تخریب حرم امام حسین (علیه السلام) توسط فرقه ضاله وهابیت 🔻
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ جنایت، قتل و خونریزی از ضروریات فرقه ضالهی وهابیت است.
🔷 قتل و غارت بهصورت عجیبی با سیاست وهابیت آمیخته شده است.
🔶 این مطلب را کتب تاریخی وهابیت ثابت میکند.[1]
♦️ وهابیت با شعار توحید، که گوش جهانیان از شنیدن آن کر شده است، همه مسلمانان را مشرک و کافر خطاب میکنند و جنگ بر علیه آنان را جایز میداند.[2]
♦️ به شیعه و سنی رحم نمیکند، و اسلام برایش مطرح نیست، بلکه از دین بهعنوان حربهای برای پیشبرد، منافع سیاسیش استفاده میکند.[3]
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
تخریب حرم امام حسین (علیه السلام) توسط فرقه ضاله وهابیت 🔻
قسمت (پایانی) 2️⃣
♦️ وهابیون، با نام دین، سر از تن مسلمانان جدا کردند. جنایاتی که امروزه توسط داعش و گروههای تروریستی در حال تکرار است.
🔷 جنایات وهابیت در سال 1216 هجری قمری ، همان سالی که لشکر شیطانی آل سعود، برای قتل و غارت مسلمانان و تخریب حرم مقدس فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بهسوی کربلا، شهر عشق و بلاء حملهور شد.
🔶 هنگامیکه سپاهیان آل سعود در ذی قعده سال 1216 قمری، به شهر کربلا وارد شدند، دیوارها را تخریب کردند، به زن و مرد حمله بردند و نزدیک به دو هزار مرد را به قتل رساندند. و هر فردی را که در خانه و بازار یافتند، کشتند.
🔷 سپس به مقبره امام حسین (علیه السلام) تجاوز کرده و آن را تخریب کردند، و هر چیز قیمتی را به تاراج بردند. جواهرات فراوان، پارچههایی که با زمرّد و یاقوت تزیین شده بود، را به غارت بردند.
🔶 سپس هر آنچه که در شهر یافت میشد، از اموال، سلاح، لباس، فرش، طلا، نقره و کتابهای ارزشمند را به تاراج بردند.
🔷 آنان همه این جنایات را در یک نصف روز انجام دادند، از صبح زود تا هنگام ظهر و سپس همه این اموال را از شهر خارج کردند.[4]
♦️ آیا به چنین انسانهایی، میتوان نام مسلمان اطلاق کرد!
🔷 آیا تخریب حرم فرزند رسول الله (صلی الله علیه و آله) و کشتار مسلمانانی که به وحدانیت خداوند، شهادت میدهند، بهخاطر خدا صورت گرفت، یا بهخاطر دنیا و پول و ثروت مادی! قضاوت با شما!
🔻پینوشت:
[1]. وهابی ها دو کتاب تاریخی دارند، که برایشان بسیار ارزشمند است یکی کتاب تاریخ نجد ابن غنام است و دیگری کتاب تاریخ نجد ابن بشر. جنایات وهابیت در کربلاء در این مقاله به نقل از تاریخ ابن بشر است.
[2]. ر.ک: الگار حامد، وهابیگری، ترجمه احمد نمایی، مقدمه مترجم، مشهد، بنیاد پژوهش های اسلامی، 1387، ص34.
[3]. ایدئولوژی آل سعود.
[4]. عثمان بن عبدالله بن بشر، تاریخ نجد، تحقیق: عبدالرحمن بن عبدالطیف بن عبدالله آل شیخ، مطبوعات داره الملک عبدالعزیز، الطبعه الرابعه، الریاض، 1402ق، ص257-258.
#فرقه_ضاله_وهابیت
#فرقه_های_ضاله
#فرقه_سازی_دراسلام
#مدعیان_دروغین
#پرستش_جن_شیطان
#بدعت_در_دین
#اربعین
#کربلا
#فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رکورد سرعت اتصال به اینترنت شکسته شد 🌐🔺
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیاده روی کاتولیک های کاستاریکا به سمت معبد مقدس «باسیلیکا» ✝️🔺
#تحریف_مسیحیت
#پرستش_انسان
#مسیحیت_تبشیری
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا پیاده به کربلا میرویم⁉️🔺
#اربعین
#کربلا
#الحسین_یجمعنا
#حب_الحسین_یجمعنا
#فرقه_های_عجیب
#ما_ملت_امام_حسینیم
#امام_حسین
#حب_الحسین
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara
🎥 مستند: «اربعین» ساخته ي ناصر تقوايي سال ١٣٤٩بوشهر🔺
قسمت (سوم) 3️⃣
به تصوير كشيدن سبك عزاداري « مسجد دهدشتی های » بوشهر با صداي مرحوم بخشو در دهه ٤٠
#اربعین
#سنت_عزاداری
#آئین_عزاداری
#آئین_عزاداری_حضرت_سید_الشهدا
#ما_ملت_امام_حسینیم
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
@ferghe_mavara
السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبدِالله الْحُسَيْن (ع) 🏴
▪️ السلام ای وادی کرببلا
▪️ السلام ای سرزمین پر بلا
▪️ السلام ای جلوه گاه ذو المنن
▪️ السلام ای کشته های بی کفن...
▪️ فرا رسیدن اربعین حسینی...
▪️ بر همگان تسلیت باد....
#اربعین
#کربلا
#الحسین_یجمعنا
#حب_الحسین_یجمعنا
#امام_حسین
#حب_الحسین
#ما_ملت_امام_حسینیم
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا مراسم عاشورا و اربعین مختص به ایران است ⁉️🔺
#اربعین
#کربلا
#ما_ملت_امام_حسینیم
📝 اینجا بخوانید 🔻🔻
کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا مراسم عاشورا و اربعین مختص به ایران است ⁉️🔻
♦️ قیام جهانی امام حسین (علیه السلام) مظهر نبرد حق علیه باطل بود.
🔷 قیامی بود که هر چه زمان میگذرد، عظمت بیشتری در بین مردم جهان پیدا میکند و آموزههای آن روشن تر میشود.
🔶 امام حسین (علیه السلام) نه تنها برای بیداری مسلمانان آن منطقه قیام کردند، بلکه برای بیداری تمام مردم دنیا قیام کردند. میخواستند به مردم بفهمانند که در برابر ظلم سکوت نکنند، نکند یزیدیان زمام حکومت را به دست بگیرند و شما ساکت بنشینید.
🔻 با توجه به این موضوع، شبهه کنندهای در سخنانی که درباره اربعین مطرح کرده بود، جملاتی گفته بود (موافق نظر وهابیون) که در خور تأمل است. در این نوشتار سخنانش را مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.
1️⃣ در جمله اول گفته بود: «عاشورا و اربعين را ايرانيزه نكنيم! عاشورا با ایرانیت عجین شده، دنیا امروز کربلا و عاشورا را با ایران و ایرانیت میشناسد، نمیدانم اصرار بر ایرانی نشان دادن و ایرانی کردن محرم و عاشورا و پیوند زدن آن با تشیع چقدر از نظر تاریخی درست است.»
🔻 در نقد این سخن باید گفت که کسی عاشورا و اربعین را ایرانیزه نکرده، امروز عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای بزرگ دنیا وجود دارد.
🔷 امام حسین (علیه السلام) متعلق به یک مذهب نیست، بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان است و حتی کسانی هم که مسلمان نیستند وقتی مظلومیت و نحوه شهادت امام را در تاریخ میخوانند، ناراحت میشوند.
🔶 حتی افراد مسیحی و دیگر مذاهب به شوق زیارت امام حسین راهی کربلا میشوند.
2️⃣ جمله دوم شبهه کننده: «مشکل «ایرانیزه کردن محرم و عاشورا به کنار، چند سالی است که شاهد بهراه افتادن سنت پیاده رفتن به کربلا در اربعین شدهایم. سنتی که صداوسيمای ما هم اصرار و تبلیغات زیادی برای آن بهراه انداختهاند و تلاش میشود تا هرچه بیشتر بر تعداد زوار اربعین افزوده شود.» لازم به ذکر است که شبهه کننده در این سخنش تقریبا همصدا با وهابیت شده است، وهابیونی که پیاده روی در ایام اربعین را جزء خرافات میدانند.
🔻 در پاسخ به این جمله نکتهای قابل ذکر است و آن این است که تلاش شبهه کننده این است که سعی کند سنت پیاده روی برای اربعین را کم ارزش جلوه دهد. در حالی که در روایات ثواب عظیمی برای پیاده روی به قصد زیارت امام حسین بیان شده است.[1]
🔷 حتی علمای اهل سنت هم قائل هستند که پیاده روی به قصد زیارت امام حسین (علیه السلام) چه ثواب عظیمی دارد.[2]
3️⃣ در قسمتی دیگر از سخنان شبهه کننده آمده است که «کربلا و قیام ابا عبدالله (علیه السلام) را یک حرکت اعتراضی تشیع در مقابل ديگر مذاهب اسلامی بهشمار آوریم، جای تامل بسیاری دارد».
🔻 در نقد این کلام باید گفت: کسی قائل نیست که عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) اعتراض و توهین به دیگر مذاهب است.
🔷 عشق و عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) حتی در دیگر مذاهب اسلامی جریان دارد و همانطور که گفته شد حتی مسیحیان، اهل تسنن و دیگر مذاهب هم برای امام حسین عزاداری میکنند.
🔶 حتی آیتالله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه در مراسم عزاداری مبادا به مقدسات مذاهب دیگران توهین شود، اظهار داشت:
♦️ نتیجه این توهین ریخته شدن خون شیعیان بی گناه است؛ حتی فردی نقل میکرد گاهی برای تربیت افراد برای انجام عملیاتهای انتحاری سیدیهایی که در آن توهین شده است را پخش میکنند.[3]
🔻 پینوشت:
[1]. اولين زائر و ثواب پياده رفتن به كربلا
[2]. دیدگاه علمای اهل سنت درباره پیاده روی اربعین
[3]. رسا نیوز، کد خبر 226494
#اربعین #کربلا #مدعیان_دروغین #الحسین_یجمعنا #حب_الحسین_یجمعنا #ما_ملت_امام_حسینیم #امام_حسین #حب_الحسین #حب_الحسین_هویتنا #ما_ملت_امام_حسینیم
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مسیح آبیس یکی از بینظیرترین مجسمههای برنزی جهان است ✝️🔺
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آئین « سیاوشان » یا سوگ سیاوش در ایران باستان 🔺
#فرهنگ_عزاداری_درایران_باستان
#اربعین
#کربلا
#الحسین_یجمعنا
#حب_الحسین_یجمعنا
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
استشفاء با تربت امام حسین (علیه السلام) در منابع اهل سنت 🔺
#اربعین
#کربلا
#الحسین_یجمعنا
#ما_ملت_امام_حسینیم
#امام_حسین
#حب_الحسین
#فرقه_ضاله_وهابیت
#فرقه_های_ضاله
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
27.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara
🎥 مستند: «اربعین» ساخته ي ناصر تقوايي سال ١٣٤٩بوشهر🔺
قسمت (چهارم) 4️⃣
به تصوير كشيدن سبك عزاداري « مسجد دهدشتی های » بوشهر با صداي مرحوم بخشو در دهه ٤٠
#اربعین
#سنت_عزاداری
#آئین_عزاداری
#آئین_عزاداری_حضرت_سید_الشهدا
#ما_ملت_امام_حسینیم
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
@ferghe_mavara
السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبدِالله الْحُسَيْن (ع) 🏴
▪️ کربلایت بار دیگر منزل زینب شده
▪️ در عزای اربعینت جان او بر لب شده
▪️ او که شمع محفل شمس و قمر، وان غنچه بود
▪️ بعد از این پروانه ی هجده گل و کوکب شده
▪️ اربعین حسینی بر شما تسلیت باد.
#اربعین
#کربلا
#الحسین_یجمعنا
#حب_الحسین_یجمعنا
#امام_حسین
#حب_الحسین
#ما_ملت_امام_حسینیم
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا ورود کاروان اهلبیت(عليهم السلام) به کربلا در اولین اربعین صورت پذیرفت⁉️
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ یکی از مباحثی که مورد اختلاف علما و مورخین واقع شده است، این مسئله است که آیا اهلبیت امام حسین (علیهالسلام) در اولین اربعین وارد کربلا شدهاند یا نه⁉️
🔷 نکته مهم این است که این اختلاف تاریخی در کتب فریقین ذکر شده است و قائلین فراوانی نیز دارد.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
آیا ورود کاروان اهلبیت(عليهم السلام) به کربلا در اولین اربعین صورت پذیرفت⁉️🔻
قسمت (دوم) 2️⃣
♦️ ورود اهلبیت (علیهمالسلام) در اولین اربعین به کربلا از دو جهت مورد تردید قرار گرفته است؛ نخست از نگاه تاریخى که نظرات مخالفى در این زمینه ابراز شده و دیگر آنکه بُعد مسافت مانع تحقق چنین امرى است.
🔷 ولی از مجموع شواهد و قرائن و کلماتى که از عالمان و محقّقان ذکر شده، مىتوان ورود اهلبیت (علیهمالسلام) را در اولین اربعین به کربلا تقویت کرد.
🔻 ابتدا اقوالى که پیرامون این مسأله وجود دارد را ذکر میکنیم و بعد به دلایل نظرات موافقین و مخالفین میپردازیم.
🔷 برخی قائلند که اهلبیت (علیهمالسلام) در روز بیستم صفر سال ۶۱ به کربلا وارد شدند که همان نظر سید بن طاووس در لهوف است و ابن نما نیز به همین معتقد است.[۱]
🔶 برخی دیگر نیز معتقد شدند که روز بیستم صفر اهلبیت (علیهمالسلام) از شام وارد مدینه شدند که شیخ مفید و شیخ طوسی قائل به این نظر هستند.[۲]
🔷 قول سوم، نظر سید بن طاووس در کتاب دیگرش و نظر علامه مجلسی است که هم ورود اهلبیت (علیهمالسلام) به کربلا و هم ورودشان به مدینه را بعید میدانند.[۳]
🔶 قول چهارم آنکه کاروان اسرا قبل از رفتن به شام و به هنگام رفتن از کوفه به سوی شام، نخست به کربلا آمدهاند.[۴]
🔷 قول پنجم این است که اهلبیت ابتدا به مدینه بازگشتند و سپس در زمانی دیگر به کربلا آمدند.[۵]
🔶 قول ششم، آن است که اهلبیت امام حسین (علیهالسلام) یک سال بعد، و در روز بیستم صفر به کربلا آمدهاند.[۶]
🔻ادله نظر مخالفین ورود کاروان اسرا به کربلا در روز اربعین
🔷 عمده دلیلی که مخالفین ورود کاروان اسرا به کربلا در روز اربعین دارند، بُعد راه و طولانی بودن مسیر است.
🔶 یکی از مخالفین این نظریه مرحوم حاج شیخ عباس قمی میباشد. ایشان در منتهى الآمال در این باره مىنویسد:
🔷 «ثقات محدّثین و مورّخین متّفقند که بعد از شهادت امام حسین (علیهالسلام) عمرسعد، نخست، سرهاى شهدا را به نزد ابنزیاد روانه کرد و پس از آن، در روز دیگر اهلبیت (علیهمالسلام) را به کوفه برد.
🔶 ابنزیاد پس از زندانی کردن اهلبیت (علیهمالسلام) نامه اى به یزید نوشت که با سرها و اسیران چه کند❓یزید پاسخ داد که آنها را به شام روانه سازد و پس از آن بود که آنها را روانه شام ساخت.
🔷 همچنین از کتابهاى معتبر نقل شده است که آنها را از راه اصلى و شهرها و آبادىها عبور دادند که قریب به چهل منزل مىشود و حتّى اگر بگوییم آنها را از بیابان و مسیر غیر اصلى عبور داده باشند، نزدیک به بیست روز طول مىکشید؛ چرا که میان کوفه و شام به خطّ مستقیم یکصد و هفتاد و پنج فرسخ است و در شام هم قریب به یک ماه توقّف کردهاند.
🔶 همان گونه که سیّد بن طاووس در اقبال گفته است. بنابراین، با ملاحظه مسائل فوق، بسیار بعید است که اهلبیت(علیهمالسلام) در بیستم صفر و روز ورود جابر به کربلا، وارد کربلا شده باشند و خود سیّد در اقبال آن را بعید شمرده است .
🔷 علاوه بر آنکه بزرگان حدیث و تاریخ و سیره به این مطلب اشارهاى نکردهاند، با آنکه شایسته ذکر بود. بلکه شیخ مفید و شیخ طوسى و کفعمى گفتهاند، روز بیستم صفر آنها به مدینه آمده اند.
♦️ همچنین در کتاب مصباح الزائر از سید بن طاووس و بشارة المصطفى از عمادالدین ابوالقاسم آملى که هر دو از کتابهاى معتبرند، ماجراى ورود جابر به کربلا آمده است، ولى هرگز نامى از ورود اهلبیت (علیهمالسلام) در آن هنگام برده نشده است؛ با آنکه به حسب مقام شایسته ذکر بود».
🔻 پینوشت:
[۱]. مثیرالاحزان،ابننما، قم: موسسه امام مهدی، ص۱۰۷.
[۲]. مصباح المتهجد،شیخ طوسی،بیروت: موسسه فقه الشیعة،۱۴۱۱هـ، ص۵۴۸.
[۳]. اقبال الاعمال،سید بن طاووس،قم: دفتر تبلیغات،۱۳۷۶ش،ج۳، ص ۱۰۰.
زادالمعاد،علامه مجلسی،بیروت: موسسة الاعلمی للمطبوعات،۱۴۲۳هـ، ص۶۰۲.
[۴]. ناسخ التواریخ، سید محمد تقی سپهر،قم: دار الاسلامیة،ج۳، ص۱۷۶.
[۵]. همان.
[۶]. قمقام ذخار و صمصام تبار، فرهاد میرزا قاجار،۱۳۰۵هـ، ص۵۸۶.
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
آیا ورود کاروان اهلبیت(عليهم السلام) به کربلا در اولین اربعین صورت پذیرفت⁉️🔻
قسمت (پایانی) 3️⃣
♦️ پاسخ به نظر مخالفین
🔷 در پاسخ به این دیدگاه میتوان گفت در کتابهاى متعددى آمده است که روز ورود کاروان اسیران به شام، روز اوّل ماه صفر بوده است و زمان حضور آنان در شام، طولانی نبوده است .
🔶 زیرا نقل شده است که پس از خطبههاى حضرت زینب و امام سجّاد (علیهماالسلام) و تغییر اوضاع شام، کاروان اهلبیت (علیهمالسلام) از یزید اجازه گرفتند که در شام عزادارى کنند و طبق گفته طبری آنها به مدت سه روز مجلس عزا بپا داشتند.
🔷 تا آنکه به یزید گفته شد، مصلحت نیست اهلبیت امام حسین (علیهالسلام) را در این شهر نگه دارید؛ آنها را مهیاى سفر حجاز کن؛ و او نیز چنین کرد.[۷]
🔶 در نتیجه اگر از روز ورود آنها به شام در اول صفر و ماندن حداکثر هفت روز را بپذیریم، باید اهلبیت (علیهمالسلام) را دوازده روز مانده به بیستم صفر از شام حرکت داده باشند.
🔷 و این مدتِ زمانى، براى رسیدن کاروان از شام به کربلا کافى است چرا که شواهدی نیز وجود دارد که میتوان در این مدت مسیر شام تا کربلا را پیمود:
♦️ جناب سید بن طاووس با آنکه در اقبال ورود کاروان اهلبیت (علیهمالسلام) را در اربعین به کربلا بعید مىداند، ولى مىنویسد: «رفت و برگشت از کوفه به شام بیست روز طول مىکشد».[۸]
🔷 در تاریخ آمده است آنگاه که مروان بن حکم، سردار سپاهش به نام عامر بن ربیعه را با یکصد هزار لشکر از شام براى جنگ با مختار اعزام کرد، آنها در مدت ده روز به کوفه رسیدند.[۹]
🔻 ادله موافقین ورود کاروان اسرا در اربعین (اول) به کربلا
🔷 به چند دلیل، امکان ورود اهلبیت امام (علیهالسلام) را در اربعین اول به کربلا را نمىتوان به کلّى انکار کرد که مهمترین آنها را ذکر میکنیم:
🔶 مهمترین دلیل، تصریح مورّخانى قبل از سید بن طاووس است. جستجوى تاریخى نشان مىدهد، پیش از آن بزرگوار و یا معاصر با وى دیگران نیز این مطلب را ابراز داشتهاند، که در اینجا به برخى از آنان اشاره مىکنیم:
♦️ ابوریحان بیرونى (متوفاى ۴۴۰ ق) در الآثار الباقیه مىنویسد: «در بیستم ماه صفر بعد از خروج اهلبیت از شام، سرهاى مبارک شهدا به کربلا آورده شد و کنار بدنها دفن گردید که این سرها توسط امام سجاد (علیهالسلام) به کربلا آورده شد».[۱۰]
🔷 صاحب کتاب اعیان الشیعة به نقل از عمادالدین طبرى آملى در کتابش به این مطلب تصریح کرده است؛ وى در این کتاب پس از نقل ماجراى زیارت جابر و عطیه آورده است: «در این میان جمعیتى را دیدند از مسیر شام به کربلا نزدیک مىشود.
🔶 جابر به عطیه گفت: برو ببین اینها چه کسانى هستند؟ عطیه رفت و برگشت و به جابر گفت: اى جابر، برخیز و از حرم رسول خدا (صلی اللَّه علیه و آله و سلم) استقبال کن؛ چرا که حضرت زینالعابدین (علیهالسلام) به همراه عمهها و خواهرانش مىآیند.
🔷 جابر برخاست و با سروپاى برهنه به استقبال آن کاروان شتافت؛ وقتى که به امام زینالعابدین (علیه السلام) نزدیک شد، امام به او فرمود: «أَنَتَ جابرٌ❓پاسخ داد: آرى، امام فرمود:
♦️ یا جابِرُ هیهُنا وَاللَّهِ قُتِلَتْ رِجالُنا، وَذُبِحَتْ أَطْفالُنا، وَسُبِیَتْ نِساؤُنا، وَحُرِّقَتْ خِیامُنا[۱۱] اى جابر به خدا سوگند! اینجا مردان ما کشته شدند، اطفال ما سربریده شد، زنان ما اسیر گردیده و خیمههاى ما سوزانده شد».
🔷 بنابراین، مطابق نقلها، ورود اهلبیت (علیهمالسلام) در اربعین اوّل به کربلا بعید به نظر نمىرسد و از مجموع شواهد و قرائن و کلماتى که از عالمان و محقّقان ذکر شد، مىتوان ورود اهلبیت (علیهمالسلام) را در روز اربعین به کربلا تقویت کرد.
♦️ و می شود سخنان آنان که معتقدند کاروان اهلبیت (علیهمالسلام) با جابر و همراهانش در کربلا ملاقات کردند و به عزادارى پرداختند، پذیرفت.
🔻 پینوشت:
[۷]. تاریخ طبری، محمد بن جریر طبری،بیروت: دار الکتب، ج۴، ص۳۵۳.
[۸]. اقبال الاعمال،سید بن طاووس،قم: دقتر تبلیغات،۱۳۷۶ش،ج۳، ص ۱۰۱.
[۹]. مقالهای پیرامون اربعین، ص۲۱.
[۱۰]. آثار الباقیة، ابوریحان بیرونی،تهران: امیر کبیر،ص۳۳۱.
[۱۱]. اعیان الشیعة, سید محسن امین،بیروت: دار التعارف،۱۴۲۱هـ، ج۴، ص۴۷.
#اربعین
#کربلا
#الحسین_یجمعنا
#حب_الحسین_یجمعنا
#امام_حسین
#حب_الحسین
#ما_ملت_امام_حسینیم
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
حلقه های پریان 🔺
#ماوراء
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سفر بی بازگشت کشتی هوایی بریتانیایی 🔺
#عجیب_غریب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
امام حسین علیه السلام در اندیشه مسیحیت ✝️🔻
#اربعین
#کربلا
#امام_حسین
#مسیحیت
#ما_ملت_امام_حسینیم
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara
🎥 مستند: «اربعین» ساخته ي ناصر تقوايي سال ١٣٤٩بوشهر🔺
قسمت (پایانی) 5️⃣
به تصوير كشيدن سبك عزاداري « مسجد دهدشتی های » بوشهر با صداي مرحوم بخشو در دهه ٤٠
#اربعین
#سنت_عزاداری
#آئین_عزاداری
#آئین_عزاداری_حضرت_سید_الشهدا
#ما_ملت_امام_حسینیم
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
غایت مسیر عرفانی شمنیسم ، وهم و خیال است 🔻
قسمت (اول) 1️⃣
♦️ انسان در صورت بدوی تحریف ادیان بهطور سنتی به یک رشته قدرتهای طبیعی و فوق طبیعی اعتقاد داشتند؛ نیرویی که از طریق جنیان، ارواح و خدایان (ربالانواع) در طبیعت اعمال میشود.
🔷 البته بسیاری از این افراد معتقد بودند که خدای برتری نیز وجود دارد که در آسمانها بوده و با این واسطه تماس خود را با عالم برقرار میکند.
♦️ این مردمان، زمین را مادر خود پنداشته و بسیاری از حوادث و وقایع طبیعی را دارای اهمیت معنوی قلمداد میکنند.[1]
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادامه دارد....🔻🔻
غایت مسیر عرفانی شمنیسم ، وهم و خیال است 🔻
قسمت (پایانی) 2️⃣
♦️ یکی از آن نحلهها شمنیسمها هستند ؛ شمن کسی است که قدرت جادویی دارد و میتواند با نیروهای مؤثر بر طبیعت ارتباط برقرار کند و در مداوای بیماران، رفع مشکلات قوم خود، طلب روزی و افزایش برکت، آن نیروها را به کار گیرد.[2]
🔷 این مکتب میکوشد با ایجاد تغییر در شالودههای عادی احساس و ادراک، جهان را به گونهای دیگر ببیند و از نیروهای پنهان در طبیعت به نفع خود و قبیله استفاده کند.
🔶 نیروهای فوق طبیعی و به بیان دقیقتر، پنهان در طبیعت یا نافذ بر آن به صورت رؤیاهای موهوم برای شمن نمودار میشود. این رؤیاها، معمولا مطابق با اسطورههای قبیلهای است که شمن به آنها باور داشته، روی آنها فکر میکند و متمرکز میشود.
🔷 حتی هواداران پر و پا قرص شمنیسم در میان مردمشناسان، روانشناسان و محققانی، نظیر هرمانس کاستاندا مشاهدات شمنیستی را موهوم میدانند.[3]
🔶 غایت سلوک معنوی شمن، متحد شدن، ادراک نیروی طبیعت در حال محو و البته برجا بودن است که با دیدن رؤیا همراه است و با استفاده از مواد توهمزا، موسیقی، آواز و رقص تند و یکنواخت صورت میگیرد.
🔷 از اواخر قرن نوزدهم استفاده از مواد توهمزا در میان شمنیستها (به ویژه بومیان آمریکا) برای دستیابی به بصیرت بسیار رایجشده است.[4]
🔶 در اواخر قرن بیستم نیز جوانان غربی (که از قفس آهنین تمدن مادی به تنگ آمدهاند) با روی آوری به این شیوههای غیرعادی، برای تخلیه روانی و معنوی خود جریانهایی مثل «هوی متال» را پدید آوردهاند.
🔷 آنان در برنامههای خود با استفاده از مواد مخدر، رقص و موسیقی تند، طول موج تشعشعات مغزی خود را چنان مغشوش کرده، از خود بیخود میشوند که رفتارشان از کنترل خارج میشود.
🔶 برخی از این فرقهها (مثل گانزان رزز) حتی به خوردن مدفوع در مجالس رقص میپردازند.انسان در این وضعیت مغزی به چه کمالی میرسد؟
🔷 آفتی که در شمنیسم وجود داشت، این بود که ممکن است کسی مورد هجوم ارواح شریر قرار گیرد و بتواند بر نیروی آنها بدون کمک نیروهای خیر مسلط شود. آنگاه او به جادوی سیاه خواهد رسید و هرجنایت و شرارتی از او ممکن است؛ چنانکه دون خوان میگوید: استاد من جادوی سیاه داشت.
🔶 امروزه همین باورها منشأ پیدایش گروههایی از جوانان (به ویژه در آمریکا) شده است که خود را شیطانپرست معرفی و بهراستی در ظاهر و رفتار و کنسرتهایشان شیطان را مجسم کردهاند.
🔷 در بهترین صورت، شمنیسم برتری انسان را بر سایر موجودات و حیوانات انکار میکند؛ حتی تشرف به القاب حیوانی، نظیر خرس بزرگ، گوزن سیاه، سگ زرد و... ویژه شمنها و براساس رؤیاهایی استکه هنگام اتحاد با نیروهای پنهانی طبیعت مشاهده میکنند.
🔶 در نهایت همۀ این کوششها برای درمان بیماریها و حفظ قبیله از هجوم و بدخواهی ارواح شریر و شیاطین است.
♦️ پرواضح است که غایت مسیر عرفانی شمنیسم، وهم در وهم بوده و معطوف به اتحاد، فنا، شهود نیروی پنهان طبیعت و صورتهای موهوم منسوب به آن است.
🔻پینوشت:
[1]. جهان مذهبی ادیان در جوامع امروز، جمعی از نویسندگان، ترجمه عبدالرحیم گواهی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ج1، ص 43.
[2]. عرفان، آشتیانی، جلال الدین، شرکت سهامی انتشارات، تهران، 1376، ص 17.
[3]. همان، ص 197.
[4]. جهان مذهبی ادیان در جوامع امروز، جمعی از نویسندگان، ترجمه عبدالرحیم گواهی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ج1، ص 78.
#شمنیسم #خدا_نا_باوری #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #خلسه_نشئگی_توهم #استغراق_فنا #جادو #جادوگری #سحر_جادو #احضار_ارواح #ارواح_جن #ادیان_پاگانیستی #جاهلیت #انسان_محوری #اومانیسم #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #پرستش_جن_شیطان #بت_پرستی #پرستش_حیوانات #تناسخ #فرقه_های_عجیب
به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید
🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2