eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻واقعیت تراشی معوج و ادعاهای سست برای القاء «دین قدرت است» توسط آقای سروش ✍️دکتر حمیدرضا آیت‌اللهی 🔹آقای سروش برای به کرسی نشاندن حرف‌هایش، واقعیت‌ها را به گونه‌ای نشان می‌دهد که شواهد خلاف آن است. به چه دلیل ایشان می گویند در تورات اصلا بحث جهنم نبوده است، ولی بعد وارد شده است؟ 🔹کدام شواهد تاریخی را برای ادعای خودشان دارند؟ این مطلب با مطلب بعدی ایشان که در تورات آمده مرتدین را بسوزانید چه تناسبی دارد؟ اِخبار مولوی در فیه ما فیه که محمد قتل و غارت می کرد، ولی ظالم نبود را به عنوان توصیفی از پیامبر خدا توسط شخصی که صدها سال پس از او بوده است، نمی توان درست قلمداد کرد. 🔹استنادی که آقای سروش به نظر فضل الرحکان نموده‌اند، از کجا آمده است؟ آیا خود فضل الرحمان نیز این قرائت آقای سروش را از توجیه قدرت در حکومت‌های کمنیستی و تعمیم آن به اسلام با منظور خود بیگانه نمی‌داند؟ 🔹به همین جهت بوده است که ابتدایی‌ترین ملاک برای استناد مطلبی به یک شخص، این است که دقیقا عین عبارت او بیان شده و دقیقا نشان داده شود در چه متن مکتوب و مستندی چنین عبارت‌هایی آمده است. چرا که در غیر این صورت برداشت‌های گزافی از سخن یک فرد دانسته می‌شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3532 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۱ بهمن ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻آیت الله مصباح مدافع دین (قسمت دوم) 💠دکتر روانبخش •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۱ بهمن ۱۳۹۹
🔊 🔻رسانه و جنگ نرم (قسمت اول) 💠 دکتر نهاوندی 🔘باهمکاری انجمن سواد رسانه قم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۱ بهمن ۱۳۹۹
jange narm-.mp3
40.45M
🔊 🔻رسانه و جنگ نرم (قسمت اول) 💠 دکتر نهاوندی 🔘باهمکاری انجمن سواد رسانه قم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۱ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻۸مورد چاره‌اندیشی برای بازگشت از سیر قهقرایی و ناکارآمدی ✍️دکتر داود مهدوی‌زادگان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=3555 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۱ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻۸مورد چاره‌اندیشی برای بازگشت از سیر قهقرایی و ناکارآمدی ✍️دکتر داود مهدوی‌زادگان 🔸پژوهشگاه علوم انسانی با روند فعلی هیات جذب که هیچ‌اهتمامی برای جذب پژوهشگران ارزشی و انقلابی ندارد – اگر نگوییم که اهتمام به نپذیرفتن آنان را دارد – یکصدسال هم که بگذرد، حتی یک عضو هیات‌علمی انقلابی را نمی‌تواند وارد هیات ممیزه کند. 🔸 چون اکثریت همواره با پیروان گفتمان غیررسمی ناکارآمد یا اعضای خنثی است. طبیعی است که با چنین اکثریتی هیچ‌گاه یک عضو علمی انقلابی نتواند وارد هیات ممیزه شود. همین امر نگرانی‌هایی از جهت برخورد سلیقه‌ای هیات ممیزه برای اعضای علمی پژوهشگاه پیش آورده است. 🔸هیچ‌اطمینانی برای عدم اعمال سلیقه ایدئولوژیک هیات ممیزه وجود ندارد. نگارنده در گذشته، سابقه‌ای از سنگ‌اندازی هیات ممیزه در راه ارتقای علمی و دانشیار شدن خود را تجربه کرده‌ام. 🔸راه درازمدت برای حل این مساله همان جذب بیشتر متخصصان ارزشی یا برابر با دیگران است. اما راه عاجل آن انتصاب چند عضو انقلابی در هیات ممیزه است. ریاست پژوهشگاه اختیار چنین کاری را دارد. این اقدام، موازنه حداقلی را پدید می‌آورد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=3555 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۱ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻تروریسم دولتی چقدر قابل پیگیری حقوقی است؟ ✍️صادق بشیره 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=3552 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۱ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻تروریسم دولتی چقدر قابل پیگیری حقوقی است؟ ✍️صادق بشیره 🔹درخصوص پیگیری موضوع محاکم آمریکا درباره ترور سردار سلیمانی نیز – که البته در عمل شاید به یک شوخی بیشتر شباهت داشته باشد- راهی نیست. 🔹چراکه مطابق با حقوق داخلی ایالات متحده بر مبنای دکترین عمل دولت، محاکم این کشور از قضاوت اعمال حاکمیتی منع گشته‌اند و از چنین حق و صلاحیتی حتی درخصوص دولت خود برخوردار نیستند. 🔹پس به نظر می‌رسد که باید از محاکم داخلی دست کشید و به محاکم بین‌المللی چشم داشت. همین مساله صلاحیت درخصوص محاکم بین‌المللی نیز مطرح است. جدا از برخی مراجع سیاسی و حقوق بشری چون شورای امنیت و شورای حقوق بشر، می‌توان از دو محکمه بین‌المللی موجود یعنی دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان بین‌المللی کیفری یاد کرد. 🔹 دیوان بین‌المللی دادگستری رکن اصلی قضایی سازمان ملل متحد است که در سال ۱۹۴۶ فعالیت خود را به جای دیوان دائمی دادگستری بین‌المللی آغاز کرد. در دیوان بین‌المللی دادگستری، پیش از مرحله رسیدگی ‌باید صلاحیت آن احراز شود. توضیح اینکه صلاحیت دیوان ترافعی و اختیاری است و در صورت تراضی طرفین به ارجاع اختلاف به دیوان، آن مرجع صلاحیت رسیدگی به موضوع را پیدا می‌کند. بنابراین رضایت اصحاب دعواست که به دیوان صلاحیت رسیدگی اعطا می‌کند. 🔹 درخصوص دیوان بین‌المللی دادگستری چون باید اساس رسیدگی بر رضایت طرفین اختلاف باشد، اساسا بحث مصونیت پیش نمی‌آید و اینجا با چالش دیگری موجه خواهیم بود. رضایت یک دولت به صلاحیت دیوان به طرق مختلفی ممکن است ابراز شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=3552 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۱ بهمن ۱۳۹۹
✳️ 🔻فلسفه‌های مضاف در منظومه فکری آیت الله مصباح یزدی(ره) 💠حجت الاسلام ابراهیمی فر •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
ابراهیمی2_3.mp3
8.68M
✳️ 🔻فلسفه‌های مضاف در منظومه فکری آیت الله مصباح یزدی(ره) 💠حجت الاسلام ابراهیمی فر •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
🎙 🔻مزیت نسبی ایران در بحران هژمونی 🎤دکتر رسول نوروزی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3560 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
🎙 🔻مزیت نسبی ایران در بحران هژمونی 🎤دکتر رسول نوروزی 🔸بسیاری از کشورهای غیرغربی، موفقیت‌هایشان را مرهون نظریه‌های غیرغربی روابط بین‌الملل هستند. 🔸اگر بخواهیم از فشار سیستم جهانی خارج بشویم ناچاریم دست به ابداع در نظریه بزنیم چراکه کاری که نظریه می‌کند این است که یک عینکی را روی چشمان ما قرار می‌دهد که ما به‌واسطه آن می‌توانیم جهان را همان‌طور که هست ببینیم ولی اگر از قبل یک عینک لیبرالیستی یا رئالیستی به چشمان‌مان بزنیم، جهان را آن‌طور که آمریکایی‌ها دوست دارند و به‌نوعی طراحی می‌کنند [خواهیم دید]. 🔸مثلا خوش‌بینی‌های آقای روحانی به نظام بین‌الملل، عینک ویلسونی در نظریه‌های لیبرال بود. اطلاع دارید که خودِ ویلسون بعد از اعلام آن بیانیه‌ و خوش‌بینی به امضای قدرت‌های بزرگ پایِ این بیانیه و تعهدشان به اروپا آمد، عمودی آمد و افقی برگشت، وقتی با واقعیت جهان بین‌الملل مواجه شد. 🔸نگاه ویلسونی در نظریه‌های لیبرال بود که باعث شد که آقای روحانی این‌قدر به دنیا خوش‌بین باشد، به امضا و تعهد دیگران خوش‌بین باشد، چیزی که ویلسون تقریبا یک قرن پیش تجربه کرد. 🔸 در پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۹ و ۱۰۰ سال بعد همان نگاه ویلسونی و خوش‌بینانه را آقای روحانی تکرار کرد. نظریه‌های تمدنی در چین یا مالزی یا ترکیه و تاویل‌های متفاوتی که از این نظریات خودشان دارند، کامیابی‌هایی به‌بار آورده است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3560 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻دانش آموزانی که نمره کم می‌گیرند مجرمان بالقوه‌اند! ✍️مت اگوریست (Matt Agorist) روزنامه نگار مستقل و تحلیلگر اطلاعاتی پیشین 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3564 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻دانش آموزانی که نمره کم می‌گیرند مجرمان بالقوه‌اند! ✍️مت اگوریست (Matt Agorist) روزنامه نگار مستقل و تحلیلگر اطلاعاتی پیشین 🔹در مثلا سرزمین آزادی یعنی آمریکا، به ما گفته می شود که همه مردم بیگناه قلمداد می شوند تا وقتی که گناهکار بودن آنها اثبات شود. 🔹اما اگر بیشتر دقت کنید، می بینید که در حاکمیت پلیسی امروز آمریکا، این گزاره «همه بیگناهند مگر آنکه خلافش اثبات شود» مضحکه‌ای بیش نیست. اگر نسبت به این حرف تردید دارید، فقط کافی است نگاهی به اطلاعاتی بیندازید که نشان می دهند تعداد بسیار زیاد ۷۴ درصد از زندانیان در سراسر کشور هنوز به جرمی محکوم نشده اند. 🔹درست است که بسیاری از این افراد بابت جرایمی که مرتکب شده اند در انتظار دادگاه به سر می برند، ولی افراد بیگناهی نیز پشت میله های زندان به سر می برند تنها به این دلیل که توانایی سپردن وثیقه را ندارند. یک کشور آزاد- که مدعی صیانت از حقوق شهروندان خود است- نباید صدها هزار نفر از افراد به ظاهر بی گناه را در زندان نگه دارد. با این حال وضعیت موجود چنین است. 🔹گزارش اخیری که نشریه تامپا بی تایمز منتشر کرده، نشان می دهد که حاکمیت پلیسی آمریکا چه اندازه مصمم است تا خط تولید جامعه به زندان را که افراد بیگناه همچنان وارد آن می شوند فعال نگه دارد. 🔹پلیس در فلوریدا در تلاش برای زدن برچسب مجرم به کودکان، آنها را از سنین پایین هدف گرفته است، با وجود اینکه این کودکان به کلی بی گناه هستند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3564 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻لجاج با رسول خدا(ص) ✍️علیرضا شجاعی‌زند 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• (ص) (ص) (ص) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3571 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۳ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻لجاج با رسول خدا(ص) ✍️علیرضا شجاعی‌زند 🔸سرمنشأ تعارضات موجود در دستگاه فکری سروش، همان تعهد دو‌گانه‌ای‌ است که به اسلام و به مدرنیته دارد و ابداعات نظری و بدعت‌های الهیاتی او نیز تماما محصول تلاش‌هایی است که برای به‌هم‌آوری آنها به‌خرج داده است. همان بوده که او را به «قبض و بسط تئوریک شریعت» ‌رسانده و صامت و تابع بودن دین را از آن نتیجه گرفته است. 🔸همان تعهدات نا‌به‌هم‌سو و معارض بوده که او را گاهی دل‌نگران دین نشان می‌داده است و مُجِد تا مبادا به سرحد یک ایدئولوژی دنیوی فروکاسته شود و از سوی دیگر، مُصِر و مراقب که نکند سررشته امور از دستِ جریانِ غالبِ مدرن خارج شود. همه با این موضعِ به ظاهر مشفقانه که «دین، فربه‌تر از ایدئولوژی» است و نباید دامانش به چنین امور نازلی آلوده شود. 🔸با همان مبنا بوده که هر از چند گاه، کلیت یک‌پارچه دین را به چالش می‌کشانده و آن را با ابهام‌افکنی‌هایی چون «ذاتی و عرضی» و داخل کردن و برجسته‌سازی «تجربه دینی»، به ناسازه‌ای مفترق و اجزایی رو در روی هم بدل می‌ساخته است و مومنان را متحیر که از میان ایمان و اعتقاد یا اخلاق و شریعت کدام را برگزینند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• (ص) (ص) (ص) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3571 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۳ بهمن ۱۳۹۹
28.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🔻پاسخ شبهاتی در مورد آیت الله مصباح 💠دکتر روانبخش •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۳ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻اسلام ناب در جدال با تحجر و التقاط ✍️حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3574 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻اسلام ناب در جدال با تحجر و التقاط ✍️حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه 🔹هویت انسان انقلاب اسلامی در غیریت با تحجر و تجدد شکل گرفته بود. طبیعی بود نیروی اجتماعی انقلاب هم در تقابل با این دو جریان قرار بگیرد. 🔹پس از پیروزی انقلاب این تقابل جدی‌تر شد. تجددگرایان راست‌گرا در آبان ۵۸ و ماجرای لانه جاسوسی و تجددگرایان چپ‌گرا در ۳۰ خرداد ۶۰ و پس از عدم کفایت بنی‌صدر، مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند. 🔹البته کیفیت و سطح مقابله‌شان متفاوت بود اما صراحت تقابل‌شان بویژه در مورد چپ‌گرایان، مجاهدین و مانند آنها که کار به ترور عمومی و خیابانی کشیده شد، باعث شد دیگر هیچ جایگاهی در نظم و نظام پس از انقلاب برای آنها تصویر نشود. 🔹با این همه این به آن معنا نبود که تأثیرات غیرمستقیم‌شان را از دست بدهند. با آنکه برای قافله روشنفکری جهانی، زنگ‌های بازگشت از شوروی، از دهه ۳۰ میلادی به صدا درآمده بود، فضای چپ همچنان در جهان غالب بود و در ایران غالب‌تر. 🔹 تروریسم مارکسیسم، نمایندگان ایده‌های چپ را زیرزمینی کرد و این کمک کرد تا نیروهای مسلمانی که با غیبت دیگران، خوش‌نشین نظام شده بودند، همان حرف‌ها را بزنند. بعدها که چپ جهانی فروپاشید و چپ‌های مسلمان به در باغ سبز غرب متمایل شدند، به حرف‌هایی رجوع کردند که منورالفکران ایرانی پس از انقلاب و پس از کناره‌گیری از دولت یا حتی پیش از انقلاب تولید کرده بودند. 🔹تجددزدگی، چه آن زمان که روشنفکری و سوسیالیسم چپ رایج بود، چه اکنون که منورالفکری و کاپیتالیسم راست رایج است، بخشی از نیروهای انقلاب را متمایل به خود کرد. در طرف مقابل تحجر هم همین کار را با بخش دیگری از نیروهای انقلاب کرد. 🔹بخشی از نیروهای سنتی، به خاطر اختلاف نظرهایی در زمینه مالکیت و… اساسا کناره گرفتند و جایگاه آنها را بخشی از نیروهای انقلاب پر کردند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3574 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net http://fekrat.net/3574
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻انقلاب اسلامی و نعل وارونه مدرن‌خواهان ✍️داود مهدوی‌زادگان 🔸قطع نظر از پارادوکسی که فراروی دکتر محسن رنانی گذاشته شد، آیا پاسخی هم برای این گفته وی درباره انقلاب و نظام اسلامی وجود دارد؟ مسلما پاسخ مفصلی برای چنین ادعایی وجود دارد و در اینجا به اجمال، بیان می‌شود. همگان بر این واقعیت التفات دارند که دین و دینداری در دو سه سده اخیر با شرایط جدیدی مواجه شده که سابقه نداشته است. 🔸 در گذشته ضدیت یا مخالفت با دین و فرهنگ دینی به اشکال مختلف وجود داشته است، لکن اغلب این اشکال مختلف به گونه‌ای غیرمستقیم و پوششی انجام می‌شد؛ یعنی همواره با دعوی صیانت از دین و دینداری، اقدام به تحریف دین می‌کردند و دینداری را از مسیر واقعی آن دور می‌ساختند. اما با شکل‌گیری رویکرد مدرن و فردیت‌خواهی جدید، جرأت مخالفت مستقیم و غیرپوششی با دین و دینداری شکل گرفت. 🔸آنچه که این جرأت را قوی‌تر و محکم‌تر ساخت، دو مقوله دانش و دولت مدرن بود. این دو مقوله به ابزاری مهم برای مقابله با دینداری تبدیل شد. مدرن جویان بنیادگرا به‌واسطه علم و قدرت سیاسی، سرسختانه به سرکوب دین و فرهنگ دینداری مشغول شدند. 🔸این کار آنان همان است که از آن با عنوان سکولاریزه یا دنیوی شدن یاد می‌شود. البته در این میان، دانش هیچ‌گاه داعیه ضدیت با دین را نداشته است بلکه چنین موضعی به دانش نسبت داده شد و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار گرفت. قدرت سیاسی نیز حسب تعریف و تفسیر‌های مدرن به سازوکاری سرکوب‌گرانه علیه دین و دینداری تبدیل شده است. 🔸با توجه به چنین اوضاع و شرایطی، طبیعی است که دینداران مجبور به اتخاذ رویکردهای جدیدی بشوند. برخی‌ موضع عافیت‌طلبانه را پیش کشیدند و برخی دیگر، راه انزوا و گوشه‌نشینی و برخی در حیرت فرو رفتند و برخی مشی سازگاری و برخی پرخاشگر شدند و زمینه را برای اتهام دین و دینداری به خشونت‌طلبی فراهم ساختند. اما جریانی هم راه مجاهدت معقولِ متشرعانه را در پیش گرفتند. 🔸خاستگاه فکری این جریان، فقه امامیه است که مستند به فلسفه و کلام اسلامی، ایده اسلام سیاسی را احیا کرد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=3576 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
🎙 🔻نظرات فلسفی آیت‌­الله مصباح منحصر بفرد بود 🎤حجت­‌الاسلام رضا غلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3568 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
🎙 🔻نظرات فلسفی آیت‌­الله مصباح منحصر بفرد بود 🎤حجت­‌الاسلام رضا غلامی 🔹کسی در این سال ­ها نتوانست وجوه علمی بی­‌نظیر آیت ­الله مصباح را انکار کند. حتی دشمنان ایشان هم به برجستگی علمی آیت الله مصباح اعتراف می­ کردند. لکن ایشان را به جرم تداوم نهضت امام و تبعیت از خمینی زمان، به شدت مورد حمله رسانه ‌ای قرار دادند. شاید کمتر عالمی در این سال ­ها در حد آیت ­الله مصباح‌ مورد هجمه بود. 🔹آیت ­الله مصباح اهل گوشه نشستن و بی ‌تفاوتی در برابر مسائل نبود. اهل تعارف و مسامحه نبود. اهل منفعت­ طلبی نبود. اهل تسلیم و وادادگی در برابر دشمن نبود. اهل عبور از خطوط بنیادین انقلاب نبود. اهل کوتاه آمدن از حقوق مردم نبود. به خوبی انحراف و التقاط را درک می­‌کرد و در برابر آن شجاعانه موضع­ گیری داشت. 🔹جلوتر از بقیه دوست و دشمن را می‌ شناخت و به دیگران‌ معرفی می ­کرد. این­ها موجب شد که تا این حد دشمنان از آیت ­الله مصباح عصبانی باشند و ایشان را ترور شخصیت کنند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3568 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
30.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 🔻جنگ‌های نوین اقتصادی و موانع تولید(قسمت سوم) 💠 دکتر سید محمد کاظم رجایی 🔘دانشیار و عضو هيئت علمي گروه اقتصاد مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۵ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻سروش یا داوری!! چه کسی ایدئولوگ انقلاب ۱۳۵۷ بود؟ ✍️سید محمد مهدی شرف الدین 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3598 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۸ بهمن ۱۳۹۹
📋 🔻سروش یا داوری!! چه کسی ایدئولوگ انقلاب ۱۳۵۷ بود؟ ✍️سید محمد مهدی شرف الدین 🔹نویسنده اصلاح‌طلب مقاله «فیلسوف حکومت استثنائی اسلامی» از کتاب‌های «شاعران در زمانه عسرت»، «مبانی نظری تمدن غربی» و «عصر اوتوپی» به عنوان کتاب‌هایی نام می‌برد که داوری اردکانی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ نوشته است. 🔹در این بین از روی ناآگاهی و یا غفلت کتاب «وضع کنونی تفکر در ایران» را که مهمترین کتاب فیلسوف ما پیش از انقلاب ۱۳۵۷ و حتی پس از آن است مورد بی‌اعتنایی قرار می‌دهد. 🔹کتاب پیش‌گفته اگر تنها اثر مکتوب داوری اردکانی بود برای ثبت نامش در تاریخ اندیشه ایران کفایت می‌نمود. چه اینکه می‌توان به این گفته خطر کرد و گفت که بقیه آثار داوری اردکانی در چهل سال گذشته، توضیح فقرات همین کتاب است. 🔹داوری در کتاب «وضع کنونی تفکر در ایران» تجددستیزی به مثابه مذهب مختار فردید، آل‌احمد، شریعتی، شایگان و نراقی را مورد چون و چرا قرار می‌دهد و حتی نکته‌ای را مورد نقد قرار می‌دهد که آینده روشنفکری دینی مبتنی بر آن سامان می‌یابد. 🔹چه اینکه خیال خام برخورد گزینشی و دلبخواهانه با تمدن غربی همواره مورد نظر روشنفکران دینی و غیردینی در ایران قرار داشته است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3598 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
۱۸ بهمن ۱۳۹۹