eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
از چه زماني حيات بر روي زمين ظاهر شد ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 یهودیان با آلمان ها چه کردند ❓ قسمت (اول) 1️⃣ 🔷 همیشه سوال بوده آلمان ها با یهودیان چه کردند.❗️ 🔶 ولی باید اول بدانید که یهودیان با آلمان ها چه کردند ❓ ♦️ بازیرنویس فارسی به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
خیر و شر در طومارهای بحرالمیت و عقاید ایران باستان 🔻 قسمت (نهم) 9️⃣ ♦️ در دین یهود فرشته هایی را می بینیم که یهوه را یاری میرسانند خدای کتاب مقدس فرشتگان خویش را برای ابلاغ ،پیام محافظت و ویرانی نازل میکند . 🔷 فرشته هایی نیز هستند که تنها وظیفه شان عبادت خداوند است فرشته ها در بخشهای پایانی عهد عتیق و همچنین در «کتاب زکریا کارکرد دیگری نیز پیدا میکنند و آن میانجیگری برای بنی اسرائیل است. 🔶 بخشهای بعدی عهد عتیق به ویژه کتاب دانیال تأثیر جالب توجه امشاسپندان و ایزدان ایرانی را به معرض نمایش می گذارد. 🔷 به دلیل چندین قرن سیطره تمدن ایران زمین برخاورمیانه و ارتباط یهودیها با ایرانیها و به تبع آن انتقال مفاهیم دینی ایران باستان و ورود اندیشه های زردشتی به دین یهود شاهد یک سری تحولات و دگرگونی هایی در بنیانهای اعتقادی یهودی هستیم. 🔶 یکی از این تأثیرات و دگرگونیهای قابل تأمل همان دوگانه گرایی است که به نبرد میان خیر و شر منجر می شود. در واقع نبرد میان خیر و شر یا نور و تاریکی و یا راستی و ناراستی باوری زردشتی است و هنگامی که این آموزه در دین یهود مشاهده میشود نظر بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب مینماید. 🔷 همچنین تقابل نیروهای خیر که در رأس آنها اورمزد یا اهورامزدا قرار دارد و نیروهای شر که تحت فرمان اهریمن قرار دارند سابقه ای در دین یهود ندارد. 🔶 نیروهای شر که از آن در طومارها به شیطان تعبیر میشود هماوردی برای یهوه به حساب می آیند؛ چنین باوری حاصل ارتباط با دین زرتشت است باور به داوری فرجامین و رستاخیز و پیروزی نهایی خیر بر شر در آخر الزمان یکی از مهمترین اعتقادات جامعه قمران را تشکیل می دهد. 🔷 این باور سبب به وجود آمدن این اعتقاد شده است که این نبرد و درگیری با کمک فرشته های خداوند صورت خواهد گرفت که شیطان و فرشته های هبوط کرده را نابود میکنند. 🔶 در بخشهای بعدی طومارها شاهد تحول مفاهیم و اندیشه ها و بسط آنها هستیم شیطان در این متون درست در برابر خدا قرار می گیرد و از او نافرمانی و سرپیچی مینماید؛ در نتیجه از آسمانها رانده و دشمن قسم خورده انسانها و ویرانگر زمین می شود چرا که اینها آفریده های خداوند هستند. 🔷 در کتاب اخنوخ نیز داستان عاشق شدن نیروهای شیطانی را میبینیم که با زنان می آمیزند و موجودات شرور دیگری را تولید می کنند. 🔶 در مکاشفه ها و نوشته های قمران است اهریمن علاوه بر اینکه مخلوق خداست، هماورد او نیز به شمار میرود در نظامنامه جامعه قمران می بینیم که چگونه نور و تاریکی در رقابت با یکدیگرند تا برانسانها تسلط یابند ولی خدا بالاتر از همه آنهاست. 🔷 در یوبیل، مستمه يا بلیئال که روح ویرانگر و معادل اهریمن در دین زردشتی است با دیوهای خود مخلوق خدا و تحت فرمان او هستند. 🔶 شباهت میان باورهای زردشتی و یهودی به موضوعات جزئی تر نیز سرایت می کند؛ نیروهای خیر محافظ که اهورامزدا را در حاکمیت بر جهان یاری میرسانند امشاسپندان نامیده می شوند. 🔷 همین نمونه را در یوبیل میبینیم که فرشتگان مقدس همانند یاری رسانان اهورامزدا با نظارت بر بخشهای خاص جهان مورد خطاب قرار می گیرند. 🔶 در اول اخنوخ مثال دیگری را مییابیم که فرشتگان مقرب، میکائیل و رفائیل سردیوان یا دیوان بزرگ، عزازیل و سمیازل را در زیرزمین و زیر تخته سنگهای بزرگ به یکدیگر میبندند تا روز بزرگ داوری فرارسد که مشابه با آن در اسطوره های زردشتی همین سرنوشت دقیقاً بر اژی دهاک روی می دهد. 🔷 اعضای جامعه قمران با توجه به رویکردهای خاص خویش به مسائل دینی و باور به برخی اندیشه های فرجام گرایانه به نوع خاصی از ادبیات دینی روی آورده بودند که از آن به مکاشفه تعبیر می شود. 🔶 در مکاشفه همواره یک موجود فراطبیعی به عنوان یک واسطه عمل می کند تا پیامی خاص را به انسان منتقل کند موضوع چنین مکاشفه ای یک حقیقت فرازمانی است از آن جهت که رستگاری فرجامین را به بحث میکشد . ♦️ از سوی دیگر فراجهانی است یعنی در ورای این جهان مادی و در جای دیگر این صحنه به وقوع خواهد پیوست؛ در مکاشفه یهودی این موجود فراطبیعی که توان انجام امور ویژه را دارد یک فرشته است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
خیر و شر در طومارهای بحرالمیت و عقاید ایران باستان 🔻 قسمت (پایانی) 🔟 ♦️ با دقت در مطالبی که دربارهٔ فرشتگان و دیوان گفته شد و با توجه به آنچه که در مکاشفه ها یافت میشود میتوان از تأثیر اندیشه های ایرانی در شکل گیری این باورها سخن گفت. همچنین تقابل میان نیروهای خیر و شر نیز در این دو سنت مشابه است. 🔷 در دین زردشتی اورمزد و اهریمن در نبرد فرجامین رو در روی هم قرار می گیرند. در طومارها نیز چنانکه بیان شد، فرزندان نور و فرزندان تاریکی در آخرالزمان با یکدیگر میستیزند که سرانجام نور بر تاریکی پیروز خواهد شد. 🔶 همانندیهای میان واژه ها و نیز کارکردهای همسان آنها و نیز توجه به اینکه یهودیت در دورۀ معبد دوم تحت تأثیر اندیشه های ایرانی دستخوش دگرگونی شده است پژوهشگران را به اندیشه تأثیر دین زردشتی بر فرشته شناسی یهودی سوق میدهد. 🔷 ل. گراب در این رابطه می نویسد: «فرشته شناسی و دیوشناسی یهودیت در دورهٔ معبد دوم همانندیهای جالب توجهی با امشاسپندان در دین زردشتی دارد و باید به خاستگاه و انگیزه های ایرانی این باورها توجه کرد.» 🔻 نتیجه گیری 🔷 با گذری بر طومارهای بحرالمیت با اندیشه ها و مفاهیمی روبرو میشویم که با باورهای ایرانی همانندی دارد در طومارها همانند ایران دو نیروی خیر و شر به چشم میخورد که همواره در تقابل با همدیگر قرار دارند و قرار است که در زمانی معین به پیکار با یکدیگر بپردازند. 🔶 از این ،روی به آفرینش نیروهایی دست میزنند تا آنها را در این نبرد یاری رسانند. از این آفریده ها به فرشته و دیو تعبیر میشود و آنها در مرتبه ای پایین تر از خداوند قرار می گیرند و جلوه های او به شمار میآیند. 🔷 فرشته ها دارای سلسله مراتبی هستند و هر یک کارکرد ویژه ی خود را دارند محافظت از انسان و نگهبانی از پدیده ها از جمله کارکردهای آنها محسوب می شود. 