eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.6هزار دنبال‌کننده
961 عکس
54 ویدیو
48 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺تکلیف بزرگ همه مسلمانان 🔸حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «مسلمان ها باید با هر عامل مخالفِ وحدت و ضدّ وحدت مقابله بکنند؛ این یک تکلیف بزرگ برای همه‌ی ما است؛ هم شیعه هم سنّی باید این را قبول کنند.» 🗓۱۳۹۲/۱۰/۲۹ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 🗓 تاریخ: 1398/08/20 ⏱ زمان: 6 دقیقه 📥 حجم: 4 مگابایت —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
♨️مصاحبه با موضوع امتداد حکمت ⭕️خلاصه مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین استاد امینی نژاد 💢بخش1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1230 💢بخش2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1258 💢بخش3️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1286 💢بخش4️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1305 💢بخش5️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1339 💢بخش6️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1389 💢بخش7️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1441 💢بخش8️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1503 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎤مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین استاد امینی نژاد 🔰موضوع مصاحبه: امتداد حکمت 🔺امتداد فلسفه در عرصه ­های نو 🔸در عرصه­ های نو و جدیدی که داریم، شاهد هستیم که به نحو جدی ­تر مسئله­ ی امتداد حکمت و فلسفه­ ی اسلامی پی گرفته شده. به نحو خیلی واضح­ تر و با التفات بیشتر در آثار علامه طباطبائی رضوان الله تعالی علیه ما این را مشاهده می­ کنیم. 🔹مثلاً از جمله نظریات بسیار راقی علامه طباطبایی که مبدأ اساسی ­ای برای بسیاری از پژوهش ­ها در دنیای علوم انسانی و علوم اجتماعی می­ تواند باشد، بحث اعتباریات ایشان است. 🔸ایشان از منظر فلسفه ورود به این بحث کرده، و پیامدهای بسیار گسترده و مبسوطی هم در حوزه ­ی علوم اجتماعی و علوم انسانی خواهد داشت. 🔹افزون بر این اگر احصا بشود تلاش ­هایی که ایشان در آثار خودش مثل تفسیر المیزان به خرج داده، رگه­ های اندیشه­ های فلسفی که دارد حضور پیدا می­ کند برای تبیین، برای تحلیل، برای توسعه ­ی آن مباحث را کاملاً مشاهده می ­کنید. ⚠️اینکه بعضی افراد بگویند که اساساً فلسفه ­ی اسلامی ذاتاً عقیم هست و فلسفه­ ی اسلامی ذاتاً امتداد ندارد، این حرف بالکل باطل است. 🔸اصلاً بحث فلسفه ­ی اسلامی نیست، اساساً هر اندیشه ­ی بنیادینی اقتضای اندیشه­ های میانی متناسب با خودش و اندیشه ­های سر صحنه ­ی متناسب با خودش را دارد و فلسفه ­ی اسلامی هم همین طوری است. ❇️هر اندیشه ­ی بنیادینی خودش را در همه­ ی عرصه ­ها نشان می ­دهد، 🔹اصلاً معنا ندارد که بگوییم فلسفه ­ی اسلامی و نتایجی که فلسفه­ ی اسلامی به آن رسیده، نتوانسته خودش را در عرصه ­های متعدد نشان بدهد و امتداد پیدا بکند. اصلا این طور نیست و قطعاً فلسفه اسلامی ذاتاً امتداد دارد؛ 🔸چنانچه ما در طول تاریخ این امتدادها را مشاهده کردیم، در عصر جدید به دلیل پیدا شدن زوایای خاص، فیلسوفان ما تلاش ­هایی را هر چند اندک در این راستا عرضه کرده اند. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
/ ◀️تصویر کلی از طلبه مطلوب بخش1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1478 بخش2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1505 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
⏹طلبگی مطلوب / استاد فلاح شیروانی ◀️تصویر کلی از طلبه مطلوب ◻️دست و پنجه ی مهربان و نيرومند خداوند متعال را در همه ی اقدامات خود همراه خويش بداند و نصرت الهی را بی ابهام ببيند. ◼️با ياد پيامبران خدا، ائمه ی اطهار و اوليای بزرگ الهی دل‌خوش باشد و با ايشان حضور و حياتي گرم و صميمی داشته باشد و روح همه ی ايشان را همدل و همراه خويش و ناظر، دعاگو و مددكار خود بداند. ◻️شيفته ی معارف دين و فرهنگ دينی و سخت معتقد به پاسخگويي، كارآيی، ممتازی و بی بديلی آن باشد. ◼️با جغرافيای انديشه ی اسلامی آشنا باشد. ▪️فهمی منسجم، متماسک، نظام‌مند و نافذ از انديشه ی دينی داشته باشد. ◻️با قرآن و روايات كاملاً آشنا و مأنوس باشد. منبع اصيل انديشه‌ ها و الهامات نظری ‌اش كتاب خدا بوده، واجد تفکر فعال و پويای قرآنی باشد. ◼️با علوم اسلامی با رويكردی عميقاً دانشی به صورت تاريخی و عصری آشنا باشد. ◻️حق‌گرا، آزاد انديش، بلند نظر، صبور، قدردان، اهل مدارا، وسيع‌نگر، ژرف‌انديش، متواضع و بی ادعا باشد. ◼️آنچنان با اهداف بلند نهضت مقدس اسلامی و اصول صحيح پيگيری آن ها انس گرفته باشد كه شبانه روز خود را صرف رسيدن به آن نمايد و مطلوبی جز آن نداشته باشد. ◻️شخصيتی اميدوار، روحيه‌ای سخت‌كوش، دقت‌هايی بالا، دلی دردمند، دلسوز و مهربان و رويه‌ ای وحدت‌ گرا داشته باشد، ▫️و اهل وظيفه، بانشاط، آرام، متين، پرشور و انقلابی باشد. ◼️صاحب نگرش و آگاهی بنيادين نسبت به مسائل عصر باشد. ايران را، جهان اسلام را و جامعه ی جهانی را بشناسد. با جريان‌های سياسی عالم و رجال برجسته ی سياسی آشنا باشد. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 🔹 بیان شده در جلسات تدریس دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی،مقطع تمهیدی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ جلسه1️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1263 جلسه2️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1320 جلسه3️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1361 جلسه4️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1395 جلسه5️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1451 جلسه 6️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1508 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی 🗓 تاریخ جلسه: 1397/07/10 ⏱ زمان: 1 دقیقه 📥 حجم: 1 مگابایت —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی 🌺امام علی ع 🔺طولُ‏ الْفِكْرِ يَحْمَدُ الْعَوَاقِبَ وَ يَسْتَدْرِكُ فَسَادَ الْأُمُور 🔸طول فکریعنی خیلی به کار اندیشیدن، هم عواقب را پسندیده می کند و هم خرابی های کارهای پیشین را برطرف می نماید. 🔹طول فکر یعنی خیلی به کار اندیشیدن، عواقب را پسندیده می کند. 🔸یعنی اگر در کاری وارد شدید که آخرش معلوم نیست؛ می گویدکه اگر طول الفکر داشته باشید عواقب آن را خوش و خرم می کند. 🔹و همین طور خراب کاری های قبلی را هم جمع می کند. 🔸و اگر هم به فردا می خواهید نگاه کنید اگر زیاد فکر کرده باشید، در واقع زمینه شُل رفتن و فساد امور را جمع می کند. 🔹استدراک یعنی پوشاندن شکاف ها. شکاف های کار تو را می پوشاند و باعث می شود که کار تو حکیمانه شود. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
3️⃣خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد 🔺معنای فلسفه در غرب 🔸در غرب در مسئله ی فلسفه چند مقطع کلان بوجود آمده است. 1️⃣وجود شناسی 🔸یک مقطع از یونان قدیم تا قرون وسطی، وقتی فلسفه مطرح می شد، یا معنای عام مطرح بود، یا معنای خاص به معنی الهیات. 🔹در این مقطع، روش: عقلی، موضوع: واقعیت و هدف: کشف واقعیت بود. 2️⃣ادراک شناسی 🔸به تدریج تحولاتی به وجود آمد و مطالعات ادراک پژوهی خیلی جدی شد. اوائل که فلاسفه غرب این را شروع کردند، انگیزه این نبود که فلسفه را به طور کل متحول کنند، احساس کردند که مسئله ی ادراک در فهم واقع خیلی مهم است، ولی وقتی مباحث معرفت شناسی خیلی شدید مطرح شد، باعث شد در جهان غرب فلسفه به لحاظ روش، موضوع و هدف به طور کل تغییر بکند و تبدیل به فلسفه ی ادراک بشود. 🔹ابتدا می خواستند ادراک را در ظرف حقیقت معنا کنند ولی بعد حقیقت را در زمین و زمینه ادراک آوردند و خواستند تحلیل بکنند. 3️⃣زبان شناسی 🔸به تدریج حتی فضای ادراک را به زبان تقلیل دادند، گفتند که ادراک های ما، چیزی جز همین زبان نیست. فلسفه های دوره های اخیر به فضای همین تحلیل زبان رفته است. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac