eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: نهم) 9️⃣ ♦️ ویلیام هرشل(۱۷۳۸-۱۸۲۲، Herschel) که کاشف اورانوس و قمرهایش و قمرهای ذحل است، نیز مسکونی بودن ماه برایش قطعی است و همانند اسحاق نیوتن معتقد است که درون خورشید نیز حیات هوشمند وجود دارد! از نظر این دو دمای درون خورشید سرد و معتدل است. 🔷 هرشل می گوید: «به نظر می رسد خورشید چیزی بیشتر از یک سیاره برجسته، بزرگ و درخشان نباشد . . . همانند سایر دنیاهای منظومه شمسی است . . . ما را به سمتی سوق می دهد که فکر کنیم مسکونی است . . . با موجوداتی دارای اورگانیزم های تطبیق یافته با شرایط خاص چنان دنیایی.» 🔶 در رصدهایی که از مریخ داشته است به این نتیجه رسید که نقاط روشن در قطب های مریخ قطعات یخ است، نقطه های تیره دریاست و نواحی زرد رنگ روشن هم دشت های بیابانی است. از نظر هرشل احتمالاً شرایط مریخیان باید از بسیاری جهات مشابه ما باشد. 🔷 سیاستمدارانی مانند جان آدامز(۱۷۳۵-۱۸۲۶،Adams) نیز مدافع چندگانه گرایی بودند. آدامز با هرشل انگلیسی در تماس بوده و می گوید: « اخترشناسان به ما خواهند گفت . . . نه تنها سیارات و اقمار منظومه شمسی، بلکه تمام دنیای در گردش به دور ستارگان ثابت مسکونی هستند . . . ». 🔶 توماس جفرسون رئیس جمهور آمریکا بعد از آدامز نیز حامی چندگانه گرایی بود. در کتاب خانه شخصی وی کتاب های دی فونتیل و هویگنز مشاهده شده است. 🔷 لالاند(۱۷۳۲-۱۸۰۷، Lalande) یهود فرانسوی در سال ۱۷۹۲ بر آن است تا چندگانه گرایی را با مسیحیت آشتی دهد چون معتقد است که عظمت خداوندی با حضور حیات در سایر سیاره ها افزایش می یابد: 🔶 «اگر اعمال او نشان دهنده قدرت اوست، آیا مخلوقی را توان ارائه ایده ای باعظمت تر و والاتر است❓ما هزاران ستاره را با چشم غیر مسلح می بینیم، یک تلسکوپ معمولی تعداد بیشتر از این تعداد را در یک محدوده از آسمان نشان می دهد . . . از پشت تلسکوپ انبوهی از دنیاهای جدید بی نهایت بزرگ تر دیده می شود». 🔷 روح استدلال لالاند همان بحثی است که نهایتاً منجر به ارائه معادله فرانک دریک در دهه ۱۹۶۰ گردید. اما لالاند در نهایت منکر وجود خدا گشته و با بی اعتقادی دار فانی را وداع می گوید. 🔶 در سال ۱۷۸۳، با اختراع بالن آشکار می گردد که انسان قادر نیست در ارتفاعات بدون تجهیزات تنفس مصنوعی زنده بماند. از این دوران به بعد بشر به این نتیجه می رسد که سفر به ماه به این سادگی ها ممکن نیست. اما چه کسی را یارای بستن بال پرواز آمال و تخیل بشری است. 🔷 دیوید بروستر(۱۷۸۱-۱۸۶۸، Brewster) فیزیکدان اسکاتلندی، شاخه ی مصالحه ناپذیری از چندگانه گرایی را طراحی نمود تا جلال کیهان خداوندی را نشان دهد. 🔶 وی می گوید که هر ستاره برای خودش منظومه ای دارد درست مثل منظومه شمسی، تمامی سیاره های هر منظومه مسکونی است، حتی خورشید و ماه آن. 🔷 اما در این میان متفکرینی هم بودند که ابتدا معتقد به چندگانه گرایی بوده اند اما چرخش ایدئولوژی داشته اند و در نهایت آن را رد نموده اند. ویلیام هیول(۱۷۹۴-۱۸۶۶، Whewell) از این دسته است. 🔶 این فیلسوف انگلیسی در سال ۱۸۲۷ می گوید: «زمین . . . یکی از بین چندین دنیاست . . . با شباهت هایی بینشان که حاکی است . . . از [آن که آنها نیز مسکونی باشند با] انبوه مردم . . . موجودات . . .». 🔷 یا در کتاب اخترشناسی و فیزیک عمومی(۱۸۳۳) بیان می دارد: «[ستاره ها] . . . ممکن است دارای سیاره هایی باشند که حولشان در گردشند و این ها ممکن است میزبان گیاهان و حیوانات و حیات هوشمند باشند. بنابرین امکان دارد که ما دنیاهایی در هستی داشته باشیم در حالی که هیچ کس نمی تواند تعدادشان را بشمارد و یا تنوع آن ها را برآورد نماید». 🔶 اما هیول در دهه ۱۸۵۰ چشم بصیرت خود را باز نموده و با به چالش کشیدن تمامی تصورات بی پشتوانه چندگانه گرایان، منکر چندگانه گرایی گشت. در دست نوشته ای به نام اخترشناسی و مذهب می گوید: ♦️ «خداوند در تاریخ انسانی به روش خاصی و دلایل شخصی دخالت مستقیم دارد». چنین رویه ای از سوی هیول باعث اختلال موقت در روند رشد مسئله حیات فرازمینی و هوشمند گردید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: دهم) 🔟 ♦️ ژول ورن فرانسوی در کتاب از زمین به ماه(۱۸۶۵)- From the Earth to the Moonو دنباله های آن از سفر سه مرد و دو سگ به ماه می نویسد که با کپسولی مخصوص انجام می گیرد. 🔷 مصداق این داستان یک سده بعد، ماموریت آپولو ۸ و آپولو ۱۱ در دهه ۱۹۶۰ است. 🔶 در تمام این دوران به دلیل عدم دسترسی به داده های علمی دست اول، بحث درباب چندگانه گرایی بیشتر ریشه فلسفی و دینی دارد و در یک جمع بندی منصفانه باید گفت که به تخیلاتی کودکانه می ماند. 🔷 اما با گسترش این تفکر در میان جوامع بشری، علاوه بر فلاسفه و الهیون، اخترشناسان و زیست شناسان نیز در این زمینه به بررسی و ابراز نظر پرداختند. 🔶 پروکتور(۱۸۳۷-۱۸۸۸، Proctor) اخترشناس انگلیسی، یک از تاثیرگذارترین مفسرین در عرصه حیات سایر دنیاها در دوران خود محسوب می گردد که فقط فلاماریون توانست از او پیشی گیرد. 🔷 پروکتور به خاطر ورشکستگی بانکی که در آن سهم داشت، از لحاظ مالی ناتوان گردید و برای بگذران زندگی قلم می زد. در نظر پروکتور اصل بر این است که هر سیاره مسکونی است مگر این که خلاف آن اثبات شود. اما وی در تلاش بوده که با تکیه بر یافته های دانشمندان تا آن زمان داستان بنگارد. 🔶 برای مثال بر مبنای کارهای هرشل می گوید: «ما تشخیص داده ایم که در مریخ شرایط حاکم بر زمین ما حکم فرماست، زمین و آب، کوه و دشت، ابری و آفتابی، باران و یخ، برف، رودخانه و دریاچه، اقیانوس و باد، اما بدون اعتقاد به وجود اشکالی از حیات، آیا تمام این ها عبث نیستند❓ . . .» 🔷 فلاماریون(۱۸۴۲-۱۹۲۵، Flammarion)، اخترشناس فرانسوی، یکی از اصلی ترین طرفداران چندگانه گرایی در نیمه دوم قرن نوزدهم است. اولین کتابش با نام چندگانه گرایی دنیاهای مسکونی(۱۸۶۲)-Sur la Pluralité des Mondes habités با موفقیت شایانی روبه رو گردید به گونه ای که در بیست سال اول، ۳۳ بار تجدید چاپ شد. 🔶 فلاماریون و روزنی(۱۸۵۶-۱۹۴۰، Rosny) از اولین کسانی هستند که اذعان داشته اند حیات خارج از زمین کاملاً بیگانه است و نباید آن را دگرگونی آفریده های زمینی دانست. 🔷 روزنی تحت تاثیر افکار لامارک درباب حیات بیگانه بوده و در اثرش با نام گونه ها(۱۸۸۷)- Les xipéhuzبرای اولین بار است که از ورود موجودات ترسناک بیگانه ای به زمین در دوران ماقبل تاریخ بحث می شود. 🔶 پس از سفر لوسیان در قرن دوم میلادی به ماه ، آریوستو در سال ۱۵۳۲، کپلر در سال ۱۶۳۴، گادوین در سال ۱۶۳۸، ویلکینز در سال ۱۶۴۰، دی برگراک به سال ۱۶۵۶، ژول ورن ۱۸۶۵ و سفرهای سوئدنبرگ در سال های ۱۷۴۳- ۱۷۴۵ به ناهید و بهرام، اکنون روزنی(۱۸۸۷) از سفر موجوداتی ترسناکی به زمین در دوران ماقبل تاریخ سخن می راند. 🔷 سال ۱۸۸۷ و ۱۸۸۸را به خاطر باید سپرد چون موعد برگشتن ورق فرارسیده است. روزنی همچنین در دو اثر بعدیش نیز از گونه های حیات عجیب و غریب صحبت می نماید. 🔶 او در دو کتاب « کشتیرانان بی نهایت » و «فضانوردان » از سفر انسان هایی به سیاره مریخ صحبت می نماید که در آنجا با زنانی مریخی شش چشم، سه پا، نجیب و صلح طلب روبه رو می شوند . . . 🔷 فلاماریون نیز نشان می دهد که تمام شرایط حیات حداقل در تعدادی از سیارات هستی مهیاست و حتی ممکن است که مطلوب تر از شرایط زمین باشد. 🔶 استدلالات وی و مشاهدات آن زمان باعث گردید تا بعضی از علاقمندان اعلام نمایند که حیات هوشمند باید در دنیایی غیر از زمین نیز وجود داشته باشد. 🔷 در کتاب چندگانه گرایی دنیاهای مسکونی نوشته فلاماریون می خوانیم:«به نظر می رسد در چشمان نویسندگانی که درباب آن موضوع قلم می زنند، زمین قسمتی از هستی است و ساکنان زمین نوعی از سکنه های آسمانی هستند. ♦️ اما از آنجا که ماهیت دیگر سیارات واقعاً متنوع است، به احتمال زیاد باید محیط اطرافشان و شرایط حیات در آنها متفاوت باشد، لذا نباید به سهولت پذیرفت که شرایط حاکم بر خلقت آفریده ها در سایر سیارات مشابه زمین است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش اول (قسمت: پایانی) 1️⃣1️⃣ ♦️ اشخاصی که درباره حیات فرازمینی مطلب نگاشته اند، مقید به این تفکر بوده اند که حیات فرازمینی نیز از شرایط حیات زمینی برخوردار است، پس در اشتباهند.» 🔷 فلاماریون در سال ۱۸۹۲ می گوید: « احتمال حضور زندگی نژادی قدیمی تر بر روی مریخ زیاد است . . . نوسانات قابل توجه در شبکه مسیرهای آب گواهی است بر زندگی پویا در این سیاره . . . از آنجا که قدمت مریخ بیش از زمین است، امیدوارم مریخیان عاقل تر و پیشرفته تر باشند». 🔶 وی هم چنین در معروف ترین اثرش با نام اخترشناسی عمومی(۱۸۹۴) یک فصل را به حیات بر روی کره ماه اختصاص می دهد و در فصل حیات مریخ می گوید: «تقریباً مشابه زمین [با] آب، هوا . . . بارش های رگبار، جویبار، چشمه . . . آنجا مطمئناً محیطی با اختلاف جزئی نسبت به محل سکونت ماست.» 🔻 فلاماریون با سبک علمی –رومانتیک شروع نمود و زمانی که دست از نوشتن می کشید سبکش به رمان علمی تغییر یافته بود. نتیجه تفکرات فلاماریون در سه قانون خلاصه می شود: 1️⃣ نیروهای متنوعی که در آغاز سیر تکامل فعال بوده اند، باعث تولد گونه های متنوعی از موجودات در دنیاهای مختلف، به صورت ارگانیک یا غیر ارگانیک شده اند. 2️⃣ موجودات دارای روح از ابتدا مطابق اشکال ارگانیکی هم سو با حالت فیزیولوژیکی هر یک از سیارات به وجود آمده اند. 3️⃣ نوع مردم دنیاهای دیگر متفاوت از مردم دنیای ماست، هم در سازمان داخلی و هم در شکل ظاهری. 🔶 معاصر با فلاماریون فرانسوی، جرج هربرت ولز(۱۸۶۶-۱۹۴۶، Wells) انگلیسی است که به شدت تحت تاثیر داروینیست معروف توماس هاکسلی است. وی طی دهه ۱۸۸۷-۱۸۹۶ با مقالات متعددی به دیدگاه اشرف مخلوقات بودن انسان می تازد. 🔷 در عرصه حیات فرازمینی نیز آثاری برجای می گذارد که به موفقیت های قابل قبولی دست می یابد. در این زمینه اولین بار بر منبای مشاهدات ژاوله از روشنایی لبه جنوبی مریخ، مقاله ای به نام «هوش بر روی ماه- Intelligence on Mars» را نگاشت که در آن اظهار داشته بود روشنایی مذکور تلاشی از سوی مریخیان برای ارتباط با ماست. 🔶 در مورد مریخیان می گوید:« در ظاهر و عملکرد، در عادات و ساختار باید متفاوت از آفریده های زمینی باشند . . . ». یک سال بعد در کتاب جنگ دنیاها- The War of the Worlds استعدادش در این زمینه کاملاً شکوفا می گردد. 🔷 ولز در آثار موخرش از تنوع اشکال حیات فرازمینی مثلاً حیات مبتنی بر سیلیکون در کتاب مبانی دیگر حیات یا رمان اولین مردان در ماه صحبت نموده است. البته ژولیوس اشینر را باید اولین کسی دانست که در سال ۱۸۹۱ درباره حیات مبتنی بر سیلیکون بحث نمود. ♦️ همین طور که می دانیم حیات زمینی مبتنی بر کربن است. علاوه بر ولز، نویسنده چیره دستی دیگر به نام جرج گریفیث(Griffith) نیز در بهبوهه ۱۹۰۰ آثار پرفروشی درخصوص حیات فرازمینی خلق نمود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آرشیوی از رنگ‌های بسیار نادر در دانشگاه هاروارد 🌈🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا آسمان شب در هر جهتی مانند خورشید درخشان نیست🎇🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه عاملی باعث ندیدن انحرافات و زشتی های سرکرده فرقه و یا لیدر شبه معنوی است ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش دوم (قسمت: اول) 1️⃣ 🔻از بلاواتسکی تا پاولز و برگیر 🔷 در برهه ای که روزنی و فلاماریون مشغول بیان دیدگاه های خود درباب حیات فرازمینی در قالب داستان تخیلی یا تخیلی- علمی هستند و هنوز نوبت به امثال ولز و گریفیث نرسیده است، کتابی به شدت فلسفی توسط شخصی به نام هلنا بلاواتسکی به چاپ می رسد. 🔶 هلنا بلاواتسکی (۱۸۳۱-۱۸۹۱، Blavatsky)، بنیان گذار مکتب تئوصوفی، در معروف ترین شاهکار تئوصوفی، جلد دوم کتاب دکترین راز(۱۸۸۸)- The Secret Doctrine، به عقاید فیلسوفان یونانی در خصوص حیات در سایر سیارات اشاره نموده و از این تفکر که اجداد باستانی دانش دست اولی از حقیقت وجودی فرازمینی ها داشته اند، حمایت می نماید. 🔷 وی اظهار می دارد موجودات بی شمار ساکن کیهان ممکن است که زمین را کنترل نموده یا آن را تحت تاثیر قرار داده باشند. وی همچنین به موجودات غیرمادی که مامن آن ها کره ماه بوده و به ایجاد حیات متافیزیکی بر روی زمین یاری رسانده اند، اشاره می کند. ♦️ اما برای او هرگونه دخالت بیگانگان در تاریخ حماسی تکامل و پیشرفت معنوی مجموعه ای از آفریده های زمین که از لجن اولیه تا آریان های حاکم بر اقلیم های گمشده مانند هایپربوریا، لموریا و آتلانتس رشد نمودند، امری فرعی محسوب می گردد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش دوم (قسمت: دوم) 2️⃣ ♦️ جهان از نظر بلاواتسکی زنده ای هوشیار است که فقط منتظر است تا به بشر در عبور از هزاره ها یاری رساند. گفته های بلاواتسکی کاملاً متفاوت از جریان حاکم بر اذهان عوام و خواص غربی در آن زمان( دو دهه آخر قرن نوزدهم) است. 🔷 اگر روزنی یک سال زودتر از ورود موجوداتی انسان نما به زمین در عهد عتیق سخن گفت، اما وی یک رومان نویس است و در دنیای خیالی داستان هر چیزی اتفاق می افتد و نیاز به دلیل منطقی ندارد. 🔶 اما بلاواتسکی یک فیلسوف است و دستاویزهایی برای ادعایش دارد مثلاً سایت های عظیم سنگی باستانی از جمله تمدن منقرض شده جزیره ایستر. 🔷 بلاواتسکی به مادی بودن ساکنین سایر دنیاها اعتقادی ندارد چه رسد به این که انسان باشند یا نباشند. او برای اولین بار به صورت غیر مستقیم مدعی است که ما حاصل نبوغ ایشان هستیم. اظهاراتش به هیچ وجه بوی شوخی نمی دهد که بالعکس بسیار جدی و مصر است. 🔶 بلاواتسکی در کتاب دکترین راز جلد دوم: «اولین نسل بشر صرفاً پنداره بودند، از پدارنی که خود از متقدمین بودند، یا پیشرفته ترین وجودهایی از یک کره پایینی پیشین، پوسته آن اکنون ماه ماست. اما همین پوسته نیز کاملاً بالقوه است برای این که زمین را بوجود آورده است، این شبه ماه است که از طریق قرابت مغناطیسی خواستار شکل دهی اولین ساکنانش است، هیولاهای ماقبل انسان. 🔷 همین جا باید اضافه نمایم که کارهای بلاواتسکی گسترده تر از آن است که جهت ادای دین یا رسومات مقاله نویسی، به بردن نامی از او اکتفا شود، لذا این که وی را فقط موسس مکتب تئوصوفی بنامیم، هم در حق خودش و هم در حق بشریت امروز ظلم کرده ایم. 🔶 در قرن نوزدهم تمدن بین النهرین و مصر هنوز در حال واکاوی است ولی مدت هاست که تعالیم سری در بین النهرین فراموش شده و در مصر نیز تقریباً منزوی است. 🔷 در واقع با مبعوث شدن محمد ابن عبدالله (ص) به پیامبری و شکست های پی در پی شیطان از او، آخرین شیرازه های آیین های رازآلود در بین النهرین و حتی خاورمیانه از هم پاشیده است. 🔶 ایران ویژگی های لازم را برای ایفای این نقش محوری ندارد، در نتیجه محور جریانات الحادی به هندوستان و تبت منتقل می شود که در آنجا تا به امروز به حیات خود ادامه داده است. 🔷 بلاواتسکی که به این قضیه به خوبی واقف بود، سفرهای متناوبی به هند، تبت و حتی مصر داشته، مدتی در هند و تبت اقامت گزید، کاملاً با اعمال رمال ها و مرتاض ها آشنا شد و مدیتیشن ها و ریاضت های مذهبی- روحانی اقشار مذهبی را تحت عناوین مختلف فرا گرفت. 🔶 در بیوگرافی وی خبری از سفر به بین النهرین و یا ایران نیست، چون این نواحی در دوران حیات وی تحت تملک اسلام بوده و دوره اخیر شکوفایی فقه شیعه(قدرتمندترین و پویاترین مذهب فعلی جهان که هیچ مکتب، مذهب، کیش، آیین و تشکیلات الهی یا شیطانی را تا به حال یارای مقابله با آن نبوده و نخواهد بود) شروع شده است. 🔷 حداقل چند قرن می شود که تصوف و صوفی گری از محور توجهات در ایران خارج شده است. او حتی با متون مقدس زرتشتیان مانند وندیداد آشنایی دارد و در تلاش است تا « آیریانم وئجو –محلی که ادعا می شود طبق ترجمه های اوستا، سکونتگاه اولیه آریایی هاست» را بیابد. 🔶 شکی در آن نیست از جمله مفاهیمی که بلاواتسکی در شرق آن را دریافت، مفهوم موجود غیرمادی است، همان هایی که در ماه زندگی می کردند و بعد متافیزیکی را به انسان زمینی هدیه داده اند، موجودات برتر و بالاتری هستند و طی دوران کودکی بشریت را حفاظت کردند. 🔷 بلاواتسکی در کتاب فوق الذکر، بخش منشا انسان، از امکان حیات در دنیاهای دیگر می گوید و بحث می نماید باستانیان از موجودات روحانی پیشرفته ای مطلع بوده اند که ساکن کراتی مانند ماه و زهره بودند. ایشان از زمین بازدید داشته اند و به تکامل بشری کمک کرده اند. 🔶 آیا این تفکرات همان شیرازه فرضیه فضانوردان باستانی نیست که به اریک فون دانیکن نسبت داده اند❓ ♦️ اینها صرفاً شمه ای از بیانات بلاواتسکی در جلد دوم کتاب دکترین راز است که سال ۱۸۸۸ به طبع رسیده است(یک سال پس از طبع کتاب گونه ها اثر روزنی فرانسوی). وی در این کتاب پارادایم فکری خود در خصوص کیهان و انسان را ابراز می دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مجازات جایگزین درنمایشنامه های رو باستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
لات بت معروف عربستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش دوم (قسمت: سوم) 3️⃣ ♦️ هلنا بلاواتسکی که از طرفداران فرضیه تکامل تدریجی است، از پیشگامان فرضیه فضانوردان باستانی، تشکیلات فراماسونری و مباحث نژاد برتر و فرضیه نژاد آریایی نیز می باشد. 🔷 در یک کلام باید گفت که خلا یک نقد مفید و سازنده از این سری کتاب در ایران به شدت آشکار است و امروز بیش از هر زمانی کمبود آن احساس می شود. ترجمه دقیق کتاب مذکور حتی می تواند به درک مردم عزیز ایران از پشت پرده فرضیه نژاد آریایی نیز یاری رساند. 🔶 البته ای کاش تاثیرات تئوصوفی به اینجا ختم شود، اما چنین نشد و پس از وی، الیوت و بیزانت به توسعه دیدگاه بلاواتسکی پرداختند. تفکرات تئوصوفی تا سال ۱۹۵۳ قابل ردیابی مستقیم است برای مثال شایعه بشقاب پرنده لنگر انداخته است- Flying Saucers Have Landed اثر آدامسکی و لیزلی. 🔷 موازی با تحکیم بنیان تئوصوفی، در سال ۱۹۰۲ یعنی هفت سال پس از پیدایش سینما، ژرژ مليس با ساختن فیلم «سفر به ماه» با الهام از رمان «نخستین انسان در ماه(۱۹۰۱)» نوشته ی هربرت جورج ولز اولین گام را در راه ساخت فیلم تخیلی برداشت. شگفتا که حتی سینمای تخیلی نیز با موضوع تسخیر فضا و حیات فرازمینی آغاز به کار می کند. 🔶 در ادامه تفکرات بلاواتسکی، الیوت (۱۹۰۴، Elliot) از مریدانش در کتاب لموریای گمشده-The Lost Lemuria جهت توسعه کیهان شناسی تئوصوفی از نژادی آسمانی ساکن در زهره سخن بسیار به میان می آورد. 🔷 الیوت مدعی است که موجودات تکامل یافته سیاره زهره که به مرحله روحانیت رسیده اند، به زمین آمدند و به ساکنین لموریا هنر شهروندی آموختند و به ایشان گندم و آتش دادند(صص۳۴-۴۴ کتاب مذکور). 🔶 جالب این که سکنه زهره از نظر الیوت و سکنه ماه از نظر بلاواتسکی به عنوان فرازمینی های مادی که از منظومه ستاره ای دوری آمده اند، تصور نشده اند بلکه به شکل موجودات غیرمادی [جن] ساکن منظومه شمسی که تماسی عرفانی با آفریده های زمین داشته اند، مجسم گردیده اند. 🔷 اما این تاریخی که تا به حال ورق زدیم، ناقص است چرا که به پارادایم هستی شناسی حاکم بر دوران پیش از تمدن یونان اشاره نمی شود و از دیدگاه های فلاسفه اسلامی در خصوص چندگانه گرایی نیز اثری در دست نیست. 🔻چرا متفکرین اسلامی در خصوص حیات فرازمینی ابراز نظر نکرده اند❓ 🔷 در حالی که عهدین در زمان مبعوث شدن آخرین رسول خدا، کاملاً آکنده از تفاسیر سلیقه ای کاهنان است، قرآن بر قلب محمد(ص) نازل می شود. قرن هفتم تا دهم میلادی در خاورمیانه تلاش وافری جهت زدودن تحریفات از سوی رسول خدا و ائمه (ع) صورت می گیرد. 🔶 مباحث نحوه خلقت هستی و انسان حداقل به صورت کلی در قرآن بیان می شود و بدون شک توسط خود پیامبر و ائمه به آشکاری توضیح داده می شود و مسلمانان آخرین گروهی هستند که به واقعیت های اصیلی دست می یابند، اما یک حقیقت عمده مانع از رسیدن آنها به ما شده است و آن چیزی نیست جز طفیلی بودن عقل و بی سوادی عرب و کوته فکری اقوام همسایه در ثبت، نگهداری و انتقال آن به نسل های بعدی. ♦️بنابراین ۱۴۰۰ سال قبل در قرآن از موجوداتی تحت نام جن و ملک در کنار انس صحبت می شود و جالب این که هر دو موجود اولی غیرمادی هستند. ♦️ پس حداقل یازده قرن قبل از بلاواتسکی، الله در قرآن دوباره وجود موجوداتی هوشمند غیر از انسان را متذکر می شود. 🔷 بنابراین همین ادعای بلاواتسکی و تئوصوفیست ها مبنی بر وجود موجودات غیرمادی خود مهر تاییدی بر حقانیت قرآن است که قبل از خلقت انسان، اجنه در حال زندگی بوده اند و نامرئی هم هستند. 🔻اما براستی بلاواتسکی و پیروانش این واقعیت تحریف شده را از کجا به دست آورند❓دکتر ناصر نیکبخت به نقل از کتاب «زن ها در تاریخ اوکراین» اثر کذولیا الس، تلاش می کند به این سئوال پاسخ دهد: 🔷 «خانم هلنا احساس می کرد که وظیفه ای بر عهده دارد، اما برای دریافت ماهیت این وظیفه به هدایت و یاری یک معلم نیازمند است . . . وی در سراسر عمر وفاداریش را به این معلم حفظ کرد. ♦️ او در جلسات احضار ارواح شرکت می کرد و به رد نظریات طرفداران ارتباط با ارواح می پرداخت … در پی اثبات این نکته بود که دنیای دیگری وجود دارد ولی نه به آن صورتی که آنان باور داشتند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نگاهی به سیر تکاملی فرضیه فرازمینی های باستانی 👽🛸🔻 بخش دوم (قسمت: چهارم) 4️⃣ ♦️ در زمان های گوناگون طی فرایند تکامل بشری، انسان هایی پیدا می شده اند که با خدا یا نیروی عقلانی یا کیهانی هدایت شده اند و آنان بشریت را به سطح افکار بلند و جهان بینی دیگری سوق داده اند . . . 🔷 البته تاکنون مکانیزم الهام ناشناخته مانده است و همین الهامات باعث کشفیات و آثار برجسته ای برای جهانیان شده است.» 🔶 منظور الس از نیروی کیهانی چیست❓آیا در جلسات احضار ارواح از سوی خدا به حضار الهام می شود یا از سوی شیطان❓ 🔷 گویا کذولیا آلس و ناصر نیکبخت تعریفی جدید از الهامات خداوندی ارائه نموده اند که در جلسات احضار ارواح می توان به آن دست یافت! اما علما دین تفسیر کاملاً معکوس از این چنین الهاماتی دارند. 🔶 برای نمونه نقد زیبای مقامات حسن بصری صوفی صدر اسلام توسط سید مرتضی رضوی در کتاب کابالا و پایان تاریخش به این نتیجه می رسد که منشا چنان الهاماتی از سوی شیطان و کارگزاران اوست. 🔷 الیوت در کتاب لموریای گمشده می گوید: «طبیعتاً موقعیت هایی مانند حکمرانی، آموزگاری مذهبی و استادی هنر توسط موجودات آسمانی از زهره اشغال شده بود، مخصوصاً هنری که آنها تدریس نمودند در هنگام مراجعه به تاریخ این نژاد اخیر(بشر کنونی) به مانند یک مرجع به کمکمان می آید.» 🔶 جیسون کلاویتو (Colavito) را باید مقتدرترین کانون فعلی بررسی ریشه ی فرضیه فضانوردان باستانی در شرق و غرب دانست. جیسون قریب به ۱۰ سال است که تلاش ممتدی در واکاوی اصل فرضیه فضانوردان باستانی انجام داده و از دو جناح کسی نیست که نامش نشنیده باشد. 🔷 وی در شرحی بر کتاب تاثیر تئوصوفی بر فرضیه فضانوردان باستانی، می گوید که عمق تاثیرپذیری فرضیه فضانوردان باستانی از جنبش تئوصوفی در قرن نوزدهم و بیستم برای اکثریت قابل برآورد نیست. 🔻 در ادامه تعدادی از هواداران چندگانه گرایی در قرون مختلف آورده شده اند. 🔷 در قرن بیستم، فرضیه چندگانه گرایی کیهانی که چیزی بیشتر از یک سری دیدگاههای فلسفی و داستان های تخیلی نیست در حال دادن جای خود به فرضیه ای دیگر است به نام فرضیه فضانوردان باستانی. 🔶 لذا در این سده بیشتر به بررسی افکار و دیدگاه هایی تاثیرگذاری می پردازیم که تا حدودی سعی داشته اند از تخیل فاصله گرفته و به سمت منطق و علم بروند و در نهایت منجر به زایش فرضیه بیگانگان/فضانوردان باستانی گشته اند. 🔷 در سال ۱۹۱۹، کلکسیونر چیزهای بی اهمیت ولی غیر عادی، چارلز فورت(۱۸۷۴-۱۹۳۲، Fort) سری کتاب هایی با نام کتاب دوزخیان- The Book of the Damnedبه طبع رساند. او مدعی بود که داستان های قدیمی در رابطه با دیوها مربوط به ملاقات کنندگان ناخواسته ای از دنیاهای دیگرند(ص۶۶ کتاب مذکور). 🔶 او هم چنین پیشنهاد داد که سایر دنیاها ممکن است در گذشته بسیار دوری با ما در ارتباط بوده اند(ص ۱۱۸) و فناوری پیشرفته را برای ما باقی گذاشته باشند(ص ۱۲۴) و یا زمین را مستعمره خود نموده باشند(ص ۱۶۴). 🔷 فورت سفرهای بسیاری داشت و سی سال از عمر خود را در کتابخانه های نیویورک و لندن در جستجوی پدیده هایی که توسط تئوری های موجود تا آن زمان توجیه نمی شد، به مطالعه ی روزنامه و مجلات علمی و غیر علمی پرداخت. پدیده هایی که اسرارآمیز بودند، غیر طبیعی، ماورایی یا نامتعارف بودند. 🔶 فورت می نویسد: «اگر دنیاهای دیگر در گذشته با زمین ارتباط داشته اند، در تلاش بوده اند تا از طریق استعماری بر روی زمین مستقر شوند و در این راستا می خواسته اند ساکنین زمین را تغییر دهند یا همانند سازی نمایند.» 🔷 با این حال، فورت هرگز مدعی نبود که چنان چیزهایی خارج از کتابش نیز حقیقتاً اتفاق افتاده اند، وی از امکان چنان اتفاقاتی سخن گفته بود و در خصوص بیگانه بودن، چند بعدی بودن، غیرمادی بودن، دور بود یا نزدیک بودن محل سکونت آنها چیزی نگفته بود. ♦️ مثلاً فورت در خصوص نورها و اشیای غریبی که تا آن زمان در آسمان مشاهده شده بودند، می گفت که ممکن است شواهدی از دنیاهای دیگر باشد و حتی بعضی از انسان ها مخفیانه با آنها در ارتباط باشند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
بزرگترین الماس کشف شده 💎🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸@ferghe_mavara 🕋🌸 از مکه فروغ ایزدی پیدا شد 🌸 🍃 سرچشمه فیض سرمدی پیدا شد 🌸 🍃 در هفدهم ربیع از دخت وهب 🌸 🍃 نو دسته گل محمدی پیدا شد 🍃 🌸 میلاد رئیس مکتب اسلام ، حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم) 🍃 🌸 و رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفرصادق (علیه السلام ) مبارک باد به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چگونگی پیدایش عکس منتسب به نوجوانی حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ این نقاشی برگرفته از عکسی است که عکاسی اهل چک بین سالهای 1904 و 1906 در تونس گرفته است. 🔷 رادولف فارانتز لهنرت 1878 – 1948 ـ که اهل جمهوری چک امروزی بود، در سال 1904 به همراه « ارنست هاینریش لاندارک » ـ 1878 – 1966 ـ آلمانی به تونس رفت، اولی به عنوان عکاس و دومی به عنوان ناشر و مدیر. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونگی پیدایش عکس منتسب به نوجوانی حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ از آنجایی که لهنرت در سال پیش از آن اقامتی کوتاه در تونس داشت، علاقه زیادی به مناظر طبیعی و ساکنان آنجا پیدا کرده بود. 🔷 شرکتی که این دودر آن مشغول به کار بودن به صورت تخصصی به چاپ تصاویر از مناظر زیبا در تونس و مصر می‌پرداخت و هزاران عکس و کارت‌پستال از این مناطق را چاپ نمود. 🔶 لهنرت که در موسسه هنرهای گرافیکی وین تحصیل کرده بود، روابطی با اعضای جنبش « پیکچرالیسم » که عکاسی را به عنوان اثر هنری می‌دانستند، داشت. 🔷 عکسهای لهنرت نه تنها بیابان، تپه‌های شن روان، بازارها و مناطق محلی تونس را نشان می‌داد، بلکه شامل تصاویری از پسران و دختران نابالغ جوان بود که سنی بین کودکی و نوجوانی و چهره‌ای بین زن و مرد داشتند. 🔶 این تصاویر معمولا مطابق سلیقه مشتریان اروپایی تهیه شده بود که تصویری وسوسه انگیز و وهم‌آمیز از شرق داشتند. لهنرت بدون شک در تهیه عکسها از این مساله استفاده می نمود. 🔷 لهنرت نبوغ قابل توجهی نیز به خرج می داد. عکسهای او به صورت چاپ نقره ای، گراورسازی شده و چهاررنگ چاپ شده است. اکثر این کارت پستالها از سال 1920 در آلمان چاپ شده و در مصر پخش شده است. ♦️ بدون شک، همه نسخ موجود از عکس منتسب به پیامبر(ص)، همه از عکسی که او گرفته الگوبرداری کرده‌اند. 🔷 بدین ترتیب، لهنرت ناخواسته در قلب یک اسطوره قرار گرفته است.سوال درباره ارتباط بین توصیف مرسوم از چهره پیامبر(ص) و چهره جوان تونسی، هنوز بدون پاسخ مانده است. 🔶 تصویر نمایشگر چهره یک نوجوان خندان است، با دهانی نیمه باز، عمامه‌ای بر سر و گل یاسمنی بر گوش. همین چهره در کارت پستالهای دیگری و تحت عناوین دیگری از قبیل احمد، جوان عرب و غیره تصویر شده است. 🔻اما این سوال وجود دارد که چه چیزی باعث شده که ناشران ایرانی شباهتی بین پیامبر(ص) اسلامی در سنین نوجوانی و تصویر یک جوان تونسی بیابند❓ 🔷 قبل از جنگ جهانی اول، تصویر محمد(ص) در مجله نشنال جئوگرافی در ژانویه سال 1914 و تحت مقاله‌ای با عنوان اینجا و آنجا در شمال آفریقا چاپ شد که زیر آن نوشته شده بود عربی با یک گل. 🔶 در دهه بیست، کارت پستالهای تونسی این دو عکاس بین سربازان فرانسوی در شمال آفریقا بسیار محبوب بود. در دهه‌های هشتاد و نود، کتب متعددی شامل عکس این نوجوان چاپ شد، ولی اغلب آنها عنوانی غیر از محمد(ص) به عکس داده‌اند. 🔷 در نسخ ایرانی فعلی، اصلاحاتی روی تصویر انجام شده و از فریبندگی چهره نوجوان چیزهایی نگه داشته شده است ولی از زیبایی جذاب آن کاسته شده است. 🔶 شانه سمت چپ اندکی با پارچه پوشانده شده است و دهان و چشمها اندکی اصلاح شده است. به طور کلی می‌توان گفت که هنرمندان ایرانی سعی کرده‌اند جنبه‌های زیبا پسندانه تصویر را کاهش دهند و تصویر را از حالت جذاب خارج نموده، به آن زیبایی مقدسی ببخشند. 🔷 عنوان یکی از پوسترها این است: تصویر روحانی حضرت محمد(ص) ، در سن 18 سالگی درهمراهی عمویش در یک سفر تجاری از مکه به دمشق. 🔶 به علاوه ادعا شده است که این تصویر توسط یک کشیش مسیحی کشیده شده و تصویر اصلی آن در موزه رم قرار دارد.ریشه مسیحی؟ 🔷 برخی از نوشته‌ها برای این اثر ریشه‌ای مسیحی قائلند، و نه یک ریشه اسلامی که این مساله مسلمانان را از گناه نگاه به صورت پیامبر و یا تصویرگری چهره وی، مبری می‌سازد. 🔶 به علاوه، این موید این مطلب است که مسیحیان حضرت محمد [ص] را در همان سنین کودکی به عنوان شخصیتی الهی پذیرفته اند. 🔷 این داستان از یک کشیش مسیحی کاتولیک یا ارتدکس به نام بحیرا صحبت می‌کند که بر اساس داستان، در حین گشت و گذار حضرت در سوریه وی را براساس نشانه پیامبری بین شانه‌هایش بازشناخته است. 🔶 هرچند که هیچ توصیفی درباره چهره حضرت محمد(ص) در نوجوانی وجود ندارد، ولی توصیفاتی از چهره وی در بزرگسالی گفته شده است. 🔷 گفته شده که حضرت محمد(ص) پوستی سفید داشته، چشمانی سیاه، گونه‌هایی صاف، ابروان پرپشت و کمان‌گونه. دندانهای مرتب و مویشان کمی موجدار بوده است. 🔶 این خصوصیات در مورد نوجوان تصویر شده در پوسترهای ایرانی دیده می‌شود. در حقیقت این تصویری از یک تصویر و نمایشی از یک نمایش است. ♦️ به عبارت دیگر، تصویرگران ایرانی مدلی از حضرت محمد(ص) را انتخاب کرده‌اند که نمایانگر زیبایی، جوانی و توازن است ولی هیچ ارتباطی با حضرت محمد (ص) ندارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
یکی از عجیب ترین مساجد جهان 🕌🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرج امام زمان (عج) چه وقت خواهد بود ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2