eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
5.6هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
1.3هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی برای آن نیست تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
@ferghe_mavara ▪️ علی امام من است و منم غلام علی ▪️ هزار جان گرامی فدای نام علی ▪️ کبوتر دلِ من هست جَلدِ بام علی ▪️ به عرش می رسم به جرعه ای زجام علی ▪️ علی امام من است و منم غلام علی اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين علیه السلام ◾️ ایام سوگواری امیرالمومنین امام علی (ع) تسلیت باد 🙏 السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شبی به قدر هزار ماه 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ همیشه فکر میکردم شب قدر یعنی شب نزول قرآن . 🔷 ارزش شب قدر را به نزول قرآن میدانستم. ♦️ اما یک شب قدر حرفهایی را از یک استاد یاد گرفتم که همه چیز را در ذهنم به هم ریخت . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
شبی به قدر هزار ماه 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ استاد : سوره قدر را تفسیر میکرد میگفت : 🔷 آیا نزول قرآن شب قدر را شب قدر کرده⁉️ 🔶 یا اینکه شب قدر شب قدر بوده و قرآن در آن نازل شده است⁉️ 🔷 مثل کسی که ازدواج خود را که یک کار مهمی است در یک وقت با برکتی قرار میدهد برکت ان وقت به ازدواج نیست . نزول قران یک کار مهم و بزرگی است اما در شب قدر اتفاق افتاده…. 🔶 انا انزلناه فی لیلة القدر 🔷 یعنی اول شب قدر بوده و بعد قرآن در آن نازل شده . دلیل بهتر آیات بعدی است که شروع میکند به توضیح چیستی شب قدر . 🔶 لیلة القدر خیر من الف شهر تنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر سلام هی حتی مطلع الفجر . 🔷 «انزلناه» فعل ماضی است یعنی نازل کردیم و تمام شد . اما در معرفی شب قدر میگوید «تنزل» فعل مضارع است یعنی هنوز نازل میکنیم یک عملی در این شب هر سال تکرار میشود و در توضیح عظمت این شب این عمل را بیان میکنند . 🔶 «الملائکه» یعنی «کل ملائکه» این الف و لام در زبان عربی معنای «کل »میدهد . «الروح» همان رئیس ملائکه است در آن شب همه اینها متوجه زمین اند و فرود میآیند .چه واقعه ای رخ میدهد ❓ ♦️ چه شده که همه دارودسته خدا در صحنه عالم متوجه زمین اند⁉️ 🔷 هر سال❓ همه❓ از تمام آسمانها❓ به سوی زمین ❓ 🔶 یعنی هر خبری هست اینجاست و در عوالم بالا خبری نیست ❗️ 🔷 سوال اینجاست که اینها کجا نازل میشوند❓ منزل علیه کیست❓ به کجا میایند❓ 🔻 برای پاسخ خوب است اول بپرسیم اینها برای چه میآیند ❓ 🔷 «من کل امر .» 🔶 یعنی چه❓ 🔷 یعنی برای تصمیم گیری برای همه چیز . این امر امر تکوینی است یعنی هر موجودی . 🔻 از این جا باید فهمید کجا میآیند❓ 🔷 «من کل امر .» 🔶 «امر» چیست❓ 🔷 این امر دو جای دیگر در قرآن آمده: 🔶 یکی «انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون» 🔷 و دیگری «ائمة یهدون بامرنا .» 🔻 علامه طباطبایی از اولی این را استفاده میکند که معنای این «امر» هر شیئی است که وجود داشته باشد امر تکوینی . و از آن استفاده میکند که آیه «ائمة یهدون بامرنا» فصل امامت را بیان میکند یعنی وجه تمایز ائمه را نشان میدهد که آنها هدایت تکوینی میکنند همه موجودات عالم را . 🔷 و در شب قدر تکلیف کل امر است که مشخص میشود . .... ♦️ عزیزان ! آن رئیس حقیقی و ذاتی عالم آن خدای لا یزال همه را به سراغ فرمانده زمینی و خلیفه خود میفرستد همه متوجه ولی عصر هستند اوست که قرار است همه تصمیمات منجز و معلق عالم یعنی قضا و قدر به دست او میرسد . شب شب اوست .یعنی چی❓ 🔷 یعنی رفیق من! اگر تا به صبح مناجات کنی و قران سر بگیری اما از او غافل باشی بیراهه میروی . 🔶 هیچ عملی بی رنگ فریاد درونی «یا صاحب الزمان» فایده ای ندارد بقیه همه بیراهه رفتن است . 🔷 مردم !بدانید باید به چه چیز بچسبید . کدام ریسمان را چنگ بزنید . ♦️ بعد استاد با بیانی طعنه آمیز گفت : همه میایند پایین تو میخواهی تنها بروی بالا⁉️ 🔷 این ایام همه عطش دارند اما نمی دانند کدام حلقه را باید بگیرند . آن حلقه گم شده تو امام زمان (عج)است چه بفهمی چه نفهمی . 🔶 یک عده خوابند و اصلا در حرکت نیستند یک عده اما در حرکتند ولی جهت را نمی دانند . راه اینجاست و بقیه راهها مسدود است . ◾️ شاید حسابی در کار بوده که شهادت مرد ولایت و امامت علی(ع) مظهر خلافت خدا در این شب ها رخ میدهد . 🔻استاد میگفت : 🔷 حقیقت دین معرفت امام است معرفت امام و حجت خدا . 🔶 شب قدر شب تجلی خلافت خلیفة الله است . 🔷 خلافت او در این شب تجلی میکند . 🔶 تمام گردانندگان عالم هستی «من کل امر » بر او نازل میشوند . 🔷 بله حالا آن گردانندگان تحفه قران را پیش پیامبر آوردند جبرئیل دست خالی نیامد آن تحفه را هم آورد والبته این اهمیت و ارزش قران را می رساند . ♦️ نکند همه عالم از دیو و دد تا فرشته و جبرئیل متوجه او باشند و من و تو متوجه جای دیگر ! 🔷 معقول نیست خلف است محال است سلام کنی و او جواب ندهد . 🔶 در تاریخ سراغ نداری سائلی دست پیش امام دراز کند و دست خالی برگردد زبان حال و قال شما این باشد : 🔷 یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعة مزجاة فاوف لنا الکیل و تصدق علینا ان الله یجزی المتصدقین..... 🔶 شبهای آخر ماه رمضان است و آن حرفها هنوز مرا سرگردان و آشفته کرده . 🔷 این ماه هم در حال تمام است 🔶 من کجا او را پیدا کنم ❓او کجاست ❓ 🔷 میزبان و مهماندار این مهمانی خدایی کجاست❓ ♦️نکند همه عالم متوجه او باشند و من متوجه جای دیگر⁉️ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« یومی » اقامتگاه ابدی مردگان در«آئین شینتو» 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« نینگشزدا » موجودی مار مانند در تمدن های باستانی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
@ferghe_mavara ▪️ یا رب دل مرده ی مرا احیا کن ▪️ بر روی گدای نیمه شب در وا کن ▪️ سوگند به قطره قطره ی خون علی(ع) ▪️ پرونده ی اعمال مرا امضا کن ◾️ شهادت شفیع شیعیان و مولای متقیان، حضرت علی علیه السلام تسلیت باد ◾️ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جبرگرایی مطلق در عرفان تولتک 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ تولتک انسان را از تمامی ارزش‌های اخلاقی و دینی، قوانین اجتماعی و باورها خالی و تهی می‌دانند، آن‌ها بر این باورند که: 🔷 آن‌گاه که انسان به دنیا می‌آید هیچ نمی‌داند و تمامی دانسته‌های او را جامعه به صورت رؤیا به او می‌دهد. ♦️ این جامعه است که به ما می‌آموزد که از رؤیای پیشینیان پیروی کنیم و ما تنها از طریق تعلیم و آموزش به باورها و قوانین لازم برای زیستن می‌رسیم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
جبرگرایی مطلق در عرفان تولتک 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ ما حتی زبان خود را انتخاب نکرده‌ایم، هیچ‌کدام از دانسته‌ها، باورها و ارزش‌ها انتخاب خود ما نیست، به ما هیچ فرصتی برای تصمیم و انتخاب نداده‌اند. ما فقط می‌توانیم باورها و رؤیاهای سیاره‌ی زمین را ذخیره کنیم و به آن‌ها ایمان آوریم. 🔷 توجه انسان هم بر اساس تلقین‌های دیگران شکل می‌گیرد، ما تنها به اموری توجه می‌کنیم و آن‌را تشخیص می‌دهیم که از باورهای دیگران باشد. ما انسان‌ها در چنین فرایندی اهلی شده‌ایم و با اهلی شدن نمی‌توانیم واقعیت را آن‌گونه که هست دریابیم.[1] 🔻 تحلیل و بررسی؛ 🔷 آن‌چه در این دیدگاه به وضوح به چشم می‌آید دو گونه بدبینی افراطی است؛ یکی بدبینی به انسان. دیدگاه تولتک‌ها مشتمل بر بدبینی زیادی نسبت به انسان است. 🔶 در این دیدگاه انسان موجودی بی‌اراده و بسیار ضعیف فرض شده است در حالی که انسان موجودی است با اراده که می‌تواند مسیر خود را برگزیند، خوب و بد را تشخیص دهد و برای آینده خویش تصمیم بگیرد، عنصر اراده یکی از ویژگی‌هایی است که در فرهنگ اسلامی برای انسان به صورت جدی در نظر گرفته شده است. 🔷 خداوند هرگز خواهان بدی نیست اما به انسان اجازه می‌دهد براساس عنصر اراده و حق انتخاب، مسیر بد را برگزیند. او حتی به شیطان اذن داده است تا به انسان القائات درونی به نام «وسوسه» داشته باشد و از این طریق زمینه را برای گزینش و انتخاب انسان فراهم کند. 🔶 در قرآن آیات فراوانی به چشم می‌خورد که این حقیقت مهم را بیان می‌دارد که انسان دارای اراده است و می‌تواند انتخاب کند، می‌تواند تصمیم بگیرد و می‌تواند آینده‌اش را خودش بسازد و حتی می‌تواند راهی برگزیند که خدا به آن راضی نیست: «إِنَّا هَدَيْنَٰهُ ٱلسَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًۭا وَإِمَّا كَفُورًا.[انسان/3] ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس!» 🔷 در کلمات تولتک‌ها بدبینی دیگری هم به چشم می‌آید و آن بدبینی نسبت به جامعه است. آن‌ها فرض کرده‌اند هرآن‌چه از طریق رؤیاهای بیرونی یا رؤیای سیاره‌ی زمین به نظام باورهای ما وارد می‌شود و در این فرایند خوب و بدها را برای ما می‌سازد همه‌ی آن‌ها بد، خلاف و نادرست است. 🔶 در حالی‌که برخی از باورها و اعتقاداتی که از جامعه به کودکان تحت تعلیم القاء می‌شود، درست و حقیقی است و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد، این‌گونه نیست که از یک‌سو انسان موجودی کاملا بی‌اراده و تهی باشد و از سوی دیگر هر آن‌چه از طریق جامعه در این ظرف خالی ریخته می‌شود نادرست و زشت باشد. 🔷 واقعیت این است که هم انسان موجودی انتخاب‌گر و با اراده است و هم فهم عمومی جامعه به باورهای درست راه می‌یابد و می‌تواند آن‌ها را به شاگردان و کودکان منتقل کند. روا نیست تا بدین حد به انسان و جامعه بدبین بود. 🔶 گذشته از این‌که انسان ظرفی تو خالی نیست تا فقط از طریق تلقین‌ها و القائات جامعه پر شود، این‌گونه سخنان انسان را به یاد اندیشه‌های مارکسیسم می‌اندازد که معتقد بود انسان هم‌چون لیوان خالی است که تنها از طریق باورها اجتماعی پر می‌شود؛ به عبارت دیگر آن‌ها معتقد به اصالت جامعه بودند و اصالت و هویت فرد را به طور کلی زیر سؤال می‌بردند. 🔷 از نظر اسلام، خداوند در انسان استحقاق رشد، کمال، تعالی، خداشناسی و عشق به او را قرار داده است. ♦️ یعنی در تمامی انسان‌ها سرشت و فطرتی پاک وجود دارد که ندای آن آشتی با خداست، دیدگاه اسلام در این رابطه اصالت جامعه به همراه اصالت فرد است که استاد شهید مرتضی مطهری با زیبایی تمام آن را روشن و استدلالی ساخته است.[2] 🔻پی‌نوشت: [1]. رجوع شود؛ شمنیزم- تولتک، الماسیان، ج1، ص 23-31. [2]. رجوع شود؛ جامعه و تاریخ، مرتضی مطهری، صدرا؛ جامعه و تاریخ در قرآن، مصباح یزدی. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ستاره دنباله داری كه نشانه بدبختی در اروپا بود ☄️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
صومعه تسخیر شده ی « لوچیو » در ایتالیا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : ( 7 قسمتی ) ایلومیناتی 🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ چگونه « تئوری های توطئه » وارد دنیای مدرن شدند ❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا آموزهِ تجسد در مسیحیت عقلانی است❓✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ آموزه ی تجسد به معنی جسم گرفتن خدا است. مسیحیان این آموزه را راز می دانند و معتقدند انسان نمی تواند آن را درک کند؛ این در حالی است که این آموزه مخالف بدیهیات عقلی است و ما نمی توانیم خدا را محدود به جسم کنیم. 🔷 اعتقاد مسیحیان بر آن است که پسر که یکی از شخصیت های تثلیث و در حقیقت خداست، برای باز خرید گناهان بشر به صورت انسانی و از طریق تولد از مریم باکره (س) مجسم شد: «لیکن چون زمان به کمال رسید، خدا پسر خود را فرستاد که از زن زاییده شد.» (غلاطبان ۴: ۴) ♦️ «و کلمه جسم گردید و میان ما ساکن شد.»( يوحنا ۱: ۱۴)؛ «چون در صورت خدا بود، با خدا برابر بودن را غنیمت نشمرد؛ ليكن خود را خالی کرده، صورت غلام را پذیرفت و در شباهت مردمان شد.»( فیلیپیان 2 :6-7) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا آموزه ی تجسد در مسیحیت عقلانی است ❓✝️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ مسیحیان همواره به تجسد به عنوان یکی از آموزه های مرکزی الهيات، توجه کرده و می کنند. پیروان سایر ادیان ابراهیمی به این اعتقاد انتقاد کرده اند. 🔷 بنابر اعتقاد به تجسد، باید بپذیریم که خدای نامحدود در جسم محدود بشری ساکن شده است. بی تردید چنین مسئله ای محال است. 🔶 الهی دانان مسیحی این اندیشه را نیز رد کرده اند که شاید جزئی از خداوند در جسم مسیح تجلی یافته باشد؛ چراکه خداوند، تجزیه شدنی نیست. 🔷 مسیحیان در مواجهه با این اشکال، گفته اند که تجسد، سری از اسرار الهی است و ما از درک آن عاجزیم. 🔻 جرج برانتل یکی از نویسندگان مشهور کاتولیک در این باره می نویسد: 🔷 «تجسد سِرّی عظیم است که از نظر کافران، یک رسوایی محسوب می شود. اما روح مسیحی از سِّر روی گردان نیست.»[1] 🔶 دانشمندان مسیحی این استدلال را بارها و بارها مطرح کرده اند. به اعتقاد آنان، درک خدای نامحدود برای ذهن محدود ما ممکن نیست و در نتیجه، این اشکالات اعتبار و ارزش نخواهد داشت. البته منتقدان این پاسخ را قبول ندارند. 🔷 این حقیقتی مسلّم است که خداوند، نامحدود است. اینکه ذهن ما نیز محدود است، مسئله ای پذیرفته شده است. اما آیا می توان به این بهانه که ذهن ما محدود است، از بدیهیات عقلی نیز صرف نظر کرد❓ 🔶 فهم حقیقت خداوند، حقیقت روح، ماهیت فرشتگان و امثال آن بسیار سخت یا غیر ممکن است اما آیا می توان ادعا کرد چون ما از درک این حقایق عاجز هستیم، شاید چند خدای نامحدود وجود داشته باشد❓ 🔷 شاید یک فرشته و ده فرشته از نظر تعداد یکی باشند❓شاید روح، هم موجود باشد و هم غیر موجود❓ 🔻 به عبارت دیگر، مفاهیم عقلی بر سه گونه است: 1️⃣ عقل پذیر 2️⃣ عقل گریز 3️⃣ عقل ستیز 🔶 درک حقیقت خداوند، حقیقت روح و مسائلی از این قبیل، خارج از عهده ذهن بشر و عقل گریز است؛ اما اعتقاد به تثلیث و پذیرفتن اینکه یک خدای واحد، سه اقنوم(شخصیت) دارد و همچنین اعتقاد به تجسم خداوند در جسم محدود بشری و مسائلی از این قبیل، جزء مفاهیم عقل ستیز است. ♦️ مفاهیمی که عقل انسان، بی هیچ شکی آنها را مردود می شمارد و در بطلان آنها کوچک ترین تردیدی به خود راه نمی دهد. 🔻 پی نوشت: [1]. جورج برائتل، آیین کاتولیک، ترجمه حسن قنبری، انتشارات دانشاه ادیان و مذاهب، قم، ص ۹۵. در تدوین این مقاله ار کتاب "درآمدی بر الهیات مسیحی" محمد ضیا توحیدی بهره گرفته شده. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کمک گربه ها به محققان سال ۱۹۵۸ 🐈🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گریه خونین مجسمه مریم مقدس 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : ( 7 قسمتی ) ایلومیناتی 🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ چگونه « تئوری های توطئه » وارد دنیای مدرن شدند ❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سینمای غرب مروج آئین بودا ☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ آیین بودا یکی از قدیمی‌ترین کیش‌های هندی است که در تاریخ هندوستان و حتی دیگر کشورها تأثیرگذار بوده است. این آیین حدود ۲۵۰۰ سال پیش بر اساس تعالیم شاهزاده‌ای متعلق به هند شمالی (نپال امروزی) به نام «سیدراته گئوتَمه» شکل گرفت. 🔷 او در جست‌وجوی حقیقت زندگی، قصر پدر را ترک گفت و به گروهی مرتاض پیوست. پس از مدتی که از همراهی مرتاضان نتیجه نگرفت، خود به مراقبه مشغول شد و سرانجام راهی به رهایی از چرخه‌ی سنساره (تناسخ) یافت. ♦️ راه او از مرتاضان متعادل‌تر بود و هم‌زمان با کشف این راه به بیداری درون، روشن شدگی و نیروانه رسید و از این رو به «بودا» ملقب شد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سینمای غرب مروج آئین بودا ☯️☸️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ بعد از«سیدراته گئوتَمه» دیگران و در مکاتب مشابه آیین وی را ادامه دادند. بودیسم از زمینه‌ها و مایه‌های رازگونه معنوی و عرفانی برخوردار است و همین رازوارگی و عرفانی بودن، ماندگاری آن را تضمین کرده است. 🔶 این آیین به صورت‌های گوناگونی در فیلم‌ها نیز دیده می‌شود. یکی از دو شخصیت اصلی فیلم «دوست داشتن انابل» با آن که در مدرسه‌ی مذهبی کاتولیک درس می‌خواند؛ اما حقیقتِ آرامش بخش را در آیین بودا یافته است. 🔷 فیلم «بودای کوچک» آموزه‌های بودا همچون تناسخ، طریقت بودا، قوانین هشت‌گانه و نیروانا را به تصویر می‌کشد و سعی در تبیین این مفاهیم دارد. هم‌چنین این فیلم، زندگی بودا را با تمام فراز و نشیب‌هایش نشان می‌دهد. فیلم «کوندون» نیز با محوریت زندگی و اندیشه‌های «دالایی لامای چهاردهم» به تبیین اندیشه‌های بودا می‌پردازد. 🔶 فیلم «هفت سال در تبت» تحول شخصیتی را به سبب تأثیر آیین بودا نشان می‌دهد. در این فیلم، نگرش شخصیت اصلی داستان پس از آشنایی با دالایی لاما و آیین تغییر می‌کند و متحول می‌شود و گرایش‌های مثبتش افزایش می‌یابد. 🔷 داستان فیلم «بهار، تابستان، پاییز، زمستان... و بهار» سیر زندگی یک استاد و شاگرد بودایی و مفاهیم آیین بودا را به تصویر در می‌آورد. 🔶 از منظر فیلم «۲۰۱۲» برترین مکتب، آیین بودا است. در داستان فیلم، اتفاقات فراوان طبیعی و آخرالزمانی رخ می‌دهد. هنگام وقوع بلایا همه‌ی ادیان و انسان‌ها در هیاهو هستند و آرامش تنها در شخصیت راهب بودایی دیده می‌شود. او در آخرین لحظات زندگی، هنگامی که سونامی بسیار بزرگی به سمت او می‌آید، بدون هراس، آخرین وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهد و ناقوس آخرالزمان را به صدا در می‌آورد. 🔷 پوستر اصلی فیلم، همین صحنه را به صورت یکی از مهم‌ترین بخش‌های فیلم به نمایش کشیده است. هم‌چنین راهب بودایی نوه‌ی خود را برای نسل‌های آینده به کشتی نجات‌یافتگان می‌فرستد تا نماینده‌ی بودیسم در آینده‌ی بشر باشد. 🔶 در مجموعه‌ی فیلم‌های «ماتریکس» و انیمیشن «انیماتریکس» آیین بودا نقش اساسی در روند داستان دارد. برای نمونه در انیمیشن، هنگام جنگ انسان‌ها و ماشین‌ها راهب‌های بودایی برای سربازان دعا می‌خوانند، منجی فیلم و کسانی که او را همراهی می‌کنند از هنر‌های رزمیِ شرقی استفاده می‌کنند و همواره لباس‌هایی شبیه بودائیان دارد. 🔷 منجی برای حل مشکلاتش به پیش‌گویی مراجعه می‌کند که بچه‌های نزد او لباس‌ بودایی پوشیده‌اند و آموزه‌های بودا سخن می‌گویند. کارگردانان این مجموعه در مصاحبه‌ای به تأثیر پذیری از آیین بودا تصریح کرده‌اند. 🔶 فیلم «لبه‌ی تیغ» فردی را از غرب به تصویر می‌کشد که دچار مشکلات روحی فراوان است و سؤالات بی‌پاسخی درباره‌ی زندگی و هستی دارد. او برای حل مشکلات و رسیدن به پاسخ سؤال‌هایش، سفری طولانی را آغاز می‌کند تا درنهایت آنچه می‌خواهد در آیین بودا می‌یابد. 🔷 فیلم «معبد شائولین» برخی آموزه‌های بودا و سلوک عملی بودایی را در معبد شائولین نشان می‌دهد. در فیلم «زن دیگر» هم پسربچه‌ای میان ادیان مختلف بررسی می‌کند و آیین بودا را برترینِ آن‌ها می‌یابد.