eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
پدیده « SHC » چیست ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : باد صبا ، ساخته آلبر لاموریس ۱۳۴۷ خورشیدی 🔺 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ باد صبا (به انگلیسی: The Lovers' Wind) یا باد عاشقان فیلم مستندی است دربارهٔ طبیعت و مردم ایران ساخته آلبر لاموریس در سال ۱۹۶۹ (۱۳۴۷ خورشیدی) است. فیلمی بسیار نوستالژیک با گویندگی منوچهر انور و مدّت آن ۷۰ دقیقه (17 قسمت)است. 🔷 این فیلم ، ایران را از آسمان با بالگرد نشان می‌دهد. موسیقی فیلم آثار سنتی موسیقی ایران و ساختهٔ حسین دهلوی و ابوالحسن صبا هستند. فیلم به سفارش وزارت فرهنگ و هنر دولت وقت ایران ساخته شد. 🔶 پس از پایان فیلم‌برداری و ارائه اثر به دولت ایران به درخواست آنان تصمیم به اضافه کردن جلوه‌های صنعتی ایران گرفته شد. 🔷 در حین فیلم‌برداری از سد کرج در اطراف تهران به دلیل نقص فنی بالگرد، آلبرت لاموریس، کارگردان فیلم کشته شد. این فیلم در سال ۱۹۷۸ نامزد جایزه اسکار بهترین مستند شد. حدود ۸۵ درصد از فیلم از بالگرد فیلمبرداری شده‌است. ♦️بالگرد گروه، هنگام فیلمبرداری از سد کرج به کابل‌های مخصوص تمرین تکاوران برخورد کرد و سقوط کرد که منجر به کشته شدن کارگردان فیلم آلبرت لاموریس و گروهش شد. فیلم بردار ایرانی فیلم محمود نوربخش به همراه پسر لاموریس از هلی کوپتر پیاده شدند و از مرگ نجات یافتند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سیری درکتاب مقدس شیطان پرستان 📕👹🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سیری درکتاب مقدس شیطان پرستان 📕👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ کتاب انجیل شیطانی ( satanic bible ) متن مقدس آیین شیطانی است که آنتوان لاوی آن را در سال ۱۹۶۹ نوشته است. 🔷 این کتاب که شامل مجموعه‌ای از مقالات، مشاهدات، آیین‌های شیطانی و ایده‌های منحصر به فرد در باب مسلک شیطان‌پرستی است، فلسفه شیطان‌گرایی را در چهار بخش تبیین کرده است. 🔶 آنتوان لاوی سیر مطالب را به گونه‌ای پیش می‌برد که خواننده نتیجه می‌گیرد شیطان‌پرستی تنها گزینه منطقی برای آدمی است. 🔷 وی چنان این عقیده را با قوت مطرح می‌کند که مدعی می‌شود اگر کسی شیطان‌پرستی را در پیش نگیرد، یقینا مشکل روانی یا فکری دارد. 🔶 مهم‌ترین ایده و فرضیه‌ای که لاوی در کتابش مطرح می‌کند « تقابل دیانت و لذت » است. لاوی با اصرار مدعی می‌شود که هر کس مذهب و دین‌داری را انتخاب کند، باید لذت، خوشی و پویایی را کنار بگذارد. 🔷 وی می‌گوید: انسان مسیحی که از زندگی خود لذت ببرد، در عالم خارج سراغ نداریم. انسان‌ها باید بین لذت و دیانت یکی را انتخاب کنند. [1] 🔶 دومین فرضیه‌ای که لاوی مطرح می‌کند « شرارت‌آمیز بودن وجود انسان » است. وی می‌گوید: شرارت، بدی، کینه و نفرت، نه فقط لازمه ذات انسان و اقتضای وجود اویند، بلکه بر سایر ساحت‌های وجودی انسان حکومت دارد. 🔷 حاکمیت شر بر قوای وجودی انسان، نه یک غلبه عادی که اصولا « شرارت، تمام حقیقت انسان » است؛ بنابراین فرار از شرارت و بدی، روی‌گردانی از حقیقت وجودی انسان است؛ گویا کسی بخواهد شوری را از نمک بگیرد! 🔶 خشونت نه‌تنها ارثی، که ذاتی آدمی است و به همین دلیل استفاده از خشونت طبیعی است؛ چرا که خشم پدیده‌ای غریزی و کاملا طبیعی است. 🔷 لاوی خشم را علامت سلامت روانی می‌شمارد و با تمسخر مسیحیت، به مریدان خود سفارش می‌کند، اگر کسی به شما سیلی بزند، نه تنها سکوت نکنید، بلکه خشم خود را کاملا ابراز کنید و به اقتضای حکم طبیعت خود، با سیلی محکم‌تری پاسخ او را بدهید. 🔶 تأکید لاوی بر جنبه تاریک وجود انسان با این قصد است که اسوه و مرجع بودن شیطان را برای انسان‌ها تثبیت کند تا انسان‌ها بپذیرند که تکامل آن‌ها در شیطنت طبیعی و شیطانی زیستن است؛ زیرا شیطان، بخشی از وجود انسان‌هاست که تغییرپذیر نیست. [2] 🔷 نگرش لاوی در مورد « حقیقت انسان » هم غیر دینی است و هم غیر واقعی؛ چرا که انسان هر چند بنا به « اقتضای انسان‌بودن » در درون خود، متضاد خلق شده و برخوردار از گرایش مادی و الهی است، حقیقت وی، همان بعد ملکوتی که جنبه نورانی وجود اوست، می باشد. 🔶 در انسان قوای شهوت و غضب هر دو فعالند؛ اما در ادیان الهی این دو قوه باید تحت اشراف قوه عاقله انسان اداره شوند و به نورانیت بعد الهی وجود انسان کمک کنند. 🔷 برخلاف لاوی که جنبه تاریک وجود انسان را تمام حقیقت او می‌داند، متون دینی حقیقت آدمی را روح ملکوتی معرفی می‌کند که پرتوی از روح الهی است و خداوند گرایش‌هایی مادی را در درون آدمی تعبیه کرده است تا با پرداختن به حقیقت خود، یعنی همان نفخه الهی (دقت شود!) راه سعادت ابدی خود را بپیماید. 🔶 آن چه لاوی نام « شرارت » بر آن می‌گذارد، فقط میل و گرایش است که همان « امکان انتخاب بدی » است نه « غلبه شرارت ». [3] ♦️ برآیند همه گفته‌ها و نوشته‌ها در آیین شیطانی، القای همین تفکر است که انسان، خدای عصر حاضر است. 🔷 ازنظر رهبران آیین شیطانی، هر انسان بالقوه خدا است و اگر به آیین شیطانی بگرود، با آزادی‌ عمل و انجام‌دادن امور شیطانی و دل‌دادن به آیین‌های خاص، تبدیل به خدا می‌شود. چنان که آنتوان لاوی تصریح کرده است. 🔶 هیچ‌بهشتی در آسمان نیست و هیچ‌جهنمی وجود ندارد که آدمیان را بسوزاند. همین‌جا و هم‌اینک روز لذت توست! همین‌جا و هم‌اینک فرصت توست. [4] 🔷 لاوی در کتابش با تمام توان به تبلیغ اباحی‌گری و ارتباط نامحدود زن و مرد و به اصطلاح او « سکس آزاد » می‌پردازد و هیچ‌عذر، حریم و هنجاری را در این مسیر به عنوان مانع برنمی‌تابد. 🔶 شیطان‌پرستی از سکس آزاد به معنای واقعی آن، به شدت دفاع می‌کند؛ بدین معنا که شخص اجازه دارد انتخاب کند آیا فقط با یک نفر رابطه داشته باشد یا با هر تعداد که نیازهای جنسی او را برآورده کند. [5] ♦️ هرچند در جای دیگر ناخواسته به ناکارآمدی این مرام اعتراف می‌کند: این حقیقت اثبات شده که شخص بیش فعال جنسی، نه‌تنها ازنظر جنسی آزاد نیست، بلکه بسیار سرد ضمیر است و همیشه از آغوش یک شخص به آغوش دیگری می‌پرد، به امید این‌که بتواند خود را ارضا کند ولی هیچ‌وقت به احساس غنای جنسی نمی‌رسد. [6] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سیری درکتاب مقدس شیطان پرستان 📕👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ آنتوان لاوی در بخشی از کتابش با عنوان « ندای لوسیفر » (نامی دیگر برای شیطان) لوسیفر را به مقام ربوبیت و الوهیت ارتقا می‌دهد و او را خدای رومی می‌داند که حامل نور، روح هوا و تجسم روشن‌فکری است. 