⏹#طلبگی_مطلوب / #استاد_فلاح_شیروانی
◀️تصویر کلی از طلبه مطلوب
#مطلوبیت_ها
بخش1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1478
بخش2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1505
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
⏹طلبگی مطلوب / استاد فلاح شیروانی
◀️تصویر کلی از طلبه مطلوب
#مطلوبیت_ها
◻️دست و پنجه ی مهربان و نيرومند خداوند متعال را در همه ی اقدامات خود همراه خويش بداند و نصرت الهی را بی ابهام ببيند.
◼️با ياد پيامبران خدا، ائمه ی اطهار و اوليای بزرگ الهی دلخوش باشد و با ايشان حضور و حياتي گرم و صميمی داشته باشد و روح همه ی ايشان را همدل و همراه خويش و ناظر، دعاگو و مددكار خود بداند.
◻️شيفته ی معارف دين و فرهنگ دينی و سخت معتقد به پاسخگويي، كارآيی، ممتازی و بی بديلی آن باشد.
◼️با جغرافيای انديشه ی اسلامی آشنا باشد.
▪️فهمی منسجم، متماسک، نظاممند و نافذ از انديشه ی دينی داشته باشد.
◻️با قرآن و روايات كاملاً آشنا و مأنوس باشد. منبع اصيل انديشه ها و الهامات نظری اش كتاب خدا بوده، واجد تفکر فعال و پويای قرآنی باشد.
◼️با علوم اسلامی با رويكردی عميقاً دانشی به صورت تاريخی و عصری آشنا باشد.
◻️حقگرا، آزاد انديش، بلند نظر، صبور، قدردان، اهل مدارا، وسيعنگر، ژرفانديش، متواضع و بی ادعا باشد.
◼️آنچنان با اهداف بلند نهضت مقدس اسلامی و اصول صحيح پيگيری آن ها انس گرفته باشد كه شبانه روز خود را صرف رسيدن به آن نمايد و مطلوبی جز آن نداشته باشد.
◻️شخصيتی اميدوار، روحيهای سختكوش، دقتهايی بالا، دلی دردمند، دلسوز و مهربان و رويه ای وحدت گرا داشته باشد،
▫️و اهل وظيفه، بانشاط، آرام، متين، پرشور و انقلابی باشد.
◼️صاحب نگرش و آگاهی بنيادين نسبت به مسائل عصر باشد. ايران را، جهان اسلام را و جامعه ی جهانی را بشناسد. با جريانهای سياسی عالم و رجال برجسته ی سياسی آشنا باشد.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#طلبگی_مطلوب
#استاد_فلاح_شیروانی
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ #بیانات_اخلاقی
#استاد_فلاح_شیروانی
🔹 بیان شده در جلسات تدریس #بدایه_الحکمه دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی،مقطع تمهیدی سال تحصیلی ۹۸-۹۷
#شرح_حدیث
جلسه1️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1263
جلسه2️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1320
جلسه3️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1361
جلسه4️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1395
جلسه5️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1451
جلسه 6️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1508
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
ج.6-بیانات اخلاقی_استاد فلاح.mp3
1.04M
🎧 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی
🗓 تاریخ جلسه: 1397/07/10
⏱ زمان: 1 دقیقه
📥 حجم: 1 مگابایت
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🎧 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی 🗓 تاریخ جلسه: 1397/07/10 ⏱ زمان: 1 دقیقه 📥 حجم: 1 مگابایت —---
💠 بیانات اخلاقی، استاد فلاح شیروانی
🌺امام علی ع
🔺طولُ الْفِكْرِ يَحْمَدُ الْعَوَاقِبَ وَ يَسْتَدْرِكُ فَسَادَ الْأُمُور
🔸طول فکریعنی خیلی به کار اندیشیدن، هم عواقب را پسندیده می کند و هم خرابی های کارهای پیشین را برطرف می نماید.
🔹طول فکر یعنی خیلی به کار اندیشیدن، عواقب را پسندیده می کند.
🔸یعنی اگر در کاری وارد شدید که آخرش معلوم نیست؛ می گویدکه اگر طول الفکر داشته باشید عواقب آن را خوش و خرم می کند.
🔹و همین طور خراب کاری های قبلی را هم جمع می کند.
🔸و اگر هم به فردا می خواهید نگاه کنید اگر زیاد فکر کرده باشید، در واقع زمینه شُل رفتن و فساد امور را جمع می کند.
🔹استدراک یعنی پوشاندن شکاف ها. شکاف های کار تو را می پوشاند و باعث می شود که کار تو حکیمانه شود.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
3️⃣خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد
🔺معنای فلسفه در غرب
🔸در غرب در مسئله ی فلسفه چند مقطع کلان بوجود آمده است.
1️⃣وجود شناسی
🔸یک مقطع از یونان قدیم تا قرون وسطی، وقتی فلسفه مطرح می شد، یا معنای عام مطرح بود، یا معنای خاص به معنی الهیات.
🔹در این مقطع، روش: عقلی، موضوع: واقعیت و هدف: کشف واقعیت بود.
2️⃣ادراک شناسی
🔸به تدریج تحولاتی به وجود آمد و مطالعات ادراک پژوهی خیلی جدی شد.