[1] ♦️ پس از ذکر نمونه‌ها نیاز است نگاهی به این آیین داشته باشیم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سینمای غرب مروج آئین بودا ☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ 🔻 آموزه‌های آیین بودا با چالش‌ها و اشکالات مهمی به شرح زیر روبرو است: 1️⃣ بودا با صراحت تمام هرگونه تفکر غامض و پیچیده‌ی فلسفی را نفی می‌کند و فلسفه را راه نجات بشر نمی‌داند. الهیات و فلسفه نزد بودا جایگاهی ندارد. 🔶 در عوض بودا مدعی است که فقط در پی درد و رنج بشر است و می‌خواهد نیازهای انسان را بازشناسی کند و آلام او را کاهش دهد. با نگاهی به تاریخ می‌بینیم که افرادی در دوره‌های مختلف زمانی، فلسفه یا متافیزیک را نفی کرده‌اند؛ ولی در نهایت، نظامی فلسفی ایجاد کرده‌اند. چند پرسش جدی در این باره مطرح است که آیا مکتب بودا درباره‌ی جهان، بینشی خاص دارد❓ 🔷 آیا درباره‌ی انسان و آینده او نگرشی خاص دارد❓و سؤالاتی از این قبیل که اگر جواب آن‌ها منفی باشد نمی‌تواند ادعا کند که می‌خواهد رنج و آلام بشری را کاهش دهد و نمی‌تواند چیزی به عنوان راهی برای وصول به نیروانه یا قوانینی همچون «سمساره» یا «کرمه» ارائه دهد؛ چرا که تمام این‌ها متضمن و مستلزم جهان‌بینی، انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی خاصی است که این مجموعه چیزی جز نظام فلسفی و تفکر الهیاتی نیست. 2️⃣ بودا با این تصور که انسان، آزاد است و می‌تواند آینده‌ی خود را هرگونه که می‌خواهد بنا کند، تقدیر جهان را منتفی می‎داند. این عقیده، ریشه در عدم اعتقاد او به ادیان و خدای ابراهیمی دارد. وی در این مسئله جانب انسان را می‌گیرد و با دیدی کاملاً اومانیستی، نقش خدا را در تدبیر جهان نادیده می‌پندارد. 3️⃣ مهم‌ترین بخش تعالیم اخلاقی عرفانی بودا چهار حقیقت جلیل است که محور آن رنج بشری است. او با اصالت بخشی به درد و رنج، راه‌کارهایی ارائه می‌دهد. او مهم‌ترین خصوصیت انسان را، در رنج بودن، می‎داند. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که آیا انسان هیچ خصیصه‌ای دیگر ندارد و فقط در رنج خلاصه می‌شود ⁉️ 4️⃣ بودا از یک سو خودیت را منفی می‌کند و از سوی دیگر مدافع تناسخ است. لازمه‌ی پذیرش تناسخ، اعتقاد به وجود خود است؛ چرا که اگر روح از کالبدی جدا و به کالبدی دیگر منتقل شود و این امر دائماً در جریان باشد، مستلزم آن است که خودیت انسان باقی باشد. 5️⃣ در نظام بودایی جایی برای خدا و اعتقاد به او وجود ندارد و بودیسم یک نظام سکولار است. 6️⃣ در میان نمونه‌های یاد شده اشاره‌ای به «دالایی لاما» هم شد. در مکتب او علاوه بر پنج نکته یاد شده می‌توان گرایش به رسیدن به آرامش و شادی کاذب و بی‌هدف، پلورالیسم و پراگماتیسم امریکایی را نیز مشاهده کرد.[2] 🔻 پی‌نوشت: [1] . جواد امین‌خندقی، دین و سینما، آموزه‌های اخلاقی و ارزشی، قم: نشر ولاء، ۱۳۹۱، ص ۱۶۰. [2] . فعالی، محمد‌تقی، آفتاب و سایه‌ها، تهران: نشر عابد، ۱۳۹۰، صص ۱۹۸ _ ۲۰۰. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اسطرلاب کروی ایرانی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
روش عجیبِ « شکنجه بامبو » در ژاپن 🎋🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2