🔻 وی خدای یکتا را ساخته دست مردم می‌خواند و با یک جمله، خدا را از صفحه اعتقادات خود پاک می‌سازد و با یک انکار ساده، همه چیز را تمام می‌کند. 🔷 لاوی میگوید:اختلافات و نزاع بین ادیان که از طرف یک خدا یا خدایان متعدد آمده‌اند، نشان از این دارد که خدایی نیست و این ادعا بیش‌از یک ادعای واهی در طول تاریخ نبوده است. [7] ♦️ به‌راستی آیا با چنین دلیل سست می‌توان به انکار خدا پرداخت❓ 🔷 البته چنین دلیلی وقتی از زبان شیطان اقامه شود، برای پیروانش قانع کننده خواهد بود؛ چرا که بندگی شیطان دلیل نمی‌خواهد. 🔶 با تصویری که لاوی از خدا دارد خدا را ساخته ذهن بشر می‌داند طبیعی است که ادیان را هم پرداخته کشیش‌ها معرفی کند [8] و وعده‌های خدا و ادیان در مورد بهشت و جهنم را یک جا به فراموشی و انکار سپارد. 🔷 آنتوان لاوی در کتاب انجیل شیطانی، به ادیان الهی حمله‌ور شده، آن ها را به دلیل تهاجم به شیطان سرزنش می‌کند. 🔶 وی که ادیان الهی را « نیروهای دست راستی » می‌نامد، از این روی که شیطان را موجودی بدنام و نماد شرارت معرفی کرده‌اند، به شدت رنجیده خاطر است. 🔷 وی می‌گوید: پس باید هرکس به خود و انتخاب خود احترام گذارد و افق‌های جدیدی پیرامون زندگی کوتاه خود بگشاید تا بیش‌ترین لذت را ببرد. [9] 🔶 این گفته لاوی یادآور همان توهمی است که شیطان در سر پروراند و خواست در برابر خالقش برای خود شأنی قرار دهد و در محضر خدا، لاف « خودخدایی » زند. 🔷 البته اکنون این ندا از زبان شیطان بیان نمی‌شود؛ بلکه شیطان تلاش می‌کند این پرچم را به دست کسی دهد که همو باعث اخراج ابلیس از حریم ملائکه شد؛ بلکه بتواند کینه تاریخی‌اش را از آدم و فرزندانش، در مسیر سقوط انسان به‌کار گیرد. 🔻 از مجموع مطالب بالا روشن شد که تصور لاوی در باب خدا و پرستش، در سه محور خلاصه می‌شود: 1️⃣ تصور باطلی از خداوند یکتا دارد و آن ذات مقدس را در فضای چند خدایی تصویر می‌کند؛ وی با تصویر این خدای خیالی و ناقص در ذهن خود می‌خواهد ثابت کند که تصور ادیان الهی از خدا، همان تصویر لاوی است. 2️⃣ خدای حقیقی یک شیطان‌پرست است که آن را نماد آزادی معرفی می‌کند. لاوی از آن جا که به وجود خارجی این خدا چندان اعتقادی ندارد، ادعای پرستش او را هم ندارد. 3️⃣ خدایی که وی به انسان معرفی می‌کند و آن‌هم چیزی نیست جز خود انسان؛ البته انسان نه با محوریت گرایش‌های الهی و انسانی، بلکه با تمرکز بر امیال و هواها که لذت و سرخوشی را برایش به ارمغان می‌آورد. [10] 🔻 پی‌نوشت: [1]. ر.ک. انجیل شیطانی، آنتوان لاوی، بخش دوم [2]. ر.ک. کتاب شناخت اخلاق اسلامی، نویسندگان،ص 34 [3]. ر.ک.توحید در نظام عقیدتی و ارزشی اسلام، مصباح یزدی، ص 25 [4]. انجیل شیطان، ص 12 [5]. همان، ص 27 [6]. همان، ص 27 [7]. ر.ک. انجیل شیطانی، بخش لوسیفر [8]. انجیل شیطانی، ص 16 [9]. همان، ص 28 [10]. کاوشی در معنویت‌های نوظهور، ص 260 - 268 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خانه تکانی عجیب در ژوهانسبورگ 🪑🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خطوطی که مراکز مهم و مقدس سرتاسر جهان را به هم متصل می‌کنند 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بهائیت و مسیحیت صهیونیستی در اعتقاد به سلطه یهود بر فلسطین اشغالی کاملا هم نظراند ✡️✝️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : باد صبا ، ساخته آلبر لاموریس ۱۳۴۷ خورشیدی 🔺 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ باد صبا (به انگلیسی: The Lovers' Wind) یا باد عاشقان فیلم مستندی است دربارهٔ طبیعت و مردم ایران ساخته آلبر لاموریس در سال ۱۹۶۹ (۱۳۴۷ خورشیدی) است. فیلمی بسیار نوستالژیک با گویندگی منوچهر انور و مدّت آن ۷۰ دقیقه (17 قسمت)است. 🔷 این فیلم ، ایران را از آسمان با بالگرد نشان می‌دهد. موسیقی فیلم آثار سنتی موسیقی ایران و ساختهٔ حسین دهلوی و ابوالحسن صبا هستند. فیلم به سفارش وزارت فرهنگ و هنر دولت وقت ایران ساخته شد. 🔶 پس از پایان فیلم‌برداری و ارائه اثر به دولت ایران به درخواست آنان تصمیم به اضافه کردن جلوه‌های صنعتی ایران گرفته شد. 🔷 در حین فیلم‌برداری از سد کرج در اطراف تهران به دلیل نقص فنی بالگرد، آلبرت لاموریس، کارگردان فیلم کشته شد. این فیلم در سال ۱۹۷۸ نامزد جایزه اسکار بهترین مستند شد. حدود ۸۵ درصد از فیلم از بالگرد فیلمبرداری شده‌است. ♦️بالگرد گروه، هنگام فیلمبرداری از سد کرج به کابل‌های مخصوص تمرین تکاوران برخورد کرد و سقوط کرد که منجر به کشته شدن کارگردان فیلم آلبرت لاموریس و گروهش شد. فیلم بردار ایرانی فیلم محمود نوربخش به همراه پسر لاموریس از هلی کوپتر پیاده شدند و از مرگ نجات یافتند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
علت اینکه هر شبانه روز به ۲۴ ساعت تقسیم شده چیست ❓ ⏰🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ علت اینکه هر شبانه روز به ۲۴ ساعت تقسیم شده، این است که فقط انسان تصمیم گرفته که از وقت و زمان خودش به این شکل استفاده کند. 🔷 در طبیعت چیزی وجود ندارد که ارتباطی با ساعت یا دقیقه و ثانیه داشته باشد. بنابراین انسان برای راحتی خودش به «تقسیم بندی زمان» پرداخته است. ♦️ با این حال، چیزی وجود دارد که ما آن را «روز» می نامیم، که از گردش سیاره ی زمین به دور محورش (که از جهت مشرق به طرف مغرب صورت می گیرد) به وجود می آید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
علت اینکه هر شبانه روز به ۲۴ ساعت تقسیم شده چیست ❓ ⏰🔺 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در هر حرکتی که سیاره زمین به دور محور خودش می چرخد، مقدار معینی از زمان سپری می شود که این مقدار از زمان را یک روز می نامند. 🔷 دانشمندان موفق شده اند زمان را بطور دقیق اندازه گیری کنند و برای انجام دادن این کار، ستاره های آسمانی را مورد استفاده قرار داده اند. 🔶 ایستگاه های ستاره شناسی یا رصدخانه ها دستگاهی دارند که «ساعت نجومی» نام دارد. 🔷 یک روز نجومی از لحظه ای شروع می شود که فلان ستاره ی معین از یک نصف النهار عبور می کند و درست در لحظه ای که همان ستاره دوباره از همان نقطه عبور کند، این روز تمام می شود. 🔶 انسان روز را به ساعت، ساعت را به دقیقه و دقیقه را به ثانیه تقسیم کرده است تا بتواند بگوید که طول یک روز نجومی چه اندازه است. 🔷 طول یک روز نجومی ۲۳ ساعت و ۵۶ دقیقه و ۴.۰۹ ثانیه می باشد. چون استفاده از یک روز نجومی برای هدف های معمولی کار مشکلی است، به همین خاطر از یک روز ۲۴ ساعتی استفاده می شود و به هر سال کبیسه یک روز اضافه کرده تا این اختلاف زمانی اصلاح گردد. 🔶 انسان های اولیه فقط از روزی که عبارت از فاصله ی زمان میان طلوع و غروب آفتاب بود استفاده می کردند و ساعت های شب به حساب نمی آمد. 🔷 یونانی های قدیم روز خودشان را از یک غروب تا غروب دیگر محاسبه می کردند و روز رومیان باستانی از یک نیمه شب تا نیمه شب بعدی بود. 🔶 زمانی که بشر از عصر شکار با ابزار ابتدایی به عصر کشاورزی و پرورش محصول کوچ کرد، متوجه نیاز خود به شمارش برای اشیا و اموال گردید. 🔷 تلاش برای نوشتن و خلق زبان های نوشتاری نیز از همین نیاز سرچشمه گرفت و بدین ترتیب انسان ها آرام آرام یادگرفتند که به طور ابتدایی با ده انگشت دست خود شمارش کنند. 🔶 نوشته های برجای مانده از تمدن مصر نشان می دهد که نزدیک به 3,000 سال قبل از میلاد، مردمان از سیستم دهدهی برای شمارش استفاده می کردند. 🔻اما چرا پایه شمارش ساعت آن ها 12 تایی بود❓ 🔷 بسیاری معتقدند که سیستم شمارش 12 تایی را مصریان از سومریان ما قبل خود فرا گرفته اند که این شمارش بر اساس انگشتان دست نبوده است، بلکه بندهای انگشت، پایه این سیستم به شمار می رفته است. 🔶 بدین صورت که اگر دست چپ خود را باز کنید و با استفاده از نوک انگشت شست خود به لمس هر یک از سه بند چهار انگشت دیگر بپردازید به این سیستم خواهید رسید. 🔷 مصریان مدل ساعت خود را بر اساس حرکت اجرام آسمانی پی ریزی کردند. آن ها معمولا حرکات یک مجموعه 36 تایی از صور فلکی کوچک که decans" " نام نهاده بودند را دنبال می کردند. 🔶 این صور معمولا هر 40 دقیقه یک بار از خط افق بالا می آمدند. بالا آمدن هر یک از این صور فلکی از افق نشان دهنده شروع یک ساعت جدید بود. 🔷 شروع یک دوره ده روزه مصری نیز با پدیدار شدن ستاره جدید decans در آسمان شرقی و قبل از طلوع آفتاب مشخص می گردید. 🔶 پیش از آنکه ساعت اختراع شود، روز و شب هر کدام به ۱۲ ساعت تقسیم گردیده بودند. ولی این تقسیم بندی، کاملاً عملی نبود زیرا طول روزها و شب ها با عوض شدن فصل های هر سال تغییر پیدا می کرد. ♦️ امروزه اکثر کشورهای جهان دارای روزی هستند که بر طبق قانون به ۲۴ ساعت تقسیم شده و بر طبق روش رومیان باستان از یک نیمه شب تا نیمه شب بعد از آن محاسبه می گردد. یعنی از همان روش رومیهای قدیم پیروی می شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رسم عجیبِ در شب سال نو ، آمریکای جنوبی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
طلاق زن بخاطر دیدن چهره اش توسط شوهردر عربستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : باد صبا ، ساخته آلبر لاموریس ۱۳۴۷ خورشیدی 🔺 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ باد صبا (به انگلیسی: The Lovers' Wind) یا باد عاشقان فیلم مستندی است دربارهٔ طبیعت و مردم ایران ساخته آلبر لاموریس در سال ۱۹۶۹ (۱۳۴۷ خورشیدی) است. فیلمی بسیار نوستالژیک با گویندگی منوچهر انور و مدّت آن ۷۰ دقیقه (17 قسمت)است. 🔷 این فیلم ، ایران را از آسمان با بالگرد نشان می‌دهد. موسیقی فیلم آثار سنتی موسیقی ایران و ساختهٔ حسین دهلوی و ابوالحسن صبا هستند. فیلم به سفارش وزارت فرهنگ و هنر دولت وقت ایران ساخته شد. 🔶 پس از پایان فیلم‌برداری و ارائه اثر به دولت ایران به درخواست آنان تصمیم به اضافه کردن جلوه‌های صنعتی ایران گرفته شد. 🔷 در حین فیلم‌برداری از سد کرج در اطراف تهران به دلیل نقص فنی بالگرد، آلبرت لاموریس، کارگردان فیلم کشته شد. این فیلم در سال ۱۹۷۸ نامزد جایزه اسکار بهترین مستند شد. حدود ۸۵ درصد از فیلم از بالگرد فیلمبرداری شده‌است. ♦️بالگرد گروه، هنگام فیلمبرداری از سد کرج به کابل‌های مخصوص تمرین تکاوران برخورد کرد و سقوط کرد که منجر به کشته شدن کارگردان فیلم آلبرت لاموریس و گروهش شد. فیلم بردار ایرانی فیلم محمود نوربخش به همراه پسر لاموریس از هلی کوپتر پیاده شدند و از مرگ نجات یافتند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 اندر دل من مها دل افروز تویی 🌸🍃 یاران همه هستند لیک دلسوز تویی 🌸🍃 عید من و نوروز من امروز تویی ❣️اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج❣️ 🌸🍃 سال نو مبارک 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گاه‌شماری نوروز درفرهنگ ایران باستان🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گاه‌شماری نوروز درفرهنگ ایران باستان🔻 ♦️ در ایران باستان گاه شماری‌های گوناگونی رواج داشته‌است. در زمان ساسانیان دو نوع گاه‌شماری معمول بود. 🔷 نخست سال عرفی یا شمسی ناقصه یا سال سیار یا همان گاه‌شماری اوستایی نو بود که در این گاه‌شماری هر سال دوازده ماه دارد و هر ماه درست ۳۰ روز. این ۳۰ روز دارای ۳۰ نام مشخص و ویژه می‌باشد. 🔶 نام‌ها از آن امشاسپندان و ایزدان است اما پنج روز باقی می‌ماند. این پنج روز پس از آخرین روز از ماه اسفند اضافه می‌شده که پنجه، پنجهٔ دزدیده، خمسهٔ مسترقه یا اندرگاه خوانده می‌شود و هر روزی را نامی ویژه است. 🔷 این پنج نام از پنج بخش گات‌ها یا سرودهای زرتشت برگزیده شده‌است. همچنین دوازده ماه اوستایی نیز دارای دوازده نام است، منتخب از نام‌های امشاسپندان و ایزدان که با دوازده نام از ۳۰ اسم روزها، مشترک است. 🔶 بر پایهٔ آن هر سال درست ۳۶۵ روز حساب می‌شد بدون حساب کردن یک چهارم روز در سال بنابراین نوروز در این نوع گاه‌شماری هر ۱۲۰ سال یک ماه جلو می‌رفت. 🔷 دیگری سال ثابت یا گاه‌شماری بهیزکی بود که در آن کبیسه، هر ۱۲۰ سال گرفته و حساب می‌شد و نوروز و سال شمسی در هر دور ۱۲۰ سال در جای خود قرار گرفته و ثابت می‌ماند . 🔶 در گاه‌شماری بهیزکی هیچ‌گاه آغاز سال بیش از یک ماه جلو نمی‌افتاد یا چند روزی عقب نمی‌ماند و اغلب حتی الامکان می‌کوشیدند که آغاز سال را در محل نجومی خود نگاه دارند. 🔷 اما حسن تقی‌زاده نظر دیگری در مورد زمان برپایی نوروز در دوران ساسانی دارد و نوشته است: 🔶 در عهد ساسانیان نوروز، یعنی روز اول سال ایرانی و اول فروردین‌ماه چنان‌که در زمان ما معمول است، در آغاز بهار نبود بلکه مانند عید فطر و عید قربان در فصول سال می‌گشت، البته نه به آن سرعت که عیدهای عربی می‌گردند. 🔷 در سال یازدهم هجرت که گاه‌شماری یزدگردی و هم‌زمان با جلوس یزدگرد سوم (۶۳۲–۶۵۱ میلادی)، آخرین پادشاه ساسانی، بر تخت پادشاهی است (۶۳۲ میلادی)، نوروز در ۱۶ حزیران رومی (ژوئن) یعنی نزدیک به اول تابستان بود. 🔶 از آن تاریخ نوروز به تدریج هر چهارسال یک روز عقب‌تر ماند تا در سال ۴۶۷ هجری، در ۱۳ برج حوت یعنی ۱۷ روز مانده به آخر زمستان واقع شد که جلال‌الدین ملکشاه سلجوقی، ترتیب تقویم جدید جلالی را بنیان گذاشت و نوروز را در روز اول بهار ثابت نگاه داشت. از آن زمان تاکنون این جشن در اول فصل بهار برپا می‌شود. 🔷 این که چرا به جای کبیسهٔ چهار ساله و افزودن یک روز پس از ۱۲۰ سال با افزودن یک ماه کبیسه می‌گرفتند نزد ایرانیان توجیه دینی داشت. 🔶 ابوریحان بیرونی می‌گوید که ایرانیان برای هر روز آیین‌های خاصی داشتند از جمله ذکر نام ایزدی که روز به نام اوست و پادشاهان ساسانی نیز برای هر روز یک نوع گل و شراب و نغمه داشتند و از این رو افزوده شدن بر تعداد روزها ترتیب را برهم می‌زد. 🔷 برخی نویسندگان دلایل دیگری هم آورده‌اند از جمله اینکه چون ایرانیان برای روزها، سعد و نحس قایل بودند نمی‌خواستند با جابه‌جا شدن، روزهای سعد به روزهای نحس منتقل شوند و نوروز در اولین روز ماه نباشد. ♦️ اصلاحات خیام در سده چهارم هجری قمری موجب شد تا گاه‌شماری ایرانی به دقت مطابق با تقویم طبیعی گردد و نوروز و دیگر جشن‌های سالیانه در جای حقیقی خود تثبیت شوند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دلیل پیدایش فصل‌ها چیست ❓🌎🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا ما در سالهای پایانی نشان ماهی هستیم ⁉️🌍🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : باد صبا ، ساخته آلبر لاموریس ۱۳۴۷ خورشیدی 🔺 قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ باد صبا (به انگلیسی: The Lovers' Wind) یا باد عاشقان فیلم مستندی است دربارهٔ طبیعت و مردم ایران ساخته آلبر لاموریس در سال ۱۹۶۹ (۱۳۴۷ خورشیدی) است. فیلمی بسیار نوستالژیک با گویندگی منوچهر انور و مدّت آن ۷۰ دقیقه (17 قسمت)است. 🔷 این فیلم ، ایران را از آسمان با بالگرد نشان می‌دهد. موسیقی فیلم آثار سنتی موسیقی ایران و ساختهٔ حسین دهلوی و ابوالحسن صبا هستند. فیلم به سفارش وزارت فرهنگ و هنر دولت وقت ایران ساخته شد. 🔶 پس از پایان فیلم‌برداری و ارائه اثر به دولت ایران به درخواست آنان تصمیم به اضافه کردن جلوه‌های صنعتی ایران گرفته شد. 🔷 در حین فیلم‌برداری از سد کرج در اطراف تهران به دلیل نقص فنی بالگرد، آلبرت لاموریس، کارگردان فیلم کشته شد. این فیلم در سال ۱۹۷۸ نامزد جایزه اسکار بهترین مستند شد. حدود ۸۵ درصد از فیلم از بالگرد فیلمبرداری شده‌است. ♦️بالگرد گروه، هنگام فیلمبرداری از سد کرج به کابل‌های مخصوص تمرین تکاوران برخورد کرد و سقوط کرد که منجر به کشته شدن کارگردان فیلم آلبرت لاموریس و گروهش شد. فیلم بردار ایرانی فیلم محمود نوربخش به همراه پسر لاموریس از هلی کوپتر پیاده شدند و از مرگ نجات یافتند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 بر ما سالی گذشت و بر زمین گردشی و بر روزگار حکایتی. 🌸🍃 امید آنکه کهنه رفته باشد به نیکویی. 🌸🍃 و این نو همی آید به شادی. 🌸🍃 سال نو مبارک 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2