اوائل که فلاسفه غرب این را شروع کردند، انگیزه این نبود که فلسفه را به طور کل متحول کنند، احساس کردند که مسئله ی ادراک در فهم واقع خیلی مهم است، ولی وقتی مباحث معرفت شناسی خیلی شدید مطرح شد، باعث شد در جهان غرب فلسفه به لحاظ روش، موضوع و هدف به طور کل تغییر بکند و تبدیل به فلسفه ی ادراک بشود.
🔹ابتدا می خواستند ادراک را در ظرف حقیقت معنا کنند ولی بعد حقیقت را در زمین و زمینه ادراک آوردند و خواستند تحلیل بکنند.
3️⃣زبان شناسی
🔸به تدریج حتی فضای ادراک را به زبان تقلیل دادند، گفتند که ادراک های ما، چیزی جز همین زبان نیست. فلسفه های دوره های اخیر به فضای همین تحلیل زبان رفته است.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_امینی_نژاد
#بدایة_الحکمة
#فلسفه_ی_فلسفه
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى:
🔹 نامگذاری هفتهی وحدت در جمهوری اسلامی یک نامگذاری محض نیست، یک تاکتیک سیاسی هم نیست، [بلکه] یک اعتقاد و ایمان قلبی است. جمهوری اسلامی به معنای واقعی، معتقد به لزوم #اتحاد_امت_اسلامی است.
🔹 وحدت، مراتبی دارد؛ پایینترین مرتبهاش این است که مذاهب و اقوام علیه هم دست به تعرض نزنند؛ مرتبهی بالاتر این است که در مقابل دشمن مشترک، دست به دست هم بدهند؛ از این بالاتر اینکه کشورهای اسلامی همافزایی کنند؛ و مرحلهی بالاتر اینکه همهی دنیای اسلام متحد شوند برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی.
🔺 اگر کشورهای اسلامی [حتی] پایینترین مراتب وحدت را هم رعایت میکردند، اینهمه مصیبت در دنیای اسلام وجود نداشت. قضیهی فلسطین، امروز بزرگترین مصیبت دنیای اسلام است.
🗓۹۸/۸/۲۴
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى: 🔹 نامگذاری هفتهی و
13980824_34308_64k.mp3
1.83M
گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى
🗓۹۸/۸/۲۴
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
#فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
#کلام_امام
💢تفاوت علم و عرفان
🔺«عرفان» و «علم» و «شناسايى» و «دانايى» فرق واضح دارند
🔸و گويند «علم» در اصل لغت مخصوص به كليات است،
🔹و «معرفت» مخصوص به جزئيات و شخصيات.
🔸و گويند «عارف» باللّه كسى است كه حق را به مشاهده حضوريه بشناسد،
🔹و «عالم» باللّه كسى است كه به براهين فلسفيه علم به حق پيدا كند.
🔸و بعضى گويند علم و عرفان از دو جهت تفاوت دارند:
1️⃣يكى از جهت متعلّق، چنانچه ذكر شد.
2️⃣و ديگر، در «معرفت» سابقه فراموشى و نسيان مأخوذ است،
🔹پس چيزى را كه ابتدائا ادراك به آن متعلق شد، گويند «علم» به او حاصل شد، و چيزى را كه معلوم بوده و نسيان شد و ثانيا مورد ادراك شد، گويند «معرفت» به آن حاصل شد. و عارف را از آن جهت «عارف» گويند كه متذكر اكوان سالفه و نشآت سابقه بر كون ملكى و نشئه طبيعى خود شود.
📚شرح چهل حديث / 621
🔺در فرق بين عرفان و علم گفتهاند:
🔸عارف را از آن جهت عارف مىگويند كه عرفان به معناى دانستن بعد از نسيان آنچه مىدانست، مىباشد.
👈عارف بعد از آنكه به دار طبيعت آمد و حجابات طبيعيه اين دار دنيا را كه جلوى قلبش را گرفته با رياضت رفع كرده و سرادقات نسيان را برداشت، برايش عرفان حاصل مىشود. و عارف بعد از آنكه خودش را تهذيب كرد، كينونتهاى سالفه به يادش مىآيد.
📚تقريرات فلسفه ج3 / 116
🔺و بالجمله گفتيم: عرفان و علم از دو جهت فرق دارند،
🔸يكى اينكه معرفت آن است كه انسان شخص خارجى را بداند، گرچه نداند كه كدام مفهوم بر او صادق است، ولى علم آن است كه كلى من حيث هو كلى را بداند ولى مصداق كلى را به عين شهود نديده باشد.
🔹عرفان مانند اين است كه شخصى شكر را بخورد بدون اينكه اسمش را بداند؛ كامش شيرين مىشود اگر چه اسمش را ندانسته است، و علم مثل اين است كه شكر را بداند و اسمش را در ياد داشته باشد و مفهوم چيزى را كه ريز است و حلاوت دارد بداند، ولى خودش را نديده باشد.
🔸و به عبارت ديگر: مثل آن است كه كسى خواب ديده باشد و بيدار شود و بداند كه چه خوابى ديده و آن را تصور كند، اين علم است كه فقط مفهوم ببيند، ولى عرفان آن است كه آن واقعه خواب را كه شخص اول ديده بود بالمشاهدة العينيه ببيند.
❇️و ديگر اينكه: عرفان بعد از نسيان است و چون شخص، مراتب نزولى خود را- در قوس نزولى- بعد از نسيان متذكر شود او را عارف گويند.
📚تقريرات فلسفه ج3 / 119
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac