eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
امام در نگاه شیعه چیزی فراتر از حاکم و رهبر سیاسی جامعه است. اثر تکوینی امام در نظام هستی این است که اگر نباشند ارتباط ربوبی بین آسمان و زمین از بین می‌رود. 🔗 ویراستی فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
⚫️ مسعود دیانی مجری و نویسنده حوزوی درگذشت حجت الاسلام دیانی دین پژوه و مجری برنامه سوره، پس از تحمل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔘 | ✅ برای حرکت به سمت نظام اسلامی از کجا شروع کنیم؛ اصلاح امور انسانی یا علوم انسانی؟ ▪️ نشست «درآمدی بر مسئله نظام‌سازی» عصر ۱۶ اسفندماه با سخنرانی حسین بابایی مجرد، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در محل پژوهشگاه برگزار شد. ▪️ وقتی از نظام‌سازی حرف می‌زنیم ناظر به اصلاح علمی حرف می‌زنیم یا اصلاح امری. به تعبیر دیگر می‌خواهیم از نظام‌سازی حرف بزنیم تا علوم انسانی اصلاح شود یا دنبال اصلاح امور هستیم. در اینجا سه سناریو مطرح است. سناریو اول اینکه اصلاح علوم انسانی و امور انسانی کاملا متقوم بر هم است یعنی نمی‌شود علوم انسانی را بدون اصلاح امور انسانی اصلاح کرد و بالعکس. سناریو دوم اینکه علوم انسانی باید اصلاح شود تا به اصلاح امور انسانی بپردازیم. سناریو سوم اینکه باید امور انسانی اصلاح شود تا علوم انسانی اصلاح شود. برای هر سه نظر مدافعینی داریم. نظریه تقدم اصلاح علوم انسانی بر امور انسانی رویکرد خود پژوهشگاه است. 🖇 مطالعه گزارش در سایت ایکنا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
نشست علمی وضعیت شناسی معنویت های نوپدید دینی و منجی پنداری رهبران آنها در دوران معاصر.mp3
46.04M
🎧 | ✅ وضعیت شناسی معنویت‌های نوپدید دینی و منجی پنداری رهبران آن‌ها در دوران معاصر ارائه دهنده: 👤حجت الاسلام دکتر رسول حسن زاده دبیر علمی: 👤حجت الاسلام دکتر محمد شهبازیان 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
| ⚫️ مسعود دیانی مجری و نویسنده حوزوی درگذشت ▪️حجت الاسلام دیانی دین پژوه و مجری برنامه سوره، پس از تحمل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت. 🔗 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔘 | خط تولید «قهرمان‌ بی‌فضیلت» در فیلم‌های آمریکایی 🖊حامد یوسفی، نویسنده و پژوهشگر رسانه ▪️از نظر هالیوود هر کس با هر ویژگی اخلاقی و بدون نیاز به خودسازی و کنترل امیال و ممارست، می‌تواند تبدیل به منجی جهان شود. گاهی منجی جامعه نه تنها فضیلت اخلاقی خاصی ندارد؛ بلکه با کمک یک رذیلت اخلاقی موفق می‌شود به هدفش برسد! ▪️از نظر سیاست‌گذاران فراماسون هالیوود منجی جامعه اغلب یک آمریکایی و از نژاد انگلوساکسون با موهای بلوند است که فضیلت اخلاقی خاصی ندارد و گاهی مهارت چندانی هم نسبت به دیگران ندارد. ▪️در فیلم «کینگز من1» تخریب وجهه منجی دیده می‌شود در این فیلم،‌ منجی فضیلت اخلاقی خاصی ندارد، در اینجا منجی جهان فردی است. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔹مروری انتقادی بر اندیشه ایرانشهری ▪️درآمدی بر نحوه مواجهه جبهه فکری انقلاب اسلامی با اندیشه سید جواد طباطبایی 🕰 زمان:شنبه 1401/12/20 از ساعت 15 الی 18 ..... علاقمندان گرامی جهت حضور به شماره زیر پیامک ارسال نمایند: 0910 0931 083 ____________ (موسسه معنا) 🆔https://eitaa.com/maana_hamandishi
🔘 | ✅ پست‌مدرنیست‌ها با «عقل عرفی» به جهل بشر دامن زدند حجت‌الاسلام دکتر قاسم ترخان، دانشیار گروه کلام پژوهشکده حکمت و دین پژوهی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ▪️از آن عقل خودبنیادی که در دوران مدرنیته ادعا می‌شد همه چیز را از این عقل می‌توان فهمید و تمام نیازهای بشر را می‌توان با همین عقل خودبنیاد(عقل ابزاری) تأمین کرد، در دوران پسامدرن دریافتند انتظار چنین کارکردی از عقل نباید داشت. ▪️هدف اسلام هدایت انسان‌ها به سوی دارالسلام است و دارالسلام جایی است که عقلانیت در آنجا حاکم است. جایی که عقلانیت حاکم است امراض روحی و اخلاقی وجود ندارند. ▪️دکترین مهدویت مبتنی بر جهاد تبیین است. دکترینی است که با شایعه مبارزه و خرافه مبارزه می‌کند. در واقع هم با جهلی که مقابل علم است مبارزه می‌کند و هم با جهلی که در مقابل عقلانیت است. 🖇 مطالعه گفت‌وگو در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فکرت
🔹نشست #مکتب_بی_پایان 🔸بررسی ظرفیتهای بی پایان مکتب امام برای عروج انسانی ایرانیان 🔹 آیت الله یزدا
استاد یزدان پناه،نشست علمی مکتب بی پایان14011215.mp3
12.25M
🎧 | نشست مکتب بی پایان بررسی ظرفیت‌های بی پایان مکتب امام برای عروج انسانی ایرانیان ▪️ آیت الله یزدان پناه ⏰دوشنبه ۱۵ اسفند 📌 پژوهشکده باقرالعلوم(ع) @fvtt_ir —---— 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
فکرت
🔹نشست #مکتب_بی_پایان 🔸بررسی ظرفیتهای بی پایان مکتب امام برای عروج انسانی ایرانیان 🔹 آیت الله یزدا
استاد فلاح،نشست علمی مکتب بی پایان14011215.mp3
6.73M
🎧 | نشست مکتب بی پایان بررسی ظرفیت‌های بی پایان مکتب امام برای عروج انسانی ایرانیان ▪️ حجت الاسلام فلاح شیروانی ⏰دوشنبه ۱۵ اسفند 📌 پژوهشکده باقرالعلوم(ع) @fvtt_ir —---— 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔴سلسله نشست های نسبت علم با الهیات و فلسفه 🔺نشست اول: بررسی نسبت مبانی فلسفی علم جدید با الهیات اسلامی 🎙با حضور: استاد‌ عبدالرسول‌ عبودیت دکتر‌‌ ابوالفضل‌ کیاشمشکی دکتر‌ امید اخوان‌ اشرفیه ✍️دبیرجلسه: دکتر سید فخرالدین‌ طباطبایی 📅زمان: یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ⏰ساعت: ۱۹:۰۰ 🏢قم، چهار راه شهداء، ساختمان معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات، طبقه منفی1 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
✅ هدف اسلام هدایت انسان‌ها به سوی دارالسلام است و دارالسلام جایی است که عقلانیت در آنجا حاکم است. جایی که عقلانیت حاکم است امراض روحی و اخلاقی وجود ندارند. 🖇 ویراستی فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
♨️ مژده اتحاد امت اسلامی 📚 دیده‌بان اندیشه شماره 37 🔶 بنابر پیش‌بینی پیامبر گرامی اسلام، امت مسلمان با بدعهدی و کج‌فهمی‌های خود، شکاف عمیقی را در قلب جامعه یکپارچه اسلامی به وجود آورده و آن را به 73 فرقه تبدیل کرده است. وجود اختلافات جزئی بین این فرق، باعث آن شده تا در طول تاریخ، مردم مسلمان از یکدیگر فاصله گرفته و در بزنگاه‌های تاریخی یک‌صدا نشوند. 🔷 ظهور دنیای مدرن با تقسیمات مرزی و جغرافیایی که به همراه داشت، هیزم مضاعفی بود بر این فاصله بین امت مسلمان؛ تا جایی که منافع برخی از ملت‌های مسلمان را در تضاد با ملت‌های دیگر اسلامی قرار داد. دست نمایان دشمن در آستین تفرقه، علمای مسلمان و مخصوصا تشیع را بر آن داشت تا با سوری نشان‌دادن اختلافات و تاکید بر مشترکات دینی و مذهبی، بار دیگر این خرقه پاره پاره را ترمیم کرده و همچون دوران صدر اسلام، مردم مسلمان را در یک صف قرار دهند. 🔶 امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی، در مقام فقیهی آگاه و بصیر نسبت به احوالات جهان اسلام، به صورت جدی‌تر از قبل در جریان انقلاب و بعد از آن مشعل اتحاد برافراشته و از تمام ملل مسلمان دعوت کرد تا خود را تحت لوای پرچمی واحد علیه دشمنی واحد قرار دهند. ایشان در سخنان مختلف حتی آبادی ملت‌ها را طفیلی اتحاد امت اسلامی دانسته و برکات و منافع زیادی را برای وحدت همه‌جانبه امت مسلمان ذکر می‌کنند. این سرمایه‌گذاری ویژه روی احیای امت اسلامی بعد از ارتحال ایشان نیز تعطیل نگشته و تا امروز توسط رهبر معظم انقلاب و در قالب جمهوری اسلامی ایران، همچنان با امید و قوت به راه خود ادامه می‌دهد. 🔷 در سال‌های گذشته بارها و بارها جهان شاهد آن بوده که جمهوری اسلامی در مسیر اتحاد با تمام ملل اسلامی قدم برداشته و در حد توان در بزنگاه‌های حساس به یاری آنان شتافته است. حمایت از مردم مظلوم فلسطین از مهمترین اقداماتی است که جمهوری اسلامی داعیه آن را در جهان انتشار داده و تمام کشورهای اسلامی را نسبت به آن دغدغه‌مند ساخته است. 🔶 یاری‌رساندن عملی به کشورهای مظلومی همچون سوریه و عراق در مقابل دشمنان جهان اسلام، نمونه دیگری از فعالیت‌های این نظام مقدس در مسیر احیای تمدن و امت اسلامی است. جمهوری اسلامی همواره این مساله را فریاد زده که نه تنها به فکر اجتماع تمام ملل مسلمان زیر بیرق واحد است؛ بلکه حاضر است تا به تمام مستعضفین جهان یاری رسانده و آنها را از سلطه مستکبرین خارج سازد. 🔷 محوریت یکی از کشورهای موجود در امت اسلامی به منظور اجرایی‌سازی برنامه های‌امت و همچنین اتصال میان کشورهای مسلمان از ضروریات است. اگرچه بسیاری از کشورهای اسلامی نسبت به این امر تمایل دارند، ولی ام‌القرای جهان اسلام باید از دارایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه فردی برخوردار باشد. این محور باید دارای رهبری باشد که توانایی اعمال ولایت بر کل امت اسلامی را دارا باشد. 🔶 به بیان دیگر ام‌القرابودن یک کشور نه بخاطر موقعیت استراتژیک، جمعیت، نژاد و امثال اینها، بلکه بخاطر ولایت است. بر اساس آنکه ولایت عمومی تشریعی از آن خدا، پیامبر و ائمه معصوم است، تنها شخص یا اشخاصی می‌توانند این ویژگی را در زمان غیبت از آن خود کنند که به نحوی از امام معصوم نیابت داشته باشد؛ بر این اساس می‌توان ادعا کرد که بهترین مدل در تعیین زعیم امت اسلامی است، مدلی است که نظریه «ولایت فقیه» در عصر جدید ارائه می‌دهد. 🆔 @didebane_andisheh
🔘 | تطبیق نادرست مناسک کلیسایی بر مناسک شیعی 🖋یادداشت احمد اولیایی در نقد یادداشت مهراب صادق‌نیا 🔹اخیرا یادداشتی از دکتر صادق‌نیا خواندم که دغدغه اخلاق را در مناسک نیمه شعبان جستجو می کرد. از شور و حرارت نیمه شعبان امسال و هیاهوی تلویزیون در تقویت این شور گفته و تفاوت نیمه شعبان های دهه شصت با الان را در احساس عمیق و طبیعی آن موقع تبیین کرده بود. نهایتا ایشان این پرسش را مطرح کرد که آیا این همه افزایش شور و جمعیت منجر به تقویت اخلاقیات مشارکت کنندگان می شود؟! 🔸در مواجهه با این یادداشت چند نکته به ذهن می‌رسد؛ ✔️ یک. بخشی از آن یادداشت می خواهد بگوید (ظاهراً به صورت منفی) که تلویزیون نقش بسزایی در افزایش مشارکت مردم در نیمه شعبان امسال داشته است. پاسخ این است که رسانه ملی به این هیاهویی که ایجاد کرده افتخار هم می کند. اساسا رسانه ملی باید مسئول بسیج عمومی مردم در جهت مشارکت های ملی و مذهبی باشد. این، به هیچ وجه نقصی بر تلویزیون نیست. ✔️ دو. گویی یادداشت دکتر صادق‌نیا، تمام مناسک نیمه شعبان را با یک سوال، تقلیل می دهد. آن هم سوالی که اساسا پرسش بجایی ازین مراسم نیست. این پرسش انتقادی که «نیمه شعبان چقدر اخلاقیات را ارتقاء می بخشد؟» تداعی می کند که یگانه مسئول ارتقای اخلاقیات در جامعه، جشن هایی مانند نیمه شعبان هستند! اگر هم جشن نیمه شعبان مجبور باشد به این پرسش پاسخ دهد، شاید پرسش آخر می بود. اینکه « نیمه شعبان چقدر نشاط اجتماعی ایجاد می کند؟»، «جشن نیمه شعبان چقدر انسجام اجتماعی ایجاد می کند؟»، «این جشن چه مقدار تقویت احساس مذهبی دارد؟»، «این دو سه روز جشن عمومی چه مقدار فضای امید ایجاد می کند؟» و مانند اینها می تواند پرسش های سودمندتری از جشن نیمه شعبان باشد. پرسش هایی که پاسخ هایش عموما بله و مطلوب است. پرسش یادداشت دکتر صادق‌نیا، آن سوال تکراری شبهه گونه ایام محرم را تداعی می کند؛ که آیا مثلا بهتر نیست هزینه ایستگاه صلواتی و نذری را به فقرا بدهیم؟! پرسشی که ناشی از عدم شناخت کافی مناسک شیعی ست. ✔️ سه. استدلال به پژوهش پوزیتیویستی رابین گیل (Robin Gill) نوعی مقایسه نابجاست. چرا که روح مناسک شیعی که اتصال آن به عالم بالا حقیقی ست هنگامی که خود را در فعل جمعی مناسکی شیعیان نمایان می کند، اشتراک آیینی خاصی در میان مشارکت کنندگان ایجاد می شود و کمی با کنش کلیسایی متفاوت است. ضمن اینکه در روش‌شناسی رابین گین، فقدان مؤلفه‌های دیگر در عدم تأثیر مشارکت کلیسایی در اخلاق آشکار است. ✔️ چهار. اساسا چرا در اوج احساس نشاط از یک فعل ملی که اتفاقا ریشه در مذهب هم دارد، تحلیل گر اجتماعی ما به نکات ابهام احتمالی آن فعل می اندیشد و از آن پرسش می کند؟! این، شاید ناشی از فقدان چاشنی «امید» در تحلیل‌ها باشد. متن یادداشت دکتر صادق نیا را می توانید در این صفحه بخوانید https://eitaa.com/yaddashtkhani/351 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ✅ عدالت جای آزمون و خطا نیست! 🎙مهدی جمشیدی؛ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ▪️اکنون نه در وضعیت قبل از انقلاب هستیم که بتوانیم فارغ از حکومت‌مندی و حکومت‌داری تأمل کنیم؛ بلکه در متن عمل هستیم و نیز نه در دهه ۱۳۶۰ هستیم که حق آزمون و خطا داشته باشیم و بگوییم در آغاز یک راهِ تاریخی هستیم و نه در دهه ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ هستیم که بتوانیم ادعا کنیم قدرت سیاسی در اختیار یک جریان اصیل اسلامی و انقلابی نیست. ▪️ما همه‌ی این تجارب و آزمون‌ها را پشت سر هم نهادیم و الان در گام دوم انقلاب و در دهه پنجم انقلاب، تفقه معقول و موجه به نظرم این است که در مسئله عدالت، آزمون و خطا را کنار بنهیم و از گذشته درس بگیریم و یک تحول اساسی را آغاز کنیم. یعنی ساختارها، تجدیدنظر بنیادین شوند. لذا اتفاقی که افتاده، این است که تجدد در ساختارها رسوخ پیدا کرده است و این رسوبات و ته‌نشست‌های ساختاری باید برطرف شوند. 📺 تماشای فایل با کیفیت در: 🖇آپـــارات | 🖇یـوتـیـوب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
کرسی ولایت سیاسی زنان.mp3
32.2M
| صوت کرسی «ولایت سیاسی زنان در قرآن» 🔸ارائه دهنده:«سرکار خانم طاهره حیاتی» 🔹ناقد:«حجت‌الاسلام محمد صادق فاضل» 🔸دبیر: «حجت‌الاسلام محسن افروغ» 🗓زمان: شنبه ۲۰ اسفندماه @motaleate_ejtemai 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔘 | ✅ اســتــراتـــژی امـیـد 🖋محمدمهدی موسوی؛ نویسنده و پژوهشگر ▪️امروزه مهدویت مقوله‌ای بینارشته‌ای محسوب می‌شود، بحثی در حوزه روان شناسی مهدویت وجود دارد که مهدویت و انتظار سبب کاهش اضطراب‌های اجتماعی می‌شود، در همین خصوص نیز کتاب ارزشمندی با عنوان «روان شناسی انتظار» به زیور طبع آراسته شده است. ▪️اگر نگاهی دقیق به بیانیه گام دوم انقلاب بیندازیم، درمی‌یابیم که از مطالبات مهم رهبر فرزانه و حکیم انقلاب برای پیمودن گام دوم، تأکید بر فرهنگ و آموزه‌های ناب مهدویت است. 🖇 مطالعه گزارش در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔘 | ✅ جامعه نمی‌خواهد بی‌دین باشد ▪️یکی از جنبه‌هایی که در ماه‌های گذشته درباره حوادث ۱۴۰۱ در گفت‌وگوها کمتر به آن پرداخته شده، سویه‌های دینی این حوادث بوده است. سوال این است که آیا پایگاه‌های دینی و دین به‌مثابه مرجع بیرونی نسبتی با این حوادث داشت و آیا از رفتارها، شعارها و مواضع لیدرها و کنشگران این حوادث می‌توان نکته‌ای در این باره استنتاج کرد؟ آیا حوادث اخیر به‌ معنی گرایش عموم جامعه ایران به بی‌دینی است؟ ▪️برای پاسخ به این سوالات سراغ محسن صبوریان، عضو هیات‌علمی دانشکده علوم اجتماعی تهران و جبار رحمانی عضو هیات‌علمی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رفتیم. مشروح این نشست را در ادامه از نظر می‌گذرانید. 🖇 مطالعه گزارش در فرهیختگان 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔘 | ✅ آغاز قانون‌مداری و نظم اجتماعی 🖋مریم اسماعیلی پرزان، دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی ▪️انسان در جایگاه موجود اجتماعی، به این حقیقت اذعان دارد که برای نگاهداری خود و اجتماع پیرامونش، لازم است قواعدی بر روابط شخصی او حکومت کند تا از طریق آن، نظم اجتماعی تحقق پیدا کند. ▪️نداشتن تعاملات اجتماعی صحیح با دیگران، مقاومت در برابر هنجارهای اجتماعی، داشتن جامعه گرایی مشروط و استفاده ابزاری از انسان‌ها، بی‌تفاوتی نسبت به واقعیت‌ها و پدیده‌های اجتماعی، ویژگی‌ خانواده‌های جامعه‌گریز به شمار می‌رود. ▪️یکی از اولین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی، نهاد خانواده است که بدون تردید، نقش بسیار مؤثری در قانون‌مداری، حمایت از قانون و هنجارهای اجتماعی افراد جامعه دارد. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
کرسی ترویجی اسلام ومفهوم شرافت انسانی.mp3
50.41M
🔰کرسی ترویجی اسلام ومفهوم شرافت انسانی 🎙ارائه دهنده : پرفسور محمد لگنهاوزن 📒ناقد : دکتر سید صادق حقیقت 📅زمان : شنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
در میزگرد روزنامه فرهیختگان مطرح و بررسی شد؛ ✅ آیا جامعه ایرانی در سال 1401 دیندارتر شده است؟ ▪️ جبار رحمانی با اشاره به این که برخلاف برخی تحلیل ها، داده‌های موجود نشان نمی‌دهد که در جامعه ایرانی دین امری خنثی باشد، ابراز می دارد: «یک سطح از تجلی دین را داریم که آدم‌های ما و گروه‌ها و اقشار مختلف آن را در زیست روزمره خود تجربه می‌کنند. مناسبت‌ها، باور‌ها و عقاید خود را دارند و برحسب آنها شروع به معنابخشی به زندگی می‌کنند. ▪️صبوریان نیز با اشاره به این که اگر روی تعریفی از دین به توافق نرسیم امکان سنجش دینداری نداریم، اظهار می دارد: به عقیده من به‌عنوان یک ناظر لااقل تا یکی دو سال دیگر نمی‌توان در این مورد حرفی زد. باید نتایج پیمایش‌ها بیرون بیاید و اینها را با قبلی‌ها مقایسه کنیم.» ▪️ رحمانی نیز در ادامه بحث خود می گوید: «اگر بخواهیم سراغ پیمایش‌های دینداری برویم، آنها نشان می‌دهند جامعه ایرانی دیندار است. طبق همان قواعد و گویه‌هایی که از دل شریعت آمده است ما به‌عنوان اصحاب علوم اجتماعی آنچه را در جامعه به‌عنوان دین خوانده می‌شود، دین می‌گیریم. اینکه اصحاب الهیات آن را قبول دارد یا ندارند، این مناقشه الهیاتی است و آن را کنار می‌گذاریم.» 🖇متن کامل گزارش در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔘 | ✅ ستمی به ‌نام «برابری جنسیتی» 🖋مخدره چمن‌خواه، کارشناس مدیریت خانواده ▪️فمینیسم برای جلوه کردن و پرچم دادن به جنبش خود به لباس‌های لیبرالیسم، مارکسیسم، سوسیالیسم، پسا مدرنیته و پسا ساختارگرایی در آمد تا ذیل این تفکرات اومانیستی(انسان محوری) دم از حقوق زنان و برابری دوجنس بزند. ▪️فمنیست‌ها قدرت را مفهومی انسان‌محور می‌دانند و برای آن اصالت ذاتی قائل هستند، اما بازخوانی اسلام از قدرت، معطوف به هدف الهی و توجه به وحی در شئون اجتماعی است. ▪️موضوع قدرت و توزیع عادلانۀ آن میان زن و مرد، از موضوعات مهم و مناقشه‌برانگیز در عصر حاضر به ‌حساب می‌آید و توجه بسیاری از نظریه‌پردازان را به‌سوی خود جلب کرده است. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| تأثیر «پیام‌های فطری» در رسانه 🎙حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا ▪️در روایت آمده است که اگر شما معالم ما اهل بیت را بیان کنید مردم استقبال می‌کنند. پس یعنی باید مستقیماً روایات را بخوانیم و نیاز نیست اقدام دیگری کنیم؟ مردم براساس فطرتشان حرف ما را می‌پذیرند، چرا دنبال این باشیم که با روش‌های مختلف منظورمان را به مخاطب منتقل کنیم؟ ▪️روایت داریم که نکلم الناس علی قدر عقولهم؛ یعنی با مردم به اندازه‌ی فهمشان صحبت کنید. خود ائمه گاهی وقتی در حال بحث بودند و شخصی وارد می‌شد بحث را ادامه نمی‌دادند. اگر می‌شنویم که ائمه تقیه می‌کردند منظور صرفاً تقیه‌ی سیاسی و تقیه‌ی خوف نیست؛ بلکه بخشی از آنها تقیه‌ی معرفتی بوده است. در هر علم و رشته‌ای اگر مخاطب ظرفیت و توان پذیرش مطلب را نداشت نباید بحث را ادامه داد وگرنه نه تنها مطلب را درک و فهم نمی‌کند؛ بلکه باعث تخریب و کج‌فهمی آن مطلب خواهد شد. 📺 تماشای فایل با کیفیت در: 🖇آپـــارات | 🖇یـوتـیـوب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net