🔶 یکی از موارد جالب توجه امشاسپندان هستند که فرشتگان بزرگ در طومارها همانند آنها هستند در مقابل فرشته ها دیوها قرار دارند که می کوشند تا انسان را از مسیر اصلی منحرف کنند شباهت نام دیوها و کارکردشان در اسطوره های ایرانی و طومارها نیز قابل توجه است. ♦️ در طومارها با مفاهیمی نو روبرو می شویم که در ادبیات یهودی پیش از آن دیده نمیشد از این ،رو، در اینجا می توان با اطمینان بیشتری از تأثیرات اندیشه های ایرانی سخن گفت. 🔻 منابع - آموزگار ژاله تاریخ اساطیری ایران، تهران، سمت، ۱۳۸۰. - همو، دوگانگی نیکیها و بدیها و برادران دروغین نیکیها در اخلاق زرتشتی"، زبان، فرهنگ و اسطوره، تهران، معين، ١٣٨٦. - کریستین سن، آرتور ایران در زمان ساسانیان ترجمه رشید یاسمی تهران، ابن سینا، ۱۳۸۳. - مجتبایی، فتح الله، شهر زیبای افلاطون و شاهی آرمانی در ایران ،باستان تهران، انتشارات انجمن فرهنگ ایران باستان ۱۳۵۲ 1. Grabbe, Lester L., History of the Jews and Judaism in the Second Temple Period: The Persian Period (539-331 BCE), London, T&T Clark International, 2006, vol. 1, p. 364. - ،موله م ایران باستان ترجمه ژاله ،آموزگار ،تهران، انتشارات توس، ۱۳۷۲. - هینلز، جان، شناخت اساطیر ،ایران ترجمۀ ژاله آموزگار و احمد تفضلی، تهران، نشر چشمه،۱۳۸۵ پژوهشگران: طاهره حاج ابراهیمی ، علی قادری اردکانی به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
معادل حروف هیروگلیف و انگلیسی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« بابا یاگا » جادوگر افسانه ای در اساطیر اسلاو و روس 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 یهودیان با آلمان ها چه کردند ❓ قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔷 همیشه سوال بوده آلمان ها با یهودیان چه کردند.❗️ 🔶 ولی باید اول بدانید که یهودیان با آلمان ها چه کردند ❓ ♦️ بازیرنویس فارسی به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شرطی سازی ذهن با پیام های ناخودآگاه🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ قبل از تعریف و بیان مفهوم پیام های ناخود آگاه ابتدا باید پدیده شرطی سازی را بیان کرد. 🔷 ایوان پتروویچ پاولف فیزیولوژیست روسی از جمله کسانی است که روی این پدیده تحقیق کرده است که خلاصه ای از تحقیقات وی را بیان خواهیم کرد. 🔶 مفهوم شرطی سازی امروزه به عنوان یک مفهوم بنیادی به همه دانشجویان رشته روان شناسی آموخته می شود. اما جالب ست بدانید که این پدیده برای نخستین بار توسط فردی تشخیص داده شد که اصلا روان شناس نبود! 🔷 ایوان پاولف کسی بود که پدیده شرطی سازی را کشف کرد. او در خلال مطالعاتش در زمینه سیستم گوارشی سگ ها متوجه پدیده جالبی شد: هرگاه یکی از همکارانش وارد اتاق میشد بزاق دهان سگ ها شروع به ترشح می کرد. 🔶 پاولف و دستیارانش انواع چیزهای خوردنی و ناخوردنی را به سگ ها نشان میدادند و میزان ترشح بزاق آن ها را مورد مطالعه قرار می دادند. 🔷 پاولف متوجه شد که ترشح بزاق یک فرآیند واکنشی است و به طور خودکار در پاسخ به یک محرک خاص اتفاق می افتد و تحت کنترل آگاهانه حیوان نیست. ♦️ با وجود این پاولف متوجه شد که سگ ها گاهی اوقات حتی بدون وجود غذا یا بوی آن شروع به ترشح بزاق میکنند. او به سرعت دریافت که این واکنش به سبب یک فرآیند فیزیولوژیک و خودکار نیست! به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
شرطی سازی ذهن با پیام های ناخودآگاه 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ پاولف براساس مشاهداتش دریافت که ترشح بزاق یک واکنش آموخته شده است. سگ ها به لباس سفید دستیاران پژوهشی پاولف واکنش نشان میدادند و این لباس تداعی گر زمان غذا خوردن در آن ها بود. 🔷 بر خلاف ترشح بزاق در زمان غذا دادن که واکنش غیر شرطی است... ترشح بزاق هنگامی که سگ انتظار دریافت غذا دارد واکنش شرطی است. 🔶 پاولوف سپس تمرکز خود را معطوف بررسی دقیق چگونگی آموختن یا به دست آوردن این واکنش‌های شرطی کرد. او از طریق یک سری آزمایش باعث به وجود آمدن واکنش شرطی به محرک‌هایی که قبلاً خنثی بودند شد. 🔷 او تصمیم گرفت که از غذا به عنوان محرک غیرشرطی، یا محرکی که باعث واکنش خودکار و طبیعی می‌شود، استفاده کند. صدای مترونوم به عنوان محرک خنثی انتخاب شد. 🔶 ابتدا صدای تیک تیک مترونوم برای سگ‌ها به صدا در می‌آمد و آنگاه بلافاصله به آن‌ها غذا داده می‌شد. 🔷 پس از چند بار آزمایش شرطی‌سازی، پاولوف متوجه شد که سگ‌ها پس از شنیدن صدای مترونوم، بزاق دهانشان شروع به ترشح می‌کند. پاولوف چنین نوشته است: «محرکی که قبلاً خنثی بود، جلوتر از فعالیت‌ واکنش ذاتی تغذیه‌ای قرار داده شده بود. 🔶 ما مشاهده کردیم که پس از چند بار تکرار تحریک ترکیبی، صدای مترونوم خاصیت تحریک ترشح بزاق را به دست آورده بود.» به عبارت دیگر، یک محرک قبلاً خنثی (مترونوم) به یک محرک شرطی تبدیل شده بود که باعث واکنش شرطی (ترشح بزاق) می‌شد. . 🔷 کشف شرطی سازی توسط پاولف به عنوان یکی از مهمترین کشفیات در تاریخ روانشناسی باقی مانده است . 🔶 فرآیند شرطی سازی امروزه به دلیل کاربردهای زیاد از جمله اصلاح رفتار و درمان بیماری های سلامت روان همچنان با اهمیت باقی مانده است. 🔷 یکی از مثال های جالب برای این پدیده استفاده دامداران از شرطی سازی برای حفظ دام هایشان است. به این طریق که به گوشت گوسفند دارویی تزریق شد که باعث تهوع میشد . 🔶 شغال ها پس از خوردن گوشت مسموم به جای حمله به گوسفند ها از آن ها دوری می کردند. اما متاسفانه با وجود استفاده های درست و به جا از این پدیده روانشناسی سواستفاده هایی نیز از پدیده شرطی سازی صورت میگیرد. 🔷 پیام های ناخود آگاه یکی از آن هاست. مخفی کردن پیام یا مطلب خاصی در تصاویر کاری است که از سالیان دور توسط نقاش ها و یا طراحان لوگو ها انجام می شده است مانند تابلو های شام آخر - مونالیزا و ... لئوناردو داوینچی و تا حال ادامه داشته است مانند لوگو ها و تصاویر شرکت های امروزی. 🔶 این کار میتواند از طرفی کار جالب و خوبی باشد و از طرف دیگر کاری زشت و ناپسند و فقط برای سواستفاده از ضمیر ناخودآگاه انسان ها و در نتیجه شرطی کردن آنها. 🔷 شما این تصاویر را میتوانید در فیلم ها و انیمیشن ها و لوگو ها و... مشاهده کنید! متاسفانه بیشتر این تصاویر نشان دهنده ی تفكر كثيف طراحان این نوع عکس ها است.بیشتر این تصاویر مستهجن هستند. 🔶 پیام مخفی شده کار سختی است اما برای اینکه متوجه بشوید این تصاویر چگونه بر روی شما تاثیر می گذارد و شما را شرطی میکند چند مثال میزنیم. 🔷 یک نمونه از شرطی شدن که برای بیشتر افراد پیش آمده است ترشح بزاق دهان هنگام دیدن لواشک یا خوراکی های گوناگون است... 🔶 شما با اینکه آن لواشک را نخورده اید اما بزاق دهان شما شروع به ترشح کردن می کند که این به دلیل این است که در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت شده است که هنگام خوردن لواشک بزاق دهان شروع به ترشح کند؟ 🔷 6 نوع شرطی سازی وجود دارد که در کتاب روانشناسی هلگارد توضیحات کاملی درباره آنها داده شده. 🔶 یکی از اصلی ترین فاکتورهای شرطی سازی دادن جایزه یا افتادن یک اتفاق خوب یا بد برای شخص هنگامیکه یک کار تکراری را انجام میدهد است که باعث می شود فردی که شرطی شده است زمانیکه در برابر آن کار قرار و گیرد واکنش خوب یا بد از خودش نشان دهد. 🔷 به بیانی دیگر از آن کار خوشش یا بدش بیاید! مانند فردی که با خوردن یک نذای خاص حالت تهوع به او دست داده است... 🔶 آن فرد تا مدت ها از آن غذا بدش می آید چون بدن یا ضمیر ناخودآگاه او فهمیده است که اگر این غذا را بخوری حالت تهوع خواهی گرفت! 🔷 فرایند شرطی‌سازی، علاوه بر شکل دادن پایه‌های آنچه بعداً روان‌شناسی رفتاری نامیده شد، امروزه به دلیل کاربردهای زیاد، از جمله اصلاح رفتار و درمان بیماری‌های سلامت روان، همچنان با اهمیت باقی مانده است. 🔶 غالباً از شرطی‌سازی کلاسیک برای درمان انواع هراس‌ها، اضطراب و اختلالات هراس استفاده می‌شود. ♦️ هر چند پاولوف روان‌شناس نبوده است امّا مشارکت او در روان‌شناسی به جایگاه کنونی این علم کمک شایانی کرده است . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
روش عجیبِ پیدا کردن خون‌آشام ها در رومانی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بیرون آوردن زبان از دهان، یکی از عجایب دنیای باستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
زندگی امام زمان بعد از ظهور چگونه است ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : پرونده‌های مرموز « رصدهای دهه 70 »🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ این مستند (11 قسمتی ) از « پرونده های مرموز» به برسی عجیب ترین مشاهدات بشقاب پرنده ها در دهه ۷۰ می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نقشه فرقه ضاله بهائیت استعمار و استثمار جوامع مورد هدف ✡️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ بررسی فعالیت تشکیلات فرقه ضاله بهائیت نشان می‌دهد که جنس اقدامات آنان بر اساس هر جامعه‌ای متفاوت است. 🔷 نکته قابل‌توجه اینجاست محورهایی که تشکیلات بهائیت با در نظر گرفتن آن مبادرت به برنامه‌ریزی و ارائه نقشه می‌کند کاملاً باهدف استعمار و استثمار جوامع مورد هدف می‌باشد. ♦️ مثلاً در جامعه شیعی که باورها و فرهنگ جامعه مغایر منافع استعمارگران و صهیونیست‌ها است، تشکیلات بهائیت تمرکز خود را بر مبارزه ایدئولوژیک قرار داده و با تخریب روحیه وطن‌دوستی و غیرت وطنی سعی دارد تا این مباحث را تضعیف کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نقشه فرقه ضاله بهائیت استعمار و استثمار جوامع مورد هدف ✡️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ عبدالبها (دومین پیشوای فرقه ضاله بهائیت ) در فلسطین اشغالی به اقتضاء هدفی که داشت، سازوکار دیگری اتخاذ کرده بود. 🔷 عبدالبها در خفا مبادرت به نگارش کتاب علیه اسلام و آموزه‌های انبیاء الهی می‌کرد درحالی‌که وقتی در جمع مسلمانان حاضر می‌شد جوری وانمود می‌کرد که گویا مسلمان می‌باشد. 🔶 (جالب است در همین ایام عبدالبها مشغول نوشتن مطالبی برای اعضاء تشکیلات بود که در آن‌ها مهره‌های خود را به‌شدت از تقیه پرهیز می‌داد) 🔷 در حقیقت، مأموریت عبدالبها در فلسطین اشغالی زمینه‌سازی برای حضور صهیونیست‌ها بود و به همین منظور جنس فعالیتی که داشت متمایز از آن چیزی است که امروزه مهره‌های فرقه ضاله بهائیت در ایران دارند. 🔶 امروزه مهره‌های فرق ضاله بهائیت هفت محور اصلی را برای ضربه به حیثیت ملت ایران در دستور کار قرار داده‌اند . 🔻 هفت محوری که در سطور فوق ذکر آن رفت به این شرح است: 1️⃣ رواج بی‌غیرتی و بی‌حمیتی از هر نوع که باشد 2️⃣ ترویج بی‌وطنی و به عبارتی ایران ستیزی 3️⃣ سیاه نمایی و تخریب وجهه ملت ایران با ابزار رسانه آن‌هم در سطح بین‌المللی که اغلب عناوین کلیشه‌ای حقوق بشر همراه است. 4️⃣ رواج سبک زندگی کاملاً لائیک و اومانیستی که در آن حجاب، عفت و فضیلت‌هایی از این قسم جایی ندارد. بهائیان از فضای مجازی مخصوصاً ایسنتاگرام برای این کار استفاده زیادی می‌کنند. 5️⃣ اسلام‌ستیزی و تلاش برای رواج استهزاء مقدسات شیعی 6️⃣ از میان بردن روحیه ظلم‌ستیزی و جهاد با دشمن 7️⃣ ایجاد اخلال درروند اقتصادی کشور و افزایش بی‌ثباتی در این حوزه 🔶 با این وصف مشخص شد که تشکیلات فرقه ضاله بهائیت باهدف آماده‌سازی جوامع برای تسلط استعمار و به معنی الاخص صهیونیست عمل می‌کند و جنس فعالیت‌های خود را به اقتضاء جامعه هدف خود پی‌ریزی می‌کند. 🔷 تشکیلات فرقه ضاله بهائیت از جانب اربابان صهیونیست خود مأموریت یافته‌اند تا در مسائل آفریقا آن‌هم با رویکردی کاملاً منفعت‌گرایانه ورود کنند. 🔶 با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی در آفریقا و اینکه می‌تواند زمینه اقتصادی بسیار بالایی را برای صهیونیست‌ها فراهم کند، تشکیلات بهائیت به محور قرار دادن این منطقه مبادرت کرده است. 🔷 برای اطلاع بیشتر کافی است کشاورزی در آفریقا را در فضای مجازی جستجو کنید تا مشخص شود تشکیلات این فرقه ضاله با چه هدفی آفریقا را به‌عنوان یکی از جوامع هدف خود قرار داده است. 🔶 تشکیلات بهائیت در آفریقا به‌هیچ‌وجه مباحث ایدئولوژیک و تخریب باورهای آن‌ها را در عملکرد خود قرار نداده و برنامه‌هایی که در خصوص آن منتشر کرده صرفاً اقتصادی و تمرکز بر کشاورزی این منطقه است. 🔷 جالب است که تا پیش‌ازاین عبدالبها در خصوص سیاه‌پوستان آفریقا با بی‌ادبانه‌ترین وجه ممکن سخن گفته و آن‌ها گاو خطاب کرده بود. ♦️ با این وصف باید توجه داشت تشکیلات فرقه ضاله بهائیت به نیابت از استعمار و رژیم غاصب صهیونیستی در آفریقا حاضرشده‌اند تا همان خدمتی را که در فلسطین اشغالی نسبت به صهیونیست‌ها انجام دادند این بار در آن منطقه انجام دهند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« کره جادویی » هلیوس 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
زمان واقعا چه هست ⏰🔺⁉️ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : پرونده‌های مرموز « رصدهای دهه 70 »🛸👽🔺 ♦️ پرونده های مرموز موفان قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ این مستند (11 قسمتی ) از « پرونده های مرموز» به برسی عجیب ترین مشاهدات بشقاب پرنده ها در دهه ۷۰ می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونگی پیدایش عرفان های کاذب ☸️☯️🕉🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ گسترهٔ تاریخ نشان می‌دهد بشر همیشه برای دست‌یابی به آرامش، به نیروهای ماورایی اتّکا کرده است. 🔷 این اتّکا که از یقین به‌وجود عالمی فراتر از مادّه برخاسته، همیشه در طیفی گسترده، انسان را به سوی آرامشی دل‌نشین هدایت کرده است. ♦️ این گرایش فطری نام‌های متفاوتی به خود دیده است؛ عرفان یکی از نام‌هایی است که بر آن نهاده‌اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونگی پیدایش عرفان های کاذب ☸️☯️🕉🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ در عالی‌ترین سطح، عرفان، شناختی عمیق از خداوند است که معرفت به علم و قدرت بی حدّ و حصرش انسان را از سقوط در ناملایمات روانی در امان می‌دارد. 🔷 این معرفت، حاصل شناخت شهودی و باطنی خداوند متعال، اسما، صفات و افعال اوست. این نوع شناخت، پروردهٔ شناختی از جنس یافتن و دریافتن است. 🔶 انسان عارف برای دست‌یابی به شناخت از گذرگاه‌های دشواری گذر نموده، به تمرین‌ها و ریاضت‌های نظام‌مند دست می‌یازد. 🔷 شناختی که متکی بر معرفت خداوند باشد عرفان دینی و معرفتی که بر پایهٔ یافته‌ها و ادعاهای بشری استوار باشد عرفان سکولار است. ♦️ در عرفان دینی هدف سالک از سلوک، خداجویی است. 🔷 اما عرفان سکولار به دنبال آرامش مادی و دنیوی محض است که در سایهٔ آن بتواند بخشی از ناملایمات روانی و فشارهای روحی‌اش را کاهش دهد. 🔶 راهی که عرفان سکولار فراروی انسان می‌نهد چیزی فراتر از دنیا و مادیات آن نیست؛ از همین روی او هرگز نمی‌تواند راه حقیقی آرامش را دریابد. ♦️ دوری این نوع عرفان از حقیقت و طریقت واقعی است که آن را با نام «عرفان کاذب» همگن ساخته است. 🔷 در واقع عرفان حقیقی برآمده از باورها و مناسک و شریعتی دینی است که با اتکا بر دین حقیقی تولد می‌یابد؛ اما عرفان کاذب از یافته‌های به‌هم‌بافتهٔ بشری برمی‌خیزد. 🔶 درطول تاریخ، در کنار عرفان حقیقی برآمده از دین که متکی بر وحیانیت بوده، عرفان کاذب نیز سر برآورده است. 🔷 مشخصهٔ بارز عرفان‌های کاذب در طول تاریخ، قد علم کردن آن‌ها در برابر عرفان حقیقی برخاسته از ادیان بوده است. 🔶 شیوهٔ دیگر تولد عرفان‌های کاذب را می‌توان در نحله شدن از عرفان واقعی و یا رشد انحرافی عرفان حقیقی برشمرد. 🔷 عرفان‌های برخاسته از ادیان آسمانی با کج‌روی رهروان ناراستین این ادیان به کجی گراییده و نوعی عرفان کاذب را به‌وجود آورده است. 🔶 اما عرفان‌های نوظهور که نحلهٔ دیگری از عرفان‌های کاذب‌اند داستان دیگری دارند. بیش‌تر این عرفان‌ها یا زادهٔ غرب هستند و یا غرب به بازتولید آن همت گماشته است. ♦️ ریشهٔ رویش و یا گسترش این عرفان‌ها کاذب را باید در مغرب‌زمین جستجو کرد. 🔷 بشر غرب با پای نهادن در عصر مدرن و مدرنیته و نیز ورود او به عصر پست مدرن، گام به گام از معنویّت و خداجویی دور شد تا بدان‌جا که برخی دوران مدرن را دوران معنویّت ستیزی نام نهادند. 🔶 این واقعهٔ تلخ زاییدهٔ سرخوردگی از عقلانیت و علم مدرن بود که با اثبات نادرستی فلسفه‌های معنویّت‌ستیز و شکست نظام‌های سیاسی معنویّت‌گریز به بلوغ خود نزدیک شد. 🔷 رواج بیماری‌های روانیِ حاصل از نبود آرامش فطری بار دیگر باعث گرایش به معنویّت متکی بر عالم بالا شد. 🔶 این گرایش که سوسوی آن در غرب نمایان گشته‌بود با ورود انقلاب معنوی و دینی ایران اسلامی شعله‌ورتر شد. ترس سردمداران غرب از بازگشت بشریت پست مدرن به دین و دین باوری آن‌ها را به فکر واداشت تا طرحی نو دراندازند. 🔷 به نظر می‌رسد میدان دادن به افرادی که نوعی گرایش به دین‌سازی و عرفان‌بازی داشتند جزو برنامه‌های دولت‌ها به‌ویژه کارشناسان اجتماعی و امنیتی قرار گرفت. 🔶 نبود مخالفت جدّی با این پدیده‌ها، در کنار برخوردهای حذفی و سرسختانه با گسترش ادیان آسمانی می‌تواند تأییدی بر این ادعا باشد. ♦️ برخی بر این باورند که عرفان‌های نوظهور و گسترش آن‌ها نوعی پدیدهٔ «فرادینی» محسوب می‌شود تا بتوان بار دیگر عرصهٔ جهانی را بر دین و دین‌باوران تنگ کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونگی پیدایش عرفان های کاذب ☸️☯️🕉🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ این عرفان‌ها که هرگز نمی‌توانستند در قامت دین ظاهر شوند با ادعاهایی فرادینی سعی در برکناری دین از زندگی بشر دارند. 🔷 بررسی محتوای ادعاهای هستی‌شناسانه، انسان‌شناسانه و معرفت‌شناسانهٔ این عرفان‌ها نشان از این دارد که تمام آن‌ها از آبشخور واحدی سربرآورده‌اند. 🔶 بسیاری از باورها و نگرش‌های میان آن‌ها شبیه هم‌اند، به‌گونه‌ای که ترجمان آن‌ها در ایران باعث اشتراک در پیروان شده است. 🔷 برخی از گروندگان به این عرفان‌ها بی‌آن‌که بدانند، به چندین عرفان گرایش دارند و از هر کدام باوری را گلچین نموده، در سخنانشان می‌گنجانند. 🔶 نباید فراموش کرد که بسیاری از این گروه‌ها در قالب «جنبش» به فعالیت می‌پردازند و ازهمین‌روی بسیاری، عرفان‌های نوپدید را با نام «جنبش‌های نوپدید دینی» (NMR) می‌شناسند. 🔷 جنبش‌های نوپدید دینی که در ایران با اصطلاح «جنبش‌های معنوی نوین» و با نام اختصاری «جمن» ها شناخته می‌شود پدیده‌ای است که توانسته در کشور ما مباحث فراوانی در افکند. ♦️ برخی محققین، «جنبش‌های نوپدید دینی» را فقط نامی زیبا برای فرقه‌ها می‌دانند و بر این باورند که مناسب‌ترین نام برای این جنبش‌ها همان «فرقه» می‌باشد. [1] 🔷 این اصطلاح نخستین بار از دهه 70 میلادی در ادبیات جامعه شناسی دین و دقیقاً در برابر اصطلاح «فرقه» طرح گردید. این اصطلاح به موضوعاتی اشاره داشت که در ضمن جنبش ضدفرهنگ در آمریکا شکل گرفته بود. 🔶 در حقیقت این جنبش، اعتراضی علیه مدرنیته و در پاسخ به کاستی‌های آن قلمداد می‌شد و ظهور آن، خبر از بازگشت امر دینی داشت. [2] 🔻 نویسندهٔ کتاب «جنبش‌های نوین دینی» دربارهٔ این جنبش‌ها چنین می‌نویسد: 🔷 «جنبش‌های نوین دینی امروزه پدیده‌ای جهانی است؛ ولی موج این جنبش‌ها که در غرب پدیدار شد با قسمت عمدهٔ موج‌های قبلی متفاوت است. 🔶 این جنبش‌ها نه تنها از درون سنت یهودی- مسیحی، بلکه از سنت‌های دیگری نظیر هندوئیسم، بودیسم، اسلام، شینتوئیسم و بی‌دینی و از فلسفه‌ها و ایدئولوژی‌های جدیدتری نظیر روانکاوی و داستآن‌ه‌ای علمی – تخیلی نیز بر می‌خیزد. [3] ♦️ برخی تعداد این جنبش‌ها را در سراسر دنیا بیش از 2000 عنوان کرده‌اند. [4] 🔻 پی‌نوشت: [1]. مجله هفت آسمان، کریسایدز، جرج د، ترجمه دکتر باقر طالبی دارابی، ش 19، ص 128. [2]. جنبش‌های نوین دینی، ویلسون، برایان، 1387، با همکاری جیمی کرسول، مترجم محمد قلی پور، با مقدمه دکتر سارا شریعتی، مشهد، مرندیز، ص 11. [3]. همان، ص 33. [4]. همان، ص 37. [5]. سودای دین داری، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 34. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مارپیچ کلاسیکِ تابلوی آرایشگاه ها برای چیست ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2