه ترقی و اصلاح‌خواهی در ایران معاصر مربوط است به مواجهه و آشنایی ایرانیان با غرب و اندیشه مدرن و اگر این مواجهه اتفاق نمی‌افتاد، ایران در همان وضعیت یکنواخت و انحطاط‌آمیز باقی می‌ماند. 🔸عجیب‌تر اینکه وی راه ترقی و پیشرفت را در همین الگوگیری می‌داند و به همین خاطر، دیدگاه افرادی مانند جلال آل‌احمد را نمی‌پسندد. 🔸نویسنده اندیشه و الگوگیری بومی ایرانیان از آموزه‌ها و سیره پیامبر اسلام را -نظیر مفهوم عدالت و عدالتخانه- مبهم و غیرعملی می‌داند و جنبش اصلاح‌گری درون‌زا را -که افرادی مانند عباس‌میرزا و امیرکبیر به‌راه انداخته بودند و دستاوردهای مهمی مانند دارالفنون و نوسازی نظامی و دارالشورای دولتی و مجلس مشورتخانه داشت- ناچیز و شکست‌خورده دانسته و برآن است که دلیل شکست اصلاحات درون‌زا فقدان پشتوانه نظری مدرن است. 🔹این در حالی است که اذعان دارد در اواخر دوره ناصری -یعنی پیش از برآمدن جنبش مشروطه‌خواهی- اصلاحات چشمگیری در دستگاه اجرایی پدید آمده بود. ✍️داود مهدوی‌زادگان •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3128 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آنکه زعم خویش را «تاریخ» گفت ✍️داود مهدوی‌زادگان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3128 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
16.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🔻شغل جدید سربازان خردسال ▪️قسمت هفتم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لینک ورود به جلسه: https://daneh.ir/demo2/mod/newmodule/view.php?id=3558 از گزینه میهمان وارد شوید 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
18.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺خطر، خطر، خطر؛ هشدار مهم استادمیرباقری: 💠 بزرگترین خطری که که در جهان پساکرونا [با ایجاد ] در حال ایجاد است... ⭕️ چه بر سر جوانان می آید؟ ⭕️ هیئت ها و مساجد و اجتماعات چه می شوند؟! ⚔️ راهکار مقابله با این توطئه @schoolofeconomics 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻یک «زاویه» خوب و زوایای دیگر «حکم حجاب» ✍️داود مهدوی‌زادگان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2582 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻یک «زاویه» خوب و زوایای دیگر «حکم حجاب» 🔹نکته اساسی این است که فرهنگ‌سازی مردم برای پدید آمدن التزام و اجرای صحیح قانون، شکل واحدی ندارد، بلکه به‌اقتضای موضوع و شرایط زمانی و مکانی و دیگر مقتضیات امر، شکل‌های مختلفی پیدا می‌کند و نمی‌توان شکل واحدی ازفرهنگ‌سازی را در همه‌جا تجویز کرد. 🔹گاه نفس الزام به اجرای قانون، موجب فرهنگ‌سازی است؛ یعنی تا این الزام عملی نشود، فرهنگ‌سازی هم اتفاق نمی‌افتد. مگر برای بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی، چقدر فرهنگ‌سازی شد، بلکه غالبا نسبت به این قانون بی‌اعتنایی می‌کردند. 🔹اما از وقتی قانون بستن کمربند ایمنی -که به‌رغم دشواری رعایتش حافظ جان سرنشینان است- از سوی حاکمیت جدی گرفته شد، فرهنگ بستن کمربند ایمنی هم در میان رانندگان جا افتاد. در صدر اسلام، اجرای برخی فرایض شرعی تا زمان تاسیس حکومت اسلامی به تاخیر افتاده بود. مانند نماز جمعه که پیامبر هنگام ورود به مدینه در منطقه قبا اولین نماز جمعه را برگزار کرد. 🔹 حکم جهاد در دوران بعثت پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله در مکه تشریع نشد، بلکه حکم هجرت مسلمانان به حبشه و سپس مدینه تشریع شد، اما پس از تاسیس حکومت نبوی و قدرت یافتن مسلمانان، حکم جهاد که فریضه استقامت برابر تهاجم کفار و مشرکین است، تشریع شد و یا به‌دنبال فتح مکه و استیلا بر شهر، فرمان منع انجام مناسک حج به شکل عریان و داخل شدن کفار و مشرکین در مسجدالحرام توسط حضرت وصی علی(ع) بر مردم مکه ابلاغ شد و در این ابلاغ‌ها منتظر فرهنگ‌سازی نشدند، بلکه تنها مانع اجرای حکم، عدم استیلا بوده است. 🔹بر همین اساس، به‌نظر می‌رسد در جمهوری اسلامی ایران همزمان با الزام حکومتی حجاب، فرهنگ‌سازی حجاب هم پدید آمده است، بلکه این فرهنگ‌سازی درحال عبور از مرزهای جمهوری اسلامی است. ✍️داود مهدوی‌زادگان •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2582 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻لزوم تألیف و تولید کتب سواد رسانه ای به دست اندیشمندان داخلی 🎤دکتر محمد حسین فرج نژاد 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2755 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net