eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
970 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 محفل «حکایت خردمندی» امیدورزی و ساخت جامعه از منظر حکیم فردوسی 👤دکتر سیدحسین شهرستانی؛ 🔸گفتار پروپاگاندایی امیدبخش، حاصلی در کارگزار ندارد. امید داشتن یا امید نداشتن مسئله پیچیده‌ای است که سفارشی نیست و حتی با توصیه هم اتفاقی رقم نمی‌خورد. برای امید باید به زیرساخت‌های عمیق مراجعه کرد چرا که محمل امید و یاس در عمیق‌ترین کانون وجودی انسانی یعنی و نه جای دارد. لایه عمیق فرهنگ است و وجود امید یکی از تفاوت‌های اصلی ادبیات فارسی و ادبیات یونانی و غربی به شمار می‌رود که در تراژدی یا حماسه متبلور است. مهمترین سردمدار خلق حماسه و امید است... 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🎧 | ☑️ مخاطبین گرامی رسانه فکرت می‌توانید برای دسترسی آسان به مجموعه صوت‌های نشست «مدرسه در جهان بی‌رویا»از منوی زیر استفاده نمایید. 1️⃣ امیدبخشی با کاربردی‌سازی دانش از مسیر هنر 👤مصطفی مداح‌نظری؛ کارشناس پژوهش‌سرای آموزش و پرورش 🖇لینک صوت 2️⃣ دانش توخالی و خلأ امید در نهاد علم 👤محمدرضا هدایتی؛ دبیر گروه فلسفه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی 🖇لینک صوت 3️⃣ نهاد آموزش در چنگال سرمایه 👤سید مجید حسینی؛ عضو هیات علمی دانشگاه تهران 🖇لینک صوت 4️⃣ مدرسه‌ی رویاآفرین 👤مرتضی نظری؛ عضو هیئت مدیره انجمن علمی هوش و استعداد ایران 🖇لینک صوت 5️⃣ مدرسه‌ در جهان بی‌روایت 👤 کاوه فرهادی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور 🖇لینک صوت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
اتوپیای متعالیه 🔻رسانه فکرت به مناسبت سالروز بزرگداشت ملاصدرا از پژوهشگران و نویسندگان برای نگارش یادداشت رسانه‌ای پیرامون موضوع «آرمان‌شهر صدرایی» دعوت به عمل می‌آورد. 💠 بررسی هشت مورد از محورهای مربوط به مدل اتوپیا در حکمت متعالیه؛ ✔️یادداشت‌های ارسالی باید حداکثر ۱۵۰۰ کلمه و حتی‌الامکان دارای ارجاع‌دهی مناسب باشند. ✔️حق‌الزحمه نگارش یادداشت بر اساس تعداد کلمات و سطح کیفی مطلب، پرداخت خواهد شد. 📩 مهلت ارسال آثار: ۴ خرداد ۱۴۰۳ 🌐 لینک ارسال آثار: @reza_Ojaghi 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 | ☑️ حاکمیت خیابان 🔻واکـاوی ظرفـیت‌ها و چـالـش‌های قـانون حجـاب 👤دکتر مهدی تکلّو؛ مدیر دفتر مطالعات جنسیت و جامعه 🔸ما در مساله گرفتار نوعی «فربه‌گی قانون» شده‌ایم. این «قانون‌زدگی» عمدتاً به ظواهر توجه می‌کند و برای تغییر می‌خواهد به ظواهر بیرونی جامعه دست یابد که این حجم از حساب کردن روی رویه‌های سلبی و قانونی به این معنا عجیب است و این مدل ضعیفی برای «اخلاق انقلاب اسلامی» است که قصد دارد طرح انبیاء الهی را پیشرانی کند. ➕فایل کامل این گفت‌وگو را در «آپارات» و «یوتیوب» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🎧 | ☑️ حاکمیت خیابان 🔻واکـاوی ظرفـیت‌ها و چـالـش‌های قـانون حجـاب 👤دکتر مهدی تکلّو؛ مدیر دفتر مطالعات جنسیت و جامعه ➕(اینجـا بشـنوید) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | ☑️ حاکمیت خیابان 🔻واکـاوی ظرفـیت‌ها و چـالـش‌های قـانون حجـاب 👤دکتر مهدی تکلّو؛ مدیر دفتر مطالعات جنسیت و جامعه فربه‌گی قانون و قانون‌زدگی (10:00) خصلت دوگانه‌سازی (12:05) گفتمان نسازترین دوره جمهوری اسلامی( 19:50) چرا تا این حد به قانون اتکا شده است (21:45) حاکمیت و فعل قهری ( 26:15) هزینه‌سازی فعل قانونی(29:45) لزوم تغییر پارادایم حجاب (31:30) طرح کلی حجاب چیست؟ (46:30) فهم عمیق پدیده بدحجابی (54:00) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 | ☑️ حاشیه‌نگاری اولین قسمت برنامه «محفل» در سال جدید با موضوع «امیدورزی و ساخت جامعه از منظر حکیم » با حضور دکتر سیدحسین شهرستانی؛ مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ➕فایل صوتی و تصویری و گزارش متنی این نشست به زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🗂 | ☑️ حاکمیت خیابان 🔻واکاوی ظرفیت‌ها و چالش‌های قانون حجاب ✍🏻مهدی تکلّو: مدیر دفتر مطالعات جنسیت 🔸پارادایم باید عوض شود، این پارادایم بر مبنای «فهم غلطی از جنسیت» و فهم ناقصی از حجاب و زن شکل گرفته است و مایی که قرار بود در دهه هفتاد حجاب را به‌جهان صادر کنیم و قرار بود که حمله کنیم به جریان بد‌حجاب‌ساز یا بی‌حجاب‌ساز اکنون در نقطه‌ای هستیم که می‌گوییم کار جواب نمی‌دهد. 🔹علت اینکه ما نمی‌توانیم یک گفتمان جدیدی در مسأله حجاب خلق کنیم این است که فهم ما و ما و آن عقلانیت عمومی ما و عقلانیت سیاست‌گذار ما در مسأله حجاب به اتمام رسیده است. 🔸من تردید دارم که ما به‌لحاظ جامعه شناختی واقعاً عمق مسأله را فهمیده باشیم. عمده کارها کمی و سطحی بوده است. عمده کارها سوگیری داشته است. ➕ مشروح گفت‌وگو در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام